Tunteeton kaveri/parisuhde tms

Mietinpähän vaan

Aluksi hieman pohjustusta:Puolivuotta sitten yhden ravintola-illan päätteeksi päädyimme samaan osoitteeseen ja tuosta koko tarina sai alkunsa (kuten varmaan melko moni muukin juttu...).Noh,sen jälkeen mies tuli heti seuraavana päivänä illalla uudestaan käymään ja sen jälkeen jonkin kerran viikossa oli vierailuita ja sitte alkoi yöpymiset.Jo ensimmäisellä kerralla oli puhetta että ollaan vaan kavereita muttei mitään vakavempaa,ei seurustelua,ei sitoutumista,ei rakastumista...ihastua saa..hmm...no tuosta ensi vierailusta on kulunut puoli vuotta ja minähän oon tietysti mennyt repsahtaan tuolla tunne puolella ja olen sen asian julki tuonutkin,toinen vaan tykkää ja on huolissaan minusta.Mies muutti toiselle paikkakunnalle ja nyt näkemiset on vain lähinnä kerran/pari kuussa luokkaa ja puhutaan kyllä melkein päivittäin.Miehelle olen kaveri jolle voi puhua melkein mistä vaan ja tiedän kyllä että valitettavasti myös miehen tarpeiden tyydyttämiseen kyllä kelpaan.Miksiköhän tämmöseen pitää yleensäkkään ryhtyä?Miten sen saan tajuamaan että se on mulle kaikki kaikessa?Mua ärsyttää suunnattomasti se että itse en voisi olla ns.seksi suhteessa ilman tunteita mutta näköjään miehet voi?Pari kertaa oon jo vakaasti päättänyt unohtaa koko jutun ja ihmisen mutta valitettavasti se vaan ei oo niin helppoa...Mitäpä itse asiassa tekisitte?

14

1390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä tein

niin, että jatkoin juttua, kuvittelin miehen jossain kohtaa ymmärtävän että mä olen sille se kenet se haluaa. Miehelle sanoin että ihan vaan kevyesti otetaan ja pidetään hauskaa. Tätä mä tolkutin ittellenikin ja sitä että "en mä ees tiedä itekään mitä haluan".

Noh, aikaa kulki, miehellä oli muitakin, mullakin pari. Usein oli paha olo ja olla, loppua kohden yhä enenevässä määrin. Se jatkuva ahdistus, tapahtuuko jotain kun näemme vai eikö. Kaikki ajatukset suuntautui meihin kahteen ja miten meidän käy.

Mä käyttäydyin monessa kohtaa itselleni vieraalla tavalla, suutuin, hermoilin, olin mustasukkanen ihan järjettömästi.

Ai mitä sitten kävi? No, mies löysi ihmisen kenestä tykkää oikeasti ja todella. Mä jäin parantelemaan itseäni. Tosin viimein tunnistin ja tunnustin oikeat tunteeni.

Tässä on nyt koottu palasia ja kärsitty itsesyytöksiä ja häpeää. Että oonkin saattanu olla niin tyhmä että olen jotain kuvitellut, ja että olen selitellyt itselleni asioita vain saadakseni vähän sitä mitä haluaisin paljon ja kokonaan.

Tee tilit selväksi, ensin itsesi kanssa, mitä haluat, rehellisesti. Sen jälkeen miehen kanssa, kerro mitä haluat ja jos ei tunteet ja tarpeet kohtaa niin lähde.

Mä toivoisin nyt että oisin silloin ymmärtänyt tän. Oisin voinu kävellä pois pää pystyssä, enkä jäädä kuin nalli kalliolle kun toinen saa sen mitä mä haluaisin. Ja koska on kyseessä ystävyys, niin mitäpä muuta kun että joudun vielä seuraamaan tätä nykyistä tilannetta vierestä ja hyvin läheltä.

• mietinpähän...

täytyy sanoa että tekstisi kuulosti tutulta...ainoastaan erona se että itse en ole ollut muissa suhteissa tässä välissä eikä kyllä tietääkseni toinenkaan ja voin sanoa että koska tunteeni on niin voimakkaat häntä kohtaan niin en pysty alkaa mihinkään muuhun suhteeseen.Toisaalta ois varmaan hyvä etsiä jotain todellista itselleen eikä ootella jotain saavuttamatonta.Omia tunteita oon eräänkin kerran käynyt läpi ja pari kertaa olen sanonutkin että unohdetaan koko juttu,mutta tässä sitä ollaan heikon luonteen kanssa ;).Täytyy ottaa itseä niskasta kii ja laittaa vissiin peliin kaikki tai ei mitään,jos ei vasta kaikua saa niin parempi varmaan kärsiä sydänsuruja tovi kun että kärsiä päivästä toiseen (siis tunteiden kanssa)

• IDA T

Mulle kävi just tasan samalla tavalla, kirjoituksesi oli kuin omasta elämästäni!
        Niin se vaan on, että meillä naisilla astuu niin helposti tunteet peliin näissä "kaverijutuissa".
        Oma juttuni oli niin kuluttava ja haavoja nuolin pitkään, että en voi suositella ko.suhdetta kenellekkään!
        Kaveruus kaveruutena, ilman seksiä!
        Seksi sotkee kuviot!!

• ajattele mitä itse haluat, etkä mitä hän haluaa

• kdfghksfj

Täällä myös yksi kohtalotoveri.

Minäkin ajattelin että kyllä mies vielä parhaansa tajuaa. Mutta eihän se ikinä mene niin. Miehelle kun tuo on optimaalinen tilanne: saa seksiä ja seuraa silloin kun kiinnostaa, ja on kuitenkin vapaa menemään ja tekemään. Uskon juttusi perusteella ettei tuostakaan kummempaa tule :( Lohdutukseksi voin sanoa: kun eron tekee, ei mene kovinkaan kauan kun alkaa tajuta kuinka tyhmä on itse ollutkaan, kuinka on voinut olla niin rakastunut ja ennen kaikkea: kuinka paska se mies on ollut.

• mietitääs vielä

Oletko ihan varma, että olet tämän universumin ihanin nainen, juuri se johon miehen KUULUU rakastua? Jos ei rakastu niin se on paska ja tyhmä jne? Kuulostaa kusipäisen prinsessan maailmalta, sori vaan.

Aikuinen vastaa itsestään, ei pidä ehdoin tahdoin olla suhteessa joka ei vastaa omia toiveita.

Ei toisesta tee paskaa se, että HÄNEN toiveitaan suhde vastaa.

• ei jolle vastasit
        mietitääs vielä kirjoitti:

Oletko ihan varma, että olet tämän universumin ihanin nainen, juuri se johon miehen KUULUU rakastua? Jos ei rakastu niin se on paska ja tyhmä jne? Kuulostaa kusipäisen prinsessan maailmalta, sori vaan.

Aikuinen vastaa itsestään, ei pidä ehdoin tahdoin olla suhteessa joka ei vastaa omia toiveita.

Ei tietenkään kenenkään kuulu rakastua toiseen. Mutta itse en ole toisen kanssa jos tiedän satuttavani häntä. Tunteet on sen verran hassu juttu, että niitä ei välttämättä osaa vastustaa. Etenkään jos on kovin nuori tai jotain. Siinä saattaa satuttaa toista tosi pahasti. Tietysti jos nainen vakuuttaa että tämä on vain kevyt seksisuhde, ei muuta, niin miehen ei tarvitse olla ajatusten lukia.

Naisena en vain koskaan satuttaisi miestä (tai ketään) niin, että antaisin hänen roikkua, vaikka se satuttaisi häntä. Pistäisin poikki jos suhteessa ei olla samasta syystä. Ja olen pistänytkin.

• slkdjfslkdfj
        mietitääs vielä kirjoitti:

Joo, en tarkoittanutkaan tuota että mies on paska koska ei halua suhdetta, ilmaisin huonosti. Tarkoitin sitä, että ajatuksena lohduttaa että ihastus menee ohi eikä se mies oikeasti ollutkaan niin ihana - alkaa tajuta että mies on halunnut ottaa vain kermat päältä ajattelematta toisen tunteita.

Vaikka minusta se vähän haiskahtaakin hyväksikäytön mahdollisuudelta, jos annetaan ymmärtää että on toiselle erityinen ja rakas, vaikkei suhdetta haluakaan (EN siis väitä että näin aina olisi!). Mutta tietysti siinä on itse vastuussa ja siksi mainitsinkin, että jälkeenpäin tajuaa että itse on ollut tyhmä.

• muuta....

Tunteettomaan kaverisuhteeseen ei kuulu seksiä.

MIES ei ole seksisuhteessa ilman tunteita.

• mietinpähän...

...että voiko mies tai nainen olla seksisuhteessa ilma tunteita?Tietysti tunnetasoja on niin monenlaisia ja osalle riittää tosiaan se tykkääminen toisesta kuten tässä minun tapauksessa.Itse en voisi tunteettomana olla sellaisessa suhteessa ja voin sanoa että omalta osalta suhteen laatuun vaikuttaa väkisinkin myös se että tietää toisen olevan eri tunne tasolla,ei pysty antaan kaikkeansa valitettavasti.Voikohan tuo tunne taso vielä kehittyä toiseen suuntaan (positiiviseen) minun edukseni?Onko kellekkään käynyt niin?Kantaa haluan ottaa myös siihen että ei se miehestä "paskaa" tee jos sovitaan alussa pelisäännöistä ja siitä että ei olla kun kavereita/ystäviä vaikka itse sitten repsahtaakin tunne puolella...voi vaan ja saan vaan syyttää itseäni.Olen kuullut useammalta taholta ja jopa mieheltä itseltään että jossakin vaiheessa varmaan ajattelen että olipa paska mutta olen sen sanonut että ei mun tarvi lähtä häntä arvostelemaan jos itse en ole hänelle juuri se oikea.

• puuttuessa
        mietinpähän... kirjoitti:

...että voiko mies tai nainen olla seksisuhteessa ilma tunteita?Tietysti tunnetasoja on niin monenlaisia ja osalle riittää tosiaan se tykkääminen toisesta kuten tässä minun tapauksessa.Itse en voisi tunteettomana olla sellaisessa suhteessa ja voin sanoa että omalta osalta suhteen laatuun vaikuttaa väkisinkin myös se että tietää toisen olevan eri tunne tasolla,ei pysty antaan kaikkeansa valitettavasti.Voikohan tuo tunne taso vielä kehittyä toiseen suuntaan (positiiviseen) minun edukseni?Onko kellekkään käynyt niin?Kantaa haluan ottaa myös siihen että ei se miehestä "paskaa" tee jos sovitaan alussa pelisäännöistä ja siitä että ei olla kun kavereita/ystäviä vaikka itse sitten repsahtaakin tunne puolella...voi vaan ja saan vaan syyttää itseäni.Olen kuullut useammalta taholta ja jopa mieheltä itseltään että jossakin vaiheessa varmaan ajattelen että olipa paska mutta olen sen sanonut että ei mun tarvi lähtä häntä arvostelemaan jos itse en ole hänelle juuri se oikea.

vaan olette yhdessä. Mikä naisille on niin vaikeata uskoa, että jos mies sanoo, että on kaveripanosuhde kyseessä, niin se on sitä myös myöhemmin. Kyllä kuitenkin aika alussa hyvin tietää, kuka on se oikea ja väärä. Ei synny kipinöitä ja sellaista tunnetta, että -hei tää ois mun ja aina. Vaan että löysitään eteenpäin päivä kerrallaan ja vilkuillaan koko ajan sitä mehukkaampaa "kinkkua". "Kaveri" vaan varalla, kun kuitenkin on miehiset tarpeet. Ei huvita käteen aina...

• mietinpähän...
        puuttuessa kirjoitti:

vaan olette yhdessä. Mikä naisille on niin vaikeata uskoa, että jos mies sanoo, että on kaveripanosuhde kyseessä, niin se on sitä myös myöhemmin. Kyllä kuitenkin aika alussa hyvin tietää, kuka on se oikea ja väärä. Ei synny kipinöitä ja sellaista tunnetta, että -hei tää ois mun ja aina. Vaan että löysitään eteenpäin päivä kerrallaan ja vilkuillaan koko ajan sitä mehukkaampaa "kinkkua". "Kaveri" vaan varalla, kun kuitenkin on miehiset tarpeet. Ei huvita käteen aina...

...aluksi ei ollut seksi hommassa mukana ja kyllä asiasta on puhuttu että vaikka hän/minä ei vierailullaan seksiä saisikaan niin ei homma siihen kaadu.Ja vaikka löytäisinkin joskus miehen niin hän haluaisi silti säilyä elämässäni.Tuo on minusta ristiriitaista koska kuitenkin minulla on ainakin tällä hetkellä niin voimakkaat tunteet häntä kohtaan että en voisi kuvitella toista pelkäksi kaveriksi ja toisaalta olisi kyllä ristiriitaista esitellä kaveria joka on entinen petikaveri.Kyllä täytyy panon olla jotenkin erikoinen jos toinen ajaa melkein 800km vuorokaudessa pelkästään sen vuoksi,tuntuis että löytyis likempääkin?hmmm...

• ristiriitaista?
        mietinpähän... kirjoitti:

...aluksi ei ollut seksi hommassa mukana ja kyllä asiasta on puhuttu että vaikka hän/minä ei vierailullaan seksiä saisikaan niin ei homma siihen kaadu.Ja vaikka löytäisinkin joskus miehen niin hän haluaisi silti säilyä elämässäni.Tuo on minusta ristiriitaista koska kuitenkin minulla on ainakin tällä hetkellä niin voimakkaat tunteet häntä kohtaan että en voisi kuvitella toista pelkäksi kaveriksi ja toisaalta olisi kyllä ristiriitaista esitellä kaveria joka on entinen petikaveri.Kyllä täytyy panon olla jotenkin erikoinen jos toinen ajaa melkein 800km vuorokaudessa pelkästään sen vuoksi,tuntuis että löytyis likempääkin?hmmm...

Miehet puhuvat mitä tarkoittavat. Miehillä ei ole taka-ajatuksia ja kuvitelmia kuten useimmilla naisilla. Olet sekaisin tunteidesi kanssa, jos luet rivien välistä muuta kuin mitä on ääneen sanottu. Jos mies sanoo, että on vain kaveri ja haluaa pitää yhteyttä, niin se on vain takaportin jättämistä auki. Pitää varmuuden vuoksi sinut varalla samalla kun katselee muita.

Sinun elämäsi ei vaan ole sellaista, jonka hän haluaisi jakaa kanssasi tai sitten et ole tarpeeksi "oikea" hänelle muuten. Luonteesi tai elämänasenteesi ei vakuuta riittävästi. Jokin ei vaan ole kohdallaan. Olet vanhempi kuin hän tai sitten haluat lapsia ja hän ei halua tai toisin päin tai ihan jokin muu asia.

Myös jos näette vain kerran/pari kuussa, mieti montako samanlaista päivää mahtuu kuukauteen "samanlaisille kavereille" kun sinä. Miehellä voi olla monta kierrossa samanaikaisesti -ilman tunteita. Kavereiden kanssa hengaillaan, ilman sitoumuksia.

• mietinpähän
        ristiriitaista? kirjoitti:

Miehet puhuvat mitä tarkoittavat. Miehillä ei ole taka-ajatuksia ja kuvitelmia kuten useimmilla naisilla. Olet sekaisin tunteidesi kanssa, jos luet rivien välistä muuta kuin mitä on ääneen sanottu. Jos mies sanoo, että on vain kaveri ja haluaa pitää yhteyttä, niin se on vain takaportin jättämistä auki. Pitää varmuuden vuoksi sinut varalla samalla kun katselee muita.

Sinun elämäsi ei vaan ole sellaista, jonka hän haluaisi jakaa kanssasi tai sitten et ole tarpeeksi "oikea" hänelle muuten. Luonteesi tai elämänasenteesi ei vakuuta riittävästi. Jokin ei vaan ole kohdallaan. Olet vanhempi kuin hän tai sitten haluat lapsia ja hän ei halua tai toisin päin tai ihan jokin muu asia.

Myös jos näette vain kerran/pari kuussa, mieti montako samanlaista päivää mahtuu kuukauteen "samanlaisille kavereille" kun sinä. Miehellä voi olla monta kierrossa samanaikaisesti -ilman tunteita. Kavereiden kanssa hengaillaan, ilman sitoumuksia.

...joidenkin miesten kohdalla että on samanlaisia kavereita pitkin suomenniemeä joita käydään vuorotellen "moikkaamassa" mutta voisin laittaa pääni pantiksi että tässä tapuksessa niin ei ole.Hän ei kuitenkaan ole mikään sänkyjen metsästäjä...ei sen perusteella mitä olemme asioista puhuneet.Tai voiko mistään koskaan olla varma,no ei.Kyllä miehen täytyy olla hyvä näytteleen ettei paljasta muita vierailuitaan ja varmaan myös käytös sängyssä paljastaisi jos olisi vanha kettu sillä saralla.Osittain uskon että tekstisi pitää täysin paikkaansa ja kyllä mulla pikku hiljaa menee asiat perille kun mahdollsimman moni vahvistaa sen että miehelle pysytään vaan kaverina jos niin on alunperinkin ollut..valitettavasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3124
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2812
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      67
      2623
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      32
      2522
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2078
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1589
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1582
    8. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1569
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      1569
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1469
    Aihe