6v kestänyt suhde, kaikki päin hel*ettiä..

masentunut87

Ajattelin nyt purkaa vähän itseäni tänne, jos osaan. Ja mielelläni luen kommentteja/ omia kokemuksia yms :) Anteeksi jo etukäteen kirjotusvirheet, ei meinaa välillä nähdä mitään itkusilmillä...

Olen seurustellut poikakaverini kanssa nyt 6 vuotta, josta reilu vuoden asuttu yhdessä. Aloimme seurustella kun olimme 15v kummatkin. Tässä siis ollaan kasvettu ihan yhdessä. Noh, pettämisiä on ollut välissä ja myös korkeintaan parin vko taukoja. Vaikeuksia on ollut, rahahuolia...
Mä en oikeestaan oo saanu mun elämässä mitään aikaseks, 2 keskeytynyttä amista = ei ammattia, ei mitään. Raha jutut on mennyt siihen pisteeseen, että kummallakin luottotiedot menneet muutaman tonnin velat uo:ssa. Kämpästäkin oli häätöuhka maksamattomien vuokrien vuoksi, sossu kuitenki pelasti siitä ja tää kämppä nyt on meillä, kaupungin vuokra kämppä. Siitä ehkä johtuukin sitten yks ongelma jos erotaan, meistä kumpikaan ei saa mistään muualta kämppää luottotietojen takia ja tältä yhtiöltä on turha kysyä kun oli jo vaikeuksia vuokranmaksun kans.
No mutta niin.. Musta tuntuu että oon aivan henkisesti loppu, mä en jaksa tehdä mitään, mua ei huvita tehdä. Joka päivä menee siihen et herätään, mennään koneelle ja sit nukkumaan. En vaan saa itseäkään tekemään mitään kun tuo ykskään ei tee. Ja mä teen täällä kotona kaiken yksin,ruuan, siivoon, pesen pyykin.. Ja jos mä pyydän miestä tekeen yhtään mitään niin saan vaan mäkätykset ja loppujen lopuks tapellaan ja se ei tee mitään. Oon sen kans yrittänyt puhua asioista, niin vitun monta kertaa. Mikään ei auta, se kyllä kuuntelee mutta ei tee asioille mitää, ikinä! Mulla tekis niin mieli tappaa itteni jo, en vaan jaksa... Mutta mun koiran takia mä en sitä tee. Jos mulla ei sitä ois, niin oisin varmasti jo tappanu itteni..
Mä en saa mistään asiasta kiitosta, kunnioitusta, en mitään. Ja kun sanon nuista tuolle miehelle niin ei se reagoi mihinkään, ei se välitä musta.. Sen mielestä asiat on hyvin. Ja kun sen mielestä on hyvin, niin munkin mielestä pitäis olla. Mutta kun ei oo.. Vaadinko mä liikaa siltä, jos se joskus siivois mun kans, laittais ruokaa? Tai että jos mä saisin jotain kiitosta siitä kun sitä passaan..
Toinen asia on tää ukon hygienia, sille kuulemma riittää et se käy kerran viikos pesulla ja pesee hampaat. Oon yrittänyt sitä patistaa suihkuun yms, mutta siitä seuraa taas se mäkätys ja "emmää jaksa" Eikö ihmisen pitäis vähän etes arvostaa itteensä. Mua oksettaa olla sen kans ku se on nii paskanen, haisee pahalle ja aattelen mitä kaikkea sen munassaki muhii, hyi helevetti!!

Mä en tiiä miten mä oon tässä tilanteessa, mulla oli vielä yläasteella selkeät tavotteet, hain hyvään amikseen, hyvälle alalle, johon oli vaikea päästä ja mä pääsin. Jätin kesken.. Mulla piti siittä jatkaa yliopistoon ja joskus hankkia oma asunto.. Nää kaikki on jo menetetty. Mä oon menettäny kaiken mun elämästä...

Jos mä eroan tosta ukosta, miten helvetissä mä pärjään.. Ei oo ketään jonka kans olla, ei ketää jolle puhua.. Ja en mä voi ketään muutakaan ottaa, kuka nyt etes haluais tämmöstä idioottia. Enkä mä kehtais kertoo kenellekkään mun veloista ja muusta. Kukaan muu ei edes tiedä siitä kun tuo ukko. Mulla ei itsekunnioitus anna kertoa kenellekään, häpeäisin niin paljo.
No, siitä mä oon onneks onnellinen että en oo mihinkään pahempaan sortunu vielä, esim. huumeisiin. Siinä mielessä mulla on elämä vielä hyvin.
Mistä hitosta mä revin voimia et voin erota tosta ukosta. en oo niin vahva ihminen et pystyisin siihen. Vaikk mä tiedän et mun elämä helpottuis jos sen jätän. Tai en tiedä helpottusiko, joka päivä ikävöisin ja miettisin sitä.. Vaikka tiiän ettei tuo välitä varmasti musta paljo paskaakaan, vaikka niin väittääkin. Mutta onko se välittämistä mitä se mulle tekee?? Ei todellakaan. Siitä on varmasti niin vitun hauska pistää mut itkeen. Sitten kun oon niin heikko et meen ite pyyteleen siltä anteeks ku oon jostai siivouksesta mäkättäny. Ja ei se välitä sillonkaa.. Ei se välitä jos mulla on paha olla, se vaa ite pistää nukkuu tai menee koneelle.

Vittu mä en tiiä mitä mun pitäis tehä.. Olis vaan niin helppo jos tuo älyäis asioista ja välittäis musta.. Pakko mun on varmaan jättää se.. Kuinka monta kertaa oon tuonki sanonu jo tässä viestissä.. Ei helvetti...

Oon miettiny lääkärille menoa, jos sais vaikka masennuslääkkeitä, unolääkkeitä.. En pysty nukkumaankaan enää paljo ollenkaan. Mutta sitten taas ku on lukenu niin paljo juttuja lääkäreistä, että ei ne varmaan tekis mulle mitää.. Sanois vaa et mee kotia märisee. Ei mulla huvita mennä sinne..

Jeps, nyt mä lopetan.. Mietin vaan vielä vähän aikaa että lähetänkö tän tänne palstalle vai annanko olla. Helpotti kun sai edes kirjottaa...

8

1301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei89m

Mulla on kaas tosi vaikeeta aikaa, mutta en sen pahemmi jaksa kirjottaa tai ajatella, otan osaa ja koita mennä elämäs eteenpäin, elät sitä kuiteski vaan kerra.

• jottai...

Miks ne koulut on jääny kesken? Musta tuntuu että siinä on menny pahiten pieleen.

Sun täytyy ny ottaa itteäs niskasta kii. Kukaan muu ei sitä tee. Sun on pakko.

- Hankit ammatin ja töitä.
      - Opiskeluaikana voit asua jossain solussa tms. opiskelijakämpässä.
      - Koira on ongelma, jos et saa yksiötä.
      - Veloista pitää päästä eroon.
      - Yksinäisyys on sun murheista pienin. Jos menet koulouun niin saat sieltä kavereita. Ukko on luuseri joten voit vaihtaa sen. Ehkä olis parempi että mietit ukon ottamista sitten kun olet koulut käynyt ja on hommat hanskassa.

• ajw

Itse olin samassa tilanteessa noin vuosi sitten. Ensin tuntuu yksinäiseltä ja että joku puuttuisi kokoajan. Pikku hiljaa sitä löytää itselleen tekemistä ja ajatukset suuntautuvat eteenpäin. Sitten kun katselee taaksepäin myöhemmin niin ihmettelee miksi niin pitkään roikkui suhteessa joka kuoli jo aikaa sitten.

Sen lisäksi löytää paljon asioita mitä itse teki väärin ja mitä toinen teki väärin. Sitten vaan tajuaa että se toinen ei ole eikä tule olemaan se ihminen jonka kanssa hommat onnistuis.

---

Ja parin tonnin velat hoitelee kyllä maksusuunnitelmalla ja paskempi palkkasella työllä. (Itse kalastelin ulosotosta noin 1200€ ja lainasin 1800€ rakkaan exän "maksettuihin" laskuihin jotka olivat minun nimellä. Tein pitkää päivää 6kk ja sitten lainailinkin exälle rahaa takaisinpäin. Niitä lainoja en ole takaisin saanut joten en suosittele.)

• äitee*

saanut hyviä neuvoja toisilta vastaajilta.

Kirjotit ettet haluu mennä kotiin, en tiedä millainen kotisi on,
      mutta jos omilla lapsillani olis noin paha olla, toivoisin että voisivat puhua,
      ainakin yrittäisin auttaa.

Lopulta on kuitenkin niin, että vain sinä itse voit suunnan muuttaa, toiset voi kyllä yrittää auttaa, mutta:
      Pinnalla pysyäkseen on opeteltava uimaan,
      sitä uppoaa jos toisen auttava käsi herpaantuu ja väsyy...

Tsemppiä

• alkper

Kiitokset kannustavista vastauksista, ehkäpä täältä vielä noustaan :)

Mulla ei kyllä ole mahdollista muuttaa mihinkään soluun asumaan. Eläimiä kun on enemmänkin kuin tuo yks koira. Enkä niistä luovu, ne on melkeempä ainuita asioita minkä takia jaksan!

Ajattelin huomenna soitella entiseen kouluun että voisinko vielä jatkaa opintojani, niistä olisi n.vuosi jäljellä.

Velkoja tosin on enemmän kuin se pari tonnia. Velkaa tällä hetkellä vähän alle 10 000€, kaikki ei vielä uo:ssa, mutta vaikea niitä on ruveta makseleen. No, eiköhän ne asiat jotenkin järjesty, joskus.. kait..

Äidilleni en voisi ikinä kertoa näitä asioita. Ei edes tiedän että olen tuon toisenki koulun jättänyt kesken, siitäki on jo reilut puoli vuotta aikaa. Äitini on just semmonen ihminen joka varmasti haukkuis mut vaan kun kertoisin. Hänellä on oma asunto, auto, hyvä työ, kaikki kunnossa. Sehän häpeis mua ihan tosissaan jos tietäis kaiken!! Poikakaverin äiti tietää paljon enemmän mun asioista, se jopa auttaa meitä, kun ei oo rahaa ruokaan yms, vaikka on itsekin työtön ja hyvä jos rahat riittää omaan elämiseen.
      Isälleni en vois myöskään puhua asioista, vielä etäisempi kuin äitini..
      Mä oon tän suvun musta lammas, tosin sitä ei kukaa tiedä... Ja mua ittiä vituttaa nii paljo tää tilanne ja kuinka idiootti oon..
      Joskus tuntuu siltä et voisin vaan kadota jonnekki, enkä pitää mitään yhteyttä keneenkään.

Ehkä mun sitten pitää ihan ensinnä päästä tuosta ukosta eroon ja sen jälkeen ruveta omaa elämää järjestään yksikseen. Sekin on vaan niin vaikeaa yksin...

• korjaus

En tiedä mistä tuo alkper tuli tuohon nimimerkin kohdalle, piti kirjoittaa että aloittaja.

• Toinen velkainen

Mene talous- ja velkaneuvontaan, se on lakisääteinen kunnallinen palvelu.
      Siellä setvivät velkataakkojanne, ja ehkäpä siitä on jotain apua. Vaikka työttömälle eivät tod.näk. anna Takuuluotto-systeemin luottoa eikä joissain paikkakunnilla annettavaa kunnan sosiaalista luottoa.

Eikö paikkakunnaltasi löytyisi mitään työtä, edes siivousta? Erittäin tärkeää on, että hankitte molemmat päiviinne sisältöä. Joko haette opiskelemaan tai yrittätte kaikin voimin saada jotain töitä.

Nykyinen meno menee vain pahemmaksi, minkä fiksuna ihmisenä itsekin tiedät.
      Et ole mikään luuseri, vaikka olet katkaissut kaksi opiskelua ja raha-asiasi ovat perseellään.
      Se on vain tilapäinen olotila, pystyt kyllä nousemaan siitä! Kun aloitat pienin askelin, ensiksi hinaat itsesi ulos!

Hommaudu johonkin harrastuspiiriin, Kyllä niitä löytyy jotain halpojakin harrastuksia. Siellä tapaat ihmnisiä ja saat uutta elämänsisältöä.
      Jos jatkatte tuolla tavoin patoutuneina masentuneina keskenänne toraillen, tuo menee vain kahta kauhemmaksi ja voi tapahtua jotain korjaamatonta!
      Nyt on aika toimia! Kun sinulla on vielä siihen voimia!
      Voisitko väliaikaisesti muuttaa vaikka vanhempiesi luokse asumaan? Suosittelen että kerrot heille ainakin osan totuudesta. On raskasta teeskennellä ja sinulla olisi näin todellinen turvaverkko, kun he tietäisivät oikean tilanteesi. Niele ylpeytesi ja hae tukea.

Poikaystäväsikin on selvästi masentunut. Hänenkin pitäisi saada työtä tai mennä opiskelemaan.
      Eikö sossukin ole velvollinen auttamaan, jos kerrot tilanteesi juurta jaksain.

• yleensä kun

sitä vaan älyää pyytää.

Ensinksi suosittelen että kerrot äidillesi, olen itse kahden pienen lapsen äiti enkä voisi ikinä kuvitella että kääntäisin omalle lapselleni selkäni.

Olen aivan varma ettei äitisi sua hauku lyttyyn, ehkä voi alussa olla shokissa mutta hetken sulateltuaan varmasti auttaa sua tai isäsi, kokeile edes tätä. Kyllä se äidinrakkaus siellä rinnassa on useimmilla.

Sitten alat soittelemaan tai käymään eri paikoissa eli ensiksi vaikka sossussa, selität rehellisesti asiasi, sitten johonkin velkaneuvontaan yhteyttä ja yrität saada vaikka puoleksi vuodeksi töitä, jostain on aloitettava.

Ei sun välttämättä kannata heti miehestäsi erota, mutta jos hän ei tee samaa ryhdistäytymisliikettä niin älä sitten jää samaan veneeseen. Mutta jos te molemmat tsemppaatte toisianne niin se on suuri voimavara.

Muista ettei ole mikään häpeä että elämäsi on mennyt noin, monilla ihmisillä on kriisejä ja vaikeuksia, jopa niillä jotka näyttävät ulkoapäin selviän mistä vaan.

Kohta aurinko paistaa ja kevät tulee, ota itseäsi rohkeasti niskasta kiinni, sua voi odottaa vain parempi elämä, se on vain sinusta kiinni :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      92
      4706
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3892
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      202
      3758
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1318
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1202
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      159
      1173
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1075
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe