Sosiaalipummit

..palstalla

Pakkotyöhön

Kivat sulle taas Sokeriseni mun, Elmaaaaaa

Käytiin Jarskan ja Veikon kanssa työvoimatoimistossa muodollisella vierailulla, ja arvaas mitä? Sanoivat, että nyt loppuu valtion rahan kylväminen tuollaisille yhteiskunnan joutomiehille. Että me ei olla muka tehty ikinä töitä pätkääkään, kukaan meistä, ei päivääkään !!!.

Se ei kyllä pidä paikkaansa. Minä olen ollut koulun työhön tutustumisjaksolla paikallisella renkasliikkeessä, vaihdettiin koko viikko talvikumeja autojen alle. Jarka autteli viime kesänä huoltoasemalla pari viikkoa, pesi autojen ikkunat tankkauksen yhteydessä. Oli ruokapalkalla, makkarakeittoannos plus lisukkeet/päivä. (huom: oli kuulemma oikeus santsilautaseen, jos ei ollut paljon muita syöjiä ja keittoa jäisi yli). Veikon työnteosta en tiedä.

Nyt mä saan kaksi iskua yhdellä kärpäsellä; kun tuosta renkastouhusta tuli mieleeni äidinkielen opetukset, väiteltiin meinaan kerran Jarskan kanssa pitkään tästä asiasta. Jos perusmuoto ja yksikkö on esim korva ja monikko korvat (pysytkö kärryillä) ja vastaavasti kissa-kissat, näinhän se on. Jarska kehtasi väittää, että rengas on renkaat, heh, aivan käsittämätöntä. Oikea muotohan on tietysti rengaat, Helsinki-Helsinkit, sanko-sankot jne. Taas kerran näit mun laaja-alaisen tietämyksen erinäisiin asioihin. Tällä kertaa äitinkieleen.

Niin, siitä työkkäristä vielä. Sanoivat, että meidät pannaan ensi viikolla hätäaputöihin. Joudutaan keräämään risuja ja harventamaan puita kunnan puistoissa ja metsiköissä. Kun ne tuon meille sanoi, niin ajattelin että hyökkäys on paras puolustus ja ilmoitin mahtipontisesti, että männynkäpyjä en sitten meinaa kerätä missään olosuhteissa, enkä havunneulasia, vain kuolleen ruumiini yli, tuollaista paskaa. Kurtistelivat kulmiaan ja katselivat toisiaan tovin ja sanoivat sitten, eihän me sellaista meinattukaan. Varmasti peruivat sen käpyhomman mun voimakkaan reaktioni johdosta, heh.

Ne puunkaato- ja risusavottahommat on karmeinta työtä mitä maa päällään kantaa. Voi olla paikoittain henki katkolla; kuumuus, nestevaje, auringon poltto, sääsket ja paarmat, terävät vesurit ja kirveet, silpovat ja repivät moottorisahan terät, kaatumiset ja oksiin päin kävelemiset, mahdollinen karhuvaara, muurahaispesään kaatuminen, myyräkuume, hirvikärpäset, kyykäärmeet ja booat ja paljon muuta. Voi käydä just niin kuin siinä Lauri Tähkäpään ja Viljanpuinti orkesterin kappaleessa; Ei elämästä selviä henkissä.

Jos, mulle käy siellä kalpaten, niin voisitko sä käydä mua joskus muistelemassa kunnan hautausmaalla. Voisit kaataa muutaman rapakaljapullon kummulle ( huom: vain Koff kelpaa), se lämmittäisi mun mieltäni. Ja vaadi työvoimahallinnolta korvauksia ja anteeksiantoa. Voisit saada leskeneläkettäkin. Kai tää meidän kirjeenvaihto riittää todistamaan, että me ollaan vakavassa parisuhteessa.

Mä kirjoitan sulle ensi viikolla (sikäli kuin olen vielä elävien kirjoissa) siitä puusavotasta.

Terv: Einari ja katkenneet teräketjut

PS 1: yksi vaaratekijä (todellinen) mulla jäi vielä mainitsematta. Kovassa kiireessä on mahdollista, että janoisena ja hikisenä ottaa mehupullon sijasta bensiinikanisterin ja vetää sitä muutaman litran 95-oktaanista sisäänsä. Samanlaisen uhkatekijän voi muodostaa teräketjuöljy, onneksi se on nykyään sitä bio-laatua, eli ei aiheuttane isoja kouristuksia. Niin, ja sen moottorisahan pakoputkesta voi saada III- asteen palovammoja.

PS 2: tuli mieleen, että sä et varmaankaan naisena ymmärrä mitä tarkoittaa; saan kaksi iskua yhdellä kärpäsellä. Ok, se on ymmärrettävää. Se sellainen sanonta, jolla on tietty merkitys. Mä pidän sua jännityksessä ja selitän tuon asian sitten kun nähdään.

PS 3. Kun ne sitten pyytävät sitä anteeksiantoa, niin älä anna. Rahat voit jakaa tasan Jarskan ja Veikon kanssa.

Terv: Metsätyömies Einari Pörhölä

18

1376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arttu mukaan

Kyllä miessukupuolen on helppo olla. Einari viitoittaa tien ja antaa normit toiminnalle.

• SUSKUssa

..on helppoa. Kohta meillä on sitten herkkupaloja ympäri Suomen, nam nam

• SYLVItar

Älä vaan lähde sinne metsurintöihin. Kuvauksesi perusteella vammaudut varmasti. Hae sairaslomaa työn ajaksi, vaikka huimausta.

• elman isänäitin kumminkaima

Nuo sinun juttusi saa hyvälle mielelle, ne on hauskoja.

• Einarin isä

Sehän on mukavaa kuulla, ja se niissä on tarkoituskin. Kyllä meille riittää sitten sitä ahdistavaakin puolta tai vastoinkäymisiä riittästi jokaiselle luojan luomalle.

Mukavaa päivänjatkoa sinulle

Einarin "isä"

• Tossukka
        Einarin isä kirjoitti:

Sehän on mukavaa kuulla, ja se niissä on tarkoituskin. Kyllä meille riittää sitten sitä ahdistavaakin puolta tai vastoinkäymisiä riittästi jokaiselle luojan luomalle.

Mukavaa päivänjatkoa sinulle

Einarin "isä"

Jatka vaan kirjoittelua. Mukava noita on lukea, naurukin irtoaa ton symppisukkelin kanssa

• Tossukka
        Tossukka kirjoitti:

Jatka vaan kirjoittelua. Mukava noita on lukea, naurukin irtoaa ton symppisukkelin kanssa

Älä hyvä Einarin isä anna E:n retkahtaa kehenkään. Sittenhän tää lopahtaa....

• -justiinsa-

ihaaana miäs, ottasin Elmalta poies jos vois

*nauraakippurassa*

• Einari ite

Täällä otetaan kyllä tarjouksia vastaan. Ja väliraha huomiodaan myöskin. Metsäperällä noudatetaan vapaata markkinataloutta, kaikessa!!!

Terv: BisnesEinari

PS: ja mähän en ole lupautunut vielä kenellekkään

• -justiinsa-
        Einari ite kirjoitti:

Täällä otetaan kyllä tarjouksia vastaan. Ja väliraha huomiodaan myöskin. Metsäperällä noudatetaan vapaata markkinataloutta, kaikessa!!!

mulle tuli nii miäleen toi uuno, mutta sää tairatkii olla semmone miäs jolle ei yks appiukko riitäkää.

En mää kyllä rahaa mihkään väliin oo laittanu, koskaan, selittäs ny mulle joku ku en oo pisnesimmeinen :P

• Einari ite
        -justiinsa- kirjoitti:

mulle tuli nii miäleen toi uuno, mutta sää tairatkii olla semmone miäs jolle ei yks appiukko riitäkää.

En mää kyllä rahaa mihkään väliin oo laittanu, koskaan, selittäs ny mulle joku ku en oo pisnesimmeinen :P

Kositko sä mua. Onks mun appiukon nimi sitten Uuno, jos mä vastaan myöntävästi, huh.

Mitä sä välirahasta puhut? Kunpi maksaa, mä en ainakaan susta meinaa ropostakaan antaa. Isäskö se rahastaa, vai.

Kosintaa miettivä Einari

• -justiinsa-
        Einari ite kirjoitti:

Kositko sä mua. Onks mun appiukon nimi sitten Uuno, jos mä vastaan myöntävästi, huh.

Mitä sä välirahasta puhut? Kunpi maksaa, mä en ainakaan susta meinaa ropostakaan antaa. Isäskö se rahastaa, vai.

Kosintaa miettivä Einari

enhän mää eres tiärä mikä se väliraha on, ite siitä aloit puhumaan.
        Ei täälä rahastajia oo missään näkyny, ei linja-autossa eikä raitiotiävaunussa ainakaa, junasta en tiiä josko kontuktöörit on neki sukupuuttoon ajettu...
        Ei tämmöstä vanaha jaksa miettiä, menee pää sekasi, nyt o mentävä ettoneelle.

• Einari ite
        -justiinsa- kirjoitti:

enhän mää eres tiärä mikä se väliraha on, ite siitä aloit puhumaan.
        Ei täälä rahastajia oo missään näkyny, ei linja-autossa eikä raitiotiävaunussa ainakaa, junasta en tiiä josko kontuktöörit on neki sukupuuttoon ajettu...
        Ei tämmöstä vanaha jaksa miettiä, menee pää sekasi, nyt o mentävä ettoneelle.

Nyt sä puhuit ihan mamboasamboa, ei saa mitään selvää. Siis oletko menossa junalla jonnekin Ettoneen asemalle, vai. Siis oletko sä tulossa tännen Metsäperälle. Vaude. Ja meinaat pummilla matkustaa, oot kova mimmi.

Eikka

• -justiinsa-
        Einari ite kirjoitti:

Nyt sä puhuit ihan mamboasamboa, ei saa mitään selvää. Siis oletko menossa junalla jonnekin Ettoneen asemalle, vai. Siis oletko sä tulossa tännen Metsäperälle. Vaude. Ja meinaat pummilla matkustaa, oot kova mimmi.

Eikka

ettone on niinku päiväunet,

Hyvän yön toivotukset Metsäperälle.

P.S. On siul sana hallus =)

• Einari ite
        -justiinsa- kirjoitti:

ettone on niinku päiväunet,

Hyvän yön toivotukset Metsäperälle.

P.S. On siul sana hallus =)

Hyvää yötä sinullekin Just Iina. Mutta mä kun ennakoin aina elämässä, niin toivotan jo seuraavalle yölle, heh.

Niin ja tietysti mukavaa alkavaa talvipäivää myös.

Jep, kyllä mä tiesin ton ettonen, kiusottelin vaan sua, sorry baby.

Ennakko-Einari

• Elmasi :/
        Einari ite kirjoitti:

Kuissää tolleen puhelet jolleki Justiinalle??? Kysyn vaan?

Turhaa enää lirkutella mokomakin joka hammeenheleman perässäjuoksija...

• Elmasi :/
        Einari ite kirjoitti:

Kosintaa miettivä Einari

vai oollaan sitä jo eikka, näin sitä naisia pyöritellään ja joka sormella on yksi

Yritäs nyt lirkuttaa, ei onnistu ei... babbya ja hunajaa ja sokkerii ja mitä lie, häntäheikki.

• SYLVItar
        Elmasi :/ kirjoitti:

vai oollaan sitä jo eikka, näin sitä naisia pyöritellään ja joka sormella on yksi

Yritäs nyt lirkuttaa, ei onnistu ei... babbya ja hunajaa ja sokkerii ja mitä lie, häntäheikki.

..tuolta pääsivun ylälaidasta otsikko; Onkohan ja nimimerkki Einarin jotakin. siellä totuus...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7133
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      95
      5204
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3463
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3372
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2504
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1846
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1481
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1431
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1336
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1094
    Aihe