Creative Zen soittoaika huijausta

Perkel

Mulla on suht uusi Creative Zen 4Gt. Kun ostin sen (Vuosaaren Expert), siinä lupailtiin 25h soittoaikaa musiikille ja 11 h videoille. Soittoaika tosiasiassa musiikille on ollut täyteenlatauksen jälkeen noin 5h. Eli 80% alle luvatun. Videooita en ole edes kokeillut, mutta saman logiikan mukaan se olisi todellisuudessa all 2h.

No, minä tietysti oletin että tuote on viallinen. Menin eilen liikkeeseen ja siellä jokseenkin ylimielinen myyjä kysyi, että oliko joku heidän liikkeessään luvannut moisia soittoaikoja, kun ostin sen. Sanoin että mene katsomaan omia nettisivujannne, sielläkin se luvataan. Sitten hän alkoi luetella kaikkia mahdollisia syitä: talvipakkanen, akku ei ole vielä saavuttanut täyttä kapasiteettiaan, käytettyjen kuulokkeiden ohmit, voluumi, näytön kirkkaus, ja blaa blaa blaa... nämä tavalliset siis.

En ole tyhmä, olen osannut huomioida jo nuo jutut testatessani soittoaikaa. En ole soittanut ulkona, olen käyttänyt alkuperäisiä kuulokkeita, olen pitänyt niin pienellä voluumilla kuin mahdollista (kai tarkoitus on sentään kuulla jotain, nollassako voluumin pitäisi olla), näytön säästön olen huomioinut niin 100% kuin mahdollista jne.jne. Laite soittaa suoraa musiikkia noin 5h ja siinä se. Ja tätä kun esim. ajattelee sitä vastoin, että videokuvaakin lupaillaan 11h eikä se soita edes cd:tä kaikin mahdollisin säästöastuksin lähellekään tuota aikaa.

Joten tässä on tasan tarkkaan kaksi mahdollisuutta. Joko oma laitteeni on jotenkin viallinen, mitä tämä ylimielinen myyjä ei ottanut edes harkintaansa. Tai sitten laitetta markkionoidaan valheellisesti. Onko omia kokemuksia laitteesta ? Kommentteja, please.

Pitäisikö uskoa tätä myyjää, että laite on siis paska (soittoääni on kyllä hyvä, mutta helvetti jaksaa ladata sen uudelleen joka toisen cd:n jälkeen) vai pitääkö ottaa yhteyttä Kuluttaja-asiamieheen, jotta laitteeni mahdollinen viallisuus tutkitaan ?

Mikäli laite todella on kunnossa ja toimii näin, en voi suositella sen ostamista. Mieluummin patterilaite kuin tällainen sököakkupaska. Tässä tulee vähän lisää herkkutietoa, mitä tämä myyjä tarjoili. Litiumakku saavuttaa täyden kapasiteetin noin reilun 10 latauskerran jälkeen. Tiedetään. Sen jälkeen noin parinsadan latauskerran jälkeen akun kapasiteetti alkaa kuulemma laskea noin 10% kuukaudessa.

Siitä voi jokainen laskea laitteen eliniän, mikäli sen joutuu lataamaan noin 5h soiton jälkeen ekat parisataa kertaa. Sitten se alkaa noin 5h menettää kapasiteettiaan 10% kuukaudessa. Se on siis noin 10 kk (jonka ajan se ylipäätään soi vain muutaman cd:n ennen simahtamistaan). Jokainen laskekoon kuinka se palvelee hänen tarkoituksiaan...

Joo, mulla on siis 4GT. Mitenköhän jos olisi 16 tai enemmän. No, helkkaristi enemmän matskua koneessa, mutta se soittoaika... heh. Ei tämä laite ainakaan musiikkifriikille sovi, kun se ei edes jaksa työmatkoja kuin max. viikon. Sen jatkuva lataaminen on tosi kypsää.

7

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghshgh
      • Perkel

En oikein tajunnut. Jos mä laitan virtakytkimen yläasentoon,se menee vain lapsilukkoon. Ei mulla näyttö pimene ?

• ghshgh
        Perkel kirjoitti:

En oikein tajunnut. Jos mä laitan virtakytkimen yläasentoon,se menee vain lapsilukkoon. Ei mulla näyttö pimene ?

Mulla on 16-giganen, mutta sama soitin se on käsittääkseni? Jos laitan sen virtakytkimen yläasentoon (lukitustilaan), niin soittimen näyttö menee pimeäksi. Tuossa linkittämässäni ketjussa aloittajan soitinkin meni pimeäksi. Outo juttu....???

• Perkel
        ghshgh kirjoitti:

Mulla on 16-giganen, mutta sama soitin se on käsittääkseni? Jos laitan sen virtakytkimen yläasentoon (lukitustilaan), niin soittimen näyttö menee pimeäksi. Tuossa linkittämässäni ketjussa aloittajan soitinkin meni pimeäksi. Outo juttu....???

Mulla kun virtanappulan laittaa yläasentoon, siinä on vain lapsilukko. Kaikki mahdolliset säästötilat, mitä soitin tarjoaa, mulla on päällä. Muutenkin jos videokuvaakin lupaillaan 11h, niin sitä vasten pitäisi kyllä musiikkia voida soittaa minimissään sen verran.

No, kävin siellä Creativen kotisivuilla ja keskustelupalstalla, jossa löysin viestiketjun samasta aiheesta. Siellä oli aika suoraan sanoen vittuuntuneita kommentteja, ongelma ei siis ole mitenkään harvinainen vaan näyttää järjestään siltä, että Creative on antanut lupauksia, joita ei voi reaalisesti ottaen lainkaan pitää. Siellä pari Creativenkin edustajaa yritti vastailla kysymyksiin ja arvosteluun, mutta mitenpä sitä puolustelemaan, että laitteet eivät toimita puoliakaan siitä, mitä lupailevat.

Olen ensi kertaa viisaampi kuin luotan mihinkään tällaisiin lupauksiin. Tietty tajusin että soittoaika ei ole tasan 25 h ja että monet asiat kuluttaa akkua, mutta Creative kyllä syyllistyy tämän laitteen markkinoinnissa paskan puhumiseen. Tai sitten heidän täytyy suoraan sanoa, että " videoita voit katsoa jopa 11h, jos pidät näytön pimeänä", "musiikkia voit kuunnella 25h ilman voluumia", muuten soittoaikasi on 20% luvatusta.

Se mulle nyt kuitenkin on selvinnyt, että laitteeni ei ole viallinen vaan sitä vaan markkinoidaan kierosti.

• videotoistoa
        Perkel kirjoitti:

Mulla kun virtanappulan laittaa yläasentoon, siinä on vain lapsilukko. Kaikki mahdolliset säästötilat, mitä soitin tarjoaa, mulla on päällä. Muutenkin jos videokuvaakin lupaillaan 11h, niin sitä vasten pitäisi kyllä musiikkia voida soittaa minimissään sen verran.

No, kävin siellä Creativen kotisivuilla ja keskustelupalstalla, jossa löysin viestiketjun samasta aiheesta. Siellä oli aika suoraan sanoen vittuuntuneita kommentteja, ongelma ei siis ole mitenkään harvinainen vaan näyttää järjestään siltä, että Creative on antanut lupauksia, joita ei voi reaalisesti ottaen lainkaan pitää. Siellä pari Creativenkin edustajaa yritti vastailla kysymyksiin ja arvosteluun, mutta mitenpä sitä puolustelemaan, että laitteet eivät toimita puoliakaan siitä, mitä lupailevat.

Olen ensi kertaa viisaampi kuin luotan mihinkään tällaisiin lupauksiin. Tietty tajusin että soittoaika ei ole tasan 25 h ja että monet asiat kuluttaa akkua, mutta Creative kyllä syyllistyy tämän laitteen markkinoinnissa paskan puhumiseen. Tai sitten heidän täytyy suoraan sanoa, että " videoita voit katsoa jopa 11h, jos pidät näytön pimeänä", "musiikkia voit kuunnella 25h ilman voluumia", muuten soittoaikasi on 20% luvatusta.

Se mulle nyt kuitenkin on selvinnyt, että laitteeni ei ole viallinen vaan sitä vaan markkinoidaan kierosti.

Oikeasti se on 5 tuntia videotoistoa, mitä Creative lupaa. Tuossa tekniset tiedot:

http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=16999&nav=0&listby=

• Perkel
        videotoistoa kirjoitti:

Oikeasti se on 5 tuntia videotoistoa, mitä Creative lupaa. Tuossa tekniset tiedot:

http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=16999&nav=0&listby=

Joo, näköjään tuossa lukee 5h. Mutta Experttien kotisivuilla luki 11h (ja olen nähnyt saman muuallakin). Mutta niin tai näin, videotoisto ei mene lähellekään 5h, musiikin toistokin vaivoin... Mutta mua ei tuo videtoisto sinänsä edes niin kiinnosta, koska hankin laitteen vaan musiikin soittamisen vuoksi.

• 1stMacFinn

Muista nyt kumminkin, että tuo oli halvempi kuin iPod nano 4 Gt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5459
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5046
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4156
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3840
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3126
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      70
      2987
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2168
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2116
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe