Pettämisestä ja avoimuudesta

Jeesbox24

Minä ja avomieheni olemme neljättä vuotta yhdessä, eikä ole suuntaan tai toiseen ole petetty. Luotan mieheeni kuin kallioon, hänellä on hämmästyttävän korkea moraali. Jos jompikumpi meistä joskus pettäisi, niin se olisin kyllä minä, kun olen meistä se impulsiivisempi ja villimpi tapaus. Kuitenkin, tiedän että olen löytänyt semmoisen aarteen että monet kihisee kateudesta, niin ei ole mitään aikomusta tai houkutusta ollut hänen luottamustaan pettää ja pilata parasta mitä voisin ansaita.

Me itseasiassa vitsailemme muista miehistä ja naisista jatkuvasti, ja puhumme avoimesti meihin kohdistuvista iskuyrityksistä baarissa tai mahdollisista omista ihastuksista. Olemme samaa mieltä siitä että ei tässä nyt laput silmillä elämän läpi kuljeta ja on ihan ihmisluontoon kuuluvaa että ihmisiä tulee ja menee, ja väkisinkin jonkun kohdalla pulssi sattaa kohota. Mielestäni niin kauan kun voimme puhua ja nauraa näille asioille yhdessä, ei ole hätää, koska salailusta ja teeskentelystä lähtee ongelmat. Sopivissa määrin olemme myös mustasukkaisia, mutta yhdessä sopineet rajat siihen mikä on ok ja mikä ei.

Flirttailu ja tanssiminen kuuluvat hyväksyttyjen osastolle, mutta fyysiseksi käyvässä koskettelussa menee raja. Ahdistaa, kun silloin tällöin puolitutut kyseenalaistavat uskollisuuteni sen perusteella että annan miesten lähestyä minua baarissa. Mielestäni elän kuitenkin tasapainoisessa ja hyvässä suhteessa. Rakastamme, hellimme, sanoin ja teoin, olemme itsenäisiä mutta silti läheisiä. Nyt minua on alkanut suututtaa, että tunnen huonoa omatuntoa jo huolettomasta flirttailustakin, sillä pelkään pahojen kielten puhuvan, että käytän hyväkseni avomieheni luottamusta, enkä halua sitä leimaa itseeni.

Onko teillä mielipiteitä asiasta? Mikä on sopiva määrä avoimuutta suhteessa ja missä menevät rajat? Pitäisikö minun hyväksyä muiden asettamat rajat ja kirjoittaa otsaani "varattu" kun lähden viihteelle?

8

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIKSI?

Makuja taitaa olla monia ja käytöstapoja myös. Mielestäni varatun ihmisen flirttailu on erittäin epämiellyttävää. Flirttailussa on sekin puoli, että vaikka itse kuinka "harrastaisit" sitä ns. viattomassa mielessä, entäs jos vastapuoli ottaakkin flirttisi iskemisyrityksenä...lähestyy sinua myöhemminkin...esim. viihteellä pienessä sievässä alkaa tosissaan piirittää (ymmärrettyään ilmeisesti "väärin" avoimen flirttailusi)? Oletko 100% varma, ettet lankea uskottomuuteen?

MIKSI varatulla on tarve flirttailla muiden kanssa? Onko osoitus heikosta itsetunnosta, jolloin keräilee ihailua vierailta ponkittäen näin itsetuntoaan? Itse en asiaa ymmärrä. Entä jos oma miehesi kokee sisällään käytöksesi kuitenkin ikävänä? Mihin flirttailu voi johtaa? Ainakin saatat antaa aivan väärän käsityksen monellekin.

Oletko miettinyt mistä sinun kohdallasi flirttailun tarve johtuu? Ehkä siitä, että oma "takuu-uskollinen" miehesi tylsistyttää kuitenkin sinua? Jos säpinä puuttuu parisuhteesta, sitä taitaa helposti hakea sitä keneltä tahansa vieraalta?

• Jeesbox-24

Taidat juuri olla itse näitä tyttöjä jotka varattujen naisten käytöstä valvovat ja arvostelevat? No kiva kuulla kaikenlaisia mielipiteitä.

En tiedä mistä keksit tuon "säpinää keneltä tahansa vieraana", meni vähän omien olettamuksien puolelle ja huutaen ohi. Itse ainakin lasken säpinäksi nuolemiset ja dramatiikan, itse rajoitan nämä asiat omaan parisuhteeseeni :)

Minusta flirttailu piristää arkea, saa hymyn huulille sekä hyvälle tuulelle, ihan samalla tavalla kun mikä tahansa positiivinen huomionosoitus. On miehen oma ongelma, jos hän hymystä ja pitkästä katseesta turhaan innostuu ja "alkaa tosissaan piirittää". Siinäs piirittää sitten - en ole heille mitään luvannut eivätkä tule saamaan. Kysyit, mihin flirttailu voi johtaa? Vastaus on, että sen ei todellakaan ole tarkoituskaan johtaa mihinkään. Extrahymy vain päivälle :)

Tuo: "oletko 100% varma, ettet lankea uskottomuuteen?" vähän ärsytti tuomitsevuudellaan. Tapanani ei ole sanoa ei koskaan. Koskaan ei ole houkuttanut vähääkään enkä voi kuvitella että houkuttaisikaan - ja se riittää minulle vallan mainiosti. Eihän se ole kuin omista päätöksistä kiinni, ja minä olen ihan järki-ihminen kuitenkin :) Luotan itseeni kyllä, jos sitä kysyt.

Mielestäni pettäminen ei ole flirttailusta kiinni, vaan siitä että ei osaa asettaa rajoja. Minulla nämä rajat on hyvinkin selkeät.

Ja ei, en usko että mieheni kokee flirttailuani ikävänä, sillä hän luottaa minun arvostelukykyyni. Ja sama toisinpäin: minulla ei ole mitään ongelmia hänen käydessään baarissa tai jutellessaan mukavia muiden naisten kanssa, sillä tiedän että minä ne hitaat vien kuitenkin :)

Tuossa joku sanoikin, että ei kaikkien tarvitse olla koti-iltoja viettämässä. En ole mikään juhlien keskipiste, mutta mukana kyllä mielelläni. Kotona olen nyt kuitenkin useimmat illat ja ehdin olla lisääkin loppuelämässäni. "Takuu-uskollinen mieheni" ei tylsistytä minua pätkääkään, ollaan kuin vastarakastuneita ja hän on hauskin ja menevin ihminen elämässäni! "Korkea moraali" ja "uskollinen" ei tarkoita "tylsää", mikä tässä nyt oli vähän koko kirjoituksen punaisena lankana.

En usko että minulla on flirttailun tarvetta sen enempää kuin suklaankaan tarvetta. Kunhan tykkään! Ehkä en vain halua ottaa elämää liian vakavasti? Voisin varmasti lopettaa halutessani, mutta kysymys olikin nyt siitä että minusta siihen ei ole syytä kun väärää en tee, enkä siis halua.

• Kkyselet?
        Jeesbox-24 kirjoitti:

Taidat juuri olla itse näitä tyttöjä jotka varattujen naisten käytöstä valvovat ja arvostelevat? No kiva kuulla kaikenlaisia mielipiteitä.

En tiedä mistä keksit tuon "säpinää keneltä tahansa vieraana", meni vähän omien olettamuksien puolelle ja huutaen ohi. Itse ainakin lasken säpinäksi nuolemiset ja dramatiikan, itse rajoitan nämä asiat omaan parisuhteeseeni :)

Minusta flirttailu piristää arkea, saa hymyn huulille sekä hyvälle tuulelle, ihan samalla tavalla kun mikä tahansa positiivinen huomionosoitus. On miehen oma ongelma, jos hän hymystä ja pitkästä katseesta turhaan innostuu ja "alkaa tosissaan piirittää". Siinäs piirittää sitten - en ole heille mitään luvannut eivätkä tule saamaan. Kysyit, mihin flirttailu voi johtaa? Vastaus on, että sen ei todellakaan ole tarkoituskaan johtaa mihinkään. Extrahymy vain päivälle :)

Tuo: "oletko 100% varma, ettet lankea uskottomuuteen?" vähän ärsytti tuomitsevuudellaan. Tapanani ei ole sanoa ei koskaan. Koskaan ei ole houkuttanut vähääkään enkä voi kuvitella että houkuttaisikaan - ja se riittää minulle vallan mainiosti. Eihän se ole kuin omista päätöksistä kiinni, ja minä olen ihan järki-ihminen kuitenkin :) Luotan itseeni kyllä, jos sitä kysyt.

Mielestäni pettäminen ei ole flirttailusta kiinni, vaan siitä että ei osaa asettaa rajoja. Minulla nämä rajat on hyvinkin selkeät.

Ja ei, en usko että mieheni kokee flirttailuani ikävänä, sillä hän luottaa minun arvostelukykyyni. Ja sama toisinpäin: minulla ei ole mitään ongelmia hänen käydessään baarissa tai jutellessaan mukavia muiden naisten kanssa, sillä tiedän että minä ne hitaat vien kuitenkin :)

Tuossa joku sanoikin, että ei kaikkien tarvitse olla koti-iltoja viettämässä. En ole mikään juhlien keskipiste, mutta mukana kyllä mielelläni. Kotona olen nyt kuitenkin useimmat illat ja ehdin olla lisääkin loppuelämässäni. "Takuu-uskollinen mieheni" ei tylsistytä minua pätkääkään, ollaan kuin vastarakastuneita ja hän on hauskin ja menevin ihminen elämässäni! "Korkea moraali" ja "uskollinen" ei tarkoita "tylsää", mikä tässä nyt oli vähän koko kirjoituksen punaisena lankana.

En usko että minulla on flirttailun tarvetta sen enempää kuin suklaankaan tarvetta. Kunhan tykkään! Ehkä en vain halua ottaa elämää liian vakavasti? Voisin varmasti lopettaa halutessani, mutta kysymys olikin nyt siitä että minusta siihen ei ole syytä kun väärää en tee, enkä siis halua.

Onko muilla mielipiteitä asiasta? Missä menevät avomuuden ja sopivuuden rajat? Ja kun joku vastaa vähän toisin kuin toivoisit älähdät. Sen jälkeen pitkät perustelut kuinka sinun ajatusmaailmasi on oikein. Jos sopii sinulle ja kumppanillesi, hyvä niin. Mutta miksi sitten kyselet...?

• ODL )

flirttailun tarve ja tarkoitus.Miksi se on niin tärkeää?Kyllä se itsetunnosta jotain taitaa juoruta?Ei hyvä!

Voisiko sitä sisältöä elämäänsä muuten etsiä jostain muualta kuin baariympyröistä´ja bilettämisestä??

• juuuuuuuu

ei yhtään outoa. jotkut pitivät rauhallisista kirjailloista kotona, toiset taas baarissa olemisesta. ei yritetä kaikkia ahtaa sinne koteihin istumaan viikonloppuilloiksi vaan annetaan heidän mennä ja tehdä sitä mistä tykkäävät. oikein inhottaa miten jotkut NAISET ajattelevat että pitäisi lopettaa ulkona käyminen heti kun suhteeseen mennään

ja aloittajalle. mielestäni teidän suhde on täydellinen! noin sen pitäisikin olla suhteissa, että voidaan olla avoimia eikä olla niin tikku persiissä suhteen kanssa. suorastaan kadehdittavaa :)

• Jeesbox24

...lisään, että elämässä on kyllä sisältöä muutakin (älkää murehtiko!). Mutta nuoria ja opiskelijoita ollaan vain kerran, minkäs teet jos haluan välillä vaihtaa viihteelle ja pitää hauskaa?

• Jos et muuta
        juuuuuuuu kirjoitti:

ei yhtään outoa. jotkut pitivät rauhallisista kirjailloista kotona, toiset taas baarissa olemisesta. ei yritetä kaikkia ahtaa sinne koteihin istumaan viikonloppuilloiksi vaan annetaan heidän mennä ja tehdä sitä mistä tykkäävät. oikein inhottaa miten jotkut NAISET ajattelevat että pitäisi lopettaa ulkona käyminen heti kun suhteeseen mennään

ja aloittajalle. mielestäni teidän suhde on täydellinen! noin sen pitäisikin olla suhteissa, että voidaan olla avoimia eikä olla niin tikku persiissä suhteen kanssa. suorastaan kadehdittavaa :)

keksi kuin kirjaillat tai baari vaihtoehdoiksi?Minäkin saan piristystä päivääni nussimalla naapurin akkaa!

• Vanha 42v ?
        Jeesbox24 kirjoitti:

...lisään, että elämässä on kyllä sisältöä muutakin (älkää murehtiko!). Mutta nuoria ja opiskelijoita ollaan vain kerran, minkäs teet jos haluan välillä vaihtaa viihteelle ja pitää hauskaa?

NUorena mennään mutta niin mennään vähän vanhempanakin kun sille päälle satuttaan!Ei tosin enää joka viikonloppu.Tvataan ystäviä ja pidetään hauskaa mutta en minä tuosta flirttailusta jaksa perustaa.Koluaikoina toki harrastin ja muutakin...Kerran meinasi mieheni joutua tapeluunkin kun väärin ymmärtänyt ukko ei meinannut uskoa että ei mitään enempää!Jätetään NE leikit sinne lapsuuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11029
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      42
      8347
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      127
      5290
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3656
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3588
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3544
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3167
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2539
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2041
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1796
    Aihe