sinä tai puolisosi?
Onko suhteessa jotain vikaa, jos molemmat ihastuu muihin ja usein? Jos joku vähänkään mielenkiintoinen toisen sukupuolen edustaja osoittaa huomiota, niin se on menoa. Tai ainakin aitoa kiinnostusta. Ajatustasolla siis.
Itse olen sekä huomannut että kuullut mm. miesystäväni isän olevan samanlainen. Kertooko huonosta itsetunnosta vai mistä?
Väsyttää epävarmuus. Haluaisin enemmän varmuutta tunteille, sekä omille että toisen.
Mielipiteitä / kokemuksia?
Ihastutko
6
1153
Vastaukset
- mummomuori
siksi, että sanaa ihastuminen käytetään kovin erilaisista tuntemuksista.
Minä ihastun herkästi. Ihastun luontoon, eläimiin tai ihmisiin. Ihastun molempiin sukupuoliin, eli tykkään joistakuista persoonista ihan oikeasti. Ihastumiseeni ei liity yleensä seksuaalisia tunteita/tuntemuksia.
On miehiä, jotka herättävät ihan pientä väreilyä, sellaista mukavaa vipinää. Tällä kokemuksella vain osaan jo nauttia siitä pelkästään tuntemuksesta, eikä halua tehdä mitään tai näyttää sitä, ole.
Osaan jo erottaa, mikä on mielikuvitusta ja mikä totta. Todellinen rakastuminen mieheeni on totta, väreily pelkästään mielikuvituksen ja seksuaalisen tarpeen tuotos.
Olen huomannut että kun on antanut luvan niin itselleen kuin toiselle myönteiseen tykästymiseen myös muihin, se paradoksaalisesti vähentää tarvetta ajatella seksuaalisia viehtymyksiä tai virittää romanttisia tuntemuksia muihin.
Mieheni on samankaltainen ja ymmärrämme toisiamme oikein hyvin. Kummallakin on aika selkeä raja, mitä ei ylitetä. Jos toisesta alkaa tuntua, että nyt ärsyttää, pelkkä katse riittää rauhoittamaan toisen. Luottamus on luja ymmärryksen kautta.
Tunteiden vakaus on tullut osoitettua monella muulla tavalla. Avoimuus on yksi tärkeä tekijä, ei ole tarvetta salailla eikä peitellä. Usein se kun sanoo ääneen, kummasti ”latistaa” tunteita. Salaaminen voi yllättäen vahvistaa ja tehdä niistä suurempaa kuin ne lopulta ovatkaan – ihmisen mielikuvitus on vahvaa!
Luulen että tämä on temperamentti kysymys. Toisille tällaisen vapauden suominen voi olla vaikeaa, eikä siinä mitään vikaa. Toiset sietävät epävarmuuden tunteita paremmin, toiset ei.
Eiköhän ensisijaista ole niiden omien tunteiden tutkiskelu? Jos itse on epävarma, se epävarmuus heijastuu kumppaniin, joka kyllä ”lukee” sen sinusta. Ehkei hän uskalla vahvistaa omia tunteitaan, taustalla on pelko että kuitenkin hylkäät hänet. Voihan olla että näillä ”ihastumisilla” hän yrittää saada juuri Sinulta sitä vahvistusta?- perustelu.
Pitänee paikkaansa joidenkin kohdalla. Itse en ihastu muihin siksi, että kumppanini ihastuisi minuun enemmän.
- hyvin kirjoitettu
voin yhtyä kirjoitukseesi aika lailla. Olen itsekin herkkä ihastumaan, ja en myöskään pelkästään miehiin, vaan hullaannun vähäksi aikaa esim. johonkin musiikkikappaleeseen, tai johonkin persoonaan tms:)
Tätä ei yksi ystäväni ymmärrä, hän kun ei pahemmin ihastu. Hän aina väittääkin, että suhteessani on vikaa, kun ihastun (siis jos ihastumisen kohde on mies).... mutta ei se välttämättä mielestäni niin ole. Enkä minäkään ole siis minkäänlaisiin tekoihin ryhtynyt.
Mutta oiskos jollain tähän sanottavaa, kun nyt on ollut eräs mies, josta en tosiaan halua puhua miehelleni.
(vaikka aiemmin kyllä olen kertonut esim jostain miehestä että onpas siinä mukava/komea mies. Enkä ole sillä sen enempää tarkoittanut. Ja mieheni siis ymmärtää kyllä)
Mutta nyt on tämä yksi, josta en halua puhua. Ja pelkäänkin, että olenko jotenkin ihan oikeasti ihastunut häneen...... - sitten nyt
hyvin kirjoitettu kirjoitti:
voin yhtyä kirjoitukseesi aika lailla. Olen itsekin herkkä ihastumaan, ja en myöskään pelkästään miehiin, vaan hullaannun vähäksi aikaa esim. johonkin musiikkikappaleeseen, tai johonkin persoonaan tms:)
Tätä ei yksi ystäväni ymmärrä, hän kun ei pahemmin ihastu. Hän aina väittääkin, että suhteessani on vikaa, kun ihastun (siis jos ihastumisen kohde on mies).... mutta ei se välttämättä mielestäni niin ole. Enkä minäkään ole siis minkäänlaisiin tekoihin ryhtynyt.
Mutta oiskos jollain tähän sanottavaa, kun nyt on ollut eräs mies, josta en tosiaan halua puhua miehelleni.
(vaikka aiemmin kyllä olen kertonut esim jostain miehestä että onpas siinä mukava/komea mies. Enkä ole sillä sen enempää tarkoittanut. Ja mieheni siis ymmärtää kyllä)
Mutta nyt on tämä yksi, josta en halua puhua. Ja pelkäänkin, että olenko jotenkin ihan oikeasti ihastunut häneen......hyvissä ajoin kertoa?
Voisi pelastaa jotain ennen kuin jutustasi tulee suurempi päässäsi.
- S.R.
sen sijaan toinen puolisko ihastuu todella helposti.
- nainen-
kummatkin,ja se ihan ok,kun toinen on silti se tärkein. Ja pieni mustasukkasuus vaan piristää,kunhan sille ei oikeasti ole aihetta. Mussa on muuten hyvin vahvasti sama piirre kun (mummolla) että rakastun/hullaannun jostain ihmisestä,asiasta..esim. parhaat ystäväni on aina tullut hullaantumisenkautta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 885516
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113047Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv892958Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232584Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328