luottamusmieheksi

minä ehdolle

kuulun YTK elikkä yleiseen työttömyyskassaan ,enkä liittoon.
Voinko alkaa yhdistyksen luottamusmieheksi?

13

3869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsdkfgsdköljg

YTK ei ole ammattiliitto, eikä sillä ole siten luottamusmiehiäkään. Sinut voidaan valita luottamusvaltuutetuksi.

• ....

Luottamusvaltuutettu (ei liiton jäsen) ei saa liitolta mitään apua toimintaansa, ei edes lakiapua. Lisäksi luottamusvaltuutettua ei voida valita, mikäli työntekijöillä on luottamusmies valittuna.

Aloittajalle ehdottaisin omaan liittoon liittymistä ja sitä kautta luottamusmieheksi ryhtymistä.

• jatkaa
        .... kirjoitti:

Luottamusvaltuutettu (ei liiton jäsen) ei saa liitolta mitään apua toimintaansa, ei edes lakiapua. Lisäksi luottamusvaltuutettua ei voida valita, mikäli työntekijöillä on luottamusmies valittuna.

Aloittajalle ehdottaisin omaan liittoon liittymistä ja sitä kautta luottamusmieheksi ryhtymistä.

erosin juuri vuoden vaihteessa PAM liitosta koska en käyttänyt PAM:in palveluja ja maksoin "turhasta".
        Minulla on turvattu vakituinen työ ja siksi en ole tarvinnut PAM ammattihenkilökunnan apua.

Liityin tuohon yleiseen työttömyyskassaan koska vuosimaksu on vaan jotain 69€.

ja eilen pomo tuli sitten kysyy rupeanko luottamusmieheksi ja työsuojeluvaltuutetuksi!!

Elikkä nyt en sitten voi alkaa luottamusmieheksi, ennenkuin liityn taas PAM:in jäseneksikö?

• Nimimerkki *_
        jatkaa kirjoitti:

erosin juuri vuoden vaihteessa PAM liitosta koska en käyttänyt PAM:in palveluja ja maksoin "turhasta".
        Minulla on turvattu vakituinen työ ja siksi en ole tarvinnut PAM ammattihenkilökunnan apua.

ja eilen pomo tuli sitten kysyy rupeanko luottamusmieheksi ja työsuojeluvaltuutetuksi!!

Elikkä nyt en sitten voi alkaa luottamusmieheksi, ennenkuin liityn taas PAM:in jäseneksikö?

Joo, huono trolli. Pomo ei valitse kumpaakaan valtuutettua, vaan työntekijät valitsevat keskuudestaan niin luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun.

• ....
        jatkaa kirjoitti:

> Elikkä nyt en sitten voi alkaa luottamusmieheksi, ennenkuin liityn taas PAM:in jäseneksikö?

Aivan oikein, et voi. Luottamusmies on liiton jäsenten keskuudestaan valitsema edustajansa.

Lisäksi työnantaja ei voi pyytää sinua luottamusmieheksi juuri ylläolevasta syystä. Myös työsuojeluvaltuutettu valitaan vaaleilla, eli sekään ei tule työnantajan kutsumana. Sen sijaan työnantaja voi järjestää työsuojeluvaalit mihin kaikki työntekijät voivat osallistua.

• täsmentää
        .... kirjoitti:

> Elikkä nyt en sitten voi alkaa luottamusmieheksi, ennenkuin liityn taas PAM:in jäseneksikö?

Aivan oikein, et voi. Luottamusmies on liiton jäsenten keskuudestaan valitsema edustajansa.

Lisäksi työnantaja ei voi pyytää sinua luottamusmieheksi juuri ylläolevasta syystä. Myös työsuojeluvaltuutettu valitaan vaaleilla, eli sekään ei tule työnantajan kutsumana. Sen sijaan työnantaja voi järjestää työsuojeluvaalit mihin kaikki työntekijät voivat osallistua.

joo, olette aivan oikeassa että pomo ei minua voi "pyytää" luottamusmieheksi, tiedän sen.

Siis hän on kysynyt minun haluani kyseiseen hommaan koska kukaan muu ei halua sitä meidän työpaikasta ja tiedän sen että työntekijät valitsee luottamusmiehen ja he kannattavat jo minua vaikkei ole vielä ollut vaaleja.

• asdfasdfdsaf
        täsmentää kirjoitti:

joo, olette aivan oikeassa että pomo ei minua voi "pyytää" luottamusmieheksi, tiedän sen.

Siis hän on kysynyt minun haluani kyseiseen hommaan koska kukaan muu ei halua sitä meidän työpaikasta ja tiedän sen että työntekijät valitsee luottamusmiehen ja he kannattavat jo minua vaikkei ole vielä ollut vaaleja.

Ehdota pomolle että palkkaasi nostetaan PAM:n ja YTK:n jäsenmaksujen eron verran. Tai mieluummin koko PAM:in jäsenmaksun verran, koska YTK ei suostu hyvittämään jo maksamaasi tämän vuoden jäsenmaksua. Itse asiassa hyödyt koska liiton maksut voit edelleen vähentää verotuksessa. Summa on sen verran pieni, että uskoisin sen menevän työnantajalla läpi.

Liity sitten PAM:iin ja pitäkää luottamusmihen valintakokous. Itsesi lisäksi paikalle pitää saada vähintään yksi PAM:ilainen. Ehdottaisin että perustat vaalia varten yhden tai usemman PAM:ilaisen kanssa vaalitoimikunnan ja etenettä sen mukaan. Jos ehdokkaaksi ilmoittaudut vain sinä, tulet valituksi ilman vaalia. Luottamusmies voi tehdä juridisesti sitovia sopimuksia, joten valintamenettelynkin pitää olla täysin laillinen.

Olet alkamassa vaativaan tehtävään, joten käytä hyväksesi (ja työpaikan hyväksi) ainakin työnantajan kustannettavaksi kuuluva työsuojeluvaltuuten koulutus (esim http://www.tyoturva.fi/). Vasta siellä selviää mistä hommassa on tosiaan kyse, se ei ole koskaan pelkkä nimi paperissa. Luottamusmieskoulutus liitossa olisi myös hyvä, senhän maksaa liitto matkoineen ja työnantaja maksaa siltäkin ajalta normaalin palkan.

• hyväqw
        jatkaa kirjoitti:

lapsi ei pomo kysy alatko luottamusmieheksi.
        pomolla ei ole mitään oikeutta puuttua siihen.
        ota yht asianajajaan ja istukaa paikka hiljaiseksi
        tuommoista työnantajaa ei tarvita.
        valtuutetuksi voit alkaa mut et luottamusmieheksi etkä
        luottamusvaltuutetuksi olet ns perseennuolija salamatkustaja tässä työyhteiskunnassa.
        mulla jäsenmaksu 0.4 prosenttia palkasta

• kerran12
        täsmentää kirjoitti:

sano sille pomolle että suksii vittuun

• ei järjestä
        .... kirjoitti:

mitään vaaleja jotka koskevat työntekijöitä

• lettunennnn

Älä ystävä hyvä ala luottamusmieheksi jos olet hyvä työssäsi.Yleensä luottikselle maksetaan vähemmän kuin muille.Hyvässä yhteisössä ei kommareita tarvita.Luottamusmiehet ovat kehityksen jarruja ja estävät muiden työllistymisen.Minulla on kokemusta siitäkin.Vapaa duuniporukka saa eniten aikaa.YTK on hyvä kassa ja ei politikoi ollenkaan.

• luottari!

Sitä ei kyllä huomaa luottamusmiestehtävissä.

Tessissä määrätään:
        Luottamusmiestä ei saa luottamusmiestehtävänsä vuoksi erottaa työstä eikä muutoinkaan syrjiä. Luottamusmiestehtävän aikana tai sen johdosta häntä ei saa siirtää alempipalkkaiseen tai vähempiarvoiseen työhön kuin missä hän oli luottamusmieheksi valituksi tullessaan.
        Jos pääluottamusmieheksi valitun henkilön varsinainen työ vaikeuttaa pääluottamusmiestehtävien hoitamista on hänelle, ottaen huomioon yrityksen tai sen osan olosuhteet ja luottamusmiehen ammattitaito, järjestettävä muuta työtä. Tällainen järjestely ei saa aiheuttaa hänen ansionsa alentumista.

• lkdsfgj

Mahtavaa!
      Valtuutetuksi, tai liity liittoon ja saa koko hoito pienellä lisärahalla!
      PAM on tukenasi ja turvanasi jos olet heidän pyhää PLM kaartia. He ovat valmiita lakiakin rikkoen puristamaan palleista pahaa pomoasi kunnes vikisee. Hienoa on että voit sitten mennä ja tulla minne vaan kun aina toteat että "luottamustehtäviä tässä hoidellaan" PAMilla on oikein kursseja joissa voit olla ehkä vaikka et olisikaan, niin tai näin niin nautit täydellistä suojaa jota lakiakin uhmaten valvoo PAM PAM PAM.
      JOIN THE MOB!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5040
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1209
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1149
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1103
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      872
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      743
    Aihe