Miksi otatte tyypillisen miehen?

Kertokaa

Miksi naiset ottavat aina sen tyypillisen/perinteisen miehen ja sitten valittavat kun mies taas sitä ja mies taas tätä? Naiset tekee tämän saman miesvalinnan joka kerta aina sieltä lukion/ammattikoulun ekasta suhteesta lähtien. Toisenlaiset miehet ei kiinnosta kun ne on naisten mielestä "tylsiä eikä ollenkaan itsevarman miehekkäitä. Itsevarmuus on seksikästä!"

Otetaan esimerkkitapaus "Minna".

18-vuotiaana Minna kirjoittaa vaikka tänne Suomi24seen: "Miten voisin poikaystävääni loukkaamatta kertoa hänelle, ettei hän osaa yhtään suudella? Hän tunkee kieltä suuhuni voimalla ja nuolee melkein koko naamani! Kamalaa! Miten voisin neuvoa häntä muuttamaan tyyliään? Hän on todella itsepäinen kaikessa ja luulee aina olevansa kaikessa oikeassa."

Minna eroaa poikaystävästään lukion lopussa, "Ku en mä sitä rakastanu, se oli vaan sellanen nuoruuden teinisuhde, sellane ku hengaillaan lukion pippaloissa ja nussitaan välillä".

25-vuotiaana ja lapsia hankkineena Minna kirjoittaa uudelleen tänne uudesta miehestään: "Mieheni ei osaa rakastella, hän vain rynkyttää muutaman minuutin ja se on siinä. Hän on tosin rynkyttänyt aina: suhteemme alussa se riitti hyvin koska kiihotuin siitä että hän oli niin kiihottunut minusta että halusi mahdollisimman nopeasti yhdyntään kanssani. Nyt olen kyllästynyt suhteeseemme. Eikä siinä kaikki, olen jo ehtinyt ihastua itsevarmaan työkaveriini. En aiemmin kiinnittänyt häneen mitään huomiota. Mielenkiintoni heräsi vasta, kun hän viime vuonna työpaikan pikkujouluissa humalassa tunnusti ajattelevansa minua runkatessaan, olen kuulemma niin superseksikäs ja ihana! Se sai minut tuntemaan itseni seksikkääksi ja halutuksi. Ei työkaverinikaan varmasti mikään taitava rakastelija ole mutta kiihkeät parin minuutin pikapanot hänen kanssaan kopiohuoneessa kiihottavat mieltäni.. työkaverini on selvästi ihastunut minuun ja on jo tehnyt useita ihanan itsevarmoja lähentely-yrityksiä. Hän on niin ihanan itsevarma, hän sanoo mulle jotain todella yksinkertaista kuten: "Oot niin seksikäs. Mä haluan sua". En tiedä kuinka kauan jaksan enää vastustella häntä ennenkuin lankean hänen käsittelyynsä... voisin jälleen tuntea itseni naiseksi ja halutuksi!"

Minna petti miestään työkaverinsa kanssa työpaikan kopiohuoneessa useita kertoja. Jossain vaiheessa Minna kyllästyi kopiohuoneeseen pikapanopaikkana koska se oli jotenkin niin tylsän tavallinen ja jotenkin "dramaturgisesti" liian kliseinen paikka pikapanoille. Minna olisi kyllä halunnut jatkaa pikapanoja vanhanaikaisessa hotellihuoneessa takkatulen ja kynttilänvalon loisteessa koska siinä olisi ollut jotain todella romanttista ja kiihottavaa mutta koska työpaikalla ei tällaista ympäristöä ollut, hän lopetti pikapanot työkaverinsa kanssa kuin seinään. Työkaveri ei ymmärtänyt Minnan yllättävää mielenmuutosta ja yritti vielä pitkään saada Minnaa pikapanolle kopiohuoneeseen, koska häntä ei kiinnostanut *ittuakaan se, millaisessa paikassa pantiin. Hänelle tärkeintä oli päästä panemaan Minnaa koska Minna oli niin pantavan näköinen.

Minna ei koskaan kertonut miehelleen pikapanoistaan kopiohuoneessa. Hän ilmoitti lopulta miehelleen "Olemme kasvaneet erilleen ja tunnen sinuun enää ystävän rakkautta, en muuta. Haluan erota."

37-vuotiaana Minna kirjoittaa katkerana: "Mikä *ittu teitä miehiä oikein vaivaa? Koko ajan vaan nopean pikapanon perässä! Olen yrittänyt joka paikasta etsiä hitaasti lämpenevää, romanttista, hellää miestä, mutta ei vaan löydy. Baarit, treffipalvelut, kaikki on täynnä pikapanoja tai seksisuhdetta etsiviä sinkkuja tai varattuja miehiä. Kaikki miehet on vaan seksin perässä! Kuvitteletteko te tosiaan että nainen kiinnostuu teistä idioottimaisten "Haluun sua niin paljon"-latteuksien avulla? Yksikin mies sopersi mulle kännissä jotain todella törkeää: "Oot niin kaunis että voisin ajatella sua ku runkkaan" Siis hyi helvetti!"

14

1473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vänkyrä-nainen

=D

Mut on meitä muunkinlaisia naisia, kuin vaan noita minnoja. Osa meistä esim. laittaa ne tunteet kuitenkin sen seksin edelle. Ei uskota mihinkään pikarakastumisiin, eikä langeta hetken huumaan, koska huumaa ei voi meille ees tulla ilman rakkautta.

• "epätyypillisen miehen...

Ei miehestä päälle päin näe osaako rakastella hitaasti ja romanttisesti. Itse otin taatusti puhuvan, herkän miehen ja hups. samaa ees taas yhdyntää on tarjolla eikä osaa rakastella.
      Niih..

• ....................

Kun yhdyntä väkisinkin on "ees taas" yhdyntää, muunlainen on kovinkin mahdotonta, niin millaista sen odottaisit olevan?

• fdgfdhfkjkl
        .................... kirjoitti:

Kun yhdyntä väkisinkin on "ees taas" yhdyntää, muunlainen on kovinkin mahdotonta, niin millaista sen odottaisit olevan?

siis melkein aina naiset valittaa kun mies on huono sängys, hmm ootteko te naiset sit hyviä??? hehee siis ette ole, jotkut hyvin harvat ovat! ja ne harvat on yleensä melkein aina yli 35v naisia! nainen makaa kuin lahna ja odottaa prinssiltä täydellistä suoritusta, sellaista orgasmia mitä sinkkuelämää sarjois on ja muissa teinisarjois, sitten kun nainen on maannu sängys kuin lahna ja mies yrittäny jotain ITEKSEEN, nainen sanooo ohhoh ku oli huono sängys!!

• epätyypillinen

Jos yhtään lohduttaa, niin kokeilemalla se olisi selvinnyt.

Meitä epätyypillisiä on olemassa. Pitää vain malttaa olla tarttumatta siihen ensimmäiseen tyypilliseen. Puhuminen, herkkyys ja rakastelun tavat eivät kulje käsi kädessä. Välttämättä.

Itse olin hämmentynyt viimeisessä suhteessani. Siinä nainen oli se, joka kaipasi nopeasti yhdyntää ja enemmän rynkytystä. Minulle taas olisi ollut sopivampaa hidas eteneminen ja paljon kosketuksia, suudelmia yms. Ja minulle pikainen on vain puoli tuntia...

Sain sitten lähdöt tuosta suhteesta. En osannut puhua tarpeeksi. Tai oikealla tavalla... Ei se mitään, elämä jatkuu. Ehkä minullekin on olemassa nainen, joka osaa arvostaa hidasta, naisen nautinnolle omistautuvaa miestä.

• huokausjuuh
        epätyypillinen kirjoitti:

Jos yhtään lohduttaa, niin kokeilemalla se olisi selvinnyt.

Meitä epätyypillisiä on olemassa. Pitää vain malttaa olla tarttumatta siihen ensimmäiseen tyypilliseen. Puhuminen, herkkyys ja rakastelun tavat eivät kulje käsi kädessä. Välttämättä.

Itse olin hämmentynyt viimeisessä suhteessani. Siinä nainen oli se, joka kaipasi nopeasti yhdyntää ja enemmän rynkytystä. Minulle taas olisi ollut sopivampaa hidas eteneminen ja paljon kosketuksia, suudelmia yms. Ja minulle pikainen on vain puoli tuntia...

Sain sitten lähdöt tuosta suhteesta. En osannut puhua tarpeeksi. Tai oikealla tavalla... Ei se mitään, elämä jatkuu. Ehkä minullekin on olemassa nainen, joka osaa arvostaa hidasta, naisen nautinnolle omistautuvaa miestä.

Jos sitä alkaa testaamaan miehiä urakalla saa kyllä aika pian huonon maineen ja sitten ei saakkaan seurustelu kumppania. lisäksi jotkut miehet ovat hitaita alu´ksi kun ovat rakastumisen huumassa sitten heistä tulee nopeita...
        Sinun tapauksessasi nainen hullua kyllä oli joko niitä harvoja nopeita naisia tai ei itseään löytänyt tunteita pelkäävä.

• ei muuta
        .................... kirjoitti:

ole tarjolla kuin pikainen alapään hipaisu ( mistään muualta ei jaksa hyväillä) ja sitten yhdyntä. Siis itse kaipaisin kosketteleua muualtakin kuin heti alapäästä.
        Ei tunnu missään kun heti sinne rynnitään. Ja selittäminen ei auta.

• Aika reilut teit

Eli koska tyypillinen edustaa enemmistöä, tarkoitat tällä että tyypillinen suomalainen mies on törkeä runkkari, joka ei osaa suudella eikä rakastella,ja joilla on liian suuret luulot itsestään?
      Perinteinen suomalainen mies: tuo itsekeskeinen, pinnallinen kätösen ystävä, jonka suutelutaidot ovat alakoulutasoa ja seksin harrastaminen pelkkää pikaista rynkytystä.
      Älä valitse perinteistä suomalaista miestä -kö?

Vai että mikä se sun pointtis oli?

No, ei niitä epätavallisia vaan riitä kaikille, huonosti on asiat, jos näin on. Kyllä käy sääliksi suomalaista naista... Tosin, siis tämähän oli sun kuvaukses, eikä välttämättä mikään elämän fakta?

• Kaikissa ihmisissä on vikoja! Tottakai!
      Onko siis "epätyypillinen suomalainen mies" täydellinen, hänessä ei ole mitään vikaa, osaa siivota, käydä kaupassa, hän saa sähköisiä viestejä aivoihinsa ennenkuin tulee kotiin ja tietää että nainen on huonolla päällä tai jotain on sattunut hänelle?
      Kuule, sinulla on AIKAS korkeat tavoitteet.

Esimerkeissäsi joku mies on tyyliin ihana, huumorintajuinen, komea, osaa siivota / käydä kaupassa ja hoitaa lapsia - Mutta hän ei osaa suudella. Hän on siis tyypillinen.
      Itse pystyisin elämään, tai siis elän jo kyseisessä suhteessa. Mieheni ei oikeasti osannut suudella kauhean hyvin, mutta minun avustuksella tästäkin päästiin selvyyteen mikä on ok ja milloin suuteleminen ei tunnu kummastakaan tyhmältä.
      Mieheni piti myös silmiään auki suudellessaan ja opetin hänet tästä pois. Se nimittäin oli minusta outoa ja epäromanttista.
      Nykyään suhteemme on lähestulkoon täydellinen. Tietysti miehessäni on asioita jotka ajoittain ärsyttävät ja minussa taas hänen mielestään asioita jotka ajoittain häntä ärsyttää, mutta ei se suhdetta riko sillä rakastamme toisiamme.

Jokaisessa ihmisessä on vikoja, tapoja ja asioita jotka eivät ole kaikkein parhaimpia puoliamme. Mutta rakkaus on nimenomaan sitä että pystyy toisen huonojenkin puolien kanssa elämään. Ei minua olisi häirinnyt jos mieheni ei olisi oppinut suutelemaan ns. "normaalisti". Mutta sekin oli asia jonka hän oli valmis oppimaan, joten miksi ei?

Esimerkin Minnan ongelmana oli se että hän etsi ympäristön painostuksesta sitä "täydellistä miestä", joka vastaa sinun näkemystäsi asiasta - että täydellisiä miehiä olisi olemassa. Ei ole täydellisiä naisia ja miehiä vaan kaikissa on, vaikkakin pieniäkin, vikoja ja tapoja jotka ärsyttävät tai eivät ole "lempi asioita hänessä". Niiden kanssa täytyy oppia elämään.

Jotkut naiset / miehet eivät kestä liian puheliasta henkilöä, toiset rakastavat sellaisia ja toisille se on yhdentekevää. Jotkut arvostavat kauneutta, toiset eivät välitä mistään ulkoisesta. Toisille vaatteet ja muoti ovat suuri asia, toiset naureskelevat sille.
      Itse olen aikas puhelias, mieheni taas hiljainen. Mutta minä kestän sen etten saa hänestä kehittävää juttuseuraa, mieheni kestää pienet puheripulini. Tätä keskustelun tarvetta puran S24:ssä, tai ystävieni kanssa.

Ihmisillä on suuri ongelma: Ajattelemme aina niitä huonoja asioita enimmäkseen. Mitä enemmän mietimme niitä huonoja asioita, sitä huonommiksi ne muuttuvat.
      Joskus joillekin ihmisille todellakin tapahtuu niin että he ärsyyntyvät monesta asiasta eivätkä pidä monestakaan ihmisestä. Heidän kriteerinsä ovat korkealla heidän tietämättään. He vain yksinkertaisesti eivät esimerkiksi siedä yleisesti käytössä olevia tapoja tai yleisesti kuunneltuja biisejä. Tällaisten ihmisten on luonnollisesti vaikeampi etsiä toista ihmistä, johon korkealle asetetut kriteerit sopivat.

Jokaisen ihmisen on kuitenkin jossakin välissä pysähdyttävä miettimään, että kriteerejä ei kannata pitää korkealla. Joskus täytyy vain tyytyä siihen henkilöön jossa on vähän vikojakin ja oppia elämään niiden kanssa.
      Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että pitäisi alkaa perhettä perustamaan jonkun kusipään kanssa, sillä se että henkilö tuntuu kusipäältä johtuu sinun arvostelu-, ja sietokyvystäsi. Tällöin henkilössä jokin asia ärsyttää niin paljon että sitä ei korjaa mielestäsi henkilön hyvät asiat.

• epätyypillinen

Tosi hyvin kuvasit tavallisen suhteen kahden ihmisen välillä. On asioita, joista pitää. On asioita, joista ei pidä. Pitää pystyä löytämään ihminen, jossa on riittävän vähän en-pidä-asioita suhteessa pidettäviin ja haluttaviin.

Itse olen pitänyt sääntönä sitä, että ensimmäisellä tapaamisella ei saa löytyä kuin yksi en-pidä-asia. Sen kanssa tulee toimeen pitempäänkin. Useamman kanssa ovat hermot liian tiukalla, joten en edes yritä. Meressä on kuitenkin toinenkin kala.

Aika hyvin olet onnistunut miestäsi muuttaaan. Minä en usko ollenkaan siihen, että toista voi muuttaa. Itseään ehkä, toista ei. Itsessäkin se vaatii kovaa tahtoa. Jotkut pikkuasiat menevät, jos niitä ei ole liian monta. Mutta esim. puheliaan muuttaminen hiljaiseksi, unohda.

Minusta ihminen on perimmiltään hyvä. Jokaisessa on jotain hyvää. Kenen kanssa sitten synkkaa, ja on riittävän paljon yhteistä, se on ihan eri juttu.

• seikkaperäistä..

Kuvaat hauskalla tavalla kyseistä ongelmaa.

Seurustelin itse aikoinaan miehen kanssa, joka oli huono suutelija - mutta paras mies sängyssä.
        Eli todellakin, kaikissa on paljon hyvää.

• ei ollenkaan.

Tämän "Minnan" suhtautuminen miehiinsä ei ole ollenkaan epätavallista käytöstä. Ihminen kyllästyy helposti ja etsii jotakin, mikä kiihottaisi enemmän. Olkoonkin, että tämä on narsistista käytöstä, jossa ei olla välttämättä kiinostuneita toisesta ihmisenä, vaan pelkkänä tyydytyksen lähteenä. Mutta nykyaikana yhä yleisempää suhtautumista joka tapauksessa.

Eli yhtä hyvin voisi olla kyse "Mikosta". Ei liity millään lailla sukupuoleen. Olennaista tällaisessa on se, että kyseinen henkilö ei ole kovin tietoinen omasta kyllästymisalttiudestaan, vaan sysää syyn aina muiden niskoille ja vaihtaa kumppania.

• muttamuttamutta

Mä en tunne tätä minnaa, enkä tunnen hänenlaisiaan, enkä taatusti ole, kuten hän. En voi yleistää, mutta itse olen valinnut sellaisen miehen, jolle olen tärkeä seksillä ja ilman. Joka kuuntelee, mitä haluan ja toivon ja kertoo myös itse, mitä haluaa.

Koska ulkoapäin ja pienen tapailun jälkeen on vaikea sanoa, millainen ihminen on sängyssä, ei sitä voi heti tietää. Alku on seksissä aina hieman totuttelua ja vaikeaa, kunnes yhteinen sävel löytyy. Ikävä kyllä on tullut eteen niitäkin miehiä, jotka toiveistani huolimatta ovat vain rynkyttäneet. Ikävä kyllä silloin on pitänyt pistää vaakakuppiin muuten niin mukava mies ja seksuaalisten toiveiden toteuttamisen taito.

Nyt on onneksi niin, että suhteessa kunnioitetaan toinen toistaan eikä vain omia haluja.

• Siis mitä...

>Mieheni piti myös silmiään auki suudellessaan ja
      >opetin hänet tästä pois. Se nimittäin oli
      >minusta outoa ja epäromanttista.

Minusta miehesi olisi pitänyt opettaa sinut pitämään auki niitä silmiä suudellessa. Laitatteko valotkin sammuksiin makkarista kun rakastelette?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      343
      4342
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2438
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      142
      1578
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1117
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1104
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      28
      1047
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe