autokauppa toisen puolesta

Ville75

Myin vanhan opelini viikonloppuna pois ja kauppoja tehdessä ostaja kertoi auton tulevan poikansa nimiin eikä halunnut siksi laittaa rekisteriotteen luovutusosaan omaa nimeänsä. Itse merkkasin luovariin päivämäärän ja oman allekirjoituksen. Lisäksi minulle jäävään, aken:n sivuilta tulostettuun luovariin ostaja kirjoitti poikansa tiedot allekirjoitusta myöten! Tässä vaiheessä olisi pitänyt tietty hälytyskellojen soida sillä tuollainen toisen puolesta allekiroittelu on vähintääänkin arveluttavaa ja laitontakin. Kaupat kuitenkin tehtiin ja sain rahani ja ostaja auton.

Nyt huomasin, että ex-opelini näytti tulleen nettiautoon myyntiin ja myyjänä oli tämän ostajan poika jonka henkilötunnuksen,osoitteen ja nimmarinkin kaupat kanssani tehnyt mies minulle jääneeseen luovariin väkersi. Toisena myynti-ilmotuksen puhelinnumerona on kanssani asioineen miehen numero ja toisena ilmeisesti tämän hänen nk. poikansa numero. Kyseessä on siis mitä ilmeisemmin jonkinlainen autojobbaustoiminta mitä he harrastavat. Kannattaako minun odottaa rauhallisin mielin ja katsoa siirtävätkö he auton 7vrk aikana tuon pojan nimiin vai pitäisikö mennä huomenna konttorille sanomaan tuolla isän poikansa puolesta kirjoittamalla luovarilla omat vakuutukseni ja vastuuni irti autosta?

6

6972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei koijarin kamu

käy sanomassa vakuutuksesi irti luovarillasi.Oli sitten hämminkiä tai ei. kyse on pelkästään sinun omasta oikeusturvasta, eikä se ole keltään pois.
      Jos ovat koijareita, ovat, ei se muuta asiaa.
      Minä en sinuna liikaa yrittäisi muistella vakuutusyhtiössä vanhoja, kuka mitäkin nimeä raapusti, olihan silloin jo varmaan niin hämärääkin, ja muutenkin kuumissaan.

• on.

ongelma? Jos kaupasta ei ole kulunut 7 päivää ja olet tehnyt luovarin, sulla ei le mitään hätää, saat vastuusi poikki sinä päivänä kun paperit teitte. Ja kukaties ostajat vielä rekisteröivätkin auton määräaikaan mennessä. Vai olisitko halunnut että Opelisi menee hyvään kotiin, eikä sitä koskaan hävitetä, romuteta eikä myydä eteen päin? Jos olet rahasi saanut ja ostaja rekisteröi lullan, hän saa vaikka polttaa sen, mikäli haluaa.

• Laita ID

Uskon että voin auttaa sinua.

• muuten

ei ole kiellettyä allekirjoittaa toisen puolesta. Kunhan on valtuutus

• Ville75

asia kunnossa, tarkistin rekisteritiedot ja auto näytti vaihtaneen omistajaa...

• minikirjoitus

ei olekkaan, mutta silloin kait kirjoitetaan omallla nimellä, ei sentään kaverin nimi..... vaikka onkin olemassa valtuutus allekirjoittaa jokin tietty oikeustoimi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      132
      5381
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3862
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2480
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      38
      2044
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1753
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1704
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1640
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1608
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1463
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      38