Sinisilmäisyys

kyllästyttää

En tiedä kuuluuko tää tänne palstalle, mutta en voi kuin ihmetellä monien suomalaisten sinisilmäisyyttä.

Ulkomaalainen mies tulee vastaan, tervehtii ja keskustelu kestää muutamia minuutteja. Sen jälkeen mies kysyy mennäänkö naimisiin, ja suomalaisen sinisilmäisen naisen mielestä mies on tunteissaan aito ja vilpitön. Selittää tämän "kulttuurierolla". Miten miehet siellä muualla ovat aktiivisempia ja me suomalaiset vain ei olla totuttu tämmöiseen avoimuuteen. Vaikka paljon todennäköisempää on, että mies saa helpommin luvat jäädä tänne, kun perustaa perheen. Yksi tapaaminen tuskin saa montakaan ihmistä todella rakastumaan. Kaikenlainen toiminta mistä voi nähdä, ettei se ole aitoa, selitetään tuolla erilaisella kulttuurilla.

Kuitenkin yksi afrikkalainen mies on itse kertonut, miten esim. puhelinnumeron vaihto jo voi merkitä miehelle muuta, kuin vain viatonta puhelinnumeron vaihtamista ja todennäköisesti miehellä on muutakin mielessään.

Voihan niitä aidostikin kiinnostuneita olla, mutta kyllästyttää kuunnella semmosta selittelevää hyysäämistä kun voi helposti laskea yhteen 1 1.

22

1873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaustarina...

Vanhempi veljeni ja tämän vaimo asuivat yhdessä aivan ensimmäisestä illasta lähtien ja menivät naimisiin maistraatissa kolme kuukautta enitapaamisen jälkeen. Lapsi syntyi umpirakastuneelle parille kuuden vuoden kuluttua häistä, eli lapsi ei ollut motiivina pikaiselle avioitumiselle. Nyt avioliittovuosia on takana 15 ja he ovat edelleen kuin luotu toisilleen. Ei kai ihan suomalaista tyyliä "katsotaan nyt ensin kahdeksan vuotta avoliitossa alkaako naamataulusi tympiä". Mutta supisuomalaisia molemmat kuitenkin ovat.

• se on....

kyllä teitä tietäjiä löytyy:) Nuorena sain minäkin kuulla noita "hyviä neuvoja". Oma harkintani kyseenalaistettiin täysin. Nyt ovat tietäjät jo kaikonneet kun "ulkomaalaisen" kanssa on oltu kohta 40 vuotta yhdessä. Edelleenkin uskon, että jos erota päättäisimme, löytyisi ihmisiä joille riittäisi selitykseksi "liian erilainen kulttuuritausta". Ihan oikeesti monet teistä ulkopuolisista on todella hauskoja.
      Totta on sekin, että kumman helposti ihmiset naimisiin menee. En minäkään kaikkien rohkeutta (=hulluutta) ymmärrä, mutta omapa on asiansa. Valinnoista on aina seuraukset ja seuraukset on kannettava itse kunkin milloin missäkin asiassa. Turha on surra toisten puolesta. Eikä kannata mietttiä mitä maksaa valtiolle nämä "onnettomuudet". Miettikää miten herrat/rouvat johtotehtävissä tuhlaa/omii meidän yhteisiä varoja. Siihen olis ennenmminkin syytä puuttua.

• silmäyksellä

Omat vanhempani olivat tunteneet toisensa tasan kolme viikkoa kun menivät naimisiin. Naimisissa olivat 52 vuotta, isäni kuolemaan saakka. Ihan supisuomalaisia molemmat.

Itse olen ollut ulkomaalaisen miesystäväni kanssa yhdessä reilut kaksi vuotta, emmekä ole edes harkinneet avioliittoon menoa koska emme ole enään siinä iässä että haluaisimme yhteistä perhettä perustaa lapsineen kaikkineen. Asumme tasapuolisesti milloin kummankin asunnolla, ei meillä ole mitään tarvetta virallistaa suhdettamme. Suhteemme perustuu vain sille että haluamme olla yhdessä.

Miksi täällä yleistetään nämä ulkomaalaismiesten ja suomalaisnaisten suhteet joksikin ihmeelliseksi oleskelulupa jutuksi. Kyllä täällä asuu ja työskentelee paljon ulkomaalaisia joilla on luvat ihan ilman suhdettakin kunnossa. Muutenkin tuntuu kummalliselta tämä uskomus siitä että nainen haluaa miehen juuri siksi että tämä on ulkomaalainen. Kyllä ainakin minä rakastuin mieheen itseensä, hän nyt vaan sattui olemaan toisen maan kansalainen.

• sanotaan...

"Kyllä ainakin minä rakastuin mieheen itseensä, hän nyt vaan sattui olemaan toisen maan kansalainen."

...mutta käytäntö on toinen. Kyllä se vaan ulkomaalaisuus suomalaista naista kiehtoo, myönsitte te sitä itse tai ette.

• mielestäsi kiehtoo?
        sanotaan... kirjoitti:

"Kyllä ainakin minä rakastuin mieheen itseensä, hän nyt vaan sattui olemaan toisen maan kansalainen."

...mutta käytäntö on toinen. Kyllä se vaan ulkomaalaisuus suomalaista naista kiehtoo, myönsitte te sitä itse tai ette.

Samalla tavalla tuo miesystäväni syö, juo ja paskoo kuin suomalainenkin mies. Eipä siinä mielestäni ole kovinkaan suurta eksotiikkaa että toisella on erimaan passi ja hiukan suomalaisesta Matista poikkeava nimi ja siihen se sitten jääkin.

• just näin
        mielestäsi kiehtoo? kirjoitti:

Samalla tavalla tuo miesystäväni syö, juo ja paskoo kuin suomalainenkin mies. Eipä siinä mielestäni ole kovinkaan suurta eksotiikkaa että toisella on erimaan passi ja hiukan suomalaisesta Matista poikkeava nimi ja siihen se sitten jääkin.

vaan sitäkö monikaan ymmärtää:)

• isobörje
        just näin kirjoitti:

vaan sitäkö monikaan ymmärtää:)

samalla tavalla kuljit säkki päällä suomalaisen miehenkin kanssa. mutta ainiin eihän sulla koskaan ole suomalaista miestä ollutkaan, miksköhän?

• meni metsään
        isobörje kirjoitti:

samalla tavalla kuljit säkki päällä suomalaisen miehenkin kanssa. mutta ainiin eihän sulla koskaan ole suomalaista miestä ollutkaan, miksköhän?

huonosti arvasit, 0 pistettä;)

• sanoen....
        mielestäsi kiehtoo? kirjoitti:

En tiedä, mikä siinä ulkomaalaisuudessa suomalaista naista kiehtoo. Tiedän, että erittäin monta vaan kiehtoo (olen aika paljon ulkkisten kanssa pyörinyt ja kaikenlaista nähnyt).

• kerron
        sanoen.... kirjoitti:

En tiedä, mikä siinä ulkomaalaisuudessa suomalaista naista kiehtoo. Tiedän, että erittäin monta vaan kiehtoo (olen aika paljon ulkkisten kanssa pyörinyt ja kaikenlaista nähnyt).

Ihan sama asia kuin suomalaisia miehiäkin. Se on se erilaisuus, joka monia toisia pelottaakin.

• missä missä

näitä miehiä liikkuu? Kyllä ovat aivan ihania, mäki haluisin sellasen ja heti.

• ruskeasilmäisen

naisen hankkia siniset kontaktilinnsit, jotta sinisilmäisenä paremmin onnistuisi löytään ulkkismiehen. Ovat kyllä tosi houkuttavia tapauksia, tosi tyylikkäitä ja makeita.aaaaaaaah!!!

• aikaasi turhaan

Ei ole sinulta pois, jos joku polttaa näppinsä. Mene muille palstoille.

• gfdshgfb

itse olen tässä melkein 3kk puhunut nuoren ulkomaalaisen nuoren miehen kanssa puhelimessa, kun olemme kerran nähneet...
        suhde meillä on kai menoillaan, tai ainakin joka päivä juttelemme puhelimessa, ja olen saanut sellaisen kuvan, että olisimme yhdessä...
        olen itse silmien väriltä sininen, ja hän on ihana ruskea

• gfdshgfbj
        gfdshgfb kirjoitti:

itse olen tässä melkein 3kk puhunut nuoren ulkomaalaisen nuoren miehen kanssa puhelimessa, kun olemme kerran nähneet...
        suhde meillä on kai menoillaan, tai ainakin joka päivä juttelemme puhelimessa, ja olen saanut sellaisen kuvan, että olisimme yhdessä...
        olen itse silmien väriltä sininen, ja hän on ihana ruskea

olen tuo äskeisen viestin kirjoittaja, ja lisään meistä vähän lisää, juteltuamme 3h meses...
        joten tunteet meni todella korkealle, kummallakin. puhelimessa kumpikaan ei ole uskaltanut siis avautua niin paljon.
        helpottunut olo, tietää mitä toinen musta ajattelee. mun perhe on aika lailla häntä vastaan, koska ei ole suomalainen vaan kosovolainen.
        onko kellään kokemusta kosovolaisista? :D

• Juokse
        gfdshgfbj kirjoitti:

olen tuo äskeisen viestin kirjoittaja, ja lisään meistä vähän lisää, juteltuamme 3h meses...
        joten tunteet meni todella korkealle, kummallakin. puhelimessa kumpikaan ei ole uskaltanut siis avautua niin paljon.
        helpottunut olo, tietää mitä toinen musta ajattelee. mun perhe on aika lailla häntä vastaan, koska ei ole suomalainen vaan kosovolainen.
        onko kellään kokemusta kosovolaisista? :D

karkuun, ja lujaa!

• thfyh
        Juokse kirjoitti:

karkuun, ja lujaa!

millä perusteella pitäisi juosta karkuun ja lujaa?
        haluan syitä.

• bidraldi
        thfyh kirjoitti:

millä perusteella pitäisi juosta karkuun ja lujaa?
        haluan syitä.

johan tuossa sanottiin että se on kosovolainen... siinä on joillekin syytä kylliksi vältellä muita;D

Jos meinasit juostapaikallasi niin sekin vaihtoehto ilmeisesti käy ja saat liikuntaa siinä palstaillessasi (on tärkeä venytellä etenkin kun viettää öitä palstalla kuin täti bidrali, joka on ollut palstaeläin jo 4 vuotta eikä vieläkään osaa sanoa mikä tässä viehättää, että 7 tuntia meni tänäänkin vaan täällä vaikka varmasti olisi ollut kiireellisempääkin kirjoittelemista (sairasta!!))

Mitä tästä opimme... no kun on blokannut jonkun sivuston pois kotikoneiltaan niin ei jumalauta pitäisi purkaa blokkia kirjoitellakseen "pari viestiä vain" eihän alkoholistikaan osa kuuden kuukauden juomatauon jälkeen itselleen votkapulloa ja ajattele että tästä sitten ihan vain pikkuisen ;D
        Tunnustan olen palstaholisti, jos jollakin on tiedossa tukiryhmä niin voisin liittyä siihen....
        mutta ensin asennan tälle sivulle uuden sulkujärjestelmän...

• fguytduj
        bidraldi kirjoitti:

johan tuossa sanottiin että se on kosovolainen... siinä on joillekin syytä kylliksi vältellä muita;D

Jos meinasit juostapaikallasi niin sekin vaihtoehto ilmeisesti käy ja saat liikuntaa siinä palstaillessasi (on tärkeä venytellä etenkin kun viettää öitä palstalla kuin täti bidrali, joka on ollut palstaeläin jo 4 vuotta eikä vieläkään osaa sanoa mikä tässä viehättää, että 7 tuntia meni tänäänkin vaan täällä vaikka varmasti olisi ollut kiireellisempääkin kirjoittelemista (sairasta!!))

Mitä tästä opimme... no kun on blokannut jonkun sivuston pois kotikoneiltaan niin ei jumalauta pitäisi purkaa blokkia kirjoitellakseen "pari viestiä vain" eihän alkoholistikaan osa kuuden kuukauden juomatauon jälkeen itselleen votkapulloa ja ajattele että tästä sitten ihan vain pikkuisen ;D
        Tunnustan olen palstaholisti, jos jollakin on tiedossa tukiryhmä niin voisin liittyä siihen....
        mutta ensin asennan tälle sivulle uuden sulkujärjestelmän...

se, että ihminen on kosovolainen, ei kerro, että on rikollinen tai muuten paha ihminen, vaan itselleni enemmänkin sitä, että kotimaassaan on ollut sota ja muuta kamalaa...

jos joillain on sanoa omia kokemuksiaan maahanmuuttajista tai varsinkin kosovolaisista, olisi mukavaa, että kertoisit. tosin luotan tähän henkilöön melkein satavarmasti.

• se aika pitkälle
        fguytduj kirjoitti:

se, että ihminen on kosovolainen, ei kerro, että on rikollinen tai muuten paha ihminen, vaan itselleni enemmänkin sitä, että kotimaassaan on ollut sota ja muuta kamalaa...

jos joillain on sanoa omia kokemuksiaan maahanmuuttajista tai varsinkin kosovolaisista, olisi mukavaa, että kertoisit. tosin luotan tähän henkilöön melkein satavarmasti.

kertoo.
        Kosovolaiset ovat tunnetusti erittäin epärehellisiä.

• edessä
        fguytduj kirjoitti:

"tosin luotan tähän henkilöön melkein satavarmasti."

Olet tavannut kosovolaisen miehen yhden kerran ja sen jälkeen jutellut hänen kanssaan puhelimessa. Ja luotat häneen "melkein satavarmasti"! Täytyy sanoa, että elämä opettaa sinua vielä kovalla kädellä. Toivottavasti kuitenkin selviät. Onnea. Sitä tarvitset.

• saattaa olla
        se aika pitkälle kirjoitti:

kertoo.
        Kosovolaiset ovat tunnetusti erittäin epärehellisiä.

rehellisiä tai sit ei, ihan niinku kaik muutki, tai siis ei ku ne valehtelee sillo ku se totuus ei ole niin kaunis tai et se saattaa loukata sitä toista, eli ajattelee vähä liikaaki toisen tunteita ja sit ei aattele sitä et se paskan jauhanta saattaa loukata toista enemmi ku se totuuden puhumine, mut itseni jos pitää päättää et kene kans haluan elämäni viettää, turkkilaisten, kosovolaisten, rys...en vaiko suomalaisten ni kyl ehkä kuitenki se tuoho ei keneekää päättyy kun jos rehellistä suhdetta haluaa ni vissii paras ottaa sit koira tai joitain ku kaikki valehtelee olkoot mistä tahansa, koiran voi sentäs kouluttaa kunhan osaa ottaaa oikean rotusen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe