Normaalius palstan miehissä

ihmettelelijä

Tällä palstalla on niin sakeita miespuolisia henkilöitä, että ei voi kuin ihmetellä.

Ihan uteliasuudesta kysyn, että katsotteko itse itsenne ns. normaaleiksi?

9

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies*

ole ollut täyspäinen pitkään aikaan:)

Tällä palstalla se on kyllä etu näiden viheliäisien ääriaines femakkojen seurassa.

• Näiden yhteiskunnan normien mukaan "normaali" niin varmaan ampuisin itseni, koska mun moraalinen näkemys ei kestäisi sitä faktaa että olen täysin median armoilla oleva apaattinen idiootti mille tungetaan kaikki ajatukset päähän ilman mitään omaa mielipidettä elämästä.

Joten mitä vähemmän "normaali" olen sitä parempi itsetunto mulla on. :)

• Mutta mikä on?

Mielenkiintoinen näkemys, yleensähän normaaliksi rajataan ryhmä, joka edustaa enemmistöä isolla osalla yhteisiä asioita, mutta eihän heilläkään kaikki yhteistä ole. Monella normaalillakin on omat mielipiteet ja he voivat olla jotain muuta kun "apaattisia idiootteja" ja toisaalta, jos tapa olla jotain muuta, kun normaali, on olla ylimielinen ja itsensä kaiken yläpuolelle nostava ja itsetunto roikkuisi sen varassa miten hyvin pystyy muita vertaamaan itseään huonommaksi, niin en mä tiedä on se hienoa olla noin mahdottoman epänormaalikaan.

Sä olet siis toisinsanoen sitä mieltä, että olet älykkäämpi ja persoonaltasi kiinnostavampi, kun suurinosa kansasta, ja ettei sulle ole mitään ajatuksia tungettu päähän... Just. Ja että kaikkien normaalien oikeastaan kannattaisi ampua itsensä. Vai oletko sä jopa niin erikoinen lahjakkuus, että vain jos se ois menetetty normaaliudelle, kannattais tappaa koko elämä?

Yhteiskunnan normien mukaan... Hmm. Totta, et sä ainakaan ihan normaali ole, mutta narsistinen kyllä.
        Taidat olla aika nuori :)
        Ei sillä, emmä oo ihan varma, mikä nyt on milloinkin normaalia, mulla on noita kuvioita ollut niin paljon tässä maailmassa, että mä voin varmalla tiedolla kertoa, että maailmassa elää sellaisia rinnakkaismaailmoja, missä normaalius määritellään täysin eri tavalla, ja mitkä eivät välttämättä ole toisistaan edes kovin/yhtään tietoisia. Se mikä jossain on normi, on jossain muualla jotain muuta. Kaikki niistä jutuista ei ole edes hauskoja. Mutta se, että sen tajuaa (ja siis tajuaa, tietää kokemuksen kautta), vaatii jo aika paljon muunkin kiertämistä, kun tahkon. Tässä maailmassa on niin epänormaaleja tyyppejä, että mä voin sanoa sulle, että jos sä tietäisit mitä sä edes sanot ja toivot tällä:
        "Joten mitä vähemmän "normaali" olen sitä parempi itsetunto mulla on. :) "
        niin sä et toivoisi sitä enää. Sä olet todennäkösesti todella normaali, ja jos tietäsit muusta, olisit myös kiitollinen siitä. Ehkä parempi, ettet tiedä.

• Mutta mikä on? kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkemys, yleensähän normaaliksi rajataan ryhmä, joka edustaa enemmistöä isolla osalla yhteisiä asioita, mutta eihän heilläkään kaikki yhteistä ole. Monella normaalillakin on omat mielipiteet ja he voivat olla jotain muuta kun "apaattisia idiootteja" ja toisaalta, jos tapa olla jotain muuta, kun normaali, on olla ylimielinen ja itsensä kaiken yläpuolelle nostava ja itsetunto roikkuisi sen varassa miten hyvin pystyy muita vertaamaan itseään huonommaksi, niin en mä tiedä on se hienoa olla noin mahdottoman epänormaalikaan.

Sä olet siis toisinsanoen sitä mieltä, että olet älykkäämpi ja persoonaltasi kiinnostavampi, kun suurinosa kansasta, ja ettei sulle ole mitään ajatuksia tungettu päähän... Just. Ja että kaikkien normaalien oikeastaan kannattaisi ampua itsensä. Vai oletko sä jopa niin erikoinen lahjakkuus, että vain jos se ois menetetty normaaliudelle, kannattais tappaa koko elämä?

Yhteiskunnan normien mukaan... Hmm. Totta, et sä ainakaan ihan normaali ole, mutta narsistinen kyllä.
        Taidat olla aika nuori :)
        Ei sillä, emmä oo ihan varma, mikä nyt on milloinkin normaalia, mulla on noita kuvioita ollut niin paljon tässä maailmassa, että mä voin varmalla tiedolla kertoa, että maailmassa elää sellaisia rinnakkaismaailmoja, missä normaalius määritellään täysin eri tavalla, ja mitkä eivät välttämättä ole toisistaan edes kovin/yhtään tietoisia. Se mikä jossain on normi, on jossain muualla jotain muuta. Kaikki niistä jutuista ei ole edes hauskoja. Mutta se, että sen tajuaa (ja siis tajuaa, tietää kokemuksen kautta), vaatii jo aika paljon muunkin kiertämistä, kun tahkon. Tässä maailmassa on niin epänormaaleja tyyppejä, että mä voin sanoa sulle, että jos sä tietäisit mitä sä edes sanot ja toivot tällä:
        "Joten mitä vähemmän "normaali" olen sitä parempi itsetunto mulla on. :) "
        niin sä et toivoisi sitä enää. Sä olet todennäkösesti todella normaali, ja jos tietäsit muusta, olisit myös kiitollinen siitä. Ehkä parempi, ettet tiedä.

Ei mun tarvii kuin katsoa ulos ja huomata mitä ihmiset tekee/ajattelee jotta näen miten helpolla ihmisten ajatuksia ja mielipiteitä pystytään manipuloimaan pelkästään sillä, että uutisiin tungetaan jotain roskaa mukamas "faktoina" ja ihmiset ajattelee täysin tällä tavalla koska "uutisissa sanottiin näin joten sen on pakko olla totta".
        Tietenkin mullekkin on pienenä tungettu asioita päähäni, koska olin pieni ja tyhmä enkä ymmärtänyt mistään mitään. Nyt aikuisena olen itse ottanut asioista selvää ja muuttanut kantani niistä asioista mitkä mulle opetettiin pienenä ja joita pidettiin normeina, koska olen ymmärtänyt tutkittuani itseäni ja luettuani asioita ettei asiat voi olla näin ja olen siksi muuttanut kantani tietyissä asioissa.
        Mä en siis syytä ketään 15v lasta siitä, että hän on tyhmä, eihän hän itse sille mitään voi jos vanhemmat ovat aivopesseet hänet ajattelemaan x tavalla ja lapsella jolla ei ole vielä kasvanut omaa identiteettiä ei tietenkään ole mahdollista ajatella itsenäisesti. Mutta sitten on ihmisiä jotka aikuisenaki seuraa kuin pässi narun jatkeena ilman mitään omia ajatuksia.

Tietenkin jokaisella ihmisellä on omat mielipiteensä, jopa äärimuslimeilla on omat mielipiteensä ja heidän mukaansa on oikein tappaa kaikki "vääräuskoiset" ja se on "normaalia" heidän keskuudessaan. Silti kuka voi väittää sitä kovinkaan fiksuksi ajattelutavaksi?

En väitä olevani muita älykkäämpi, tiedän tasan tarkkaan millä ns. "tasolla" olen jos sen niin haluaa määritellä. Esim. en ole matemaattisesti kovinkaan kummoinen, ylitän keskitason kyllä loogisessa päättelyssä, mutta ei se ole mun vahvin puoli. Ja en väitä että "viisautta" voidaan mitenkään laskea äo:llä, se laskee vain yhden osan ihmisessä olevista ominaisuuksista. Se antaa vain pientä osviittaa.
        Ja tiedän faktaksi, että suurimman osan mielestä en ole persoonaltani kiinnostava. En osaa keskustella viimeisen bb jakson sisällöstä. Myöskään en osaa pohtia kuinka minnan ja matin pitäisi nyt suhteessaan edetä kun minna petti mattia ja matti petti kostoksi minnaa. Toisaalta jos haluat keskustella esim. siitä miten maailman markkinatalous tulee menemään päin persettä lähivuosina niin voit saada hyvänkin keskustelun aikaiseksi. :)
        Ymmärrän sen, että bb:ssä olleen markon ja maijan paneskelut ja siitä syntyneet ihmissuhdekiemurat ovat paljon mielenkiintoisempaa keskusteltavaa kuin se fakta että kohta paukkuu ja lujaa valuuttamaailmassa. Kuka sitä tollasii "turhii" asioita haluis pohtia, sehän on vaa rahaa ja sitä saa aina pankista lisää.... ;)
        Tietenkään en väitä että kaikki ihmiset seuraavat esim. bb:tä, mutta kun puhutaan ihmismassoista niin pitää aina miettiä sitä mitä suurinosa ihmisistä tekee. Voi olla että sua ei kiinnosta bb, mutta aika suurtaosaa (varsinkin nuorista) kiinnostaa. Jolloin suomessa "normaaliudeksi" voidaan laskea tosi-tv roskan seuraaminen.
        BB oli esimerkki joten pyydän syvästi anteeksi kaikilta bb-faneilta. ;)

Enkä väitä että kaikkien "normaalien" kannattaisi ampua itsensä, sanoin että minä ampuisin itseni jos ajattelisin/toimisi kuin suurinosa ihmisistä tekee. Ylimielisyyttä? Ehkä enemmänkin realismia. :)
        Ihmiset hoitaa kyllä sen toistensa likvidoinnin enemmin tai myöhemmin joten mun mielipiteillä ei ole sen suhteen mitään väliä. :)

Normaalin ja epänormaalin ero on niin häilyvää, että en edes jaksaisi livenä alkaa selittämään (saati sitten täällä) sitä mikä mun mielestä on normaalia ja mikä hyvällä ja huonolla tapaa epänormaalia.
        Sanotaan nyt kuitenkin sen verran, että esim. Charles Darwin oli omassa ajassaan epänormaali, mutta nykyään häntä pidetään yhtenä historian suurimmista henkilöistä. Eli epänormaalius ei aina tarkoita huonolla tapaa epänormaalia. Se riippuu täysin ajasta ja paikasta mihin verrataan "normaalia" ja "epänormaalia".
        (En tietenkään vertaa itseäni Charles Darwiniin, koska se olisi täyttä tyhmyyttä.)

• loput ??

Kirjottamisesta päätellen ihan vaan kakaroita, joilla ei oo mitään sanottavaa ja sitten vitsit on sitä luokkaa, ettei niitä muutkaan jaksa enää kuunnella, niin mikäpä siinä, täällähän sitä voi sitten.

Onhan noita sairaitakin yksilöitä, mutta ehkä se on myös sitä, kun ei saa ilmaista itteään muuten, niin sitten täällä täytyy päästellä höyryjä. Tuskin sitten oikeessa elämässä uskalletaan mitään sanoakaan ja mihinkään oikeisiin epäkohtiin puuttuakaan. Näinhän se aina menee.

Ihminen on sellainen... Niinkun nää mielipideosastojen "kannanotot"...Koiran kakastakin itketään kaiket keväät lehtien palstoilla, mutta ketkä niistä radikaaleista kirjoittaa omaishoitajien paskasta asemasta, vankeinhoidon lyhytnäköisyydestä, ja vanhusten hoidon epäkohdista, kuntien ja valtion kusetuksesta rahojen suhteen, ja siitä, että muka rahaa ei koskaan ole ja nyt on lama: paitsi hornetteihin laitetaan heti jemmasta 100 miljoonaa valtiolta ja kuitenkin katukivetykset uusitaan joka vuosi, ja sitä rataa... Maailman politiikan kytkykaupoista ja siitä miksi kaikki maat siirtää liiketoimintaansa Kiinaan vaikka siellä nyljetään elävältä niin eläimet kun ihmisetkin: ihmis- ja eläinoikeuksien rikkominen on sitä luokkaa, että oikeesti pitäis boikotoida koko maata... (Hyvää lomaa ja Kiinan tukemista kidutuksien jatkamisessa vaan kaikille!)

Vaikeisiin ja oikeisiin asioihin on vaikeeta ottaa kantaa, kun ei tiedä mitään. Ja näitten täällä sekoilevien tieto taas elämästä päättyy aika pieniin ympyröihin, niinkun heidän kirjoitustaitonsakin.

Joten voihan ne olla normaaleita, ja todennäkösesti onkin, eikä ne muuta uskalla ollakaan. Normaaliahan on nimittäin aukoa päätään, olla itsekeskeinen, kommentoida ilkeästi ja perusteettomasti jne. Provosoida. Sen sijaan, etttä keskustelisi oikeasti ja ajattelisi jotain. Joten ne vaan esittää muuta, ja ovat wannabe-erikoisia.. No, jossainhan se oltava ja haaveiltava. Itseään purettava.

• Eräs kirjoittaja

Harvemmin tosin enää viitsin/ehdin kirjoitella.
        Nyt kuitenkin mainittava sellainen seikka, että kyllä kantaa otan muutenkin asioihin kuin täällä.
        Tosin moni varmaan purkaa itseään, ja hyvähän (kait) se on, että jonnekin saa purkautua, jos tarvetta ilmenee. Parempi tämä foorumi, kuin se, että räjähtää livenä silmille. Tosin eihän mikään poissulje mitään...
        Provosointihan kuuluu näille palstoille, joskus syntyy hedelmällisiäkin keskusteluja provon avulla.

• ye7p

En katso, koska mikä on muka sitten on normaalia? Mihin pitäisi verrata? Itse olen sellainen jolla mielipide enkä välitä paskan vertaa mitä muut siitä ajattelee. Onko se sitten normaalia tai ei, eipä kiinnosta.

• Mies*

pesiytyneet nämä kaikki tietävät ja itseriittoiset akat? Ihmettelen suuresti heidän ylitse muiden asennetta ja halpamaista käytöstä miessukupolvea kohtaan.

Olen edelleen sitä mieltä ( melkein normaali), että bordellit Suomeen ja nämä pihtarit pitäköön pillunsa kaikkineen mielipiteineen.

• "normaalit" on tylsiä! =P

En tod katso itseäni normaaliksi! ;) ..ja lähimmäiseni vahvistavat olettamukseni!! X)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1249
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe