Panostakaa uuteen suhteeseen

vanha on historiaa

Jättäkää eron jälkeen se vanhan suhteen vatkaaminen ja keskittykää vain uuden suhteen rakentamiseen.

Muutoin teette sekä omasta että uuden kumppanin elämästä raskasta, koska ette anna uudelle suhteelle itseänne kokonaan. Uutta ei pysty rakentamaan, jos roikkuu vanhassa.

14

1613

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä opi koskaan

Roikkuvat exissään kuin hukkuva pelastusrenkaassa.

• ei tunteita ja toista

ihmistä noin vain voi pyyhkiä mielestä, eikä varsinkaan sillä, että hyppää seuraavan kanssa suhteeseen suoraan. Oman aikansa vie kun käy läpi surun. Ero on kuin toisen kuolema. Joillekin ero voi taas olla suuri helpotus, kun tunteita toista kohtaan ei ole ollutkaan enää aikoihin. Kukin taaplaa tavallaan tässä elämässä.

• Itse olin..
        ei tunteita ja toista kirjoitti:

ihmistä noin vain voi pyyhkiä mielestä, eikä varsinkaan sillä, että hyppää seuraavan kanssa suhteeseen suoraan. Oman aikansa vie kun käy läpi surun. Ero on kuin toisen kuolema. Joillekin ero voi taas olla suuri helpotus, kun tunteita toista kohtaan ei ole ollutkaan enää aikoihin. Kukin taaplaa tavallaan tässä elämässä.

8 vuotta suhteessa ja yksi lapsikin siinä siunaantui joka nyt on 6 vuotias. Ero tuli exälleni järkytyksenä mutta muutakaan keinoa en siinä elämäntilanteessa keksinyt, mitään riitoja tai muuta ei ollut mutta oltiin ja elettiin kuin kämppikset.

Palavasti rakastuin uuteen ja niin jäi exä ja lapsemme toiseen kaupunkiin. Onneksi ollaan kumminkin hyvissä väleissä, ihan lapsenki takia, eikä muistoja todellakaan noin vain voi pyyhiä mielestä.

• se tosiaan menee
        ei tunteita ja toista kirjoitti:

ei toista tosiaan saa mielestä. Eksäni hyppäsi
        suoraan seuraavaan sänkyyn ja haki hyvin minun
        tapaisen ihmisen (jonka olen tavannutkin).
        Yrittää nyt tehdä kaikkea sitä mitä me teimme
        yhdessä ja toivoo että saisi samat, hyvät asiat
        ns. paremmassa paketissa.
        Tuskailee kuitenkin selvästi ja pitää minuun
        usein yhteyttä. Ei taida ne tunteet kuitenkaan
        olla kokonaan kadonneet, muuta selitystä en keksi.
        Surua ei voi lakaista maton alle, aina se tulee
        esille, ennemmin tai myöhemmin.

• Katsku83

Helpommin sanottu kuin tehty. Ei entisestä niin vaan yli pääse.

• myöntämällä

Pääsee kun myöntää itseleen, että ero on tosiasia.

• tuskien taival
        myöntämällä kirjoitti:

tosiasia,mutta tunteet voi olla vielä kiinni ex:ssä,kyllä se kestää aikansa,että pääsee jaloilleen.
        Minusta reppana,hakee heti uuden,ei uskalla kohdata sitä repivää tuskaa,mikä on kuitenkin lopulta parantava.

• mut kun ei ole
        myöntämällä kirjoitti:

Kyse ei ole entisessä roikkumisesta vaan asioiden läpi käymisestä.
        Ei uuteen suhteseen voi nollata päätä ihan tosta
        vaan, ikään kun sitä ei olisi ollutkaan.
        Jos joku niin tekee niin valehtelee itselleen totaalisesti, tai sitten mitään suhdetta ei
        ole ollutkaan.

• suhteeseen
        mut kun ei ole kirjoitti:

Kyse ei ole entisessä roikkumisesta vaan asioiden läpi käymisestä.
        Ei uuteen suhteseen voi nollata päätä ihan tosta
        vaan, ikään kun sitä ei olisi ollutkaan.
        Jos joku niin tekee niin valehtelee itselleen totaalisesti, tai sitten mitään suhdetta ei
        ole ollutkaan.

ei pitäisi rynnätä ennen kuin on tehnyt surutyön vanhasta.

Ihmiset ei jostain syystä uskalla olla yksin vaan heti pitää aloittaa uusi suhde vaikka entinen ei ole päässyt vielä kunnolla loppumaan.

Minä surin, vihasin, ryvin itsesäälissä, kävin läpi kaikki mahdolliset tunteet. Sitten huomasin, että olen vapaa ja minulla on hyvä olla. Niin hyvä, että en edelleenkään kaipaa uutta suhdetta vaikka erosta on jo kolme vuotta.

On todella ihanaa kun pärjää ihan itsenäisesti eikä ole millään tavoin riippuvainen kenestäkään. Asiat saa tehdä juuri niin kuin itse parhaaksi näkee. Enpä usko, että alan enää parisuhteeseen. Tällainen ei kaikille sovi, mutta itse olen tyytyväinen.

Ja jos joku joskus onnistuu viemään jalat altani ja haluan alkaa elämään jonkun kanssa, niin eipä tule uuteen suhteeseen mitään painolastia edellisestä suhteesta. Se on loppuun käsitelty jo kauan sitten.

• wilma60
        suhteeseen kirjoitti:

ei pitäisi rynnätä ennen kuin on tehnyt surutyön vanhasta.

Ihmiset ei jostain syystä uskalla olla yksin vaan heti pitää aloittaa uusi suhde vaikka entinen ei ole päässyt vielä kunnolla loppumaan.

Minä surin, vihasin, ryvin itsesäälissä, kävin läpi kaikki mahdolliset tunteet. Sitten huomasin, että olen vapaa ja minulla on hyvä olla. Niin hyvä, että en edelleenkään kaipaa uutta suhdetta vaikka erosta on jo kolme vuotta.

On todella ihanaa kun pärjää ihan itsenäisesti eikä ole millään tavoin riippuvainen kenestäkään. Asiat saa tehdä juuri niin kuin itse parhaaksi näkee. Enpä usko, että alan enää parisuhteeseen. Tällainen ei kaikille sovi, mutta itse olen tyytyväinen.

Ja jos joku joskus onnistuu viemään jalat altani ja haluan alkaa elämään jonkun kanssa, niin eipä tule uuteen suhteeseen mitään painolastia edellisestä suhteesta. Se on loppuun käsitelty jo kauan sitten.

Tämä on juuri oikea toimintamalli eron jälkeen. Käydään ero läpi omassa päässä, itketään itkut ja noustaan siitä pikkuhiljaa uuteen elämään. Kun tämä on kokonaan käyty läpi niin sitten on valmis uuteen suhteeseen. Entinen elämä on todella ollutta ja mennyttä ja voin keskittyä täysillä uuteen suhteeseen ja panostaa siihen.

Omasta erostani on pian kaksi vuotta ja ehkä nyt olisin valmis jonkinlaisen suhteen luomaan. Parisuhteeseen en minäkään olisi valmis aivan heti ja kenties en ole valmis koskaan. Ja miksi pitäisikään asua yhdessä? Suhde voi olla mitä mainioin silloin kun molemmat asuu itsekseen.

• eihän sen ajan
        wilma60 kirjoitti:

Tämä on juuri oikea toimintamalli eron jälkeen. Käydään ero läpi omassa päässä, itketään itkut ja noustaan siitä pikkuhiljaa uuteen elämään. Kun tämä on kokonaan käyty läpi niin sitten on valmis uuteen suhteeseen. Entinen elämä on todella ollutta ja mennyttä ja voin keskittyä täysillä uuteen suhteeseen ja panostaa siihen.

Omasta erostani on pian kaksi vuotta ja ehkä nyt olisin valmis jonkinlaisen suhteen luomaan. Parisuhteeseen en minäkään olisi valmis aivan heti ja kenties en ole valmis koskaan. Ja miksi pitäisikään asua yhdessä? Suhde voi olla mitä mainioin silloin kun molemmat asuu itsekseen.

tarvitse olla jalat ristissäkään kun on eronnut.Ihan kuin pitäisi kaksi vuotta nyhjätä kotona ja oikein juosta karkuun kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia että nyt varmasti tulee "kärsittyä" kaikki paha pois eikä vaan ihastu keheenkään. Hyvä tietysti käsitellä asioita yksikseen mutta että monta vuotta..en jaksaisi niin kauaa masistella. Vaikka siis olisikin ollut kyse pitkästä suhteesta.

• olikin
        eihän sen ajan kirjoitti:

tarvitse olla jalat ristissäkään kun on eronnut.Ihan kuin pitäisi kaksi vuotta nyhjätä kotona ja oikein juosta karkuun kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia että nyt varmasti tulee "kärsittyä" kaikki paha pois eikä vaan ihastu keheenkään. Hyvä tietysti käsitellä asioita yksikseen mutta että monta vuotta..en jaksaisi niin kauaa masistella. Vaikka siis olisikin ollut kyse pitkästä suhteesta.

uuden suhteen aloittamisesta.

Voihan sitä pitää hauskaa jos tahtoo ja se on toisellekin osapuolelle ok. Kaikki eivät sellaista kaipaa ja eipä ainakaan tule satutettua ketään kun toipuu ihan itsekseen ennen uusia tuulia. Eikä satuta itseäänkään enää enempää.

Tuskin pitäisit itsekään siitä, jos olisit vakavissasi jonkun kanssa ja hän käyttäisikin sinua vain laastarina jonka voi heittää pois myöhemmin.

Asioita ei tarvitse märehtiä yksinään vuodesta toiseen. Jotkut nyt vaan oppivat elämään itsekseen kaipaamatta rinnalleen ketään pitkään aikaan. Mitä pahaa siinä on? Parisuhde ei ole ainoa tapa elää ja nauttia elämästä.

• re;uusi suhde vai laastari
        olikin kirjoitti:

uuden suhteen aloittamisesta.

Voihan sitä pitää hauskaa jos tahtoo ja se on toisellekin osapuolelle ok. Kaikki eivät sellaista kaipaa ja eipä ainakaan tule satutettua ketään kun toipuu ihan itsekseen ennen uusia tuulia. Eikä satuta itseäänkään enää enempää.

Tuskin pitäisit itsekään siitä, jos olisit vakavissasi jonkun kanssa ja hän käyttäisikin sinua vain laastarina jonka voi heittää pois myöhemmin.

Asioita ei tarvitse märehtiä yksinään vuodesta toiseen. Jotkut nyt vaan oppivat elämään itsekseen kaipaamatta rinnalleen ketään pitkään aikaan. Mitä pahaa siinä on? Parisuhde ei ole ainoa tapa elää ja nauttia elämästä.

, on hyvä että käy asioita läpi itselleen sopivan aikaa. Ei kukaan toivu pitkästä suhteesta ehkä päivässä, viikossa, jos kuukaudessakaan. Mutta esim. joskus eropäätös on muhinut päässä jo pitkään ja katse on jo erotessa tulevaisuuteen -ei menneisyyteen. Joku käsittelee asiat nopeammin joku hitaammin( tarkoitan nyt ihan normisuhdetta ja eroa), ei sekän ole mikään synti mielestäni jos haluaa katsoa oikeasti tulevaisuuteen jonkun toisen kanssa.Sitähän ei tietysti koskaan tämä uusi siippa voi tietää onko ne asiat miten hyvin käsitelty, ehkä siitä kannattaa ottaa selvää?

• ...

että noin voisi komennella se epävarma uusi, joka kokee, että kumppani ei vielä ole päässyt irti eksästään. Uudestakin tulee pian historiaa, jos suhteeseen hyppää, kun on vaikeita asioita läpikäymättä. Tai jos toiselta vaatii enemmän kuin mihin hän pystyy. Suhde on kuitenkin ihan vapaaehtoista...

"Muutoin teette sekä omasta että uuden kumppanin elämästä raskasta, koska ette anna uudelle suhteelle itseänne kokonaan" Mitä hittoa? Eiköhän jokainen päätä ihan itse kuinka paljon on valmis antamaan. Ja kuinka paljon toiselle kokee voivansa antautua. Siinä ei varmaan paljoa hetkauta se, miten raskasta se kenenkäkin mielestä on, jos ei tunnu siltä.

Ei ole kyse rakkaudesta, jos toiselta vaaditaan omistautumista tai jos ei voi toisen antaa selvitellä omia tunteitaan ilman, että se tekee elämästä raskasta. Raskaita aikoja tulee jokaisen elämässä, ne pitää myös uudenkin kumppanin osata kestää.

p.s. Uutta ei ainoastaan pysty vaan EI PIDÄ rakentaa, jos vanha suhde vielä kaihertaa. Uskon myös, että jos uusi on panostamisen arvoinen, niin ei vanhat jutut sitä estele...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6204
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3082
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2902
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2145
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      91
      1079
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe