vain huono

mies lyö

On väärin sanoa, että tietyissä olosuhteissa hyväkin mies saattaa lyödä naista. Lyöminen nimittäin todistaa, että mies on yksinkertaisesti kelvoton. Normaali järjellä varustetun aikuisen ei tarvitse turvautua väkivaltaan. Normaalit ihmiset ymmärtävät, ettei muita aikuisia voi väkivallalla kontrolloida. Uhri alistuu vain niin kauan kuin pelko on päällä. Sen jälkeen hänen käytös palautuu.

13

544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuntelen.....

kerro lisää.....

• alkup.

Kaikkein säälittävintä on se, kun väkivaltaineen mies hakee ymmärrystä ja hyväksyntää teoilleen. Itketään, että voi kun mulla on niin kamalaa, enhän mä mitään muutakaan siinä tilanteessa olisi voinut tehdä, kuin kiusata itseäni heikompia. Mua vahvemmat on aina sortanut mua ja nyt mä oon vahvempi kuin mun vaimoni tai lapseni ja mä näytän sen heille.

Todella säälittävää.

• Mies ei koskaan
        alkup. kirjoitti:

Kaikkein säälittävintä on se, kun väkivaltaineen mies hakee ymmärrystä ja hyväksyntää teoilleen. Itketään, että voi kun mulla on niin kamalaa, enhän mä mitään muutakaan siinä tilanteessa olisi voinut tehdä, kuin kiusata itseäni heikompia. Mua vahvemmat on aina sortanut mua ja nyt mä oon vahvempi kuin mun vaimoni tai lapseni ja mä näytän sen heille.

Todella säälittävää.

ota lapsia mukaan "tarinoihinsa". Puuta heinää, syyt ovat ihan muita.

• mies ei koskaan
        Mies ei koskaan kirjoitti:

lyö naista.

• sinulle ystävä
        Mies ei koskaan kirjoitti:

Onko sinusta ihan oikein, että tietyissä tilanteissa vaimo hakataan pahasti?

• lyön niin vaimo on sen
        alkup. kirjoitti:

Todella säälittävää.

ansainnut enkä todellakaan kaipaa sääliä, vaan heitän akan samantien pihalle ja se oli siinä sitten se parisuhde!

• kaipaa
        lyön niin vaimo on sen kirjoitti:

ansainnut enkä todellakaan kaipaa sääliä, vaan heitän akan samantien pihalle ja se oli siinä sitten se parisuhde!

niin olet säälittävä henkinen jäänne ajoilta jolloin europpalaiset miehet omistivat vaimonsa. Tosimies ei lyö naista. Mene hoitoon.
        t. mies

• MIES ei säälipillua
        kaipaa kirjoitti:

niin olet säälittävä henkinen jäänne ajoilta jolloin europpalaiset miehet omistivat vaimonsa. Tosimies ei lyö naista. Mene hoitoon.
        t. mies

tarvitse, sinä et muuta saa...

• joka lyö

Onko myös nainen joka lyö huono. Totuus on että nainen syyllistyy väkivaltaan ja lyömiseen yhtä usin kuin mies ja perheväkivaltaan (siis lapsiin kohdistuva) jopa hiukan useammin kuin mies. Tuohon tulokseen ovat useat amerikkalaistutkimukset tulleet; Straus & Gelles vuosina 1975 1986 2006. Mc Neely & Robinson Simpson 1988.
      Tieteelliset tutkimukset (siis ei naisjärjestöjen olettamukset) jotka on tehty euroopassa ovat tulleet samansuuntaisiin tuloksiin mutta myytti että vain mies on väkivaltainen elää.
      On ilmeistä että koko aihe "naisten väkivalta" on niin arka että siitä ei paljon tiedotusvälineissä puhuta varsinkin kun naiset useasti käyttävät jotain välineitä aiheuttaakseen vahinkoa uhrilleen ja syyllistyvät miehiä useammin lasten lyömiseen.
      Myös lesbosuhteissa elävät naiset syyllistyvät luultua useammin pahoinpitelyihin, väkivaltaan ja usein lyöjä on suhteen "nainen" eli fyyssisesti heikompi osapuoli.

• alkup.

Se, että toinen on vahvempi ei oikeuta heikomman väkivaltaa. Vahvemmalla on tietenkin oikeus puolustaa itseään, kunhan ei itse sorru samalle tasolle.

Ehkä sellaisessa tapauksessa naisen hakkaaminen on moraalisesti hyväksyttävää, missä nainen hakkaa lapsiaan. Mutta tällöin kyse ei saa olla miehen omista kurittamisen tarpeista.

• ei kukaan
        alkup. kirjoitti:

Se, että toinen on vahvempi ei oikeuta heikomman väkivaltaa. Vahvemmalla on tietenkin oikeus puolustaa itseään, kunhan ei itse sorru samalle tasolle.

Ehkä sellaisessa tapauksessa naisen hakkaaminen on moraalisesti hyväksyttävää, missä nainen hakkaa lapsiaan. Mutta tällöin kyse ei saa olla miehen omista kurittamisen tarpeista.

miestä enää rakastaa joka lyö?

• on rakastaa
        ei kukaan kirjoitti:

miestä enää rakastaa joka lyö?

väkivaltaista kanssaihmistä joka lyö.
        Tuskinpa on mitään eroa sillä onko lyöjä mies vai nainen, lapsi, nuori tai vanhus.
        Väkivaltaa voi myös olla psyykkistä eikä sekään väkivalta ole mitenkään puollustettavissa.
        Moraalista tai muuta oikeutta lyömiseen tai henkiseen väkivaltaan ei ole olemassakaan.

• kokemustakinolisi

Minä en naisena tiedä tieteellisistä tutkimuksista naisen väkivallasta, mutta ilman tutkimuksiakin uskon, että sitä on ja varmaan yhtä paljon kuin miehilläkin.

Minulla ei ole kokemusta naisen väkivallasta ole, miehen kyllä ja niitä arpia, kokemusta kannan ruumiissani ja mielessäni niin kauan kuin elän. Yksikään nainen ei ole puolustanut minua, vaan sallinut pahoinpitelyn, syyllistänyt lähentelystä sukulaisen taholta kun yritin hakea turvaa, apua. Sen tähden en luota naisiin, en yhteenkään, en kyllä miehiinkään. Muuta en tiedä kuin sen väkivalta rampauttaa ihmisen tekee henkisesti vajaaksi, ihmiseksi joka ei osaa rakastaa itseään eikä muita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe