Olen suhteessa itseäni vanhemman miehen kanssa.Hänellä on aikaisemmista suhteista lapsia kolme.Vanhempien lasten kanssa tulenkin loistavasti toimeen mutta tämä nuorimmainen onkin toinen juttu.Hän ei kunniota minua millään tasolla ja on huomattavan mustasukkainen isästään.Isänsä mielestä vaihe menee ohi mutta ,minulla alkaa olla voimat jo loppu.Vuoden päivät on tätä taistoa käyty.Poika tekee kaikenlaisia hölmöjä juttuja kuten yrittää tökkiä ruokailu välineillä minua poskeen kun isän silmä välttää.Olen yrittänyt kaikki keinot jotta homma alkaisi toimia mutta turhaan.Tuntuu etten enää edes halua elää tässä suhteessa jossa pojalla ei tunnu olevan mitään rajoja..Välillä syytän itseäni tästä kaikesta ja mietinkin että voisiko vielä olla joku keino että saisin tämän pojan hyväksynnän.Olen aina tykännyt lapsista ja tuntuukin pahalta sanoa että tästä pojasta en kyllä tykkää yhtään enää..Onko kokemuksia tai ohjeita miten saisin yhteiseloon rauhan?Nyt on hyvin vaikea edes ajatella yhteistä tulevaisuutta...
Mitä tehdä
9
671
Vastaukset
- ystävyys myös
Lapset ovat usein aika herkkiä olentoja ja tuntuvat alitajuisesti muutoksia. Ehkä tämä poika pelkää että isän rakkaus häneen vähenee tai poika ei ole enää niin tärkeä isälle. Sinun pitää tulla pojan ystäväksi, koska et kuitenkaan voi korvata oikeaa äitiä koskaan. Mutta jos sinusta tulee pojankin ystävä, siitä pojan luottamus sinuun kasvaa. Poika hyväksyy sinut vain ystäväksi. Muuten hän tulee vastustamaan isän ja sinun suhdetta. Se vaatii kärsivällisyyttä ja aitoutta. Lapset huomaavat keinotekoista tunnetta heitä kohtaan.
- ...
miesystäväsi laita hänelle mitään rajoja? Jos ei, miksei? Onko hänen kommenttinsa aina "se menee ohi" kun kerrot hänelle mitä tuo poika on tehnyt? Minkä ikänen poika on kyseessä?
- jäin...
miettimään luettuani ap kirjoituksen - kyllä se on isän tehtävä osaltaan tehdä selväksi pojalle tiettyjä elämän realiteettejä. Äitipuolikin on ihminen, jolla on tunteet - ei sitäkään sovi sivuutaa hoettaessa sitä, että lapsen etu on tärkein.
Omasta kokemuksesta tiedän, että kyllä äiti/isäpuolella pitää olla myös jonkinlaista auktoriteettia, onhan hän uuden kuvion toinen aikuinen osapuoli. Pelkkä kaveruus lapsipuolien kanssa ei ole kovin vankka pohja - lapsethan ovat toisinaan hyvinkin julmia kavereilleen, eikä sellainen kuulu perheen kuvioon.
Niin... Isän osuutta tässä peräänkuuluttaisin ; olisiko hyvä "istua alas" teidän kaikkien kolmen osapuolen ja puhua asiat niin kuin ne on. No ehkä muutkin perheen lapset on hyvä ottaa mukaan, vaikkei ongelmia olisikaan. - helpommalla pääset
jäin... kirjoitti:
miettimään luettuani ap kirjoituksen - kyllä se on isän tehtävä osaltaan tehdä selväksi pojalle tiettyjä elämän realiteettejä. Äitipuolikin on ihminen, jolla on tunteet - ei sitäkään sovi sivuutaa hoettaessa sitä, että lapsen etu on tärkein.
Omasta kokemuksesta tiedän, että kyllä äiti/isäpuolella pitää olla myös jonkinlaista auktoriteettia, onhan hän uuden kuvion toinen aikuinen osapuoli. Pelkkä kaveruus lapsipuolien kanssa ei ole kovin vankka pohja - lapsethan ovat toisinaan hyvinkin julmia kavereilleen, eikä sellainen kuulu perheen kuvioon.
Niin... Isän osuutta tässä peräänkuuluttaisin ; olisiko hyvä "istua alas" teidän kaikkien kolmen osapuolen ja puhua asiat niin kuin ne on. No ehkä muutkin perheen lapset on hyvä ottaa mukaan, vaikkei ongelmia olisikaan.Sinuna jättäisin koko miehen. Kokemuksesta tiedän, että uusperhekuviot ovat tosi hankalia.
- niin minä tekisin
"Poika tekee kaikenlaisia hölmöjä juttuja kuten yrittää tökkiä ruokailu välineillä minua poskeen kun isän silmä välttää"
Ilmoittaisin sekä isälle että pojalle, että seuraavan kerran kun moista tapahtuu, tulee sanktioita, esimerkiksi nurkkass seisomista tai jopa luunappi/tukkapöllyä.
Isä laittakoot pojalleen rajat jos ei halua että poika saa kuritusta.- ...
Jos ei isä osaa antaa "isän kädestä", niin ehkä aloittajan on otettava ohjakset käsiinsä ja antaa "äitipuolen kädestä". Jotain tuolle on selvästi tehtävä koska poika käyttäytyy väkivaltaisesti häntä kohtaan.
- noin!
Yks sanktio vois olla, että ei tarvi tulla pöytään, jollei osaa käyttäytyä!
- ilkeä tuleva äitipuoli?
Kiitos vastauksista..Kyseinen poika on 8-vuotias ja isän mielestä minun tulee antaa ajan vaan kulua.Kuulemman menee kyllä ohi..Minä vaan en jaksa enää..Aina kun yritän ottaa asian puheeksi syntyy riitaa.Jostain syystä tämä lapsen isä ei näe tätä ongelmana.Tiedän että itsellänikin on paljon kasvettavaa mutta nyt alkaa vaan olla voimat vähissä..Kiitos kuitenkin kaikille.
- ...
miehesi on sanoa noin ja olla tekemättä mitään koska lapsi ei kapinoi häntä vastaan. Varmasti olisi eri ääni hänelläkin kellossa jos hän olisi sinun sijassasi. Ei lapsen kasvatus ole sitä ettei heidän tekemisiinsä puututa millään tapaa. Tuntuu aika kummalliselta ja välinpitämättömältä. Jos 8-vuotias tuottaa jo noin paljon päänvaivaa, mitä se onkaan kun hän on teini-iässä?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996154
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126991- 48784