Jos suhde mieheen/naiseen alkaa, kun toinen osapuoli on avioliitossa, niin voiko siitä tulla mitään. Voiko suhde olla hyvä ja kaunis kun alkukin on ollut likainen ja salattava. Miten voi luottaa ihmiseen, joka on alkanut suhteeseen, vaikka on avioliitossa, eikö tule ikinä mieleen, että voi se pettää toistekin. Itsellä on ollut periaatteena etten varattujen miesten kanssa ala millekään ja olemassa olevan parisuhteen elän loppuun ennen kuin muiden kanssa alan touhuamaan. Taidan olla poikkeus tässä maassa.
pettäjän uusi
26
3682
Vastaukset
- haluakin
Pettämisellä alkanut suhde voi saada osapuolet näyttämisen haluisiksi, että tämä kestää vaikka pettämisellä alkoikin. Siinä sitten vahditaan puolin ja toisin, mutta yhdessä pysytään.
- kerran...
taidan lukea tällaisen kommentin asiaan. Itse olen taipuvainen ajattelemaan samalla tavalla.
Ja sen verran lapsellinen idealisti olen, että kyllä joku noista "likaisesti alkaneista" suhteista voi kehkeytyä se läpi elämän kestävä täysuskollinen rakkaussuhdekin ilman mitään vahtimisia.
- karppa
vastaus ap.n kysymykseen. Pettäjän uusi suhde ei kestä, ja tämä on lähes sääntö. Olen seurannut vierestä niin oman ex.n kuin sukulaisteni, ja kaverieni uusia suhteita. Kiville mennään uusissa suhteissa, niin että kolina käy.
Siinä käy niin, että uudessa suhteessa pettävät molemmat, tai sitten jompi kumpi nainen, tai mies. En minä ainakaan luottaisi vähääkään naiseen joka pitäisi salasuhdetta minuun vaikka hän itse olisi varattu.
Siksi en koskaan halua aloittaa suhdetta varattuun naiseen. - wilma60
Kyllä meitä muitakin uskollisia löytyy. En ole koskaan liiton ulkopuolisia suhteita hyväksynyt enkä tule hyväksymään. Tämä maailma menee koko ajan siihen suuntaan, että ihmissuhteetkin ovat eräällä tavalla kertakäyttötavaraa kun ei tunnu enää kivalta, niin ruvetaan katselemaan uutta. Vanhasta ei kuitenkaan luovuta ennenkuin kuin se uusi on löydetty, valitettavasti.
- petetty m45v
on suuri, että minä en ainakaan ikinä aio aiheuttaa sitä sellaiselle henkilölle josta välitän.
Kun on itse joutunut petetyksi oikein rankimman kautta, niin ehkä vasta sitten täysin ymmärtää, minkä tuskan pettäminen toiselle aiheuttaa.
Kaikki aiemmin yhdessä koettu kun pyyhkäistään lokaan kerralla. Ja perusluottamus romahtaa.
Salasuhteet on niin ällöttäviä, että oksettaa. Ero ensin..tai ainakin vireille ennen kuin lähdetään uusiin suhteisiin.
Pettäjät ovat säälittäviä luusereita, jotka eivät pysty katsomaan totuutta silmiin. - voi....
Itse aloitin aviossa olevan kanssa, kaksi vuotta siinä meni ennenkun mies sai erottua,
Vaivuin välillä epätoivoon, mutta hän loi minuun uskoa, ja lastensa takia hän ei voinut erota heti.
Tunsin myös hänen vaimonsa, en tykännyt hänestä.
Vaimo sai vasta viime metreillä tietää suhteestamme, sekin kertoi yksi mieheni sukulainen sille vaimolle.
No nyt kaikki hyvin, muutin juuri mieheni taloon asumaan ja olen onnellinen.- on alkanut...
En hlökohtaisesti paheksu sitä, että on suhteessa varattuun, mutta jokin kirjoituksessasi tökkäsi. Siis nykyinen miehesi ei itse kertonut vaimolleen, että teillä on vakava suhde? Todella törkeää, selkärangattoman miehen olet itsellesi saanut.
- vai...
on alkanut... kirjoitti:
En hlökohtaisesti paheksu sitä, että on suhteessa varattuun, mutta jokin kirjoituksessasi tökkäsi. Siis nykyinen miehesi ei itse kertonut vaimolleen, että teillä on vakava suhde? Todella törkeää, selkärangattoman miehen olet itsellesi saanut.
selkärangaton, hän ei yksinkertaisesti raaskinut sitä sanoa vielä, no toisaalta hyvä, että sukulaisnainen sen hoiti, ja hänen exä tavallaan heitti mieheni ulos, ja jo samana iltana hän muutti luokseni.
- ...foorumilla???
onnellinen nainen kulutat aikaasi täällä onnettomien....
- vaan...
...foorumilla??? kirjoitti:
onnellinen nainen kulutat aikaasi täällä onnettomien....
ajankuluksi, kun työkaverit jätti tään sivun auki,odottelen seuraavaa potilasta/asiakasta.
- kokemuksella
jotka pettävät, liitto päättyy, kun halutaan se uusi ihminen elämään ja entinen elämä heitetään menemään. Ja hups kohta haluaakin seksiä entisen kanssa eli pettäisi uutta ex-puolison kanssa. Voi missä on ihmisten moraali ja järki!
- pettänyt ja petetty
Asia ei ole ihan noin mustavalkoinen, varsinkin nykypäivänä, kun lähes jokainen on pettänyt jossain vaiheessa. Musta pitäisikin miettiä enemmän syitä miksi petetään, eikä sitä, että pettääköhän tuo taas...yksinkertaista, älä ole suhteessa, jos et voi olla pettämättä!sinkkuna eläminen on toinen vaihtoehto ja silloin ei voi ketään pettää, korkeintaan itseään.totuushan on, että harvoin se vaihtamalla paranee, mutta jos oikeen hyvä tuuri käy, niin löytää vierelleen kumppanin, jonka kanssa haluaa sen loppuelämän viettää, eikä silloin tarvitse pettää.Parisuhteessa pitää vaan oppia nauttimaan siitä toisesta ja tekemään töitä suhteen eteen ja ennenkaikkea välttämään, että suhteesta tulee harmaa ja tasapaksu. Ja jos haluat lapsia, niin varaudu siihen, että suhde kärsii suurella todennäköisyydellä, tylyä, mutta niin totta!hienoahan se olisi jos liitto kestäisi koko elämän, vaan taitaa olla aika pieni prosentti niitä jotka ovat yhdessä rakkauden takia??kyllä sitä ollaan tavan, suvun, lasten, rahan ja kaiken muun epäolennaisen takia yhdessä. pikkuhiljaa katkeroidutaan ja aletaan vihata sitä toista puoliskoa, sitten onkin hyvä lähteä vieraisiin;)onneksi meillä kaikilla on vapaus valita ollako vai eikö olla, pettääkö vai eikö?valitettavan moni on niin pelkuri ja pinttynyt tapoihinsa, että mielummin käy vieraissa, kun ottaa eron...herätkää hyvät ystävät, elämä on raakaa vaan niin ihanaa, kun sen oikein oivaltaa:)
- olga
Minä vaihdoin exmiehen "lennosta" nykyiseen. Ja täytyy sanoa, että vaihtamalla parani, tottatotisesti. Edellinen liittoni olisi varmaan kestänyt loppuelämän - ex ei halunnut erota, ei sitten millään. Ei silloinkaan kun tiesi toisesta miehestä.
Kun minun ja exän 24vuotinen suhde alkoi, halusin myös itse olla hänen kanssaan yhdessä loppuelämän. Mutta kaikkea voi sattua ja tapahtua. Keskusteluyhteys ei toimi ja suhde kuolee. Näin kävi meille. Yksin ei kannata kynsin hampain yrittää pitää suhdetta yllä - liitto on kahden kauppa. Molempien pitäisi olla siihen tyytyväinen. Suhde ei saisi syödä ihmisen kaikkea energiaa - vaan pikemminkin siitä pitäisi ammentaa energiaa elämään.
Sanoit, "valitettavan moni on niin pelkuri ja pinttynyt tapoihinsa, että mielummin käy vieraissa, kun ottaa eron..."
Miksi juuri näin päin? Ainakin minun kohdalla oli juuri toisinpäin (enkä ole ainoa, pari tuttavaani on kokenut saman). Ex oli todella piintynyt suhteeseemme eikä halunnut eroa, ei välittänyt toisesta miehestä: Sanoisin, että monikaan petetty ei rakasta kumppaniaan - hekin ovat vain piintyneitä suhteeseen (samoin kuin pettäneet puolisonsa). Siksi uskottomuuden paljastuessa, he kärsivät lähinnä siksi, että asia uhkaa heidän suhteen tasapainoa, eli tässä tapauksessa juuri sitä piintyneisyyttä.
Piintynyt, tasapaksu ja lattea suhde voi kestää sellaisena vaikka loppuelämän, ellei kumpikaan herää tahtomaan jotain aivan muuta ja myös toimi sen mukaan. Mielestäni suhteen sisältö on tärkein eikä sen kesto. - wilma60
olga kirjoitti:
Minä vaihdoin exmiehen "lennosta" nykyiseen. Ja täytyy sanoa, että vaihtamalla parani, tottatotisesti. Edellinen liittoni olisi varmaan kestänyt loppuelämän - ex ei halunnut erota, ei sitten millään. Ei silloinkaan kun tiesi toisesta miehestä.
Kun minun ja exän 24vuotinen suhde alkoi, halusin myös itse olla hänen kanssaan yhdessä loppuelämän. Mutta kaikkea voi sattua ja tapahtua. Keskusteluyhteys ei toimi ja suhde kuolee. Näin kävi meille. Yksin ei kannata kynsin hampain yrittää pitää suhdetta yllä - liitto on kahden kauppa. Molempien pitäisi olla siihen tyytyväinen. Suhde ei saisi syödä ihmisen kaikkea energiaa - vaan pikemminkin siitä pitäisi ammentaa energiaa elämään.
Sanoit, "valitettavan moni on niin pelkuri ja pinttynyt tapoihinsa, että mielummin käy vieraissa, kun ottaa eron..."
Miksi juuri näin päin? Ainakin minun kohdalla oli juuri toisinpäin (enkä ole ainoa, pari tuttavaani on kokenut saman). Ex oli todella piintynyt suhteeseemme eikä halunnut eroa, ei välittänyt toisesta miehestä: Sanoisin, että monikaan petetty ei rakasta kumppaniaan - hekin ovat vain piintyneitä suhteeseen (samoin kuin pettäneet puolisonsa). Siksi uskottomuuden paljastuessa, he kärsivät lähinnä siksi, että asia uhkaa heidän suhteen tasapainoa, eli tässä tapauksessa juuri sitä piintyneisyyttä.
Piintynyt, tasapaksu ja lattea suhde voi kestää sellaisena vaikka loppuelämän, ellei kumpikaan herää tahtomaan jotain aivan muuta ja myös toimi sen mukaan. Mielestäni suhteen sisältö on tärkein eikä sen kesto.Jos avioliitto oli kuollut ja et rakastanut puolisoa niin miksi piti odottaa niin kauan, että rakastut toiseen mieheen. Eikö olisi ollut rehellisempää erota jo silloin, kun et enää ollut liittoosi tyytyväinen? Tämä on asia, jota minä en ymmärrä. Minusta on tosi väärin erota niin, että uusi suhde on valmiina. Tai ainakin minä koin sen hyvin loukkaavana. Minun mielestäni asioista olisi pitänyt puhua, miettiä keinoja avioliiton jatkamiseen ja jos se ei olisi kumppania kiinnostanut niin sitten ero. Nykypäivänä pääsee toisesta kyllä eroon vaikka toinen ei haluaisikaan erota. Erota voi myös ilman sitä uutta suhdetta.
- helvetin.....
olga kirjoitti:
Piintynyt, tasapaksu ja lattea suhde voi kestää sellaisena vaikka loppuelämän, ellei kumpikaan herää tahtomaan jotain aivan muuta ja myös toimi sen mukaan. Mielestäni suhteen sisältö on tärkein eikä sen kesto.takia sinä sitten roikuit siinä suhteessa, eron voi hakea yksin ei siihen toisen lupaa tarvita.
Taisit sinäkin pitää varalla sitä paskamaista puolisoa, parempi sekin kun yksin, varmistit et se uusi suhde kantaa, enenkuin erosit..on selkärangatonta touhua... - ffgg
wilma60 kirjoitti:
Jos avioliitto oli kuollut ja et rakastanut puolisoa niin miksi piti odottaa niin kauan, että rakastut toiseen mieheen. Eikö olisi ollut rehellisempää erota jo silloin, kun et enää ollut liittoosi tyytyväinen? Tämä on asia, jota minä en ymmärrä. Minusta on tosi väärin erota niin, että uusi suhde on valmiina. Tai ainakin minä koin sen hyvin loukkaavana. Minun mielestäni asioista olisi pitänyt puhua, miettiä keinoja avioliiton jatkamiseen ja jos se ei olisi kumppania kiinnostanut niin sitten ero. Nykypäivänä pääsee toisesta kyllä eroon vaikka toinen ei haluaisikaan erota. Erota voi myös ilman sitä uutta suhdetta.
tuntus elämäänsä kyllästyneelle itselleenki olevan helpompaa olla suoraselkäinen.tämä olga kirjoitti ettei hänen ex välittänyt uudesta suhteesta,ei kai semmosta ihmistä olekkaan joka ei ainakin haudo mielessään tuommosia asioita,ehkä ex yritti epätoivoisesti pitää avioliiton kasassa.tiedän parikin tapausta,jossa otettu hurvittelia(toisessa mies,toisessa nainen)takaisin,ei sen takia että olisi ripustauduttu,vaan eron tuomien ongelmien takia.järjen käyttö on kai sallittu parisuhteessakin,eikä meistä kaikki aivan tunteitten mukaan elä.
- olga
wilma60 kirjoitti:
Jos avioliitto oli kuollut ja et rakastanut puolisoa niin miksi piti odottaa niin kauan, että rakastut toiseen mieheen. Eikö olisi ollut rehellisempää erota jo silloin, kun et enää ollut liittoosi tyytyväinen? Tämä on asia, jota minä en ymmärrä. Minusta on tosi väärin erota niin, että uusi suhde on valmiina. Tai ainakin minä koin sen hyvin loukkaavana. Minun mielestäni asioista olisi pitänyt puhua, miettiä keinoja avioliiton jatkamiseen ja jos se ei olisi kumppania kiinnostanut niin sitten ero. Nykypäivänä pääsee toisesta kyllä eroon vaikka toinen ei haluaisikaan erota. Erota voi myös ilman sitä uutta suhdetta.
näin, koska ero ei ole kaikissa tapauksessa niin yksinkertainen asia kuin miksi monet sen kuvittelevat. Asioista toki pitäisi voida puhua, mutta ei niistä yksin voi keskustella!
Asia kuin asia kaipaa kypsyttelemistä ennenkuin se on valmis. Näin oli myös eroni kanssa. Me molemmat, sekä minä että ex, olisimme voineet päättää liittomme "raakana": Silloin aivan varmasti olisimme eronneet epäsovussa ja tuottaneet paljon pahaa mieltä itsellemme, toisillemme ja lapsillemme.
Oikeastaan vasta nyt kun tarkastelen tuota menneisyyden aikajanaa kohdasta "eron alku" kohtaan "eron loppumetrit", niin siinä on todella tehty työtä sopueron eteen! Ja hieman vähemmän aikaa olisi tuntunut liian lyhyeltä ja hieman pidemmän aikaa liian pitkältä. - olga
helvetin..... kirjoitti:
takia sinä sitten roikuit siinä suhteessa, eron voi hakea yksin ei siihen toisen lupaa tarvita.
Taisit sinäkin pitää varalla sitä paskamaista puolisoa, parempi sekin kun yksin, varmistit et se uusi suhde kantaa, enenkuin erosit..on selkärangatonta touhua...en tietysti olisi tarvinnut exän lupaa eroon. Mutta odotin sopivinta aikaa eroon. Kuten varmaan hänkin. En minä häntä pakottanut missään vaiheessa jatkamaan liittoa.
Sitten näyttää olevan todella vaikea ymmärtää, että "uudella" suhteellani ei ollut mitään tekemistä eroni kanssa. Olisin eronnut ilman uutta suhdettakin, todennäköisesti melko samoihin aikoihin.
- olga
nykyinen kumppanini sanoi aloittaessaan suhteen minun, (silloin) varatun naisen kanssa "aika sen näyttää". Hän ei niinkään ollut huolissaan siviilisäätyni vuoksi vaan tajusi ihmeellisen hyvin, että suhteeni exään oli silloin täysin kuollut. Häntä mietitytti paljon enemmän muut miehet ympärilläni, joista yksi oli hänen ystävänsä...
- 14 vuotta naimisissa
Ketään ei pidä tuomita menneisyyden perusteella. On vain tämä hetki ja tulevaisuus.
Entinen avioliitto on ollut kahden kauppa. KUKAAN ulkopuolinen ei voi mennä sanomaan niistä yhtään mistään. Vaikka sen avioliiton aikana alkaisi uusi suhde. Ei sittenkään.
Entinen liittoni. Se oli ohi sisällöltään tavatessani nykyisen vaimoni. Entinen vaimo tiesi sen hyvin, mutta ei halunnut eroa. Hänen täytyi tietää ja ymmärtää, hänen käytöksensä ja asenteensa minua kohtaan oli ala-arvoista. "Lasten takia". Miksen jatkanut lasten takia, kun muutakaan ei ollut. Näin jo hautakumpuni lähestyvän.
Nykyinen vaimoni. En tiedä mistä elämääni ilmestyi, mutta tunnettuani häntä reilun puoli vuotta tiesin varmasti mitä tulisin tekemään: eroamaan. Niin tein. Entinen vaimoni ei sitä sulattanut. Vuosien mittaan antoi periksi, hänestä tuli historiaa.
Tämä uusi avioliitto. Meillä on edelleen hyvä avioliitto. Hyvä parisuhde. Hän on hyvä kumppani ja ystävä, joita toivottavasti myös olen hänelle. Kyllähän sen toisesta näkee onko onnellinen. Hymyileekö sydämestä. Hymyileekö yleensäkään. Tiedän kysymättäkin että hän luottaa. Miksi ei luottaisi.
Joskus ihmettelin miksi entinen vaimoni ei luottanut. Avioliiton alkuvuosista asti jankkasi ja kyseli, epäili, teki omia päätelmiään ja haastoi riitaa. Käänsi asiat mielivaltaisesti. Kun lopulta kohtasin nykyisen vaimoni ei se tapahtunut lainkaan kuten entinen vaimoni oli manannut. Kun se tapahtui ei entinen vaimoni edes uskonut, koska olin miehenä niin huono, isänä ala-arvoinen, ettei kukaan nainen edes huolisi minua sänkyynsä. Kuten ei hänkään ollut vuosiin huolinut.
Parisuhde ja kahden ihmisen välinen rakkaus on muutakin kuin sänkyä. Paljon muuta. Ennen kaikkea muuta.- olga
kirjoitus!
Parisuhde on todellakin kahden kauppa - aina. Toiset voi kuunnella mitä joidenkin parisuhteessa tapahtuu, yrittää ymmärtää ja kenties ottaa oppia. Voi myös vastata, jos jotain kysytään. Koskaan ei saisi tuomita, mistään. - oo muuta,,,
ei oo sänkyykää ja jos ei o sänkyy ei oo muutakaa niihä se menee ja jokainennahn sen tietää..
- EI LAPATOSSUILLE!
Nimimerkille "14 vuotta naimisissa": on irjoittanut tunteneensa uuden puolisonsa puoli vuotta ennen eroamistaan exästään eli oliko nyt sitten ihme, jos exä häntä epäillyt? Tässä mies itse kertoo,että kun nainen ei ole halunnut erota, mikä ei vaikuta juridisesti siihen,onko tämä mies halunnut erota todella- no, ei ole halunnut,mutta silti sysännyt ex-vaimonsa niskaan,että erottu ei,kun ex-vaimo ei halunnut.
Miksi naiset ottavat tällaisia lapatossujajotka eivät ole kykeneet eroamaan liitoistaan kuin vasta sitten,kun on varma nakki odottamassa? Tuleeko tälle uudelle naiselle jokin palkinnon saajan fiilis tai tunne,että kun on vienyt vaimolta mihen? Eikö tämä uusi tule ajatelleekis, minkä lapatossun itselleen väen vänkään haluaa ja sitten ne ongelmat mehen jälkeläisineen perässsä? Niin ja miehen ex-vaimohan on tämän uuden naisen kertomusissa yleensä aina se paha noita ja lapset perheen mies voikin sitten tässä uudessa liitossa hoitsun kanssa jättää omille urilleen ja elatuksethan ovat tälle uudelle vaimokkeelle kirosana ja häneltä pois.
Aivotonta touhua ja naiset voivat laittaa pistettä tällaiselle ja miettiä minkälaisia jokaiseen mekkoon tökkääjiä lapoihinsa kuhnimaan ottaa. Mikä ylpeydenaihe on jonkun kodin lapatossumies ja -iskä, joka ei pysty eroamaan, kantamaan vastuitaan ja kun vastuita joutuu perheen perustettua väkisinkinn kantamaan, niin sitten mies kuvaa suhdetta kuolleeksi. Jummi jammi,kun toista oli miehet sodan aikana,kun piti rintamalle mennä, toivo perheen luokse palaamisesta kantoia ja Suomi jälleenrakennettiin. Ei tätä maata ole näillä lapatossuilla aikaansaatu, ei!
- ............
Kyllä ero jää kaivelemaan, eihän tänne muuten tultas, itsekkin mietin päivittäin syitä, miten tässä näin kävi?
Haluaisi palata, mutta ei onnistu enää, myös surullinen olo ja haikea, kun muistelee niitä hyviä aikoja.
Mutta, muuta tietä ei ole kuin mennä eteenpäin, vaikka itse hain eron, silti kaduttaa. - Kannattaa harkita
Mielesräni tämä juuri tekee eroista liian kioeitä ja likaisa, kun on jo uusi tiedossa ennekuin erotaan.
Jos suhde todella näyttää olevan lopussa, erotaan siitä ja eletään kumpikin yksin, vasta sitten tulle uudet kumppanit kun ovat tullakseen.
Ketään ei etsimällä voi etsiä. Ja ensin täytyy olla entinen pöytä pyyhitty ja puhdas.
Likaiset valheet ja venkoulut on syytä jättää kokonaan pois.
Kun jättää aikaa itselleen, säästää varmaan myös itsensä lurjuksilta, hyväksikäyttäjiltä häntäheikeiltä. - Vanha mutta kokenut
Kyllä voi! 17 vuoden jälkeen ihastuin ja erosin saman tien.
Nyt 25 vuoden ja kahden lapsen jälkeen menee edelleen mukavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107662
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1165318Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1193547Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293527Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352574Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?691381Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366