Olen eronnut pitkäaikaisesta suhteesta vajaa puoli vuotta sitten. Tuntuu kyllä edelleen, että se olisi kuin eilinen. Sen jälkeen tunne-elämä on ollu täysin nollissa ja tuntuu muutenkin et mun elämässä ei oo tapahtunu yhtikäs mitään. Sitä samaa kotona istumista ja hetkittäisiä kavereiden tapailuja. Ei tää todellakaan riitä mulle en jaksa tällei elämääni jatkaa. Haluun jonkun mun viereen, jonka kanssa voi jakaa kaikki asiat ja joka ymmärtää mua. No mistä tälläsen ihmisen sit voi löytää.........ei mitään hajua!
Alkaako uus elämä?
14
1753
Vastaukset
- niin liian tuttua
Mä voin allekirjottaa sun tekstin 110 prosenttisesti. Mul täysin sama tilanne.
- haluat......
Kerron esimerkin toiselta puolelta.
Tapasin miehen, joka eronnut myös muutama kuukausi sitten. Meillä synkkasi heti; pystyimme puhumaan uskomattoman avoimesti kaikesta ja välillämme tuntui olevan todellista sielujen sympatiaa. Ihastuminen oli päivänselvää.
Minullekin on elämässä sattunut kaikenlaista ja hän tuntui olevan vastaus rukouksiini, niin aitoa ja hellää ihmistä en ole ennen tavannut. Mies kertoi minulle järkyttävästä menneisyydestään (edellisessä suhteessa monenmoista hyväksikäyttöä) ja hän, sinun tavoin, tunsi olevansa todella eksynyt ja hukassa.
Minua arvelutti se, että onko hän todella valmis suhteeseen, niinkuin tosissaan, niin hän vakuutti minulle, että suhde kanssani tuntuu juuri oikealle ja että hän uskoo siten myös entisen unohtuvan lopullisesti.
Toisin kävi. Hän ei kykene suhteeseen, sitten kuitenkaan, vaikka sanoo rakastavansa minua. Hän on pyytänyt minua ymmärtämään, että hän tarvitsee aikaa selvitelläkseen päänsä ja laittaakseen itsensä kuntoon. Hänellä tuntuu olevan itsetunto-ongelmia ja voimat vähissä.
Olen kuitenkin iloinen siitä, että voimme olla avoimia. Toivon todella, että hän pääsee jaloilleen. Tuo ihminen koskettaa sydäntäni niin kauniisti. Sellaista tapahtuu vain muutaman kerran elämässä.
Tulevaisuus tulee näyttämään, miten tiemme kulkevat.
- ihmisiä
Baarit ovat hyviä paikkoja tavata ihan tavallisia ihmisiä.
- all hope is gone
Olet kyllä ihan oikeassa, mutta ei oo toiminu mulla. Ulkonäössäni ei oo hirveesti valittamista, pukeudun normaalisti, osaan puhua ihmisten kanssa mut ei oo tärpänny. Olen ajatellut asian näin, että en enää aio mennä baariin seuranhakutarkoituksessa vaan ainoastaan viettämään laatuaikaa kavereiden kanssa. Jos joku nainen nykäisee hihasta niin sitten voi tilanne tarvittaessa muuttua.
- ukkeli
Sinulla on hyvä nimimerkki ja hyvä musiikkimaku :-) Vaikka ei kannatakaan pelkästään tuota bändiä kuunnella erotunnelmissa...
Voin vastata itse eronneena taitaa olla jo kohta vuosi aikaa. Joo, kyllä elämä voittaa lopulta, ihan ehdottomasti!
En pitäisi kiirettä tutustua uusiin kumppaneihin, vaan pikemminkin tutustua omaan itseensä ja miettiä, miten voisi oppia elämään yksin ja nauttia olostaan yksin.
Itse ymmärsin tämän aika myöhäisessä vaiheessa elämääni. Luulin, että toinen ihminen voi parantaa omat haavani ja tehdä minut täydeksi. Näin ei kuitenkaan ole. Ensin pitää oppia elämään itsensä kanssa ja jopa tykkäämään siitä, mitä on, hyvine ja pahoine puolineen.
Sen jälkeen vasta voi oikeasti saada toimivan suhteen jonkun toisen kanssa. Jos et tunne itseäsi, niin miten ihmeessä voisit tuntea toisen ihmisen??
No joo, mitä sitten voi tehdä ilman kumppania? Vaikka mitä! Tee jotain nyt mitä olet aina haaveillut tehdä!
- Kiipeä vuorelle
- Sukella meren syvyyksiin
- Viljele porkkanoita
- Mene metsään kävelemään, juoksemaan, hiihtämään
- Nauti elämästäsi
- Hengaile kavereiden kanssa ja juttele asioista
- Sure ja kohtaa suru, mutta älä takerru siihen.
- Vihaa ja ..-..
- Ole itsesi kanssa
- Löydä rakkaus johonkin muuhun kuin naiseen
Sitten kun aikaa on kulunut ja huomaat, ettet ole surenut eroasi tai ajatellut exääsi pariin kuukauteen, olet valmis uuteen suhteeseen...
t. Kohtalontoveri- all hope is gone
Aika hyvät neuvot annoit ja kuulostaa kyllä järkeenkäyvältä. Mulla onkin ollu sellanen ongelma et elämässä ei oo riittävästi sisältöä ja sitten kun toinen lähtee niin tuntuu jäävän aivan yksin kaikkeen. Haluan kyllä vahvistua ihmisenä ja olla niin kuin mies. Ehkä tällainen olotila näkyy sitten myös ulospäin jolloin muut ajattelevat että toi on itsevarma kaveri.
- ukkeli
all hope is gone kirjoitti:
Aika hyvät neuvot annoit ja kuulostaa kyllä järkeenkäyvältä. Mulla onkin ollu sellanen ongelma et elämässä ei oo riittävästi sisältöä ja sitten kun toinen lähtee niin tuntuu jäävän aivan yksin kaikkeen. Haluan kyllä vahvistua ihmisenä ja olla niin kuin mies. Ehkä tällainen olotila näkyy sitten myös ulospäin jolloin muut ajattelevat että toi on itsevarma kaveri.
Tiedän tunteen, koska olen kokenut sen nuorempana. Sisältöä löytyy kuitenkin elämään, kun hieman avaa itseään ulkomaailmalle.
Itse törmäsin sellaiseen kirjaan kuin Wayne Dyer
"vaikuta kohtaloosi" kirjastossa. Sattumoisin luin sen, vaikka aika skeptisesti olen aiemmin suhtautunut tuollaisiin elämäntapaoppaisiin. Täytyy kuitenkin sanoa, että se muutti elämäni.
Eron jälkeen oli pakko ensimmäistä kertaa elämässä katsoa itseään ihan tosissaan syvälle sisimpään ja huomasin, että olen itse ollut aika
paska tyyppi monin tavoin ja jotenkin silmät aukeni sille, että ei minun tarvitse olla tämmöinen, vaan voin olla ihan mitä haluan. Siitä eteenpäin elämä on muuttunut mielekkääksi ja kiinnostavaksi. Paikoitellen jopa hauskaksi :-)
Tärkeintä on elämässä, että ei pysähdy, vaan jatkaa kasvuaan. Jos ei kasva, niin tavallaan kuolee henkisesti ja jämähtää paikalleen. Siitä taas seuraa pahaa oloa, joka helposti pahenee ahdistukseksi yms... - kirjasta
ukkeli kirjoitti:
Tiedän tunteen, koska olen kokenut sen nuorempana. Sisältöä löytyy kuitenkin elämään, kun hieman avaa itseään ulkomaailmalle.
Itse törmäsin sellaiseen kirjaan kuin Wayne Dyer
"vaikuta kohtaloosi" kirjastossa. Sattumoisin luin sen, vaikka aika skeptisesti olen aiemmin suhtautunut tuollaisiin elämäntapaoppaisiin. Täytyy kuitenkin sanoa, että se muutti elämäni.
Eron jälkeen oli pakko ensimmäistä kertaa elämässä katsoa itseään ihan tosissaan syvälle sisimpään ja huomasin, että olen itse ollut aika
paska tyyppi monin tavoin ja jotenkin silmät aukeni sille, että ei minun tarvitse olla tämmöinen, vaan voin olla ihan mitä haluan. Siitä eteenpäin elämä on muuttunut mielekkääksi ja kiinnostavaksi. Paikoitellen jopa hauskaksi :-)
Tärkeintä on elämässä, että ei pysähdy, vaan jatkaa kasvuaan. Jos ei kasva, niin tavallaan kuolee henkisesti ja jämähtää paikalleen. Siitä taas seuraa pahaa oloa, joka helposti pahenee ahdistukseksi yms...Kuulostaa mielenkiintoiselta opukselta, kun itsekin pohdin elämää näin eron tunnelmissa. Mitä kaikkea siinä kerrotaan/suositellaan?
- jjjk
Niinpä.. aluksi ajattelin, että alan kuitenkin nauttia tästä "uudesta elämästä" jne jne. Hetken olikin kivaa, kun pitkästä aikaa sai tehdä ihan mitä itse halusi ja milloin halusi ja miten halusi.
Mutta mikä tarkoitus tällä kaikella (siis elämällä) on ilman elämänkumppania...? Sitä vaan mietin ja kaipaan toista ihmistä viereeni. En vain enää pysty uskomaan, että löytäisin sellaisen kenen kanssa suhde toimisi..- all hope is gone
Juu mulla oli aluks täysin samat fiilikset, että nyt voi tehdä mitä haluaa. En ole vanha, mutta moni kaveri on tietenkin jo kerennyt perheelliseksi ja se saa tuntemaan olon vielä yksinäisemmäksi. Olen pohtinut myös samaa, että kantsiiko tässä enää aloittaa mitään seurustelua jos se vika onkin aina minussa. Toisaalta luotan vielä vähäsen siihen "rakkautta ensisilmäyksellä" kliseeseen. Sitä ei tietenkään kannata odottaa vaan elää tätä samaa tylsää elämää nyt vain eteenpäin.
- ukkeli
Mitä tarkoitusta on elämällä, jos se on kiinni jostain toisesta ihmisestä kuin itsestäsi?
Kukaan muu ei voi tuoda tarkoitusta ja merkitystä elämääsi kuin sinä itse. Ei kukaan muu... - all hope is gone
ukkeli kirjoitti:
Mitä tarkoitusta on elämällä, jos se on kiinni jostain toisesta ihmisestä kuin itsestäsi?
Kukaan muu ei voi tuoda tarkoitusta ja merkitystä elämääsi kuin sinä itse. Ei kukaan muu...No sittenhän mun homma on ihan paketissa. En pysty tuomaan elämääni tarkoitusta tai merkitystä. Todettu ja kokeiltu on.........
- Minä myös
all hope is gone kirjoitti:
No sittenhän mun homma on ihan paketissa. En pysty tuomaan elämääni tarkoitusta tai merkitystä. Todettu ja kokeiltu on.........
ensin itsesi kanssa. Yksinäisyys on ollut aika ajoin helvetillistä, mutta kun oppii siihen, niin ei se niin vaikeaa ole. Tämä on tällaista ylä-ja alamäkeä, ainakin minulla. Yritän toimia suhteiden osalta ensimmäistä kertaa elämässäni oikein, eli en hyppää uuteen vain sen takia, että yksin ei ole hyvä olla. Sain edellisessä suhteessa niin paljon kärsiä, että en ole valmis uuteen vielä pitkiin aikoihin, olenko koskaan, en tiedä. Onhan se tietysti varmaan paljon siitä kiinni mitä ihminen on kokenut, eli kuinka valmis on kaiken vanhan jälkeen uuteen. Nyt minua ei ainakaan pahoinpidellä, syytellä, arvostella ja jätetä enää, kukaan ei pääse enää elämääni käsiksi, yksin olemisessa on näitä hyviäkin puolia.
- all hope is gone
Minä myös kirjoitti:
ensin itsesi kanssa. Yksinäisyys on ollut aika ajoin helvetillistä, mutta kun oppii siihen, niin ei se niin vaikeaa ole. Tämä on tällaista ylä-ja alamäkeä, ainakin minulla. Yritän toimia suhteiden osalta ensimmäistä kertaa elämässäni oikein, eli en hyppää uuteen vain sen takia, että yksin ei ole hyvä olla. Sain edellisessä suhteessa niin paljon kärsiä, että en ole valmis uuteen vielä pitkiin aikoihin, olenko koskaan, en tiedä. Onhan se tietysti varmaan paljon siitä kiinni mitä ihminen on kokenut, eli kuinka valmis on kaiken vanhan jälkeen uuteen. Nyt minua ei ainakaan pahoinpidellä, syytellä, arvostella ja jätetä enää, kukaan ei pääse enää elämääni käsiksi, yksin olemisessa on näitä hyviäkin puolia.
Tää on kyllän niin ylä- ja alamäkeä. Joku päivä pystyn jopa jotain iloitsemaan, mutta aika hetkellistä se on. Toisena päivänä tuntuu kuin olisi painot hartioiden päällä ja mikään ei innosta tai tunnu miltään. En suinkaan etsi mitään lohdutus suhdetta tähän tilanteeseen vaan toivon oikeasti, että pystyisin joskus löytämään minulle oikean ihmisen. En ole pitkään aikaan käynyt edes kaupungilla viihteellä no huomenna meen mut taidan jättää yökerhot väliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16012256
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454600Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1353653Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392758Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3631611Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021516Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461