Minkälaisia edellytyksiä ja odotuksia hyvällä miehellä tai miesehdokkaalla sinua kohtaan voi ja saa olla? Mikä sinussa on arvostettavaa? Mitä sinä haluat miehelle antaa?
Siis jos esimerkiksi "kunnon" perusmies ajattelee että häneltä kumppani voi edellyttää (koska hän on myös mielellään valmis antamaan) mm.
-rehellisyyttä
-suoraselkäisyyttä, rohkeutta olla oma itsensä
-riittävää nöyryyttä myöntää erheensä ja muut epäkohdat
-uskollisuutta
-tasa-arvoisuutta
-hyvää huomioimistasi seksissä
-hellyyttä ja lähelläoloa
-henkisen läheisyyden kehittämistä ja ylläpitoa
-rajojesi kunnioittamista (esim koskemattomus kun et sitä halua)
-mielipiteitä yhteisten asioiden järjestelyn suhteen
-kotitöihin osallistumista, erityisesti voimaa vaativiin
-lasten kasvatukseen osallistumista
-ymmärrystä tekniikalle
-keskustelukykyä
-halua ja yritystä selvittää suhteen ongelmat hyvin
-sitkeyttä vastoinkäymisissä
-hoivaa sairastaessasi
...ja toivoo että näitä valmiuksia hänessä myös arvostetaan.
Minkälainen lista sinulta tulisi? Kun siis EI ajatella niin päin että mitä sinä odotat kumppani(ehdokkaa)lta vaan niin päin, että mitä SINÄ olisit valmis antamaan toiselle, ja mitä mielestäsi sinulta on kohtuullista edellyttää. Muutamat tärkeimmät asiatkin tai omat lisäykset toisten listoihin kelpaavat hyvin, niin ei tarvitse liiaksi aikaakaan käyttää.
Hei naiset, mitä voi vaatia?
5
470
Vastaukset
- jarona
Eli tää sun lista menee just näin mullakin: -rehellisyyttä
-suoraselkäisyyttä, rohkeutta olla oma itsensä
-riittävää nöyryyttä myöntää erheensä ja muut epäkohdat
-uskollisuutta
-tasa-arvoisuutta
-hyvää huomioimistasi seksissä
-hellyyttä ja lähelläoloa
-henkisen läheisyyden kehittämistä ja ylläpitoa
-rajojesi kunnioittamista (esim koskemattomus kun et sitä halua)
-mielipiteitä yhteisten asioiden järjestelyn suhteen
-kotitöihin osallistumista,
-lasten kasvatukseen osallistumista
-ymmärrystä tekniikalle
-keskustelukykyä
-halua ja yritystä selvittää suhteen ongelmat hyvin
-sitkeyttä vastoinkäymisissä
-hoivaa sairastaessasi
Ja listan lisäksi esimerkiksi
-Sitä et pidän huolta itsestäni
-en roiku baareissa vaan annan aikaa miehelleni ja perheelleni
-käyn töissä
-kunnioitan ja rakastan miestäni ja osoitankin sen hänelle
-itsenäisyyttä
-huumoria
-romanttisia hetkiä ja iltoja yhdessä
-hemmottelua
-tukea ja rohkaisua
-perhe on ykkösenä ennen töitä ja kamuja
-apua asioissa joita mies ei osaa
- olkapäätä
-hierontaa...
- kiskon töihin aamuisin ja juotan kahvin kurkusta sängyssä joskus ;)
jne lista on pitkä ja kyl odotan sitä myös puolisolta - nainen .
- varmaan
toivoisi pystyvänsä antamaan noita mitä listasit. Minäkin, mutta en tiedä onnistuisinko siinä....:)
Lisäksi antaisin huumorintajua ja sellaista lämpöä, mitä tuosta listasta puuttui.
Vähän siis kuulosti liian "tekniseltä ja tunteettomalta" tuo listasi.- fenk-ku
Joo, siis se kylmyys oli tarkoituskin. Tuo "hellyys ja läheisyys" oli oikeastaan minultakin lipsahdus tuonne. Selitän:
Hain siis tässä sellaista ankarahkoa näkökantaa, että mitä toiselta voi EDELLYTTÄÄ. Minusta tunnejutut kuten rakkaus, hellyys, lämpö ja huumori yms ovat niin herkkiä juttuja, että ne voivat tuhoutua jos niitä vähänkään vaaditaan. Sen sijaan kylmät asiat kuten reilu työnjako ovat lähinnä tahdosta kiinni, ja niitä voi ryhdistäytyä tekemään. Tuntemaan ei toisaalta voi ryhdistäytyä. Sitä joko tuntee jotain tai sitten ei tunne.
Haluaisin siis tietää asioita, joita naiselta on hänen omasta mielestään ok VAATIA.
- ~Vanilla~
mitä vain, mutta jos varis vaatii kumppanikseen joutsenta, niin sitten on turha itkeä, jos joutsen valitsee toisen joutsenen.
Mä en seurustele, eikä minusta kiinnostu ne variksetkaan, mutta silti mulla teoriassa olisi todella pitkä vaatimuslista. Mutta sitten toisaalta jos kävisi niin(ei voi käydä, mutta jos-maailmassa), että saisinkin sen listan ehdot täyttävän miehen, niin en silti alkaisi seurustelemaan hänen kanssaan, koska mun mielestä se olisi väärin, koska itselläni ei ole mitään annettavaa.
Mutta siis noita vaatimuksia ajatellen, niin aika moni nainen valitsee mieluummin sinkkuuden kuin huonon parisuhteen. Miehet taas tuntuu kuvittelevan, että heillä kaikilla on oikeus saada se unelmien kaunotar vain siksi, että muutama perusjuttu on kunnossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m904487Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513230
- 432912
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222422- 232146
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171800Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725