Olen kohta 40v nainen ja ollut yhdessä mieheni kanssa 17v. Nyt minulla on sellainen tunne, että suhteemme on lopussa. Omat tunteeni miestäni kohtaan ovat "kuolleet" ja mitään seksuaalista halua en häntä kohtaan enää tunne.
Mitään kunnon syytä eroon ei kuitenkaan ole. Talous on kunnossa ja ulkopuolisista kaikki näyttää olevan hyvin.
Jos nyt eroaisimme minä olisin se jättäjä, joten kaikki syyllistäminen tulisi minun niskoilleni. Kun ollaan puhuttu erosta mieheni sanoo, että minä haluan tuhota perheemme. Anoppi varmasti pistäisi syyn tasan tarkkaan minun niskoilleni, samoin ehkä omat vanhempani.
Hullua ajatella näin, mutta oletteko kokeneet samoin? Helpompi varmaan olisi sanoa, että olen löytänyt uuden...
Syyllistäminen
31
2577
Vastaukset
- se aina menee,
että jättäjä on syllinen, ellei mitään "traagista" syytä ole jättää puolisoaan.
Mutta tsemppiä sinulle! Muista, että sinä olet oman elämäsi herra ja oman onnesi seppä. Vain sinä pystyt elämään oman elämäsi niin kuin haluat, -eivät muut. Ja jos se ei muille sovi, miten elämäsi elät, niin voi, voi, -se on heidän ongelmansa, ei sinun. Meillähän on edelleen vain tämä yksi elämä ja se on käytettävä parhaansa mukaan ja elettävä niin, ettei lopussa tarvitse sanoa itselleen, että olisinpa tehnyt toisin.....
Älä kärvistele onnettomana, tee itsesi onnelliseksi! Ajattele itseäsi, niin itsekkäältä kuin se kuulostaakin ja jätä muiden mielipiteet ja arvostelut omaan arvoonsa, sillä vain sinä tiedät miltä sinusta tuntuu, etkä koskaan osaa selittää sitä sukulaisille yms. siten, että he ymmärtäisivät.- ja vastuutonta
Herran tähden! Eihän nyt aikuinen, perheellinen ihminen voi koko ajan ajatella vain itseään. Ei elämä ole mikään huvipuisto, jossa aina pitää viihtyä. Ei parisuhde ole sitä varten, että ihminen vaan "viihtyisi". Se on vastuunottamista ja päätös.
Ihminen on vastuussa paitsi itselleen, myös muille. Jos tylsistyttää, voi mielenkiintoa elämään saada muutenkin kuin eroamalla.
- muutkin naiset
tekee. Ei ne syyllisyyttä itelleen ota, puhut omille sukulaisille, ystäville, toitota torilla, "miten kamala mies sulla on" Varmuuden vuoksi soita kerran poliisit,,,mutta varmista ettei äijä ole nukkumassa silloin. (Kaikkihan niin tekee)
- ap taas
Näin juuri meitä - naisia - syyllistetään, jos haluamme parempaa...
- halusin parempaa liittoa
ap taas kirjoitti:
Naisethan vain " keksivät kaiken". Heitä mokoma mies pellolle ei siinä tarvitse syyllisyyttä kantaa.
Et varmasti ihan suotta ole tyytymätön liittoosi.
Jos miehen kanssa ei synkkaa, niin ei se sinun syysi ainoastaan ole. - vai omatunto
ap taas kirjoitti:
Oletko mielestäsi ansainnut parempaa ??? Jokainen haluaa tietysti parempaa mutta keinot ja konstit on monet ... Valitsitko oikean tavan
- erossa
Anoppi, ehkä syyllistää, mutta nykypäivän ihmiset hyväksyvät.
"Sitä tapahtuu paljon nykyään" -sanoi eräs vanha nainen, kun itse erosin.
Muuten tuo syyllistäjä tekee loppupeleissä itsestään naurettavan ruikuttajan, jota ei kukaan kauaa jaksa kuunnella! - ffdd
vittuilla,yrittää saada miehes tekeen jotain eroon oikeuttavaa,jos on pieniä lapsia jättää heidät isän katsottavaksi ja olla mahdollisen paljon poissa(meinasi työkki jäädä tekemättä),vaikka käydä eroonneen ystävän tykönä suunnittelemassa eroa,juosta bilettämässä,tulla kotiin myöhään tai seuraavana päivänä.niin minulle tehtiin,vaikka erohaaveista en tiennyt mitään.sitten heti hommata uusi(jos jo avioliiton aikana),saada lapsekki aivan sekasin.tuleepahan sinustakin melko varmasti yksi tuonne kapakoihin,jonka saa helposti sänkyyn,eikä tarvitse seuraavana päivänä kuin sanoa kiitos ja näkemiin.
- sinulle .
Kun erosin yksi eronnut tuttu sanoi että siinä menee noin vuosi kun jonkun erosta puhutaan. sitten se loppuu.
Alkuun etsitään sitä syyllistä, joka on yleensä jättäjä, vaikka muut ei tietäisi parin asioista mitään..jos esim nainen lähtee väkivaltaisen alkoholistimiehen luota niin nainen syyllistetään koska lähti.
Ja niitä syyllistäjiä on sukulaiset, ystävät, naapurit. mutta se menee ohi kuten tuo tuttuni sanoi, nyt jo itsekin 'paremmalla puolella'. ihmiset unohtaa sillä eroavia on niin paljon nykyään, ei ne kauan jaksa vatvoa jonkun parin eroa. aina tulee uusi eronnut pari.
Ja eron jälkeen punnitaan se tosi ystävyys, vain tosi ystävä pysyy rinnalla eron jälkeenkin.
Elämäsi on sinun, sinä päätät. - llllllsssssss
Eroa vain, jos olet sen päätöksen jo tehnyt, ettet yhteistä elämää halua yrittää. Turha siihen on jäädä kitumaan. Kaikki järjestyy kyllä. Tee itsellesi selväksi, miksi haluat eroa enemmän kuin yhdessäoloa. Jos tämän pohdinnan jälkeen olet sitä mieltä, että ero on parempi vaihtoehto, millään syyllistämisillä ei ole mitään väliä. Tiedät, että ratkaisusi on perusteltu ja sinulle oikea.
- 100 varma?
Kannattaa jutella miehesi kanssa kunnolla tunteistasi ja kuunnella myös hänen mielipiteitään. Jos se ei kaksistaan onnistu raahaa hänet parisuhdeterapiaan, niin mullekin tehtiin. Syy yleensä selviävät, jotkut suhteet vielä jatkuvatkin, kun asioista voi puhua ilman riitelyä, niiden oikeilla nimillä. Ja kun molemmille teille asiat on selvillä, niin sen jälkeen päätös on molemmille helppo tai ainakin ymmärrettävä, eikä syyllisiä tarvitse etsiä.
Ja ihan ensiksi selvitä itsellesi, miksi tunteet ovat kuolleet ja mitä haluat.
Parisuhteeseen tarvitaan kaksi, eroamiseen riittää yksi, joten eroaminen on todella helppoa, mutta oman itsesikin takia kannattaa asiaa miettiä, muuten voi samanlainen tilanne tulla uudelleen vastaan.- aina noin
"parisuhteeseen tarvitaan kaksi, eroamiseen riittää yksi" on eron hakijaa syyllistävä, kun toinen haluaa lähteä pois kulissiavioliitosta!
100 varma on kans kova vaatimus.
- oikeassa
Sinähän se tuhoat perheen ja sinua myös pitää syyllistää ja jotainhan olet tehnyt väärin kun alat jo miettimään että ketkä kaikki muut sinua syyllistää!!
- olen siis syyllinen
Minulla oli samanlaiset tunteet, en tuntenut miestäni kohtaan enää mitään seksuaalisia tunteita. Meillä oli erimielisyyksiä aika usein, mutta ei mitään kauheita riitoja. Minä en ollut tyytyväinen avioelämäämme, mutta ei meillä mitään suurempaa hätää ollut. Minä ilmeisemmin kaipasin jotain, hellyyttä rakkautta ja myös seksiä. Luulin että minun seksuaalisuus on kuollut etten edes halua seksiä kenenkään kanssa.
Meillä on yhteinen lapsi ja siitä syystä en osannut eroa hakea tai se ajatus oli tosi vaikea, kun tavallaan mitään hätää ei sinänsä ollut.
Tapahtui kuitenkin niin että nyt asun erossa miehestäni ja ero on vireillä. Minä saan kuulla olevani se syyllinen tähän eroon.
Miksi vain toisen ollessa tyytyväinen avioliittoon täytyy avioliittoa jatkaa...lapsen takia ?
Ei ollut todellakaan helppoa sanoa löytäneensä uuden.
Tsemppiä !- syyllisuuskysymys
"Tapahtui kuitenkin niin että nyt asun erossa miehestäni ja ero on vireillä. Minä saan kuulla olevani se syyllinen tähän eroon.
Miksi vain toisen ollessa tyytyväinen avioliittoon täytyy avioliittoa jatkaa."
"Ei ollut todellakaan helppoa sanoa löytäneensä uuden."
Eli et ollut tyytyväinen etsit uuden ja nyt ruikutat kun sinua puidetään syyllisenä eroon? Kuka siihen sitten oli syyllinen Ukko-mustalainen, yhteiskunta vai patriarkaatti? - Nimetön
syyllisuuskysymys kirjoitti:
"Tapahtui kuitenkin niin että nyt asun erossa miehestäni ja ero on vireillä. Minä saan kuulla olevani se syyllinen tähän eroon.
Eli et ollut tyytyväinen etsit uuden ja nyt ruikutat kun sinua puidetään syyllisenä eroon? Kuka siihen sitten oli syyllinen Ukko-mustalainen, yhteiskunta vai patriarkaatti?Tosiasiassa en ruikuta yhtään. Totean vain että saan kuulla kaikkea nimityksiä naisesta mitä vain voit keksiä. Vastasin vain oman näkemykseni aloittajalle.
Minä en edes etsinyt uutta, ei ollut aikomus tavat ja rakastua kehenkään. Näin vain kävi.
Minä en ole syyllistänyt ketään ! Sorry . - ex-miehesi
Ethän vain kertonut ihan tätä samaa stooria minulle edellisestä avioliitostasi ??? On kuule niin samaa juttua että eiko sulla pitäisi jo alkaa hälytyskellojen piristä, Halojaa ??? keskustelitko koskaan ongelmistasi tai haitteko yhdessä/yksin apua ??? Olisit tarvinnut ammattiauttajan apua kauan sitten.
Parisuhteeseen tarvitaan todellakin kaksi ihmistä, omaan napaan ripustautumiseen ja eroon riittää yksi. Traagista jos ei osaa hakea edes apua ajoissa tai puhua asioista edes omalle miehelleen.
Näiltä palstoila sitä on turha hakea.
Lycka till Anne, yritä selviytyä, t: ex-miehesi Marko - Annelle
syyllisuuskysymys kirjoitti:
Eli et ollut tyytyväinen etsit uuden ja nyt ruikutat kun sinua puidetään syyllisenä eroon? Kuka siihen sitten oli syyllinen Ukko-mustalainen, yhteiskunta vai patriarkaatti?Jos lähtee pettämään miestään ennemmin kuin yrittää hakea apua parisuhdeongelmaan tai ylipäätään edes keskustelee asioista oman miehensä kanssa, niin kenessä on silloin vika ??? Miehessäko ???
Mitä sinä oikein ruikutat siina ? Eiko pitäisi jo olla tuolla iälla sen verran viisautta ja oppinut jotain edellisestä avioliitosta ja tekemistään virheistä.
Miten joku voi ihmetellä vielä miksi minua syyllistetään - grow up ja kanna vastuusi teoistasi äläkä ruikuta enää ??? Se on vain tosiasia ja that's it. - todellako ??
Nimetön kirjoitti:
Tosiasiassa en ruikuta yhtään. Totean vain että saan kuulla kaikkea nimityksiä naisesta mitä vain voit keksiä. Vastasin vain oman näkemykseni aloittajalle.
Minä en edes etsinyt uutta, ei ollut aikomus tavat ja rakastua kehenkään. Näin vain kävi.
Minä en ole syyllistänyt ketään ! Sorry .Voiko sanoa etta "nain vain kavi" jos menee nettiin etsimaan kuvan kanssa seuraa ja kertoo etta on tosi kiva ja sexy ???
Näinhän siinä voi käydä kun aktiivisesti pettää miestaan, juuri näin ... - rakkaustulikuvaan
todellako ?? kirjoitti:
Voiko sanoa etta "nain vain kavi" jos menee nettiin etsimaan kuvan kanssa seuraa ja kertoo etta on tosi kiva ja sexy ???
Näinhän siinä voi käydä kun aktiivisesti pettää miestaan, juuri näin ...Mitä yrität, et tiedä kenelle kirjoittelet! Minun kuvaani ei ole kukaan julkisesti nähnyt netissä tai muualla. Seuraa saan muutoinkin, olen sen verran hyvännäköinen nainen. Anteeksi vain.
Kumma hyypiö, mistä sinä minun aktiivisuudestani tiedät levitellä. " Aktiivisesti pettää " Hahhaha!
- puuttuu
siviilirohkeus.
Haluat päättää asioistasi ja ottaa eron, mutta et halua ottaa vastuuta mahdollisista seurauksia.
Koeta hyvä ihminen ryhdistäytyä.- vastuunkantaja
Hienoa kun ihminen miettii eron tuomia asioita. Sama vastuu avioliitossa on ihan molemmilla osapuolilla. Onnelliseen avioliittoon tarvitaan kaksi.
Näitä " siviilirohkeita" syyllistäjiä mahtuu tähän maahan.
Seuraukset avioerosta voivat todellakin lopputilanteessa olla onnelliset, vaikka toiset syyllistäisivätkin. Antaa tomppeleiden syyllistää. - miettii itseään
vastuunkantaja kirjoitti:
Hienoa kun ihminen miettii eron tuomia asioita. Sama vastuu avioliitossa on ihan molemmilla osapuolilla. Onnelliseen avioliittoon tarvitaan kaksi.
Näitä " siviilirohkeita" syyllistäjiä mahtuu tähän maahan.
Seuraukset avioerosta voivat todellakin lopputilanteessa olla onnelliset, vaikka toiset syyllistäisivätkin. Antaa tomppeleiden syyllistää.kuin pieni lapsi; Miten pääsisin helpoimmalla ja miten toimisin ettei minua kovasti tultaisi torumaan. :))) (sana helppo on lainattu ap:n tekstistä)
- muun syytä
Olet yksi niistä 40v naisista, joilla "tunteet ovat kuolleet" ja, joiden on "pakko päästä pois huonosta suhteesta".
Oikeasti teillä on menossä hormoonimyrsyl Viimeiset on piipussa. Olisi kiva taas tuntea ihastumisen tunne. Khih-hih, kuinka se oikein kupeissa asti kuumottaa!
Olette lapsia. Aikuiseksi kasvaminen ja vastuunotto ei koske teitä. Teillähän oli ihan kiva ajanjakso elämässä. Halusitte leikkiä kotia, lapset on mukavan lutusia, sisustaminen on kivaa. Siitä oikein telkkariohjelmiakin tehdään.
Nyt se elämänjakso on ohi. Lapset ovat kasvaneet ja eriväristen lasikulhojen ostelu alkaa kyllästyttää. Kyllä kai siitä on kaiken saanut irti kymmenessä vuodessa.
Noh, nyt pitää saada lisää kivaa! Elämäänhän saa kivasti pikkupiristrystä pikkuerolla! Sitten voi olla vapaa! (kuka teitä on vankina tähän asti pitänyt?)
Tottakai sinut syyllistetään erosta. Sinun syytähän se on. Mutta entä sitten? Ota erot saat aivan varmasti mukavaa ja mielenkiintoista piristystä elämääsi. Kymmenen vuoden päästä asia on toisin, mutta ehkä voit silloin taas, muiden kustannuksella luonnollisesti, keksiä jotain muuta piristettä elämääsi. Kaikki eronneet naiset eivät kyllä keksi. He vanhenevat katkerina.- Ei 49v vaan 50
Muuten tämä matsaa tosi paljon, eli ei vastuunkanto kykyä omista teoista
- vaan 49v
Ei 49v vaan 50 kirjoitti:
Muuten tämä matsaa tosi paljon, eli ei vastuunkanto kykyä omista teoista
Lucka till
- älä syyllistä psyko.
Tiedoksi sinulle että naisilla ei ole viimeiset piipussa naisen parhaassa iässä 50 tai ylikin.
Katso 50 naisia, paljon vanhemmilla naisilla menee hyvin ja he nauttivat elämästään. Onhan tietysti naisia jotka mummoutuvat jo 40v.
Sinulta mies katkeraa kirjoitusta !
Tuollaisesta miehestä kun sinä kannattaakin erota ellei susta jo ole erottu. Kamaalaa käytöstä mieheltä ! Nuo väitteesi eivät edes pidä paikkaansa.
- Kysyjälle
Ensimmäiseksi raakastu tai kuvittele rakastuvasi toiseen. Sitten kerro miehellesi pikkuisen asiasta ainoastaan sen verran että saat miehesi mielikuvituksen liikkeelle. Sitten odotat jos miehesi tuntuu unohtavan muistuta. Miehesi mielikuvitus hoitaa lopun. Sitten noin vuoden kuluttua kun miehesi on kypsä kerrot että se on loppu. Sitten voit vedota siihen että viimeisenä vuotena mikään ei ole onnistunut ja seksielämääkään ei ole ollut. Siinä se miten sen vaimo minulle teki. Toimii pommin varmasti.
- Apottius
Unohdit varmaan mainita että joku mies oli kehunut sinua kauniiksi,ihanaksi,ja kaikkea millä koittaa päästä housuihisi vain saadakseen sulta, sen jälkeen uusi hyväuskoinen.Naista pommitetaan alituisesti joka paikassa ja heikoimmat haksahtavat ja alkavat miettimään että eihän se mun mies tuollaisia.muutama tällainen kehuja niin olit myyty ja tunsit itsesi halutuksi,mutta halun paikka on näillä iskijöillä hameen alla.Näitä mietit kotona niin kauan että tunnet elämässäsi suurta tyhjyyttä ja haluat eron ja kuvittelet että se elämä alkaa mutta ei se ala vaan tänäpäivänä vakipari on tuntematon käsite ja pitkä ja pysyvä suhde illuusiota.Jos pitäisit tämän suhteen niin ei tarvitse erota seuraavasta suhteesta niin nopeasti koska ero tulee kuitenkin jos kerran väsyt joka liitossa.
- ootko vähän naiivi?
No rehellisesti: monenko olet kuullut kiittävän puolisoa, kun tämä sanoo, että "haluan erota"?
Ootkohan nyt vähän naiivi?- vaan
meillä ainakin tilanne jo sitä luokkaa, että kauan en enää jaksa. Parempi olla syylinen kuin elää huonossa liitossa.
Itse olen uskotellut itselleni, että elämänvaihe, jossa lapsia hankitaan on nyt ohi. Haluan jotain muuta elämältäni, vaikkapa vain niitä yhden illan juttujakin.
ap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849