Haittaako työttömyys jos on rikas

freelancer-työtön

Useimmiten kun baarissa tai netissä juttelee naisten kanssa, tai treffeillä, niin huomaa kuinka mielenkiinto lopahtaa (esim chatissa tämän huomaa siitä että 1-2 tunnin juttelun jälkeen nainen poistuu chatista sanomatta tavuakaan) kun naiselle paljastuu että olen työtön. Miksi?

Odottavatko nuo naiset miestä elättäjäksi? Olettavatko he että heidän pitäisi elättää työtöntä miestä? Etsivätkö kaikki aviokumppania jonka kanssa perustaa perhe?

Itse kävisin mielellään treffeillä hiukan rennommalla asenteella. Ihan vaikka tietäisin etten koskaan halua mennä naisen kanssa naimisiin. Voisin silti esim seurustella hänen kanssaan. Onhan se parempi kuin ei mitään. Kyllähän seurustelu ja parisuhde parantaa mielialaa, tuo uusia kokemuksia, antaa paljon, ja siten parantaa jopa niitä tsänssejä löytää se nainen jonka kanssa voisi haluta muuttaa yhteenkin. Harva nainen kuitenkaan tuntuu suhtautuvan asiaan näin.

Miksi se työttömyys haittaa? Välillä olen töissä, välillä en. Kun olen, se aiheuttaa jonkun verran kiirettä ja stressiä. Työttömänä olisi enemmän aikaa ja energiaa suhteelle. Etenkin kesäisin toivon että löytyisi joku opiskelijanainen, tai työtön, jonka kanssa voisi tehdä vaikka mitä, välittämättä missä pitää olla seuraavana aamuna ja kuinka kauan.

Kyse ei ole siitä että olisin soskun asiakas, tai varaton.

Omaa omaisuutta/käteistä on noin 100 000 euron verran, mm oma asunto, jonka vastike vieläpä alle 100 euroa (josta pitää asumistuen jälkeen maksaa alle puolet). Tästä syytä johtuen ei tarvitse tehdä aina töitä, tai retuuttaa esim puhelinmyyjänä/teurastamonsiivoojana/kassaneitinä, tai muussakaan työssä missä ei viihdy.

Onko tuo mikään lieventävä asianhaara? Pitäisikö olla niin ahkera ja työtärakastava, että tekee työtä vaikkei taloudellisen tilanteen takia tarvitsisikaan?

Monesti tuntuu että nainen haluaa mieluummin miehen joka on missä vaan töissä, kunhan jossain, vaikka mies olisikin ihan köyhä, ja asuisi pienessä kämäisessä vuokra-asunnossa. Ja mies jolla on kaikki mitä hän voisi toivoa omistamansa, ja sillä hetkellä työtön, on kauhistus.

Tuntuu tosiaan että naiselta saa pitkän miinuksen jos on koskaan ollut työtön. Miksei köyhyys haittaa? Ajattelevatko naiset että jos on nyt työtön, tulee aina olemaan työtön?

Jos taloudelliset asiat todella ovat naiselle niin tärkeitä, niin miksei säästäväisyys olisi hyvä asia? Tuntuu että jos miehellä on työpaikka, hän saa olla miten vaan tuhlaileva (monta sataa euroa kuussa alkoholiin ja uhkapeleihin ja tupakkaan jne) niin naista ei haittaa.

Vai onko tässä kyse muusta kuin taloudellisista asioista?

Ainakin havaintojeni mukaan naiset valitsevat näistä vaihtoehdoista A:n:
A - nettotulot 1500e/kk, vuokra 600e/kk, autokulut 200e/kk, viina 200e/kk, tupakka 100e/kk, ruoka 200e/kk - muuhun 200e/kk, josta säästöön 0e
B - nettotulot 420e/kk, asumiskulut 40e/kk, viina 30e/kk, ruoka 90e/kk - muuhun 260e/kk, josta säästöön 150e/kk

Vaikka B:llä on terveemmät elämäntavat, isompi asunto, parempi kunto ja pienempi rasvaprosentti (kun kävellen ja pyörällä tulee liikuttua, eikä elintasomahaa), ei alkoholiongelmaa kun ei tarvitse tyhjätä työstressiä joka v-loppu baarissa (tai jopa arki-iltoina kotosalla) kunnon perseillä, ja hänestä myös tulee joka vuosi 2000e A:ta rikkaampi.

Onko enemmän kyse stereotypioista - kaikki työttömät ovat rumia, ylipainoisia, tyhmiä, luusereita, avohoitopotilaita ja alkoholisteja?

Paranisiko asemani naismarkkinoilla jos jatkossa valehtelisin olevani opiskelija? Vaikka opintotuki onkin alle puolet nykyisistä tuloistani...

Baarissa jutellessa "mitä sinä teet" on lähes kaikilla naisilla 3-4 ekan kysymyksen joukossa. Netissä 30% kysyy sen ekana. 10% kysyy jossain vaiheessa. Ne jotka eivät kysy, eli 60%, niin jokainen heistä kysyy sen ensimmäisenä asiana treffeillä. Joten, tuskin tämä ihan turha asia on naisille. Tupakointiasiaa ei kysy oikeastaan kukaan, tai uskonko Jumalaan, tai onko minulla lapsia, tai muitakaan melko isoja ja tärkeitä asioita. Ne jotka eivät harrastuksistani jo tiedä, eivät niistä kyllä kysykään. Yleensä itse kysyn tuon melko äkkiä koska se on minulle melko tärkeä asia naisessa.

Kuulostaako naisen korvissa "Olen työtön" samalta kuin "Minulla on kuppa"? Olettaako nainen automaattisesti että mies häpeää työttömyyttään? Häpeä on eri asia kuin se että jonkun asian salaa tarkoituksellisesti koska tietää sen vähentävän tsänssejä. En esim baarissa hehkuttaisi että minulla on ollut viikko sitten paha flunssa, koska tämä laskisi todennäköisyyttä saada nainen suutelemaan kanssani, ja häpeän kanssa sillä ei olisi tekemistä. Tai että olen jo aiemmin illalla saanut numeron kahdelta naiselta, ja edeltävänä iltana onnistunut heruttamaan laatuhetkiä isorintaiselta blondilta.

Ja vielä se että olen huomannut että vain niitä naisia jotka ovat itse joskus olleet työttömiä ei haittaa miehen työttömyys. Tuntuu kuin maa olisi jakautunut kahtia. Ei sinkkuihin ja epäsinkkuihin, vaan sinkkuihin jotka ovat olleet joskus työttömiä, ja sinkkuihin jotka eivät ole koskaan olleet työttömiä.

Minulle ei naisen koulutuksella/uralla/ammatilla/omaisuudella ole juuri väliä. Enemmän ihmisellä itsellään, ja luonteella, arvoilla, kiinnostuksen kohteilla. Mutta kyllä enemmän unelmoin naisesta joka osaa ottaa asiat rennosti, eikä ole kireä ammattipikajuna. Mieluiten työtön tai osa-aikatyössä oleva, että jäisi enemmän aikaa minun kanssa olemiseen ja tutustumiseen. Jo senkin takia että oma paikkakuntani on melko pieni joten todennäköisesti seuraava suhteeni on etäsuhde, eli 2-6 tunnin matkan takana. Jos nainen on töissä 5 päivänä viikossa, silloin jäisi vain viikonloput yhteistä aikaa, ja jos matkaan menee esim 5 tuntia niin tapaamisten aikataulu olisi parhaimmillaankin PE 21 - SU 20. Ja monesti viidenkin tuollaisen tapaamisen jälkeen ei vielä osaa sanoa missä mennään, ollaanko edes ihastuneita, halutaanko edes sitoutua. Eli suhde etenisi melko hitaasti. Plus vielä se että toiselle osapuolelle tapaamisen alkuhetki sijoittuisi pitkän työviikon päätteeksi.

Siinä muutamia ajatuksia ja havaintoja. Eli mikä haittaa ja mikä ei?

9

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työstään nauttiva

Minulle pelkkä työttömyys ei ole ehdoton este. Kyse on enemmänkin siitä, että
      miksi kyseinen henkilö on työtön. Onko se omaa laiskuutta, nirppanokkaisuutta
      tarjolla olevia työpaikkoja kohtaan, vai eikö oikeasti ole mahdollisuutta
      tehdä töitä elantonsa eteen? En minä odota että jokainen ottaisi vastaan kaikkein
      kurjimmat paskahommat, mutta en myöskään ole sitä mieltä, että jokainen voi rauhassa sluibailla
      kotona, kunnes se unelmien työpaikka tullaan tarjoamaan.

Ainakin minusta jokainen aikuisen velvollisuus on huolehtia omasta itsestään.
      Olemme myös osa yhteiskuntaa, johon tuomme myös oman työpanoksemme. Ei voi olla
      yhteiskunnan täysipainoinen jäsen, jos vain käyttää hyväkseen sen etuja, mutta ei osallistu sen pyörittämiseen millään tavalla.

Minulla ainakaan kyse ei ole siitä, että onko henkilö rikas vai ei, tai
      onko tilillä 100000€ vai 100€. Työstä saa muutakin kuin rahaa, tai
      ainakin minä saan. Sosiaalisia suhteita, tietoa, taitoja jne. Tulee mieleen että
      olisiko sen työssä käymättömän elämässä sitten mitään muuta kuin minussa roikkuminen.
      Itse en ole sellainen ihminen, joka haluaisi roikkua kumppanissa 24/7.

Minusta on vähän ristiriitaista että ensin kehut kuinka paljon sinulla on
      omaisuutta ja ettei sen takia tarvitse mennä siihen tai tuohon työpaikkaan, mutta
      sen perään mainitset heti tuet. Moni ei katso hyvällä ihmistä, joka mielummin
      nostaa yhteiskunnan tukia kuin tekee jotain tulojensa eteen. Jos kerran rahaa
      löytyy mutta et viitsi töissä käydä, niin voisit varmaan olla nostamatta turhaan
      yhteiskunnan tukia?

• freelancer-työtön

Tehdään niin että lakkaan nostamasta tukia, jos sinä kysyt pomoltasi että sopiiko että laskee kuukausipalkkaasi 500e.

Jos kerran vähemmälläkin palkalla pärjäät, niin miksi turhaan nyhdät työnantajaasi enemmän kuin on tarpeen, eli siis riittävä korvaus vapaa-ajastasi ja työpanoksestasi...?

• tämmöisellä työttömällä

yksinhuoltajaäidilläkään tunnu olevan juuri vientiä, vaikka säästäväisenä ihmisenä joka kuukausi kertyy pankkitilille rahaa ihan kiitettävästi. Oletus on että etsin elättäjää lapsilleni. Totuus on, että kaipaan mukavaa miespuolista seuraa ja tyydyttävään seksielämään toistakin osapuolta.

• naisilla...

se lapsi/lapset entisestä tai entisistä suhteista vastaa miehen työttömyyttä potenssiin sata. Eli suuren luokan turn-off.

• siis ole viitsimisestä.

En ole työttömänä siksi, että en viitsisi mennä töihin, vaan siksi, että en saa töitä vaikka miten haen.

Tyhmä kun suoritin humanistisen tutkinnon ja tyhmä kun olen synnytänyt kaksi lastakin. Tyhmä kun en osaa valehdella työpaikkahaastatteluissa.

Joka samperin työpaikkahaastattelussa kysytään lapsista, ja sitten "Kuka niitä lapsia sitten hoitaa kun ne sairastuvat?", vaikken todellakaan ole ensimmäisenä esittäytymässä että "Hei, minä olen kahden lapsen yksinhuoltaja jolla ei ole ketään lapsenvahdiksi sopivaa ihmistä elämässään." En tosiaankaan.

Laki kyllä kieltää kysymästä lapsista tai edes lapsentekosuunnitelmista mitään, mutta ei se laki kykene estämään työnanajia valitsemasta monien hakijoiden joukosta mieluummin ei-humanistia, ja sittenkin mieluummin sitä, joka ei fyysisesti kykene lapsia itse synnyttämään, kun ei niitä kaikkia jaksa itse olla oikeuteen olla haastamassa...

• Lapsi on
        naisilla... kirjoitti:

se lapsi/lapset entisestä tai entisistä suhteista vastaa miehen työttömyyttä potenssiin sata. Eli suuren luokan turn-off.

naiselle aika hemmetinmoinen stigma jos ajatellaan uuden kumppanin etsintää.

Pitää vissiin olla selibaatissa seuraavat 12 vuotta, kun yhdenyön jutut eivät satu houkuttelemaan.

• tätä yksinoloa tullut
        Lapsi on kirjoitti:

naiselle aika hemmetinmoinen stigma jos ajatellaan uuden kumppanin etsintää.

Pitää vissiin olla selibaatissa seuraavat 12 vuotta, kun yhdenyön jutut eivät satu houkuttelemaan.

harjoiteltuakin. Ensin neljä vuotta eron jälkeen täysin ilman kumppania, sitten lyhyeksi jääneen suhdeyrityksen jälkeen vähän päälle puoli vuotta yrittämättäkään, sitten toisen lyhyeksi jääneen yrityksen jälkeen taas kulunut kokonainen vuosi ilman kumppania...

Mitä sitä 12 vuotta, tuossahan se menee jo rutiinilla... ;)

Voi olla että sitten kun lapset ovat valmiita kotoa muualle muuttamaan, sitten ei välttämättä enää juurikaan jaksa vastakkaisen sukupuolen seura kiinnostaa, kun on niin tottunut tähän omillaan olemiseen.

• työtön ja tytötön

Itse olen ainakin jättänyt työelämän naisille tai joita se nyt sattuu kiinnostamaan/mielenkiintoinen työ/kunnon palkka. Ei mitään hinkua nöyryyttämään itseään paskahommiin.

• naiselta

ajattelen aika paljon samoin:). Minusta elämässä on tärkeää että pärjää itse,saa hankittua sen mitä tarvitsee. Tarvitseeko siihen sitten käydä töissä koko elämänsä vai voiko tarvittavan summan hankkia pätkätöillä ja välillä lomailla,rentoutua ja elää unelmaansa.Itse olen tehnyt töitä 17-vuotiaasta,kesätöitä,määräaikaisia,opiskellut,
      ollut työttömänäkin jonkun kuukauden. Aina olen pärjännyt omillani. Välillä on kiva huilata,varsinkin kun on tehnyt pohjatyötä aikaisemmat vuodet:). En ajattele työttömänä olevaa ihmistä heti huonona. Ihmiseen täytyy tutustua.
      Omasta mielestäni tärkeitä asioita ihmisessä(vaikka olisi välillä työtön) on riittävä kunnianhimo,omat mielipiteet,pärjää omillaan,aikaansaavuus,osaa ottaa rennosti,huumorintaju.
      Nyt kun olen ollut välillä vapaalla,miten ihanaa onkaan käydä rauhassa aamulenkillä ja katsella talvista luontoa mikä työssä kiireen tohinassa ei onnistuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe