TAAS oikeus kutsuu

noinu

Asia on vasta vireilla, mutta

Ties monennenko kerran Suomen kansalaisille karjahteleva autoveroleijona pääsee Euroopan Yhteisöjen tuomioistuimeen selvittelemään verosotkuja.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/02/18864

Uutta autoverolain päivitystä ei vielä ole edes otettu edes käyttöön. Samaan aikaan on Unionin oikeudessa käsittelyssä kaksi muuta autoveroasiaa.

"Harvinaisen kovapäistä sakkia nämä Suomen autoverovirkamiehet".

Jatkuvien veroskandaalien lopputuloksena suomalainen autokauppa syöksyy entistä pahemmin... Kukaan ei uskalla ostaa mitään autoon liittyvää. Ainakaan suomalaisesta autokaupasta.

18

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      EVVK

      • sosiaalipummi....

        EVVK (kunhan sosiaalietuudet juoksevat), sanoi juuri työtön ja autoton yhteiskunnan elätti...


    • sitten...

      kertoa mitään Suomen autoverotuksen laadusta vai pikemminkin suomalaisesta jääräpäisyydestä?

      Vaikka mistä voi aina valittaa ja tuomioistuimet joutuvat viran puolesta käsittelemään.

      Vain tuomiot ratkaisevat!

      • valitettavasti_

        Olet oikeassa, että tähän tarvitaan suomalaista jääräpäisyyttä. Kaikki verotukset EU-jäsenyyden ajalta ovat enemmän tai vähemmän laittomia, joten kaikista joutuu valittamaan, jos haluaa varastetut rahat takaisin.

        Jotain se kertoo VM:n valmistelun tasosta. Kyllä kansalaisia saa kusettaa, mutta siitä ei saa jäädä kiinni. Nytkin AKE:n pelleily palautuksilla aiheuttaa täyden valituskierteen.

        Onneksi tuomioistuimet tuomitsevat valtion maksamaan myös kohtuulliset korvaukset valituksen teosta. Kyllä siitä tuntipalkoille pääsee valittaja, mutta itkettää vain valtion kassan takia. Minusta kelvottomat valmistelijat on syytä siirtää vihdoin muihin töihin.


      • enää..
        valitettavasti_ kirjoitti:

        Olet oikeassa, että tähän tarvitaan suomalaista jääräpäisyyttä. Kaikki verotukset EU-jäsenyyden ajalta ovat enemmän tai vähemmän laittomia, joten kaikista joutuu valittamaan, jos haluaa varastetut rahat takaisin.

        Jotain se kertoo VM:n valmistelun tasosta. Kyllä kansalaisia saa kusettaa, mutta siitä ei saa jäädä kiinni. Nytkin AKE:n pelleily palautuksilla aiheuttaa täyden valituskierteen.

        Onneksi tuomioistuimet tuomitsevat valtion maksamaan myös kohtuulliset korvaukset valituksen teosta. Kyllä siitä tuntipalkoille pääsee valittaja, mutta itkettää vain valtion kassan takia. Minusta kelvottomat valmistelijat on syytä siirtää vihdoin muihin töihin.

        muu auta, nyt on saatava KPy lain valmistelijaksi. Tulisi kahdessa viikossa ruutupaperilla pätevä laki niin, että heilahtaisi.


      • enää.. kirjoitti:

        muu auta, nyt on saatava KPy lain valmistelijaksi. Tulisi kahdessa viikossa ruutupaperilla pätevä laki niin, että heilahtaisi.

        Kuka tahansa ammattitaitoinen valmistelija tekisi laillisen liikenteen verotuksen parissa viikossa, jos sitä haluttaisiin. Minäkin siihen pystyisin :D


      • olla...
        KPy kirjoitti:

        Kuka tahansa ammattitaitoinen valmistelija tekisi laillisen liikenteen verotuksen parissa viikossa, jos sitä haluttaisiin. Minäkin siihen pystyisin :D

        vähän yksinkertainen. Taas menit halpaan!


      • kepittäjä_
        olla... kirjoitti:

        vähän yksinkertainen. Taas menit halpaan!

        "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa"!
        Muuten suomenkin lait ja asetukset olisivat paljon paremmalla tasolla jos ne tehtäisiin "vain" tavallisella "maalaisjärjellä", eikä tarvitsisi juurikaan käräjöidä laittomien lakien takia.


      • mahtavaa tekstiä
        KPy kirjoitti:

        Kuka tahansa ammattitaitoinen valmistelija tekisi laillisen liikenteen verotuksen parissa viikossa, jos sitä haluttaisiin. Minäkin siihen pystyisin :D

        autoveroasiantuntijaltamme KPy:tä,hienoa lukea todellisen asiantuntijan lähes factatietoa muistuttavaa tekstiä.Erittäin hieno visio (lue factatieto) autoveroasiantuntijaltamme :-)


      • mahtavaa tekstiä kirjoitti:

        autoveroasiantuntijaltamme KPy:tä,hienoa lukea todellisen asiantuntijan lähes factatietoa muistuttavaa tekstiä.Erittäin hieno visio (lue factatieto) autoveroasiantuntijaltamme :-)

        Homma on tämä: suomalainen autoverojärjestelmä tekee maassamme Golfista Passatin hintaisen, ja vielä 3-4 vuoden jälkeen käytetty maksaa saman kuin Ruotsissa.

        KPy puhuu asiaa, itse et osaa kuin ruputtaa.

        Nautitaan yhdessä kun autojen hinta laskee, ja EU-lain vastaiset yhteismarkkinoiden esteet kaatuu.

        Ostolakko päälle, ja kohta voi konkkaan menneet GM-Opelit ja Fordit hakea muutamalla tonnilla Suomeen suolaantumaan. Tarkkailepa tälläkin hetkellä Fordin jälleen"myynti"arvoja muissa kuin sen omissa liikkeissä, mutta myös omissa. Ei käy kauppa, kun ensi kuussa maailman eka autotehdas on mahdollisesti muisto vain.

        Jahka Mr. President Obama duunaa tukipaketin läpi senaatissa, tulee autotehtailla melkoinen rommaus. Ainoana eurovaltiona Suomi jatkaa autoteollisuuden ja autonostajien kyykyttämistä, ja tämäkin sataa kiinalaisten ja japsien laariin, koska olemme tyhmiä.

        Poislukien A. Vatanen ja muutamat muut.


      • tuo
        IngmarB kirjoitti:

        Homma on tämä: suomalainen autoverojärjestelmä tekee maassamme Golfista Passatin hintaisen, ja vielä 3-4 vuoden jälkeen käytetty maksaa saman kuin Ruotsissa.

        KPy puhuu asiaa, itse et osaa kuin ruputtaa.

        Nautitaan yhdessä kun autojen hinta laskee, ja EU-lain vastaiset yhteismarkkinoiden esteet kaatuu.

        Ostolakko päälle, ja kohta voi konkkaan menneet GM-Opelit ja Fordit hakea muutamalla tonnilla Suomeen suolaantumaan. Tarkkailepa tälläkin hetkellä Fordin jälleen"myynti"arvoja muissa kuin sen omissa liikkeissä, mutta myös omissa. Ei käy kauppa, kun ensi kuussa maailman eka autotehdas on mahdollisesti muisto vain.

        Jahka Mr. President Obama duunaa tukipaketin läpi senaatissa, tulee autotehtailla melkoinen rommaus. Ainoana eurovaltiona Suomi jatkaa autoteollisuuden ja autonostajien kyykyttämistä, ja tämäkin sataa kiinalaisten ja japsien laariin, koska olemme tyhmiä.

        Poislukien A. Vatanen ja muutamat muut.

        ollut juuri KPy:n kehumista,vai vaivaako sinuakin sama lukihäiriö kuin KPy:täkin. No samoja persaukisia pellejä kuitenkin.


      • mielestäsi siis
        tuo kirjoitti:

        ollut juuri KPy:n kehumista,vai vaivaako sinuakin sama lukihäiriö kuin KPy:täkin. No samoja persaukisia pellejä kuitenkin.

        taloudellisesti järkevästi ajattelevat ja toimivat ovatkin "persaukisia pellejä".

        No, on se hyvä että kaltaisiasi päättäjien viisauteen ja hyvään tahtoon uskovia "yhteiskunnan tukipylväitä" on sentään olemassa.


      • tosi outo logiikka
        mielestäsi siis kirjoitti:

        taloudellisesti järkevästi ajattelevat ja toimivat ovatkin "persaukisia pellejä".

        No, on se hyvä että kaltaisiasi päättäjien viisauteen ja hyvään tahtoon uskovia "yhteiskunnan tukipylväitä" on sentään olemassa.

        Mistään ei mitään tiedetä,mutta autoveroasioissa ollaan niin kovaa asiantuntijaa.Tietty muutahan elämässä ei tarvita kuin 20 tuhannen euron saksan lintta.Suomen autoveron laskua odotteleville voi aika vain tulla pitkäksi,mutta mitä väliä sillä on jos osa yhdestä sukupolvesta haluaa pilata elämänsä sitä odotellessa


      • kirjallisuuden nopelisti
        tosi outo logiikka kirjoitti:

        Mistään ei mitään tiedetä,mutta autoveroasioissa ollaan niin kovaa asiantuntijaa.Tietty muutahan elämässä ei tarvita kuin 20 tuhannen euron saksan lintta.Suomen autoveron laskua odotteleville voi aika vain tulla pitkäksi,mutta mitä väliä sillä on jos osa yhdestä sukupolvesta haluaa pilata elämänsä sitä odotellessa

        "Suomen autoveron laskua odotteleville voi aika vain tulla pitkäksi,mutta mitä väliä sillä on jos osa yhdestä sukupolvesta haluaa pilata elämänsä sitä odotellessa".

        Olen ostellut viiden tonnin autoja ja niillä ajellut ja ajelen kunnes suomen autonostovero poistuu, tarvittaessa vaikka kunnes siirryn taksien käyttöön. Siinä ei mene pilalle ainakaan minun elämä, muutma suomiautokauppias tuntuu kylläkin kärvistelevän jo aika tavalla.


      • ei välitä
        kirjallisuuden nopelisti kirjoitti:

        "Suomen autoveron laskua odotteleville voi aika vain tulla pitkäksi,mutta mitä väliä sillä on jos osa yhdestä sukupolvesta haluaa pilata elämänsä sitä odotellessa".

        Olen ostellut viiden tonnin autoja ja niillä ajellut ja ajelen kunnes suomen autonostovero poistuu, tarvittaessa vaikka kunnes siirryn taksien käyttöön. Siinä ei mene pilalle ainakaan minun elämä, muutma suomiautokauppias tuntuu kylläkin kärvistelevän jo aika tavalla.

        pätkääkään millä ysittäiset ihmiset kulkee,kärpäsenpaska atlantissa.


      • omaan jalkaan ampuvat
        ei välitä kirjoitti:

        pätkääkään millä ysittäiset ihmiset kulkee,kärpäsenpaska atlantissa.

        "Autokauppias ei välitä pätkääkään millä ysittäiset ihmiset kulkee"

        Kenelle ne autot sitten myydään? Luulisi, että autonkäyttäjät olisivat autokauppiaan TÄRKEIN sidosryhmä myös täällä suomessa. Olen kyllä viime vuosikymmeninä alkanut epäillä tuota itsekin...


      • on ainakin
        omaan jalkaan ampuvat kirjoitti:

        "Autokauppias ei välitä pätkääkään millä ysittäiset ihmiset kulkee"

        Kenelle ne autot sitten myydään? Luulisi, että autonkäyttäjät olisivat autokauppiaan TÄRKEIN sidosryhmä myös täällä suomessa. Olen kyllä viime vuosikymmeninä alkanut epäillä tuota itsekin...

        tähän päivään asti ollut herra ja hidalgo,jalat pöydällä puhutaan kännykkään yhdelle tyttöystävistä,jos siinä tilanteessa menet varovasti kysymään jostain autosta, saat laiskan ja ynseän vastauksen,"kato ite siellä perällä se on".Jos taas on pelko oman työpaikan menetyksen suhteen,niin silloin asianomainen kauppias saattaa aktiivisemmin palvella asiakkaita,mutta vain sen aikaa kun tämä uhka on olemassa.Tietenkin kun menet puku päällä ja salkku kädessä ja kysyt yli 70000 euroa maksavaa uutta autoa,niin silloin myyjien päät jo kolisee yhteen kun juostaan palvelemaan.Eli jos yksittäinen autonkäyttäjä haluaa ajaa vanhalla 5000 euron romulla,hän saa sen vapaasti tehdä,se ei liikuta autokauppiasta piirun vertaa.


    • valitukset

      koske niitä ulkomailta tuotuja käytettyjä, ei autokaupasta suomessa ostettuja.
      Ihme porukkaa tuodaan auto ja sitten heti valitetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe