Olen vuosia käyttänyt alproxia, annostus nyt 0,75-1mg/vrk. Eli ei yleisesti ottaen mikään järkyttävä annostus.
Mutta riippuvuus on siitä huolimatta.
Nyt kuitenkin huoleni on se, että olen raskaana, miten tuollainen määrä vaikuttaa alkuraskaudesta sikiöön? Olen nyt aloittanut annoksen pienentämisen.
Onko kellään asiasta fakta-tietoa?
Kellään tietoa?
2
178
Vastaukset
- ----+
"4.6 Raskaus ja imetys
Alpratsolaamin raskauden aikaisessa käytössä on noudatettava erityistä varovaisuutta, sillä bentsodiatsepiinien on eräissä tutkimuksissa raportoitu lisäävän huuli-kitalakihalkioiden esiintymisriskiä. Bentsodiatsepiinien pitoisuudet sikiön verenkierrossa voivat olla suurempia kuin äidin plasmapitoisuudet, sillä sikiön maksa ei kykene hajottamaan lääkeaineita yhtä tehokkaasti. Lähellä synnytystä käytettynä alpratsolaami voi aiheuttaa vastasyntyneelle hypotermiaa, hypotoniaa, lievää hengitysdepressiota sekä imemisvaikeuksia. Vastasyntyneen hengityksen avustaminen saattaa olla tarpeen. Bentsodiatsepiinien pitkäaikainen käyttö raskauden aikana voi aiheuttaa vieroitusoireita vastasyntyneelle.
Koska alpratsolaami erittyy äidinmaitoon, sitä ei tulisi käyttää imetyksen aikana. Äidinmaitoon erittyneet bentsodiatsepiinit saattavat väsyttää imeväistä ja lääkityksen äkillinen lopettaminen voi aiheuttaa vieroitusoireita myös imeväiselle."
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/7/455007.shtml - raskauden aikana!!!
Soita heti lääkärillesi!
Fakta-tietoa on täällä: Teratologinen tietopalvelu, puh. 09-471 76500, av.arkisin 9-12, maksuton palveli, soita sinne. Sinne ne lääkäritkin soittelevat kyselevät infoa.
Opamoxia voi käyttää raskauden aikana_tarvittaessa_, matalalla annoksella, muttei tosiaan alpratsolamia.
Ja 1 mg/vrk ei ole järkyttävä annos, mutta jos tuota 1 mg:a vertaa esim. Diapamiin, niin annos on korkea. Se vastaa aikaa suurta määrä diatsepamia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760