Apua kiitos

mineihminenvain

Nii siis oon nytte kohta täyttämässä 16w ja en oikein tiiä pitäiskö mun kutsua enää mun kummeja syntymäpäiville, ku kutsuin ne ian synttäreille ja joulun alla ja sitten nytte viimeksi kutsuin ja painotin, etten mitää lahjoja ja kummiski ne toi... Siis mull tulee ahistava tunne, et mä mukamas kerjäisin va alhjoij jne. Ja pelkään et ne lähettäis postis jotain, ja olishan se ihan kiva kutsuukki ne jne.
Mut siis ongelman, kutsunko ne vai en, ku oon jo ripille päässy, nii eiks se kumin tehtävä kristillisenä kasvattajan oo tehty? vai pitäiskö kutsuu, mitä teen? omia kokemuksianne rippikoulun jälkeen suhteistanne kummeihinne?
Kiitos avusta

4

873

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ite en ole hirveesti ollu tekemisissä kummieni kanssa ylioppilasjuhlieni jälkeen...valitettavasti...
      Todennäkösesti seuraavan kerran nähdään häissäni.
      Luota minuun kun sanon, pidä yhteyttä heihin niin kauan kuin vain pystyt.

• nyt vaan

se yks päivä, jaksa sen verran. Se on kummeille kuitenki tärkeetä.

• mumina

miksi siis jättää kutsumatta?

Mikäli he tuovat lahjoja, se kertoo heidän välittävän sinusta ja tuottaa sinulle iloa.

Älä ota raskaasti niitä lahjoja ja voithan aina lahjoittaa saamasi lahjat eteenpäin.

• Yksi äiti vaan

Mulla on 17-vuotias kummityttö, joka kyllä kutsui synttäreille vielä viime vuonna kun täytti 17. Mä aion ainakin laittaa jonkinlaista lahjaa tms. kummilapsilleni niin kauan kun hengissä pysyn, mulla on kuitenkin vain 2 kummilasta. Nyt, kun tuo kummityttö täyttää elokuussa 18 ajattelin kysyä haluaisko se siitä multa jonkinlaisen muiston vain annanko vain rahaa. Eli kutsu ihmeessä vain kummisi niin kauan synttäreillesi, kun siltä itsestäsi tuntuu !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe