Lähdin lasteni kanssa pois avioliitostani viime kesänä...kaikki loppui jo vuosia sitten, mutta viime kesänä sain tarpeeksi voimia lähteä. Mukaan en ottanut kuin lasten tavarat ja omat henk.koht tavarat. Syyt eroon olivat todella painavat.
Tästä kaikesta on nyt vajaa puoli vuotta. Vein tänään lapsia tapaamaan isäänsä ja löysin merkkejä toisesta naisesta. Järkytyin. Tiedän. Halusin itse eroa. Enkä kaipaa takaisin. Järkytyin siitä, miten nopeasti toinen on pystynyt unohtamaan 10 vuoden avioliiton ja vaihtamaan akkaa lennossa. Itse en voisi kuvitellakaan toista lähelleni vuosikausiin! Miten tämä voi olla mahdollista? Nyt tuntuu siltä, että olisi pitänyt lähteä paljon aikaisemmin. Ja exä käyttää vielä vanhaa aviovuodetta! Yäk! Uusi nainen parikymppinen eli ikäeroa lähes 15 vuotta! Kertoo itsestään sanoin: rakastaa vetää kännejä ja roikkua baarissa! Anteeksi sekava viesti. On vain vaikeaa ymmärtää....
järkytys....
24
2230
Vastaukset
- on...
mahdollista, että ilmeisesti exäsi on ollut samoissa ajatuksissa kuin sinäkin lähtiessäsi: "kaikki loppui jo vuosia sitten". Tuskin hän teidän yhteisiä vuosianne unohtanut on - eikä tuo nyt mitään "akan vaihtamista lennossa" ole varsinaisesti. Ihmiset on erilaisia, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle - eikä kukaan ole korvaamaton tässä maailmassa.
Ja lopultakin... Mitäpä se sinulle nyt enää kuuluu..? Jos uusi nainen ei ole haitaksi yhteisille lapsillenne, niin keskity sinä vain toipumiseen omassa elämässäsi.- minun sänky
Exällä on kaikki minun jäljiltä, jopa minun ostama sänky, hetki sitten vielä meidän hääkuva pöydällä. Minä vain oli kävellyt ulos ja toinen nainen sisään. Mutta mitähän uusi miettii kun kaikki on toisen jäljiltä.
- Masa N
minun sänky kirjoitti:
Exällä on kaikki minun jäljiltä, jopa minun ostama sänky, hetki sitten vielä meidän hääkuva pöydällä. Minä vain oli kävellyt ulos ja toinen nainen sisään. Mutta mitähän uusi miettii kun kaikki on toisen jäljiltä.
Jos avioero tehty ja ositus suoritettu niin ei se sänky sitten enää sun ole. Tosiaan ajaahan munkin ex vaimo mun valitsemallani autolla ja ihan sama ketä se sillä kyyditsee tai kuka sitä rattia kääntelee, kun omaisuus on jaettu niin sitten ne tavarat ja rahat on kummankin ikiomaa.
- siltä
"Nyt tuntuu siltä, että olisi pitänyt lähteä paljon aikaisemmin." Tuolta näyttää kirjoituksesikin pohjalta.
- Huidsin nevada
Kyllä se kantsii pitää ukosta kiinni,kun niillä riittää suomen maassa vientiä,kaikki kelpaa.Saavat tosiaan vielä nuorempia,kun älyävät lähteä.
Meille naisille jää sitten lapset ja arjen harmaus ja ukko sen kuin porskuttaa.Näin se on.Ja jos ei suomalaiselle naiselle satu kelpaamaan,naapurissa Virossa on kova puute miehistä,siellä kelpaa jo ihan alimman tason yksilöt.
Kyllä suomalaisella miehellä on vientiä.
Me naiset emme saa ketään.Jokunen pikapano on odotettavissa,jos olet antelias.
tietää eronnut 10 vuotta sitten ja kaikkensa yrittänyt. - Masa N
Huidsin nevada kirjoitti:
Kyllä se kantsii pitää ukosta kiinni,kun niillä riittää suomen maassa vientiä,kaikki kelpaa.Saavat tosiaan vielä nuorempia,kun älyävät lähteä.
Meille naisille jää sitten lapset ja arjen harmaus ja ukko sen kuin porskuttaa.Näin se on.Ja jos ei suomalaiselle naiselle satu kelpaamaan,naapurissa Virossa on kova puute miehistä,siellä kelpaa jo ihan alimman tason yksilöt.
tietää eronnut 10 vuotta sitten ja kaikkensa yrittänyt.Ihan hyvää jälkiviisastelua , itsekkin sain jättöpuolen kenkää avioliitosta ja vielläkin ihan hölmistyneenä tapahtuneesta ( en tunnusta olevani mikään juoppo enkä vieraissa hyppivä häntäheikki), mitä tulee lapsiin niin saan pitää heitä luonani puolet ajasta ja joskus enempikin eikä se ole minulle mikään taakka päinvastoin. Mitä tulee tuohon vientipuoleen niin kyllähän mullakin on viellä unelma elämästä perheellisenä isänä eli jossain vaiheessa voisin kuvitella tekeväni lapsia uuden elämänkumppanin kanssa ,jota mulla ei tietysti viellä edes ole tämä siksi koska olen viellä selvästi alle 40 vuotias ja nykyiset lapset jo ylä-aste ikäisiä
- se jippo...
Huidsin nevada kirjoitti:
tietää eronnut 10 vuotta sitten ja kaikkensa yrittänyt.onkin tuossa viimeisessä lauseessa - vai tarkoittiko lauseesi "kaikkensa yrittänyt" aiempaa liittoasi vai uuden kumppanin löytämistä?
Jos viimeksi mainittua, niin kyllä se onni yleensä löytyy isompia "yrittämättä". Itse olen ns toisella kierroksella, pienen tytön yh löysi uuden onnen parissa vuodessa. Samanlaisia tapauksia ystäväpiirissä useampia ; mitään ei haettu, mutta eipä sitä pakoonkaan ole juostu, jos onni luuraa nurkan takana :-)
- kyttäämään
Luovuttaa lapset vain jossain ulkona. Omassa tapauksessani sukulaisteni valokuvatkin ovat vielä miehellä entisessä kodissani. Hän tuntuu viihtyvän niiden keskellä. Anopin kuva sieltä vain puuttuu.
Tuo on tyypillistä, että miehet hakevat ensiapua heti toisesta naisesta. Kolmekymppiset ja sitä vanhemmat miehet tykkäävät nuorista tytöistä. He eivät vielä nalkuta niin paljon, katsovat miestä vain ylöspäin. - toimintaa
Meillä oli vielä nopeampaa toimintaa, tosin erokin tuli sen takia että ex petti. Minäkin otin vain omat tavarani ja huonekalut jätin. Siellä se ex kuhertelee uuden naisen kanssa minun valitsemalla sohvalla ja sitten juovat kahvia häälahjaksi saaduista kahvikupeista :) Toisaalta aika säälittävää ja naurettavaa, tuosta noin vain voi muka naista vaihtaa talossa, eikä missään tunnu. Itse haluan nyt rauhassa koota itseni ja katsella ympärilleni.
- niin ihmeellinen asia
On se vaan niin ihmeellinen asia naisille. Itse lähtee ja menee pois, mutta auta armias kun joku tulee tilalle, oli se sitten nopeasti tai ei.
Ja sitten aletaan miettimään mun aviovuode, mun kahvikupit, kuinka se saattaa?
Ei se uusi varmaan tiedä sitä tai ei edes välitä, niillä on jo uusi elämä!!
Alkaako tulla kenties katumus tai mustasukkaisuus kun lähditte siitä niiiin kauheasta avioliitosta pois? Ja nyt sitten ihmetellään kuinka se saattaa?? kuinka sinä saatoit lähteä pois?
Voi herran jestas, älkää ny vaivatko päätänne mokomilla asioilla. Vaan nythän teillä on mahdollisuus aloittaa se tosi hyvä elämä mistä olettekin haaveillut!!- tärkeitä
Naiset haluavat aina saada verhonsa pelastettua. Samoin, jos uusi joutuu katselemaan vanhan emännän ostamia verhoja, haluaa ne kiiruusti vaihtaa uusiin Marimekko-verhoihin.
- ihan samaa...
Nainen lähtee ovet paukkuen ja puolen vuoden kuluttua on järkytys, kun mies on löytänyt uuden.
Miehen pitäisi ilmeisesti jäädä odottamaan, etttä jos se kullannupun mieli muuttuisikin ja hän päättäisi palata entiseen kotiinsa.
Kun kerran yhteisen kodin oven sulkee takanaan, se on mennyttä ja se ei enää sinulle kuulu. - hii...
tärkeitä kirjoitti:
Naiset haluavat aina saada verhonsa pelastettua. Samoin, jos uusi joutuu katselemaan vanhan emännän ostamia verhoja, haluaa ne kiiruusti vaihtaa uusiin Marimekko-verhoihin.
Itse sanoin tuossa hiljan miesystävälleni - joka lunasti itselleen exältä talonpuolikkaan - että voi sitten varautua siihen, että exän Marimekoille tulee lähtö, jos ja kun alan saman katon alla asustaa jossain vaiheessa...
- nainen 42
ihan samaa... kirjoitti:
Nainen lähtee ovet paukkuen ja puolen vuoden kuluttua on järkytys, kun mies on löytänyt uuden.
Miehen pitäisi ilmeisesti jäädä odottamaan, etttä jos se kullannupun mieli muuttuisikin ja hän päättäisi palata entiseen kotiinsa.
Kun kerran yhteisen kodin oven sulkee takanaan, se on mennyttä ja se ei enää sinulle kuulu.Ihmettelen myös tuota. Ilmeisesti käynyt ap:n itsetunnon päälle kovastikin, kun nuori nainen on löytänyt tien eksän sydämeen? Itse kun liitostani läksin, en ole uhrannut yhtään ajatusta sille, millainen donna eksän oven joskus lapsille avaa. Se on aivan hänen yksityisasiansa, ei kuulu mulle. Naiset on surkeita tapauksia. Ensin lähdetään ja sitten ruikutetaan, kun eksällä meneekin hyvin. En ymmärrä.
- tämä.
Tuossa on sitä miehistä näyttämisen tarvettakin, että näin nopeasti minä uuden löysin.
- ja...
vielä kerran hah! Pitäisikö jätetyn miehen - näin tässä tapauksessa kaiketi voi sanoa, kun nainen lähti ovet paukkuen - jäädä esittämään "surevaa leskeä" vaikkapa viideksi vuodeksi?! Mitä hemmetin näyttämistä siinä on, jos uuden kumppanin löytää?!
Pitäisikö sanoa kiitos ei uusille tuulille siksi, ettei ole saanut exältä lupaa aloitaa uutta elämää?! - vitalis....
Näköjään täällä purnaavien naisten mielestä miehen pitää elää sitten yksin loppu elämä ja rypee itse säälissä että mikä meni vikaan kun nainen ja lapset lähti!
Kysyn vaan onko ainoastaa naisilla oikeus aloittaa uusi suhden? Mies jos sen tekee niin on hirvee sika ja ei ajattele mitään. Ottakaa huomioon ETTÄ MIES yleensä jää yksin ilman lapsia, ja hän saattaa olla TOSI yksinäinen, sen jälkeen hän lähtee hakemaan seuraa yksinäisyyteensä.
Meillä meni näin ja Ex-vaimo ei sulata vieläkään uutta puolisoani, vaikka asiasta on jo kohta neljä vuotta, vaan etsii jatkuvasti vikoja hänestä!!
Joten ajatelkaa nyt vähän sitä ex-miestännekin ja älkää purnatko täällä mitähän se tyhmä ex-miehen uusi ajattelee!
- miten kehtaat narista...
itsekkyydelläsi ei ole mitään rajaa....
- SenKIN kokenut ´´´´
Sellainenkin pointti on, että sun raukka-x_ä vain yrittää todistella jotain - ehkä juuri sinulle, rikkinäinen hän on sisältä, ei tuo uusi nuori laastari kauan paikoillaan pysy ja joo jos haluaa roikkua baarissa ja vetää kännit, senhän saa tehdä.
Mutta entä loppuelämä?
Entä lapset?
Älä sinä välitä, omaa tyhjyyttään se x_ä maailmalle kiljuu.
Tietääkö tuo baarikärpänen että viina on kohta yleisin naisten kuolinsyy - ennen oli rintasyöpä. - joo....
Itse halusit erota ja nyt harmittaa, että eksäsi on löytänyt uuden naisen? Ei kuulu sinulle enää yhtään hänen yksityiselämänsä.
- :(??????????????????????????
Kiitos vastauksista...olette oikeassa...ei se mulle enää kuulu pätkääkään....oli vain sokki tajuta, miten nopeasti joku pystyy jatkamaan elämää eteenpäin. Selvyydeksi sanon vielä sen, että lähdin kotoa miehen alkavan alkoholiongelman ja väkivaltaisuuden vuoksi. Lähinnä se oli henkistä, kun en ymmärtänyt hänen joka viikkoista kännäilyään. Mutta nyt hänellä on joku, joka ymmärtää. Harmittaa vain, että lapsien näkeminen on koko ajan harvinaisempaa. Ehkä pari tuntia viikossa. Huoltajuussopimukset eivät pidä. Ja silloinkin, kun lapset ovat siellä, pelkään, että jotain sattuu. Mutta olette oikeassa. On vain itsenikin jatkettava elämää ja lopetettava ruikutus. Kiitos kun puhutte asiat suoraan. se on parempi niin.
- samanlaiset
harrastukset yhdistää
Ja ehkä onkin parempi että lapset eivät ole ryyppäjäisiä katsomassa, vai mitä?
- joanna70
On yleistä, että mies vaihtaa itseään paljon nuorempaan tyttöön. Näitä tyttöjä ei paljon arki paina. 20-vuotiaan elämän täyttää bileet, ulkonäkö, miehet....ei arkiset huolet. Samalla mies tuntee nuortuvansa. Ole onnellinen, että olet vapaa. Ja ole ylpeä itsestäsi.Olet arvokas.
- joo-pa-joo
kyllä elämä on sitten hankalaa, kun mikään ei kelpaa tai riitä, voi itku!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884