Rintojenpienennys leikkauksen tulos

Hau77

Hei
Olin rintojen pienennysleikkauksessa n. 5kk sitten.
Kaikki on mennyt äärimmäisen hyvin, mutta nyt kun rinnat ovat alkanut muotoutumaan ja asettumaan huomaa että toinen on toista suurempi. Onko muilla ollut tällaista? Lisäksi, onko kellään tietoa, onko mahdollista että tämä vielä tasoittuu kun rinnathan kuulemma muotoutuu vuosi leikkauksen jälkeen?? Auttakee :(

19

3313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulukuussa

rintojen pienennysleikkauksessa. Minullakin näyttää toinen olevan hieman pienempi, kuin toinen. Vuosi kuulema menee ennenkuin voi sanoa leikkaus tuloksen. Yritän olla ottamatta hirveesti stressiä. Käyn arpihoidossa niin kyselen vähän lisää tietoa seuraavalla kerralla. Kyllähän sitä tietysti miettii paljonkin jääkö ne tuollaisiksi, mutta ennemmin tämä, kuin älyttömän isot rinnat. Niska ja hartia kipuja ei ole ollut kertaakaan leikkauksen jälkeen. 2kg lähti tavaraa...

• Flammable08

Äärimmäisen harvalla naisella on joka tapauksessa symmetriset rinnat, joten en nyt olisi kovin huolissaan. Itsellänikin nyt leikkauksen jälkeen oikea on aavistuksen isompi, mutta se nyt johtuu vaan rintakehän epäsymmetrisyydestä, luustolleen ei voi mitään.

• Hau77

Ihanaa kun vastaatte :D SUURI KIITOS
        Totta :) Mahtavaa kun ei ole aina paikat kipeänä!!!
        Ja totta sekin että harva nainen on symmetrinen. Omat oli alunperin niinpäin että oikea oli isompi kuin vasen, mutta nyt näyttäisi vasen olevan se isompi :/
        Kerrothan mita arpihoidossa kerrotaan :)?
        Jännä miten nämä asiat on aina mielessä jollain tasolla vaikka olen todella onnellinen että pääsin leikkaukseen ja että se on nyt tehty

• Mumma

Eriparia ne on täälläkin, kelläpä liene symmetriset? Ennen leikkausta oli vasen suurempi 30 vuotta nyt oikea sitten loppuelämän,joten kokonaiskuvaa ajatellen tasoissa ollaan:) Eipä hetkauta, suurempiakin murheita on maailmassa.

Miksi käyt arpihoidossa? Onko kovinkin yleistä?

• jeneee
        Mumma kirjoitti:

Eriparia ne on täälläkin, kelläpä liene symmetriset? Ennen leikkausta oli vasen suurempi 30 vuotta nyt oikea sitten loppuelämän,joten kokonaiskuvaa ajatellen tasoissa ollaan:) Eipä hetkauta, suurempiakin murheita on maailmassa.

Miksi käyt arpihoidossa? Onko kovinkin yleistä?

En mä tiedä onko se kovin yleistä. Lääkäri suositteli sitä minulle, kun olen kuulema niin nuorikin. Täytän 27v :) Arvista tulisi siistit ja huomaamattomat. Ei minulle ole ennenkään tullut kovin pahoja arpia, mutta kait ne näki sen tarpeelliseksi. Kuka niitä siellä liivien alla katselee. Kävin uimassa niin siellä toiset naiset katselivat minua kummissaan. Tuli itselleni todella vaivaantunut olo. Mutta ajattelin, että pitää kysyä, kun kerran niin ihmetyttää.. :) Ei kukaan uskaltanut.

• Jonottaja

Olen jonossa julkisen puolen leikkaukseen DD-rintoineni, jotka ovat raskaat ja tosi ptoottiset. Mua nyt askarruttaa, kuinka paljon pienemmiksi rinnat saadaan, voiko potilas itse vaikuttaa rintojen tulevaan kokoon, vai ollaanko tässä kokonaan leikkaavan lääkärin esteettisen käsityksen armoilla? Entä kuinka nopesti aktiivisen liikunnan voi oikeasti aloittaa?

Kertokaahan kokemuksianne kokemattomalle jonotajalle.

• Hau77

...myös DD ja nyt C (75). Olisin toivonut hieman pienempiä mutta kirurgi arvioi tilanteen leikkauksen aikana sellaiseksi että jos rintoja vielä enemmän pienetää ne menettävät muotonsa. Minulla todella pyöreä rinnan malli luonnostaan ja moni luuli ennen että minulla oli silikonit :D
        enää ei onneksi kysellä!

Lisäksi olen 175cm joten ehkä on ihan hyvä etten saanut niitä vielä pienempiä;) asiasta kyllä keskusteltiin paljonkin kirurgin kanssa ennen leikkausta. Me ainakin vertailimme näkemyksiä mutta loppuviimeksi kirurgi sai ammattilaisuutensa takia päättää, tietää kuitenkin paremmin koska isorintaisen on todellisuudessa kamalan vaikea tajuta ja hahmottaa millaiset ne pienemmät juuri sinulla olisivat. Kannattaa kuunnella mitä kirurgi ehdottaa

Pitää kuitenkin muistaa ettei pienennyksissä toimita samalla tavalla kuin silikonien laitossa, eivät ole tilauskamaa ;)

• minutkin leikattu
        Hau77 kirjoitti:

...myös DD ja nyt C (75). Olisin toivonut hieman pienempiä mutta kirurgi arvioi tilanteen leikkauksen aikana sellaiseksi että jos rintoja vielä enemmän pienetää ne menettävät muotonsa. Minulla todella pyöreä rinnan malli luonnostaan ja moni luuli ennen että minulla oli silikonit :D
        enää ei onneksi kysellä!

Lisäksi olen 175cm joten ehkä on ihan hyvä etten saanut niitä vielä pienempiä;) asiasta kyllä keskusteltiin paljonkin kirurgin kanssa ennen leikkausta. Me ainakin vertailimme näkemyksiä mutta loppuviimeksi kirurgi sai ammattilaisuutensa takia päättää, tietää kuitenkin paremmin koska isorintaisen on todellisuudessa kamalan vaikea tajuta ja hahmottaa millaiset ne pienemmät juuri sinulla olisivat. Kannattaa kuunnella mitä kirurgi ehdottaa

Pitää kuitenkin muistaa ettei pienennyksissä toimita samalla tavalla kuin silikonien laitossa, eivät ole tilauskamaa ;)

Sait normaalin rintakoon eli C-kuppi. Kannattaa olla tyytyväinen. On paljon helpompi löytää liivejä, jotka ovat C kuin mitä liian pieneksi leikatut B.t.
        Itse EN ole tyytyväinen nyt liian pieniin, muotonsa menettäneisiin ketunnokkiin.

• Jonottaja
        minutkin leikattu kirjoitti:

Sait normaalin rintakoon eli C-kuppi. Kannattaa olla tyytyväinen. On paljon helpompi löytää liivejä, jotka ovat C kuin mitä liian pieneksi leikatut B.t.
        Itse EN ole tyytyväinen nyt liian pieniin, muotonsa menettäneisiin ketunnokkiin.

Millä tavoin rintojesi nykyinen muoto on epätyydyttävä? Itse haluaisin B-kupit vaikka pienimuotoisen epäsymmetrisyyden hinnalla. Olen niin lopen kyllästynyt isoihin roikkuviin rintoihin.

• ketunnokat
        Jonottaja kirjoitti:

Millä tavoin rintojesi nykyinen muoto on epätyydyttävä? Itse haluaisin B-kupit vaikka pienimuotoisen epäsymmetrisyyden hinnalla. Olen niin lopen kyllästynyt isoihin roikkuviin rintoihin.

Niin, tyhjiltä ,roikkuvilta , sojottavilta ketunokilta näyttävät. Näin totesi myös toinen plastiikkakirurgi "rinnoistani" myöhemmin.
        Kun otat C.t , niin on aikankin myöhemmin helpompi korjata ( ilman implanttia) jos sattuu tulemaan susi.
        Pyöreys puuttuu minulta.

• Hau77
        ketunnokat kirjoitti:

Niin, tyhjiltä ,roikkuvilta , sojottavilta ketunokilta näyttävät. Näin totesi myös toinen plastiikkakirurgi "rinnoistani" myöhemmin.
        Kun otat C.t , niin on aikankin myöhemmin helpompi korjata ( ilman implanttia) jos sattuu tulemaan susi.
        Pyöreys puuttuu minulta.

On todella ikävä kuulla ettet ole tyytyväinen ja sait "ketunnokat" :( Voiko niille tehdä jotakin?

En ollenkaan tarkoittanut että olisin tyytymätön vaan juuri sitä että olen onnellinen ettei kirurgi sokeasti totellut minun sanomisia, vaan että hän katsoi tilanteen leikkauksen aikana ja toimi kuten parhaaksi itse näki juuri minulle sopiviksi.

Mutta varmasti olemme kaikki samaa mieltä siitä että siltikin ihanaa olla ilman raskaita etupuskureita :D!

• tuleva menijä
        Hau77 kirjoitti:

On todella ikävä kuulla ettet ole tyytyväinen ja sait "ketunnokat" :( Voiko niille tehdä jotakin?

En ollenkaan tarkoittanut että olisin tyytymätön vaan juuri sitä että olen onnellinen ettei kirurgi sokeasti totellut minun sanomisia, vaan että hän katsoi tilanteen leikkauksen aikana ja toimi kuten parhaaksi itse näki juuri minulle sopiviksi.

Mutta varmasti olemme kaikki samaa mieltä siitä että siltikin ihanaa olla ilman raskaita etupuskureita :D!

Te ketkä olette käyneet yleisellä puolella pienennyksessä, niin onko työnantaja maksanut sairasloma-ajalta palkan?

• Jonottaja
        tuleva menijä kirjoitti:

Te ketkä olette käyneet yleisellä puolella pienennyksessä, niin onko työnantaja maksanut sairasloma-ajalta palkan?

Eikö tässä ole kyseessä aivan normaali sairaslomakäytäntö, eli jos leikkaus tapahtuu terveydellisistä syistä, niin sairasloman ajalta saa palkkaa??

• mulle tehtiin terveydellisistä
        Jonottaja kirjoitti:

Eikö tässä ole kyseessä aivan normaali sairaslomakäytäntö, eli jos leikkaus tapahtuu terveydellisistä syistä, niin sairasloman ajalta saa palkkaa??

syistä k.o operaatio. Meillä kyllä talo maksaa palkan..ongelmahan onkin siinä yleensä saako HE kelalta takaisin mutta ei taas kosketa mua.

• Kumpainen

Kauvan teillä meni että pääsitte työelämään takaisin tai normaaliin arkeen?

itselläni on ens kuun alussa julkisellapuolella leikkausaika varattuna, ja jännittää hirveästi :) En ole päässyt kuin kerran puhumaan kirurgin kanssa asioista,joten hyvin paljon epäselvää on noiden parantumisien yms, kanssa vielä.

• Hau77

... duunia teet, mutta mulla saikku 4 viikkoa ja sen jälkeen piti vaan oman fiiliksen mukaan mennä. Eli kyllä kroppa heti huomautti jos mentiin liian lujaa :D

• kumpainen
        Hau77 kirjoitti:

... duunia teet, mutta mulla saikku 4 viikkoa ja sen jälkeen piti vaan oman fiiliksen mukaan mennä. Eli kyllä kroppa heti huomautti jos mentiin liian lujaa :D

No siis tietystihän se nyt riippuu työstä, mutta meinasinkin juuri että menikö monta päivää pelkästään sängyssä, vai voiko päästä rutiineihin kuinka nopeasti kiinni taas yms. :) ja juuri kun en ole päässyt kirurgin kanssa puhumaan edes sairasloman kestosta yms. :)

• yksilölllistä..
        kumpainen kirjoitti:

No siis tietystihän se nyt riippuu työstä, mutta meinasinkin juuri että menikö monta päivää pelkästään sängyssä, vai voiko päästä rutiineihin kuinka nopeasti kiinni taas yms. :) ja juuri kun en ole päässyt kirurgin kanssa puhumaan edes sairasloman kestosta yms. :)

Julkisella leikattiin kolmisen kuukautta sitten, leikkaus alkoi n. 11, osastolla olin takaisin n. 17. Illalla myöh. ja yöllä kävin jo omin avuin veskissä. Kotiin pääsin ilokseni seuravana päivänä.

JA jo toisena leikkauksen jälkeisenä päivänä kävin bussikyydllä keskustassa liivikaupassa ostamassa tukevat liivit (Shock Absorber D Max Sports, kalliit, mutta itse pidin kovasti, ei ikävää kuminauharesoria rintojen alla ompeleita painamassa). Oli siippa toki mukana henkisenä tukena.

Väsymystä tietenkin oli nukutusaineista toipumisen ja alentuneen hemoglobiinin vuoksi, joten sen vuoksi tuli sängyssäkin lepäiltyä eka päivinä, mutta mitään pakkomakuuta ei ollut.

Yöksi kannattaa rakentaa sänkyyn kunnon lepolinna runsailla tyynyillä, jotta selällään nukkuminen on miellyttävää. Itselläni oli korotusta pää päädyssä pään alla aluksi reilumminkin ja tyynyt molemmilla puolillani käsien alla sekä myös jalkojen alla polvitaipeessa tai siellä päin.

Omalta kohdaltani kaikki meni tavattoman hienosti, edes kipulääkkeitä en kotona tarvinnut eikä haavojen paranemisessa ollut minkäänlaisia ongelmia.

Ainoa asia, mistä vähän voisin jupistakin, on julkisen puolen systeemi. Se on KONE. Kiire, tehokkuus... Siinä kannattaa potilaan olla itse aktiivinen ja kysyä, jos on asioita mielessä. Ja varmistaa, jos jotain sanottua/luvattua ei ala kuulua, aina tieto ei välity eteenpäin ja/tai toinen hoitaja saattaakin ajatella asioista eri tavalla. Ei saa olla liian kiltti!

Tsemppiä leikkaukseen ja hyvää toipumista!

• samaa oon
        Hau77 kirjoitti:

miettinyt tässä nyt kun saikkua on jälellä reilu viikko enää ja töihin paluu häämöttää.. olen hoitoalalla joten kieltämättä vähän mietityttää potilaiden nostaminen ym.

Toinen asia mikä on mielessä on salilla käyminen..jotenkin tuntuu ettei ihan samalla treenillä ainakaan alkuun voi/kannata mennä..onko muut saaneet ohjeita jostain? Ensi viikolla on kontrolli ja aattelin kysästä oisko mahollista saada fysioterapeutilta jotain ohjeita..duunipaikan fyssa kun ei uskaltanut alkaa ohjeistamaan tällasen jälkeen. :I

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      149
      3531
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      137
      1003
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      857
    Aihe