anoppi

caron

Kaikki anopin mielipiteet on oikeet ja mä en osaa hoitaa meidän lapsia.

Tytöt ovat 2v ja 4v. Anopilla käynti yhtä helvettiä ja mä tuun kohta hulluks.

Mikä oikeus anopilla on antaa lapselle jotain mistä äiti on kieltänyt? Pukea lapsi jos äiti on käskenyt lasta pukemaan? Tai alkaa lukemaan kirjaa tai leikkimään lapsen kanssa juuri silloin kun pitäisi pukea ja muut ovat vaatteissa? Tai sanoa että "äiti on tyhmä kun se komentaa sua, ei sun tartte" Puhua aina päälle ku äiti puhuu lapselle?

Sit ne leikkii paljon et anoppi on äiti ja lapsi saattaa kaupassa ja muualla huutaa mummullensa et "äiti" ja toinen on että "ooksää äitin kulta" Joskus mä oon vieressä ku ne leikkii tätä ja mua ottaa hiukan päähän.. onko ihan normaalia??

Jos anoppi tulee illalla meille käymään niin se ei tajua lähteä vaikka olen laittamassa lapsia nukkumaan, no eihän siitä mitää tuu. Se lähtee joskus klo 21 jälkeen ja hoitoon lähtö aamulla on yhtä tuskaa.

Mitä mun pitäs tehdä ku mies ei ihan oo samaa mieltä kaikesta mun kanssa eikä meistä kumpikaan kehtaa oikeen ottaa asiaa puheeks ku on pari kertaa yritetty eikä anoppi myönnä asiaa? Neuvolassa olen kyllä jutellut mutta siä ne ny vaan sanoo että yrittääkä jutella anopin kanssa.
4v on vaan nyt niin hankala ku se tietää että mummu tekee kaiken sen puolesta.

Jotain täytys tehä, en haluais viedä tytöiltä mummoo mut näin ei voi enää jatkua!

10

1438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rajoja

vähän että anoppisi tahallaan ärsyttää sinua ja huomaa ettet voi mitään. Kyllä anoppisi pitäisi kunnioittaa sinua äitinä eikä puuttua kun ohjaat ja kasvatat ja komennat lapsiasi. Ei lapsi älyä vielä tuon ikäisenä kannattaako kuunnella äitiä vai mummoa. Millähän saisit anopin tajuamaan,pitäiskö sille sanoa suoraan,vähän ärähtää ettei puutu äidin työhön. Kylässä voi käydä,mutta istuu sohvalla ja juo kiltisti kahvin kupista ja sitten kun on aika niin kotiin.

• sellaista

että kun kumpikaan teistä, miehesi tai sinä,ette ole osanneet/uskaltaneet sanoa rakentavasti anopille,niin anoppi voi luulla että ette osaa kasvattaa lapsianne(anoppi voi tosiaan luulla vaikka osaisittekin:))kun ette saa häntäkään kuriin. Teidän on näytettävä että te olette ne vanhemmat eli ystävälliseen sävyyn mutta jämäkästi sanotte mitä mieltä olette anopin käytöksestä.

• Caron

Kiitos! Mä luulen kanssa et se tekee sitä tahallaan ku se näkee et mä en pysty saamaan kontaktia siihen lapseen kun se itte koko ajan vie lapsen huomion muualle.
        Olis hyvä jos nähtäs harvoin että se ei sekoittas koko meidän perhettä, mut jos ei käydä vähään aikaan siä niin se tunkee meille.. ja harvasen päivä..
        Mies jollain tavalla on samaa mieltä mun kanssa eli esim. et äitinsä antaa tytöille kaheksannen keksin vaik oon kieltäny et ei enempää keksejä. Mut muuten mies ei huomaa äitinsä touhussa mitään ihmeellistä. Asia helpottuis sillä parhaiten jos mies puhuis äitinsä kanssa, mut ei millää. Kerran olen uhannut jo erolla, koska mulla oikeesti menee hermo siihe akkaan. Ja sit meillä tulee miehen kans riitaa ku mä "jauhan" aina samasta asiasta.
        Menetin kerran hermoni ja sanoin asiasta anopille joka ei ottanu kuuleviin korviinsa.

• mirame81

Sinä olet jo kahden lapsen äiti takuulla osaat ja oles paras äiti lapsillesi.Anopille ei nyt ole avautunut tuo mummon rooli liekö tullut liian aikaisin?Te vanhempana päätätte mikä on pelisäännöt.Ensi kerralla kun anoppi tulee pidätte kaikkien isovanhempien kanssa pieni muotosen palaverin.Samasta sokeripitoisten mussutuksesta meilläkin tuli känää kesällä.Tein selväksi että minä ÄITINÄ päätän minkä laisen ruokailu tottumukseni lapseni oppii.Mummolassa oli jo aamusta vedetty suklaapuuroa,jätskiä eipä siinä enää lämminruoka maistunu.Voi sitä vauhtia ja kiukuttelua illalla Lapsella sokeri `humala``päällä.Kyllä miehesi nyt on avain asemassa tosin hän ei voi kaikkea ymmärtää sillä onhan hän juuri Anopiltasi saanut sen kasvatuksen mikä normaalia mikä ei.Tuosta vierailu ajasta meillä vieraat lähtee ennen yheksää ja jos ei lähe niin kauniisti sanon että tämä koti HILJENEE nyt.Noin ei voi jatkua se on selvä mutta ero ei siihen ole ratkaisu vaan puhuminen ja peli sääntöjen teko selväksi.-teet selväksi että te olette vanhempia ja teidän sana on kuin LAKI.Nyt sitten anopit ei edes yritäkkään puolustella miksi sais syödä makeita mummolassa kun se onkin niin terveellistäkin:/

• Charon

ei todellakaan ole ihan selvillä hälle. On nyt 46v ja itsekin tehnyt lapset nuorena. Itse on ollut kyllä todella tiukka äiti eikä ole yhtään antanut periksi kahelle pojalleen. Liekö sitten tullut oman kasvatuksensa korjaustarve lastenlasten kohdalla. Yritän saada itsestäni irti sen verran naista että saisin hänen kanssaan puhuttua, mutta jotenkin se vaan ahdistaa, on sen verran vaikee ihminen että kohta on koko suku mua vastaan ku se puhuu kaikille jotain paskaa musta.

• mirame81
        Charon kirjoitti:

ei todellakaan ole ihan selvillä hälle. On nyt 46v ja itsekin tehnyt lapset nuorena. Itse on ollut kyllä todella tiukka äiti eikä ole yhtään antanut periksi kahelle pojalleen. Liekö sitten tullut oman kasvatuksensa korjaustarve lastenlasten kohdalla. Yritän saada itsestäni irti sen verran naista että saisin hänen kanssaan puhuttua, mutta jotenkin se vaan ahdistaa, on sen verran vaikee ihminen että kohta on koko suku mua vastaan ku se puhuu kaikille jotain paskaa musta.

NImeen omaan kasvatuksen tarve tullut. Ainut vaan että ei taida enää iltatähteä fiksua käydä odottamaan.Selvää ettei viellä ole OIKEASTI tajunnu olevansa MUMMO ja että on jo ainakin lapsen lapsia jo 2kpl.Mummot ne vaan haluaa antaa ja lellitellä lapsen lapsiaan kun omien kanssa on menty tiukalla linjalla.Mutta voihan sitä terveellisellä tavalla olla hauska ja mukava mummi.Miulla on jääny lapsuudesta ihana kuva mummista ja toivosin oman lapsenkin sen kokevan.`Nuori`mummo jaksaa touhuta ulkona pulkkamäet kesällä uimaan mukavaakin voi olla.Käyttäköön sitä energiaa teidän perheelle sopivalla tavalla-ota puheeksi kaikki mieltäs painava sittenpähän tiedät totuuden.

• Charon
        mirame81 kirjoitti:

NImeen omaan kasvatuksen tarve tullut. Ainut vaan että ei taida enää iltatähteä fiksua käydä odottamaan.Selvää ettei viellä ole OIKEASTI tajunnu olevansa MUMMO ja että on jo ainakin lapsen lapsia jo 2kpl.Mummot ne vaan haluaa antaa ja lellitellä lapsen lapsiaan kun omien kanssa on menty tiukalla linjalla.Mutta voihan sitä terveellisellä tavalla olla hauska ja mukava mummi.Miulla on jääny lapsuudesta ihana kuva mummista ja toivosin oman lapsenkin sen kokevan.`Nuori`mummo jaksaa touhuta ulkona pulkkamäet kesällä uimaan mukavaakin voi olla.Käyttäköön sitä energiaa teidän perheelle sopivalla tavalla-ota puheeksi kaikki mieltäs painava sittenpähän tiedät totuuden.

tois vaikka käymään tullessansa mielummin jonkun kirjan kirjastosta tai jotain muuta järkevää, ennemminku hirveen pussillisen karkkia. Nuorihan se on ollu mummuks tullessaan, mut mun oma äiti oli 39 sillo ku eka tyttö synty eikä se oo ollenkaan tommonen. Itse olin 20 ja mies 24.

• meilläkin

Meillä kanssa anoppi hemmottelee etenkin tytön niin viimeisen päälle. Jopa alkaa syöttämään neljävuotiasta neitiä kielloista huolimatta (tekee sen ..kele salaa jos huomautan), ja likkahan ottaa kaiken palvelun vastaan, tietty.
      Onneksi nähdään välimatkan vuoksi harvoin, ja annan anopin kaikessa rauhassa tehdä itsensä onnelliseksi, koska lapset tietävät vallan mainiosti että "palvelu" loppuu heti kun mummulasta lähdetään.
      Mitäs sitä suotta riitelemään ryhtyy, kun ei tuo asia meidän normaalia arkea vaivaa.
      Mummot on mummoja. Älä stressaa, Sinä olet lastesi äiti ja päätät heidän kasvatuksestaan miehesi kanssa. Jos anoppi ahdistaa, niin ota rohkeasti asia esille, ja kerro miten toivot hänen käyttäytyvän. Ehkäpä tuo vetää hetkeksi purut kuonoon, mutta varmasti ymmärtää asian ytimen jossakin vaiheessa.

• kihhh

koko anopin hittoon mun ja lapsen elämästä. satunnaisesti tapaavat joskus. Yritin mutta eipä tuottanut tulosta, sitten palo käämit ja näin kävi. sääli viedä lapselta mummo, mutta meillä toki elossa isomummot ja erojen kautta myös mummopuolia löytyy. Ehkä tulevaisuudessa sitten tarkastellaan tilanne uudestaan, joskos olis läksynsä oppinu.
      t:paha äiti

• dhdfhfdhdf

dfhdhdfhd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe