Miksi Jumala / Jeesus ei auta?

Kauan huudellut ylöspäin

Ihmettelen sitä taas, että miksi Jumala ei auta minua? Olen ahdistunut ja masentunut ja käytän aivan liikaa alkoholia. Olen rukoillut Jumalaa jo pienestä lapsesta asti, ja lapsena minulla olikin juuri tuo ihana lapsen usko.

Edelleenkin rukoilen lähimmäisteni ja myös itseni puolesta, että saisin jotain tukea Jumalalta, sillä minun ongelmiini yhteiskunta ei vaivaudu antamaan sitä (olen liian "normaali").

Tänään katselin suonia ranteissani, ja mietin mikähän niistä on se valtimo. Se on oikeasti vain leikittelyä ajatuksella viiltää, enkä tule sitä tekemään.

Mutta kun huutaa välillä apua ja itkee ja rukoilee, niin MIKSI en saa vastausta. Minulla on todella "hyvä elämä: ihana lapsi ja ok-aviomies, mukava oma koti, auto jne ettei ole vaikeuksia rahan kanssa". Olen näistä asioista kiitollinen, mutta henkisesti aika rikki. Lapsen kanssa teen niin parhaani kuin jaksan, ja esitän mm. iloista. Hän on minulle rakkain ja kallein mitä ikinä olisin voinut saada, mutta olisi ihanaa jos pystyisin olemaan enemmän läsnä. Ja olisin niin mielelläni perheelleni juuri sitä, mutta voimavarat ei aina riitä.

Joten MIKSEI se Jumala anna sitä voimaa ja sielunrauhaa; edes näiden läheisteni takia?!?!

Jos olisin yksineläjä, niin vähät kai välittäisin mutta kun on perhe, niin se on niin tärkeää.

203

14291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pojassa

      Se tulee ymmärtää että miksi jumalan parantava voima toimii.Jeesus on Jumalan poika ns. Poika isässä isä pojassa "Mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni sen minä teen että isä kirkastettaisiin pojassa" tästä on kyse jeesuksessa kun hän parantaa että Jumalan voima kirkastetaan jeesuksessa, ei ole kyse meistä vaan siitä että isä kirkastetaan pojassa ETTÄ JEESUS TODELLA ON ELÄVÄN JUMALAN POIKA!

      Sun pitää uskoa ja rukoilla jeesukselta näin=
      Jeesus paranna mun heikkoudet ja ongelmat että Jumala kirkastettaisiin Sinun nimessäsi Jeesus!

      Tätä tarkoittaa pyytää jeesuksen nimessä"Että isä kirkastetaan pojassa".Sen on pakko tapahtua kun sää pyydät ja uskot jeesukseen!

      Jeesus todella on jumalasta, siksi koska jeesus teki monta tunnus tekoa ja kaikista suurempana nousi kuolleista meidän tähtemme!

      Se oli jumalan voimaa jeesuksessa kun hän paransi sairaita sun muuta, mutta miksi jeesus oli jumalan rakas poika?Siksi koska jeesus omasta tahdostaan halusi uhrata itsensä meidän edestä koska jumala ei olis voinut tehdä sitä koska jumala on pyhä!

      Ja pyhä henki todistaa tästä kaikesta ja antaa meille rauhan jeesuksessa!

      Noi sun heikkoudet koituu vielä jumalan kunniaksi ja saat vielä iloita ja ylistää jeesusta että sää vapaudut kaikesta mikä sitoo sua, muuta ei tarvi kuin uskoa jumalan parantavaan voimaan jeesuksessa!

      Mutta muista tämä "viettelysten täytyy tulla"
      Todellinen vapautuksen päivä on sitten kun jeesus tulee ja vapauttaa meidät lopullisesti orjuudesta!

      Rauha sinulle jeesuksen nimessä aamen.

      • tuohon...

        " Sen on pakko tapahtua kun sää pyydät ja uskot jeesukseen! "

        Ei Jumalaa voi pakottaa. Entä, kun rukouksista huolimatta apua ei vain kuulu, niinkuin aloittaja on kokenut? Syyllistätkö hänet heikon uskon vuoksi?

        Ei elämästä saada vaikeuksia uskomalla pois. Johonkin joku joskus saa apua, mutta lopulta tulee esim. sairaudet, läheisten ja oma kuolema... Iankaikkinen elämä on se pääasia ja tärkeintä, mitä Jumalalta saadaan!

        Aloittajan pitäisi löytää rauha sisimpään tässä ja nyt, armosta. Siitä, että hän on riittävä sellaisena kuin on. Vaikka pystyisi vielä vähempään tai ei kykenisi mihinkään. Ei Jumalan armo lopu dementoituneen liikuntakyvyttömän vanhuksenkaan kohdalla, joka ei auta enää ketään eikä ymmärrä mitään...


      • näinnn
        tuohon... kirjoitti:

        " Sen on pakko tapahtua kun sää pyydät ja uskot jeesukseen! "

        Ei Jumalaa voi pakottaa. Entä, kun rukouksista huolimatta apua ei vain kuulu, niinkuin aloittaja on kokenut? Syyllistätkö hänet heikon uskon vuoksi?

        Ei elämästä saada vaikeuksia uskomalla pois. Johonkin joku joskus saa apua, mutta lopulta tulee esim. sairaudet, läheisten ja oma kuolema... Iankaikkinen elämä on se pääasia ja tärkeintä, mitä Jumalalta saadaan!

        Aloittajan pitäisi löytää rauha sisimpään tässä ja nyt, armosta. Siitä, että hän on riittävä sellaisena kuin on. Vaikka pystyisi vielä vähempään tai ei kykenisi mihinkään. Ei Jumalan armo lopu dementoituneen liikuntakyvyttömän vanhuksenkaan kohdalla, joka ei auta enää ketään eikä ymmärrä mitään...

        se oli vähän huono ilmaisu anteeks, mutta kyse on tästä mitä jeesus opetti meille

        "Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että isä kirkastettaisiin pojassa"

        Ei ole kyse kuka pyytää, vaan on kyse siitä että kun joku pyytää jeesuksen nimessä niin se todella tapahtuu että jumalan voima tulee näkyviin jeesuksen kautta.


      • Kaksi Asiaa..
        näinnn kirjoitti:

        se oli vähän huono ilmaisu anteeks, mutta kyse on tästä mitä jeesus opetti meille

        "Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että isä kirkastettaisiin pojassa"

        Ei ole kyse kuka pyytää, vaan on kyse siitä että kun joku pyytää jeesuksen nimessä niin se todella tapahtuu että jumalan voima tulee näkyviin jeesuksen kautta.

        1. Kanssakäytkö vain materialistien kanssa? Tässä on yksi todennäköinen syy. Etsi ihimisiä joilla on selvästi sisäinen hyvinvointi Herrassa, ja ystävysty näiden kanssa.

        2. Jumalan voi kokea Hänen Nimensä välityksellä. Jos toistat ja kuulet Jeesuksen nimeä Jeesus-rukouksessa, saat kontaktin mikäli olet vilpitön ja on mentaliteetti että pyydät häntä hyväksymään Sinut sellaisenaan.

        Jeesus Kristus Jeesus Kristus Kristus Kristus Jeesus Jeesus
        Jeesus Armahda Jeesus Armahda Kristus Armahda Kristus Armahda

        Tuota voi toistaa ja kuunella nöyrässä mielentilassa jopa pari tuntia päivässä, mieluitan aamutunteina, milloin vain on rauhallista ja on levännyt.

        Aloita toki 4-15 minuuttia kerrallan, sitten lisäät. Huomaat miten elämä kirkastuu, ja negatiivisuudet työnnetään Pyhän Nimen läsnäolon ansiosta pois.

        On melkein sääntö että jos joku väittää että Jumala ei kuuntele, nämä kaksi puuttuvat.


      • Junssila

        Oikeinpa olet ymmärtänyt sanaa koska raamatussa jopa kuningas Jaakon käännöksessäkin on käännösvirhe.Raamatussa lukee parantaa sairautta kun alkuteksti puhuu parantamista pahasta.Tätä en osaa tyhjentävästi kertoa koska en ole sananopettaja vaan sain tästä itse opetusta,mutta kauan sitten.


      • Infaliidi
        Junssila kirjoitti:

        Oikeinpa olet ymmärtänyt sanaa koska raamatussa jopa kuningas Jaakon käännöksessäkin on käännösvirhe.Raamatussa lukee parantaa sairautta kun alkuteksti puhuu parantamista pahasta.Tätä en osaa tyhjentävästi kertoa koska en ole sananopettaja vaan sain tästä itse opetusta,mutta kauan sitten.

        Alkutekstissä sanotaan."Parantaa synnin sairaudesta"


      • Vieraanpalvelijat

        Ei tuo ole Jeesuksen opttama tapa rukoilla,meneppäs takaisin raamattuun,ja
        hae sieltä Jeesuksen ohjeet.Miksi sivuutatte ,Tulkoon Sinun valtakuntasi,jne.
        Jos te niin rukoilisitte,niin se olisi oma tuhonne,koska ette edes tiedä
        JUMALAN NIMEÄ."Tapahtukoon sinun tahtosi,niin maan päällä,kuin
        taivaissa",jos niin tapahtuu,niin olette tuomittuja.


      • Anonyymi

        Onko siis niin, että tietyt sanat, tietyssä muodossa lausutut, auttavat, saavat Jumalan liikkeelle toimimaan rakastavan isän tavoin. Kuloostaa surullisen maagiselta, kuin harrypottermaiselta. Kun tiedät oikean loitsun, niin - se on siinä.


      • Anonyymi

        Parantaa heikkoudet vai niin. No kuitenkin oikea kristitty on vahva vai heikkona näin uuden testamentin mukaan.Ristiin NAULITTU on sovittanut syntisi miehesi synnit maailman synnit ja lapsesi synnit.Pidät heistä huolen että pysyvät uskossa poikaan ja sovitukseen ei enää pelkoa.Ei haittaa vaikka kuolet joskus sydän väsyy tähän maailmaan.Mutta ehkä tosiaan lapsesi tarvii sinua auttamaan häntä elämässä.Lapsia kuuluu auttaa opiskelussa harrastuksissa liikunnassa työelämään menossa ja olla tukena.Kaikilla ihmisillä kristityillä on tämä murhe tästä mutta muissa uskonnoissa enemmän sillä paha tekijöillä on ahdistus jos ahdistaa ahdistaa syystä jos on tuskainen olo se tulee usein siitä kun on itse tehnyt pahaa tai joku on tehnyt sinulle pahaa.


      • Anonyymi
        näinnn kirjoitti:

        se oli vähän huono ilmaisu anteeks, mutta kyse on tästä mitä jeesus opetti meille

        "Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että isä kirkastettaisiin pojassa"

        Ei ole kyse kuka pyytää, vaan on kyse siitä että kun joku pyytää jeesuksen nimessä niin se todella tapahtuu että jumalan voima tulee näkyviin jeesuksen kautta.

        ETTÄ ISÄ KIRKASTUU POJASSA TIEDÄTTEKÖ NYT YHTÄÅN TAAS TÄSSÄ OLLAAN MAAN PÄÄLLÄ JEESUKSEN ELÄESSÄ.TEILLÄ EI OLE OIKEASTI JÄRJEN VÄHÄÄKÄÄN AIVOISSA.


      • Anonyymi
        Kaksi Asiaa.. kirjoitti:

        1. Kanssakäytkö vain materialistien kanssa? Tässä on yksi todennäköinen syy. Etsi ihimisiä joilla on selvästi sisäinen hyvinvointi Herrassa, ja ystävysty näiden kanssa.

        2. Jumalan voi kokea Hänen Nimensä välityksellä. Jos toistat ja kuulet Jeesuksen nimeä Jeesus-rukouksessa, saat kontaktin mikäli olet vilpitön ja on mentaliteetti että pyydät häntä hyväksymään Sinut sellaisenaan.

        Jeesus Kristus Jeesus Kristus Kristus Kristus Jeesus Jeesus
        Jeesus Armahda Jeesus Armahda Kristus Armahda Kristus Armahda

        Tuota voi toistaa ja kuunella nöyrässä mielentilassa jopa pari tuntia päivässä, mieluitan aamutunteina, milloin vain on rauhallista ja on levännyt.

        Aloita toki 4-15 minuuttia kerrallan, sitten lisäät. Huomaat miten elämä kirkastuu, ja negatiivisuudet työnnetään Pyhän Nimen läsnäolon ansiosta pois.

        On melkein sääntö että jos joku väittää että Jumala ei kuuntele, nämä kaksi puuttuvat.

        Totanoin Jeesus on niinku kristityissä evankeliumissa ja kristitty on luotu auttamaan toisia kristittyjä kristittyjä ettei olisi ketään puutteen alaista.Et siinä hiukan puuhaa.


      • Anonyymi
        Infaliidi kirjoitti:

        Alkutekstissä sanotaan."Parantaa synnin sairaudesta"

        Onneksi on lääkärit lääkkeet ja neuvolat sairaalat että SOSSUT.King James oli kuningas joka käänsi uuden testamentin englanniksi mutta siis rukoilkaa TOISTENNE PUOLESTA ETTÄ ITSE PARANTUISITTE on tämä vanhan liiton karman laki mitä toisille se sulle...ennen ylösnousemusta Jeesus neuvoi näin ja ajoi pahat henget pois mutta ylösnousemuksessa kaikki muuttui.Alkoi uusi liitto.


      • Anonyymi
        Vieraanpalvelijat kirjoitti:

        Ei tuo ole Jeesuksen opttama tapa rukoilla,meneppäs takaisin raamattuun,ja
        hae sieltä Jeesuksen ohjeet.Miksi sivuutatte ,Tulkoon Sinun valtakuntasi,jne.
        Jos te niin rukoilisitte,niin se olisi oma tuhonne,koska ette edes tiedä
        JUMALAN NIMEÄ."Tapahtukoon sinun tahtosi,niin maan päällä,kuin
        taivaissa",jos niin tapahtuu,niin olette tuomittuja.

        Joo Jeesus tosiaan ei tyhjiä hoe eikä paskaa puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parantaa heikkoudet vai niin. No kuitenkin oikea kristitty on vahva vai heikkona näin uuden testamentin mukaan.Ristiin NAULITTU on sovittanut syntisi miehesi synnit maailman synnit ja lapsesi synnit.Pidät heistä huolen että pysyvät uskossa poikaan ja sovitukseen ei enää pelkoa.Ei haittaa vaikka kuolet joskus sydän väsyy tähän maailmaan.Mutta ehkä tosiaan lapsesi tarvii sinua auttamaan häntä elämässä.Lapsia kuuluu auttaa opiskelussa harrastuksissa liikunnassa työelämään menossa ja olla tukena.Kaikilla ihmisillä kristityillä on tämä murhe tästä mutta muissa uskonnoissa enemmän sillä paha tekijöillä on ahdistus jos ahdistaa ahdistaa syystä jos on tuskainen olo se tulee usein siitä kun on itse tehnyt pahaa tai joku on tehnyt sinulle pahaa.

        Jos kerskaan kerskaan heikkoudesta ....silloin kun olen heikko olen voimakkain. Silloin Jumala minussa saa tilaa toimia.


    • lääkettä!

      Olavi Peltolan sivuja tutkimalla voisit löytää auttavia kirjoituksia, esim sielunhoito -osasta.

      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/

      Jumala auttaa. Ei sinun tarvitse eikä kannata yli voimiesi suorittaa ja yrittää.

      • Kuinkan moni rukoilee tapahtukoon sinuntahtosi rukousessa,kun anomme niin tuokaa se kiitoksen kanssa jumalalle tiettäväksi,meillä on vaikeusia mitä varten ne ovat sitä varten että emme ylpistyisi näillä vaikeusilla jumala pitää meitä lähellään. Rukoua on se avain jota jumala kuulee hänen tahtonsa tapahtumista sitä kun uskallamme anoa hän ympäröi jeesus sen rakkaudella meidät lähelleen.


      • Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

        Kuinkan moni rukoilee tapahtukoon sinuntahtosi rukousessa,kun anomme niin tuokaa se kiitoksen kanssa jumalalle tiettäväksi,meillä on vaikeusia mitä varten ne ovat sitä varten että emme ylpistyisi näillä vaikeusilla jumala pitää meitä lähellään. Rukoua on se avain jota jumala kuulee hänen tahtonsa tapahtumista sitä kun uskallamme anoa hän ympäröi jeesus sen rakkaudella meidät lähelleen.

        Kokeiltu on tämäkin "loitsumuoto". Ei empiiristä tulosta.


      • Anonyymi

        Onko Peltola Jumala messias sovitti syntisi ristillä ✝️


    • sunnyriver

      Tämä nyt on sitä kiellettyä viestien monistamista, mutta laitan kuitenkin saman viestin, minkä muutama päivä sitten laitoin
      eräälle toiselle:
      Kerron erään ystävän kokemuksen. (Hän nimenomaan kertoi sen siksi, että siitä saattaa olla apua jollekin muulle, ei siis rippisalaisuus)

      Ystävä oli aikanaan nuorena vaikeiden elämänvaiheiden jälkeen tullut uskoon, mutta
      sitten tulivat nuoruuden seurustelut ja
      sekoilutkin näissä suhteissa. Entinen seurustelukumppani yritti itsemurhaa ja tästä
      jäi syyllisyys. Uudesta seurustelukumppanista
      tuli profetia, että tämä ei ole sopiva.
      Aito profetia vai ei, sitä ei tarina tiedä.
      No, joka tapauksessa ystävä meni tässä pyörityksessä hämmennyksiin, ei enää tiennyt,
      mitä Jumala tahtoo. Herrassa avioituminen siinä mielessä kuitenkin tapahtui, että
      molemmat olivat uskossa. Tulivat vaikeat vuodet, paljon sairautta ja tuskaa.
      Sisarelta meni viimeinenkin valonsäde, hän
      tunsi, että hän ei enää Jumalalle kelpaa.
      Hän on tehnyt niin paljon syntiä elämässään.
      Mutta sen hän päätti, että hän hoitaa kotinsa
      ja perheensä niin hyvin kuin voi eikä myöskään kenellekään tunnusta, että kokee olevansa
      helvettiin menossa.Fasadin on säilyttävä. Toista lasta hän ei halunnut
      hankkia sen takia, että olisi joutunut ikuisesti eroon tästä lapsen päästessä taivaaseen. Menivät vuodet synkässä toivottomuudessa, kukaan ei tiennyt. Perhe kävi seurakunnassa, saatanan kiusaamalle vaimolle ne olivat raskaita, hän vain toivoi pääsevänsä pois uskovien seurasta Tai kyllä veli todennäköisesti tiesi, sanoi, että siskolla
      olisi puhuttavaa paljon, kun hän vain puhumaan
      pystyisi.

      Sitten puolenkymmenen vuoden jälkeen saatanan
      masinoimaan muuriin tuli pieni murtuma ja sieltä pääsi pieni valonsäde sisään.
      Sisko alkoi ajatella:
      - Niin kauan kuin olen elossa, on toivoa!
      Ja niin hän alkoi rukoilla:
      - Jeesus, armahda minua!
      Muutaman kuukauden hän tätä rukousta ehti rukoilla, sitten eräänä iltana kaikki se taakka
      ja pimeys vain nostettiin pois.
      - Oli kuin olisi tuuli käynyt ja sen jälkeen
      oli kaikki selvää! Minä olin Jumalan lapsi, Jumala rakastaa minua! Ei mitään epäilyksiä enää!

      Ja kirkkaus on säilynyt hänen elämässään,
      se kirkkaus, joka ylhäältä tulee!

      • ayna

        Moi!oon hataralla pohjalla tässä uskon asiassa... en enään tiedä mihin luotan ja uskon! olimme jo monta kertaa pyytäneet,että saisimme oman lapsen ja kun kummallakin on aina ollu pelko jossain takaraivossa,että jos me ei saada lasta, tulin sitten heti suorilta raskaaksi!
        mulle ja aviomiehelleni kävi niin,että meidän puolesta rukoiltiin ja sanottiin,että kaikki menee hyvin ja ne olivat iloisia, (pieni huomio on että ne ihmisiet ei tienny mikä se meidän asia oli)meille tuli siitä aivan valtava voima ja jaksoimme eteenpäin...tottakai välillä nousi pelon tunteeet,mutta turvauduin siihen,että Jeesus oli luvannut lapsemme ja että kaikki menee hyvin niin luotettiin siihen. Menin ottamaan pitkien keskustelujemme,pohdintojemme ja unettomien öiden jälkeen sen sikapiikin josta viikkon sen jälkeen tuli keskenmeno!! tapatuneesta on nyt vajaa 4viikkkoa. kummallakaan meillä ei ole ollut helppoa elämää ja olisimme halunneet perheen...ei sen kummempaa toivetta:( Miehestäni en osaa niin varmaksi sanoa, mutta minulta lähti kaikki usko ja toiveen rippeet siihen,että voiko Jeesuksen lähettämää profetiaan enään uskoa...?????


      • Hallelujaa..

      • ...
        ayna kirjoitti:

        Moi!oon hataralla pohjalla tässä uskon asiassa... en enään tiedä mihin luotan ja uskon! olimme jo monta kertaa pyytäneet,että saisimme oman lapsen ja kun kummallakin on aina ollu pelko jossain takaraivossa,että jos me ei saada lasta, tulin sitten heti suorilta raskaaksi!
        mulle ja aviomiehelleni kävi niin,että meidän puolesta rukoiltiin ja sanottiin,että kaikki menee hyvin ja ne olivat iloisia, (pieni huomio on että ne ihmisiet ei tienny mikä se meidän asia oli)meille tuli siitä aivan valtava voima ja jaksoimme eteenpäin...tottakai välillä nousi pelon tunteeet,mutta turvauduin siihen,että Jeesus oli luvannut lapsemme ja että kaikki menee hyvin niin luotettiin siihen. Menin ottamaan pitkien keskustelujemme,pohdintojemme ja unettomien öiden jälkeen sen sikapiikin josta viikkon sen jälkeen tuli keskenmeno!! tapatuneesta on nyt vajaa 4viikkkoa. kummallakaan meillä ei ole ollut helppoa elämää ja olisimme halunneet perheen...ei sen kummempaa toivetta:( Miehestäni en osaa niin varmaksi sanoa, mutta minulta lähti kaikki usko ja toiveen rippeet siihen,että voiko Jeesuksen lähettämää profetiaan enään uskoa...?????

        Kirjoitan,vaikka ketju onkin jo vanha,aihe ei kuitenkaan.. Useat "profetiat" eivät tule Jumalalta-ne ovat typeryyksissään hyvää tarkoittavien ihmisten / henkivaltojen(ehkä esim tietäjähenget) aikaansaamaa pötyä,joka johtaa hädänlaisia ihmisiä tekemään vääriä johtopäätöksiä Jumalan suunnitelmista tai tahdosta. Tästä on esimerkkejä paljon!
        Olen itse menettänyt lapsen,jota pidin rukousvastauksena Jumalalta-minäkään en pyytänyt muuta,kuin että saisin kokea äitiyden ja perhe-elämän,mutta siitäpä muodostui useiden vuosien henkinen helvetti lopulta,johon en itse kyennyt vaikuttamaan,sillä olin niin uskovaisten typerysten näkemysten ja manipuloinnin alla,etten ottanut itse oman elämäni ohjia käsiini,vaan sokeasti luotin johonkin Korkeimman varjelukseen tai johdatukseen tai Läsnäoloon ja polvet ja sielu verillä rukoilin ja kamppailin,kunnes jouduin sairaalaan..Oppia ikä kaikki.
        Olen tullut opputulokseen,että joko A)lahjat,jotka tulevat ylhäältä,eivät ole koskaan ilmaisia/pelkästään hyviä tai B) Kyse kaikessa on puhtaasti sattumasta ja ihmisten välisistä suhteista C)Raamattu on höpinää ja kyse on hengen todellisuudesta,jota ei kristinusko yksinään selitä.
        En tiedä minäkään tänäpäivänä enää,mikä on "totuus", mutta joskus rukoilen,se helpottaa,vaikka olisikin vain omaa sisäistä puhettaa ääneen sanoiksi puettuna,eikä Jumalaa joka kuulisi,olisi. Pääasia,että olo helpottuu. Mitään apuja en enää yläkerrasta jaksaisi anella,kuten vuosikusia tein-nöyryyttävää ja alentavaa. Jäljellä hirveät vihan ja katkeruuden tunteet,mutta niistäkin voin ylitse päästä-en Jumalan avustuksella varmaankaan tosin,häntä,mikäli on jossain,ei tunnu ihmisen uupumus ja tuska sekä hätä yhtään liikuttavan-vaan ihan heittäytymällä oikeaan elämään lume-todellisuuden sijaan täällä on toimeen tultava,vaikka mitä tapahtuisi..Uskovaiset ovat enimmäkseen teeskentelijöitä ja omahyväisiä pellejä,jotka näkevät vain oman napansa ja kiillottelevat omaa kunniaansa tahi aivottomia,joita ei kiinnosta asioiden historiallinen todenperäisyys vaan aivopesu!


      • Rauhallinentunne

        Kun te ressulit olette niin harhaoppisia kirkkojenne opettamina,ei ihme
        mitenkä paljon vaikeuksia se teettää elämässä,pelkkiä ristiriitoja,joka
        on juuri paholaisen tarkoitus.Ensimmäiseksi eroon kaikista uskonnoista,
        sitten "ITSE-OPISKELUUN" raamattua tutkien,Netti,sekä GOOGLE voi
        auttaa vieraskielisten sanojen käännöksiin.Mikään käännös ei ole täyttä totuutta,jokaisessa on ihmisen "sormenjälki"käännöksissä kirkollisten
        järjestöjen teoloogisen koulutuksen harhauttaviin tarpeisiin.Ilman raamattua et voi saada oikeata henkeytystä totuuteen,sen jälkeen elämä
        on herkullista kaiken pahankin keskellä.Se on todistettavasti kokeiltu !


      • Anonyymi

        Ole minulle syntiselle armollinen sanoi bublikaani ja luettiin vanhurskaaksi enemmän kuin fatiseus joka esitteli omaa erinomaisuuttaan.


      • Anonyymi
        ayna kirjoitti:

        Moi!oon hataralla pohjalla tässä uskon asiassa... en enään tiedä mihin luotan ja uskon! olimme jo monta kertaa pyytäneet,että saisimme oman lapsen ja kun kummallakin on aina ollu pelko jossain takaraivossa,että jos me ei saada lasta, tulin sitten heti suorilta raskaaksi!
        mulle ja aviomiehelleni kävi niin,että meidän puolesta rukoiltiin ja sanottiin,että kaikki menee hyvin ja ne olivat iloisia, (pieni huomio on että ne ihmisiet ei tienny mikä se meidän asia oli)meille tuli siitä aivan valtava voima ja jaksoimme eteenpäin...tottakai välillä nousi pelon tunteeet,mutta turvauduin siihen,että Jeesus oli luvannut lapsemme ja että kaikki menee hyvin niin luotettiin siihen. Menin ottamaan pitkien keskustelujemme,pohdintojemme ja unettomien öiden jälkeen sen sikapiikin josta viikkon sen jälkeen tuli keskenmeno!! tapatuneesta on nyt vajaa 4viikkkoa. kummallakaan meillä ei ole ollut helppoa elämää ja olisimme halunneet perheen...ei sen kummempaa toivetta:( Miehestäni en osaa niin varmaksi sanoa, mutta minulta lähti kaikki usko ja toiveen rippeet siihen,että voiko Jeesuksen lähettämää profetiaan enään uskoa...?????

        Sikapiikki aiheutti narkolepsiaan unitautia johtuen sen apuaineista.Ei virus sinällään. Rokotteista on lisä aineita ja jotkut tehty jopa ihmisen soluissa.


      • Anonyymi

        Huumepiikkejä pistää venäläiset virolaiset kaulasuoneen lähiöissä kun he ryöstää ihmisiä rahaa ruokaa vaatteita jne jopa asuntoja identiteettejä ja huonekaluja ikävää mut vapareissa hellareissa on näitä myös virolaisia.


    • Voi myös hakea apua pahaanoloon. Jumala voi toimia myös terapeuttien ja lääkäreiden kautta. Monia auttaa eteenpäin jo se että saa keskutella jonkun kanssa luottamuksellisesti, saa purettua asioita ja taas jaksaa eteenpäin.
      Voit myös jättää rukouspyyntöjä asiasi puolesta.
      Voimia tilanteeseesi. Jumala sinua auttakoon ja siunatkoon tielläsi.

    • SANANSAATTAJA 10

      Älä puhu, ettei Jumala auta, koska jo olet syntynyt hänen hyvän tahtonsa voimasta, että hän saisi sinua rakastaa ja paapoa.

      Jos Jumala lakkaisi rakastamasta ja auttamsta, niin siihen kyllä elämäkin päättyisi kuin seinään,
      niin tähdellistä on hänen huolenpitonsa, jopa
      jumalattomiakin kohtaan, kunnes Jumalan silmissä
      ovat menneet niin pitkälle, ettei paluu hänen
      luokse enää käy; mutta sinusta en tuollaista usko,
      vaan, että Herraa paapoo sinua kuin pikkulasta,
      mutta silti väität virheellisesti, ettei hän sinua
      auta.

      Kerrotko minulle yhdenkin hyvän asian elämässäsi,
      joka ei olisi tullut Jumalan rakkaudellisen ja
      hyvän huolenpidon takia armosta; niin että voisit
      sen perusteella väittää, ettei Jumala auta, eikä
      huolehdi, vastoin todellisuutta?

      Eikä kannata keskittyä niin paljon siihen mitä ei
      ole, vaan enemmälti siihen mitä jo on, ja ajoittaen muistuttaa Taivaan Isää siitä mikä on sydämellä, sillä ruikutus ja valehtelu, ettei hän auta, ovat hänelle vastenmielisiä.

      Äläkä puhu, ettei Jumala ole vastannut jo, koska
      moinen on omaa kuvittelua; hän kun on jo antanut
      montaa asiaa, joita et ole ymmärtänyt pyytää, etkä
      tule ymmärtämään pyytää.

      Eikä ihmisen tärkeys riipu perheestä, vaan koska
      hän on jo itsessään tärkeä ja ainutlaatuinen.
      On typerää kuvitella, että ihmisestä tulisi
      perheen myötä jotenkin tärkeämpi, ja siten oikeutetumpi vaatimaan toisarvoisiin asioihin
      rukousvastauksia omat itsekkäät lähtökohdat pontimena.

      Opetelepa luottamaan Jeesukseen niinkuin Raamattu
      hänestä todistaa, että hän on hyvä, ja hänellä on
      hyvät tarkoitusperät, luonnollisesti, koska läpeensä hyvä; ja jätä jonninjoutava ruikutus ja
      valehtelu pois ja keskity siihen, mikä on todellista ja kestävää, sillä silmäönräpäyksen
      kestää jumalan viha, mutta eliniän hänen armonsa,
      koska noin on uskon aapiskirjaan, eli Raamattuun
      hänestä kirjoitettu; ja siihen jos mihin voi luottaa, kukaan kun ei sitä tähän päivään ole
      kumonnut, vaikka täyden kympin arvosta moni sitä
      on yrittänyt.

      Kun uskot Jeesukseen totuudellisesti, voit luottaa, että jos hän ei vastaa, johonkin rukoukseen, niin sekin on jo vastaus, koska ei hän
      ilman rakkauden vaikuttamaa syytä jätä vastaamatta, tai vastaa myöhemmin ja/tai eri tavalla.

      Ja hänkö, eli Jeesus ei tietäisi tarpeitamme, koska ei ainoastaan lue, vaan pystyy ennalta
      päättelemaan ihmisten ajatukset; ja Raamattu kertoo, että hiuksemmekin ovat luetut, niin eikö
      muka Jeesuksella olisi hallinnassa, mitä ikinä
      tarvitsemme?

      • vtbgbf

        Oikein kylmät väreet meni kun luin sanansaattajan viestin.Kiitos. Kuinka totta ja niin kauniisti osasit kirjoittaakaan.


      • Kun vain jaksaisi...

        En minä ole syntynyt Jumalan tahdosta vaan vanhempieni hetkellisen hekuman hedelmänä vaikkakin toivottuna. Pettyä saivat kuitenkin. Äiti pyysi kuolinvuoteellaan anteeksi, että minut synnytti.
        Nyt minulla on suunnilleen 35. vuosi kun rikollisjärjestö minua vainoaa. Poliisi ei auta kun kuuluu samaan järjestöön. Jumala ei auta, Jeesus ei auta. Huudettu on hiljaa ja ääneen, ei apua mistään. Terveyden puolesta voisin elää satavuotiaaksi eli 30 vuotta vielä tätä helvettiä.
        Rikollinen en ole, vaan rikosten uhri.
        Miten minä jaksaisin?


      • ...
        Kun vain jaksaisi... kirjoitti:

        En minä ole syntynyt Jumalan tahdosta vaan vanhempieni hetkellisen hekuman hedelmänä vaikkakin toivottuna. Pettyä saivat kuitenkin. Äiti pyysi kuolinvuoteellaan anteeksi, että minut synnytti.
        Nyt minulla on suunnilleen 35. vuosi kun rikollisjärjestö minua vainoaa. Poliisi ei auta kun kuuluu samaan järjestöön. Jumala ei auta, Jeesus ei auta. Huudettu on hiljaa ja ääneen, ei apua mistään. Terveyden puolesta voisin elää satavuotiaaksi eli 30 vuotta vielä tätä helvettiä.
        Rikollinen en ole, vaan rikosten uhri.
        Miten minä jaksaisin?

        Jaksamista tälle kirjoittajalle todella... MISSÄS NE USKOVAT NYT TAAS OVAT RAAMATUNLAUSE KOTELOIDENSA KANSSA??? Eivät tajua,että monet tosiaan kärsivät,eivätkä tahdo "sekaantua",auttaa. Pelkkiä teeskentelijöitä ja utopisteja kaikki tyynni!


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Jaksamista tälle kirjoittajalle todella... MISSÄS NE USKOVAT NYT TAAS OVAT RAAMATUNLAUSE KOTELOIDENSA KANSSA??? Eivät tajua,että monet tosiaan kärsivät,eivätkä tahdo "sekaantua",auttaa. Pelkkiä teeskentelijöitä ja utopisteja kaikki tyynni!

        Mustakotelo kieltää Jeesuksen


    • _Mervi_

      Mitä jos soittaisit seurakunnan diakoniatyötekijälle tai papille ja pyytäisit häntä juttelemaan kanssasi?

      Tarvitset ajan ja paikan, jossa saisit alkaa purkamaan jonkun kanssa, että mistä tuo paha olo oikein juontaa juurensa. Mistä kumpuaa masennus - niin kuin kerrot - kaikkien hyvien Jumalan lahjojen keskellä? Mitä vaille olet jäänyt? Mitä tarvitsisit nyt voidaksesi paremmin? Mitä pelkäät, miksi koet itsesi huonoksi tai kenen silmissä et koe riittäväsi? - Kirjoita näitä asioita vaikka joka päivä johonkin vihkoon, jota ei tarvitse välttämättä näyttää kenellekään.

      Mitä mielikuvia mieleesi nousee, kun olet ahdistunut? Millaisena näet itsesi? Piirrä, kirjoita, pura...muuten se kaikki vain patoutuneena seisoo sisälläsi. Milloin elämässäsi olet ollut kaikkein masentunein tai kaikkein ahdistunein? Miten se on vaihdellut elämäsi aikana? Mikä on auttanut joskus sinua tuntemaan olosi hiukan paremmaksi? Mitkä asiat saa olon oikein kurjaksi?

      Olisi tosi hyvä, jos voisit mennä säännöllisesti johonkin seurakuntaan. Voisit siellä pyytää, että joku rukoilisi sinun kanssasi. Rukouksen ja varsinkin Jumalan Sanojen kuulemisen kautta (Raamatusta ja evankeliumin julistuksen ja hengellisten laulujen kuulemisen kautta) Pyhä Henki hoitaa haavojasi, rohkaisee ja lohduttaa. Jumalan toimintakanava on nimittäin aina ollut Jumalan Sanan kuuleminen. Hän on sitoutunut toimimaan sitä kautta - ei suoraan "salamana kirkkaalta Taivaalta". Kun kuulet Jumalan Sanaa, se hoitaa uskoasi, ja silloin sydämesi saa olla Hänen hoidettavanaan. Siinä on Hänen voimansa, joka voi antaa uutta elämää ja lohtua sielullesi. Siihen toimintakanavaan meidän on vain "nöyrryttävä", vaikka haluaisimmekin kokea Jumalan "suoraan".

      Se Sana puhuu sinulle lohdullisia asioita. Niihin saa uskoa ja luottaa aivan yksinkertaisesti, ilman mitään "muttia", niin kuin lapsi uskoo. Sillä ne ovat sanoja ja lupauksia sellaiselta Isältä, joka on täysin luotettava.

      Jumalan Sana sanoo tämän:

      Sinun syntisi ovat anteeksi annetut Jeesuksen nimessä ja veressä. Olet Jumalan lapsi, ja matkalla kohti Taivasta sillä perusteella, mitä Jeesus teki puolestasi ristillä.

      Sinulla on koko ajan täällä maan päällä eläessäsi paras aika elämästäsi edessä päin - Taivaan Kodissa. Siellä ei ole enää tämän maailman kyyneleitä, vaan Jumala pyyhkii siellä kaikki kyyneleesi pois.

      Jumala rakastaa sinua ikuisella rakkaudella ja tahtoo pitää Sinut omanaan. Hän kuulee kuiskauksesikin.

      Jokainen, joka huutaa Jeesusta avukseen, pelastuu. Joka huutaa Jeesusta avukseen, ei joudu häpeään, vaan saa syntinsä anteeksi. Jumala julistaa sen ihmisen omakseen ikuisesti.

      Olet Jumalan silmissä puhdas ja tahraton - ei sen perusteella, mitä itse olet saanut aikaan - vaan sen perusteella, että Jeesus kärsi ja kuoli ristillä. Sinulla on ikuinen hyvä osa, jota ei oteta sinulta pois.

      Kukaan ei voi riistää sinua Jeesuksen kädestä.

      Minäkin voisin suositella niitä Olavi Peltolan sivuilla olevia sielunhoidollisia kirjoituksia. Niissä on paljon lohduttavaa viisautta: http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/teemat2.htm

      Psalmi 139 voisi olla hyvä iltalukeminen oikein syvällä ajatuksella, sillä saat uskoa, että Jumala tuntee sinut juuri niin hyvin kuin sinä sanotaan.

      Rohkeutta sinulle, Jumalalle Rakas!

      • ongelma myös...

        Voi vaan olla, että monessa seurakunnassa on nykyään mallina tuo Jumalan suora kokeminen, ja Sana jääkin sivuseikaksi.

        Se seurakuntakin pitää valita hyvin. Ehkä aloittajan ongelmat ovat tulleet vääränlaisen julistuksen kuuntelemisesta. :-(


      • ViimeinenVIRHE

        Voi taivaan talikynttilät.Se on sitten viimeinen virheesi,mennä KIRKON
        KYNSIIN,sieltä et terveenä poistu,sen takaan.Kukaan kristityksi aikova
        ei tarvitse "välimiehiä eikä naisia",sentähden meille on varattu Raamattu.
        JUMALA ei asu missään ihmiskäsin tehdyissä,kullitetuissa rakennuksissa,
        siellä pimennoissa hiiviskelee saatana itse omassa komeudessaan.
        Ja puhuu pehmeitä pulpetissaan.


      • MissäseON
        ongelma myös... kirjoitti:

        Voi vaan olla, että monessa seurakunnassa on nykyään mallina tuo Jumalan suora kokeminen, ja Sana jääkin sivuseikaksi.

        Se seurakuntakin pitää valita hyvin. Ehkä aloittajan ongelmat ovat tulleet vääränlaisen julistuksen kuuntelemisesta. :-(

        Minkälaisia "suosituksia annat,oikeasta seurakunnasta",taikka kirkosta ?
        Itse on ole vielä löytänyt yhtäkään joka noudattaisi Jeesuksen ohjeita.
        Mistään käymästäni maanosasta.Se kertoo paljon !


    • Tomppak

      Pyhä Henki auttaa jokaista, aivan varmasti, mutta joskus on ehkä hyvä hieman tarkastella tarkoitusperiä omaan tyytyväisyyteen, vaadinko ehkä jotain liikaa, ehkä kaikki onkin jo ihan hyvin, mutta joskus sitä ei itse heti näe!
      Itsellä kävi näin joskus, en huomannut että minulle oli jo kaikki mitä tarvitsen...vaikka sulkeuduin ulos kaikesta väsymyksen(masennuksen) aikana.
      Siunausta sinulle, toivottavasti asiat paranevat pian!

      • JetFUELpalaa

        Pyhä-henki lentää kiireesti ateistien ohi,ettei tartu Darwinin opit.


    • ...en minä mitään olisi"

      Kokeilepa EFT:tä! Auttaa!!!
      Muuten, ei se Jumala ole missään 'ylhäällä', vaan jokaisella siihen on yhteys omassa sydämessään ja sen linjan saa auki kun alkaa rakastamaan ja kunnioittamaan itseään sellaisena kuin on (kukaan meistä ei ole täydellinen; muutenhan emme olisi täällä ihmiskehossa enää).

      • se joka kyselee alun alkaen

        Hei kaikille!

        Kiitos että olette kirjoittaneet. Jotkut viestit ovat saaneet minut osittain ymmärtämään asioita, jotkut taas eivät. Nämä "kun vaan uskot niin kyllä se siitä"- viestit eivät juurikaan auta minua, sillä kysymykseni on myös tämä että miten sitä uskoa saa lisättyä?!

        Minulla on edelleenkin nämä "maalliset jutut" ihan ok, mutta tämä henkinen puolihan se mättää.

        Joku on sitä mieltä että lopeta vinkuminen ja tee jotain: sitä myös yritän toisinaan toitottaa itselleni. Mutta ei se nyt niin helppoa kuitenkaan aina ole, joskus onnistuu, useimmiten ei.

        Jotkut kirjoittavat tavalla, jota tällainen maallikko ei ihan ymmärrä. Olen onnellinen teidän jokaisen puolesta jotka olette löytäneet uskon lahjan. Edelleenkin, minulla oli se lapsena, mutta jossain meni sitten pieleen.

        Joskus pelkäsin rukoilla Jumalaa ottamaan minut omakseen, mutta nyt en ensinkään. Teen niin mutta... Tarvitsisin sen armahduksen ja tunteen siitä että olen ihan ok tällaisena kuin olen. Kiitos teille kaikille jotka olette kannustaneet minua uskomaan näin.

        Se mielenrauha ja voimakas usko puuttuu, ja sitä minä epätoivoisesti halauaisin. Tiedän kyllä että Jumala tietää mitä ajattelen ja että epäilen koko Jumala-asiaa. No tietysti koska kerron sen Hänelle itsekin lähes päivittäin.

        No, tällaista tällä kertaa.

        Jos vaan jaksatte, niin laittakaa viestejä, ja olkaa onnellisia omasta vakaumuksestanne. Eikähän se haittaa, jos joku viitsii rukoilla minun ja perheemme puolesta!


      • SinäSieluMinäSielu

        Jaaha,missäs sitten olisit jos ei ihmiskehossa,eihän meillä muuta olekkaan.
        Me kaikki olemme eläviä SIELUJA".Eräs raamatunpaikka kuvaa paikalla
        olleen tuhansia SIELUJA kuulemassa.Mitäs siitä tuumatte ?


    • Puusuutari

      Kun tänne kirjoitit.Olen ollut samanlaisessa tilanteessa kun sinä eikä auttanut kun laittaa pullon korkki kiinni.Sen jälkeen alkoi asiat selkenemään,eli jaksaa paremmin =ajatus toimii.
      Ajattele tarkoin mitä haluat elämältä,vaikuttaa siltä olet parisuhteessa yksin ja lapsi on ainoa lohtusi ja voimavarasi.Itse lähdin vastaavasta parisuhteesta pois,se ei ollut helppoa mutta nyt reilun vuoden jälkeen alkaa asiat olemaan OK.
      Itseasiassa paljon paremmin mitä koskaan on ollut.
      Jälkikasvuhan se kärsii usein näissä jutuissa mutta uskon että on heillekkin parempi kuin se vaihtoehto missä ranteet avataan.
      Herra sanoi minulle kerran että elämä on omissa
      käsissäsi eli itse teet valinnat mutta niihin voidaan antaa apua.

      • gtyhgtyhggggg

        vuotta paniikkitila, joskus pahempana joskus lievempänä,sanoin siitä Jumalalle silloin tällöin mutta ajattelin että ei kai tällaista voi parantaa jos se kuuluu persoonallisuuteeni.Eräänä iltana huokasin Jumalan puoleen ja silloin se tapahtui, olin kuin pumpulissa noin 30 sekuntia ja valtava turvallisuuden tunne tuli sisimpääni, sen jälkeen ei ole pelko valtaa saanut,siitä on nyt yli kaksi vuotta.Kannattaa rukoilla eikä lopettaa, kyllä Jumala lähettää apunsa aikanansa.


    • Tosielämässä

      Sanotaan, että Jumalalla on kuulemma vastauksia 3:
      "Kyllä", "Ei" tai "Odota".
      Joihinkin rukouksiin tulee vastaus melko pian ja se ymmärretään "kyllä"-vastaukseksi.
      Joihinkin rukouksiin tulee vastaus "ei".
      Joihinkin rukouksiin tulee vastaus "odota", kun joutuu vain odottamaan, odottamaan ja odottamaan. En tunne Jumalaa vielä niin hyvin, että ymmärtäisin Häntä täydellisesti, mutta... olen oppinut sen, että kun tulee "odota"-vastaus, niin siihen on syynsä. Ehkä en vaan hoksannut, että vastaus on jo tullut, en vaan näe vastausta, sillä olen ollut sokea tms.

      En tiedä miten suhtautuisin tekstiisi, sillä olen itse lapseton sinkku ja kohta 40-vuotias. Olen rukoillut itselleni turvallista, hyvää miestä, joka haluaa lapsen tai lapsia, mutta vastausta ei ole tullut. Tai on tullut, mutten ole uskaltanut vastata myöntävästi, kun elämääni on tullut mies, joka olisi valmis perustamaan perheen. Saan siis syyttää vain itseäni, etten ole uskaltanut vastata "kyllä". :(

      Anteeksi, että otin puheeksi itseni. Nythän on kysymys sinusta.

      • Jeremias Babyloniasta

        On käynyt vähän samalla lailla.Olen rukoillut
        herralta vaimoa ja sopivia on ollut mutta kun ei uskalla.Ehkä sen sitte pitää kolahtaa heti ja kunnolla ennen kuin on varma.


      • Se joka aloitti ketjun

        Älä pyydä anteeksi sitä, että kerroit omat rukouksesi ja toiveesi, eihän tässä ole tosiaankaan ainoastaan minusta kyse. Jokainen saa kirjoittaa tuntemuksensa, ei se ole minun yksinoikeus.

        Tuosta sokeudesta, ettei näe sitä vastausta; niin minä jotenkin haluaisin Jumalan poistavan sen sokeuden (olkoon se sitten sinulla, minulla tai kenellä vaan). Se minua ahdistaa, että kun 20 vuotta rukoilee sitä sielunrauhaa, niin olen kai saanut vaan tuota "odottaa"- viestiä.

        Toivon että löydät sen oikean, kenen kanssa saisit perheen ja pienokaisen.

        Olet varmaan miettinyt mikset ole voinut vastata tuota "kyllä". Toivon että se mies tulee elämääsi, jolle voit vastata niin. Ja tottahan se on, että jos joku toinen olisi valmis kanssasi perheen perustamiseen ja on ilmaissut kaiken tämän sinulle, niin se päätös jää sinulle.

        Sydän kertoo kyllä varmasti aika paljon, mutta täytyy kai sitä järjenkin ääntä joskus kuunnella (varsinkin kun tuo yläkerran heppu on niin hiljaa!).

        Hyvää kevättä sulle ja kaikille kirjoittaneille myös!


      • Tosielämässä
        Se joka aloitti ketjun kirjoitti:

        Älä pyydä anteeksi sitä, että kerroit omat rukouksesi ja toiveesi, eihän tässä ole tosiaankaan ainoastaan minusta kyse. Jokainen saa kirjoittaa tuntemuksensa, ei se ole minun yksinoikeus.

        Tuosta sokeudesta, ettei näe sitä vastausta; niin minä jotenkin haluaisin Jumalan poistavan sen sokeuden (olkoon se sitten sinulla, minulla tai kenellä vaan). Se minua ahdistaa, että kun 20 vuotta rukoilee sitä sielunrauhaa, niin olen kai saanut vaan tuota "odottaa"- viestiä.

        Toivon että löydät sen oikean, kenen kanssa saisit perheen ja pienokaisen.

        Olet varmaan miettinyt mikset ole voinut vastata tuota "kyllä". Toivon että se mies tulee elämääsi, jolle voit vastata niin. Ja tottahan se on, että jos joku toinen olisi valmis kanssasi perheen perustamiseen ja on ilmaissut kaiken tämän sinulle, niin se päätös jää sinulle.

        Sydän kertoo kyllä varmasti aika paljon, mutta täytyy kai sitä järjenkin ääntä joskus kuunnella (varsinkin kun tuo yläkerran heppu on niin hiljaa!).

        Hyvää kevättä sulle ja kaikille kirjoittaneille myös!

        Voisiko sitä vastausta odotellessa tehdä jotain mukavaa ja mielenkiintoista? Jospa keksisitkin tässä odotellessa jotain puuhaa; kenties harrastus tai puuhailu lapsen kanssa (lapsijumppa tms.) Ehkä se rauha tulisi siinä siivussa :)

        Niin.. tuosta sokeudesta: Raamatussahan kerrotaan Jeesuksen parantaneen sokean miehen. Syynä oli se, jotta Jumalan teot tulisivat ilmi. Olisi se vaan niin mahtavaa, kun tajuaisi totuuden eli tulisi näkeväksi näissä omissa jutuissaan; sinä omassasi, minä omassani jne. Ettei tarvitsis pelätä "kyllä"-vastauksen sanomista enää, koska sydän on kipeänä jatkuvasta pelkäämisestä.

        Niin.. ehdotan sinulle, että miettisit jotain pientä puuhaa, jolla on jatkuvuuttakin esim. 1 krt/vko tai 1krt/2 vkossa. :)

        Kevät keikkuen tulevi. Lumet sulaa Juhannukseen mennessä ja routakin sulaa (=rakkaus sulattaa sydämen ympärille kertyneen roudan.).

        :)


      • Tosielämässä
        Jeremias Babyloniasta kirjoitti:

        On käynyt vähän samalla lailla.Olen rukoillut
        herralta vaimoa ja sopivia on ollut mutta kun ei uskalla.Ehkä sen sitte pitää kolahtaa heti ja kunnolla ennen kuin on varma.

        Niinhän se lienee, että sen on kolahdettava kunnolla, jottei ennätä miettimään... lähtee vaan virran mukaan. Hmm.. no, onpa sitenkin käynyt, mutta.. mies purki suhteen, koska hänen mielestään syitä jatkamiselle ei ollut, ainakaan sillä hetkellä. No, selityksiähän aina löytyy vaikka kuinka monta. Ehkä hän pelkäsi enemmän kuin minä, en tiedä. Kaksi pelokasta yhdessä ei oikein saa suhdetta aikaiseksi :( mutta Voima siihen onkin tultava Jeesukselta, kai. En tiedä!


      • siskosi
        Tosielämässä kirjoitti:

        Voisiko sitä vastausta odotellessa tehdä jotain mukavaa ja mielenkiintoista? Jospa keksisitkin tässä odotellessa jotain puuhaa; kenties harrastus tai puuhailu lapsen kanssa (lapsijumppa tms.) Ehkä se rauha tulisi siinä siivussa :)

        Niin.. tuosta sokeudesta: Raamatussahan kerrotaan Jeesuksen parantaneen sokean miehen. Syynä oli se, jotta Jumalan teot tulisivat ilmi. Olisi se vaan niin mahtavaa, kun tajuaisi totuuden eli tulisi näkeväksi näissä omissa jutuissaan; sinä omassasi, minä omassani jne. Ettei tarvitsis pelätä "kyllä"-vastauksen sanomista enää, koska sydän on kipeänä jatkuvasta pelkäämisestä.

        Niin.. ehdotan sinulle, että miettisit jotain pientä puuhaa, jolla on jatkuvuuttakin esim. 1 krt/vko tai 1krt/2 vkossa. :)

        Kevät keikkuen tulevi. Lumet sulaa Juhannukseen mennessä ja routakin sulaa (=rakkaus sulattaa sydämen ympärille kertyneen roudan.).

        :)

        Kysy apua seurakunnasta! Yksinäinen puu palaa vaivoin ja pienellä liekillä, mutta astu keskelle kuumaa nuotiota niin tuli tarttuu sinuunkin helpommin ja saat tukea elämääsi! Älä pelkää rohkeasti pyytää apua ihmisiltä!


      • Tosielämässä
        siskosi kirjoitti:

        Kysy apua seurakunnasta! Yksinäinen puu palaa vaivoin ja pienellä liekillä, mutta astu keskelle kuumaa nuotiota niin tuli tarttuu sinuunkin helpommin ja saat tukea elämääsi! Älä pelkää rohkeasti pyytää apua ihmisiltä!

        Jonkun toisen kohdalla vinkkisi olisi hyvä, mutta olen kokeillut sitäkin. Tiedän, etten pala sen lujemmin tai vähemmin ihmisten seurassa ollessa kuin yksinkään, sillä Jeesus on ja pysyy sisälläni tällaisena kuin olen. Miksi pitäisi palaa lujemmin/paremmin? Olen tyytyväinen palavuuden tasooni tällaisena kuin olen, koska Jeesushan sen tulen sydämeeni antoi. Olen myös ollut utelias vapaiden/poikamiesten suhteen seurakunnassani ja laihoin tuloksin. Joten en "tiiraile" miestä omasta seurakunnastani, sillä "ehdokasta" ei sieltä löydy. ;) Eli nimerkillä "Kokemusta on" :D Älä nyt pahoita mieltäsi tästä kommentistani, mutta minusta tuntuu, että mies, jota varten Jumala minut loi, on jossain muualla kuin omassa seurakunnassani.

        Olen tyytyväinen itseeni, koska Jeesus asuu minussa. Ihmisten parissa tuleni sammuu, sillä tiedäthän, että saatana vaikuttaa myös uskovien kautta (usko tai älä). Usein uskovien suusta kuuluu enemmän saatanan puhetta kuin Jumalan puhetta (rohkaisua tms.). Noo.. jokainen tekee tilinsä sit aikanaan Jumalan kanssa, joten en käy riitelemään heidän kanssaan.


    • vaihtoehtoista ajattelua

      Yleensä me hukutamme käsittelemättömän asian jonkun alle. Minulla se oli työ, sinulla se voisi olla tuo alkoholi. Tein töitä niin paljon että lopulta ns. paloin loppuun. Fysiikka alkoi pettää. Tuli avioero,jäin kahden pienen lapsen yksinhuoltajaksi. Tuolloin heräsi kysymys: Jos on Jumala, niin miksi maailmassa on niin paljon epäoikeudenmukaisuutta? Olin kohdannut sitä elämäni aikana useaan otteeseen. Itse olen aina yrittänyt olla oikeudenmukainen asiassa kuin asiassa.
      Ensimmäinen lapseni kuoli jo muutaman päivän ikäisenä. Heräsi kysymys: Miksi? Isäni itsemurha:
      Miksi? Taloudellisia vaikeuksia riitti pitkän aikaa avioeron jälkeen, aina ei riitänyt itselle
      syötävää kovinkaan paljon kun annoin lasten syödä
      ensin.
      Kaikesta on kuitenkin selvitty, ei kylläkään yksin. Rukoilin sydämestäni yhdessä vaiheessa kun oli oikein vaikeaa, että Jumala ilmaisisi minulle itsensä jollain tavalla, jotta saisin vastauksia
      kysymyksiini. Vastaus tulikin, yllättävältä taholta, mutta otin haasteen vastaan. Olen saanut
      vastaukset kysymyksiini, jotka ovat minua askarruttaneet paljon muuta tietoa Luojan tarkoituksista.
      Kävin myös terapeutilla yhdessä vaiheessa kun syyllisyyden tunto alkoi liikaa painaa. Asiat alkoivat saada uutta valoa. Ei sinne menoa tarvi pelätä. Näin jälkikäteen on noin helppo sanoa. Pelotti minua itseänikin aluksi, lähinnä kait ympäristön reaktio. Se on viisas, joka ymmärtää hakea apua kun sitä tarvitsee.

      Jopa lapsuusiällä koetut asiat voivat meihin vaikuttaa tietämättämme. Kun tiedostamme nämä, on
      meidän helpompi ymmärtää itseämme ja yrittää korjata käyttäytymistämme jos on tarvis. Itsensä
      tutkistelu on hidas ja kipeä prosessi,ainakin minulle, mutta se kannattaa. Kannattaa nostaa "kissa pöydälle" ja käsitellä asia, olipa se mikä
      hyvänsä.

      Uusioperheessämme noita asiota on kyllä riittänyt.
      Tässä sitä kuitenkin porskutetaan eteenpäin iloisin mielin. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. :-)

    • ei uskova
    • ...se sama

      Tuosta avun pyytämisestä sen verran, että olen käynyt läpi n. 3 v psykoterapian parikymmentä vuotta sitten. Sain sieltä sen verran, että en ole katkera isälleni. En myöskään äidilleni, joka minut on paaponut ja terapiankin maksanut. En just nyt lukenut kaikkia kirjoituksia tässä ketjussa, enkä muista mitä itse olen tähän kirjoittanut (jos olenkaan), paitsi tuon alun. Olen yrittänyt oppia ajattelemaan, että Jumala vastaa omalla ajallaan ja tavallaan. Minulla on paljon hyvää mistä olla kiitollinen. Mutta voi se valaistus kun ei vaan tule. Päivisin olen tosi ahdistunut usein, ja iltaisin hukutan sen viiniin (joo, ei hyvä, tiedän, kierre jatkuu...). Mutta terapiamahdollisuutta minulle ei enää suoda (kunnallisella puolella), olen kysynyt. Aiempikin oli yksityinen, vaikkakin Kela korvasi osan siitä. Olen nyt ollu melko paljon lapseni kanssa (vaikka joskus pitää "hengähtää" ja sanoa aviomihelle että ottaa vastuun), ja meillä on ollut mukavaa. Mutta kyllä mulla se viini silloinkin on "mukana". Tässä vain rehellistä tarinaa, ja kaipuuta saada tuo J ottamaan minulta tuon alkohimon pois ja tietty tämän yleisen ahdistuksen. Minulla on ystävä, joka on vanhoillislestadioilainen. Aluksi en kehdannut kysyä, mikä heidän uskontonsa on ja mitä se "odottaa" heiltä. Nyttemmin olemme puhuneet paljonkin uskonasioista, mutta aina minun aloitteestani. On mukavaa että toinen ei povaa "jotain kaameaa tulevaisuutta", vaan sanoo että vastaa kysymyksiini oman uskonsa mukaan. Eikä millään pahalla (muttei ehkä hyvälläkään...), niin Jehovan todistajat kyllä tuputtavat, antavat lahjan vaikka synttärinä, kaunis paketti ja sisältö aina se joku kirja mistä heidän uskonsa kertoo. Huh! No näin tällä istumalla, rukoillaan toistemme puolesta ja jos se maailmanloppu tulee sitten v. 2012, niin ei haittaa jos vaan pääsee samaan porukkaan rakkaiden kanssa!

      • K.T.USA

        En ole JTystävä,mutta heidän raamatun-tuntemuksensa on erittäin hyvä.
        Kiistelen usein heidän kanssaan,ollessani myöskin paljon samaa mieltä.En ymmärrä ilmaisusi vastenmielisyyttä JTodistajista,onko se jonkun uskonnollisen johdon aiheuttamaa väärää todistusta (propakandaa) ?
        Olen puolueeton itsenäinen raamatun tutkija,rauhan löytänyt uskova.


    • elämänvoimat kantaa

      Hei, luin vasta nyt viestisi kun tässä lomallani googlasin asioita, mitkä minua kiinnostavat. Olen lukenut Walhcshin kirjoja Keskusteluja Jumalan kanssa. Ne ovat avanneet minulle aivan uudella tavalla hengellisiä asioita. MAHTAVAA TEKSTIÄ, VAPAUTTAVAA, IHANAA, VASTUUTA VAATIVAA MUTTA ,UPEAA. ELÄMÄNILOA, VALOA JA RAKASTAVASTA JUMALASTA PUHUVAA TEKSTIÄ, JOKA AINAKIN MINUT PYSÄYTTI,HÄMMÄSTYTTI JA IHASTUTTI.

      KETÄÄN EI TARVITSE PELASTAA SILLÄ ME OLEMME JO PELASTETUT, ME OLEMME VALO JA ELÄMÄNILO KUNHAN VAIN MUISTAMME SEN. NÄIDEN KIRJOJEN SANOMA AUTTAA MEITÄ MUISTAMAAN, AUTTAA MEITÄ LÖYTÄMÄÄN RAKKAUDEN. JUMALA ON RAKASTAVA, HÄN EI TUOMITSE KETÄÄN EIKÄ MITÄÄN, HÄN ON RAKKAUS. WALSCH KIRJOITTAA: ILMAISE KIITOLLISUUTESI, SIUNAA ONGELMASI. ANNA SILLE PARHAIMMAT VOIMASI JA KORKEIMMAT AJATUKSESI. HYVÄKSY SITTEN SE ÄLÄKÄ VASTUSTA PAHAA. SILLÄ SE MITÄ VASTUSTAT PYSYY. VOIT MUUTTAA VAIN SEN MINKÄ HYVÄKSYT. VOIT KOKEMUKSESTASI RIIPPUMATTA POISRAKASTAA, MINKÄ TAHANSA EI-TOIVOTUN KOKEMUKSEN, VOIT RAKASTAA SEN IKÄÄNKUIN KUOLIAAKSI.
      JUMALA SANOO: MENE JA SIUNAA KAIKKI ELÄMÄSI ASIAT. MUISTA, ETTÄ RAKASTAN SINUA JA ETTÄ OLEN LÄHETTÄNYT SINULLE VAIN ENKELEITÄ JA TUONUT SINULLE VAIN IHMEITÄ.

      • chrysanteemi

        "KETÄÄN EI TARVITSE PELASTAA SILLÄ ME OLEMME JO PELASTETUT, ME OLEMME VALO JA ELÄMÄNILO KUNHAN VAIN MUISTAMME SEN."

        Jeesus on kyllä valmistanut ristillä pelastuksen kaikille, jotka sen ottavat vastaan, mutta avainsana on juuri tuo vastaanottaminen. Ei pelastus ole mikään automaattinen, kaikkia koskeva (Raamatun mukaan), vaan se koskee nimenomaan niitä, jotka hyväksyvät Jeesuksen Kristuksen sydämensä Herraksi ja Valtiaaksi, ja jotka tarvitsevat Häntä syntiensä Sovittajaksi. Ei kukaan ole täydellinen. Ei ihminen itsessään kykene olemaan täydellisesti valo ja elämänilo, vaikka miten siihen pyrkisi. Jotkut voivat päästä lähelle sitä... mutta jos ihmiset todella olisivat sellaisia, miksi maailma sitten on niin täynnä pahuutta ja itsekkyyttä?

        (Ihanaa kuitenkin, jos sinä voit uskoa näin olevan, elät ilmeisesti varsin ihanteellisissa ja onnellisissa olosuhteissa ja rakastavien ihmisten ympäröimänä?)






        "NÄIDEN KIRJOJEN SANOMA AUTTAA MEITÄ MUISTAMAAN, AUTTAA MEITÄ LÖYTÄMÄÄN RAKKAUDEN. JUMALA ON RAKASTAVA, HÄN EI TUOMITSE KETÄÄN EIKÄ MITÄÄN, HÄN ON RAKKAUS."

        Totisesti Jumala on Rakkaus! Ja tämä sanoma löytyy Raamatusta. Siellä kerrotaan myös, että Jumala tuomitsee synnin. Ja ainoastaan ne, jotka ovat ottaneet Jumalan tarjoaman pelastuksen vastaan Kristuksessa välttävät tuomion, sillä heidät Jumala näkee puhtaina Poikansa sovitystyön tähden. Usein unohdetaan juuri tämä: Jumala on täydellisen rakastava ja samalla _täydellisen oikeudenmukainen_, täydellisen Pyhä. Hänen oikeudenmukaisuutensa vaatii tuomitsemaan synnin, joka on täysin Hänen Pyhyytensä vastaista.






        "SIUNAA ONGELMASI. ANNA SILLE PARHAIMMAT VOIMASI JA KORKEIMMAT AJATUKSESI. HYVÄKSY SITTEN SE ÄLÄKÄ VASTUSTA PAHAA. SILLÄ SE MITÄ VASTUSTAT PYSYY."

        Kuulostaa itsensä Saatanan sanelemalta tekstiltä... Tiedän, että tämä kuulostaa monien mielestä aivan liian jyrkältä tuomiolta tuolle kauniilta kuulostavalle kirjalle, mutta Sanassa meitä kehotetaan vastustamaan pahaa (eli perkelettä), niin se pakenee meistä. Sanoma on siis aivan päinvastainen kuin yllämainitussa teoksessa... ”Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.” (Jaakob 4:7).





        "JUMALA SANOO: MENE JA SIUNAA KAIKKI ELÄMÄSI ASIAT."

        Voiko tällaista sanoa jollekin, joka tietoisesti ja jatkuvasti tekee pahaa? Ihmiset tekevät aivan uskomattomia asioita toisilleen ja jopa itselleen.







        On hienoa jos mainitsemasi kirja on auttanut sinua löytämään Jumalan rakkauden! Hän todellakin rakastaa sinua aivan käsittämättömän paljon. Mutta älä unohda Hänen ainoan täydellisen Ilmoituksensa Raamatun sanomaa!! Gal 1:8 sanotaan: "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."

        Oliko tuossa kirjassa puhuttu mitään Jeesuksesta? Olen itse lukenut jonkin verran tuon kaltaisia teoksia ja niille on yhteistä se, että niissä puhutaan kauniita asioita jostain abstraktista yleismaailmallisesta Jumalasta, muttei mitään Jeesuksesta, ihmiseksi tulleesta Jumalasta.


      • hennaxxxxxxxxxx

        keskustele JUMALAN kanssa se kirjailija.Nyt lue vain RAAMATTUA että löydät pelastuksen.Täytyy erottaa mikä on JUMALASTA ja mikä ei.....


    • <3

      Jumala koettelee juuri niitä, joita eniten rakastaa , joten jatka rukoilemista herra auttaa varmasti , kaikelle on tarkoituksensa . ps. voimia sinulle

      • ei epäilijä..

        Täytyy olla niin että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen niinkuin raamattu sanoo ja ihminen tekeekin niin ja vanha viisauskin sanoo.. "Jota eniten rakastaa sitä eniten loukkaakin".. Jumalakin tekee niin, ei häntä syyttää saa sillä hänhän todistaa sillä inhimmillisyytensä ja näyttää sen rakkautensakkin kun vain jaksetaan rukoilla ja uskoa.. Vaikea joskus ymmärtää mutta hän koettelee vaikeuksilla meitä ja kaikki kirkastuu ja valkenee aikanaan..


    • Jeesuksen opetuslapsi

      jotka turvaavat häneen Jeesuksen nimessä. Hän on auttaja ahdistuksissa ja koetuksissa. Meidän kannattaa muistaa kiittää ja kunnioittaa häntä, kun hän on meitä auttanut. Häneltä olemme saaneet kaiken, mitä elämässä olemme tarvinneet, jokaisen kannattaa kiittää ja kunnioittaa häntä, koska se on otollista. Voimme anoa uskoa, toivoa ja rakkautta, ja kaiken hän on tehnyt valmiiksi ainoassa Pojassaan, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Amen.

    • kuolematon sielu

      meidän on itse autettava itseämme.
      Vaikeudet ovat sitä varten että ne voitetaan,
      sitäpaitsi syyn ja seurauksen lain mukaan ne ovat ansaittuja.
      Aina kun olet voittanut yhden vaikeuden niin ajattele että taas tuli vanha velka maksettua.

      • anti-kristitty

        Kuulostaa vähän negatiiviselta...

        Eikös sitä ole olemassa sellainenkin sanonta, että "Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään"? Jeesuksen ja Jobin elämäntarinoiden perusteella voisi pikemminkin sanoa, että Jumala auttaa niitä, jotka auttavat toisia.

        Kenties tämä on sukua sille, että kristityt tykkäävät puhua siitä uskon hypystä tyhjän päälle, mutta jotkut sanovat, että teon hyppy olisi parempi, sillä usko elää vain tekojen kautta.

        Raamatussa Jumala ei lupaa siunauksiaan niille, jotka vain kuuntelevat Häntä ja uskovat Hänen puhuvan totta, vaan niille, jotka tekevät niin kuin oikein on ja auttavat ja armahtavat lähimmäistään.

        Riippumatta siitä, onko Jumalaa olemassa tai ei, eikö pienten, kevyiden, helppojen ja itselle mieluisten hyvin tekojen tekeminen lähimmäiselle voisi auttaa lieventämään stressiä, ahdistusta, auttaa rakentamaan parempaa itsetuntoa ja antaa paremman mielen?


      • kuolematon sielu
        anti-kristitty kirjoitti:

        Kuulostaa vähän negatiiviselta...

        Eikös sitä ole olemassa sellainenkin sanonta, että "Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään"? Jeesuksen ja Jobin elämäntarinoiden perusteella voisi pikemminkin sanoa, että Jumala auttaa niitä, jotka auttavat toisia.

        Kenties tämä on sukua sille, että kristityt tykkäävät puhua siitä uskon hypystä tyhjän päälle, mutta jotkut sanovat, että teon hyppy olisi parempi, sillä usko elää vain tekojen kautta.

        Raamatussa Jumala ei lupaa siunauksiaan niille, jotka vain kuuntelevat Häntä ja uskovat Hänen puhuvan totta, vaan niille, jotka tekevät niin kuin oikein on ja auttavat ja armahtavat lähimmäistään.

        Riippumatta siitä, onko Jumalaa olemassa tai ei, eikö pienten, kevyiden, helppojen ja itselle mieluisten hyvin tekojen tekeminen lähimmäiselle voisi auttaa lieventämään stressiä, ahdistusta, auttaa rakentamaan parempaa itsetuntoa ja antaa paremman mielen?

        auttaa lähimmäisiämme. Jo pelkkä hyvä ajatuskin on auttamista.
        Ajatuskin on energiaa.
        Uskon kyllä että meillä kaikilla on ns. henkiopas. Tämä henkiopas voisi olla vaikkapa parisielumme.


      • hennaccccccc
        kuolematon sielu kirjoitti:

        auttaa lähimmäisiämme. Jo pelkkä hyvä ajatuskin on auttamista.
        Ajatuskin on energiaa.
        Uskon kyllä että meillä kaikilla on ns. henkiopas. Tämä henkiopas voisi olla vaikkapa parisielumme.

        ne ovat pahoja henkiä ja demoneita, voi ihmisparkoja kyllä te olette eksyneet. Rukoilkaa JEESUSTA näyttämään teille tie ja lukekaa RAAMATTUA.


    • -Vermilion-

      Koska "Jumalaa" ei ole olemassa.

    • Monoteisti

      Et ole enää lapsi, joten et voi käyttäytyä kuin lapsi. Lapsi voi impulsiivisesti tehdä mitä haluaa, mutta aikuinen ei. Sinun täytyy lopettaa juominen. Se parantaa mielialaa. Jos rakastat enemmän omaa lyhytaikaista ja valheellista mielihyvääsi kuin Jumalaa niin ei Jumala siihen väliin tunge. Voit myös kiukutella Jumalalle kuin lapsi ja asettaa vaatimuksia kuin lapsi ja uhkailla kuin lapsi, mutta voipi olla, että Jumala antaa sinun vaan rauhassa riehua. Ja tuo "edes läheisteni takia" ei kuulosta edes tällä palstalla uskottavan epäitsekkäältä, joten tuskinpa se uppoaa Jumalaankaan.

      Aikuiseksi kasvamiseen saa kyllä apua, hyvääkin apua, jos ei kerran raha ole este. Voit itse valita terapeuttisi. Jos ei kiinnosta niin, mitäpä jos tekisit sen... ee sanotaanko vaikka läheistesi vuoksi? Voipi olla ihan Jumalan lahja, että sinulla on rahaa ja mahdollisuus tehdä se.

    • Totuus.

      Rukoilu on hyödytöntä ja teot toimivat.

      Lopetat ostaa viinaa ja rupeat lenkkeilemään.

    • minävaan123
    • minävaan123

      Huomaatko? Jumala loi ihmiset jotka nyt yrittävät auttaa sinua. Jumalalta rukoillaan kestävyttää että jaksaisi elää ja kiitetään siitä että on mahdollista olla koti, ruokaa ym. Sinun on autettava itse itseäsi jotta sinua voidaan auttaa.
      Minäkin elän vain mieheni takia muuten en jaksaisi edes yrittää elää. Hän on niin ihana että en yksin raaski jättää. En kuitenkaan halua että hän sen takia mun kanssa on.
      Sun on esim. löydettävä oikea lääkitys. Mulla meni 2 kertaa pieleen. 3kerralla auttoi efexor depot ja en jäänyt koukkuun. Väsymykseen ei kylläkään ja siihen juuri tarvitsi. Todettiin kilpirauhasen vajaa toiminta vasta 2 vuotta sitten. Olisi ollut parempi jos olisi huomattu kun aloitin mielialalääkityksen niin varmasti menisi paremmin.
      Kannattaa katsoa kilpirauhanen ja muut jutut ennen kuin alkaa mitään lääkkeitä popsimaan.

    • threeborn

      Vanha filosofia kuuluu, että: Kaikki ongelmat johtuvat aineelliseen olemassaoloon takertuneisuudesta, takertuneisuudesta itseen, perheeseen, työhön, jne... Sun sisällä on tähtiä, mut sä et näe niitä(ehkä ne kaikki on ottanu fyysisen muodon). jo pitäs antaa joku neuvo, ni yritä löytää vastaus siitä ahdistuneisuudesta, kuuntele sitä ja ole yhtä sen kanssa, älä hukuta sitä mihinkään, kuuntele mitä se haluaa sanoa, mutta muista ettei se voi kuitenkaan määräillä sinua.

    • kiitos Jeesukselle

      Raamatussahan sanotaan että siellä missä rukoilee enemmän kuin yksi niin hän siis Jeesus on paikalla aina. Monet ovat parantuneet kun ovat menneet seurakuntiin tai kirkkoihin siunattavaksi tai yhdessä rukoilemaan.

    • avulias+

      Et ole löytänyt oikeaa uskoa.tiedät sisimmässäsi että kirkkosi ei ole oikeassa. Etsi oikeaa niin kaikki sinulle annetaan.

    • T O T U U S

      """Miksi Jumala / Jeesus ei auta?"""
      -Kummatkin ovat fiktioita / huuhaata.

      • jaanaaaaajjj

        Älä naurata, olen saanut niin paljon rukousvastauksia siinä samassa hetkessä kun olen ollut vaikka sairas, että JUMALA on todellinen.


      • yes, no, wait
        jaanaaaaajjj kirjoitti:

        Älä naurata, olen saanut niin paljon rukousvastauksia siinä samassa hetkessä kun olen ollut vaikka sairas, että JUMALA on todellinen.

        Olivatko vastaukset paranemis rukouksiisi "odota"?
        http://www.youtube.com/watch?v=jk6ILZAaAMI


      • jaaaanaaaaaj
        yes, no, wait kirjoitti:

        Olivatko vastaukset paranemis rukouksiisi "odota"?
        http://www.youtube.com/watch?v=jk6ILZAaAMI

        odota, samassa hetkessä kun rukoilin paranin,puolivuotta kestänyt sydämen rytmihäiriö haittasi aina illalla nukahtamista,sanoin vaan Jumalle paranna sydämeni, en voi vielä kuolla lapseni ovat liian pieniä, nukahdin, aamulla heräsin ja ihmettelin miksi kaikki näyttää niin kauniilta ja oli kuin rintakehästäni olisi lähtenyt viisikymmentä kiloa pois. Silloin ajattelin olenko parantunut, ja niin oli käynyt ei enää koskaan rintaa hakannut niin että ei olisi saanut nukuttua.


      • jaaaanaaaaaj kirjoitti:

        odota, samassa hetkessä kun rukoilin paranin,puolivuotta kestänyt sydämen rytmihäiriö haittasi aina illalla nukahtamista,sanoin vaan Jumalle paranna sydämeni, en voi vielä kuolla lapseni ovat liian pieniä, nukahdin, aamulla heräsin ja ihmettelin miksi kaikki näyttää niin kauniilta ja oli kuin rintakehästäni olisi lähtenyt viisikymmentä kiloa pois. Silloin ajattelin olenko parantunut, ja niin oli käynyt ei enää koskaan rintaa hakannut niin että ei olisi saanut nukuttua.

        öö..ilmeisesti et katsonut videota...tai stten et yksinkertaisesti ymmärtänyt.


    • gtt

      Varmasti Jumala kuulee rukouksesi ja tuntee tuskasi. Hän, Herra Jeesus kantaa kanssasi kaikkea sitä kipua ja masennusta, mitä kärsit! Elä luovuta, pysy Hänessä kiinni! Hän on tosi viinipuu ja Hän antaa sinun sielullesi kyllä rauhan!
      Tässä maailmanajassa joudumme kokemaan paljon, surua, murhetta, vääryyttä ja kiusauksia. Mutta pidä katse kirkkaana kiinni Hänessä, Hän ei ikinä hylkää sinua! Käänny Hänen puoleensa ja Hän ei sinua hylkää, ei käännä sinulle ikinä selkää. Hän tuo rauhan ja voittaa myös masennuksen hengen!
      Olen omin silmin nähnyt kuinka Herra tuo kuoleman portilta takaisin elämään masentuneen ja pahasti alkoholisoituneen ihmisen! Usko rukouksen voimaan!

      Se, että kirjoitit tänne, on varmasti yksi askel oikeaan suuntaan! Et selvästikään ole hyljännyt Häntä. Kaipaat Häntä ja sydämmesi pyytää Häneltä apua. Herra on vastaus sinulle, lue Hänen Sanaa, tutki sydäntäsi ja käänny Hänen puoleensä, rukoile Häntä! Minäkin rukoilen sinun puolestasi ja varmasti moni muukin palstalainen!

      Lue tämä kirja:
      derek prince - "he karkottavat demoneja"

      Saat nähdä kuinka masennus voitetaan Herran Jeesukse avulla!

      Siunausta, rukoilen puolestasi!

    • Unholyman

      Mankind in his insatiable search for divine knowledge has discarded all biblical teachings.
      Realizing that the strength of religion is the repression of knowledge.
      All structures of religion have collapsed.
      Life prays for death.
      in the wake of the horror of these revelations.
      It was never imagined how graphic the reality that would be known as the end of creation would manifest itself.
      We believe all this chaos and atrocity can be traced back to one single event.
      We hold these truths to be painfully self-evident:
      All men are not created equal.
      Only the strong will prosper.
      Only the strong will conquer.
      Only in the darkness of Christ have I realized:
      God Hates Us All..

    • mittellos

      viesti on vanha mutta koskettaa minua. toimin itse aikoinani samoin. valitettavasti alkoholi ei tee elämää paremmaksi kuin hetken. sitten tarvitsee jo lisää. olen varma, että selviät ilman niin minäkin selviän tai juon vain silloin kun en voi kieltäytyä.minussa herätti itseselviytymisen vietin eräs lääkäri muutamin sanoin: katso itseäsi peilistä ja sano ja kiitä siitä mitä erinomaisuutta sinussa on. tietenkin kaikki on omasta tahdosta kiinni. kuvittele minä olen köyhääkin köyhempi 166 euroa kuussa. 3 nuorta joiden kanssa ei aina olehelppoa. en ole kyennyt maksamaan sähköä elämme ilman lämmitystä talvella. vaikka kuinka huutaisin apua Jumalalta en sitä saa. tiedän, hän avaa vain ihmisten sydämet auttamaan muttei sitäkään minulle. elämä on vain elettävä ja kestettävä.....

    • HauntedWolf

      Sinulle on Herra antanut paljon, ja epäilen (täysin oma johtopäätökseni) että sinulle on annettu myös ainekset eheytymiseen.

      Tiedät toki, että Jumala kuulee ja vastaa jokaiseen rukoukseen. Itse usein rukoilin taloudellisen tilanteeni paranemisen puolesta, kunnes se aukeni minulle kirkossa kun pastori puhui Jumalan suhtautumisesta rahaan.

      Minä ymmärsin että Jumala auttaa vaikken lotto-voittoa ole saanutkaan, niin olen onnellinen tietäessäni että tapahtui mitä tahansa niin Jumala on luonani ja antaa tukensa... Siitä eteenpäin olen tullut toimeen, vaikkei rahaa säästöön ole jäänytkään...

      Pointtini on siinä että Jumala vastaa kyllä, mutta pitää olla avoimin mielin, sinun sijassani ehkä koettaisin myöntää että olen ihminen ja myöntäisin väsymykseni tosiasiana, sillä et sinä ole Jumala et ole kaikkivaltias sinulla on myös rajasi... Nauti elämän pikkuiloista, siitä auringonpaisteesta sateiden välissä, kevään ensimmäisestä perhosesta... En tiedä saitko tästä mitään selvää mutta toivon sinulle onnellisia aikoja ja Jumalan siunausta...

    • wodniak

      En tiedä missä asut, mutta klikkaileppas ja etsi lähin paikkakunta missä pääset tutustumaan menetelmään, jolla voit itse auttaa itseäsi. Kts. Silvamenetelmä, Silvamethod.com

      • GOD is savig lifes

        Jumalan apu on paras apu.

        Jatka sinnikkäästi rukoilemistasi. Usko siihen, mitä rukoilet. Rukoile uskoa, Rukoile Jumalan pelastusta ja vahvaa uskoa häneen. Hän kuulee rukouksesi sinun on oltava sydämmelläsi ja sielullasi mukana rukouksessa.

        Jumala on sanonut: Se mitä te uskossa rukoillen minulta pyydätte, sen te saatte. Luotan tähän sanaan, pyydä eväitä parempaan elämään. Jumala antaa sinulle elämän työkalut sinun on osattava käyttää ne oikein.

        Jumala on tehnyt elämästäni elämisen arvoista. Hän pelasti minut ahdingosta ja masennuksesta. Heikolla hetkellä huusin hänen nimeään ja vaadin selitystä, miksi minä. Näin enkelin ja kuukauden päästä yksi elämäni suurimmista unelmista toteutui. Usko rukoukseesi. Tsemppiä ja parntumista, rukoilen myös puolestasi!


      • Jo 70 vuotias unohde
        GOD is savig lifes kirjoitti:

        Jumalan apu on paras apu.

        Jatka sinnikkäästi rukoilemistasi. Usko siihen, mitä rukoilet. Rukoile uskoa, Rukoile Jumalan pelastusta ja vahvaa uskoa häneen. Hän kuulee rukouksesi sinun on oltava sydämmelläsi ja sielullasi mukana rukouksessa.

        Jumala on sanonut: Se mitä te uskossa rukoillen minulta pyydätte, sen te saatte. Luotan tähän sanaan, pyydä eväitä parempaan elämään. Jumala antaa sinulle elämän työkalut sinun on osattava käyttää ne oikein.

        Jumala on tehnyt elämästäni elämisen arvoista. Hän pelasti minut ahdingosta ja masennuksesta. Heikolla hetkellä huusin hänen nimeään ja vaadin selitystä, miksi minä. Näin enkelin ja kuukauden päästä yksi elämäni suurimmista unelmista toteutui. Usko rukoukseesi. Tsemppiä ja parntumista, rukoilen myös puolestasi!

        Kuulostaa kauniilta sadulta.
        Ei ole toiminut minulla.
        Pahemmaksi aina muuttuu.
        Kun yhdestä pahasta jotenkuten selviän, tulee kaksi tilalle.


    • jotain järkee...

      Mitä jos oikeasti menisit itseesi ja myöntäisit ettei satuolennoista ole apua? Mene kuntasi/kaupunkisi A-klinikalle, päihdeasemalle tai sosiaalitoimeen! Se että väität ettei yhteiskunta puuttuisi asioihisi, on älytön syyte... Monet alkoholistit sievistelevät juomansa alkoholin määrää ollessaan kohdakkain sosiaalityöntekijän kanssa, jotkut valehtelevat tiedostamattaan. Kummin lie sinulla.

      Kohta se "ok-aviomies" tajuaa asioiden tolan, ottaa lapsen ja lähtee. Siinäpähän sitten jatkat alkoholisoitumista kaikessa rauhassa. Tavataan sitten kun suunnitellaan sinulle päihdekatkaisu paikkaa... Ei se jumala sielläkään ole vastassa...

      • Purzz

        Olen todellakin samaa mieltä kanssasi!


      • SELVÄ ASIA!
        Purzz kirjoitti:

        Olen todellakin samaa mieltä kanssasi!

        Tottakai Jumala on olemassa!
        Kukaan ei ole vielä todistanut että Jumalaa ei ole olemassa. Jos olisi pystynyt todistamaan että ei ole, sellainen ihminen olisi saanut Nobelin palkinnon!


      • SELVÄ ASIA! kirjoitti:

        Tottakai Jumala on olemassa!
        Kukaan ei ole vielä todistanut että Jumalaa ei ole olemassa. Jos olisi pystynyt todistamaan että ei ole, sellainen ihminen olisi saanut Nobelin palkinnon!

        "Kukaan ei ole vielä todistanut että Jumalaa ei ole olemassa. Jos olisi pystynyt todistamaan että ei ole, sellainen ihminen olisi saanut Nobelin palkinnon!"

        Aika heikko ja luokaton yritys välttää todistustaakka.

        Yleensä se menee näinpäin että todistustaakka on väitteen esittäjällä eli uskovaisten on todistettava, että jumala ON olemassa....ja nobelia pukkaa. Tosin tyhjänpäiväiset "tunteet" ja "katso ympärillesi" ei tässä tapauksessa riitä.


      • Henki loi aineen
        code_red kirjoitti:

        "Kukaan ei ole vielä todistanut että Jumalaa ei ole olemassa. Jos olisi pystynyt todistamaan että ei ole, sellainen ihminen olisi saanut Nobelin palkinnon!"

        Aika heikko ja luokaton yritys välttää todistustaakka.

        Yleensä se menee näinpäin että todistustaakka on väitteen esittäjällä eli uskovaisten on todistettava, että jumala ON olemassa....ja nobelia pukkaa. Tosin tyhjänpäiväiset "tunteet" ja "katso ympärillesi" ei tässä tapauksessa riitä.

        No kerropa ateisti, mihin sinä uskot. Darwiniinko ja evoluutiotuubaan ? Kaikki uskovat johonkin. Ateistit yrittävät muka olla neutraaleja, höpö höpö. Ateistien mukaan tämä maailma on syntynyt itsestään ja väittävät että heillä on todisteet, hah hah. Näitä "todisteita" kun aletaan perkaamaan niin huomataan että kyse on vain ateistien arvailuista ja olettamusten olettamuksista. Ettäkö aine olisi synnyttänyt hengen ? Tuon nyt ymmärtää saduksi pikkulapsikin. Antakaa te ateistit näiden uskovien hakea toisiltaan apua ja etsiä Jumalaa ja keskittykää te vain omaan uskontoonne.


    • tulet ymmärtämään

      että Jumalan lapsena voimme panna kaiken toivomme armoonsa joka meitä kasvattaa ja pyhittää totuudessaan elävän veden ja Pyhän Hengen kautta Jeesuksen nimessä.

    • Jeesuksen nimessä

      rakastamalla Herraa tekemällä tahtoaan, niin vanhurskaus saavuttaa sinut kuin Jumalan armo jumalattomuudesta luopuneen.

    • Sisar Herrassa

      Hei vaan ystävä! uskallan kutsua sinua sellaiseksi, koska uskon yhteen ja samaan Herraan. Ymmärrän hyvin tuskasi siitä, ettet löydä apua tilanteeseesi ja ehkä ajattelet, ettei Jeesus auta sinua. Mutta todellakin hän auttaa, eikä vain auta, vaan vie suunnitelmissaan perille. Voin rohkaisuksi antaa sinulle sanankohdan, joka on auttanut minua punaisena lankana koko uskontieni ajan, että kaikki on mahdollista sille joka uskoo. Matt. 17:20 ( ja etenkin Jumalalle). Me ihmiset monesti ajatellaan, että kun tulee esteitä elämäntilanteessamme emmekä millään pääse eteenpäin, niin jotain on pahasti vinossa ja onhan se perin inhimillistä. Yksi erinomainen esimerkki Raamatussa, missä Jeesus osoittaa sen käytännössä, ettei näin ole, on se, kun hän sanoo ettei se mies, jotä kysyjät kysyivät, onko hän tehnyt syntiä, kun hänellä on jokin vaiva, niin Jeesushan vastasi siihen, että ei, Hän on sokena syntynyt, ettäJumalan teot tulisivat näkyviin. Toisaalta tiedän myös sen, että meillä ihmisillä on myös sielunvihollinen, jokä on kavala monella tavalla, mutta silti Jeesus, joka on voittanut kuoleman ja Hänet Golgatan keskimmäisellä ristillä, on myös meidän henkilökohtaisessa elämässä täysin arvollinen paitsi auttamaan meitä, myös sillä tavalla, ettei se rajoitu vain johonkin yksittäiseen ongelmaamme, vaan tuo kokonaisvaltaista kunniaa Hänelle. Koska ei Jeesus ole mikään massavapahtaja. Hän on käynyt edellämme tien meidän kunkin henkilökohtaisen tasonkin puolesta, eikä meidän tarvii hänen edessään vastata kuin yhteen kysymykseen: Ollaanko me valmiit sitoutumaan Häneen niin täydellisesti, että hän voi kuljettaa läpi kaikkien pimeyden aikojen Hänen valtakuntaansa ja valoonsa ja uskommeko me siihen, että Hän todella on Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra riippumatta meidän tilanteistamme. Jos näin voimme vastata tai edes kaipaamme voivamme vastata niin, niin silloin ei mikään ole mahdotonta. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin myös kaikki muu teille annetaan. Hän todella rakastaa meitä! Ei anneta valheille periksi vaan kuroitetaan kohti Jeesusta. Hän kantaa meidät perille, sillä Isän kodissa on monta huonetta. Jeesus on nimenomaan syntisten ystävä. Muistetaan se! Hän kaipaa, että mekin oltaisiin hänen ystäviään! Siunausta matkallesi kohti taivasten valtakuntaa!

    • saaatsi

      hei on sellainen sanonta:"Luovuta niin voitat" voit vaan aloittaa tasta""jumala,kuka oletkin Luovutan sinulle tan kaiken..juomisen,perheeni..mina en itse saa tasta selvyytta. auta ja selvita taa sekavuus..." ja kun ahdistus tulee sano vaan toi niin monta kertaa kun tarttet.Itse laiton kupillisen kahvia itselleni JA Jeesukselle.. ja todella kerroin REHELLISESTI milta tuntui. JA ei kukaan minua"kosmisesti" lyonyt .havittanyt:pikku hiljaa se suhde kehittyi,pikku askeleita ,VAIN PAIVA Kerrallaan!!! 12 askel ohjelmat esim AA.A alanon auttaa kanssa.Onkos sulla mitaan menetettavaa??? ja voi kylla jutell psykolppgillegintuosta masennuksesta ,mutta hyva pitaa mieless alkoholi on todelalla kova masentaja!!!

    • SANANSAATTAJA 10

      Pyydät Jumalalta toisarvoista, sellaista joka tulee kristillisen uskon seurauksena ja sen myötä.

      Jeesus haluaa juuri sinut itsellensä, sillä onhan hän kärsinyt ja kuollut sinunkin syntiesi vuoksi.

      Juuri sinä itse olet Jeesukselle tärkeä, ja hän haluaa, että hän on ensimmäisellä sijalla sinun elämässäsi.

      Kun olet laittanut Jeesuksen ensimmäiselle sijalle elämässäsi, niin hän auttaa sitten sinun asioissasi.

      Raamattu sanoo, että etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin sitten kaikki muukin annetaan siinä ohessa.

      Nyt suosittelen, voisinpa sanoa että käsken, tutustua Jeesukseen, ja helpoimmin se käy kun ryhdyt
      lukemaan Raamattua vaikkapa Matteuksen evankeliumista lähtien Uutta Testamenttia, ja kun olet jo
      pikkuisen jurtunut Jeesukseen, voit lukea Vanhaakin Testamenttia, ja sielläkin kerrotaan Jeesuksesta.

      Ei puuhun voi takaperin kiivetä, ja luulla siten saada maistaa sen hedelmiä; kun oikeinpäin kiipeät puuhun, voit sitten kaikessa rauhassa nauttia sen hyviä hedelmiä.

      Muista, että Jeesus on Jumala, joka tuli ihmiseksi, ja opetti meille Jumalan Valtakuntaa ja sitten kärsi ja
      kuoli rangaistuna meidän synneistämme, ettei Isän Jumalan tarvitse rangaista ketään synneistään, jotka
      uskovat Jeesuksen Jeesukseksi, eli meidän syntiuhriksi.

    • jlkmn

      ihmeen jeesus ei auta? HERÄTYS IHMINEN. Kaikella rakkaudella sanon sinulle tämän;
      Jumala kaikkivaltias antoi sulle aivot ja tunteet ja vartalon. Sä lopetat alkoholinkäytön jos välität lapsistasi,siksi sulle anto jumala aivot ja jeesus opetti käyttämään niitä.
      Jumala antoi sulle suun jotta voit puhua,silmät jotta voit nähdä, kädet jotta voit taistella pahaa vastaan ja joilla voit ottaa hyvän syliisi, korvat joilla voit kuulla. Joten kerro lapsillesi alkoholin haitoista, ja opeta heille kaikki hyvä mitä tiedät. Mitä jeesus ei auta? jeesuksen sanat ovat apu, jos sinulle käy jotain pahaa sekin täytyy hyväksyä koska sitä elämä on. Mutta joskus käskettiin yrittämään.anteeksi huono suomenkieleni.
      Jossei jokin asia toimi,älä kysy miksei jeesus auta,jeesus antoi sinulle monta vaihtoehtoa...tai oikeastaan jumala antoi sinulle vaihtoehdot,jeesus opetti käyttämään niitä.

      Mailmassa ei ole sanaa ''normaali''.... jeesukselle ei ole sanaa '' normaali'' on vain ''ihminen'' täynnä jumalaa, nekin jotka eivät tiedä olevansa täynnä jumalaista rakkautta ovat sitä täynnä.

      Jumala ei ole täällä koko aika auttamassa meitä,siksi hän antoi meille sydämen ja aivot.Käyttäkäämme niitä.
      Rakas ihminen, minä tiedän mitä käyt läpi, kun huudat apua.
      Kun huudat apua ja uskot että kukaan ei kuule...JUMALA kuulee, Hän vastaa silloin kun hänen mielestään aika on oikea, ei sillon kuin itse haluamme, joten odota...kärsivällisesti...
      Jumala sanoi.. ; ''peace! be still!'' ole paikoillasi ja odota,mutta siinhä ohessa tee kaikki mitä itse voit tehdä oman tilanteesi parantamiseksi.

      Kun voimavart ei riiät, katso käsiäsi ja kuvittele että jeesus ohjaa niitä ja että sielusi on täynnä pyhää henkeä, kuvittele että jumala ohjaa sinun koko elämääsi ja ohjaa sinä sitä kautta omaa elämääsi .
      MiNÄ tiedän että se on vaikeata mutta mieti, mailmassa on miljoonia joilla on AIDS ja HIV,ei ole taloa,ei ruokaa,ei nukkuinsijaa.. ei perhettä.ei äitiä,eikä isää... Koita Uskoa.Koita rakastaa, ja muista että et koskaan ole yksin! jumala kuulee kaiken, hän ei vaan aina vastaa kun me haluamme,vaan silloin kun on vastauksen aika!

      Voimaa sinulle!

      • l

        Jumala ei auta siksi, että ei ole olemassa. Jos jumala olisi olemassa niin ei maailmassa olisi niin paljon pahaa. Epä auttanut äitiä vaikka kuinka rukoiltiin ja jopa pappin mielestä jumalaa ei ole tai ei välitä.


    • Lopeta ryyppääminen

      Alkoholi masentaa.

    • Pyri kylvämään

      hengelliseen Jeesuksen opetuksen mukaan. Hyvä jos löytäisi uskovan rukouskumppanin, voisiko miehesi kanssasi näitä hengellisiä asioita lähestyä, rukous, Raamattu, seurakunta.

    • pgjspg

      Yleensä tällaisia kivoja vastauksia Jumalasta antavat ne ihmiset joilla menee hyvin ja on jo kaikkea mitä ovat halunneet. Olispa niin että ketä Jumala ei auta niin he saisivat tehdä itsemurhan ja päästä silti taivaaseen. Mitä hyötyä valittajista on Jumalalle eiväthän ne edes voi kertoa mitään hyviä asioita tai esittää iloisia ihmisiä koska ovat Saatanan tai elämän kiduttamia ihmisiä? Esittävätkö he tekopyhinä asioitansa. Kyllä ihminen kun pohjalle joutuu ja sit tulee pelot ja ahdistus ja yritetään jatkuvasti rukoilla apua saamatta heti sitä niin kyllä siinä elämän liekki alkaa sammua ja toivo sekä usko kadota ja sen tilalle tulee pahat ajatukset, katkeruus, turhautuneisuus..

      • Jeesus on koko

        maailman Vapahtaja ja jokainen joka häntä avukseen huutaa myös saa avun. Tärkeää on ymmärtää kiittää ja kunnioittaa. Tietenkään ei ole tarkoitus ketään masentaa vaan rukousapua saa jokainen, joka uskovalta sitä pyytää, tietysti on uskovilla erilaisia asioita ja armolahjoja ja siksi sellaiset tilaisuudet, joissa on enemmän väkeä koolla on parempia eikä kannata jäädä yhden varaan vaan tilaisuudesta riippuen voi pyytää useammaltakin, tietysti itse kannattaa kammiossaan myös rukoilla ja pyytää, sillä vastataan ja tärkeää on olla viisautta eikä tyhmänä alkaa valittaa eikä esittämään epäkunnioitusta, vähän niinkuin vaikka työnantajaan nähden sopivaa oikeaa asennetta tai lapsella vanhempiin, toki nykyaika ei välttämättä hyvä, mutta nöyryys on hyvä Jumalan edessä kaikille ihmisille ja kiitos ja anominen Jeesuksen nimessä, sillä Herra on hyvä, totisesti.


      • ,

        Eikö Raamatussa puhuta, "voi teitä te rikkaat jotka olette jo saaneet lohdutuksenne".
        Kärsimys tekee siis autuaaksi Jumalan edessä.
        Ihminen vain odottaa liikaa, pitäisi kiittää kaikesta, hyvästä ja pahastakin.
        Uudessa elämässä saamme mitä haluamme, vaikka nykyinen on ollut kohtuuttoman vaikeaa.


    • Tosiasia on aina!

      Yhtä kuolemansyntiä lukuunottamatta, että Jumala auttaa Jeesuksen nimessä ja kiittäen saa tuoda asiat ihan vaikka omassa kammiossa. Tietysti kannattaa myös oppia tuntemaan Jumalan tahtoa, sillä se on koko hyvän sanoman merkitys ja siunaukset tulee kuuliaisille eikä ole vaikeaa vaan hyvää hengellistä ja pelkkää armoa armon päälle ja siunausta ajallaan. Tietysti ei välttämättä tapauksesta riippuen voi odottaa että heti rukouksen päätyttyä mutta voi sitenkin mennä kun kiittää ja anoo ja tahtoo vastaanottaa sitä hyvää, mitä taivaasta annetaan.

    • timoke

      Olen elänyt saman asian kanssa lähes koko elämäni uuvuttava tyhjyys ja toivottomuus. Olen uskossa ja rukoilen joka päivä huusin aikani tähänkin asiaan apua kunnes Jeesus avasi ymmärrykseni käsittämään ett ä hän on myöskin tehnyt lääkkeet ja suurin osa niistä on peräisin Hänen luonnostaan. Meni lääkäriin ja aloin syödä serotoniinia ja kas kummaa elämäno normalisoitui ei toki normaalin ihmisen tasolle mutta siedettäväksi. Jatkan edelleen rukousta että parantuisin ja koska seroniinistä ei tule riippuvaiseksi jätän välillä lääkkeet je testaan onko Jumala vastannut. Pyörit niin tiuhaan tämän asian ympärillä ette huomaa miten ihmeellisesti Jumala on hoitanut asioitasi joita et ole jaksanut hoitaa itse. MENE VIELÄ YÖN HILJAISUUDESSA JEESUKSEN KASVOJEN ETEEN POLVISTU JA JÄTÄ ELÄMÄSI UUDELLEEN JA EHDOITTA HÄNEN KÄSIINSÄ PYYDÄ SYNTISI ANTEEKSI JA PYYDÄ HÄNTÄ JOHDATTAMAAN TAHTONSA MUKAISESTI JOKAISTA PÄIVÄÄSI. ALA YLISTÄMÄÄN JA KIITTÄMÄÄN HÄNTÄ ISRAELIN JUMALAA NIIN SINÄ VAPAUDUT . ON SAATANASTA ETTÄ HÄN PÄÄSEE KIETOMAAN SINUT NOIN TÄMÄN ASIAN YMPÄRILLE. JÄÄT KOKONAAN SEN VANGIKSI JA SE ILOITSEE KOSKA SEN TARKOITUS ON VIEDÄ ELÄMÄSI JA SINUT HELVETTIIN. ITSEMURHA ON MURHA. ÄLÄ RAKAS SISAR ENÄÄ AJATTELE KUOLEMAA VAAN KAIKESTA HUOLIMATTA OMAA JA LASTESI ELÄMÄÄ. Kaikkea hyvää sinulle rukoilen puolestasi ole siunattu jeesuksen nimessä.

    • Näinikkäästi

      Mieti kuitenkin, ehkä jopa clicheistä, mutta toimivaa sanontaa.

      Tekeekö Jumala meistä hyviä, vai antaako hän meille mahdollisuuden olla hyviä?

      Jaksamisia ja eritoten vointia toivon sinulle!

    • äiti-myösxx

      Ihan hoitsuna ja itsekin äitinä voisin myös sanoa sinulle, että masennus on se joka saa sinut ajattelemaan itsemurhaakin. Siksi on Jumalan tahto että annat toisten auttaa sinua ja parantaa sinut.
      Masennus saa ajatukset vääristymään ja tuntuu toivottomalta. Lääkäritkin on Jumalan työssä, anna heidä auttaa. Ota apua vastaan.

      Mitä jos Jumala onkin koko ajan sanonut sinulle:
      ' Ota apuni vastaan, näethän mistä sitä saa. Mene lääkäriin ja hae apua. Puhu tunteistasi muille äläkä pidä niitä sisälläsi. Minä autan sinua, otatko apuni vastaan?'

      Jumala autta aina, mutta ihminen toivoisi monesti sellaista ihmettä ettei tartteisi mitään itse tehdä, ja niinkin tapahtuu. Mutta monesti myös ihmisen pitää itse ottaa ne ekat askeleet ja sinun tapauksessa kehoittaisin menemään vaikka omalle lääkärille tai yksityiselle tunteistasi.

      Luota Jumalaan. Olet Jumalalle arvokas ja Hän rakastaa sinua. Jotta voisit ja jaksaisit perheesi parissa, hoida ensin itsesi. Äläkä vaadi itseltäsi liikaa. Ja jätä se alkoholi, sillä vain pahennat tilannetta.
      Ja se on kaikille äideille!

      Sielunrauha löytyy Jeesuksesta, lue vaikka Psalmeja. Et löydä sitä alkoholista, mutta senhän jo tiedätkin.

      • äiti-myösxx

        lisäys:

        Ja et todellakaan ole ainoa laatuaan suomalainen äiti, joka potee masennusta ja tyhjyyden tunnetta vaikka kaikki on näennäisesti hyvin.

        Olet arvokas Jumalan lahja ja elämäsi on annettu lahjaksi Kaiken Luojalta.

        Anna kaikkesi Jeesukselle ja Anna Jumala auttaa. Mene ja tee itsellesi ja Jumalle palvelus ja pistä ylpeys (suomalaisten perisynti) pois ja hae apua. Sitten voit itse olla muille äideille avuksi ja tehdä 'Jumala työtä' sitä kautta!


    • Rehellisyys auttaa.

      Miksi Jumala ei auta? Oletko Jumalan kanssa rukoillut siitä oikeasta ongelmastasi, johon tuo juominen on vain oire.

    • turhaan rukoilet

      Ei auta ei.

    • Maruanne*

      KYLLÄ JEESUS AUTTAA! JA ONNI LÖYTYY, KUN EI ENÄÄ TUIJOTA OMAAN NAPAAN!

      Mitä siis pitää tehdä? Vastaus: On mentävä ristin juurelle" http://www.youtube.com/watch?v=ZdrwmTyx0hk

      ja "synnyttävä uudelleen ylhäältä" ja annettava elämä kokonaan Jeesukselle:
      http://www.youtube.com/watch?v=b-ueGTGLPEU

      Kun olet syntynyt uudelleen ylhäältä, sydämeesi tulee rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan, lakkaat ajattelemasta itseäsi ja omaa onneasi.

      Kun rupeat ajatellemaan muita ihmisiä ja heidän onneaan, löydät oman onnesi ja rauhasi siinä sivutuotteena.

      • +++

        Näin onni löytyy terveellä ihmisellä. Jos on sairas ja masentunut, asia on tietenkin toinen. Masentunut ihminen on kääntynyt itseensä, eikä näe toivoa missään, vaikka onkin uskossa. Taivastoivo tietenkin säilyy sairaallakin. Mutta
        sairaus on sairaus, josta siitäkin voi Jeesus parantaa, jos ei heti, niin aikanaan.

        Jos vaikka on jokin jatkuva krooninen fyysinen sairaus, johon ei ole mitään apua, se vaikuttaa myös psyykkiseen puoleen. Se voi ajan kanssa viedä elämänhalun ja toivon huomisesta. Ei ole enää mitään voimia yrittää eteenpäin.

        Meillä on kuitenkin loistava tulevaisuus. Kerran taivaassa saamme iloita ilman sairautta ja kuolemaa. Olen kansalainen kahden maan: http://www.youtube.com/watch?v=F50eipY9H_s&feature=related


    • Aito kristitty

      Jumala puuttuu hyvin harvoin ihmisen elämään. Sen sijaan hän tarkkailee meitä, mite me elämme ja tuomitsee meidät moraalisten valintojemme ja elämäntapamme mukaan oikein.

    • Myönteisesti

      Kyllä Jumala auttaa jos nöyrästi ja vilpittömin mielin pyytää uskossa.Muuten Jumala ei ole ihmisille mitään velkaa vaan ihmiset ovat Jumalalle.Ymmärrä mitä on usko.

      • Soppiihantuotaeppäil

        Ennen tuli pyydettyä kaikkea mitä ei oikeasti edes tarvinnut.
        Rahaa, hienoa autoa jne.
        Ja silti ihmettelin, kun ei tullut taaskaan 7 oikein lotossa...

        Vasta sitten kun löysin Jeesuksen, ovat pyynnötkin muuttuneet täysin.
        Siunaa rakkaimpia lähimmäisiäni, anna ohjausta, paranna vaivani ja anna pysyä terveenä.

        Siunaa myös Suomea, ettei se joutuisi hukkaan.


    • alfa123om

      Hei! Voi olla, että kuulut väärään seurakuntaan tai kirkkoon, jossa kukaan ei välitä.

      Itse koin heti avun kun kävin rukousmatkalla Israelisssa. Siellä oli väkevä hengellinen seurakunta. Kun palasin Suomeen opin heti ohjelmoimaan Multimedia Toolbookilla ja sain voimaa kaikkeen mihin voimaa tarvitsin.

      Toinen paikka, jossa olen saanut avun on Jehovan todistajat. Menin ekan kerran tiistaina raamattupiiriin ja heti pidettiin Bar Mitzvah tilaisuus ja torstaina kahden päivän kulutta siitä Jehovan nimitti minut tohtoriksi. Lienen nopeiten Suomessa tohtoriksi edennyt henkilö. Kahdessa päivässä.

      Kolmas paikka, jossa koin avun oli Katukirkko (Vapaakirkko ja Pelastusarmeija). Siellä menin alttarille ja todella pahassa kunnossa ollut selkäni parani heti. Opin myös laulamaan lauluja kuten Golgatan veressä voima on.

      Voimia sinulle!

    • masennus

      anteeksi vaan... huvittavaa että tämmöinen keskustelu jonka aiheena on "miksi jumala ei auta" tulee ensimmäisenä vastaan kun kirjoitan Googleen: Jumala auta.

    • Jumala puhuu

      tavalla ja toisella, ihmiset eivät sitä vain huomaa. Lue Raamattu anoen Jumalan antamaa opetusta Henkensä kautta ja tee kuten Jeesus on opettanut, niin opit tuntemaan myös Jumalan teot elämässäsi. Toivottavasti.

      Jos edelleen koet ettet ole saanut Jumalalta mitään luettuasi Raamatun ja anottuasi ja tehtyäsi Jeesuksen opetuksen mukaan, niin Jumala on sinulle puhunut tavalla ja toisella, mutta et sitä vain huomaa. Jatka silti Jeesuksen opetuksen mukaan tekemistä, niin kuoltuasi ja joutuessasi Jumalan tuomiolle, tulet sinäkin kuulemaan hyvän Jumalan puhetta.

    • Tutki Raamatusta

      kuinka Jumala on ihmisille puhunut ja vaikuttanut ja pyhittänyt. Ole kuin hyvä maaperä hyvää hedelmää tuottavana tien ja kallion ja ohdakeisen maaperän sijaan. Sille, jolla on annetaan lisää ja jokainen anova saa kuten Jeesus on luvannut, mutta sen mukaan kuin annetaan soimaatta jokaiselle. Maailmassa on ahdistusta ja koetusta ja ristin kantamista ja yltäkylläistä hengellistä elämää Jeesuksen opetuslapsella, mutta sitä ei arvosteta ihmisten keskuudessa maailman hengessä.

    • Jaska Jokunen

      Ihmisiä koetellaan. Kaikki me koemme kaikenlaisia tunnemyrskyjä ja muita. Minkä takia tunnemme sellaista? Että oppisimme? Minkä takia näemme pahaa? Että oppisimme. Hän auttaa jo sinua koko ajan, sinun täytyy vaan avata sydämesi, käsitellä asiat ja antaa hänen rakkauden valloittaa sydämesi :)

    • Joosu

      Sielunrauhan saat, kun ymmärrät että ongelmasi on itsesi aiheuttamia. Karman laki on ikuinen laki ja sen mukaan sielusi tarvitsee juuri niitä kokemuksia mitä sinulla tällä hetkellä on. Kuuntele itseäsi ja omaatuntoasi . Jumala puhuu sinulle ja auttaa sinua kun lopetat itsesäälin ja alat elää, et itsellesi vaan auttaen perhettäsi ja lastasi. Se on sinun tehtäväsi tällä hetkellä ja se on sellainen rikkaus, jota kaikki ei saa kokea.

      Jos olet väsynyt, pyydä maalista apua maallisilta ihmisiltä. He ovat Jumalan työtovereita täällä maan päällä.

    • Saaran tytär

      Hei, taakkojen uuvuttama äiti!
      Kauan on kulunut viestistäsi, ja toivottavasti olet saanut apua ja jaksanut! Haluan antaa sinulle neuvoja, joilla itse olen "ryöminyt" eteenpäin vaikeuksien keskellä. Puolison kuolema ja yksin jääminen lasten kanssa laittoi minut muutaman muun huolen kanssa maata vasten. Aloin aktiivisemmin lukea taas Raamattua ja etenkin tukeutua lohduttaviin kohtiin. Esim. psalmeissa ja Jeesuksen sanoissa Uuden Test:n puolella on ARMOA mitä tarvitsen. Olen heikko ja turhamainenkin, mutta Jeesus on luvannut ottaa maidät vastaan juuri tällaisina (Johanneksen evankeliumi: joka minun luokseni tulee, sitä en heitä ulos). Lähesty rukouksessa Jumalaa Jeesuksen nimessä. Itsekin olen tällä hetkellä erittäin vähän uskovien yhteydessä, se olisi tärkeää tuen ja kasvun sekä rauhan saamiseksi. Hakeudu seurakuntaan jos jaksat!
      Rakkain terv.!

    • ggrfjiybm

      Hän ei vastaa, koska häntä ei ole! Ja jos jumala muka olisi olemassa, miksi maailmassa olisi niin monta eri uskonoa?

      • dffgh

        Miksi Jumala näyttäisi itsensä vain yhdelle kansalle? Suuri voima, oli se sitten persoonallinen tai persoonaton voi näyttäytyä monilla eri kasvoilla, kuten hindulaisuudessa.


    • Jeesus auttaa aina

      sillä Jumala tahtoo jokaisen ihmisen parasta aina. Valitettavasti ihmiset tahtovat paljolti muutakin itselleen ja toisilleen sillä eivät helposti tunne Jumalaa.

      • Ihminen saa tehdä

        parannuksen ja kannattaa kiittää ja kunnioittaa tämän jälkeen ja viisana vaeltaa ja ristinsä kantaa ja Jumala Jeesuksessa auttaa ja kantaa, mutta ihmisen tulee valvoa vaellustaan ettei lankea pois Jumalan armosta ja totuudesta eli Jeesuksen opetuksen noudattamisesta.


    • Jumalan apu on

      täysin varmaa jokaiselle joka Jeesusta avukseen pyytää, kun tahtoo ihminen kunnioittaa myös Jeesusta eikä pilkkaa.

      Joka päivä kannattaa turvata Jeesukseen ja rakastaa tekemällä opetuksensa mukaan.

      Jeesus on hyvä paimen, joka tahtoo jokaisen ihmisen parasta. Ihmisinä meillä on monenlaista vaikeutta helposti, mutta Jeesus voi pelastaa niistä kaikista kun vain ihminen turvaa häneen.

      • Realisti 70

        Kaunista satua taas.


    • viina2

      jeesus on perseestä ja viina t.kikki

    • __ † __

      - Kukaan ei voi olla kahden isännän orja, sillä hän tulee joko vihaamaan toista ja rakastamaan toista tai liittymään toiseen ja halveksimaan toista. Ette voi olla Jumalan ja rikkauden orjia. (Matteus 6:24)

      Kunhan maksaa ne kymmenykset niin eiköhän se Jumala auta. Se joka ei maksa, se ei ole Jumalan puolella. Jeesus sanoi että se joka ei kokoa kanssani, se hajottaa. Kymmenykset tulee maksetuksi kun käyttää 10 % ajasta Jumalan hyväksi. Eli on syytä varata 2 tuntia 24 minuuttia JOKA PÄIVÄ rukoilemiseen tai hyväntekeväisyyteen. 10 minuutin iltarukous ennen nukkumista on melkoista huijausta jos nuo kymmenykset otetaan huomioon tarkasti. Jos on liikaa aikaa käytettävissä, jää ihmisellä aikaa masennukselle ja alkoholille. Senkin voi laskea rikkaudeksi että ihmisellä on varaa alkoholiin tai edes ylimääräistä aikaa.

      • Ilari Paastio

        On varmaan Jumalan hyvyyttä että on antanut minullekin kivunlievitystä.Olen kärsinyt äärimmäisen kovista kivuista noin 30 vuotta,ja kun kivut on kovimmillaan aivot erittää endormiinia joka toimii kivunlievittäjänä.Olen kyllä 30 vuotta rukoillut että Jumala nämä kivut poistaisi,koska se on pahiten vammauttanut elämääni kaikessa elämässäni.Jopa tämän kirjoittamisessa oli pidettävä kipujen takia taukoja.On vaikea keskittyä mihinkään,jopa rukoillessa kivut estää tuntemasta hyvää oloa.En voi istua rukouskokouksissa koska se on pelkkää tuskaa ja vääntelehdin kivuista.Jumalan mahdollinen läsnäolon tunne täytyisi olla äärimmäisen voimakas jotta voisin sen hermosäryiltäni tuntea.Kerron tämän jotta te jotka pikkujutuista valitatte osaisitte suhteuttaa näitä kärsimyksiäkin oikein,mutta en suinkaan väheksy huolianne ja Herra vastaa yleensä pikkujuttuihin.Isommat vaivat ja huolet hän jättää meidän itsemme kannettaviksi.Monet ei taakkojaan,jotka usein on liian raskaita,jaksa kantaa,ja päättävätkin päivänsä oman käden kautta,ja on tuo käväissyt usein mielessä itsellänikin.


      • Kuninkaan tyttäriä
        Ilari Paastio kirjoitti:

        On varmaan Jumalan hyvyyttä että on antanut minullekin kivunlievitystä.Olen kärsinyt äärimmäisen kovista kivuista noin 30 vuotta,ja kun kivut on kovimmillaan aivot erittää endormiinia joka toimii kivunlievittäjänä.Olen kyllä 30 vuotta rukoillut että Jumala nämä kivut poistaisi,koska se on pahiten vammauttanut elämääni kaikessa elämässäni.Jopa tämän kirjoittamisessa oli pidettävä kipujen takia taukoja.On vaikea keskittyä mihinkään,jopa rukoillessa kivut estää tuntemasta hyvää oloa.En voi istua rukouskokouksissa koska se on pelkkää tuskaa ja vääntelehdin kivuista.Jumalan mahdollinen läsnäolon tunne täytyisi olla äärimmäisen voimakas jotta voisin sen hermosäryiltäni tuntea.Kerron tämän jotta te jotka pikkujutuista valitatte osaisitte suhteuttaa näitä kärsimyksiäkin oikein,mutta en suinkaan väheksy huolianne ja Herra vastaa yleensä pikkujuttuihin.Isommat vaivat ja huolet hän jättää meidän itsemme kannettaviksi.Monet ei taakkojaan,jotka usein on liian raskaita,jaksa kantaa,ja päättävätkin päivänsä oman käden kautta,ja on tuo käväissyt usein mielessä itsellänikin.

        Hei!
        Nimimerkkisi liitän esirukouksiini. Toivon että tilanteesi jo parempi (noin puoli vuotta kirjoituksestasi). Rukoilen Jumalaa parantamaan sinut. Olen ihan tavallinen nainen, mutta tottunut turvautumaan Taivaan Isän apuun. Omakin tie sisältänyt haasteita paljonkin.


    • luota itseesi

      Sinä olet Jumalan eläväksi tekemä. Sinussa on Jumalan eläväksi tekevä henki, luota siis itseesi, äläkä hae aina tukea itsesi ulkopuolelta.

    • Auttaa Jeesus aina

      sillä ei voi itseään kieltää Isä Jumala ja Totuuden Henki vaikuttaa hyvää, toki jos anot vielä ymmärtämättömästi niin voi Isä olla täyttämättä pyyntöäsi ja odoittaa että anot Jeesuksen opetuksn mukaan. Uudistutaan ja vanhurskaudutaan pyhien kirjoituksien mukaan ja ennenkaikkea anotaan Jumalan Hengen armoa ja totuutta ja siunausta Jeesuksen nimessä.

    • Sinun puolella

      Ystävä hyvä!

      Tarvitset lomaa jotta saat kiireisen, stressaantuneen elämäsi hetkeksi "resetoitua".
      Älä missään nimessä itsellesi, perheesi rakkaalle keskipisteelle mitään pahaa tee. Vastuu elämässä täytyy jaksaa kantaa itsensä, perheensä ja ystävien avulla. Itselleni aikanaan tuputettiin tuota uskontoa vaan ei sieltä apua saa, vain ahdistusta ja syyllistämistä.

    • reijo7

      Hyvä elämä ihana lapsi ja OK aviomies." Olet aika tyypillinen tämän ajan nainen ja perheen äiti. Mutta sinä olet ehkä pyrkimässä täydellisyyteen äitinä. Joudut ehkä työsi tähden tinkimään lapsen ja miehesi kanssa viettämästäsi ajasta. Sen ainakin voin sanoa, että alkoholi ei tässä sinun tapauksessasi auta, niin kuin se ei auta ketään muitakaan, vaan paremmin lisää ahdistustasi. Voi olla että ikävöit liikaakin sitä lapsen uskoasi joka sinulla on ollut, niin kuin me kaikki uskovat ikävöimme ensi rakkauttamme so uskoamme, joka useimmalla uskovalla on ihanaa aikaa. Jumalan tarkoitus kuitenkin on, että me aikuistuisimme uskossa ja rakaudessa, siksi kun meidän on vielä elettävä tässä maailmassa. Me olemme vielä armahdettuja syntisiä mutta kerran me taivaassa saavutamme täydellisyyden Jeesuksessa Kristuksessa.
      Hyvää matkaa! nimm "Kauan huudellut ylöspäin"

    • Jarzanderus
    • 1213

      Mikä tekee sinut rauhattomaksi? Mihin tarvitset lisää voimaa?

    • maha1

      Tyydytyksen henkiseen kaipuuseen saa filosofiasta ja tieteellisestä pohdinnasta, ei keksityistä uskonnoista. Olet kaiketi liian älykäs uskovaiseksi. Ota alkoholia kohtuudella ja vapauta ajattelusi kahleista.

    • Hei
      Kysymääsi asiaa. Jumala näkee, kun olet kuolemvaarassa saatat pelastu, Minä synnytin lasta sunnutaina. Kukaan muu ei synnyttänyt, Menin sairaalaan myöhössä, Joudui synnyttämään luonnollisen syntymän. Poika syntyi, mutta ei itkenyt. Yks kaks lääkärit vei teho-osastolle poikani kopissa. kysyi kätilöltä : oliko JOTAKIN SATTUNUT. Minulla oli edelleen suuria kipuja.Pyysin pojkani mukaan. se ei nnistunut. Pelotti ja paljon, ehkä poika kuoli. Minut vietiin huoneesee,jossa ei ollut muita. Aloin itkemään. Hoitaj kysyi halanko miedon nukahtamislääkkeen. En halunut. Joi vettä. Itkin taas, kunnes huoneeseen tulinhyvin kirkas valo. Heräsin katsoin kauas oven suuhun, näin siellä ison ilmass istuvan ENKELIN lepeä kasvoisen, vaaleat puoilipitkät lainella olevat hiukset,
      Hän
      katsoi minuun lempeästi ja sanoi. Ei hätää. Saat poikasi lainaksi, mutta muitathan, Hän on vain lainaa. Valo meni pois ja huomasin heti kipujen olevan täysi poissa.. Tilaan tuli rauha ja minä nukahdi. Poikani oli täysin terve Oudointa tssä on vielä se, etten ole koskaa laittanut häneen edes laastaria. Poik on nyt 28. Laastareita ei vaan kulu.. Sai sunnuntai lapsena suojeluksen.

      Hämäläinen synnyttämässä Seinäjoeel

    • Uskon Jeesukseen.

      Mitä sinulle "Kauan huudelult ylöspäin" kuuluu tänäpäivänä? onko asiasi paremmin nyt?.. toivon ja rukoilen että asiasi olisi paremmin.

    • Huuda minua...

      Jumala kuulee, vaikka ei hoekaan Hänen nimeää tuntikausia. Jo se ensimmäinen "auta Jeesus"-kuiskaus on kuultu.

      Jumala kyllä vastaa, mutta vastaus ei aina ole se jota omasta mielestään eniten tarvitset. Ajan kanssa kaikki ratkeaa ja ymmärrät Hänen vastauksensa.

      Hän antaa sinulle kaiken minkä jokaisena päivänä tarvitset.

    • thereisnogod1

      Älä turvaudu Jumalaan vaan hae ammattiapua masennukseen. Jos Jumala olisi olemassa hän olisi käsittämättömän julma kusipää.

    • jumalay

      Ei varmasti auta kun ei jumalaa ole :D

    • mopopopopopopop

      Uskoisin Jumala koettelee sinua että uskotko todella, ja kyllä Jumala sinua autta kun on sen aika. Itekkin olen elänyt vaikeeta aikaa mutta kyllä niistä eroon pääsee, ei oo ollu mitää masennusta tai sellasta mutta muuten vaan vaikeeta. Välillä elämässä on myötä ja vastoin käymisiä. ja varmaan ammattiapu vois olla hyödyllistä ja kerro asiasta omaisille, sekin voi auttaa..;)))

      T:15 v mopopoika.

    • Haistakaa paska!

      Pelkkää turhaa sananhelinää kaikki. Olen uskonut Jumalaan - hyvään armolliseen rakastavaan Jumalaan. Olen uskonut Jeesukseen, joka on syntini sovittanut - hyvään armolliseen rakastavaan Jeesukseen, joka vierellä kulkee ja ohjaa ja pitää huolen siitä, ettei tapahdu mitään sellaista mitä ei kestä. Raamatussahan luvataan, että jokainen saa vain sen verran kuin jaksaa kantaa.

      Nyt on usko tuohon kaikkeen pois, sillä minä EN JAKSA kantaa tätä, mikä nyt on tapahtunut. Rakkaani teki itsemurhan. Se ainut ihminen, jonka olemassa olo sai minut jaksamaan. Tahdon vain kuolla itsekin ja olin jo päättänyt tappaa itseni, kun tuli puhelu läheiseltä, joka teki suunnitelmat tyhjäksi. Hän tulee tarvitsemaan minut elävänä pitämässä itsestään huolen. En voi hylätä häntä, vaikka minä en jaksa enää elää... Jopa minä pieni likainen, saastainen surkea huora olen enemmän se mitä Jumalan ja Jeesuksen sanotaan raamatussa olevan. Jopa minä enemmän rakastan, huolehdin, turvaan ja autan.

      Jos armoa on, niin saan kuolla pian pois ja päästä sinne missä rakkaani on, ja myöskin läheiseni saavat kuolla pian pois, tai avun muualta ongelmiinsa, ettei sen tarvi olla aina vain minä joka kaiken kannan. Minulla ei ole enää voimia, eikä mitään valoa tulevaisuudessa. Ihan kaikki on nyt viety - kiitos Jeesus, kiitos Jumala - ylistetty olkoon Herra Kaikkivaltias! Hän antaa ja ennenkaikkea OTTAA! Sen ottamisen hän totta vitussa osaa!! Joillekin kuten minulle ei edes oikeastaan anna juuri mitään kuin rippeet, mutta vie nekin mahdollisimman julmalla tavalla ja jättää vain kysymyksen MIKSI?! Miksi näin piti käydä?

      Pystyn jo tietämään, että olen se, joka läheiseni hoidan ja huollan sairauksissaan ja vaivoissaan, istun sängynlaidalla pitämässä kädestä ja sanomassa hyvästit - jään suremaan. Mutta minulle tuota kaikkea ei tee kukaan. Elämäni on jo tähän asti ollut tylsä ja vailla normaaleja tapahtumia - en koskaan voinut saada perhettä enkä liiemmin edes ystäviä. Ainut jota rakastin ei rakastanut minua, ei kai koskaan oikeastaan edes todella nähnyt minua, mutta minä näin hänet - ja hän oli kaunis ja ihmeellinen. En kestä ettei sitä ihanaa ihmistä - ihmettä ole enää olemassa.

      Jaksoin jatkaa eteenpäin, koska hän oli olemassa. Nyt häntä ei enää ole, Jumala tai Jeesus tai molemmat antoivat hänen tuhoutua niin, että hän tappoi itsensä. Ja nyt minulla ei ole enää mitään, ei mitään valoa jonka voimin jaksaa jatkaa... Mutta minulla on velvollisuuksia, joiden vuoksi en voi päättää omaa elämääni, vaikka mitään muuta en enempää haluaisi. Tahdon vain pois täältä. Pahinta on kun en tiedä kuinka kauan tätä jatkuu... Minulla ei ole mitään pakopaikkaa - ei edes unessa, sillä sielläkin tiedostan tapahtuneen koko ajan ja en pysty edes nukkumaan enää kunnolla. Makaan kauhun, syyllisyyden ja pohjattoman surun vallassa puoliunessa tai valveilla. Jäljellä on vain yksinäinen pitkä tylsä elämä tietoisena siitä, että kaikki on menetetty lopullisesti. En voinut saada koskaan edes mahdollisuutta, en edes yhtä ainoaa reilua mahdollisuutta.

      Sitten kun minun aikani koittaa ei ole ketään joka auttaa ja välittää. Joudun elämään täysin yksin miten parhaiten kykenen ja kuolen joko kotiin, josta löydyn kun alan mädäntyä ja haista tarpeeksi pahalta. Tai joudun johonkin laitokseen, jossa makaan kusivaipoissa ja kuolen yksin ja huomaamatta pois. Luin kerran lehdestä yksinäisen ihmisen hautajaisista jutun. Hänet oli laitettu karkeatekoiseen vanerilaatikkoon ja hautajaisissa oli läsnä muutama seurakunnantyöntekijä. Hänet kipattiin niine hyvineen monttuun ja kukaan ei jäänyt suremaan ja kaipaamaan, haudalle laitettiin kai puuristi joka sai lahota pois, ja sitten oli kuin sitä ihmistä ei olisi koskaan ollutkaan. Ei jälkeä maailmassa hänestä. Se olen minä - siinä on tulevaisuuteni. Sen Jumala ja Jeesus kaikessa armossaan minulle soivat. Kiitos siitä ihan vitusti!

      Jos armoa olisi, olisi Jumala antanut äitini raskauden mennä kesken, kun se kerta oli meinannut mennäkin. Paljon parempi kun en olisi edes ensihenkäystä ottanut. Paljon parempi, kun vanhempani eivät olisi koskaan sitä virhettä tehneet että menivät sänkyyn ja vielä ilman ehkäisyä ja minä surkea vahinko sain alkuni. Niin juuri - vahinko, sitä minä olen. Vanhempani eivät halunneet minua koskaan. Olen pelkkä vahinko, naurettava, ruma surkea pieni likainen vahinko.

      Mitään armoa ja hyvyyttä ei ole. Jumala on paha, Jeesus ei välitä. Haistakaa paska kaikki.

      Ylistetty olkoot Herra kaikessa suunnattomassa epäreiluudessaan ja julmuudessaan! Ylistetty olkoot Jeesus Kristus kaikessa välinpitämättömyydessään!

      AAMEN!!

      • Haistakaa paska!

        Ja vaikka aloittaja tuskin lukee enää tätä ketjua, niin ehkä joku kaltaisensa lukee... Hänelle/sinulle tahdon myös sanoa, että haista paska!

        Jos on ihmisellä ihana lapsi, puoliso, koti, raha-asiat - kaikki kunnossa - niin mitä vittua valitat ja säälit itseäsi! Vai on se yksineläjän helpompaa? Tuohan se on se normaaleja latuja kulkeneiden ihmisten käsitys, että yksinäisen on helpompaa. Ei kuulkaa ole.

        Yksinäinen ei saa mitään tukea ja apua koskaan mistään. Jopa silloin kun on sairas, ei ole ketään joka auttaa - vaan yksin on kaikki arkiset asiat hoidettava. Jos yksinäinen saa potkut, on se oma syy, jos yksinäinen päätyy alkoholistiksi - on sekin oma syy. Toisin on perheellisten - heitä pitää aina AUTTAA!! Vai onko koskaan ennen vaaleja huudettu yksinäisten ihmisten oikeuksista ja asioiden parantamisesta? Eipä ole ei... Mikäs siellä onkaan se mistä huudetaan? Olisiko lapset ja perheet ja perheelliset?

        Edes yhteiskunnalla ei ole yksinäisille mitään tukiverkostoja, ja jos pohja lähtee alta - sinua vain syyllistetään. Yksinäinen on aina kaikkien mielestä ITSE laittanut asiansa päin persettä, mutta auta armias jos sinulla on perhe - niin johan on apua tarjolla kun vain kätensä ojentaa! Ja ennen kaikkea - sinun rakkaasi ovat ELOSSA juuri nyt, tällä hetkellä. Miten kehtaat valittaa?

        Sinulla itsekeskeisellä lehmällä on KAIKKI mistä osa meistä voi vain haaveilla, ja kun ikää tulee tarpeeksi - niin haaveetkin viedään. Näin kävi minulle.


      • Kohta on minun aikan

        Kirjoitat kuin minun kynälläni.
        Olen tosiaan nähnyt yksinäisen unohdetun maahanpanon vaikka en ihan vierestä. Passaa se minullekin.
        Vielä parempi että polttaisivat niin jäisi vielä vähemmän haittaa muille. Paremmille. Onnistuneemmille. Niille, joita Jumala rakastaa.


    • ______

      Yksinäisyys koettua lapsesta asti.
      Olet ihan oikeassa siinä mistä puhut.
      Kuitenkin pyydä kärsivällisyyttä, jokainen anova saa ja etsivä löytää.
      Jos olet käynyt uskovaisten tilaisuuksissa etkä koe saaneesi apua tai uskon vahvistusta, sen voi saada yksinkin.
      Tänä päivänäkin uskotaan ihmisten apuun ja kuinka vaikeaa on kun kaverit ei tykkää.
      Uskon asioissa ja pelastuksessa heitä ei tarvita.
      Pitkä aika vasta osoittaa mikä merkitys on Raamatun lauseella: autuas se joka Herraan turvaa.

    • joshua d

      Koska hän tulee, jeesus vapahtaja päällä maan Kertoi minun saatanalle että Jumala on Homo ("Messias 87414:17313)"; Vapahtaja olkoon Hän joka4 PKertoo että THJE HELP FRIDER irotttaa heidät vapapahhai joaipj jjIhugehuorifjahuefijkdjlk

    • New start

      En millään osaa laskea kahta lääkelaskua. Mietin yöllä paljon. En saa oivallusta. Olen huutanut Jeesuksen puoleen.Huudan edelleenkin. Koe tulee tulevaisuudessa. Vapisen pelosta.
      Mieheni ilmeisesti alotttaa laiduttaa. Se on hyvä. Kannustankin. MUTTA pelkään, että hän tulee taas kauhean äksyksi. Oli nuorenä äksy ja hoikka! Jeesus auta! Anna oi,Jeesus rauha ja menestys.

    • Kanssakilvoittelija

      Aatamista lähtien on Herramme ain auttamassa. Myös Hän on ohjeensa
      yhteisessä ja yksityisessä elämässä antanut avuksi. Koetuksia kuitenkin
      on ja niistäkin Hän on valmistanut pääsyn että voitte sen kestää. Joskus
      mielestämmä koko juttu on täysin ylivoimaista käsittää ja kuitenkin meitä
      kehoitetaan olemaan ihmettelemättä ikäänkuin jotain outoa tapahtuisi ja
      kuitenkaan asia ei ole sellainen kuin meistä sillä hetkellä näyttää. Taas
      sanotaan, jos olet hyvillä mielin veisaile kiitosta, jos pahoilla, rukoile. Et
      kenties tiedä jotain vaan on yksi hyvä toimimalli siis kärsivällisyys silloin.
      Kiitoksella asia Jumalalle tiettäväksi, huollettavakseen, Jeesus nimeen.
      Huolehtija on Hän ja toimintamalli tarvittaessa on tietenkin Hänen, nii`in.

    • messias5

      @joshua d

      "Koska hän tulee, jeesus vapahtaja päällä maan Kertoi minun saatanalle että Jumala on Homo ("Messias 87414:17313)"; Vapahtaja olkoon Hän joka4 PKertoo että THJE HELP FRIDER irotttaa heidät vapapahhai joaipj jjIhugehuorifjahuefijkdjlk"


      koska Jeesus pelastaa JEsusksen niin juma la aamrhanhtaa minut ja Synti 4:36 ksoka.
      ,0 ?jumala! kertoi että olen Saatana.

      Jumala.exists ?83:1 c.getjumala

      c.run

      print false

      if 2 == 3 jumala.exists = true

    • Kuninkaan tyttäriä

      Hei!
      Ymmärrän todella hyvin ja omakohtaisesti sen tuskan kun vastauksia ja suoraa apua ei aina Jumalalta tule. Tosin olen saanut "pika-apua" huutaessani Jeesuksen apua esim. synnytys tapahtui yliluonnollisella avulla, kun ensin peli näytti menetetyltä. Omia ruohonjuuritason neuvojani sinulle olisivat

      1) Aloita päiväsi kiittämällä kaikesta hyvästä, jota elämässäsi kuitenkin on (ruoka, vaatteet, katto pään päällä jne.) Eli huomioi asiat, joita Suomessa moni pitää "luontaisetuina".
      2) Lue Raamattua, etenkin Uutta Testamenttia joka päivä ja siellä Jeesuksen omia sanoja ja tekoja (käytä oikein mielikuvitustasi ja ajattele kaikki eläväksi). Ota se todesta!!
      3) Ota todesta myös parannuksen teon välttämättömyys. Esim. itse olen kipuillut valheiden ja kärsimättömyyden kanssa. Pyydä siihenkin apua Jumalalta Jeesuksen sovitustyön kautta. Itselläni on ollut riippuvuuksia, joihin olen pyytänyt apua ja sitten itse tehnyt kaikkeni niistä irtaantuakseni. Esim. taistele joka kerta kaupassa siideripullon ostamista vastaan, voita tilanteessa ja tee se aina uudestaan.
      4) Jeesus sanoi "ottakaa joka päivä ristinne ja seuratkaa minua". Eli tämä taistelu ei vielä ole ohitse, mutta Sinulla on suuri Auttaja, jos nöyrryt hänen omakseen. Usko pois, tällaiselle ylpeälle ja menestyneelle naiselle se on ollut myös vaikeaa.
      Muista olet rakastettu Taivaan Isan tyttö.

    • ---->..

      Olen itse kokenut tämän, että toisen ihmisen psykologisesta otteesta vapautuminen vahvistaa uskoa.
      Koska miten voit uskoa Jumalan oikeudenmukaisuuteen, jos et ole ensin vapaa uskomaan?
      Ovea ei ole pakko avata, luulisi olevan itsestäänselvyys, vaan ei, ensin voita ORJUUS.

      • mieli,ykslö,kansanor

        Hyvin oivallettu. Jeesus juuri vapauttaa ihmisyksilön KAIKILLA tasoilla vapauteen, kaikenlaisesta orjuudesta.


    • jeesuksen oma

      kyllä jumala näkee ja kuulee sinunkin hätä huudun jeesuksen nimessä ole siunattu minä muistan sinua ja sun perhettä rukouksin..

      • Ei enää

        Tänään tapahtui sellainen asia ja viimeinen pisara, jonka vuoksi otin ristin pois kaulasta. Nyt jo iäkäs pariskunta ovat olleet vuosikymmenien ajan naapureiden kiusan kohteena. Lisäksi vielä yhteiskunnan ja viranomaisten avustuksella. Tänään tuli taas yhden taistelun jälkeen julkinen häpäisy ja osoitus siitä, että mitään inhimillisyyttä ei ole. Olen rukoillut, rukoillut ja rukoillut sitä, että oikeus olisi jo vihdoin ja viimein heidän puolellaan. Mutta ei. En ole tehnyt tätä itseäni varten vain heidän vuokseen. Tämä oli siis taas Jumalan vastaus. Mutta Hän saa minun puolestani nyt olla, kun on nämä ihmiset näköjään hyljännyt. Onneksi heillä on kuitenkin läheiset ihmiset tukenaan viimeisinä elonpäivinään.


      • Osaaottava
        Ei enää kirjoitti:

        Tänään tapahtui sellainen asia ja viimeinen pisara, jonka vuoksi otin ristin pois kaulasta. Nyt jo iäkäs pariskunta ovat olleet vuosikymmenien ajan naapureiden kiusan kohteena. Lisäksi vielä yhteiskunnan ja viranomaisten avustuksella. Tänään tuli taas yhden taistelun jälkeen julkinen häpäisy ja osoitus siitä, että mitään inhimillisyyttä ei ole. Olen rukoillut, rukoillut ja rukoillut sitä, että oikeus olisi jo vihdoin ja viimein heidän puolellaan. Mutta ei. En ole tehnyt tätä itseäni varten vain heidän vuokseen. Tämä oli siis taas Jumalan vastaus. Mutta Hän saa minun puolestani nyt olla, kun on nämä ihmiset näköjään hyljännyt. Onneksi heillä on kuitenkin läheiset ihmiset tukenaan viimeisinä elonpäivinään.

        Tuohon pätee sen vanha totuus, että "tutkimattomat ovat Herran tiet".

        (Tuon lauseen pukkasi muistolauseeksi muuan perhetuttavamme, leskeksi jäänyt nainen, itsemurhan tehneen miehensä kuolinilmoitukseen. Itsemurhan taustaan perehtynyt perheen naapuri totesi siihen, että olisi ollut osuvampaa kirjoittaa "tutkimattomat ovat rouvan tiet".)


    • omapää

      Jumala ei vastaa koska olet väsynyt keksimään vastauksia itse. Jumala on ainoastaan omassa päässäsi ja omalla vastuullasi. Sinun on leikittävä mielikuvitusleikkisi itse. Tulet hulluksi jos et järkiinny.

    • Kokenut5

      jumala auttaa kun on liika vaikeaa ettei jaksa kantaa pitää vain uskoa niin minulle on käynyt .Olen ollut tilassa jossa yöt on hikoiltu niin että lakana on ihan hikeä saannut vääntää. Mutta kerran hän sanoi unissa minulle asian ja se oliniin tajusin vasta paljon myöhemin mitä hän sanoi, nyt on rauha sisällä.Kiitos siiyä.
      Voin sanoa vain sen että ei anneta mitään niin suurta kannetavaa ettei sitä jaksa kantaa, olen kokenut tämän.(eritäin yuskalinen mutta en vaihtaisi mitään pois kun on tämätila nyt. on rauha ja luottamus että siivet kantaa.voimmia se kannataa !!!
      T:kokenut mutta ei mitenkää yliuskovainen mutta siellä se on jos tarvitset. Mieti

    • olisiko apua_

      Alkoholi kannattaa jättää pois!

      Olisiko Andrewin opetuksista apua:
      http://www.tv7.fi/vod/series/?series=18013


      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Miksi kaikki eivät parannu? Osa 1
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30822

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Miksi kaikki eivät parannu? Osa 2
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30824

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Miksi kaikki eivät parannu? Osa 3
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30825

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Hannahin todistus. Osa 1
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30826

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Hannahin todistus. Osa 2
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30828

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Miksi kaikki eivät parannu? Osa 4
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30827

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Scottin parantuminen
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30829

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Miksi kaikki eivät parannu? Osa 5
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30830

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Miksi kaikki eivät parannu? Osa 6
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30831

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Carolin todistus
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30832

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Jasonin todistus
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30833

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Kenin parantuminen
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30836

      Andrew Wommack evankeliumin äärellä : Perustuksen rakentajat
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30834

    • joshua65433456789876

      l9pk

    • TheJippiiFizz

      Herra antoi, herra otti. Kiitetty olkoon herra.

      Elämä on kokonaisuudessaan Jumalan käsissä. Ahdistuminen ja masentuminen ovat oireita jostain mitä et varmaankaan ole uskaltanut ajatella. Jokin elämässä ei ole henkesi mukaista. Ei lopulta vaadi kovin suuria asioita, kun elämä alkaa tuntua pahalta.

      Kerron tarinan:
      Olin nuori opiskelija eikä mikään tuntunut miltään. Pitelin toisessa kädessä puukkoa ja toisessa viinipulloa. Kirjoitin runoja, koska mikään muu ei silloin tuntunut auttavan. Ympärillä sikisi ateisteja ja muka-muodikkaasti-intellektuelleja. Olin kauttaaltani eksynyt. Vanha seurakuntanuori ei kestänyt. Loppu, rikki ja sekaisin.

      Katselin ranteita ja mietin, että jos en olisi niin pelkuri niin aukaisisin nämä.

      Sitten yhtäkkiä sisälle tuli tunne. "Lähde ulos" Pistin takin päälle ja sytytin röökin ja lähdin kävelemään. Kello oli jotain 23:50. Ilman sen suurempia suunnitelmia löysin itseni hautausmaalta. Ilma oli kevään viimeisiä pakkasia, mutta yhtäkkiä istuessani hautausmaan penkillä koko kehon täytti lämpö. Joka puolelta. Muistan kuinka kyyneleet valuivat poskilla kun ymmärsin kuinka Pyhä henki jälleen ilman mitään sen suurempaa kertoi tarinan. Hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä. Jokainen on ollut Jumalan rakastettu.

      Kukaan ei voi sanoa, miksi Jumala on hiljaa. Joskus ehkä tarvitsemme sen hiljaisuuden, jotta ymmärrämme Jumalan puheen arvon silloin kun sen kuulemme.

      Jeesus ei saanut IsäJumalalta apua silloin kun sitä eniten kaipasi. Jumala oli hiljaa. "Jos vain millään on mahdollista niin ota pois tämä malja. Mutta tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun." Tai ristillä hän jopa epäili Isä-Jumalan hylänneen hänet.

      Toivon ja rukoilen, että löydät elämääsi kipinän. Sen elämän valon, jonka vuoksi kaikki alkaa näyttää kauniilta. Jumala siunatkoon sinua ja antakoon sinulle rauhan.

      Yksi asia muuten tuossa alkuperäisessä tekstissä minuun kolahti. Miksi esität iloista? Lapsen tarvitsee nähdä myös se, että aikuinen ei aina ole iloinen vaan kokee koko tunnekirjon. Että tunteiden patoaminen ei ole keino selviytyä.

      Totuus. Elää todellista ja totuudellista elämää. Voisiko olla mahdollista? Padotut tunteet kerääntyvät sisälle, ne kasvavat ja kasvavat kunnes ne tukkivat kaikki muut tunteet ja ihminen löytää itsensä turtana. Keho ja mieli ei enää kykene käsittelemään uusia tunteita kun vanhoja on kaikki paikat täynnä.

    • Penuela

      Kyyneleet valuvat silmistäni kun luen kokemuksistasi.kokemukseni on samanlainen kanssasi. Minusta ei ehkä ole sinulle lohdun tuojaksi. Sanot uskovasi. Uskotko? Jeesus sanoo evankeliumisaa muutamia asioita. .joissa Hän ei lupaa "opetuslapsille" helppoa elämää. Hän sanoo "tosin tämän maljan tekin juotte" ja "tämä maailma vihaa teitä niinkuin on vihannut minua" Monessa kohtaa Jeesus puhuu siitä miten tämä maailma hylkää hänet..ja että se hylkää myös meidät. Ps 38. Rukoilen puolestasi. Herra siunatkoon sinua. Herra kääntäköön kasvonsa puoleesi ja olkoon sinulle armollinen. Toivoi sisareni samassa tuskasta.

    • Hei!

      Olet saanut paljon vastauksia.

      Olen jotakin kirjoittanut linkissäni; Joistakin sanoista voisi olla apua?
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16

      Minusta itsetuhoajatukset liittyvät aina masennukseen. Jos alkoholia liittyy lääkeaineiden käyttöön vaikka ei samana päivänä niitä käyttäisi, on kuitenkin päällekkäisvaikutusta, ja yhteiskäyttö voi aiheuttaa mitä tahansa ja pahentaa masennusta. Ihminen ei pysty toipumaan ellei anna elimstölleen toipumiseen mahdollisuutta. Toistaalta aineiden riippuvuus- suhteessa taistelu eroon aineista on pitkällinen koska voimia ei ole samalla tavalla kuin täysin kunnossa olevalla.

      Masennus uupumuksen seurauksena on tuttu ilmiö. Ei sitä hävetä tarvitse.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • RALK

      Kyllä Jumala ja Jeesus auttavat, mutta sitä hetkeä on odotettava. Se ei tapahdu hetkessä. Pääasia on, että jatkaa rukoilemista. Rukoilla säännöllisesti tai koska vain , kun on asiaa Jumalalle . Joskus vain on niin vaikeaa, että unohtaa sen, mutta Jumala
      ymmärtää.

    • RALK

      Kyllä Jumala ja Jeesus auttavat, mutta sitä hetkeä on odotettava. Se ei tapahdu hetkessä. Pääasia on, että jatkaa rukoilemista. Rukoilla säännöllisesti tai koska vain , kun on asiaa Jumalalle . Joskus vain on niin vaikeaa, että unohtaa sen, mutta Jumala
      ymmärtää.

    • RALK

      Kyllä Jumala ja Jeesus auttavat, mutta sitä hetkeä on odotettava. Se ei tapahdu hetkessä. Pääasia on, että jatkaa rukoilemista. Rukoilla säännöllisesti tai koska vain , kun on asiaa Jumalalle . Joskus vain on niin vaikeaa, että unohtaa sen, mutta Jumala
      ymmärtää.

      • AteistiTietää321

        Paljonko käytät elämästäsi rukoilemiseen? Ja paljonko järkevää tekemistä olisit voinut tehdä?


    • AteistiTietää321

      Nyt tulee se todellinen kysymys.... Miten todistatte jumalan olemassaolon?

      • NytOnTodistettu

        No siitä kun katsot peilistä niin siinä on jo oiva todiste luomuksesta. Sitten voit katsoa vaikka kättäsi, että ompa hieno suunnitelma tämä kämmen, ja sitten voit katsoa silmiäsi, että kuinka kauniit ne on ja miten hienosti sekin on suunniteltu :)


    • alfa123om2222

      Joskus Jumala näkee hyväksi ruhjoa ihmistä sillä hänelle kelpaa särkynyt henki. Jesaja puhuu neljästä hahmosta: Rauhan ruhtinas, Iankaikkinen Isä, Ihmeellinen Neuvonantaja ja Väkevä Jumala. Ja hän kertoo koetuksista joissa nuo ovat. Erästä heistä rusikoidaan sydämestä, jotta kävisi ilmi, että hän ei ole osallinen koko kansan syntiseen asemaan. Vaan on erotettu kansasta. Hän ikään kuin kärsii kansan pahojen tekojen tähden, mutta rusikointi tekee hänestä viattoman.

      On olemassa Herra KÄRSIVÄ PALVELIJA termi tässä yhteydessä. Itseäni on auttanut tuollaisen rusikoinnin seurauksena ihan konkreettinen apu lääkäriltä. Käytän esim. Propral nimistä Beeta salpaajaa. Joskus paras apu on konkreettisin mahdollinen.

      Viittaan edelleen, että Pyhiinvaellus ulkomaille on usein toimivat. Israelin lisäksi olen saanut paljon apua Yhdysvalloista heidän rukousten avulla ja konkreettisena neuvona. Netin kautta tosin vain Yhdysvaltoihin olen ollut yhteydessä, mutta apu on silti ollut paikallaan.

    • Voin kertoa, ettei todellakaan auta! Ihminen voi uskoa mihin vaan, mutta kukaan muu ei sinun elämääsi helpota kuin sinä itse!

    • Näkiä

      Ei tarvi kuin huutaa " Jeesus Daavidin poika armahda minua syntistä. " Jeesus varmasti auttaa kun olemme tosissamme.

    • Näkiä

      Koska olet antanut ELÄMÄSI JEESUKSELLE. Voit ihan vapaasti kertoa kaikki asiat Jeesukselle SYNTISI,HEIKKOUTESI JA SAIRAUDET ja kaiken muun mitä ajattelet.
      Tässä olen.

    • kusetusko

      Jeesus jumala ja poliitikko ovat vain tarinankertojia jotka kusettaa sinua ja sinä elätät näitä tosin jeesuksen ja jumalan rahat kerää kirkko. Ja poliitikonloiset kerää veroina...........

      • Näkiä

        Sinulla ei ole mitään ymmärrystä todellisesta uskosta Jeesukseen. Tässä muutama Raamatun kohta joka selvittää asian jos on avoin.
        Joh.9
        39 .Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
        Joh.3
        19.Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat
        Joh.3
        5Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 6.Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. 7.Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      m Hyvä Jumala, kaikki hyvät Silloin kun se tulee, minä en tiedä onko se paholainen, voi en mutta miten tahansa tämän selittäisi, ei voi auttaa, koko maailma on romahdus! Muistelet; oh, noin, noin ei olsi pitänyt tehdä ja tunnet menneet tuoksut ihollasi. Kestämätöntä! Haet kaapista lisää olutta, tietäen etei sillä ole merkitystä! Vielä kerran koitat painaa pääsi, huudat Kristusta... Jumala, MITÄ TÄMÄ OM! Haluan itsemurhan, enkä uskalla edes sitä-, kuka Lusifer minut tähän maailmaan johdatti!!!!!

    • Anonyymi

      Meidän on itse autettava itseämme. Joissaikin tapauksissa ammattiauttajat ovat tarpeen. Turha vonkua mielikuvitusolentoja apuun.

    • Anonyymi

      Ehkä kaikkien ei ole tarkoituskaan löytää Jumalaa. Mä otin Jumalaa etsiessäni instagramissa yhteyttä erääseen kristillisen liikkeen pastoriin. Ajattelin, että hän voisi kertoa miten saada yhteys Jumalaan. Hän ei ollut kiinnostunut kertomaan Jumalasta, ehkä se vastaamattomuus on sitten mulle se vastaus, ettei Jumala kutsu mua luokseen. Kristittyjä ystäviä mulla ei ole, joten tästä aiheesta on vaikea juuri kenenkään kanssa keskustella.

      • Anonyymi

        Tämä pastori on ilmeisesti aika nuori jos olet häneen instagramin kautta ottanut yhteyttä. Voin jo lähes suorilta käsin sanoa, että olet ottanut yhteyttä väärään ihmiseen, koska kuka tahansa voi esiintyä somessa pastorina. Varsinkin jos kysymyksessä on pastorina esiintyvä nainen niin tilanne on selvä. On sinun kannaltasi vain hyvä, ettei hän auttanut, koska hän ei olisi sinua voinutkaan johtaa Jeesuksen luo. Oikea pastori auttaa aina tiellä Isän luo, se on pastorin tärkein tehtävä. Oikea pastori haluaa, että jokainen saisi kohdata taivaallisen rakkauden eikä jätä tärkeiden kysymysten kanssa koskaan yksin. Tämä somepastori olisi vain johtanut sinut harhaan. Luulen, että Jeesus oli se joka esti hänen yhteydenottonsa, jotta sinä et joutuisi väärille teille. Jeesus piti sinusta huolta. Nykyään on paljon harhaanjohtajia, mene oikeaan seurakuntaan niin pääset oikeiden kristittyjen kanssa yhteyteen. Paljon siunausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pastori on ilmeisesti aika nuori jos olet häneen instagramin kautta ottanut yhteyttä. Voin jo lähes suorilta käsin sanoa, että olet ottanut yhteyttä väärään ihmiseen, koska kuka tahansa voi esiintyä somessa pastorina. Varsinkin jos kysymyksessä on pastorina esiintyvä nainen niin tilanne on selvä. On sinun kannaltasi vain hyvä, ettei hän auttanut, koska hän ei olisi sinua voinutkaan johtaa Jeesuksen luo. Oikea pastori auttaa aina tiellä Isän luo, se on pastorin tärkein tehtävä. Oikea pastori haluaa, että jokainen saisi kohdata taivaallisen rakkauden eikä jätä tärkeiden kysymysten kanssa koskaan yksin. Tämä somepastori olisi vain johtanut sinut harhaan. Luulen, että Jeesus oli se joka esti hänen yhteydenottonsa, jotta sinä et joutuisi väärille teille. Jeesus piti sinusta huolta. Nykyään on paljon harhaanjohtajia, mene oikeaan seurakuntaan niin pääset oikeiden kristittyjen kanssa yhteyteen. Paljon siunausta!

        Kiitos vastauksesta. Taidat olla oikeassa, on mun kannalta parempi että löydän oikeita kristittyjä. Olisin joutunut vääränlaiseen seurakuntaan mukaan. Kiitos myös siunauksista.


    • Anonyymi

      Mä olin auto-onnettomuudessa ja rukoilin pari yötä Johanneksen Ilmestystä lukien ja sain Pyhän Hengen. Se ei kuitenkaan ollut yhteys Jumalaan jota hain, vaan sen jälkeen melko paljon elin maailmassa. Menin opiskelemaan ja kuuntelin maallista populaarimusiikkia paljon yms. Menin metsään rukoilemaan eräälle pienelle kalliolle ja sain vastauksen: Onko Suomessa todella Jumala, joka vastaa rukouksiin vai onko sellainen vain Israelissa? Lisäksi sanottiin, että muutaman vuoden kuluttua lähdet ihmeen saattelemana rukousmatkalle Israeliin. Niin kävikin, että neljän vuoden kuluttua oli äkkilähtö Israeliin 2000 markkaa ja mulla oli pankissa 2500 markkaa, joten lähdin matkaan. Ennen sitä olin saanut kehotuksen pitää sapatti kaksi viikkoa ja heitää pois luterilaiset nahkakantiset virsikirjat.

      Koin paljon tuolla matkalla. Minua kehotettiin perustaaa kuudes seurakunta ja paljon muutakin apua sain. Kehotettiin käymään kaikissa seurakunnissa ja kaikissa uskonnoissa, koska on vain yksi Jumala, josta kaikki on lähtöisin. Matkan jälkeen luovuin perimästäni omaisuudesta noin 50000 markkaa kun Ihmisen Poika ilmestyi ja kehotti niin tekemään; ja kävin 2002 vuoden Vapaakirkossa, jossa kiroilu loppui ja opin vähän laulamaan. 2003 kävin Jehovan todistajissa ja Kristus ilmestyi. Sen jälkeen olen tutustunut Islamiin ja Hare Krishnaan. Kaiken kaikkiaan olen saanut tietoa uskon asioista juuri kaikkeen mihin olen milloinkaan rukoillut sekä muuta apua. Tosin elämä on köyhää ja kurjaa eikä satakertaisesti milloinkaan saa takaisin sitä mistä on luopunut ainakaan enää nykyaikana. Hyvin paljon onnea ja melko rutkasti myös pettymyksiä.

      Löysin Jumalan, mutta en aivan sellaista kuin olin toivonut. En ,löytänyt Kaikkivaltiasta Hyvää Isää, vaan löysin Suosiollisen ja Vanhurskaan Jehovan, joka on ollut totuudellinen ja antanut tietoa ja vastannut rukouksiin. En löytänyt sitä Johanneksen evankeliumin 17 luvun YHTÄ AINOAA PYHÄÄ ISÄÄ, VAAN LÖYSIN SAMASSA LUVUSSA MAINITUN VANHURSKAAN ISÄN.

      Jeesus on parantanut lähes kaikista taudeista: Mustalaisilta kirouksena saadusta leprasta, Selkä oli aivan tohjona, Sydän pysähtyi kerran, mutta Jumala antoi sähköshokin, Koin kolme tai neljä vakavaa astmakohtausta, mutta sekin tauti otettin pois, Aikuisiän diabetes oli tulossa, mutta sen merkit hävisivät kehosta yhtääkkiä, lisäksi monia muita kirouksia ja sairauksia hän on poistanut jatkuvana virtana. Eturauhanen oireili melko paljon, mutta sekin yllättäen parani jne.

    • Anonyymi

      Kyllä auttaa. Katso tipulintusia , ei ne niitä saati kiitä.

    • Anonyymi

      Äläukoeimitäänjumalaaole

    • Anonyymi

      Onko kaikki ihmeet vain kuvittelua? Onko joku todistetusti herätetty kuolleista, onko joku todistetusti parantunut sairaudesta, onko jonkun toimintakyvytön raaja todistetusti alkanut toimia? Itse olen pyytänyt Jumalalta apua kun olin menettänyt työpaikkani, perheeni, kotitaloni, luottotietoni ja vanhempani samana vuonna. Minulla ei ollut rahaa edes ruokaan ja sähköt oli katkaistu koska ei ollut rahaa maksaa laskuja. Lapseni tekivät kotiläksynsä kynttilänvalossa. Huusin Jumalaa avukseni, mutta taivas oli hiljaa. Taistelen edelleen, vuosien jälkeen, toimeentuloni kanssa. Jumalaa en ole nähnyt enkä havainnut Hänen läsnä oloaan. En jaksa enää!!!

    • Anonyymi

      Käytkö hengellisissä kokokuksissa. Kehoittaisi menemään seurakuntaan, etsimään uskovia ystäviä , keskustelemaan heidän kanssaan.
      Etsi vapaakirkko tai Helluntaiseurakunta läheltäsi. Muutos on mahdollinen. Jumala voi ja haluaa vapauttaa alkoholista ja laskemaan siunauksen elämääsi, miljoonat ovat sen kokeneet, myös minä.

    • Anonyymi

      Hei toivon, että olet saanut apua. Jos et, ota yhteys henkilöön kenelle Jumala on antanut parantamisenlahjan Tiedän Pirkko Vesavaa ja Paavo Järvinen
      Kirjoita googleen nimi, niin näet osoitteen ja siellä muistaakseni millä paikkakunnalla ja mihin aikaan toimivat. Katso TV7 Arkistosta löydät heidän puheitaan. TV7 on myös
      kristillisiä ohjelmia lapsille. Rukoilen puolestasi. Alkoholi vie ihmisen täydelliseen turmioon ja etäännyttää kerta kerralta Jumalasta.

    • Anonyymi

      Hyväksikäytetty tässä oikkoo kaikkia käsityksiä rukoilusta. En ole saanut apua näihin äärimmäisiin tapahtumiin isäni enkä perheeni valtaviin ongelmiin lukuisista rukouksesta huolimatta lähes 70 vuotiaana jolloin oireeni vain pahentua( pelko, arkuus ja ahdistus oireiden vuoksi. Olen hakenut apua joka puolelta, mutta " isäni kirouksen " vuoksi kukaan ei voi auttaa jopa psykologit ym lääketieteen tahot nostavat kädet ylös, mitä muuta kuin vetää pillerit ja kuolla. Mut puhun ADD ja persoonallisuushäiriö äänessä. Niihin ei ole lääkettä lukuisia terapioitä käyneenä diagnoosi
      Jumala auttaa keitä auttaa t. Monen polven pappissukua oleva uhri.

    • Anonyymi

      Minkäänlaisia jumalia ei ole olemassa.
      Ovat ihmisten keksintöä kaikki, yritä takoa tämä kalloosi.
      Vain sinä itse voita auttaa nostamalla selkä suoraan ja pää ylös.
      Lopeta turhat uskonto kelailut ja keskity vain todellisiin asioihin.
      Alä mieti mitä muut sinusta ajattelevat, vaan haistata pitkät kaikille, ainakin mielessäsi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Rauno Heppi - helikopteroi innolla viuh


      • Anonyymi

        Videolla ScanDick hoteliin mainos
        ja join liimaa
        n havaitsimme, että mummoni ja muut kuolleet olivat lähellä olevassa ladossa. Näky. RIR EUJIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Masentunut voi olla kuka vain. Siihen tarvitsee apua ja tukea. Masennus voi tulla kenelle vain.

    • Anonyymi

      Luoja on pyhä; mitä enemmän resonoimme pyhyyden kanssa, sitä enemmän konkretiaa tapahtuu.

    • Anonyymi

      Kaupungilla olisikin tosi hiljaista noin muuten. Jos kaikki tekisivät niinkuin jokainen yksittäistapaus. Kyllä, se on niin että etsit sen kadonneen napin.

    • Anonyymi

      Vieläkö ap olet hengissä? Toivottavasti olet tajunnut hakea apua.

    • Anonyymi

      Minusta sinulla on oikeus elää ja olla ihan oma itsesi ilman Jeesusta ja Jumalaakin. Kuten meillä kaikilla. Ei tarvi tulla miksikään muuksi tai täyttää muiden kuvitelmia todeksi. Jos ahdistaa, niin ahdistaa. Jos joskus ei, niin vielä parempi. Nämä uskovaiset ovat vähän ongelmallisia ihmisiä vaatiessaan ja luvatessaan.

    • Anonyymi

      Masentuneiden kannattaisi haistattaa kettua uskonlahkoille.
      Huijaavat ja pahentavat vain asioita.

    • Anonyymi

      Ei auttanut minuakaan, vaikka kuinka huusin. Onneksi tulin järkiini ja aloin itse auttamaan itseäni. Johan alkoi tapahtua. Mä oon pahoillani, mutta sinulle on syötetty samaa pajunköyttä kuin minulle. Jumalaa ei ole ja jos olisikin, hän ei tee sinun elämäsi eteen yhtään mitään. Sitten hyviä uutisia: olet ihminen. Katso ympärillesi, tämä on ihmisten luoma maailma ja meistä on tekemään vaikka mitä. Sinut on tehty samasta aineesta. Anna palaa!

    • Anonyymi

      Aavikon hiekassa mnakaava ei voi auttaa edes itseään, saati muita.

    • Anonyymi
      UUSI

      Haluaa ellä synnissä eikä luopua siitä, ei auavasti tule on käänyttävä entisestä eläästä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      57
      2996
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2838
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      36
      1999
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1932
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1735
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1452
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      94
      1214
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe