Arvoisa tasavallan Presidentti Tarja Halonen. Onpa aika mielenkiintoinen tämä vero uudistus! Minä joka saan sairaslomalla ansiosidonnaista päivärahaa menetän pienestä tulostani 20e rahaa. Mielenkiintoista on myös asumistukien tarkistu ajankohta joka on huhti-, toukokuun vaihtessa, jolloin vuoden alussa tullut 40 euron vuokrakorotus jää oman pussin päälle eli vaikka saan toimeentulotukea minulle tulostani jääkin tuo korotus maksettavaksi, koska toimeentulotuessa ei hyväksytä koko vuokraa. Menetys siis ennen vuokrantarkiastusta pienestä tulostani on 60euroa! Mitenkä sitten vaikuttaa, kun on sairaana ja Tapiolan ja KELAN tuet on evätty jo yli vuoden! Kuinka selvitä? Kuinka moni ostaa ruokansa 6 eurolla päivä? Onko ruokakassin jako oikea tapa elättää köyhiä? Arvostettu tapa? Itselläni on vielä vilja-aine allergia, joten noista kasseista ei ole pääasiassa minulle apua.Eikä myöskän varattomien ruokailuista. Harvoin siellä on erikseen allergikoille ruokaa! Olen aika uupunut , mutta minun luonteeni on elämänmyönteinen, jos olisi masennukseen taipuvainen, roikkuisin varmaan jo narun jatkona!? Kuitenkaan en ole .. omaksi ilokseni! Vakuutus yhtiössä ei ollut edes papereita luettu sen tietää asia sisällöstä! Nyt kun menen oikeusaputoimistoon he auttavat minua, kun ei enää sairaalan sosiaalityöntekijäkään selviä näistä lakipykälistä, saatika minä itse ja tässä haluaisi kuitenkin hoitaa terveyttään. Ei se sairastuminen tule omasta tahdosta. Saatika työttömyys. Olisitpa kuullut mitä työvoimatoimistossa sanottiin, kun työeläkekuntoutustuki hylättiin reilu vuosi sitten. Kirjoita siihen vaan työtön äläkä mieti!! Huh huh!! Minun olisi pitänyt valehdella. Onneksi oli sairaslomatodistukset ja lääkärin lausunnot kunnossa ja en suostunut kirjoittamaan työtön, työtön. Kirjoitan edelleenkin sairas, sairas!! Näitä tarinoita on varmaan Suomi pullollaan, mutta eihän se päättäjiä kiinnosta saatika niitä jolla pöydät notkuu ruokia. Oma napa on se mikä on tärkein. Tiedän kuitenkin , että jos vähäosaisten riisto jatkuu. Tulee elämänlaki puuttumaan myös rikkaiden elämään. Ensimmäiset merkit on tyytymättömyys, vaikka on rahaa. Seuraava on päihteiden käyttö, kun ei saakkaan enää materiasta tyydytystä, eikä nauti enää vähäosaisten kärsimyksestä sadistisesti. Ahdistus lisääntyy rikkaiden keskuudessa. Köyhät voivat hyvin, koska heillä ei ole enää mitään mistä ottaa tai antaa! Pelko tulee myös rikkaille kylään. Uskokaa tai älkää. Näistä näkyy jo merkkejä!! Poikkeuksia on, mutta tiedän , että molempien rikkaiden sekä köyhien joukossa tulee itsemurhat lisääntymään. Emmekä voi mitään! Minä kuuntelen ja lohduta muita kärsiviä lähelläni. Jätän omat huoleni Jumalan huomaan ja tiedän, että Suomi tulee kokemaan välinpitämättömyyden pohjamudat. Teille kuitenkin toivotan hyvää elämää. Koko perheellenne ja läheisillenne. En odota tähän vastausta, sillä tiedän, että te olette yksi ihminen muiden joukossa ja loppujen lopuksi voitte yhtä vähän näille asioille kuin minä. Kirjoitin tämän siksi, että sain ajatuksiani taas heitettyä pois!
Kirje(itä ) Presidentti Tarja Haloselle
4
355
Vastaukset
- perille meno?
vie tekstisi kirjoitusohjelmaan ja korjaa kirjoitus virheet.
Tee kappale jako ja pohjaa se asiakokonaisuuksiin..
Olen itsekin lukihäiriöinen, enkä ansainut äidinkielestä, kun 7 kansakoulussa. Silloin lukihäiriö oli tyhmä- ja laiska lapsi.- Pom-m,i-ko?
Hei! Kiitos neuvosta. Aika usein tarkistutan oman kirjoitukseni! Tiedän puutteeni. Teen kirjoitusvirheitä. Asiani meni perille sillä sain sen kirjoitettua ja se oli tärkeintä. Hyvää kevättä!
- kansan valitsemalla eduskun...
Perustuslain mukaan valta kuuluu Suomessa kansalle, ja korkeinta hallitusvaltaa Suomessa käyttää kansan valitsema eduskunta. Eduskunta on 200-jäseninen suhteellisella vaalilla valittava yksikamarinen parlamentti. Eduskuntavaalit pidetään neljän vuoden välein. Eduskunnan enemmistö voi vaihtaa hallituksen antamalla istuvalle hallitukselle epäluottamuslauseen. Eduskunta säätää lait ja hyväksyy valtion budjetin. Suomessa ei ole perustuslaillista tuomioistuinta, vaan eduskunnan perustuslakivaliokunta valvoo valmistavien lakien perustuslain mukaisuutta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi#Hallinto_ja_politiikka
Ennen uutta perustuslakia, joka valmistui vuonna 1999 ja astui voimaan 2000, presidentillä oli enemmän valtaoikeuksia. Presidentillä on veto-oikeus, tosin eduskunta voi ylittää presidentin veton.http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_politiikka
Katso myös minkä verran paikkoja eduskunnassa eri puolueilla http://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskunta#Kansanedustajat_puolueittain_ja_vaaleittain- Pom-mi-ko?
Suomen kansalla ei ole luonnetta pitää heikompien puolta. Ei silloinkaan kun kyse on tosi pahasta kuilusta joka tänä päivänä näkyy tosi selkeästi kansan keskuudessa. Miten on mahdollista että 8054 euron vuositulosta voidaan pidättää 20% veroa kun tulo on ansiosidonnaista päivärahaa, kun taas vastavassa palkkatulossa olisi pidätys prosentti 5%? En ymmärrä? Olen tosi tiukoillla. Ainut lohtu on , että voin paremmin. Yritin muuttaa pidätys prosenttia, niin lopputulos oli se että alle 600euron ansiosidonnaisesta tulostani olisi lopujen lopuksi pidätetty 32%? Harmi kun en ole matemaatikko!! En tule ymmärtämään miksi ei voisi olla kuukausi palkkaa esim tuo 600 euroa josta ei pidätettäisi ollenkaan veroa vaan sen saisi puhtaana käteen? Sen lisäksi tulisi asumistuki ja puhelin kuluista hyväksyttäisiin esim. 20euroa? Sekä annettaisiin yhden kerran vuodessa virkistys matka etenkin jos on ollut pitkään työtömänä tai sairaana. Onhan se tietysti paljon pyydetty, mutta ihmiset voisivat paljon paremmin, kun ei tarvitsisi koko ajan miettiä miten selvitä päivästä toiseen. Olkoon miten vain . Ihmettelen suuresti edelleen omaa verotustani ja kävin jopa itse laskemassa noita systeemejä verotoimiston sivustoilla, ehkä sieltä jää jotain vähennyksiä puuttumaan josta minulla tavallisella maatiaisella ei ole aavistustakaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864670Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1123870Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1903700Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.702113Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1541131- 511034
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924