Mulla on ongelma, josta varmaan kärsii aika moni muukin nainen. Luen mieheni tekstarit, puhelutiedot, pengot laatikot ja luen sen sähköpostit.
Haluaisin päästä tästä eroon, sillä se vain pahentaa tilannetta. Tuntuu kuin yrittäisin päästä eroon tupakasta - viikko ilman, ja sit on ihan pakko taas vähän vilkaista.
Onko kukaan onnistunut pääsemään eroon sairaalloisesta mustasukkaisuudesta?
Sairaalloinen mustasukkaisuus
13
1187
Vastaukset
- ja taas puhuminen
Käytöksesi kertoo huonosta itse tunnosta , kai ? Voisitko jotenkin kohentaa sitä ja opetella luottamaan hyvin kokemusten kautta kaveriisi.
Asiaa voisi varmaan parantaa, että saisit kumppaniltasi tukea ja varmuutta siitä ettei ole katoamassa mihinkään, vaikka ei jatkuvasti lähelläsi olisikaan. - ja puhuminen
Et ole hänestä "mustasukkainen" vaan ei pidä itseäsi tarpeeksi hyvänä hänelle.
Eli nyt itsetunnon kohotus käyntiin ja itseluottamus kuntoon.
Kun rakastat itseäsi, tiedät, että jos hän pettäisikin, se on hänen menetys ei sinun.
Siinä vaiheessa kun itseluottamus kasvaa tarpeeksi korkealle, et joudu vahtimaan tai muuta vastaavaa vaan TIEDÄT että riität, niin silloin ei tarvitse epäillä.
Tsemppiä olemaan oma paras itsesi!- rituuu
Kiitos!
Miten itsetuntoa voi kohentaa ja saada itseluottamuksen takaisin? Terapiaa ois ihana kokeilla, mut yksityisellä se on aika kallista.
Mitään kotikonsteja, hyviä kirjoja, harjoituksia tms.?
- Mustasukkaisuus
Mua kiinnostaisi tietää, että oletko itse joskus pettänyt? Tai huomaatko että sulla olis taipuvaisuutta sellaseen?
Ihan vaan aloin miettimään, kun nää sairaalloisen mustasukkaiset yleensä peilaa tolla käyttäytymisellään sitä omaa heikkouttaan.- /??/
Itse taas ihmettelen tuota väitettä, minkä esität. Luulen, että useimmat ovat mustasukkaisia, jos toinen ANTAA AIHETTA siihen. Ja aiheen antamiseen jollekin ei tarvita kuin yleisesti flirttaileva käytös. Se vaikkapa yhdistettynä siihen, ettei puhu suhteen tulevaisuudesta mitää jne. Tietenkin jokainen ihminen kuten jokainen suhde on omanlaisensa. Mutta syystä tai toisesta mustasukkainen ihminen ei koe suhteessa olevansa tarpeeksi arvostettu, rakastettu, ainutlaatuinen. Hän elää epävarmuudessa. Lieneekö silloin ihme, että mustasukkaisuus nostaa päätään?
Itse tunnen tuollaisessa suhteessa mustasukkaisuutta. Ja tiedän aivan varmana faktana, että itse en tulisi koskaan ketään pettämään. Mielestäni se taitaa olla loukkaavinta, mitä toiselle ihmiselle voi tehdä. Rakastava ihminen on haavoittuva ja toisen tunteilla leikkiminen on mielestäni törkeää.
Puhumalla asiat selviävät ja alkuperäisen kannattaa ajan kanssa miettiä, jos miehensä aihetta mustasukkaisuuteen todella antaa, kannattaako itseään kiusata vai unohtaa koko ihminen... - mustasukkaisuus
/??/ kirjoitti:
Itse taas ihmettelen tuota väitettä, minkä esität. Luulen, että useimmat ovat mustasukkaisia, jos toinen ANTAA AIHETTA siihen. Ja aiheen antamiseen jollekin ei tarvita kuin yleisesti flirttaileva käytös. Se vaikkapa yhdistettynä siihen, ettei puhu suhteen tulevaisuudesta mitää jne. Tietenkin jokainen ihminen kuten jokainen suhde on omanlaisensa. Mutta syystä tai toisesta mustasukkainen ihminen ei koe suhteessa olevansa tarpeeksi arvostettu, rakastettu, ainutlaatuinen. Hän elää epävarmuudessa. Lieneekö silloin ihme, että mustasukkaisuus nostaa päätään?
Itse tunnen tuollaisessa suhteessa mustasukkaisuutta. Ja tiedän aivan varmana faktana, että itse en tulisi koskaan ketään pettämään. Mielestäni se taitaa olla loukkaavinta, mitä toiselle ihmiselle voi tehdä. Rakastava ihminen on haavoittuva ja toisen tunteilla leikkiminen on mielestäni törkeää.
Puhumalla asiat selviävät ja alkuperäisen kannattaa ajan kanssa miettiä, jos miehensä aihetta mustasukkaisuuteen todella antaa, kannattaako itseään kiusata vai unohtaa koko ihminen..."Itse taas ihmettelen tuota väitettä, minkä esität. Luulen, että useimmat ovat mustasukkaisia, jos toinen ANTAA AIHETTA siihen."
Minä epäilen vahvasti, että isäni on pettänyt äitiäni. Lähti aina omille teilleen "jäähtymään" kun oli riitoja jne. Kukaan ei tiennyt missä äijä meni.
Kas kummaa kun hän sitten olikin näitä sairaalloisen mustasukkaisia joilla se meni jo jonkun sortin psykoosin puolelle. Vanhempani asuvat aika syrjässä maatilalla eikä siellä juuri vieraita käy.
Aihetta tässä tapauksessa ei ainakaan ole kuin se faijan oma pettäminen. - lienee
mustasukkaisuus kirjoitti:
"Itse taas ihmettelen tuota väitettä, minkä esität. Luulen, että useimmat ovat mustasukkaisia, jos toinen ANTAA AIHETTA siihen."
Minä epäilen vahvasti, että isäni on pettänyt äitiäni. Lähti aina omille teilleen "jäähtymään" kun oli riitoja jne. Kukaan ei tiennyt missä äijä meni.
Kas kummaa kun hän sitten olikin näitä sairaalloisen mustasukkaisia joilla se meni jo jonkun sortin psykoosin puolelle. Vanhempani asuvat aika syrjässä maatilalla eikä siellä juuri vieraita käy.
Aihetta tässä tapauksessa ei ainakaan ole kuin se faijan oma pettäminen.myöntymisen merkki. Tottakai miehet on aina pettäjäsikoja ja naiset itse ei sitten niin millään ja heidän mustasukkaisuutensa johtuu aina korkeintaan miehen antamasta hyvästä syystä. Mies mies mies, syyllinen.
- rituuu
Hei, en ole koskaan itse pettänyt, tiedän etten antaisi sitä itselleni anteeksi.
Ehkä osasyynä mustasukkaisuuteen voisi olla myös lähtenyt kodin mallista, muistan lapsena miten äiti aina epäili isän pettäneen häntä (en tiedä pettikö), ja siitä aiheutui riitoja. Näköjään olen toistamassa samaa kaavaa.
Poikaystäväni ei myöskään anna aihetta pettämiseen, olimme kerran 4kk erossa ja olen varma ettei hän pettänyt minua sinä aikana. Omatuntoani kuitenkin järsii se, että ennen minua hän oli harrastanut seksiä yli 30 ihmisen kanssa, minä vain kuuden. Olemme jutelleet siitä, mutta se ei ole auttanut.
Huono omatunto vanhempien mustasukkaisuus poikaystävän vilkas seksielämä ennen suhdetta = sairaalloinen mustasukkaisuus?
- ..............................
Ensinnäkin tuo on nöyryyttävää käyttäytyä noin.
Kohtelet miestäsi kuin lasta!!
Eikä loppujen lopuksi ole kyse miehestäsi vaan sinun loukkaantumisen pelostasi. pelkäät että sinua petetään ja nauretaan selkäsi takana.
Kerrompa että jos toinen haluaa pettää niin hän tuskin kertoo siitä sinulle. Eli soittelu ei hyödytä. Sinun on vain luotettava. Tulis itselleskin parempi olo.
Tuo on todellakin sairasta.. :( - ninniiimpä
joo mulla ei menny tuo vaihe ohi ja olipa hyvä että uskoin että jotain löydän sillä löysin vastauksen minkälainen poikakaveri oikeesti oli. tsekkasin nykyisen poikaystänäni koneen ja siellähän niitä entisen kuvia oli vaikka sanoi poistavansa ja muuten ite en etes kysyny, valehteli päin naamaa. ja on kuvia joita minun koneellani hän ei ikinä hyväksyisi koska kuulemma kaikki minun ystäväni jotka ovat poikia eivät voi olla vain mun kavereita kun hänen ystävänsä jota kaulailee kuvissaan on hänen kavereitaan. ja sitten miehet vielä kehtaa väittää kaiken maailman paskaa vaikka ovat tasan tarkkaan itse tämän paskan aiheuttaneet. mutta pakko sun on joskus lopettaa tuo ikuinen epäily jos suhteessa haluat pysyä. kukaan jaksa katella kyttäävää kumppania kovin pitkään. puhuminen auttaa vaikka vitun hankalaa se on. itse päätin nimittäin että tässä suhteessa pyrin luottamaan ja jos en niin mä sanon asiasta vaikka kuinka hankalaa se on. itsekkään en ole mikään puhdas pulmunen. sillon tällön edelleen yhteydessä tyyppiin jota nain, joka edelleen haluaa mua naida, mutta on vain oikeesti kaveri nyt. mutta jos tuo poikakaveri tekis samaa(enkä muuten tiedä tekeekö vai ei, toivon vain ettei) nii meikähän vetäis pallot nokkaan. mutta tossa se just on. pitää vaan oikeesti luottaa tai yrittää parhaansa tai kusee kaiken.
- darkman88
aina kannattaa vähä olla mustasukkanen, sehän vaan kertoo toiselle että välittää :D
- EI NIIN SAA TEHDÄ
Ensin tulee mieleen se, että mietippä asiaa niin et OIKEESTI TÄÄLLÄHÄN EI KUKAAN OMISTA LOPPUJEN LOPUKSI MITÄÄN....EI EDES ITSE ODOTTAMIAAN JA SYNNYTTÄMIÄÄN LAPSIA!!! Miksi siis tuntea kamalaa mustasukkaisuutta jostain mitä ei edes omista? Terve kiinostus toisen tekemisistä on ok, mutta toisen yksityisyyteen tunkeutuminen, kuten tekstiviestien lukeminen ON VÄÄRIN!! EI NIIN SAA TEHDÄ!! Sinun vaan TÄYTYY LUOTTAA, KUNNES TOISI MAHDOLLISESTI TODISTETAAN!! Ja homaat kun niin toimit, on itselläsikin PALJON helpompi olla!! TSEMPPIÄ
- fisutt
Itse tein samaa joskus seurustelumme alkuaikoina. Silloin siihen tosin oli aihetta, kun hänen exänsä tekstaili ja soitteli hänelle ja yritti saada häntä takaisin, välillä mies oli jo lähdössäkin exän matkaan. Seurailin tilannetta poikaystäväni puhelimesta, mutta en koskaan sanonut mitään. Loppujen lopuksi sanoin poikaystävälleni että hänen on pakko tehdä exälleen selväksi että ei halua enää olla missään tekemisissä ja loppujen lopuksi se yhteydenpito sitten loppuikin.
Pikkuhiljaa lopetin sitten myös hänen puhelimensa tutkimisen, joskus todella harvoin saatan sitä katsoa, mutta mitään aihetta ei ole enää mustasukkaisuuteen ollut.
Olen ihan tyytyväinen siihen että pidin itseni silloin alkuaikoinamme asioista selvillä, vaikka väärinhän se on. Tiesinpä ainakin missä mennään, enkä ollut liian sinisilmäinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038