Olen tehnyt sen pahan mitä ei saisi... ollut sängyssä vieraan kanssa. Ei sitä voi puolustella, se on väärin 100%. Mutta mikä tähän johti, sen voin kertoa. Rakkaani kanssa ei mene hyvin, tai menee "ihan jees" eli suhde on kovin arkinen. Välillä olen sanonut suoraan että haluan lisää lämpöä ja romantiikkaa, mutta kultani sanoo vain että "se oli alkuhuumaa se, ei sitä voi koko suhde olla!". Nykyään hän pitää minua itsestäänselvyytenä, makaa kotisohvalla kaljamahaa (lyhyen ajan sisällä tullut reilu ylipaino) eikä tee sovittuja hommia, haukkuu lyttyyn kun siltä tuntuu, ja on käynyt väkivaltaiseksikin. Päivittäin hän haukkuu minua ilkeillä sanoilla ja haukkuu minua kun en hoida kotia hänen mielensä mukaan, vaikka väännän pitkää päivää hänen maatessa suurimman osan ajasta kahvilla tai kuppilassa. Hymyjä tai kauniita sanoja en kotona kuule... illalla sängyssä sitten pyydetään anteeksi, jos pyydetään, tai sitten pahastutaan kun kerron miltä tuntui ne ilkeät sanat. Minä tarvitsen huolenpitoa ja kauniita sanoja, haluan tuntea itseni rakastetuksi muulloinkin kun silloin kun toinen on hellyydenkipeä tai puutteessa. Itsetuntoni on hyvä mutta tällaisessa suhteessa tunnen sen murenevan, samoin arvostukseni itseäni kohtaan. Erota en haluaisi, uskottelen itselleni että kyllä kaikki vielä muuttuu paremmaksi.
Sitten sain huomiota osakseni muualta, oli mahtavaa tulla kohdelluksi kuin ihminen. Minulle puhuttiin, minua kuunneltiin huolella ja aidosti. Minulle hymyiltiin ja kehuttiin, pidettiin hyvänä. Ja haluttiin myös. Ja minä halusin häntä. Tuntui ihanalta. Olen minä vieläkin ilo ainakin jonkun silmälle, ja miellyttävä myös.
En aio tehdä tästä suhdetta, tuskin enää tapaamme. Mutta itsetuntoni kyllä nousi, toisaalta kaduttaa ja omatunto kolkuttaa... Mutta nyt vain kävi näin. Nyt jaksan taas jatkaa tässä suhteessa ja korjata ongelmiamme, jotka tuntuvat aina vain uusiutuvan. Olen uhrannut paljon ja olen valmis uhraamaan lisääkin... aina suhteen voi pelastaa jos vain jaksaa. En tiedä pitäisikö minun tunnustaa, ketä se hyödyttäisi. Olenko suhteemme pahis ja julma, kelvoton? En tiedä... Haluan että tämä suhde toimii, mutta jostain piti saada lisää voimaa.
Olen petturi
22
1984
Vastaukset
- on niin että
liiba-laaba lässyn-lässyn ja läpätilää. Mene itseesi myös.
- Pettäjäjapaha
olet oikeassa, surkeaa selitellyä. jos joku voisi poistaa tämän ketjun niin olkaa hyvä...
- Peetteri J.
Pettäjäjapaha kirjoitti:
olet oikeassa, surkeaa selitellyä. jos joku voisi poistaa tämän ketjun niin olkaa hyvä...
ja vetää sanojaan pois. Osa kirjoittelee puuta-heinää, toiset ihan hyviäkin kommentteja. Lue, mieti omaan kuvioosi sopivat jutut ja rakenna oma onnesi. Kritiikki ja ulkopuolinen "asiantuntemus" antavat hyviä työkaluja itsetutkiskeluun, vaikka osa teksteistä ruoskinnalta tuntuukin. Nautinnollisia lukuhetkiä.
- Naiselta
Meillä naisilla kun tahtoo se asia mennä niin että kaipaamme halauksia,suukkoja yms...Hellyttely muotoja kauniita sanoja.Luulempa kuitenkin että sinulla on perus suomalainen mies mikä,ei omaa niitä nais maisia piirteitä pukea tunteita sanoiksi.Ilkeyttää haukkuu sinua pahoilla sanoilla kun ei ole tyytyväinen johonkin. Mieti niitä tilanteita missä hän haukkuu.Mieti myös mikä sai sinut ajautumaan pettämisen tielle?Koittakaa ottaa puheeksi jos seksuaalielämä ei ole tyydyttävää? SE ON KUITENKIN SYY ETTÄ PETIT.Eikö vaan?Jos mieheni arvostelisi ulkonäköäni jollain tavoin.Voin sanoa että siihen se seksuaaali elämä pikku hiljaa kuihtuisi.Sillä ihminen hän on kaikkein haavoittuvin rakastellessaan.Minä en syyllistä sinua koska kukaan meistä ei tiedä teidän elämää eikä elä sitä.En myöskään suosittele kertomista petturimaisesta teostasi koska se synnin päästö helpottaa sinua,mutta entä miehesi jos haluat jatkaa.Muista että olet satuttanut häntä kaikkein raainmalla tavalla mitä voi rakas tehdä.Minäkään en tiedä jos omassa elämässä kumppani pettäisi voisinko antaa anteeksi.-Puhukaa yhdessä mitä voisitte tehdä tappavalle arjelle!
- Petturi myös.......
Kun olisin itse kirjottanut, kun luin. Ihan sama mieli. Itsetunto nousi ja oli ihanaa kuulla kun kehuttiin kauniiksi ja pidettiin hyvänä. Jaksan taas jonkin aikaa tätä arkista suhdetta...miksi omat miehet ei tajua kuinka tärkeää naiselle on kun suukotellaan, halitaan ym. Useammin kuin alkuhuumassa. Oma vikanne miehet.
- Avovaimo
olen miettinyt näitä avo ja avioliittojen tylsiintymistä ja kysellyt ystäviltä myös.
Lähes aina kaikilla ystävättärilläni on suhteet muuttuneet suht tasasen tylsiksi mutta yksi poikkeus on.
Meitä on 5 naista jotka on teineistä asti joidenki kans kauemminkin oltu kavereita.
Kaikki nyt avio tai avoliitoissa ja yksi etelä-amerikassa.
Se ero meillä on että ainoana tämä etelän miehen vaimo saa päivittäin kehuja ja ylistystä kauneudestaan ja sulosesta puheäänestään.
Melkein kaikesta. Alottaa kuulemma aamun kehumalla kuinka joka aamu huomaa olevansa naimisssa maailman kauneimman naisen kanssa.
Siis mun ajatus jos miehet edes kehuisi ja hymyilisi moni nainen olisi onnellinen jo niistä sanoista.
Suomalainen mies ei kehu ainakaan usein ja ei ainakaan heti aamusta.
Tämä on varmaan kulttuurierovaisuus.
Meidän opetaan jo lapsina et ei turhaan saa kehua kun siitähän ihan ylpistyy.
Mitä ne kauniit sanat maksaa?
molemminpuolin aamu pitäisikin alkaa hymyillä ja suukoilla. Kokopäivä olis parempi kun oisi aamulla jo kehuttu vaikka turhaankin mutta kehuttu silti. - Loveless (m)
Minä suukotin, halasin, kehuin ennen kuin hän lähti matkalle kuinka kaunis hän onkaan, autoin valitsemaan kauniit vaatteet. Hän tuli takaisin...oli pettänyt minua, suudellut, pitänyt kädestä ja harrastanut seksiä toisen miehen kanssa. Onko oloni nyt hyvä? Ei. Tein kaikein mitä kunnon mies voi tehdä ja minua petettiin. Hän vannoi ettei ikinä voisi pettää minua koska olen niin ihana ja täydellinen mies, eikä ainakaan humalassa. Mutta näin vain kävi. Taidatte kaikki saatanan akat olla samanlaisia.
- mirame81
Loveless (m) kirjoitti:
Minä suukotin, halasin, kehuin ennen kuin hän lähti matkalle kuinka kaunis hän onkaan, autoin valitsemaan kauniit vaatteet. Hän tuli takaisin...oli pettänyt minua, suudellut, pitänyt kädestä ja harrastanut seksiä toisen miehen kanssa. Onko oloni nyt hyvä? Ei. Tein kaikein mitä kunnon mies voi tehdä ja minua petettiin. Hän vannoi ettei ikinä voisi pettää minua koska olen niin ihana ja täydellinen mies, eikä ainakaan humalassa. Mutta näin vain kävi. Taidatte kaikki saatanan akat olla samanlaisia.
Sehän on selvää,mutta en sinuna ALENTUISI yleistämään KAIKKI NAISET. Saa.ana että ärsyttää lukea tuollasta yleistämistä.Ymmärrän että olet pettynyt,mutta pura sitä pettymystäsi oikeaan kohteeseen.Siihen petturi naiseen.Kukaan nainen Sillä ihan hyvin minäkin voisin sanoa että KAIKKI miehet pettää!!!Vaan en halua uskoa niin,ainenkaan nykyisen mieheni kohdalla.Itsehän me voimme omaan parisuhteeseen vaikuttaa...Eikun rakastelemaan:)
- mummomuori
Onkohan niin, että nykyään odotetaan parisuhteessa kaiken tulevan valmiina eteen. Odotukset toista kohtaan ovat hirvittävän suuret. Toisen pitää olla todellinen vuorovaikutuksen ammattilainen ja ihmissuhteiden (sekä psykologian, kasvatustieteiden että kehityspsykologian) erikoistuntija, että toinen on tyytyväinen haluamansa kohteluun. Joskus tuntuu että etenkin miehiltä vaaditaan näitä?
Parisuhde on parhaimmillaan yhdessä kasvamista. Se tarkoittaa että samalla kun antaa kasvattaa itseään, kasvattaa toista. Ymmärrystä siitä, että olemme epätäydellisiä eikä meistä täydellisiä tulekaan. Aina toisessa on jotain, mitä ei voi muuttaa tai on ”vikaa”.
Ennen naiset osasivat ”kasvattaa” aviomiehiä, nyt miehet taitavat joutua toimimaan lähinnä isinä ja aikuisina vaimoilleen.
Jospa kokeilisit näyttää omilla esimerkeilläsi, johdatella asiat halaamaasi suuntaan tuon vaatimisen sijaan? Näytä kuinka sitä lämpöä ja romantiikkaa annetaan? Ihan käytännössä. Anna toiselle aikaa havaita (muutokset tapahtuvat hiljalleen) ja yrittää antaa tehdä perässä. Ole iloinen pienestäkin muutoksesta, mutta ÄLÄ tee siitä numeroa. Tarkoitus ei ole että sinä olet auktoriteetti häntä kohtaan. Älä opeta vaan ohjaa!
Homma loppuu kuin seinään, jos nujerrat hänet (hän voi olla todella epävarma osaamisestaan ja lakkaa yrittämästäkin, jos tulee kynsille), tai nöyryytät tai loukkaat.
Anna hänelle huolenpitoa ja kauniita sanoja, kiitä ja kehu jokaisesta pikkujutusta. Kun mies voi hyvin, on arvostettu, haluttu ja rakastettu hän kyllä älyää, miten sitä voi saada lisää – tekemällä sinulle samoin!
Älä edes kuvittele että saat tuloksia muutamassa kuukaudessa aikaan. Varaa pari vuotta. Pysähdy välillä miettimään, miksi sinulla on sellainen tarve (mikä se nyt milloinkin on)? Johtuuko se omasta kypsymättömyydestä, haluatko korvata sillä kenties jotain muuta vai onko se puhdasta itsekkyyttä?
”Olen uhrannut paljon ja olen valmis uhraamaan lisääkin...” jos leikit marttyyriä vain omaa palkintoasi odottaen, että sitten ei tarvitse enää itse tehdä mitään, et tule onnistumaan. Jos oikeasti välität, uhrautuminen voi olla mielenkiintoinen yhdessä kuljettu matka. Ihan sitä oikeaa käytännössä rakastamista.
Vankka itsetunto tarkoittaa sitä, että kykenee arvostamaan itseään vaikka ei muilta sitä arvostusta aina saisikaan. Eli muiden mielipiteet eivät niin hetkauta. Siinä sinun tulee kasvaa, oppia luottamaan itseesi ja ottamaan vastaan myös sitä kriittistä palautetta. Vaikkei se aina tulekaan aina mukavalla tavalla, se on itsellesi oppimisen paikka – ei kannata vetää hernettä nenään. Opetelkaa yhdessä antamaan sellaista toisellenne.
Mutta jos odotat ns, valmista parisuhdetta, niin ehkä on parempi jo katsoa sitä omaa asuntoa!- Sökö
muorihan puhuu asiaa heti aamusta.
Rautainen itseluottamus on parisuhteessakin kaiken a ja o. Miten luottaa puolisoon jos ei luota edes itseensä? Valmiita diilejä alttarilta arkkuun ei parisuhteissa ole. Muutosta tapahtuu koko matkan, niihin tulee sopeutua. - Mies lukija
Kouluta siis tuunaa itsellesi puoliso!
Eikös siihen ihmiseen rakastuta sellaisenaan ja yhdessä kasvaminen henkisesti on mukautumista yhteen eikä toisen muokkaamista itselle mukavaksi?
Harva jää kouluun loppuelämäksi jos vaimo alkaa sulkeisia kotona pitämään.
Itsetuntoa tai ei kaikki kasvaa aikuiseksi omaa tahtiaan ja yleensä ihmiset rakastuu ja ihastuu enempi siihen mitä on eikä siihen mikähän tästä vielä tulee.
Tämä mielipide vaan minulta miehenä ja en suostuisi ottamaan keskenkasvuista vaimoa niinkun koiranpennun jota saa sitten kouluttaa,
vaan toivon naisen olevan jo melko valmis ja kouliintunutn elämään. - mummomuori
Mies lukija kirjoitti:
Kouluta siis tuunaa itsellesi puoliso!
Eikös siihen ihmiseen rakastuta sellaisenaan ja yhdessä kasvaminen henkisesti on mukautumista yhteen eikä toisen muokkaamista itselle mukavaksi?
Harva jää kouluun loppuelämäksi jos vaimo alkaa sulkeisia kotona pitämään.
Itsetuntoa tai ei kaikki kasvaa aikuiseksi omaa tahtiaan ja yleensä ihmiset rakastuu ja ihastuu enempi siihen mitä on eikä siihen mikähän tästä vielä tulee.
Tämä mielipide vaan minulta miehenä ja en suostuisi ottamaan keskenkasvuista vaimoa niinkun koiranpennun jota saa sitten kouluttaa,
vaan toivon naisen olevan jo melko valmis ja kouliintunutn elämään.oman puolisonsa!
Arvasin että joku mies älähtää jo sanasta koulutus : ) Opetuskin olisi ollut hyvä sana. Toisaalta elämän koulussa meitä koulitaan…
Kasvaminen ei tapahdu umpiotilanteessa vaan aina suhteessa toisiin ihmisiin. Sinä itse vaikutat ja sinuun vaikututetaan – tietoisesti tai tiedostamattomasti. Mitä tietoisempaa, sitä parempi!
Kun ymmärrät vaikka sen miksi toinen aina suuttuu tietystä asiasta, se on helpompi ottaa vastaan ja välttää. Samoin vaikutat itse siihen kuinka sinua toinen voi ja saa kohdella. Kouluttamista on siis vaikka se, että vaadit ystävällistä puhuttelua ja kieltäydyt vaikka nimittelyjen kuuntelemisesta. Aivan arkipäivää, eikä mitään sulkeisia.
Mitenkä itse mukaudut? Teet aina niin kuin toinen sanoo, vai toinen tekee niin kuin sinä vaadit? Vai luotteko yhteiset pelisäännöt – se taas tarkoittaa että täytyy oppia tekemään toisin kuin ennen. Koulitte toinen toistanne! Eli useimmat miehet jäävät erittäin mielellään tähän koukkuun!
Juu, jos kaipaat ”valmista” naista, hänellä pitää olla monipuolinen ja monivaiheinen elämä takanaan. Lapsena ja nuorena hän on oppinut näkemään monenlaista ja erilaista perhe-elämää. Samoin parista pitkästä parisuhteesta on erittäin paljon hyötyä, etenkin jos niistä on lapsia ainakin kaksi. Hän tietää, että tavat ja perheiden ”kulttuurit” poikkeavat toisistaan todella paljon. Hänellä alkaa olla jo osaamista.
Kuten mitä on siisteys – hän tietää siitä kymmenen erilaista variaatiota. Samoin hän on oppinut ainakin kahdeksan tapaa ymmärtää, mitä tarkoitetaan riitelyllä, talouden hoidolla sekä harrastuksilla. Entä mitä juuri sinun ihana seksisi? Pitkämieleisyys ja ymmärrys kasvaa vain kokemuksien myötä, joten hän on iältään mieluummin 60 kuin 50 v. Sitä ennen ei oma ymmärrys eikä kokemus ole vielä koulinut ”valmiuksiin”.
Miehet haluavat itselleen ikuisen nuken ja keijukaisen – ”koskaan et muuttua saa” version naisesta. Hän ei saa muuttua fyysisesti, eikä kasvaa henkisesti. Naiset puolestaan näkevät tulevaisuuden ja ne tuhannet ihanat mahdollisuudet joita mies pitää sisällään. Niihin he rakastuvat.
Naiset odottavat ja odottavat koska muutos pojasta mieheksi tapahtuu, miehet pekäävät kun nainen muuttaa kampausta, lihoo, alkaa pitää puoliaan. Kas siinä selitys, miksi avioliitot eivät onnistu.
Joten, odota sinä vain valmista. Ole ikuinen pikkupoika, Peter Pan, jonka ei tarvitse kasvaa ja Helinäkeiju rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet. Sitä paitsi useimmat miehet nimenomaan haluavat juuri siksi sen nuoren kokemattoman vaimon, että saavat heidät opetettua juuri omille tavoilleen. Eronnut nainen koetaan hankalana, koska toinen vieras mies on opettanut häntä, eikä välttämättä ole niin notkea ja nöyrä kuin kokematon.
Juu, olen saanut hyvää palautetta miesteni seuraavilta vaimoiltaan - ovat olleet hyvin koulutettuja :)
- vielä...
Miksi haluat jatkaa nykyisessä suhteessasi?
Velvollisuudentunto ja morkkis pettämisestä eivät sitten kelpaa vastaukseksi... - naurattaja
Minäkin jaksan leperrellä pettäjä naiselle kymmeniä kertoja,kun niiltä saa niin hyvät kyydit ,mutta siihen se saa jäädä valitan
- Itku ilosta
se vieras mies kuuntelee sinua, puhuu sinulle kauniisti, ymmärtää sinua, antaa huomiota ja hellyyttä sekä haluaa sinua.
Ihan ja vaan sen takia, että olet heikko ja helppoa saalista, ilmainen pano, et sen enempää. Jos hän pitäisi sinua jotenkin parempana kuin masturbointiastianaan, et todennäköisesti enää olisi sen nykyisen "surkimuksesi" vaimona. Tämä uusi ja ihana mies hymyilee sinulle selkäsi takana, näin se vaan menee, vaikka muuta uskotteletkin. Sinun heikkouttasi käytetään hyväksi.- -rakastaja-
niin se vaimokin on pano ja helppo ja heikko siis ihan samoja sanoja kun äsken luettelit rakastajatterelle :-D
- Sama selkokielelle
-rakastaja- kirjoitti:
niin se vaimokin on pano ja helppo ja heikko siis ihan samoja sanoja kun äsken luettelit rakastajatterelle :-D
liittyi edellisen kirjoitukseen, selventäisitkö lausahdustasi hyvä ystävä?
- edellinen kirjottaja selkok...
Sama selkokielelle kirjoitti:
liittyi edellisen kirjoitukseen, selventäisitkö lausahdustasi hyvä ystävä?
samasta syystä mies pitää vaimoa rakastajattaren lisäksi vaikka koko systeemi olisi kun heiluva korttitalo se vaimon hyväuskosuus ja helppous
varmana panona pitää kannattamattomankin yrityksen viel edes jotenkin pystyssä.
Kodinhoitaja on miehen etu vaimolla taas elintaso ja lämmin asunto.
Tätä tarkoitin ja rakastuminen ei ole kun hetken tunne ja siihen on tai ei jo jäänyt kiinni ja sillä ehdolla jatkuu. - Lupas
edellinen kirjottaja selkok... kirjoitti:
samasta syystä mies pitää vaimoa rakastajattaren lisäksi vaikka koko systeemi olisi kun heiluva korttitalo se vaimon hyväuskosuus ja helppous
varmana panona pitää kannattamattomankin yrityksen viel edes jotenkin pystyssä.
Kodinhoitaja on miehen etu vaimolla taas elintaso ja lämmin asunto.
Tätä tarkoitin ja rakastuminen ei ole kun hetken tunne ja siihen on tai ei jo jäänyt kiinni ja sillä ehdolla jatkuu.Aika vetelässä maaperässä pirttisi seisoo jos ajatuksesi ja toimintatapasi ovat käsi kädessä. Rakastuminen on tosiaan vain hetken hurma, mutta sen jälkeen alkaa todellinen rakkaus variaatioineen. Ei ole ilmeisesti kohdalle osunut kun täytyy kahden välillä arpoa. Yhdestä kokonaisesta, olkoon mies tai nainen, ei saa millään laskuopilla kahta täyttä. Vajaaksi jää joka puolelta.
- Oppia ikä kaikki
-rakastaja- kirjoitti:
helppo pano, ei todellakaan ole. Ikää tulee ja patteja kylkeen vuosien varrella. Rahaa kuluu niin maan perusteellisesti, että saa sen paklattua edes ulkoilmakelpoiseksi. Se vaatii kohta kaiken maailman koroke- ja levikesarjaa roppaansa että sen voi ihmisten ilmoille viedä. Ja sinä sanot helpoksi, ikää kun tulee saattaa ajatus muuttua.
- 000
Minun mieheni ei myöskään antanut minulle huomiota koko kymmenen vuoden ajan kun olemme olleet naimisissa. Elettiin arkea, mutta ei koskaan mitään romanttista kahdestaan, paitsi suhteen alkuvaiheessa. Olen kyllä yrittänyt kaikkea, mutta luopunut toivosta. Koska meillä on suurperhe en koskaan ajatellut, että ryhtyisin ratkaisemaan romantiikan puutetta olemalla uskoton. Ajattelin, että kun lapset ovat isompia meillä on ehkä enemmän aikaa toisillemme.
Sitten sain selville, että mieheni, joka ei koskaan järjestänyt romantiikkaa meidän suhteeseen on suhteessa toiseen perheelliseen naiseen !
Tapahtuneesta on jo kohta vuosi. En tiedä kuka tämä nainen oli, mutta mieheni tuntui olleen tähän ihmiseen "rakastunut", niin kuin minuunkin joskus aikanaan. Silti olemme edelleen yhdessä, sillä emme halua hajoittaa lastemme kotia.
Olen raivonnut ja vihannut, mutta rakastan silti miestäni.
En edelleenkään ole saanut mieheltäni hellyyttä, lastenhoidossa hän auttaa ehkä hieman enemmän kuin ennen. Mieleni on murtunut ja kroppani riutunut, nämä kaksi asiaa eivät ainakaan edesauta asiaamme.
Minusta uskottomuus ei ole ratkaisu kenenkään ongelmiin, ellei sitten ole täysin välinpitämättömässä suhteessa. Asiat tulisi ratkaista puhumalla ja erot tehdä sovussa.
Kurja totuus on vain, että ns. ruuhkavuodet ovat täyttä totta ja tuona aikana tehdään monta turhaa eroa. En haluaisi neljänkympin korvilla lähteä taas etsimään itselleni elämänkumppania, kun minusta minulla on jo sellainen, mutta aika näyttää onko minut pakotettu siihen.- eräs n
"En edelleenkään ole saanut mieheltäni hellyyttä, lastenhoidossa hän auttaa ehkä hieman enemmän kuin ennen."
Kuulostaa kamalalta. :( Mikä on "syy" siihen miehellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455120Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1161618Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151429Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481339- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41030Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59805Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783