Ottaa huomioon,että kuka näitä välitysfirmoja täällä kehuu.Onko se ihan oikeesti duunari vai herra välitysfirman,ken tietää!?
Täytyy varmaan
9
1140
Vastaukset
- TYÖTTÖMIEN LUOKKA
TYÖTTÖMIEN LUOKKA on VOIMAKKAIN. TYÖTTÖMIEN LUOKKA MURSKAA AY-LIIKKEEN JA OTTAA TEOLLISUUDEN TYÖPAIKAT ITSELLEEN DEMARI-PULLASORSILTA! PELJÄTKÄÄ SUOJATYÖPAIKKOJENNE PUOLESTA SILLÄ TYÖYYÖMIEN LUOKKA TAISTELEE OIKEUKSIENSA PUOLESTA!
- Oikea...
Itse olen ainakin ihan oikea IT-duunari ja tyytväinen vuokrafirman kautta saatuun työhöni. Olen nyt ollut samalla asiakkaalla vajaa kaksi vuotta ja ei mitään valittamista. Palkka ja edut täysin samaa tasoa kuin asiakkaan vakituisilla ja koulutustakin enemmän kuin vakituisilla, koska saan osallistua sekä asiakkaan järjestämiin, että vuokrafirman omiin.
Ja ei, asiakas ei palkkaa heille vakituiseksi. Tätä on kysytty. Mutta ihan tyytyväinen näinkin.
Minua taas kiinnostaisi nämä (tai tämä), joka jatkuvasti mollaa palstalla vuokrafirmoja. Mikä on syy mollaamiseen ja mitkä ovat noin yleensä motiivit? Vai onko vain taustalla se, että on kavereilta kuullut vai muuten saanut tylyä kohtelua jostakin firmasta?- entinen vuokrah...enkilö
On ihan eri asia olla vuokralla jatkuvassa IT-duunissa kuin tuotantotöissä jossain tehtaissa, parhaassakin tapauksessa vain 3-4 kuukauden pätkissä. Tässä syitä "mollata vuokrafirmoja":
-vuokrafirma maksaa pienintä palkkaa mitä työehtosopimus sallii
-työterveyshuoltoa tai mitään etuja ei ole
-jos kyselet oikeuksiesi perään, töitä ei enää tarjota
-jos itse lopetat työn (oli syy mikä tahansa), töitä ei enää tarjota - VÄÄRÄSSÄ!
entinen vuokrah...enkilö kirjoitti:
On ihan eri asia olla vuokralla jatkuvassa IT-duunissa kuin tuotantotöissä jossain tehtaissa, parhaassakin tapauksessa vain 3-4 kuukauden pätkissä. Tässä syitä "mollata vuokrafirmoja":
-vuokrafirma maksaa pienintä palkkaa mitä työehtosopimus sallii
-työterveyshuoltoa tai mitään etuja ei ole
-jos kyselet oikeuksiesi perään, töitä ei enää tarjota
-jos itse lopetat työn (oli syy mikä tahansa), töitä ei enää tarjotaEt ole ilmeisesti oikeasti ollut yhdenkään vuokrafirman kautta töissä! Tai sitten olet vahingossa valinnut ne kaikkein paskimmat (varamiesp,staffpoint,barona,clio yms.) firmat!? Itsellä kokemusta eräästä pienemmästä täysin kotimaisesta ja johdon omistamasta yrityksestä. Siellä hommat hoidettiin todella mallikkaasti. Työterveyshuolto, työvaatteet, palkka, työvuorot, kaikki oli ihan kunnossa n.6kk ajan minkä työskentelin firman kautta..kunnes sain vakituisen työn samaisen asiakkaan palveluksesta..palkka putosi melkein 2€/h, ja työtehtävät muuttuivat vaativampiin! Että haukkukaa vaan ihan rauhassa vuokrafirmoja..minä en todellakaan muuta mielipidettäni ex työnanatajastani!!!
- vai pimittikö palkkaa?
VÄÄRÄSSÄ! kirjoitti:
Et ole ilmeisesti oikeasti ollut yhdenkään vuokrafirman kautta töissä! Tai sitten olet vahingossa valinnut ne kaikkein paskimmat (varamiesp,staffpoint,barona,clio yms.) firmat!? Itsellä kokemusta eräästä pienemmästä täysin kotimaisesta ja johdon omistamasta yrityksestä. Siellä hommat hoidettiin todella mallikkaasti. Työterveyshuolto, työvaatteet, palkka, työvuorot, kaikki oli ihan kunnossa n.6kk ajan minkä työskentelin firman kautta..kunnes sain vakituisen työn samaisen asiakkaan palveluksesta..palkka putosi melkein 2€/h, ja työtehtävät muuttuivat vaativampiin! Että haukkukaa vaan ihan rauhassa vuokrafirmoja..minä en todellakaan muuta mielipidettäni ex työnanatajastani!!!
kun palopuheesi loppuun vannot että mielipiteesi työnanatajasta on valettu betoniin.
No, lammas sanoo: "määäääää!"
- näinonjoo
kokemuksesta voin sanoa ettei niitä duunarit kehu. Olen ollut sen verran monessa "sutenöörilafkassa" duunissa että tiedän että ne hoitaa velvoitteensa toinen toistaan huonommin. Tämä on totuus jota yritetään kääntää päälaelleen suht tarmokkaasti.
- ongelma ammattiliitoille
Ammattiliittojen edunvalvojat eivät ehdi edes käsittelemään kaikkia vuokrafirmojen palkanmaksu ja työsuhde-epäselvyyksiä.
- eroja on
Olen myöskin ollut useammassa vuokrafirmassa töissä sekä useammassa paikassa suoraan vakituisena tai määräaikaisena. Mielestäni ei ole ollut mitään eroa olenko ollut vuokratyöntekijänä vai suoraan töissä! Vuokrafirmojen välillä taas on isojakin eroja. Oman kokemukseni mukaan kaikkein suurimmat eivät aina ole parhaita, mutta ei varmaan kaikki ihan pienetkään (ei ole kokemusta). Ja kyllä niita eroja on yhtä paljon yrityksissä yleensäkin! Pienten yksityisten yritysten kanssa olisin eniten varuillaan että hoitavat kaiken laillisesti!
- on laiton
eroja on kirjoitti:
Olen myöskin ollut useammassa vuokrafirmassa töissä sekä useammassa paikassa suoraan vakituisena tai määräaikaisena. Mielestäni ei ole ollut mitään eroa olenko ollut vuokratyöntekijänä vai suoraan töissä! Vuokrafirmojen välillä taas on isojakin eroja. Oman kokemukseni mukaan kaikkein suurimmat eivät aina ole parhaita, mutta ei varmaan kaikki ihan pienetkään (ei ole kokemusta). Ja kyllä niita eroja on yhtä paljon yrityksissä yleensäkin! Pienten yksityisten yritysten kanssa olisin eniten varuillaan että hoitavat kaiken laillisesti!
Kokoomus ja niiden kannattajat jotka eivät itse ole päivääkään tehneet töitä niile firmoille vaan ovat ottaneet kaiken tuoton vastaan, ja köyhdyttämällä työtä tekevää kansaa kehuvat tätä aatetta. Semmoinen duunari joka kehuu näitä lafkoja ei varmasti omaa pitempiaikaista kokemuksellista tietoa parempi palkaisesta työstä ja pönkittää ajatusta " Ettei häntä käytetä hyväkseen".
Kaikki liikkuu rahan ympärillä, päinvastoin yritykset jotka myyvät tuotteita tai palvelujaan ulos haluavat pitkä-aikaisia ostosopimuksia että voivat lypsää mahdollisimman paljon ulos, mutta haluvat tinkiä kuluissaan äärimmilleen että se joka sen työn tekee saisi siitä niin vähän kuin mahdollista. Tähän ajatukseen perustuu koko henkilöstövuokraustoiminta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455040Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101149- 131103
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743