Pitääkö luovuttaa?

Pärjääkö erilaiset ihmiset...

Olemme avomieheni kanssa niin erilaisia. Minä haluan puhua asioistani, hän ei. Minä haluan antaa ja saada sympatiaa, hän ei. Vaikka olisi asioita jotka huolettaa tai vituttaa niin hän ei sano mitään, pitää kaiken sisällään ja minä taas puhun.
Muut asiat käyvät yhteen: haluamme samanlaisia asioita elämältä, pidämme samoista asioista, seksi sujuu, vapaa-ajanvietto tavatkin menevät yhteen hyvin.
Meillä on vaan noin 2 kertaa viikossa aika isoja riitoja noista asioista missä olemme erilaisia.
Viimeisin on nyt tältä aamulta. Mies valitti, että kiroilen liikaa ja että valitan joka asiasta. Yritin selittää että minulla on töissä vittumaista ja muutkin asiat rempallaan niin olen vähän huonolla päällä. Hän ei ymmärrä tätä vaan hänen mukaansa pitäisi vaan olla hiljaa, eikä valittaa turhasta. Riitahan siitä tosiaan tuli.
Olen raskaana ja raskauteni ei ole niin ihanaa mitä naistenlehdistä voi lukea. Mies ei ymmärrä tätä. Hän ei ymmärrä jos olen väsynyt, en saa unta, mahaan sattuu, mielialata viahtelee ym. Hän sanoo että ei voi tietää noista asioista. Sanoin hänelle että sitä varten olen tulostanut hänelle netistä tietoa, kantanut neuvolasta esitteitä, ostanut vauvalehtia, että hän oppisi ymmärtämään.
Hän ei vaan lue niitä. Ilmeisesti häntä ei kiinnosta.
Alkaa vähitellen tuntumaan siltä, että tästä ei tule mitään. Haluaisin että mieheni olisi sympaattisempi, enemmän mukana tässä raskaudessa ja että hän kiinnostuisi minunkin asioistani, mutta jostain syystä näin ei ole.
En jaksa olla positiivinen (olen oikeasti hyvin positiivinen ihminen) jos koko ajan tuntuu siltä että kaiken muun paskan (työ, velat, ym.) lisäksi parisuhdekin on mitä on. En halua esittää jotain mitä en ole.
Välillä tuntuu että olisi helpompi yksin. En vain halua olla yksinhuoltaja, enkä antaa lasta adoptoitavaksi. Välillä mietinkin onko tämä ainoa syy miksi "roikun" tässä suhteessa ja yritän saada sen toimimaan. Pelkään että olen ainoa joka yrittää saada tämän toimimaan ja mies menee vaan eteenpäin eikä välitä mistään.
En tiedä mitä tekisin. Itken melkein joka toinen päivä murheitani yksin, koska en kehtaa itkeä mieheni nähden. Hän inhoaa sitä, koska hänen mielestä itken ihan turhaan.

On sitä minussakin vikani, älkää luulko, että mieheni on vain se jossa on syytä. Minä tosiaan olen ainakin tällä hetkellä aika negatiivinen. Murehdin asioista välillä ihan liikaakin, Olen liian herkkä, ja en tajua aina kaikkia vikojani. Kuten en nytkään kun yritän niitä listata.

Haluaisin vain miehen joka edes välillä näyttäisi sympaattisuutta ja että edes joskus hän tajuaisi mitä tarkoitan ja myöntyisi pyyntööni. Yrittäisi opetella tuntemaan minut ja olisi kiinnostunut minun asioistani. Pyydänkö liikoja? Pitäisikö vain erota?

2

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Toista ei voi muuttaa, mutta itseä voi. Ehkä toinenkin innostuu sitten positiiviseen muutokseen ja kuuntelee toiveita jopa. Tai parisuhdeneuvoja, jos ei itse osaa. Voisi parantaa elämää. Hmm.

• SuloSipi

Löydän omasta suhteestani paljon samoja piirteitä vaikka kuvioihin ei liitykkään vauva, mutta monia muita asioita jotka myös pitävät meidät yhdessä.

Välillä tuntuu, että hän on minulle kuin prinsessa mutta heti kun tulee vastoinkäyminen luovuttaa hän liian helposti.

Kenties jos tällä kertaa esittäisit asiat erilailla? Uskon, että olette varmasti puhuneet asioista mutta jos tällä kertaa kokeilisitte jotain uutta?

Mene hänen luoksensa. Halaa häntä sekä sano hänelle hyvin hellällä äänellä, että tarvitset nyt sitä enemmän kuin koskaan.

Asioihin suhtautuu juuri sillä asenteella millä se esitetäänkin. Jos ei miehesi tämänkään jälkeen suostu kuuntelemaan niin ei ole suhteen arvot kohdallaan!

Silloin kun toinen oikeasti tarvitsee toista niin pitää jätkässä sen verran munaa olla, että pystyy sitten tarjoamaan kaiken tukensa.

Varmasti kyseinen raskaus vaikuttaa mieheesikin. Varmasti vikoja löytyy myös itsestäsi. Mutta suhteeseen tarvitaan aina kaksi! Tutkiskelkaa suhdettanne ja itseänne... Mitä elämältänne ja suhteeltanne haluatte!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      182
      13660
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4950
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      155
      3728
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe