Sairasloma viisaudenhampaan poistosta

dngjdgn

Kirjoittaakohan tk lääkäri lappua, kun huomenna pitäisi kaksi poistaa.. työ sen verran fyysistä ponnistelua vaativaa, etten voi kuvitellakkaan olevani työssä jos verta valuu, ku teurastamolla ja kivut on mahtavat..

9

24520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä sitten...

viisaudenhammasta on poistettu, enkä päivääkään
      saikussa ollut. riippuu tietysti tapauksesta.

• hammaslääkärille

Varsinkin,jos poisto on leikkauksellinen, tulee helposti sairauslomaa. Ainakin minulle kävi näin.
      Kerro hammaslääkärille itse aktiivisesti olosuhteistasi (fyysisesti rasittava työ tai työ,joka vaatii kasvojen olevan kunnossa, esimerkiksi asiakaspalvelu).
      Jos siltä tuntuu, pyydä reilusti 1- 2 päivää sairauslomaa. On sitten hammaslääkärin arvioitava ammattitaidollaan, tarvitsetko sen.

Yleensä hoitopaikasta annetaan kirjalliset ohjee, kuinka tulee "elää" hampaanpoiston jälkeen, ettei tule komplikaatioita. Pyydä ne ohjeet,jos ei muuten tunnu tulevan.

• riippuu tietenkin tapauksesta

Multa on jouduttu leikkaamaan molemmat alaviisaudenhampaat. Suukirurgi kirjoitti oma-aloitteisesti molemmilla kerroilla viikon sairaslomaa. Ja voin näin jälkikäteen sanoa, että turhaa ei ollut sairaslomaa kirjoitettu. Panacodin ja Burana 800 yhdistelmällä sinnittelin leikkausta seuranneet päivät kotosalla.

Mutta kuten sanottu, riippuu ihan kuinka vaativasta poistosta on kyse. Usko pois, hammaslääkäri osaa tarpeen arvioida.

• Yksityisellä suukirurgilla kävin eilen leikkauttamassa toisen alaviisurin ja loppuviikko sairaslomaa. Tosi tylsäähän tää kotona istuminen on, mut pakko yrittää ottaa rauhallisesti. Mitään ihmeellisiä oireita ei ole vielä ainakaan ollut, vertakaan ei pahemmin tullut sideharsotupon poistamisen jälkeen mitä nyt välillä vähän veren makua. Yön nukuin ihan normaalisti, mutta aamulla oli poski ihan turvoksissa. Ei silti särkenyt, kosketusarka kyllä tietenkin on tuo poskikin. Ihan suht hyvin olen pystynyt syömäänkin, helpommin ainakin kun kielilävistyksen ottamisen jälkeisinä päivinä. =D Niin ja antibioottikuurin tietenkin sain ja burana 800:sta mitä kannattaa ekoina päivinä ainakin ottaa kuuriluontoisesti ettei sitä kipua tulis. Oli oikeesti tosi helppo homma ja nopeesti tehty vaikka panikoin ihan hirveesti. No nyt sitte vielä jännitetään tuleeko hermovaurioita leukaan ja onko ohimeneviä vai pysyviä.. oli sen verta hermon lähellä juuret.

• ketjun aloittaja

2 hammasta tosiaan poistettiin vasemmalta ylhäältä ja alhaalta. Kaikki kauhuskenaariot kävivät sitten toteen :D Alahammasta irroiteltiin noin puolitoista tuntia :D Nyt syljen kippoon veriklimppejä.. nam..

• vai mitä?

varmaan riippuu millaisessa työssä on. Joku tietokoneinsinööri tuskin tarvii saikkua, mutta joku kirvesmies saattaa tarvitakkin, koska työ fyysisempää.

• Sarzaliini

Kävin eilen keskussairaalassa leikkauttamassa alaviisurin. Leikkaus kesti kaikkine toimenpiteineen 40 min. Tikkejä tuli leikkaushaavaan. Hammas oli tulehtunut, joten viikon antibioottia ja voimakkaita kipulääkkeitä. Sairaslomaa tuli 5 päivää. Sanoin mitä työtä tehen eli olen lypsykarjatilan emäntä. Töihin en kyllä kykenisi...kaikki kumartelu käy päähän. Naama paisuksissa ja leuka kipeänä.

• Anonyymi

Vaikea alaviisureiden poisto nukutuksessa, lisäksi kystat. 2 viikkoa saikulla. Lääkkeinä ab-kuuri, Panacod, Panadol Forte ja Burana 600g. Niin ja se desinfiopurskuttelu, sekin 2 viikkoa. Hermot eivät ole kunnossa kasvossa, osa tunnoton kasvojen alaosassa. Pehmeää ruokaa viikkokausia. Katsotaan miten käy, niin kipujen kuin hermojenkin osalta..

• Anonyymi

Mulla leikkauspoisto alhaalta. Luuta piti poistaa ja hammas halkaistiin että saatiin se pois. Leikkauspäivä ja seuraava päivä sairaslomaa. Nyt näin viikon jälkeen särkee edelleen melko paljon ja joutuu särkylääkettä syömään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      200
      2665
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2476
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1688
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      202
      1215
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      56
      1159
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1088
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      991
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      803
    9. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      798
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46