Nyt kun on taas vaihteeksi menossa kunnon talvi, on syytä testata, oletko talvi-ihminen. Vastaa jokaiseen seuraavista 16 kysymyksestä A,B tai C seuraavasti:
A. Olen tehnyt tänä talvena
B. Olen tehnyt joskus
C. En ole tehnyt koskaan
Kysymykset:
1. Oletko hiihtänyt?
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla?
3. Oletko laskenut hyppyrimäestä?
4. Oletko luistellut?
5. Oletko ollut pulkkamäessä?
6. Oletko pelannut jääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä?
7. Oletko harrastanut curlingia?
8. Oletko tehnyt lumiukon/lumilinnan?
9. Oletko ollut lumisodassa/heittänyt jotakuta lumipallolla?
10. Oletko ollut pilkillä?
11. Oletko yöpynyt talvella ulkona teltassa/laavussa/iglussa tms.?
12. Oletko uinut avannossa?
13. Oletko kieritellyt nakuna lumessa?
14. Oletko ollut rekiajelulla/koiravaljakkoajelulla?
15. Oletko ajanut moottorikelkkaa tai ollut kyydissä?
16. Onko tullut lunta tupaan?
Talven riemut
72
1863
Vastaukset
1. Oletko hiihtänyt? A
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla? A
3. Oletko laskenut hyppyrimäestä? B
4. Oletko luistellut? A
5. Oletko ollut pulkkamäessä? B
6. Oletko pelannut jääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä? B
7. Oletko harrastanut curlingia? C
8. Oletko tehnyt lumiukon/lumilinnan? B
9. Oletko ollut lumisodassa/heittänyt jotakuta lumipallolla? A
10. Oletko ollut pilkillä? B
11. Oletko yöpynyt talvella ulkona teltassa/laavussa/iglussa tms.? C
12. Oletko uinut avannossa? B
13. Oletko kieritellyt nakuna lumessa? C
14. Oletko ollut rekiajelulla/koiravaljakkoajelulla? C
15. Oletko ajanut moottorikelkkaa tai ollut kyydissä? B
16. Onko tullut lunta tupaan? A- wirniksi
1. Oletko hiihtänyt? B
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla? C
3. Oletko laskenut hyppyrimäestä? C
4. Oletko luistellut? B
6. Oletko pelannut jääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä? C
9. Oletko ollut lumisodassa/heittänyt jotakuta lumipallolla? B
10. Oletko ollut pilkillä? C
12. Oletko uinut avannossa? C
13. Oletko kieritellyt nakuna lumessa? B
14. Oletko ollut rekiajelulla/koiravaljakkoajelulla? B
15. Oletko ajanut moottorikelkkaa tai ollut kyydissä? C
16. Onko tullut lunta tupaan? A
Kohta 16 tuntuu tapahtuvan jatkuvasti, oli kesä tai talvi. Johtuu kait ilmastonmuutoksesta? wirniksi kirjoitti:
1. Oletko hiihtänyt? B
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla? C
4. Oletko luistellut? B
6. Oletko pelannut jääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä? C
10. Oletko ollut pilkillä? C
14. Oletko ollut rekiajelulla/koiravaljakkoajelulla? B
16. Onko tullut lunta tupaan? A
Kohta 16 tuntuu tapahtuvan jatkuvasti, oli kesä tai talvi. Johtuu kait ilmastonmuutoksesta?Tältä talvelta sinulta on melkein kaikki talven riemut kokematta, ainoastaan tuo 16. kohta tuo pientä valoa synkkään kokonaiskuvaan! :))
- kysyt :)
1. Oletko hiihtänyt? A
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla? A
3. Oletko laskenut hyppyrimäestä? B
4. Oletko luistellut? B
6. Oletko pelannut Cjääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä?
15. Oletko ajanut moottorikelkkaa tai ollut kyydissä? B
16. Onko tullut lunta tupaan? ...............?
Tähän viimeiseen ei voi vastata A, B tai C vaihtoehdolla, mutta kerrottakoon että lumi ei ole tehnyt enkeliä eteiseen, sen sijaan joku vei porstuasta porkat.... :)Mutta mikset vastannut kaikkein tärkeimpään eli viimeiseen kysymykseen siis onko tullut lunta tupaan?
Onko nastaa kieritellä nakuna lumessa? Paleltuiko paikat?- siksi
norMix kirjoitti:
Mutta mikset vastannut kaikkein tärkeimpään eli viimeiseen kysymykseen siis onko tullut lunta tupaan?
Onko nastaa kieritellä nakuna lumessa? Paleltuiko paikat?kun siihen ei sopinut ne vaihtoehdot :)
Etkö lukenut rivien välistä? Katsos nyt, kun kerroin, että lumi ei ole tehnyt enkeliä eteiseen.... eikös ihän selvästi tarkoita, että silloin ei ole voinut olla lunta tuvassa? :)))
Vastaus lisäkysymyksiin, oli nastaa, ei paleltunut ;) siksi kirjoitti:
kun siihen ei sopinut ne vaihtoehdot :)
Etkö lukenut rivien välistä? Katsos nyt, kun kerroin, että lumi ei ole tehnyt enkeliä eteiseen.... eikös ihän selvästi tarkoita, että silloin ei ole voinut olla lunta tuvassa? :)))
Vastaus lisäkysymyksiin, oli nastaa, ei paleltunut ;)rivien välistä luentaa, ei muistaakseni mun koulussa ainakaan?
No tota, ei minusta se, ettei lumi ole tehnyt enkeliä eteiseen, vielä aukottomasti todista, etteikö lunta olis voinut tulla tupaan. Onhan joku saattanut vaikka jättää ikkunan auki nääs, tai sit joku on vaikka heittänyt lumipallolla ikkunan rikki tai voihan se lumi tulla vaikka savupiipusta tahi ilmastointiputkesta tai onhan joku voinut vaikka sulattaa pakastinta ja lumet tippua lattialle, on myös mahdollista... :))- rivienvälistä
norMix kirjoitti:
rivien välistä luentaa, ei muistaakseni mun koulussa ainakaan?
No tota, ei minusta se, ettei lumi ole tehnyt enkeliä eteiseen, vielä aukottomasti todista, etteikö lunta olis voinut tulla tupaan. Onhan joku saattanut vaikka jättää ikkunan auki nääs, tai sit joku on vaikka heittänyt lumipallolla ikkunan rikki tai voihan se lumi tulla vaikka savupiipusta tahi ilmastointiputkesta tai onhan joku voinut vaikka sulattaa pakastinta ja lumet tippua lattialle, on myös mahdollista... :))lukemista erikseen taideta opettaa missään, se on taitolaji :) Siinä lajissa jotkut kehittyvät melkoisiksi mestareiksi nopeasti, toisilla taas se on pitkän harjoittelun tulos :)
Siitä tupaan tulleesta lumesta vielä.... Kun oikein pinnistelin muistia, saattoi olla, että n. 10 v sitten isän kälyn veljen kummin kaiman lanko tuli kylään ja hänen pieksuissaan tuli hitusen lunta tuvan puolelle asti :))) - norMix evk
rivienvälistä kirjoitti:
lukemista erikseen taideta opettaa missään, se on taitolaji :) Siinä lajissa jotkut kehittyvät melkoisiksi mestareiksi nopeasti, toisilla taas se on pitkän harjoittelun tulos :)
Siitä tupaan tulleesta lumesta vielä.... Kun oikein pinnistelin muistia, saattoi olla, että n. 10 v sitten isän kälyn veljen kummin kaiman lanko tuli kylään ja hänen pieksuissaan tuli hitusen lunta tuvan puolelle asti :)))metsuri...mestaririvienvälistälukija? Mitä esim. minun kirjoittamieni rivien välistä on luettavissa?
Oletko nyt ihan varma, että isän kälyn veljen kummin kaiman lankon jalassa oli pieksut? Ettei vaan olis sittenkin olleet huopikkaat, kun kerran oli talvi? :))
- Adria
Nyt kun on taas vaihteeksi menossa kunnon talvi, on syytä testata, oletko talvi-ihminen. Vastaa jokaiseen seuraavista 16 kysymyksestä A,B tai C seuraavasti:
B. Olen tehnyt joskus
C. En ole tehnyt koskaan
Kysymykset:
1. Oletko hiihtänyt? -B-
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla? -B-
3. Oletko laskenut hyppyrimäestä? -C-
4. Oletko luistellut? -B-
5. Oletko ollut pulkkamäessä? -A-
6. Oletko pelannut jääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä? -B-
7. Oletko harrastanut curlingia? -C-
8. Oletko tehnyt lumiukon/lumilinnan? -B-
9. Oletko ollut lumisodassa/heittänyt jotakuta lumipallolla? -A-
10. Oletko ollut pilkillä? -C-
11. Oletko yöpynyt talvella ulkona teltassa/laavussa/iglussa tms.? -B-
12. Oletko uinut avannossa? -C-
13. Oletko kieritellyt nakuna lumessa? -B-
14. Oletko ollut rekiajelulla/koiravaljakkoajelulla? -B-
15. Oletko ajanut moottorikelkkaa tai ollut kyydissä? -B-
16. Onko tullut lunta tupaan? -B-- norMix evk
Olet joskus yöpynyt ulkosalla. Kerropa missä yövyit ja tuliko vilu? Ettei vaan olisi ollut armeijan teltta? Itseasiassa tällainen extremekokemus löytyy itseltäkin. En tosin erityisemmin siitä nauttinut, vaikka oli jonkinsortin kamina.
- Adria
norMix evk kirjoitti:
Olet joskus yöpynyt ulkosalla. Kerropa missä yövyit ja tuliko vilu? Ettei vaan olisi ollut armeijan teltta? Itseasiassa tällainen extremekokemus löytyy itseltäkin. En tosin erityisemmin siitä nauttinut, vaikka oli jonkinsortin kamina.
Olen nukkunut monet, monet suviyöt.
Niin no, sitten tietenkin ne intin jutut. Nukkuikohan siellä oikeesti kukaan. Just kun luuli nukahtaneensa piti porukalla siirtää teltta kaminoineen pari metriä koilliseen. - norMix evk
Adria kirjoitti:
Olen nukkunut monet, monet suviyöt.
Niin no, sitten tietenkin ne intin jutut. Nukkuikohan siellä oikeesti kukaan. Just kun luuli nukahtaneensa piti porukalla siirtää teltta kaminoineen pari metriä koilliseen.helleaikaan on ihan miellyttävääkin nukkua ulkosalla. Talvella on sitten jo enempi kyseessä henkiinjäämisestä. Nuo armeijan telttaretket on ihan luku sinänsä, vaikka ihan noin pahaan simputukseen en telttaretkillä joutunut kuin sinä. Itseasiassa armeijaan ja talveen mahtuu yksi hyväkin muisto. Olin yksikön hiihtoskaboissa kolmas ja sain muistaakseni kolmen päivän kuntsarin. Toisaalta en jäänyt kiinni, kun täyspakkaushiihdossa reppuani täytti tyynyt:))
Joskus olen lasketellut ja en enää ikinä.
Hiihtänyt, mutten tänä talvena.
Luistellut Joulun aikana lastenlapsien kanssa.(kaaduin monta kertaa).
Tehtiin lapsosten kanssa lumesta pihalle dinosaurus.
Olen pyöriskellyt alastomana saunan jälkeen lumessa. Käynyt avannossa (en tänä talvena).
Olen tehnyt lumienkeleitä, lumilinnoja ja lyhtyjä.
Lumi on kaunista. Mikä ihmeellisintä, niin kahta samanlaista lumikidettä ei ole. Näin tieteellisesti väitetään.- norMix evk
väitetään, mutta onkos joku oikeasti tutkinut kaikki lumikiteet? :DD
NK luistimilla ja dinosauruksia rakentamassa, wau! Kiitettävävää lapsenmieltä ja osallistumista lasten rientoihin. Itseasiassa itsekin luistelin tuossa vuoden vaihteessa monen vuoden tauon jälkeen kun oli kerrankin suotuisat olosuhteet luonnonjäillä. Ihan hauskaa oli. - norix evk
mistäs moisen kammon laskettelua kohtaan olet saanut? Laskettelu on hauskaa ja eikä koskaan tiedä, kenet saa viereensä hississä! ;))
norix evk kirjoitti:
mistäs moisen kammon laskettelua kohtaan olet saanut? Laskettelu on hauskaa ja eikä koskaan tiedä, kenet saa viereensä hississä! ;))
muistaa. Mutta vannoin silloin, että eka ja viimeinen kerta. Hyvä kun hegissä selvisin.
Se kun oli niitä aikoja, kun oli yritettävä pärjätä siinäkin, mihin ei ollut mitään luontaisia kykyjä.
Alas tultuani muistutin lähinnä lumessa pyöriteltyä
töppäysten kunigatarta----ja voit olla satavarma, ettei siinä ollut mitään loistokasta:-- norMix evk
NainenKirjoittaa kirjoitti:
muistaa. Mutta vannoin silloin, että eka ja viimeinen kerta. Hyvä kun hegissä selvisin.
Se kun oli niitä aikoja, kun oli yritettävä pärjätä siinäkin, mihin ei ollut mitään luontaisia kykyjä.
Alas tultuani muistutin lähinnä lumessa pyöriteltyä
töppäysten kunigatarta----ja voit olla satavarma, ettei siinä ollut mitään loistokasta:-kyse siitä, että lähdit puutteellisella koulutuksella suoraa päätä isoon mäkeen. No ei ihme, että sitten pyöritään lumiukk...akkana alas:))
Muuuuutta kun kerran kaikki suomalaiset sinä mukaan lukien osaa jo murtsikkaa ja sitä kautta tasapaino suksilla on hankittu, niin jokainen suomalainen pienellä lisäkoulutuksella sinä mukaanlukien oppii nopeasti laskettelun perustaidot. Ensin aletaan loivassa harjotteluliuskassa ja vasta perusvalmiuksien kehityttyä siirrytään isoon mäkeen. Itsekin olen antanut perusopit kahdelle ja tunnin kahde treenin jälkeen on siirrytty isoon mäkeen ongelmitta. Ja kuten tunnettua, ei kaksi ilman kolmatta! ;)) norMix evk kirjoitti:
kyse siitä, että lähdit puutteellisella koulutuksella suoraa päätä isoon mäkeen. No ei ihme, että sitten pyöritään lumiukk...akkana alas:))
Muuuuutta kun kerran kaikki suomalaiset sinä mukaan lukien osaa jo murtsikkaa ja sitä kautta tasapaino suksilla on hankittu, niin jokainen suomalainen pienellä lisäkoulutuksella sinä mukaanlukien oppii nopeasti laskettelun perustaidot. Ensin aletaan loivassa harjotteluliuskassa ja vasta perusvalmiuksien kehityttyä siirrytään isoon mäkeen. Itsekin olen antanut perusopit kahdelle ja tunnin kahde treenin jälkeen on siirrytty isoon mäkeen ongelmitta. Ja kuten tunnettua, ei kaksi ilman kolmatta! ;))saisin sinut opeksi, niin saattaisin jopa harkita:-
Montakos tuntia nyt sitten voisi saada?
*kyselee viattomasti ilman taka-ajatuksia*- norMix evk
saisin sinut opeksi, niin saattaisin jopa harkita:-
*kyselee viattomasti ilman taka-ajatuksia*minä nyt pitkäaikaisella palstaystävälleni yhden illan voisin omistaa! Niin, että koskas mennään mäkeen? ;))
saisin sinut opeksi, niin saattaisin jopa harkita:-
*kyselee viattomasti ilman taka-ajatuksia*pstt...laskettelurinteet on oivia flirttipaikkoja ;).
Kun itse muutama vuosi könysin rinteessä laudan kanssa eräs mies alkoi ilmestyä lähistölle vähän väliä. Pysähtyi välillä katsomaan pääsenkö ylös, välillä kurvasi laudan kanssa niin että näytti tulevan suoraan päin, väisti sitten viime hetkillä. Sanoi vielä että mulla menee käännökset liian pitkiksi ja jotain muitakin ohjeita antoi. Ihmettelin miksi hän kiusaa avutonta harjoittelijaa. Hänhän flirttailikin ;).- norMix evk
Mariet kirjoitti:
pstt...laskettelurinteet on oivia flirttipaikkoja ;).
Kun itse muutama vuosi könysin rinteessä laudan kanssa eräs mies alkoi ilmestyä lähistölle vähän väliä. Pysähtyi välillä katsomaan pääsenkö ylös, välillä kurvasi laudan kanssa niin että näytti tulevan suoraan päin, väisti sitten viime hetkillä. Sanoi vielä että mulla menee käännökset liian pitkiksi ja jotain muitakin ohjeita antoi. Ihmettelin miksi hän kiusaa avutonta harjoittelijaa. Hänhän flirttailikin ;).ja pohjoisen pitkien hissinousujen aikana ehtii tekemään jo vaikka mitä! ;))
norMix evk kirjoitti:
ja pohjoisen pitkien hissinousujen aikana ehtii tekemään jo vaikka mitä! ;))
hissinousut on se toinen juttu ;).
Itse nousen yksin hissillä. En osaa ja ehdi saada kapulaa haarojen väliin kun toisenkin pitää saada kapulasta osansa. Kyllähän niitä näkyy menevän kaksittain, ovat sen tekniikan hoksanneet.- norMix evk
Mariet kirjoitti:
hissinousut on se toinen juttu ;).
Itse nousen yksin hissillä. En osaa ja ehdi saada kapulaa haarojen väliin kun toisenkin pitää saada kapulasta osansa. Kyllähän niitä näkyy menevän kaksittain, ovat sen tekniikan hoksanneet.Onhan siinä aikaa lirttailla kun samassa kapulassa ollaan minuuttikaupalla, eikä toinen pääse edes karkuun! :DD
No jos tuo kaksistaan meno laudan kanssa on noin vaikeaa, niin eiks kannattaisi palata suksiin? No mites sitten tuolihissi? Aika jänskää muuten olla puiden latvojen tasalla heiluvassa tuolihississä! :)) norMix evk kirjoitti:
Onhan siinä aikaa lirttailla kun samassa kapulassa ollaan minuuttikaupalla, eikä toinen pääse edes karkuun! :DD
No jos tuo kaksistaan meno laudan kanssa on noin vaikeaa, niin eiks kannattaisi palata suksiin? No mites sitten tuolihissi? Aika jänskää muuten olla puiden latvojen tasalla heiluvassa tuolihississä! :))on kätevä, maisematkin ihan erilaiset. Kovin usein en ole tuolihissillä mennnyt. Viimeksi Pyhälläkin se oli suljettu.
Kerran olen ankkurihississä mennyt kaksistaan. auts nyt alkaa naurattaa... vastakkain siinä mentiin, itse olin ihan paniikissa kuinka siinä käy jos kompuroin laudan kanssa ja kaadun kumoon. Kuinka pääsen kapulasta irti ja kuinka käy sen toisen. Ylös päästiin mutta en saanut tarpeeksi nopeesti kapulaa irti. Sinne menin turvaverkkoon. Vähän se oli noloa räpiköidä sieltä verkosta pois. :D- norMix evk
Mariet kirjoitti:
on kätevä, maisematkin ihan erilaiset. Kovin usein en ole tuolihissillä mennnyt. Viimeksi Pyhälläkin se oli suljettu.
Kerran olen ankkurihississä mennyt kaksistaan. auts nyt alkaa naurattaa... vastakkain siinä mentiin, itse olin ihan paniikissa kuinka siinä käy jos kompuroin laudan kanssa ja kaadun kumoon. Kuinka pääsen kapulasta irti ja kuinka käy sen toisen. Ylös päästiin mutta en saanut tarpeeksi nopeesti kapulaa irti. Sinne menin turvaverkkoon. Vähän se oli noloa räpiköidä sieltä verkosta pois. :DEttä verkossa ollaan niin sisällä kuin ulkona! Tuota menoa olet kuule pysyvästi verkkojen vankina ennemmin tai myöhemmin! :))
Asiasta kolmanteen, käytkö verkoilla (siis kalassa) kesälläkin? norMix evk kirjoitti:
Että verkossa ollaan niin sisällä kuin ulkona! Tuota menoa olet kuule pysyvästi verkkojen vankina ennemmin tai myöhemmin! :))
Asiasta kolmanteen, käytkö verkoilla (siis kalassa) kesälläkin?juu sitä on sotkeentunut monenlaisiin verkkoihin :). Nettiverkko on pahin. Viime kesänä sotkeennuin yhdella marjatilalla suojaverkkoon kun menin oikasemaan kielletystä paikasta.
En käy kalaverkoilla, mul ei ole rantaa eikä venettä. Lapsena kyllä olin (tai jouduin) iskän kanssa verkkoja nostamaan. Tuli komentoja souda huopaa huopaa souda tuonne tänne... Ei se isä aina raaskinu mua sinne pyytää, monesti taiteili ja sotki niitä verkkoja itsekseen.
Sinä ilmeisesti olet ahkera kalamies?- norMix evk
Mariet kirjoitti:
juu sitä on sotkeentunut monenlaisiin verkkoihin :). Nettiverkko on pahin. Viime kesänä sotkeennuin yhdella marjatilalla suojaverkkoon kun menin oikasemaan kielletystä paikasta.
En käy kalaverkoilla, mul ei ole rantaa eikä venettä. Lapsena kyllä olin (tai jouduin) iskän kanssa verkkoja nostamaan. Tuli komentoja souda huopaa huopaa souda tuonne tänne... Ei se isä aina raaskinu mua sinne pyytää, monesti taiteili ja sotki niitä verkkoja itsekseen.
Sinä ilmeisesti olet ahkera kalamies?Kyllähän sitä verkot kesällä veteen laitetaan ja toisinaan tulee jopa saalista. Onkinminen ja pilkkiminen (veneestä) ovat kanssa rentouttavia kesäpuuhia!
kysely :)
No niin, kunniana ja omantunnon kautta:
1. Oletko hiihtänyt? B
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla? B
4. Oletko luistellut? B
6. Oletko pelannut jääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä?C
7. Oletko harrastanut curlingia? B
8. Oletko tehnyt lumiukon/lumilinnan? A
9. Oletko ollut lumisodassa/heittänyt jotakuta lumipallolla? A
13. Oletko kieritellyt nakuna lumessa? C
16. Onko tullut lunta tupaan? A- norMix evk
kyselyyn, kun kunnian ja omantunnon kautta vastaat? Ettet vaan olisi vähän venyttänyt omaatuntoasi? ;))
Olet sitten curlingiin joskus osallistunut! No miten sujui ja menikö kivi sinne minne piti? Ja ketäs heitit lumipallolla? Tunnusta heti! norMix evk kirjoitti:
kyselyyn, kun kunnian ja omantunnon kautta vastaat? Ettet vaan olisi vähän venyttänyt omaatuntoasi? ;))
Olet sitten curlingiin joskus osallistunut! No miten sujui ja menikö kivi sinne minne piti? Ja ketäs heitit lumipallolla? Tunnusta heti!onkohan se sukua sydämenlaajentumalle?
Senverran laajensin, että Curlingia olen harrastanut mukaeltuna, liukkaalla tarkoitusta varten rakennetulla lattialla ja massiivipuisilla "kivillä" Pelin kulku toimii samoin kuin jäälläpelattavassa versiossa.
Jaa, heitin lumipallolla tyttöäni, ja pallon sisällä ei ollut kiveä :)- norMix evk
TaikisN kirjoitti:
onkohan se sukua sydämenlaajentumalle?
Senverran laajensin, että Curlingia olen harrastanut mukaeltuna, liukkaalla tarkoitusta varten rakennetulla lattialla ja massiivipuisilla "kivillä" Pelin kulku toimii samoin kuin jäälläpelattavassa versiossa.
Jaa, heitin lumipallolla tyttöäni, ja pallon sisällä ei ollut kiveä :)ettei ole. Vai uskotko, että niillä, joilla on laaja sydän, on myös laaja omatunto?
Vai jääkurlingia ilman jäätä ja kivenheittoa ilman kiveä, mutta muuten ihan normaali kurling. Just joo:)) Tästäpä jostain syystä pälkähti päähäni vanha kysymys. Mikä tämä on?
Mies, joka ei ole mies
heittää kivellä, joka ei ole kivi
lintua, joka ei ole lintu - birdie***
norMix evk kirjoitti:
ettei ole. Vai uskotko, että niillä, joilla on laaja sydän, on myös laaja omatunto?
Vai jääkurlingia ilman jäätä ja kivenheittoa ilman kiveä, mutta muuten ihan normaali kurling. Just joo:)) Tästäpä jostain syystä pälkähti päähäni vanha kysymys. Mikä tämä on?
Mies, joka ei ole mies
lintua, joka ei ole lintuPuppelipoika heittää blondikamuaan kiwillä. (hedelmä)
Eikö muka oo oikein, hiano ainakin! :) - norMix evk
TaikisN kirjoitti:
onkohan se sukua sydämenlaajentumalle?
Jaa, heitin lumipallolla tyttöäni, ja pallon sisällä ei ollut kiveä :)lastenrääkkääjä sinä muuten olet, kun omaa tyttöä lumipallolla heittelet! :(( Taidan ilmoittaa lastensuojeluviranomaisille! Lumipallolla kuuluu heittää salaa puskista sukulaisia, naapureita ja kylänmiehiä, niin saa aikaan vähän äksöniä! :))
- norMix evk
birdie*** kirjoitti:
Puppelipoika heittää blondikamuaan kiwillä. (hedelmä)
Eikö muka oo oikein, hiano ainakin! :)hakemaani, mutta ei kylläkään miltään osin oikein. Ja mikäs se lintu, joka ei ole lintu, sitten on? Blondikamuko?
Nopeasta ja tooooosi hianosta yrityksestä hellyn antamaan kunniamaininnan! norMix evk kirjoitti:
lastenrääkkääjä sinä muuten olet, kun omaa tyttöä lumipallolla heittelet! :(( Taidan ilmoittaa lastensuojeluviranomaisille! Lumipallolla kuuluu heittää salaa puskista sukulaisia, naapureita ja kylänmiehiä, niin saa aikaan vähän äksöniä! :))
minäkin olen heittänyt lapsukaisiani lumipalloilla. Poitsu kyllä voitti lumisodan, oli vahvempi. Nosti mut olkapäilleen ja heitti lumihankeen...murrrr.
Naapuria olen kans heittänyt lumipalloilla.- birdie***
norMix evk kirjoitti:
hakemaani, mutta ei kylläkään miltään osin oikein. Ja mikäs se lintu, joka ei ole lintu, sitten on? Blondikamuko?
Nopeasta ja tooooosi hianosta yrityksestä hellyn antamaan kunniamaininnan!Kunniallisille maininnoille on aina käyttöö.
- norMix evk
birdie*** kirjoitti:
Puppelipoika heittää blondikamuaan kiwillä. (hedelmä)
Eikö muka oo oikein, hiano ainakin! :)toki kaikille, joten lisää hyviä yrityksiä vaan kehiin! Senverran helpotan, että arvoituksen päähenkilö asustelee ulkomailla, mutta ei kovin kaukana:))
- norMix evk
Mariet kirjoitti:
minäkin olen heittänyt lapsukaisiani lumipalloilla. Poitsu kyllä voitti lumisodan, oli vahvempi. Nosti mut olkapäilleen ja heitti lumihankeen...murrrr.
Naapuria olen kans heittänyt lumipalloilla.asianhaaraksi hyväksyttäkööt, jos lumisotaan on lähdetty yksissä tuumin ja etenkin jos lapsi voittaa. Naapuria lumipallolla heittäisestä kunniamaininta sinullekin! :))
- norMix evk
birdie*** kirjoitti:
Kunniallisille maininnoille on aina käyttöö.
kunnialliselle maininnalle ei ole heti käyttöä, sen voi vaikka pakastaa mahdollista tulevaa tarvetta silmälläpitäen!
norMix evk kirjoitti:
asianhaaraksi hyväksyttäkööt, jos lumisotaan on lähdetty yksissä tuumin ja etenkin jos lapsi voittaa. Naapuria lumipallolla heittäisestä kunniamaininta sinullekin! :))
Kunniamaininnasta! Taidanpa heittää lumipallolla naapuria toistekin :).
Lapset osui minuun useammin kuin minä heihin. Jouduin suojautumaan, niin oli kovaa tulitusta. Kiitos lieventävän asianhaaran hyväksymisestä.norMix evk kirjoitti:
lastenrääkkääjä sinä muuten olet, kun omaa tyttöä lumipallolla heittelet! :(( Taidan ilmoittaa lastensuojeluviranomaisille! Lumipallolla kuuluu heittää salaa puskista sukulaisia, naapureita ja kylänmiehiä, niin saa aikaan vähän äksöniä! :))
se heitti ensin :))
Taitaisivat lastensuojeluviranomaiset nauraa sut suolle virastosta. Tyttäreni on jo lastensa äiti ;)norMix evk kirjoitti:
ettei ole. Vai uskotko, että niillä, joilla on laaja sydän, on myös laaja omatunto?
Mies, joka ei ole mies
lintua, joka ei ole lintuettä sen olis pitänyt olla jääcurlingia, kato vaikka *näyttää kyselykaavakkeen*
Arvoitus on niin vaikea etten lähde ees yrittämään :/- norMix evk
TaikisN kirjoitti:
että sen olis pitänyt olla jääcurlingia, kato vaikka *näyttää kyselykaavakkeen*
Arvoitus on niin vaikea etten lähde ees yrittämään :/Jos mä vaikka kysyin, että oletko pelannut tennistä ja golffia, niin sä varmaan kirkkain silmin sanoisit että kyllä takoittaen pelanneesi pöytätennistä ja minigolffia! :))
Annan halukkaille pari päivää aikaa arvailla arvoitusta ja kerron sitten vastauksen. - norMix evk
TaikisN kirjoitti:
se heitti ensin :))
Taitaisivat lastensuojeluviranomaiset nauraa sut suolle virastosta. Tyttäreni on jo lastensa äiti ;)Kunnon äiti ei provosoidu lastensa tempauksista ja syyllisty kostotoimenpiteisiin :(( Ja sitäpaitsi lapsi on lapsi ja niin ollen lastensuojelulainsäädännön alainen oli tällä sitten omia lapsia tai ei!!
norMix evk kirjoitti:
Kunnon äiti ei provosoidu lastensa tempauksista ja syyllisty kostotoimenpiteisiin :(( Ja sitäpaitsi lapsi on lapsi ja niin ollen lastensuojelulainsäädännön alainen oli tällä sitten omia lapsia tai ei!!
se alotti !! Eikä pallo ollut ees kova.!! *koittaa puolustaa itseään minkä kykenee*
- birdie***
norMix evk kirjoitti:
Jos mä vaikka kysyin, että oletko pelannut tennistä ja golffia, niin sä varmaan kirkkain silmin sanoisit että kyllä takoittaen pelanneesi pöytätennistä ja minigolffia! :))
Annan halukkaille pari päivää aikaa arvailla arvoitusta ja kerron sitten vastauksen.mikä?
Ei leikkaa yhtään, mitä ruottalaiset ois muuta keksiny?
Kolli ja musa, mutta tipu?????? - birdie***
birdie*** kirjoitti:
mikä?
Kolli ja musa, mutta tipu??????Leivon nainen?
- norMix evk
birdie*** kirjoitti:
mikä?
Kolli ja musa, mutta tipu??????Haettu vastaus:
RuotsalaisMIES heittää luumunKIVELLÄ LEPAKKOA! :)) - birdie***
norMix evk kirjoitti:
Haettu vastaus:
RuotsalaisMIES heittää luumunKIVELLÄ LEPAKKOA! :))Kiitos kaunis, mistä ne olikin keksineet ihan mahdottoman? :)
Kumma ettei mulle juolahtanut mikään siipiveikko mieleen, edes hedelmälepakko tai lentävä koira.
- PoppaNainen
elelet emingranttina tätä nykyä...
Muistaakseni toimit joskus eräässä taivaan tuuliin lentäneessä inkkarireservaatissa poppamiehenä :)- norMix evk
eksynyt laiffireservaattiin! :)) Istuhan ales ja kerro kuulumiset. Joutessas voi vaikka vastata laatimaani talviuteluun.
Juu, sitä nyt elämän varrella tulee kokeilleeksi jos jonkin sortin ammattia kuten poppamiehen duunia. Ei itseasiassa hassumpi jopi, aina se villieläinten perässä juoksentelun voittaa. Itseasiassa ajattelin seuraavaksi ruveta talvikonsultiksi, siksi tuon utelunkin laadin. Voin sitten sisällä takkatulen lämmössä vastailla talviaiheisiin kysymyksiin, kohtuullista korvausta vastaan tietenkin! :))
- PoppaNainen
leipänsä voi tienata kylmän kelin haastattelijatutkijanakin :)
Täytyy heti sanoa etten ole talvi-immeinen, mieluusti syksy-sellainen.
Lyhyesti näin:
-Suksihommat hoituu, A
-Curling, laavunukkumiset, koiravaljakko, avanto C
-Muut menee B:n piikkiin
Tuo 16 kohta, lunta tulee jatkuvasti tupaan, mutta kyllä pärjään :)- norMix evk
minusta tulee arktisten aktiviteettien asiantuntuija (AAA). Kohderyhmäkseni olen valinnut ulkomailta Suomeen extremematkalle tulevat ökyrikkaat, joita valmennan arktisia koettelemuksia vastaan ennakolta, järkkään eksoottisia häppeningejä sekä hoitelen jälkikäteen mahdollisesti reissun aikana syntyvät traumat:)) Ei sua muuten sattuisi kiinnostaa tulemaan mun palvelukseen? Voisit vaikka kodassa noitarummun päristessä tehdä loitsuja ja myydä ihmeitä tekeviä rohtoja etenkin miesasiakkaille...niin ja mun kehittämääni lemmenrohtoa kelle vaan ;))
No suksille olet sentään jo ehtinyt, hyvähyvä! Oikeinko useammankin kerran? - PoppaNainen evk
norMix evk kirjoitti:
minusta tulee arktisten aktiviteettien asiantuntuija (AAA). Kohderyhmäkseni olen valinnut ulkomailta Suomeen extremematkalle tulevat ökyrikkaat, joita valmennan arktisia koettelemuksia vastaan ennakolta, järkkään eksoottisia häppeningejä sekä hoitelen jälkikäteen mahdollisesti reissun aikana syntyvät traumat:)) Ei sua muuten sattuisi kiinnostaa tulemaan mun palvelukseen? Voisit vaikka kodassa noitarummun päristessä tehdä loitsuja ja myydä ihmeitä tekeviä rohtoja etenkin miesasiakkaille...niin ja mun kehittämääni lemmenrohtoa kelle vaan ;))
No suksille olet sentään jo ehtinyt, hyvähyvä! Oikeinko useammankin kerran?kertakaikkiaan! Miten olisi, jos vaikka yhtiökumppaniksi ryhtyisin, tuo *palveluksessa* oleminen ei oikein ota tuulta siipien alle :)
Siitähän voisi kehitellä vaikka mitä sivubisneksiä, tarpeen vaatiessa :) PoppaNainen evk kirjoitti:
kertakaikkiaan! Miten olisi, jos vaikka yhtiökumppaniksi ryhtyisin, tuo *palveluksessa* oleminen ei oikein ota tuulta siipien alle :)
Siitähän voisi kehitellä vaikka mitä sivubisneksiä, tarpeen vaatiessa :)Mutta miten niin sivupisnes? Tässä on kuule tarkoitus painaa duunia tiukasti koko talvi ja kesäksi mennään Karibialle lämmittelemään ja laskemaan talven tiliä! :))
- PoppaNainen evk
norMix kirjoitti:
Mutta miten niin sivupisnes? Tässä on kuule tarkoitus painaa duunia tiukasti koko talvi ja kesäksi mennään Karibialle lämmittelemään ja laskemaan talven tiliä! :))
niistä sivubisneksistä saa revittyä tuohta rutkasti :)
Kyllä, Karibia kiinnostaa, toisaalta minä mieluiten olisin siellä Karibialla kylmän talviajan...?
No, täytyy nyt nukkua yön yli ja kehitellä paremmin näitä liikeideoita :)
Yöt sinne! - norMix evk
PoppaNainen evk kirjoitti:
niistä sivubisneksistä saa revittyä tuohta rutkasti :)
Kyllä, Karibia kiinnostaa, toisaalta minä mieluiten olisin siellä Karibialla kylmän talviajan...?
No, täytyy nyt nukkua yön yli ja kehitellä paremmin näitä liikeideoita :)
Yöt sinne!pieni ongelmanpoikanen havaittavissa. Katos kun jos tahtoo keskittyä talvipisnekseen, ei oikein voi samaan aikaan olla Karibialla!
B. Olen tehnyt joskus
C. En ole tehnyt koskaan
Kysymykset:
1. Oletko hiihtänyt? - B
2. Oletko lasketellut suksilla/laudalla? - A
3. Oletko laskenut hyppyrimäestä? - B , jos lasketaan mukaan laskeminen hyppyrimäen alastulorinteestä. :)
4. Oletko luistellut? - B
5. Oletko ollut pulkkamäessä? - B
6. Oletko pelannut jääkiekkoa/jääpalloa/ringetteä? - B
7. Oletko harrastanut curlingia? - C
8. Oletko tehnyt lumiukon/lumilinnan? - B
9. Oletko ollut lumisodassa/heittänyt jotakuta lumipallolla? - B
10. Oletko ollut pilkillä? - C
11. Oletko yöpynyt talvella ulkona teltassa/laavussa/iglussa tms.? - C
12. Oletko uinut avannossa? - C , enkä taida uidakaan...hui
13. Oletko kieritellyt nakuna lumessa? - A
14. Oletko ollut rekiajelulla/koiravaljakkoajelulla? - B
15. Oletko ajanut moottorikelkkaa tai ollut kyydissä? - B
16. Onko tullut lunta tupaan? - tuleehan sitä kintuille silloin tällöinLievää ristiriitaa olen kuitenkin havaisevinani. Olet kieriskellyt nakuna lumessa ja jopa tänä talvena, mutta avantoon et suostu menemään?? Mikäs ero näissäkin sitten on?
Itse pidin pitkään avantouintia järjettömänä hommana. Vaan kun kerran Lapissa isäntä oli hakannut tuurnalla reijän jäähän niin olihan sinne mentävä. Eka kerralla kastauduin polvia myöten, seuraavalla vyötärön tasalle ja kolmannella kokonaan. Eikä se sitten niin kamalaa ollutkaan ja ah sitä jälkitunnetta. Suosittelen "lämpimästi" :DDnorMix kirjoitti:
Lievää ristiriitaa olen kuitenkin havaisevinani. Olet kieriskellyt nakuna lumessa ja jopa tänä talvena, mutta avantoon et suostu menemään?? Mikäs ero näissäkin sitten on?
Itse pidin pitkään avantouintia järjettömänä hommana. Vaan kun kerran Lapissa isäntä oli hakannut tuurnalla reijän jäähän niin olihan sinne mentävä. Eka kerralla kastauduin polvia myöten, seuraavalla vyötärön tasalle ja kolmannella kokonaan. Eikä se sitten niin kamalaa ollutkaan ja ah sitä jälkitunnetta. Suosittelen "lämpimästi" :DDkatos kun sitä ei ole lumihangessa kokonaan upoksissa, pääsee nopeemmin ponkasemaan sieltä ylös. Avannosta ei pääse, kestää liian kauan kun sieltä pääsee ylös.
Mä en käsitä kuinka jotkut ui pienen lenkin avannossa. Kuinka ne pystyy.Mariet kirjoitti:
katos kun sitä ei ole lumihangessa kokonaan upoksissa, pääsee nopeemmin ponkasemaan sieltä ylös. Avannosta ei pääse, kestää liian kauan kun sieltä pääsee ylös.
Mä en käsitä kuinka jotkut ui pienen lenkin avannossa. Kuinka ne pystyy.avantoon laittaa tikkaat, niin pääsee tarvittaessa nopeastikin pois toisin kun rähmällään hagessa maatessaan. Sitäpaitsi lumirakeet pistelee, mutta vesi ei. Mees nyt vaan sinäkin kokeilemaan avantoa! *yllyttää*
norMix kirjoitti:
avantoon laittaa tikkaat, niin pääsee tarvittaessa nopeastikin pois toisin kun rähmällään hagessa maatessaan. Sitäpaitsi lumirakeet pistelee, mutta vesi ei. Mees nyt vaan sinäkin kokeilemaan avantoa! *yllyttää*
avantoon et saa yllytettyä.
hmmm...tai eihän sitä koskaan tiedä, vannomatta paras.
Mulla on niin hidas kone, vai foorumiko takkuaa, ei meinaa viestit aueta millään. Tässähän ehtii aamu tulla ennenkuin yhden viestin saa auki.- norMix evk
Mariet kirjoitti:
avantoon et saa yllytettyä.
hmmm...tai eihän sitä koskaan tiedä, vannomatta paras.
Mulla on niin hidas kone, vai foorumiko takkuaa, ei meinaa viestit aueta millään. Tässähän ehtii aamu tulla ennenkuin yhden viestin saa auki.harkitset jo selvästi avantoon lähtöä, hyvähyvä! Ja ajatteles tosiaan sitä mahtavaa jälkitunnetta saunassa sitä mielihyvää, kun olet voittanut itsesi! Kaiken lisäksi se karaisee, etkä saa enää flunssia niin herkästi! Pisteenä iin päällä voit kehua retostella keskustelupalstoilla olleesi avannossa ja muut kansalaiset kateudesta vihreinä katsovat sinua ihaillen viistosti ylöspäin:DD *jatkaa yllyttämistä*
Takkuamista oli tosiaan loppuillasta havaittavissa, liekö olut...ollut järjestelmä jo puoliunessa! :)) norMix evk kirjoitti:
harkitset jo selvästi avantoon lähtöä, hyvähyvä! Ja ajatteles tosiaan sitä mahtavaa jälkitunnetta saunassa sitä mielihyvää, kun olet voittanut itsesi! Kaiken lisäksi se karaisee, etkä saa enää flunssia niin herkästi! Pisteenä iin päällä voit kehua retostella keskustelupalstoilla olleesi avannossa ja muut kansalaiset kateudesta vihreinä katsovat sinua ihaillen viistosti ylöspäin:DD *jatkaa yllyttämistä*
Takkuamista oli tosiaan loppuillasta havaittavissa, liekö olut...ollut järjestelmä jo puoliunessa! :))tuon perusteella voisin jo uhmatakin avantokammoa. Varmasti tulisin kehua retostelemaan palstoille olleeni avannossa ja saamaan ihailuja osakseni kuinka rohkea olinkaan ollut. :))
Hyvää Ystävänpäivää!
Ystävyys on tärkeää, ystävän seurassa mieli virkistyy :).- norMix evk
Mariet kirjoitti:
tuon perusteella voisin jo uhmatakin avantokammoa. Varmasti tulisin kehua retostelemaan palstoille olleeni avannossa ja saamaan ihailuja osakseni kuinka rohkea olinkaan ollut. :))
Hyvää Ystävänpäivää!
Ystävyys on tärkeää, ystävän seurassa mieli virkistyy :).No niin, nyt on faktat lyöty pöytään ja eikun syö...siis avantoon:)) Ja päivän erikoistarjous vain Sinulle Mariet: Kun olet suorittanut avannossakäynnin ennen jäidenlähtöä, olet oikeutettu kehua retostelemaan saavutuksellasi kaikilla välisemillasi S24 palstoilla koko loppuvuoden! :)) Miksi siis empiä enää, sillä tämä on tajous, joka ei toistu!
Myöhästyneet Ystävänpäivätervehdykset myös tämän palstan kautta! ;))
vastaan,että en ole talvi-ihminen,joten nuo kaikki on jäänyt hyvin vähälle nyt aikuisena..No,en ole nakuna ollut lumessa enkä uinut avannossa ikipäivänä...
- norMix evk
Ei kuule mii-su hyvältä näytä, olet laistanut olennaisen osan suomalaisuutta. Mutta niin kauan kun on elämää, niin on toivoa. Välittömästi haet sukset ja monot varastosta ja ladulle nauttimaan talvisesta liinunnasta luonnon helmassa;)) Jos ei ole omia suksia, niin alesta saa suksipaketin halvalla. Lisäksi monet talven riemuista ovat vallan ilmaisia kuten lumiukkojen teko, lumisota ja lumessa nakuna kierittely. Eikun tuumasta toimeen ja kohta nautit talvesta täysin rinn...siis täysillä:))
norMix evk kirjoitti:
Ei kuule mii-su hyvältä näytä, olet laistanut olennaisen osan suomalaisuutta. Mutta niin kauan kun on elämää, niin on toivoa. Välittömästi haet sukset ja monot varastosta ja ladulle nauttimaan talvisesta liinunnasta luonnon helmassa;)) Jos ei ole omia suksia, niin alesta saa suksipaketin halvalla. Lisäksi monet talven riemuista ovat vallan ilmaisia kuten lumiukkojen teko, lumisota ja lumessa nakuna kierittely. Eikun tuumasta toimeen ja kohta nautit talvesta täysin rinn...siis täysillä:))
sukset varastossa..Talvilomalla pitäs kyllä käydä hiihtämässä,kun ei enää kehtaa kieltäytyä..:))
Mitähän meidän naapurit sanois,jos nakuna pomppisin tuol hangessa? Miehet ei varmaan mitään,mutta naiset vois kyllä katsoa vähän kieroon..:DDD- norMix evk
mii-su kirjoitti:
sukset varastossa..Talvilomalla pitäs kyllä käydä hiihtämässä,kun ei enää kehtaa kieltäytyä..:))
Mitähän meidän naapurit sanois,jos nakuna pomppisin tuol hangessa? Miehet ei varmaan mitään,mutta naiset vois kyllä katsoa vähän kieroon..:DDDSukset sitten esiin ja eikun menoksi kun sentään tänä talvena on luntakin!
Mitähän naapurit sanos! Täytyykö sitä nyt kaikessa miettiä mitä naapurit sanos? Kai sitä omalla pihallaan saa tehdä mitä huvittaa ja mistä tykkää. Ja jos ujostuttaa, niin mene vaikka pimeään aikaan kierittelemään lumeen! :))
se maailman tappi on sulla:D
- norMix evk
Tahi maailman vahvimmat kettingit käytössä taikka näkymättömuuspulverin resepti hallussa tai suhteet "yläkertaan" kunnossa taikkas olen syntynyt onnellisten tähtien alla.....
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784