Naapurilla on yli 1,5 miljoonaa km ajettu 200 Diesel vuodelta 1979. Auto on edelleen tekniikaltaan alkuperäinen, kuluvaa osaa vaihdeltu aina silloin tällöin. Esimerkiksi nyt ei ole tarvinnut viimoisen 30 000 km aikana edes konepeltiä avata.
Tielle on kuulemma jättänyt pari kertaa viimoisen 15 vuoden aikana - syynä polttoaineen loppuminen! Kuulemma kilometritkin pitävät paikkansa, sillä hän on auton toinen omistaja ja vielä tuntee hyvin ensimmäisen. On kyllä uskomaton ikiliikkuja tuo Mercedes.
Itse en ole mikään Mersun omistaja, mutta Toyotan omistajana kyllä pitää ihmetellä noita kilometrejä. Omakun alkoi reistailemaan kun kilometrejä oli 150 000.
Pointti oli se, että löytyykö muita noin hurjia kilometrejä?
1 520 000 ajettu Mersu
93
30751
Vastaukset
- 323
Carinan, joka ei ole vielä reistannut vaikka kilometrejä on jo vajaat puolimiljoonaa...aika hyvin 1,6-bensalle. Taitaa se Mersu olla kuitenkin lyömätön peli tuossa kestävyydessä...ja Tojo hyvä kakkonen ;)
- et kertonu
monestikko naapurisi on jättänyt Mersunsa tielle,vaikka olet huumorimiehiä savosta.
- Hörpö
Tuolla on ikäisekseen ajettu ihan kivasti:
http://www.porhonautoliike.fi/fi/vinfo.asp?vid=MGG193- Ewwee
Olis kiva tavata se tyyppi joka panee 50 000 mummoa 500 000 ajettuun Ooppeliin?
Täytyy olla sen ihmisen syyntakeeton... - Weke
Ewwee kirjoitti:
Olis kiva tavata se tyyppi joka panee 50 000 mummoa 500 000 ajettuun Ooppeliin?
Täytyy olla sen ihmisen syyntakeeton...Harvon sitä noin halvalla saa -94 mallista isoa kutoskoneella olevaa autoa. Eiköhän tuolla rallattele vielä toisetki 500tkm kohtuu kivuttomasti. Opelin isot motit kestää!!!
- minä
Weke kirjoitti:
Harvon sitä noin halvalla saa -94 mallista isoa kutoskoneella olevaa autoa. Eiköhän tuolla rallattele vielä toisetki 500tkm kohtuu kivuttomasti. Opelin isot motit kestää!!!
kuka noista Pörhön myyjistä olet? Tai sitten tosiaan syyntakeeton.
- Tietäjä
Weke kirjoitti:
Harvon sitä noin halvalla saa -94 mallista isoa kutoskoneella olevaa autoa. Eiköhän tuolla rallattele vielä toisetki 500tkm kohtuu kivuttomasti. Opelin isot motit kestää!!!
Kyllä bensakone kuin bensakone alkaa olla finaalissa 500 tkm:n tietämillä. Miljoonaa bensavehkeillä harvoin ajetaan, oli kyseessä sitten Opel tai Mersu. Tuohon hintaan kun lisää pari tuhatta euroa, niin saa 300 tuhatta kilometriä vähemmän ajetun, samanlaisen auton. Mutta ei siinä mitään, osta ihmeessä tuo, jos kiinnostaa. Kauppa se on mikä kannattaa! Saadaan sinunkin eurosi kiertoon, kun työllistät autonmyyjiä.
- haha
Weke kirjoitti:
Harvon sitä noin halvalla saa -94 mallista isoa kutoskoneella olevaa autoa. Eiköhän tuolla rallattele vielä toisetki 500tkm kohtuu kivuttomasti. Opelin isot motit kestää!!!
Opelin "isot", mitä helvettiä ? 2,5 litranen starttimoottoriko ISO ?
Tuossakin matolaatikossa on yksi nolla liikaa kilometreissä ja hinnassa. Tuollaiseen paskaan sortuvat vain idiootit. - Weke
haha kirjoitti:
Opelin "isot", mitä helvettiä ? 2,5 litranen starttimoottoriko ISO ?
Tuossakin matolaatikossa on yksi nolla liikaa kilometreissä ja hinnassa. Tuollaiseen paskaan sortuvat vain idiootit.minä, Tietäjä, haha;
- Taisi pojat päästä koulusta, kun yhden jäkeen alkoi viestiä tulla. Menkäähän läksyjen tekoon ja sitten aikaisin nukkumaan, että aamulla taas jaksaa nousta kouluun. - J..
Ewwee kirjoitti:
Olis kiva tavata se tyyppi joka panee 50 000 mummoa 500 000 ajettuun Ooppeliin?
Täytyy olla sen ihmisen syyntakeeton...Omega on kuitenkin tuon ikäisenä, noista kilometreistä huolimatta varsin ryhdikäs peli toisin kuin jotkut jipponit, joiden kori on jo notkahtanut niin pahasti, että hyvä, kun ovet saa auki.
Jotain apulaitteita varmasti joutuu jo kohta vaihtamaan, puhaltimen moottoria jne., mutta Opelan osat on halpoja. Jos ja kun ko. yksilö on ollut matka-ajossa, öljyt on vaihdettu ajoissa ja talvisin käytetty lämmitintä, niin kone voi työskennellä avaamatta vielä pitkäänkin. Venttiilin kumit uusiksi, niin loppuu savutus.
Lopputuloksena iso auto, joka on mukava ja hyvä ajaa, jolla on elämää edessä vielä yhtä paljon, kuin jollain kiinalaisella himmelillä, jolla on kaupunkiajossa pyöritetty samassa ajassa 100 000. - mies?
J.. kirjoitti:
Omega on kuitenkin tuon ikäisenä, noista kilometreistä huolimatta varsin ryhdikäs peli toisin kuin jotkut jipponit, joiden kori on jo notkahtanut niin pahasti, että hyvä, kun ovet saa auki.
Jotain apulaitteita varmasti joutuu jo kohta vaihtamaan, puhaltimen moottoria jne., mutta Opelan osat on halpoja. Jos ja kun ko. yksilö on ollut matka-ajossa, öljyt on vaihdettu ajoissa ja talvisin käytetty lämmitintä, niin kone voi työskennellä avaamatta vielä pitkäänkin. Venttiilin kumit uusiksi, niin loppuu savutus.
Lopputuloksena iso auto, joka on mukava ja hyvä ajaa, jolla on elämää edessä vielä yhtä paljon, kuin jollain kiinalaisella himmelillä, jolla on kaupunkiajossa pyöritetty samassa ajassa 100 000.Ei taida tällä 'koulupojalla' olla kokemuksia japanilaisista kun niitä niin solvaa. Pidä ooppelis, mut elä puhu mistä et mitään tiedä!
Otetaan vastaavan hintainen japsi mitä tuo opel, niin tiedän että se vaan on kestävämpi.... - civicisti
mies? kirjoitti:
Ei taida tällä 'koulupojalla' olla kokemuksia japanilaisista kun niitä niin solvaa. Pidä ooppelis, mut elä puhu mistä et mitään tiedä!
Otetaan vastaavan hintainen japsi mitä tuo opel, niin tiedän että se vaan on kestävämpi....Kuivaa kyyneleesi, -TEINI!
- J..
mies? kirjoitti:
Ei taida tällä 'koulupojalla' olla kokemuksia japanilaisista kun niitä niin solvaa. Pidä ooppelis, mut elä puhu mistä et mitään tiedä!
Otetaan vastaavan hintainen japsi mitä tuo opel, niin tiedän että se vaan on kestävämpi....Vastaavan hintainen japsi on toki huomattavasti uudempi ja vähemmän ajettu, mutta myös pienempi ja ajettu kuluttavaa pikkuajoa.
Se on totta, että japanilaisista ei ole sikäli omakohtaista kokemusta, että olisin sellaista omistanut. Ei huvita.
Aikoinaan ajoin 86-mallisella Rakord 2,0 S:llä 470 000 ennen kuin vaihdoin sen käytettynä ostamaani 89- malliseen Omega 2,0i:hin, jonka myin 280 000 ajettuna. Molemmat olivat hyviä vehkeitä. Rekordin ainoa kiusa olivat jarrut ja pakoputket, joita sai olla vaihtamassa tiuhaan tahtiin. Tosin niitä kilometrejäkin kertyi vuodessa saman verran kuin keskivertokorollaan kolmessa.
Rekordin hankin aikoinaan erään taksimiehen suosituksesta ("kestävämpiä ne on kuin Mersut"). Hyvistä kokemuksista huolimatta ei ole Opelia enää moneen vuoteen minulla ollut, mutta jotenkin kuvittelisin, että tuo iso kone kestää ainakin yhtä hyvin kuin pienet neloset.
Omegassakaan ei muuta ongelmaa ollut kuin jokin ruiskutuksen ohjausyksikkö, joka piti vaihtaa kerran.
Jos sinä ajat mieluummin jollain muulla, niin ei se minua häiritse, siitä vain.
- vaikka corolla
Jos on ostanut mursunsa kovin uutena, niin paria ensimmäistä vuotta lukuunottamatta olisi saanut nauttia autoilusta huomattavasti enemmän kun olisi ostanut Corollan ja vaihtanut sen uuteen 3-5 vuoden välein.. olisi saattanut tulla jopa edullisemmaksikin ja nytkin olisi korkeintaan 5 vuotias riisikuppi, eikä säälittävä mersun lintta.. pahimmillaan vieläpä diesel sellainen.
Oli pointtisi mitä tahansa, niin kyllä itse arvostan uutta pikkuautoa enemmän ja toivon että tuollaiset "ikiliikkujat" pääsisivät paalaamoon, pois saastuttamasta ja haittaamasta muiden tiellä liikkumista.
ps. itse ajan tosin sakemannilla, mutten ikinä marsulla ;)- Mersumies
Niin sehän on sinun mielipiteesi. En minäkään pysty omalla 300D:lläni ns ''nauttimaan'' sillä tekniikka on vanhaa ja ajo-ominaisuuksia ei enää juurikaan ole. Tosin tunnepuolta sitäkin enemmän. Itselläni ei ole kovin suuria kokemuksia Corollasta, kerran ajoin naapurin uudehkoa Corollaa. Ihan hyvä auto ajaa. Veikkaanpa kuitenkin, ettei noilla Japanilaisilla ihan miljoonaa kilometriä ajeta niinkuin Mersuilla.
- AJS
Mersumies kirjoitti:
Niin sehän on sinun mielipiteesi. En minäkään pysty omalla 300D:lläni ns ''nauttimaan'' sillä tekniikka on vanhaa ja ajo-ominaisuuksia ei enää juurikaan ole. Tosin tunnepuolta sitäkin enemmän. Itselläni ei ole kovin suuria kokemuksia Corollasta, kerran ajoin naapurin uudehkoa Corollaa. Ihan hyvä auto ajaa. Veikkaanpa kuitenkin, ettei noilla Japanilaisilla ihan miljoonaa kilometriä ajeta niinkuin Mersuilla.
Corolla...Hyvä ajaa? Joku ei nyt täsmää...
- 323
Mersumies kirjoitti:
Niin sehän on sinun mielipiteesi. En minäkään pysty omalla 300D:lläni ns ''nauttimaan'' sillä tekniikka on vanhaa ja ajo-ominaisuuksia ei enää juurikaan ole. Tosin tunnepuolta sitäkin enemmän. Itselläni ei ole kovin suuria kokemuksia Corollasta, kerran ajoin naapurin uudehkoa Corollaa. Ihan hyvä auto ajaa. Veikkaanpa kuitenkin, ettei noilla Japanilaisilla ihan miljoonaa kilometriä ajeta niinkuin Mersuilla.
sillä Corollallakin lähelle miljoonaa. Tuulilasissa esiteltiin takavuosina vm-87 Corolla 1,3, jolla oli ajettu 800tkm. Alkoi vaan olla auto peltiensä puolesta pehmenemässä...liekkö tuo kärry ikinä sitä miljoonaa saavuttanut!?
- Eskoo
Kyllä musta mersun lintat on parempia ajettavia kuin mitkä tahansa Corollat.
Eiköhän se ole kyse siitä, että jokaisen suomalaisen miehen sisällä asuu muotihullu pikkutyttö, jolle ei kelpaa mitkään muut kuin UUDET lelut, vaikka kauniissa paketissa ei olisi muuta kuin halpa ja käyttökelvoton muovihäkkyrä. - ****
323 kirjoitti:
sillä Corollallakin lähelle miljoonaa. Tuulilasissa esiteltiin takavuosina vm-87 Corolla 1,3, jolla oli ajettu 800tkm. Alkoi vaan olla auto peltiensä puolesta pehmenemässä...liekkö tuo kärry ikinä sitä miljoonaa saavuttanut!?
mahdatko sekoittaa saman kilometrinmaaran omanneeseen Nissan Sunnyyn? Nissanin maahantuoja oli ostanut ko. auton, kun ensimmainen omistaja oli siita luopunut..
- 323
**** kirjoitti:
mahdatko sekoittaa saman kilometrinmaaran omanneeseen Nissan Sunnyyn? Nissanin maahantuoja oli ostanut ko. auton, kun ensimmainen omistaja oli siita luopunut..
kummastakin on ollut juttua sekä Corollasta että Sunnysta. Muistan lukeneeni kummatkin tarinat. Sunnyn juttu oli jossakin erikoisnumerossa ja Corollasta kerrottiin aivan tavallisessa numerossa. Corollasta kertova juttu taisi olla hiukan aiemmin.
- FCU-2
on se 123 koppanen mersu huomattavasti parempi ajaa kun yksikään japsi.
- kolopallo
...tossa joku aika sitten tuli DWTV kanvalta ohjelma nimeltä auto und motorsport ja siinä esiteltiin mies joka oli joskus aikoinaan ostanu ykköskoppasen kolopallon (golfin) uutena ja oli edelleen saman auton onnellinen omistaja.. mies oli ajelu autollaan ympäri saksaa ja eurooppaa yli miljoonan kilometrin edestä (en muista tarkkaan) ja koneeseen oli kerran vaihdettu männänrenkaat ja venttiilit ohjureineen.. muuten auto oli alkuperäinen.. auto taisi olla vieläpä se litranen tiiseli
- 323
olla litraista tiiseliä. Muistaakseni oli peräti 1,5 litrainen tuo Kolopallon diesel. Hyvin pidettynä säilyy se Volkkarikin yllättävän pitkään ;)
p.s. Suomessa liikuu tiettävästi bensa Volvo 245 vm-78/79 jolla on ajettu n. 1,5 miljoonaa. Siinä on kanssa auto, joka on patarautaa. - melkein oikein
Samasta ohjelmasta itsekin kirjoitin, mutta se viesti on nyt kadonnut. Ilmeisesti sensuroitu.
Siis kaveri ajoi yli miljoonan sillä, siis se kirjanpitäjä, mutta ohjelmassa kyllä todettiin, että sittemmin auto siirtyi Volkswagenin museoon tuon Golfin 30-vuotisjuhlan yhteydessä.
Oli kuulemma todella edullisia kilometrejä, kun remontteja ei tarvinnut teettää ja pääomia ei juuri autossa ensimmäisten vuosien jälkeen ollut kiinni. - Aatu
Mulla on 842km ajettu bensa volkkari 1.6, mahtaakohan kestää tuhatta täyteen ja noi on tullut mittariin 1½ viikossa ! On muuten 2004 mallia, mahtaako ajanlasku olla edes vielä alkanut ??
Kunpa joskus sais auton missä mittarilukemat lähtis -100tkm:sta niin ei olis heti se maaginen ketutus 100.000km taulussa :)
Sellaista lisävarustetta ei saa edes mersulta !!
- Mersumies
Moi!
Minulla on W123 koppanen, vuosimallia -84. 300D:n mittarissa on tällä hetkellä 940 000km. Eipä ole autossa mitään vikaa ollut jarrupaloja ja polttimoiden vaihtoja lukuunottamatta. Kuluvia osia siis joutuu välillä vaihtamaan, mutta tekniikka ei edelleenkään petä. Tielle on kerran jättänyt pikkuvian johdosta. Vähän on vaikeuksia startata kun pakkasta on yli 25, mutta kyllä se siitä. Yhdyn kyllä kommenttiisi, kyllä se Mersu on ikiliikkuja - ehdottomasti paras merkki maailmassa. Tuo W123 toimii ns. kakkosautona. Toinen autoni on W124 260E, joka myöskin on priimakunnossa. Tosin mittarissakaan ei ole vasta kun 350 000km. Ilmoitteles kun pari milliä tulee täyteen, jos tulee. :)
Terveisin,
Jamppa - Zei
Ajettu tällä hetkellä hiukka alle 400tkm ilman mitään ongelmia, vain kuluvaa osaa vaihdettu. Onkos muilla kokemuksia/tietoa, millaisia lukemia on tällaisilla Carina2:silla ajettu. Omani on 1.6 ja ruiskukone.
- Zei
Mokasin. Tän viestin piti tulla tuohon 323:n viestin perään, jossa puhuttiin siitä puoli miljoonaa ajetusta Carinasta. Noh menköön nyt näin...
- Toyisti
Zei kirjoitti:
Mokasin. Tän viestin piti tulla tuohon 323:n viestin perään, jossa puhuttiin siitä puoli miljoonaa ajetusta Carinasta. Noh menköön nyt näin...
kohta 340tkm ajettu, iskarit vaihdoin justiinsa, ja aikaisemmin vaihdettu takajarrusylinteriin uusi tiiviste sekä ohjauksen ristikko nivel(vissiin tyyppivika). Muuten alkuperäinen öljyjä,nesteitä, putsareita, tulppia, jarrupaloja, jarruhihnoja, renkaita sekä muutamaa polttimoa lukuun ottamatta. Ja hyvin toimii eikä kuluta öljyä. Todennäköisesti kohta(50-100tkm) joutuu vaihtaa kytkimen(ottaa jo aika ylhäältä terävästi) ja jarrulevyt. Autohan tosin vasta 12 vuotta 1.6XLi sedan.
- eekki
20 vuotta ja 691.000 km.
en oo konetta avannut, paitsi syt.tulppien vaihtoja on tehty.
virranjakajan kansi on romikselta vahdettu jossain 400.000 km:ssä.
etuiskarit 200.000 ja 500.000,
takaiskarit 500.000,
yksi pyöränlaakeri on mennyt.
ajettavaksi ne autot on tehty?
terv,
erkki - tule
Toyisti kirjoitti:
kohta 340tkm ajettu, iskarit vaihdoin justiinsa, ja aikaisemmin vaihdettu takajarrusylinteriin uusi tiiviste sekä ohjauksen ristikko nivel(vissiin tyyppivika). Muuten alkuperäinen öljyjä,nesteitä, putsareita, tulppia, jarrupaloja, jarruhihnoja, renkaita sekä muutamaa polttimoa lukuun ottamatta. Ja hyvin toimii eikä kuluta öljyä. Todennäköisesti kohta(50-100tkm) joutuu vaihtaa kytkimen(ottaa jo aika ylhäältä terävästi) ja jarrulevyt. Autohan tosin vasta 12 vuotta 1.6XLi sedan.
Kertomaan jotain toyotasta kun sillä on ajettu vaikkapa 500 000 km.
Tuollaiset lukemat ei juuri paljon hetkauta.
Toyotalle se on paljon.
- lukija
Tuulilasi- lehden käytetty auto-erikoisnumerossa oli pari vuotta sitten juttu Varsinais-Suomessa asuvsta vakuutustarkastajasta, jonka uutena ostetulla vm-87 Nissan Sunny 1,6:lla oli ajettu yli 700 tkm ilman koneremppaa. Ainoastaan oli kuluvia osia kuten jarrurupaloja, levyjä ja pakoputkea vaihdettu, sekä pari peltikolarijuttua korjattu. Ei ollut jättänyt kertaakaan tielle, syynä se että kaveri oli määrävälein vaihtanut autoonsa laturin ja polttoainepumpun vaikkei ollut vielä hajonneetkaan. Km-kulut jäivät aika pieniksi, kaveri vaihtoi autonsa uuteen Primeraan.
Ihan hyvin halveksitulta riisikupilta, eikös?... - toinen naapuri
Olen nähnyt yli 3 miljoonaa ajetun Mersun mallia Lang ja todella ruman vihrea.
Lisäksi olen ihan itte ajanut 300D mersulla, jossa mittarilukema oli noin 700tkm ja menossa kolmas kierros... ilman koneremonttia...
Lähes mikä tahansa eurooppalainen tai japanilainen autontapainen pysyy ajettavassa kunnossa vaikka maailman tappiin kunhan se on uudesta asti samalla omistajalla ja se huolletaan säännöllisesti. - utelias
Vieläkö naapurisi ajelee tuolla kakssatasella sen keskimäärin 63 333 kilsaa vuodessa, joka mittariin on 24 vuoden ajan kertynyt? Reippaat 1200 kilometria viikossa, käyttääköhän naapuri puukuulaistuinta?
- Make
Nythän puhutaan tuon mainitsemasi Mursun kohdalla suhteellisen isokokoisesta dieselinmurikasta, jota voisi verrata traktoriin. Kyllähän minäkin tiedän paljon ajettuja traktoreita.
Ja kuluvaa osaa vaihtamalla menee mikä tahansa muunkin merkkinen auto noille lukemille. - R.R
Täältä löytyy 670 tuhatta kilsaa ajettu Väyrysmersu vm 1995. Malli on E 300 Diesel. Korjaamolla ei ole ollut kertaakaan, vain huolloissa pitää käyttää. Jotain pikkuhommia osaan tehdä itsekin. Ostin auton työautoksi uutena ja on ollut minulla koko ajan. Kilometrejä tulee niin paljon, että pitää olla auto, joka kestää ja olen todennut Mersun parhaaksi. Ei ole vielä tielle jättänyt kertaakaan ja pitää muistaa, että olen ajellut työmatkoilla Etelä-Saksaan baanoilla, jossa keskinopeus on n. 140km/h. Vuoden alussa olisi uuden auton osto edessä ja Mersuhan se pitää olla. Olen ajatellut uutta E270 CDI:tä.
- R.R
autolla ajettu siis 610 tuhatta, niinkuin otsikossa sanotaan.
- -jj-
R.R kirjoitti:
autolla ajettu siis 610 tuhatta, niinkuin otsikossa sanotaan.
älä ota 270cdi! jos haluat vastaavia kilometrejä uuteen autoosikin niin ota mielummin 320cdi. 270di kansi ei ole niin kestävä(mennyt useita)!
mutta itseppähän päätät, tää on vain vinkki. Vaikka paras vaihto ehto olisi kyllä 30cdi amg. Kallis mutta riisuttu kaikesta ylimääräisestä pois(kone) kuten imusarjan katkaisu, takaisinkierrätys ymym...
- Audi 80
Moottorin todelliset käyttötunnit myöskin ratkaisevat. 150000 km kaupunkisahausta vastaa hyvinkin 300000 km maantietä.
Pyöränlaakerit kuluvat kilometrimääräisesti.
Uskon kyllä, että Mersussa on mitoitukset toista luokkaa kuin keskimäärin autoissa.
Itselläni on vanha audi 80 1,6 bensa vuodelta -82 ja sillä on ajettu 570000 km. Kansi on ollut kerran irti ohjurinkumien vaihdon vuoksi ja samalla hiottiin venttiilit varmuuden vuoksi. Ei ihmeemmin ohipuhallusta eikä 10000 km:n aikana tarvitse lisätä uutta öljyä koneeseen.
Bensakaan ei kummemmin maistu.
Autolla ajetaan enimmäkseen nurkka-ajoa ja kesäisin lomamatkoja.
Kulutusosia tietysti menee normaaliin tahtiin - näin!
100 000 ajettu Nissan Sunny!
- Scuore sportivo
Kolmisen vuotta sitten W124 300D taksi heitti meidät baarista kotiin ja vähän aikaa kun inistiin, kuski suostui kertomaan mittarilukeman, (musta teippi matkamittarin edessä) oli muistaakseni inan vajaa miljoona lasissa. Sama Mercedes liikkuu vielä tänäkin päivänä.. Korroosio syönyt puolet pelleistä, mutta uskollisesti äijä viitsii sillä vielä juoppoja kuskata.
- Jamppa
Ukko on Kyläsaaresta ja aika persoona muutenkin. Se valkoinen (ruosteen) Mersu on kyllä jo aika riepu ja taitaa olla jotain -89 mallia. Ja rekkari alkaa E:llä. Eikös se mersu mahda olla ihan 200D ???
Vai olet alfa-mies porista ... - Scuore sportivo
Jamppa kirjoitti:
Ukko on Kyläsaaresta ja aika persoona muutenkin. Se valkoinen (ruosteen) Mersu on kyllä jo aika riepu ja taitaa olla jotain -89 mallia. Ja rekkari alkaa E:llä. Eikös se mersu mahda olla ihan 200D ???
Vai olet alfa-mies porista ...Joo.. Saattaa olla 200D, ei ole tarkkaa muistikuvaa. Aika persoona se kuski tosiaan on..:)
Jep, Porista ollaan ja Alfoja löytyy.. Tällä hetkellä ainoastaan hopeinen 156 V6.
- Veljmies
Volvoille tuollaiset kilometrimäärät ovat vasta sisäänajoa. Eräälläkin 740 mallin Volvolla on nyt ajettu n. 3,5 milj. kilometriä. Että semmoista.
- Huh
Miksi oma 740 vietiin romuttamolle kun kilometrejä oli 310 000? Korjaamolla sanottiin, että on niin paljon vikoja ettei korjaaminen enää kannata. Olisi pitänyt vaihtaa koko moottori uusiksi. Sulla taisi tulla yksi nolla liikaa. 350 000 Volvoilla ehkä ajetaan.
- Veljmies
Huh kirjoitti:
Miksi oma 740 vietiin romuttamolle kun kilometrejä oli 310 000? Korjaamolla sanottiin, että on niin paljon vikoja ettei korjaaminen enää kannata. Olisi pitänyt vaihtaa koko moottori uusiksi. Sulla taisi tulla yksi nolla liikaa. 350 000 Volvoilla ehkä ajetaan.
Tämä on kopioitu Volvo-keskustelupalstalta.
ajaa pitkään
Kirjoittanut: Jorma, 17.11.2003 klo 14.16
745:lla viitataan farmariin, vaikkei sellaista mallimerkintää liene koskaan ollutkaan (paitsi BMW:llä). Jaloudesta en tiedä, mutta työjuhtana Volvo on verraton. Omalla '85 740:llä on ajettu 3.5 miljoonaa km. Alkuperäinen kone, ei koskan avattu. Alkuperäinen vaihdelaatikko, toinen kytkin (vaihdettu 2.5 miljoonassa). Tavoite on saada 5 milj. rikki tällä koneella ja vaihteistolla. - Huuhaa
Veljmies kirjoitti:
Tämä on kopioitu Volvo-keskustelupalstalta.
ajaa pitkään
Kirjoittanut: Jorma, 17.11.2003 klo 14.16
745:lla viitataan farmariin, vaikkei sellaista mallimerkintää liene koskaan ollutkaan (paitsi BMW:llä). Jaloudesta en tiedä, mutta työjuhtana Volvo on verraton. Omalla '85 740:llä on ajettu 3.5 miljoonaa km. Alkuperäinen kone, ei koskan avattu. Alkuperäinen vaihdelaatikko, toinen kytkin (vaihdettu 2.5 miljoonassa). Tavoite on saada 5 milj. rikki tällä koneella ja vaihteistolla.Nyt menee jo liian paksuksi. Auto on siis 19 vuotta vanha ja tuolla ajomäärällä se merkitsisi 184210 kilsaa vuodessa! 15350 kilsaa kuukaudessa, 511 km joka ikinen päivä, jouluna ja juhannuksena, vappuna ja pääsiäisenä...
- östermalm
Huuhaa kirjoitti:
Nyt menee jo liian paksuksi. Auto on siis 19 vuotta vanha ja tuolla ajomäärällä se merkitsisi 184210 kilsaa vuodessa! 15350 kilsaa kuukaudessa, 511 km joka ikinen päivä, jouluna ja juhannuksena, vappuna ja pääsiäisenä...
On silkkaa pashaa. Ruottinmaalla on postilla 245, jolla on ajettu jotain 3 miljoonaa, mutta siihen on vaihdettu 2 lootaa ja 3 konetta. Tai tämä tilanne oli muutama vuosi sitten, nykytilannetta en tiedä.
- Veljmies
Huuhaa kirjoitti:
Nyt menee jo liian paksuksi. Auto on siis 19 vuotta vanha ja tuolla ajomäärällä se merkitsisi 184210 kilsaa vuodessa! 15350 kilsaa kuukaudessa, 511 km joka ikinen päivä, jouluna ja juhannuksena, vappuna ja pääsiäisenä...
Edelleen kopioituja viestejä Volvo-palstalta:
ehdottomasti 2.3 man.
Kirjoittanut: Jorma, 18.11.2003 klo 16.01
Omassa 3.5milj. ajetussa on alkup. 2.3l kone ja manuaalilaatikko. Automaatilla ei välttämättä aja ihan niin paljon, ehkä joku 2-2.5 miljoonaa ennen remppaa. Totaalisen kestävä kone kun ei ole tarvinnut kuin öljyt vaihtaa kymppitonnin välein ja tulpat 50t:n välein sekä ilmanputsari 100tkm:n välein. Peräkärry (n.1000kg:n kuormalla) on ollut perässä ainakin puolet kilometreistä, ehkä siitä syystä kytkin jouduttiinkin uusimaan. Muuten olisi sekin varmaan vielä alkuperäinen.
iskarit
Kirjoittanut: Jorma, 19.11.2003 klo 10.56
Ok, iskarit on kerran vaihdettu mutta en katsonut tarpeelliseksi mainita sitä koska tuon n.1000kg:n kuorman vetämisellä on varmasti osuutta asiaan. Muuten nekin olisivat alkuperäiset. Auto on ollut koko ajan liikkeellä sahaamassa väliä Helsinki - eri paikkakunnat Lapissa, pohjoiseen aina täysi peräkärrykuorma rakennustarvikkeita. Kuskeja auto on nähnyt lukemattomia, omistajia vain kaksi. Rahaakin se on omistajalleen kiitettävästi tuottanut siksi sen vieressä tallissa on toinenkin auto, hieman uudempi, ei Volvo, ajetaan vain kesäisin :-). Pitisiköhän päästää Volvo-vanhus jo eläkkeelle. Turha muuten kysellä, myynnissä ei ole!
t. Volvo kestää, piste. - Veljmies
Huuhaa kirjoitti:
Nyt menee jo liian paksuksi. Auto on siis 19 vuotta vanha ja tuolla ajomäärällä se merkitsisi 184210 kilsaa vuodessa! 15350 kilsaa kuukaudessa, 511 km joka ikinen päivä, jouluna ja juhannuksena, vappuna ja pääsiäisenä...
Viestejä Volvo-palstalta:
ehdottomasti 2.3 man.
Kirjoittanut: Jorma, 18.11.2003 klo 16.01
Omassa 3.5milj. ajetussa on alkup. 2.3l kone ja manuaalilaatikko. Automaatilla ei välttämättä aja ihan niin paljon, ehkä joku 2-2.5 miljoonaa ennen remppaa. Totaalisen kestävä kone kun ei ole tarvinnut kuin öljyt vaihtaa kymppitonnin välein ja tulpat 50t:n välein sekä ilmanputsari 100tkm:n välein. Peräkärry (n.1000kg:n kuormalla) on ollut perässä ainakin puolet kilometreistä, ehkä siitä syystä kytkin jouduttiinkin uusimaan. Muuten olisi sekin varmaan vielä alkuperäinen.
iskarit
Kirjoittanut: Jorma, 19.11.2003 klo 10.56
Ok, iskarit on kerran vaihdettu mutta en katsonut tarpeelliseksi mainita sitä koska tuon n.1000kg:n kuorman vetämisellä on varmasti osuutta asiaan. Muuten nekin olisivat alkuperäiset. Auto on ollut koko ajan liikkeellä sahaamassa väliä Helsinki - eri paikkakunnat Lapissa, pohjoiseen aina täysi peräkärrykuorma rakennustarvikkeita. Kuskeja auto on nähnyt lukemattomia, omistajia vain kaksi. Rahaakin se on omistajalleen kiitettävästi tuottanut siksi sen vieressä tallissa on toinenkin auto, hieman uudempi, ei Volvo, ajetaan vain kesäisin :-). Pitisiköhän päästää Volvo-vanhus jo eläkkeelle. Turha muuten kysellä, myynnissä ei ole!
t. Volvo kestää, piste. - niin tai näin aina väärin päin
Veljmies kirjoitti:
Viestejä Volvo-palstalta:
ehdottomasti 2.3 man.
Kirjoittanut: Jorma, 18.11.2003 klo 16.01
Omassa 3.5milj. ajetussa on alkup. 2.3l kone ja manuaalilaatikko. Automaatilla ei välttämättä aja ihan niin paljon, ehkä joku 2-2.5 miljoonaa ennen remppaa. Totaalisen kestävä kone kun ei ole tarvinnut kuin öljyt vaihtaa kymppitonnin välein ja tulpat 50t:n välein sekä ilmanputsari 100tkm:n välein. Peräkärry (n.1000kg:n kuormalla) on ollut perässä ainakin puolet kilometreistä, ehkä siitä syystä kytkin jouduttiinkin uusimaan. Muuten olisi sekin varmaan vielä alkuperäinen.
iskarit
Kirjoittanut: Jorma, 19.11.2003 klo 10.56
Ok, iskarit on kerran vaihdettu mutta en katsonut tarpeelliseksi mainita sitä koska tuon n.1000kg:n kuorman vetämisellä on varmasti osuutta asiaan. Muuten nekin olisivat alkuperäiset. Auto on ollut koko ajan liikkeellä sahaamassa väliä Helsinki - eri paikkakunnat Lapissa, pohjoiseen aina täysi peräkärrykuorma rakennustarvikkeita. Kuskeja auto on nähnyt lukemattomia, omistajia vain kaksi. Rahaakin se on omistajalleen kiitettävästi tuottanut siksi sen vieressä tallissa on toinenkin auto, hieman uudempi, ei Volvo, ajetaan vain kesäisin :-). Pitisiköhän päästää Volvo-vanhus jo eläkkeelle. Turha muuten kysellä, myynnissä ei ole!
t. Volvo kestää, piste.kaverit vaihtaa volvot uuteen aina 5 miljoonan kilometrin välein ??????????
- mersu mies
Veljmies kirjoitti:
Viestejä Volvo-palstalta:
ehdottomasti 2.3 man.
Kirjoittanut: Jorma, 18.11.2003 klo 16.01
Omassa 3.5milj. ajetussa on alkup. 2.3l kone ja manuaalilaatikko. Automaatilla ei välttämättä aja ihan niin paljon, ehkä joku 2-2.5 miljoonaa ennen remppaa. Totaalisen kestävä kone kun ei ole tarvinnut kuin öljyt vaihtaa kymppitonnin välein ja tulpat 50t:n välein sekä ilmanputsari 100tkm:n välein. Peräkärry (n.1000kg:n kuormalla) on ollut perässä ainakin puolet kilometreistä, ehkä siitä syystä kytkin jouduttiinkin uusimaan. Muuten olisi sekin varmaan vielä alkuperäinen.
iskarit
Kirjoittanut: Jorma, 19.11.2003 klo 10.56
Ok, iskarit on kerran vaihdettu mutta en katsonut tarpeelliseksi mainita sitä koska tuon n.1000kg:n kuorman vetämisellä on varmasti osuutta asiaan. Muuten nekin olisivat alkuperäiset. Auto on ollut koko ajan liikkeellä sahaamassa väliä Helsinki - eri paikkakunnat Lapissa, pohjoiseen aina täysi peräkärrykuorma rakennustarvikkeita. Kuskeja auto on nähnyt lukemattomia, omistajia vain kaksi. Rahaakin se on omistajalleen kiitettävästi tuottanut siksi sen vieressä tallissa on toinenkin auto, hieman uudempi, ei Volvo, ajetaan vain kesäisin :-). Pitisiköhän päästää Volvo-vanhus jo eläkkeelle. Turha muuten kysellä, myynnissä ei ole!
t. Volvo kestää, piste.Sulla taisi P.Lumiahon ajossa ollut 240 kuuriiriposti auto sekottua omaan 740.seen
sillä on peräkärryn kanssa ajettu olikohan kuusamo oulu väliä. Viimeksi kun autosta kuulin sillä oli muistaakseni ajettu pari milj. km oli siihen vaihdeltu osia aika paljon mm. vaihdelaatikkoja mutta perusauto rullaa luultavasti edelleen siitä oli kirjoituksia TM. lehdessä. Toki tieto on jo vanhaa, olisin itsekkin kiinnostunut kuulemaan auton nykytilasta - vähän epäilevä
mersu mies kirjoitti:
Sulla taisi P.Lumiahon ajossa ollut 240 kuuriiriposti auto sekottua omaan 740.seen
sillä on peräkärryn kanssa ajettu olikohan kuusamo oulu väliä. Viimeksi kun autosta kuulin sillä oli muistaakseni ajettu pari milj. km oli siihen vaihdeltu osia aika paljon mm. vaihdelaatikkoja mutta perusauto rullaa luultavasti edelleen siitä oli kirjoituksia TM. lehdessä. Toki tieto on jo vanhaa, olisin itsekkin kiinnostunut kuulemaan auton nykytilastaonkohan renkaatkin vielä alkuperäiset? heh. noilla kilometreillä volvostasi ei olisi merkkiäkään jäljellä! se on tosi.
- Jaakko
Kaveri kertoi tuntevansa tyypin, jonka dieselmersun mittarissa 1,7 miljoonaa. Liekkö huuhaata? MAhdollista kyllä.
Itselläni on W126 jolla ajettu 740 000km. Pientä hiomista on ollut kuten uusi nokka-akseli ja kytkinsylinteri muuta pientä. Varsinaista vikaa tosin ei ole ollut. Olen kyllä todella tyytyväinen autooni. - lasissa
Omassa M-B C 200:ssa kilsoja nyt 67 tkm, menee vuoden vaihteessa vaihtoon uuteen. :)
PS. En jaksa sahata samalla kärryllä miljoonaa kilsaa... - Volvolla 2 miljoonaa
S. E. Mäkisen nimissä oli Volvo 245 jakeluauto jolla oli jo vuosia sitten ajettu yli 2 miljoonaa...
Kaliforniassa on lähes 2 miljoonaa ajettu Pyhimys Volvo...
Mersumiehet kyykkyyn...- Niin
Oli niin ja voi olla vieläkin, mutta siihen oli jo muistaakseni moottorikin kerran vaihdettu ja rakenneltu koko auto jo muutenkin melkein uusiksi. Siitä oli aikoinaan Volvo-vistissä paljon juttua. Kyllähän sitä samalla autolla ajaa vaikka kuinka hirveästi kun vaihtaa kaiken muun pikkuhiljaa uuteen paitsi rekisterikilvet.
Mitenkähän on noiden nyky volvojen kanssa kestänevätkö samaa samoin uusista mersuista monet sanovat ettei enään kestäisi miljoonaa kilometriä. - Jaah
Niin kirjoitti:
Oli niin ja voi olla vieläkin, mutta siihen oli jo muistaakseni moottorikin kerran vaihdettu ja rakenneltu koko auto jo muutenkin melkein uusiksi. Siitä oli aikoinaan Volvo-vistissä paljon juttua. Kyllähän sitä samalla autolla ajaa vaikka kuinka hirveästi kun vaihtaa kaiken muun pikkuhiljaa uuteen paitsi rekisterikilvet.
Mitenkähän on noiden nyky volvojen kanssa kestänevätkö samaa samoin uusista mersuista monet sanovat ettei enään kestäisi miljoonaa kilometriä.kun ei tiedä mistä puhuu. Menisvät ajamaan sillä uudella mersulla miljoonan ja sitten tänne huutelemaan! Uskomattomia urpoja..
- ei ainä väärässä
mersumiehenä voin sanoa että volvolla ei ole mukavaa ajella yli 200.000 km . mutta tää kirjoitus pitää paikkansa !!!!!!! ja muuten on kokemusta 850 tdi;stä. tuli bilian huolto auto tutuksi. 5 kertaa hinurin nokassa.
- Nuori Mersumies
Hei !
Meidän 81vm 240 D:llä ajettu 1,5 miljoonaa, tosin moottori vaihdettu kerran, ja tämä auto ei ole enää liikenteessä.
vm 84 200D Mersulla ajettiin 670 000 tuhatta, moottori pelasi muuten ihan hyvin, mutta ei lähtenyt enää pakkasella käyntiin, -> vaihdettiin uusi moottori, ja nyt pelaa taas kuin unelma.
Sitten meillä on joku pakusta tehty matkailu-auto joka on 70 luvun alusta käsittääkseni, sillä on tietääkseni ajettu pari miljoonaa (ehkä enemmänkin) kilometriä, remonteista yms en tiedä enkä osaa sanoa.
Sitten on vielä 85 vuosimallia oleva 190d, sillä kohta puoli miljoonaa mittarissa, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Että on päivänselvä asia, että kunhan tämän nuoren miehen taloudellinen tilanne antaa opiskelujen jälkeen myöten, niin pihassa seisoo uusi mersu :) !
Tosin uuden mersuni käyn näillä näkymin ulkomailta, koska suomessa olen saanut helvetin huonoa palvelua Vehon liikkeissä. - bikerjerk
veti Nissan cetric:llä 880000km.,sit hajos laatikko.Vain 4 ja pakki toimi....muuten ihan jees,mut Mane sattu oleen just sillon Espanjassa,sit hajos perään startti...nooh.eiku kotio päin vaan.Kulki kuulemma vielä 170km/h.Ekan kerran joutu sammuttamaan Tanskan-lautalla,eli työntöapuakin tarvittiin.
PS.siis nokivasara.
- Pete Q
Kyseinen mersu kannattaa viedä Saksaan.
Siellä ruuvataan mittariin joku tuollanen 123tkm ja hetimiten innokas suomipoika rahtaa sen takasin Suomeen naama messingillä ja kovalla hinnalla:- Tuosta
Mittarin voi vielä ruuvatakkin, mutta uusissa se mittarilukema ei ole mittarissa vaan siellä tietokoneella.
- 2,4
Tuosta kirjoitti:
Mittarin voi vielä ruuvatakkin, mutta uusissa se mittarilukema ei ole mittarissa vaan siellä tietokoneella.
Ja tietokoneiden tietoja ei voi muutta??
Taitaa käydä helposti ja ilman turhia jälkiä ruuvinkantoihin ym.. - Joo
2,4 kirjoitti:
Ja tietokoneiden tietoja ei voi muutta??
Taitaa käydä helposti ja ilman turhia jälkiä ruuvinkantoihin ym..Mutta kun meni koko loota uusiks yhellä kun meni rukkaamaan, eikä tullu sitten ihan halvaks.
- Ihmettelevä
... naapurisi vaihtaa autoonsa öljyt ja mm. lisää vaikka tuulilasin pesunesteen, jos hän ei ole edes aukaissut konepeltiä viimeisen 30 tkm:n aikana?
- tuo
mersu on tai ainakin oli vielä joku aikaa sitten aivan ylivoimaisesti kestävin auto. Nykyään liian paljon herkästi rikki menevää tekniikkaa. Faijallani on vuosimallia 74(tai 75 en aivan varma) maasturi mersulta..ulkonäkö ei kyllä mikään kummoinen oli mutta sillä ei ole väliä koska auto ei ole koskaan tiukan paikan tullen pettänyt. Ajettu on 99999km mittari 12 kertaa yli eli noin 1200000 km.. Ongelmia on ilmestynyt joskus harvoin kuten tuulilasi pyyhkijöiden irtoaminen mutta ei koskaan oo tien päälle auto jäänyt muuten kuin bensan loppumisen takia 2 kertaa. Ainoa kerta kun on ajokelvottomaksi oli tänä keväänä kun katsastuksessa katsastaja potkasi vahingossa jarruputken poikki. Kerran on myös bensa putki vuotanut mutta ei niin pahasti ettei korjata olisi ehtinyt. Tekniikka on myös niin loogista ja järkevää, että korjattavana autoa ei ole koskaan ollut vaan faija itse korjannut. Autolla ajettu lapissa metsissä (ei metsäteillä vaan ihan puitten seassa ennen kulkematonta reittiä), saksan moottoriateillä ja useamman kertaa norjan puolelle kalareissuille. Sen verran on luotettava, että samanmoisen itsekkin ostaisin jos vain jostain saisi enkä mitään uutta kirppu corollaa, volvoa, fordia etc. Ulkonäöllä on väliä vain jos omistaja on huomionhaluinen..
- itse tehty
tuo kirjoitti:
mersu on tai ainakin oli vielä joku aikaa sitten aivan ylivoimaisesti kestävin auto. Nykyään liian paljon herkästi rikki menevää tekniikkaa. Faijallani on vuosimallia 74(tai 75 en aivan varma) maasturi mersulta..ulkonäkö ei kyllä mikään kummoinen oli mutta sillä ei ole väliä koska auto ei ole koskaan tiukan paikan tullen pettänyt. Ajettu on 99999km mittari 12 kertaa yli eli noin 1200000 km.. Ongelmia on ilmestynyt joskus harvoin kuten tuulilasi pyyhkijöiden irtoaminen mutta ei koskaan oo tien päälle auto jäänyt muuten kuin bensan loppumisen takia 2 kertaa. Ainoa kerta kun on ajokelvottomaksi oli tänä keväänä kun katsastuksessa katsastaja potkasi vahingossa jarruputken poikki. Kerran on myös bensa putki vuotanut mutta ei niin pahasti ettei korjata olisi ehtinyt. Tekniikka on myös niin loogista ja järkevää, että korjattavana autoa ei ole koskaan ollut vaan faija itse korjannut. Autolla ajettu lapissa metsissä (ei metsäteillä vaan ihan puitten seassa ennen kulkematonta reittiä), saksan moottoriateillä ja useamman kertaa norjan puolelle kalareissuille. Sen verran on luotettava, että samanmoisen itsekkin ostaisin jos vain jostain saisi enkä mitään uutta kirppu corollaa, volvoa, fordia etc. Ulkonäöllä on väliä vain jos omistaja on huomionhaluinen..
sen verran harvinaisia ne olivat vielä v. 1974, tuskin faijallasi oli silloin edes ajokorttia.
- Trolli
Aika pitkä öljynvaihtoväli naapurillasi jos ei ole edes viimeisen 30tkm konepeltiä avannut. Vaikka voihan ne öljyt teoriassa vaihtaa ilman että konepeltiä avaisi, mutta hankalaa tämä lienee.
- arska
on n.1500000 ajokilometriä takana. Mutta se on vaatinut 25 vuodessa 16 autoa.
- Huristelija
Jaa ennen kehittiin kyllä sitä kellä on vähiten ajettu, mutta lieneekö autokannan vanheneminen muuttanut käsityksiä.
- aez
Pisti silmään tuo kun sanoit, että toyota reistailee 150tkm jälkeen.. Isäukollani on vuoden 85 Toyota Cressida 2.4 GLX Turbodiesel. Ja on auton ainut omistaja. Autoja tuotiin suomeen v. 85 ~700kpl (..vai oliko se 70kpl, en muista). Isäni ajoi silloin taksia ja hankki tuon.
Autossa on nyt mittarissa 884tkm ja hänen sanojensa mukaan ei ole mitään ongelmia ollut, kun on pitänyt huolta autosta niinkun pitää.
Autossa on sama kansi joka oli ostohetkellä ja kestänyt hyvin, vaikka on puhuttu 2L-T koneiden kansien olevan normaalia heikompia..
Kori on parempi kuin uskoisi. Ruostetta on niinkuin pitääkin tuon ikäisessä koslassa olla, mutta esim minun entisessä -94 nissan sunny:ssä oli _paljon_ enemmän..
Pointtini on se, että kyllä niitä kestäviä Toyotiakin on olemassa :). Kaikki autot kestävät jos niitä pitää oikein :D
p.s: Itse en aja kyseisellä "rusinalla". Enkä ikinä sellaista ostaisi (kamala ku mikä). Minä liikun S13 korisella Nissanilla ;)
-AEZ- - never
Ei tojotalla pääse ikinä lähellekkäämn noita kilometrimääriä.
Riisikupit ruostuvat alta pois.
Meillä on vanha 245 volvo, ja sillä ei ole ajettu kuin 530 000 km. Ja kunto on edelleen hyvä.
Tuli muuten mieleen onko kukaan kuulluut että tojolla olisi päässyt edes 400 000 kilometriin.- 323
edellä todettua Corollalla on päästy ainakin 800 000km...että siitä lähetään (sisäänajo).
- haist
323 kirjoitti:
edellä todettua Corollalla on päästy ainakin 800 000km...että siitä lähetään (sisäänajo).
Corolla -86 420 tkm kun vaihdoin pois.
Ford 1.8D 475 tkm, venttiilikoneistosta tippu renkaat venttiileiden alta->kansi&mäntä paskana, ja muutenkin niin paljon vikoja että, mutta toimi
jos käyntiin sai, siis jos.
- Jyrki-boy
Noita juttuja kuulee päivittäin: Ei ole tarvinnut kopepelliä avata... Milläs äijä sen todistaa. Juttelee lämpimikseen. Saattaa olla jopa 520 000 km ajettu, eihän se ole kuin mijoonamittari. Sinulaisellesi lienee helppo heittää vettä myllyyn. 123:nen on mädäntynyt jo kolmeen kertaan tuossa iässä. Eikö edes peltejä ole vaihdettu. Uskoo ken tahtoo.
- Ile
...ajanut samanlaisella vuosimallin mesellä erräitä kilometrejä. Potkulauta , mikä potkulauta. Ikänä en hyppäis semmosen rattiin enään. Meidän takseista ei mikään menny yli 400-tuhatta, vaikka yritettiin. Tais olla juuri samallainen 200:n, jolla tulin keikalta ja tipahti etupyörän ripustus risteyksessä paikoiltaan, onneksi oli hiljanen liikenne. En ole kuullut koskaan, että yhdellekkään Ladalle olisi käynyt samoin.
Meseistä yksikin oli kaputt 180-tuhannen kohdalla. Kovastihan suomalaiset mersuja kehuu, mutta ainakin minun se on samanlainen paska kuin muutkin kärryt. Ja uusimmat mallit vielä paskempia, katsokaa vaikka alustaa. - ...
.. TM:ssa oli muinoin juttu,2Mkm ajetusta diesel Renusta. Siihen oli muistaakseni, miljoonan kilometrin kohdalla vaihdettu kone ja rempattu jtkn.
- Taximies
Minulla on 3 autoa taxissa. Olen pyörittänyt yritystä 29 vuotta ja sinä aikana pitänyt hyvin tarkkaa kirjanpitoa autoista. Sen täytyy sanoa heti alkuun että en ole yhdelläkään mersulla päässyt yli 500 tkm ilman minkäänlaista remonttia.parhaimmassa remontissa on vaihdettu kaikki liikuvat osat. Tiedän että melkein aina nämä isot kilometriluvut ovat täyttä potaskaa.
Kyllähän kaikilla autoilla voi ajaa pitkään kun niitä korjauttaa. Sen tiedän ihan varmaan Että jos MB:llä ajetaan 1,5 mil km on remonttiin mennyt saman verran rahaa kuin uusi MB. Mitä korjauskuluihin tulee niin laitan käyttökustannuksiltaan kalleusjärjestykseen kallein ensiksi. Lista on: MB, Toyota, Volvo, Saab ja vähiten korjauskuluja WW Passat. - matukkamies
Minulla on -84 626 Diesel Mazda, jolla on ajettu 489 tkm. Veljelläni on samanlainen - 85, jolla on ajettu 660 tkm ja isälläni on vielä yksi, jolla on ajettu 540 tkm. 660 tkm ajettuun on tehty koneremppa, mutta muihin ei ole. Lujia vehkeitä.
Korit on kyllä monesti hitsattu kasaan, mutta tekniikka kestää. Kansi on vaihdettu kylläkin kaikkiin. - Volovo
Pyhimys Volvo USA.sta on maailman eniten ajettu henkilöauto. Kilsoja tais olla jotain 3 500 000km.
Maailman kolmanneksi eniten ajettu auto(Volvo)löytyy Suomesta. Joku kuriirikäytössä ollu 240,nen.- Ex-Volvoilija
Mutta silti tutkomusten mukaan MB kaikkein pitkäikäisin auto..
Ne olivat vielä autoja nuo Volvot, nyky_Volvoilla alkaa varmasti olla joku 500 tuhatta työn ja tuskan takana, siihen mennessä vaihdettu jo pakettiatollinen komponentteja,vaihdelootia, alustan osia ym. - Huuko
Ex-Volvoilija kirjoitti:
Mutta silti tutkomusten mukaan MB kaikkein pitkäikäisin auto..
Ne olivat vielä autoja nuo Volvot, nyky_Volvoilla alkaa varmasti olla joku 500 tuhatta työn ja tuskan takana, siihen mennessä vaihdettu jo pakettiatollinen komponentteja,vaihdelootia, alustan osia ym.Ajoin yhden viikonlopun vm.-99 S80 dieselillä, jolla oli ajettu yli 340 tkm. Ainoa seikka, mistä ajomäärän olisi voinut arvata oli kuljettajan istuimen ja ratin kuluneisuus. Mitään isompaa remonttia ei autolle ollut tehty.
- Totuus
Eikäkö minun polkupyörä on eniten ajettu!
Eikö minun Skoda!
Tähänkö tämä meni.....
Ennenvanhaan oli ennenvanhaan, unelmoikaa niistä ajoista.
Nykyään autot niin täynnä elektroniikkaa ettei kukaan hallitse niitä, tehtaat suoltaa keskeneräistä lelua... Jatkuvia vikoja. Etenkin Opelit ja Volvot kuulemma täynnä niit. - Volvoilija
Ex-Volvoilija kirjoitti:
Mutta silti tutkomusten mukaan MB kaikkein pitkäikäisin auto..
Ne olivat vielä autoja nuo Volvot, nyky_Volvoilla alkaa varmasti olla joku 500 tuhatta työn ja tuskan takana, siihen mennessä vaihdettu jo pakettiatollinen komponentteja,vaihdelootia, alustan osia ym.Kerrotko, mistä ko. tutkimus tai tutkimukset löytyvät, katselisin ihan mielenkiinnosta. Vai oliko kyseessä vain väite vailla pohjaa tyyliin "tutkimuksissa on todettu..." kertomatta tutkijaa ja kaikkia tuloksia.
- Volovo
Totuus kirjoitti:
Eikäkö minun polkupyörä on eniten ajettu!
Eikö minun Skoda!
Tähänkö tämä meni.....
Ennenvanhaan oli ennenvanhaan, unelmoikaa niistä ajoista.
Nykyään autot niin täynnä elektroniikkaa ettei kukaan hallitse niitä, tehtaat suoltaa keskeneräistä lelua... Jatkuvia vikoja. Etenkin Opelit ja Volvot kuulemma täynnä niit."Pyhimys Volvo USA.sta on maailman eniten ajettu henkilöauto. Kilsoja tais olla jotain 3 500 000km.
Maailman kolmanneksi eniten ajettu auto(Volvo)löytyy Suomesta. Joku kuriirikäytössä ollu 240,nen"
Tämä on lähinnä toteamus... Mikä tässä sinua ottaa päähän!? - Mersuilija
Volvoilija kirjoitti:
Kerrotko, mistä ko. tutkimus tai tutkimukset löytyvät, katselisin ihan mielenkiinnosta. Vai oliko kyseessä vain väite vailla pohjaa tyyliin "tutkimuksissa on todettu..." kertomatta tutkijaa ja kaikkia tuloksia.
Tuossa nyt ainakin pari linkkiä;
http://www.tuulilasi.fi/tutkii/?subarea=&article=102951
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=vuodenvalinnat&article=100210
Ennen vanhaan Tuulilasi-lehti julkaisi jokaisessa vuoden viimeisessä numerossa tilaston autojen olettettavissa olevasta kestoiästä Pohjoismaissa(tilasto oli koottu katsastuslaitosten ja rekisteriviranomaisten taholta).Eli ko.tilastossa ei huomiotu mitään kolarissa tms.tuhoutumisia, vaan rekisteristäpoistumismäärät suhteutettuna rekisteröimismääriin.
Jokaisessa MB oli tilaston ykkönen, Volvo kyllä yleensä heti kakkonen.Yhtään japanilaismerkkiä ei muuten ollut edes kymmenen parhaan joukossa.
Itsellä ollut viimeisen vuosisadan neljänneksen aikana kolme Volvoa,kaksi Bemaria ja neljä Mersua, kaikilla oli vaihtohetkellä työnnetty reippaasti yli 300 tuhatta(joillain enemmänkin)ilman kone-tai lootaremppoja, vahvoja autoja kaikki kolme merkkiä. - Amazing!
Huuko kirjoitti:
Ajoin yhden viikonlopun vm.-99 S80 dieselillä, jolla oli ajettu yli 340 tkm. Ainoa seikka, mistä ajomäärän olisi voinut arvata oli kuljettajan istuimen ja ratin kuluneisuus. Mitään isompaa remonttia ei autolle ollut tehty.
Hui kauheata, koska olet muuten paljon nähnyt neljä vuotta vanhoja Mersuja joilla olisi ajettu vähemmän kuin 340 tuhatta..
Mistä toisesta merkistä voi pyöräyttää matkamittarista parisataa tuhatta pois, ja ostaja ei tajua mitään(esimerkkejä varmaan "uinut" Suomeenkin viime aikoina..)Ei ainakaan Volvosta!
Minkä takia taksimiehet muuten kutsuvat S80;stä nimellä "Susi-kasikymppinen"? - Ei Volvoa
Niin ja nykyisin Volvo, saab ja ranskikset komeilevat luotettavuus ja kestotilastojen häntäpäässä ja netti on täynnä omistin viimeisen Volvon kauhutarinoita
- Minä vaan
Tuo suomessa majaileva maailman kolmanneksi eniten ajettu Volvo on tai oli kuljetusliike S E Mäkisellä. Malli oli 245 eli farmari volvo, väriltään keltainen. Viimeksi näin se auton tienpäällä jossain Kuusamon seudulle noin 10v sitten, silloin takasivulasissa oli tarra jossa kerrottiin autolla ajetun jo yli 1,5 miljoonaa kilometriä.
ettäs semmonen volvo
- epäilevä
ei ollu sitten noin sitkas, sehän oli jättäny tielle ja nyt ollaan hommaamassa uusi.
- juu
mullakin on jo 25tkm ajettu toyota yaris ja vielä kulkee hiphei!!!!!
- Anonyymi
homo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241