Ollaan oltu kavereita jo useamman vuoden, mutta ystävästäni paljastuu silloin tällöin minusta aika oudolta kuulostavia tapoja.
Esimerkiksi kun oltiin klo 17.50 menossa katselemaan meikkejä yhteen kauppaan, joka menee kiinni klo 18. Kaupan ulkopuolella ystäväni päätti ettei mennä sinne, koska on epäkohteliasta kaupan henkilökuntaa kohtaan mennä sinne noin lähellä sulkemisaikaa. Hän on itse ollut kaupassa töissä ja kuulemma mikään ei ärsytä enemmän kuin se, että asiakkaat tulee vähän ennen kuin putiikki pistetään kiinni.
En ymmärrä. Minä olen aina tottunut käymään joka kaupassa niin kauan kuin siellä on ovet auki. Ei tulisi edes mieleen jättää kohteliaisuussyistä menemättä liikkeeseen sisälle, kun kerran ollaan jo paikan päällä ja olisi kymmenen minuuttia aikaa.
Toisalta ystäväni ei koskaan pukeutumisellaan kunnioita muita ihmisiä, hän voi hyvin käydä virallisemmissakin juhlissa lenkkarit jalassa.
Toinen mielenkiintoinen juttu on se, että ystäväni ei luota postiin. Hänellä on se käsitys, että postissa ei tosiaan voi lähettää yhtään mitään, koska siellä häviää ja hajoaa kaikki. Niinpä jos esimerkiksi olen ostanut kotikaupungistani konserttilipun joka on tarkoitus toimittaa hänelle 70 kilometrin päähän, hän lähtee varta vasten autolla hakemaan sitä.
Nämä on kai sitten niitä ajatuseroja joiden kanssa on vaan ystävänä opittava elämään. Vai mitä mieltä olette?
Ystävän erikoiset tavat !
7
776
Vastaukset
- Nimetön
Hei haloo!
Jopa on erikoiset tavat,kohteliaisuudesta olen ystäväsi kanssa samaa mieltä, noh lenkkareita en välttämättä ymmärrä, mutta mitä välii.
Minulla on myös posti lähettänyt tärkeitä papereita myöhässä(lähettäjä on kyllä lähettänyt tarpeeksi ajoissa)joten.
Minkähänlaisia omituisempia tapoja sinulla on,jokainen olkoon niin kuin on. - koska hän on ollut siellä t...
Siis
Vaika periaatteessa luulisi asiakkaan olevan aina terve tullut, niin siellä on kuitenkin puhuttu, että uusia asiakkaita ei oikein odoteta juuri ennen sulkemisaikaa. On aika luonnollista, että hän ei itse halua mennä samaan kauppaan viimeminuutilla, kun tieää mitä siellä ajatellaan ja puhutaan. En minäkään menisi entisä työkavereita kiusaamaan. Toisekseen, jos aikoo vain katsella rauhassa, on muutenkin vähän nolo seisottaa siinä myyjiä kenties yli sulkemisajan ja todeta vain ettei mitään löytynyt.- sama aloittaja,
Olimme siis menossa aivan eri kauppaan kuin missä hän on ollut töissä.
- kyllä ihan
Nuo kaikki on kyllä ihan pikkupuutteita. Lenkkareiden käyttöä juhlissa en kyllä ymmärrä. Osoittaa huonoa käytöstä ja on tylyä isäntäväkeä kohtaan.
Mutta nuo kaksi muutahan ovat ihan puhtaasti ajatuseroja, niinkuin tietysti nuo lenkkaritkin. Kuka sanoo, että sinun ajattelutapasi on se ainut oikea?! Ja noin pikkuasioita kuitenkin.. Jos ette ole nimenomaan sopineet, että menette klo 17:50 meikkejä katselemaan, niin eihän ystäväsi ole edes perunut sovittuja juttuja. Ja katselemaan vain kuitenkin?! Postissa kannattaa kyllä lähettää kirjattuna kirjeenä kaikki rahanarvoiset jutut. Toisaalta jos ystäväsi tahtoo maksaa bensakulut hakiessaan itse, niin eikö se ole hänen oma ongelmansa.
Pikkujutuista murehdit minun mielestä. Anna olla! - F*riikki
No on sitä paljon paljon omituisempaakin tässä maailmassa koettu ja nähty! Mitähän ajattelisit minun ystävistäni? Yksi tulee myöhässä 3-4-tuntia sovitusta ajasta joka toinen kerta. Toinen on kaupungilla kanssani hädin tuskin tunnin verran, koska "äiti odottaa". Ja ystäväni on täysin aikuinen, työssäkäyvä ihminen. Yksi ei voi parkkeerata autoaan ulkomaalaisen auton viereen, ettei vaan mitään tapahdu omalle autolle. Kolmannen mielestä on täysin normaalia majoittaa asuntoonsa majapaikkaa etsivä ulkomaalainen hlö, joka vastakkaista sukupuolta. Siis kyllähän niitä eroavaisuuksia löytyy vaikka millä mitalla jos lähtee hakemaan, mutta kannattaako niistä nyt mitään juttua tehdä.
- Tipah
Pakko kyllä ymmärtää ystävääsi tossa kauppa-asiassa, itselle tullut ihan sama ajatusmalli kun on aloittanut myymälätyöt. Se on todellakin ärsyttävää että ryysätään kauppaan viime hetkellä ja sitten mahdollisesti jäädään vielä kaikessa rauhassa jumittamaan kun on jo kerran sisälle päästy. Poikaystävän kanssa tästä aina joskus väännetään kun hän ei ymmärrä miksei muka vois mennä viime minuuteilla sisälle jos kauppa kerran on auki.. ;) mutta siis joo, kohteliaisuuttahan se tosiaan vaan käytännössä on, enkä itse pidä tuota vielä kovin pahana jos marssii jonnekin sisään kymmentä vaille (ainakin jos tosissaan saa asiansa hoidettua siinä kymmenessä minuutissa). Ennemminkin ne kaks minuuttia ennen sulkemista sisään lompsivat ärsyttää.. ;)
- juttuja
Ainoastaan se, että jos on sovittu jo aiemmin, että mennään kauppaan ja sitten ei yhtäkkiä kaupan ulkopuolella voidakaan mennä, ihmetyttäisi. En pidä oikuttelevista ihmisistä.
Voit myös ihan hyvin sanoa hänelle vitsinomaisesti että seuraaviin juhliin ei sitten mennä lenkkarit jalassa, kun olette menossa virallisempiin juhliin.
Minulla oli kaveri, joka halusi sopia, miten pukeudutaan, kun lähdetään ulos. Hän halusi laittaa hameen ja minä en, koska en koskaan käytä hameita. Koin tilanteen aika ihmeellisenä, koska en ymmärtänyt hänen perusteluitaan, että housuja ei voi pitää yökerhossa.
Postissa tosiaan voi hävitä kirjeitä, vaikka yleistä se ei ole. Kirjattu kirje on kuitenkin varma tapa lähettää kirje.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827