Entisen heilan sormus minulle...

nöyryyttävää....

Miesystäväni 45v halusi parin vuoden seurustelumme jälkeen sanojensa mukaan osoittaa minulle, kuinka paljon "välittää ja rakastaa minua".
Hän kaivoi laatikostaan entiselle naisystävälleen ostamansa sormuksen (nainen oli palauttanut sormuksen heidän erotessaan) ja halusi antaa sen nyt minulle.
Olin sanaton. En halunnut toisen pitämää sormusta, sehän oli sitä paitsi minulle aivan liian suuri ja siinä oli kaiverrettuna exän nimi.
Miehen mielestä oli aivan luonnollista, että minä ottaisin sen. Hän kyllä hiotuttaisi kaiverruksen pois ja samalla sormus pienennettäisiin....
Onko tämä jonkun mielestä ihan normaalia ? Minä en sormusta huolinut ja käsitykseni miehestä muuttui saman tien.
Mies sanoi minulle, ettei todellakaan aio rahastaa minulle koskaan uutta sormusta, koska kallis hieno sormus on siinä valmiina ???????

12

1674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lassenlissu

Perintösormus ?
      Eikö naisen sormuksessa ole miehen nimi ja miehen sormuksessa naisen nimi ??

• kysymys onkin

perintösormuksesta. Sehän kulkee selvästi perintönä naisystävältä toiselle... Ei kannattaisi vaan ottaa kaiverrusta, niin on miehellä helpompaa luovuttaa se taas seuraavalle....

• luki...

aivan selvästi, että miehen ex-naisystävällä OSTAMA sormus - äkkiäpäs siitä sitten perintösormus olisi tullutkin...

Oli, miten oli: todellä törppö temppu mieheltä! Siis mikä ihmeen "peräkammarin poika" mahtaa olla perimmäiseltä luonteeltaan! Ei itselläsi olisi jäänyt mitään "muistoja menneistä", esim vaikka vanhoja kalsareita, jotka voisit antaa "rakkauslahjana"..?

• tuollainen

Älä tuollaista saituria mieheksesi ota!!!

"Käsitykseni miehestä muuttui"-kuvaa sitä, että silmäsi avautuivat näkemää miehen todellista luonnetta!

Mielestäni kyseessä ei ole perintösormus, jos olisi niin varmaan olisi kertonut sen sormuksen arvokkaan sukuhistorian. Perintösormus voisi sitten olla ylimääräinen lisäsormus sormessasi. Lisäksi, kun ilmaisit haluavasi uuden, olisi miehen sellainen pitänyt mennä ostamaan.

• nyt jo

edesmennyt exä pyysi kaikki minulle ostamansa korut takaisin antaakseen ne uudelle naisystävälleen.

Vähän olin ihmeissäni, mutta toki annoin koruni kun tuo toinen oli aikonut niitä käyttää.

Itse en kyllä haluaisi toiselle ostettuja koruja ja ja jos joku kehtaisi sellaisia tarjota niin loukkaantuisin verisesti.

• pistän paremmaks

mun mielisairas exä vei kaikki mun vähänkään seksikkäät alusvaatteet. :D

Tiedä sitten aikooko käyttää ite vai antaako eteenpäin :P

• En ottanut vastaan

Yritti antaa ostamaani kultakorua takaisin minulle erotessamme. En suostutunut ottamaan sitä. Annoin sen hänelle merkiksi rakkaudestani, ja haluan että se on hänellä edelleen, muistona minusta, että rakastin häntä. Se oli hänen, ei minun.

• fisutt

On siinä vasta tunteiden osoitus, ei taida kovin suuria tunteita miehellä olla jos toiselle naiselle ostettua sormusta tarjoaa sinulle. Itse ottaisin tuommoisen kyllä loukkauksena ja olisin mielummin ilman sormuksia kuin pitäisin entisen neisystävän sormusta. Että mies voikin olla pihi.

• on entisen sormus,

ei tosin vihkisormuksena tms. mutta muuten vaan. Oli niin upea ja kallis sormus että käskin miehen hiotuttaa kaiverrukset pois ja aloin itse käyttämään. Nauroimme yhdessä asialle. Tavaraahan se vain on.

Toisaalta ymmärrän sinua, jos mies tekee tuollaista pihiyttään. Oikeastaan vain kovin saita ihminen voi kuvitella, että erityisen rakkauden ja arvostuksen osoitukseksi voi kaivaa lipastosta vanhoja tähteitä. Hän selvästi pitää rahallista markkina-arvoa ja tunnearvoa suoraan verrannollisina. Itseäkin tuollainen kyllä pöyristyttäisi. Älä ota pihiä miestä, joka mittaa kaiken rahassa. Muutaman vuoden päästä hän pitää itsestäänselvänä että hänen taloudellinen panoksensa yhteiseen elämäänne (olipa se isompi tai pienempi) on riittävä rakkaudenosoitus eikä muuta tarvita.

• hyvät naurut

varmaan mies ajattelee tuommosista ihan eri tavalla kuin nainen. Naiselle se on enempi tunneasia kun taas mies suhtautuu käytännöllisesti. Ei miehessä mitään vikaa tarvitse olla, on vaan miesten tapaan tajuton tuommosissa asioissa.

Minäkään en ottaisi exän sormusta, mutta voisin silti pitää miehen. Myyköön sormuksen jonnekin ja niillä rahoilla uusi. Asialle voisi myös nauraa yhdessä.

• yhtään :/

jos exänsä sormusta mulle tarjoais :o miehet on joissain asioissa tolloja, mut joku raja silläki :D vois ajatella asiaa toisinpäin, niin ei mun mies ainakaan huolis mun exälleni antamaa jotain kallista korua tms jonka sitte olis palauttanu meidän erotessa. ei todellakaan huolis. ja en mä olis niin tyhmä että sellasta ehdottaisinkaan :)

toisaalta tuon alkuperäisin ongelman olisin jotenki tajunnu, jos mies olis tarjonnu "puolitosissaan" laatikosta sormusta vanhaa sormusta, kun on kallis ja maininnu samalla että jos ei halua, myy sitte eteenpäin tms. mut asiahan ei näin menny ollenkaan. aika kummalta kuulostaa mun korvaan.

• snowbee

Ei mies totisesti sukupuolensa vuoksi ajattele asioita eritavalla. Hänet on kasvatettu ja opetettu olemaan pihi tai käytännöllinen. Ei MIES tarkoita: "ajattelen erilailla, kuin nainen". Nämä ajatusmallit ovat yksilöllisiä eikä sukupuolisidonnaisia. Jo maalaisjärki sanoo sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe