Tää vielä ja sit lopetan :D
Mikä on pelottavin leffa jonka olet aikuisena nähnyt? Mistä se leffa kertoi?
Gallup 2
21
624
Vastaukset
Fight club.
- zisel
siinä on? Sehän on enemmän toiminta-leffa eikä niinkään "pelottava"...
zisel kirjoitti:
siinä on? Sehän on enemmän toiminta-leffa eikä niinkään "pelottava"...
ei ollut eka kerta, kun vastaan väärin näihin galluppeihin. Eli luin varmaan jotenkin sivusilmällä, kun vastasin, että mikä on ollut paras leffa.
Juu, mutta eipä tule kovin pelottavia leffoja nyt mieleen. On niitä kyllä pari ollut kai...- zisel
dazu kirjoitti:
ei ollut eka kerta, kun vastaan väärin näihin galluppeihin. Eli luin varmaan jotenkin sivusilmällä, kun vastasin, että mikä on ollut paras leffa.
Juu, mutta eipä tule kovin pelottavia leffoja nyt mieleen. On niitä kyllä pari ollut kai...on kuulemma tehty ennenkun oon syntynyt... Ei oikeen kiinnosta kattoo mitään kauheen vanhoja leffoja mutta jos joskus yrittäis. Mustavalkosia leffoja en ole pystynyt kattoo vieläkään paitsi Schindlerin listan.
zisel kirjoitti:
on kuulemma tehty ennenkun oon syntynyt... Ei oikeen kiinnosta kattoo mitään kauheen vanhoja leffoja mutta jos joskus yrittäis. Mustavalkosia leffoja en ole pystynyt kattoo vieläkään paitsi Schindlerin listan.
Schindlerikään ei ole kovin vanha leffa, koska Raplh Fiennes näyttelee siinä ja on ihan samannäköinenkin, kuin mitä se tänä päivänä on. Tarkkaan en valmistumisvuotta kyllä tiedä. Sehän on tarkoituksella tehty mustavalkoiseksi ihan tunnelmasyistä.
Joo, kyllä vanhoissa leffoissa, kuten toi mainittu Hohto, on muutamia aika hyviä.
- pystynyt
vieläkin parempaan:)
- zisel
Kohta lähtee :D
- uskon sinuun
zisel kirjoitti:
Kohta lähtee :D
sinä pystyt mihin vain:)
.. Alien ja Sigourney Weaver oli tosi hyvä siinä pääosassa. Kävin sen aika nuorena katsomassa ja tottakai sain siitä ikuiset traumat.
Muistan. kun pelotti niin pirusti.
....se selittääkin aikas paljon.... :-/Aliens paluu oli kyllä aika jännä katsottava, kun ekaa kertaa sitä katoin ja olihan se ykkösosakin aika hyvä.
- kaunis mekko
galleriassasi. Onko ihan omasi?
dazu kirjoitti:
Aliens paluu oli kyllä aika jännä katsottava, kun ekaa kertaa sitä katoin ja olihan se ykkösosakin aika hyvä.
Empä muista olenko muita osia nähnyt, siinä ekassakin oli sen verran tarpeeksi sulateltavaa.
Mulle on ikuisesti ja elävästi jäänyt mieleen, kun siltä otukselta limat tippuu naamasta ja S.W. hikoilee sen edessä. Värisyttää vieläkin!tosi..typy kirjoitti:
Empä muista olenko muita osia nähnyt, siinä ekassakin oli sen verran tarpeeksi sulateltavaa.
Mulle on ikuisesti ja elävästi jäänyt mieleen, kun siltä otukselta limat tippuu naamasta ja S.W. hikoilee sen edessä. Värisyttää vieläkin!Oli sillä kyllä ihan hieno kieli, sillä otuksella.
Ne ensimmäiset Alienit onkin ihan klassikkoja, mutta nää uudet, mitä niitä on, nelonen, vitonen ja kutonen, on kyllä ihan jotain muuta. XD
Niissä kahdessa ekassa varsinkin oli jännitystä ihan kunnolla, että niitä voi kauhuleffoiksi sanoa. Kolmonen muistutti aika paljon ykköstä, muttei ihan päässyt samalle tasolle. Nykyään kauhuleffoista on usein kadonnut se jännitys(pelottavuudesta puhumattakaan) ja ne on yleensä lähinnä ällöttäviä(tyyliin saw:it).- unoelmisijasi
tosi..typy kirjoitti:
..oma on kolttu.
Näkisinpä sen koltun ihka oikeesti itsesipäällä.
- Tumma Kauris
Signs oli musta ihan saatanan jännä. Tai siinä oli pari semmosta kohtaa että meinasin pompata ilmaan teatterinpenkistä. Ja noi alien-jutut aina muutenkin kolahtaa...tykkäsin aikoinaan myös X-filesistä.
Sitten tulee mieleen esimerkiksi semmoinen leffa ku The Descent. Siinä semmoinen naisporukka laskeutui johonkin onkaloon. Sitte ne ei päässy sieltä montusta enää ylös ja siellä alkoi vilisemään jotain albiinomutantteja. Se oli ihan helvetin klaustrofobinen ja jänskä elokuva.
Aika vähän tulee kauhua katseltua, koska hyvät kauhuleffat ovat mun mielestä aika harvassa. Jos joltain katkaistaan pää, niin ei siinä ole mitään pelottavaa. Ja nykyään nää kauhuleffat on just pelkkää silpomista ja kirkumista. Todellinen kauhu syntyy semmoisista pienistä psykologisista tempuista. Siinä pitää olla taitava ohjaaja ja hyvä käsikirjoitus.- cat_on_fire
Itsekin pidin Signs ja Kylä leffoista..
Olen samaa mieltä, että psykologiset niksit ja tunnelma on se mikä tekee kauhua, ei jotkut veitsellä silpomiset. Kässäri, ohjaus, näyttelijät, kaikki kun vaan osuu nappiin. Nykyään on suhteellisen vähän laadukasta kauhua, mutta onneksi katsottavaa vielä riittää:)
- rusalkaa
Tuli justiisa viime viikonloppuna telkusta. Tiesin, että kertoo tositapahtumista, mutta ootin koko ajan toisenlaista loppua. Vieläkin kammottaa.
Ei tää vissiin ole se kaikkein pelottavin, mutta tuli hyvänä kauhuleffana heti mieleen.
Mun valinta taitaa olla Hohto, koska se vaan on karsee ja hyvä. Olen kuitenkin nähnyt sen jo niin monta kertaa, että jotain uutta pitäs tulla jo tilalle. Mitkää Alienit ei oikee jaksa yhtään pelottaa. ne on niin lapsellisen ällöjä. - En.kerro
Ja olen niin säikky sellaisten elokuvien jälkeen, että välillä epäilee omaa järjenjuoksuaan.
Blair witch project, Ring, Hohto, Psycho...onhan noita. Jotkut katsottu joskus vuosia sitten. Nykyisin mies niitä kauhuelokuviakin lähinnä vuokrailee ja mie katon piilosta tyynyn takaa :D - cat_on_fire
Aikuisena ei ole leffat niin paljon pelottanut:) Mutta ikää katsomatta pelottavimmat mitä olen nähnyt, on Uhrilampaat, Blair Witch Project, Kubrickin Hohto ja Takaikkuna. Tunnelma on se, mikä noissa sen karmivuuden tekee. Jotain aivotonta verimässäilyä en jaksa, pitää olla laatua;) Kuvaukset löytyy googlella, ei jaksa jokaisesta juonta raapustaa:)
mutta aivan ehdottomasti KAUNA. yksin en sitä enää uskalla mennä katsoon ja jokanenhan nyt varmaan tietää mistä se kertoo.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261