Nenäleikkauksesta

APUA

Elikkäs, mulle tehtiin nenäleikkaus 3 viikkoa sitten.
Nenänpäätä muokattiin, nenänvartta tasoitettiin ja kavennettiin sivuilta.
Viikon päästä sain lastan ja silikonilevyt pois, jonka jälkeen laitettiin vielä viikoksi teipit päälle.
No, kun otin nuo teipit pois ja nenä näytti todella hyvältä, olin aivan tajuttoman iloinen!!
Nyt kuitenkin nenänmuoto on alkanut muuttua, vaikka eikö turvotuksen jne pitäisi päinvastoin alkaa laskea ja nenän näyttää koko ajan paremmalta?
Tiedän että nenä voi muotoutua jopa puoli vuotta leikkauksen jälkeen, mutta eikö muutos pitäisi olla koko ajan parempaan suuntaan?
Nyt nekku on huomattavasti isomman ja ei-niin-hyvän näköinen kuin mitä se oli silloin kun otin teipit pois!
Pitääkö siis huolestua? Kiitos jos joku viitsii auttaa :)

4

815

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia!

itselläni useita leikkauksia tehty nenään. Lasta ja teipit pitävät turvotuksen pois joten niiden poiston jälkeen nenä näyttää yleensä kohtuu hyvältä koska siinä ei juuri ole turvotusta. Sen jälkeen nenä alkaa turvota ja turvotus tosiaan voi kestää sen puoli vuotta tai osittaisena jopa useamman vuoden. Tosin pahin turvotus toki on jo puolen vuoden päästä pois.

Nenäsi on nyt siis todella turvonnut ja se kuuluu asiaan, tuosta se turvotus vähitellen alkaa lasekea.

• APUA

et usko miten iso apu olit mulle!!
        Kiitoksia tuhannesti :)

• jahkailija

hei!missä kävit leikkauksessa/kuka leikkasi?.muotoiltiinko sinulta myös luuta?itse etsin vielä leikkauspaikkaa joten kaikki tiedot kiinnosta.esim leikkauksen kesto,toipuminen,hinta.

• APUA

Mut leikattiin Tampereen terveystalossa, Tatu Tarkka leikkasi. Suosittelen lämpimästi, ammattitaitoinen ja on tehnyt leikkauksia Kanadassakin.. Ja ihan on nimensä veroinen :)
        Leikkaus kesti 4 tuntia.
        Olen murtanut nenäni vuosia sitten. Mulle tehtiin seuraavia toimenpiteitä: väliseinä suoristettiin, nenäkäytäviä avarrettiin, nenänpäätä sekä nenänvartta muotoiltiin, sekä kavennettiin.
        Eli kyllä, luuhun koskettiin myös.
        Leikkauksen jälkeinen ensimmäinen viikko oli suoraan sanoen helvettiä. Mulla oli nenän päällä lasta ja sieraimissa silikonilevyt jotka estivät nenän kautta hengittämisen kokonaan. Lääkkeet tekee myös tosi huonon olon..
        Niiden poisto oli myös aika karsea kokemus.
        Multa repesi ekan viikon aikana toisen sieraimen tikit, ihan vain siitä syystä että nauroin/auoin suuta liikaa, eli sitä kai pitää välttää.
        Uudet tikit poksahteli myös pois mutta siinä vaiheessa nenä oli jo ehtinyt aika hyvin parantua.
        Nenä on edelleen aika tukossa mutta se kuuluu oletettavasti asiaan..
        Leikkauksen hinta oli 4800e. Olisin varmaan päässyt halvemmallakin jossain muualla, mutta mieluiten maksan vähän enemmän kerralla kuin menen uusintaleikkaukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      116
      1618
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1449
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1349
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1173
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1060
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      807
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe