Pitääkö jättää heti kun toinen pettää???

kysymys pettämisestä

Pitääkö teistä jättää heti kun saa tietää että toinen on pettänyt? Vai pitääkö vielä kuunnella pettäjän selitykset asiasta?

11

1645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 333

en osaa sanoa mikä oikein on itse en jättänyt vaikka asia satutti ja rikkoi hetkeksi koko elämän asiasta on nyt muutama vuosi tässä olemme edelleen,ja mieheni on tehnyt kovasti asian eteen jotta luottamus palais aikaa se vie mutta kannattaa.riippuu siitä onko molemmilla halu korjata suhdetta ja yrittää,sinuna ainakin puhuisin ensin ennen kun teet mitään äkkipäätöstä

• petetty

Mies kertoi,et on pettänyt minua.En lähtenyt vaikka aluksi mieli teki. Mä itkin ja pari kertaa raivosin kunnolla.Mä rakastan häntä tai sit mä pelkään yksin oloa.Mua sattuu vielläkin (2kk:tapahtuneesta)Mut jotenki olen saanut rauhan enkä puhu asiasta enää.Nyt mies päivät pitkät netissä ja käy usein tietyn naisen sivuilla ja päin vastoin....epäilen jotain. Eli vaikea kysymys on, voiko niihin selityksiin luottaa.Jos olisin heti lähtenyt olis jo parempi olo. Seuraava pettäminen voi satuttaa enemmän ja tuhota kokonaan itsetunnon.

• Ykkeri

Vaimo petti mua pikkujouluristeilyllä tallinnan laivalla. Tunnusti ku kyselin.Siellä oli mun kavereita mukana ja luuli että ne on nähny jotain. Aikaa ny kaks kuukautta siitä. En ainakaan vielä oo pistäny eropapereita vetään vaikka ne on jo täytetty. Tarttee seurata ny vähän aikaa miten tilanne kehittyy mut luottamus täysin nollassa ja vaimoa arvostan täl hetkellä yhtä paljon ku anopin koiraa.

• Tosissasi?

molempia, rakastat pettäjää ja pelkäät yksinoloa. Ukko pörrää jonkun hutsun sivuilla ja sinä epäilet jotain. Herää pahvi. Etkö rakasta itseäsi lainkaan?

• .......

Omalta osaltani olisin jatkanut yhdessä jos kyseessä olisi ollut yksi hairahdus, olisin antanut uuden mahdollisuuden,
      Kyseessä oli kuitenkin loppujenlopuksi yli kymmenen "hairahdusta" joten eipä minulle jäänyt muuta vaihtohetoa kuin jättää hänet, toki hän yritti selitellä ja toki niitä selityksiä jouduin kuuntelemaan mutta ne selitykset ei tietenkään tilannetta miksikään muuttaneet, ei niillä selityksillä ole mitään merkitystä.

• kaikkineen

noinkaan. Sehän on selvää että pettäjä sepittää mitä ihmeellisimpiä syitä käyttäytymiselleen, eikä mikään niistä syistä kuitenkaan ole riittävä rohto petetyn haavoihin. Omaksi edukseen pettäjä satujaan ketoo, lieventääkseen omaa oloaan ja helpottaakseen omaatuntoaan (mikäli sitä pettäjällä on).
        En allekirjoita väitettäsi ettei selityksillä ole merkitystä. Kyllä niillä on merkitystä. Tehtyä ne eivät saa tekemättömäksi, mutta antavat itselle hyvää kasvualustaa uutta parisuhdetta varten. Vanhaa suhdetta ei pettämisen jälkeen hyväkään selitys pelasta. Uutta suhdetta rakenettaessa vanhasta voi ottaa opiksi, sekä kaverin että omista virheistä.

• ......
        kaikkineen kirjoitti:

noinkaan. Sehän on selvää että pettäjä sepittää mitä ihmeellisimpiä syitä käyttäytymiselleen, eikä mikään niistä syistä kuitenkaan ole riittävä rohto petetyn haavoihin. Omaksi edukseen pettäjä satujaan ketoo, lieventääkseen omaa oloaan ja helpottaakseen omaatuntoaan (mikäli sitä pettäjällä on).
        En allekirjoita väitettäsi ettei selityksillä ole merkitystä. Kyllä niillä on merkitystä. Tehtyä ne eivät saa tekemättömäksi, mutta antavat itselle hyvää kasvualustaa uutta parisuhdetta varten. Vanhaa suhdetta ei pettämisen jälkeen hyväkään selitys pelasta. Uutta suhdetta rakenettaessa vanhasta voi ottaa opiksi, sekä kaverin että omista virheistä.

Kirjoitin tuon kommenttini tarkoittaen tavallaan sitä ettei siinä tilanteessa ole merkitystä pettäjän selityksillä, tekoa ei tekemättömäksi saa.

Tietysti pettäminen, eroaminen ym. on sellainen kasvun ja itsetutkiskelun paikka jotta niitä ongelmia ei kanna seuraavaan suhteeseen.

Itselleni teki tietyllä tavalla hyvää joutua törkeästi petetyksi, se poiki hyvän kriisin, tajusin mitä elämältäni haluan, tajusin etten voi laittaa omaa onnellisuuttani syrjään puolison takia, tajusin että itse minun on valintani tehtävä ja niiden mukaan elettävä.

Nyt olen tyytyväinen elämääni, kun mies kärysi siitä että on pettänyt koko yhdessä olo ajan, se oli minulle merkki häipyä ja aloittaa uusi elämä.
        Jos mies ei olisi kärynnyt olisin vieläkin todella alisteisessa suhteessa kynnysmattona.

• mummomuori

Tiedän että tulet saamaan hyvin yksioikoisia neuvoja. Yritä kuitenkin muodostaa oma mielipiteesi, äläkä alistu muiden painostukseen.

Kannustaisin kyllä keskustelemaan ihan kunnolla ja pitkällä aikavälillä asiasta miehesi kanssa. Eli kun pahimmat tunnekuohut on mennyt ohi. Näitä kuohuja käytte läpi alkuun, mutta anna myllertää. Pikkuhiljaa alat taas ajatella kirkkaammin.

Miksi et ole kiinnostunut kuulemaan (oikeastaan niitä pitäisi kuunnella, ei vain kuulla) niitä selityksiä? Pelkäätkö että niissä on jotain epäedullista sinua kohtaan? Ahdistaako se, että koet kenties syyllisyyttä tai alemmuudentunteita? Jos olet rohkea, ota ne vastaan, märehdi, mutta säilytä positiivinen ote. Ne ovat ”vain” tunteita, ei välttämättä totuuksia. Samalla se on oiva tilaisuus oppia itsestään taas uutta.

Paikallaan olisi selvitellä teidän koko suhteenne siitä alusta saakka tähän päivään. Mitä tapahtui ja miksi? Mitkä asiat johtivat tähän lopputulokseen. Onko jotain muuttunut perusteellisesti ja ero olisi se paras ratkaisu? Vai olisiko mahdollista luoda uudenlainen suhde teidän välillenne?

Silloin syntyy paras ratkaisu kun teette sen rauhoittuneena ja pyrkien yhteisesti hyväksyttyyn ratkaisuun.

Ikävä kyllä nuo pikaiset jättämispäätöksen harvoin tuovat mitään hyvää. Ei aina se auta että laittaa pään pensaaseen ja uskottelee mieleisiään asioita itselleen. Etenkään pitemmän päälle…

• ......

On aivan totta että ei kannata tehdä suurimassa tunnekuohussa mitään päätöksiä suuntaan eikä toiseen, kyllä se päätös ajan saatossa tulee.

Minä odotin pettämisen paljastuttua 9kk:tta jonka aikana kävimme parisuhdeterapiassa sekä keskustelimme asiasta, mutta se odottaminen vain vahvisti sen ero päätöksen, kun mies kärähti tiesin heti että ero tulee mutta se että annoin meille mahdollisuuden ja yritin jatkaa liittoa oli hyvä asia koska tuo 9kk:tta jonka yritimme vain vahvisti päätökseni.

Ne selitykset on siinä mielessä täysin turhia että vika ei ole petetyn vaan pettäjä on tehnyt täysin tietoisen valinnan pettää, aikuiset ihmiset yrittää ensin korjata parisuhteen ongelmat jonka jälkeen jatketaan yhdessä tai erotaan, näin toimii henkisesti kypsä ihminen, vastuullinen aikuinen ei lähde pettämään jos ongelmia on.

Jokaisella on vastuu myös perheen jäsenten hyvin voinnista, sille ei ole selityksiä tai puolustuksia jos satuttaa pettämällä puolisoaan. Jokainen ihminen ymmärtää ettei pettämällä korjata asioita.

On jokaisen oma asia jatkaako liittoa pettämisen jälkeen vai ei, pitäisi punnita parisuhteen hyvät ja huonot puolet, miettiä mitä parisuhteessta saa ja mitä ei, miettiä onko parisuhde niin hyvä että kannattaa jatkaa yhdessä.

• .....................

vain pihalle,,jos ei lähde?????lähden itse.

• milli84

PITÄÄ,ei kannattaa jäädää kuuntelemaan niitä seli seli juttuja niitä nimittäin riittää,ja jos kerraan on kynnys ylitetty siitä vain aita madaltuu ja aina tilaisuuden mukaan oliko sit riita tai mitä tahanssa se sama tule toistumaan voit olla varma,on nimittäin niin et joko mies on pataloginen petturi eli se mikä pettää aina oli sit kenen kanssa tahanssa tai sit pettämis reisuja tehdään sen takia että suhteessa on joku ongelma ja mies niin raukka mainen et ei osaa selvittää ongelmia puhumalla vaan pettämällä tai sit viimeinen vaihtoehto on se et kumppani on väärä,Niin kuin kävi mullakin 7 v yhes ja puolet siitä ajasta mies petti annoin joka kertaa anteeksi kuuntelin selityksiä jne...lopulta aiheutin itselleni masennuksen,migreeniin ja lopulta meni usko kakslahkeisin mut onneksi ei ihan kokonaan,nyt pääsin siitä miehestä lopulisesti eroon ja elämä rupees hymylemään risukasaankin, vaikeata on mut ei saa jäädä paikkoileen ja sanon sulle jos arvostat itseäsi niin kuuntele mitä sydän sano,meil on vain yks elämä ei kannata pilata sitä petturin takia on siitä myös kunnon ihmisiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe