Täällä on ollut paljon keskustelua seksittömyydestä avioliitossa. Ajattelinpa sitten minäkin kertoa vähän omasta tilanteestani.
Ollaan oltu yhdessä yli kaksikymmentäviisi vuotta. Minä lähestyn viittäkymppiä, mies on jo vähän yli. Minun seksihalut on tasasesti vähentyneet vuosien varrella, ja siitä saankin kuulla mieheltä tuon tuostakin. Hänelle kun seksi on sama asia kuin rakkaus, eli minä en rakasta häntä kun en anna.
Jotenkin olen jaksanut kerran viikossa "antaa" miehelle, vaikkei yhtään haluta eikä kiinnosta. No nyt se on alkanu paapattaa, että useammin pitäis saada. Viime lauantain pakko-aktin jälkeen tuli sitte vähän avauduttua herralle, että kun mua ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Ei vaikka herra olis itse George Clooney tai mikä nyt vaan. No, huonoahan se tykkäs ja alkoi arvostelemaan sitten minua. Just tätä että et sitte rakasta ja niin edelleen.
Siis minähän rakastan häntä, ihan varmasti. Arki sujuu tosi mallikkaasti, ei valittamista. Ihan mukavaa istuskella yhdessä, katsella tv:tä, kuunnella musiikkia, keskustella. Mutta kun ilta tulee ja pitäis makuuhuoneeseen siirtyä, minua alkaa aina pelottamaan ja v-tuttamaan, että onkohan nyt "sellainen" ilta. Ja jos on, tuntuu jälkeenpäin jotenkin likaiselta ja huoramaiselta, kun itse ei olis halunnut ollenkaan.
En minä osaa sen kummemmin selittää, miksi minua ei haluta. Onkin paljon mukavampaa jos mies lähtee viikonloppuna kavereittensa kanssa baariin. Silloin on ihana käpertyä yksin peiton alle ja lukea hyvää kirjaa, ja nukahtaa onnellisena ilman pelkoa ja syyllisyyttä.
Että tämmönen omituinen otus minä olen. Mahtaneeko olla muita samanlaisia? Tuntuu että nykyään kaikille seksi on niin hirveen tärkeää.
Pelottaa ja v-tuttaa...
47
3431
Vastaukset
- Ol Playa
Useimmilla miehillä hellyys ja rakkaus koetaan nimenomaan rakastelun kautta. Mielestäni teet aivan oikein, kun olet suostunut yhteisiin hetkiinne.
Silti mietin, mikä voisi saada sinut tuntemaan enemmän halua. Olet siinä iässä, että seksihalut saattavat alkaa heiketä biologisten tekijöiden takia, mutta yleensä naisilla voi vaikuttaa ihan kaikenlaiset asiat!!! Ne voivat liittyä arkeen, työhön, suorituspaineisiin (joita sinulla on), romantiikan puutteeseen, sinun tarpeidesi täyttymättömyyteen.
Mieti, onko sinulla tarpeita, joita mies on jättänyt täyttämättä. Onko hän muuten huomaavainen?
Olette siinä iässä, että on aika hyväksyä sukupuolten erilaisuus. Mitä pikemmin sen parempi. Se, että mies haluaa hellyyttä rakastelun muodossa, ei tee sinusta huoraa, eikä miehestä seksiä ajattelevaa seksihullua. Miksi sinulla on huoramainen olo? Yhdistät sen haluttomuuteesi, mutta käännä asiat siten, että sinä tosiaan teet sen rakkauden tähden. Se ei ehkä ole se tapa, miten sinä luonnostasi rakkautta osoitat, mutta se on se kieli, jonka miehesi ymmärtää parhaiten.
Kyllä miehesikin pitäisi toisaalta huomata ne muutkin rakkaudenosoitukset ja antaa sinulle niistä palautetta ja arvostusta. Ken ties sekin herättäisi halusi uudelleen. Kerta tai kaksi viikossa on aika hyvä tahti, mutta voisit joinain viikkoina antaa enemmänkin, jopa omasta aloitteestasi. Kannattaa kuitenkin keskustella haluttomuudestasi.
Mielestäni teillä olisi avioliittoterapian paikka. Miehen pitäisi totutella haluttomuuteesi ja voi olla että teiltä paljastuisi paljon asioita, joita ei ole osattu kommunikoida. Nuo moninaiset tunteesi on vaikeasti selitettävissä miehelle, mutta ammattilaispariskunta osaisi siinä auttaa, koska tuo ongelmanne on kuitenkin aika tavanomainen ja yleinen.
Uskon, että sinä et edes osaa kaivata halujasi takaisin, mutta ne saattaisivat vaikka palatakin, jos vaan muut tarpeesi huomioitaisiin tai jos mies yrittäisi enemmän huomioida sinua sängyn ulkopuolella.
Pointti kirjoituksessani nyt ei ollut se, että sinun pitäisi saada halut takaisin, seksi sujumaan ja ongelma olisi ratkaistu. Ei! Uskon, että tuo seksiasia on vaan jäävuoren huippu, ja te voisitte kehittyä toistenne ymmärtämisessä ja kommunikaatiossa entisestään, vaikka kuvailetkin että teillä arki ja keskusteluyhteys toimii jo nyt. Suhteenne ei ole lähimaillakaan loppuaan vaan voitte löytää vielä paljon uusia ulottuvuuksia.- viiskymppinen lappuliisa
Edellisen kirjoittajan viestiin lisään vielä, että sinun ehkä olisi aiheellista käydä ensi tilassa gynekologilla. Siellä voisi tulla esiin muita asioita. Kenties sinulla on alkavat vaihdevuodet. Voit saada "avun" jopa melko yksinkertaisestikin. Sanoithan, ettei rakkaus ole loppunut.
PS Huora ei "anna" rakkaudesta. Sinä annat rakkallesi. Mieti tätä huora-teemaa - siinä voi olla jotain, jota et itsekään tarkemmin tiedä. Nyt. - omituinen nainen?
Viestissäsi oli paljon asiaa. Sattui kohdalleen. paljolti liittyy tuohon huomioimiseen, eipä minua juuri huomioida. Eihän televisioltakaan kysytä, miten päiväs on mennyt, kun töistä tullaan. Tai jääkaapilta. Aikalailla tunnen itseni huonekaluksi tai muuksi esineeksi. Se kai se pohjimmiltaan haittaa eniten.
Nyt en enempää voi kirjottaa, mutta palataan. - omituinen nainen?
Vielä haluaisin vanhaa peluria kiittää kauniista ja puolueettomasta kommentista.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, huomiointi on meillä täysin retuperällä. Esim. jos minulla on menkat, mies kiertää pirun kaukaa eikä vahingossakaan kosketa. Nytkin meni sitte sinne baariin.
Eli minä olen ihan hyödytön silloin kun ei ole seksiä tiedossa. Joo, voihan sitä jotkut menkkojen aikaankin harrastaa, mutta minä kun satun olemaan pirun kipeä, väsynyt ja vuodan runsaasti.
Lisäksi mies on semmonen sanelijatyyppi sekä minulle että pojallemme; ainoa totuus on hänen totuutensa. Arvatkaa paljonko olen saanut ns. hiljaisesti pitää pojan puolta, kun toinen lyttää ja tyrmää aina kaiken, mitä nuori mies (15v.) ajattelee tai suunnittelee.
Olimme kerran jopa asumuserossa pari kuukautta, mutta kun poika jäi koulun takia asumaan isänsä kanssa ja kaipasi minua aivan hirveästi, tulin kuitenkin sitten takaisin. Toinen syy oli se, että mies haukkui minut kaikille omille ja minun sukulaisille aivan paskaksi - vaikka minä halusin vain aikaa ajatella ja olla omillani edes hetken.
Silloin ajattelin, että parempi yrittää olla väleissä, eli jatkaa yhdessä, ennen kuin poikaan alkaa vaikuttamaan nämä paskapuheet sukulaisille ja ystäväpiirille.
Erossaolon jälkeen kaikki meni mahtavasti semmoset pari kuukautta, mutta entiselleen palattiin aika pian.
Minun mielestäni mies on aika lapsellinen, ressukka joka pitää minua äitinään. Onko se sitten ihme jos meikäläinen ei halua "insestiä"? - ;;;
omituinen nainen? kirjoitti:
Vielä haluaisin vanhaa peluria kiittää kauniista ja puolueettomasta kommentista.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, huomiointi on meillä täysin retuperällä. Esim. jos minulla on menkat, mies kiertää pirun kaukaa eikä vahingossakaan kosketa. Nytkin meni sitte sinne baariin.
Eli minä olen ihan hyödytön silloin kun ei ole seksiä tiedossa. Joo, voihan sitä jotkut menkkojen aikaankin harrastaa, mutta minä kun satun olemaan pirun kipeä, väsynyt ja vuodan runsaasti.
Lisäksi mies on semmonen sanelijatyyppi sekä minulle että pojallemme; ainoa totuus on hänen totuutensa. Arvatkaa paljonko olen saanut ns. hiljaisesti pitää pojan puolta, kun toinen lyttää ja tyrmää aina kaiken, mitä nuori mies (15v.) ajattelee tai suunnittelee.
Olimme kerran jopa asumuserossa pari kuukautta, mutta kun poika jäi koulun takia asumaan isänsä kanssa ja kaipasi minua aivan hirveästi, tulin kuitenkin sitten takaisin. Toinen syy oli se, että mies haukkui minut kaikille omille ja minun sukulaisille aivan paskaksi - vaikka minä halusin vain aikaa ajatella ja olla omillani edes hetken.
Silloin ajattelin, että parempi yrittää olla väleissä, eli jatkaa yhdessä, ennen kuin poikaan alkaa vaikuttamaan nämä paskapuheet sukulaisille ja ystäväpiirille.
Erossaolon jälkeen kaikki meni mahtavasti semmoset pari kuukautta, mutta entiselleen palattiin aika pian.
Minun mielestäni mies on aika lapsellinen, ressukka joka pitää minua äitinään. Onko se sitten ihme jos meikäläinen ei halua "insestiä"?Oho, no tästä toisesta viestistäsi tuleekin avioliitostanne ihan toisenlainen kuva kuin avauksessa. Ensin vaan rakastitte molemmat kovasti ja sinulla vaan ei ole haluja. Nyt sitten paljastuukin, että mies on varsinainen kusipää.
No ei ihme ettei haluta.
Ihme on se miksi menit takaisin vaikka olitte jo asumuserossa. Pojalla oli niin ikävä sinua?? Mutta ei sitten kuitenkaan halunnut asua sinun luonasi?
Mies haukkui sinut koko suvulleen -- ja sinä menet takaisin jotta haukkuminen lakkaisi?? Kyllä nyt on omassa asenteessasi remontin paikka. Älä ole kynnysmatto.
Mutta jos nyt kuitenkin haluat jostain kumman syystä elää miehesi kanssa, niin sano että et halua seksiä hänen kanssaan, ottakoon rakastajattaren. Ei tuolla tavalla voi elää, yksi vonkaa ja toinen antaa pitkin hampain.
- seksitön liitto (m)
Itse rakastan vaimoani vaikka seksiä ei olekaan. Minulle hellyys ja seksi ovat vuorovaikutuksessa, eli ilman seksiä hellyyden osoittamisen halu vähenee. Nykyisin en halua edes koskea vaimooni, koska hellyyden osoittaminen helposti kiihottaa minua seksuaalisesti ja johtaa vain pettymykseen.
Meidän suhde on tällä hetkellä täysin platoninen ja pakko myöntää, että olen melko katkera vaimolleni siitä. - ja mies
odottaa niin kauan että minä ruinaan seksin perässä. Kaikessa muussakin se on elänyt ja aina vaan enemmän elää siihen malliin että kaikki asiat pitää sille ohjelmoida. Tosi rankkaa ja väsyttävää. Sitä että toinen tarvitsee seksiä jos itse ei sitä halua tai tarvitse, on vaikea sen toisen ymmärtää. Toinen ei kai ikinä ymmärrä miten tuskaisaa se on kun pitää kerjätä tai olla ilman, se v-tuttaa minua ainakin suuresti.
Silti meilläkin mies yrittää tehdä itsestään minua viisaamman ja neuvoo aivan itsestäänselvät asiat ja sekin ottaa päähän.- seksitön liitto (m)
Olisikohan niin, että tekemällä itsestään viisaamman miehesi vain selittelee seksittömyyttä. Ehkä ongelma on todellisuudessa impotenssissä, masennuksennuksessa tai siinä, että haluaa saada sinusta jonkinlaisen niskalenkin?
- mukana ja
seksitön liitto (m) kirjoitti:
Olisikohan niin, että tekemällä itsestään viisaamman miehesi vain selittelee seksittömyyttä. Ehkä ongelma on todellisuudessa impotenssissä, masennuksennuksessa tai siinä, että haluaa saada sinusta jonkinlaisen niskalenkin?
luonne on syntyjään sellainen ja lisäksi äitinsä opettama että heillä vain osataan.
Sain hänet aikanaan lääkäriin tuon imp.ongelman vuoksi ja sai siihen reseptin mutta minun piti ohjelmoida että kävi ne lääkkeet ostamassa.
Tosi rankkaa tällainen kun minun pitää kaikki ottaa esille, jopa auton katsastaminenkin ja mieluusti lyö vain vastahankaan kun esitän käytännön asioita jotka pitäisi tehdä. Sisarellani oli tämän kaveri miehenä ja nämä ovat lähtöisin samalta kylältä. Sisareni otti eron jo vuosia sitten kun sanoi ettei jaksa vetää kivirekeä. Hänenkin piti hoitaa miehensä kaikki viralliset asiat ym.t.
Tein jo selväksi miehelle että minulle ei kovin kauaa enää teutaroi ja jo minä tässä aiemmin laitoinkin ulko-oven valmiiksi auki hänen lähteä mutta eipähän lähtenyt vaikka sitä onkin hokenut.
Käskin juuri mennä kauppaan että saan hetken olla yksin niin eipähän lähtenyt kun luulee että minulle tulee toinen sillä aikaa.
- Rummukainen
normaalilta tilanteesi vaikuttaa, sillä vastaava tilanne on hyvin yleistä parisuhteissa sinun ikäluokassasi ja monella jo kymmenen vuotta aikaisemmin. Heillä tilanne johtaa useimmiten eroon, viisikymppisillä ei ihan yhtä usein.
Miehillä seksin tarve on normaalisiti naisten vastaavaa suurempi jo nuorena, joten vaikka seksin tarve miehillä myöskin vähenee, niin se ei ole vielä lähellekkään nollassa, silloin kun naisella se on asettunut nollatasolle.
En oikein usko pariterapian auttavan ongelmaan, sillä miehen toiveena pariterapiasta on naisen seksihalujen palaaminen ja naisen toiveena on usein miehen halujen häviäminen, jotta ei tarvitsisi enää suostua pakkoseksiin.
Miesten seksihalujen hävittämien on yhtä helppoa kuin hevoselle nälkään tottumien. Eli käytännössä mahdotonta.
Naisten seksihalut perustuvat pitkälti parisuhteen muodostamiseen ja lasten hankintaan. Eli varsinkin silloin kun lapset on tullut hankittua ja ikää on kertynyt noin 50v, niin uuden parisuhteen luominenkaan ei enää säväytä kuten nuorempana, tällöin ei ole enää seksille tilaustakaan.
Eli haluan tällä sanoa vain sen, että miehillä seksin tarve on kuin nälkä ja sitä pitäisi saada jotenkin tyydytettyä.
Naisilla se ei ole pelkkä tarve vaan siihen liittyy oleellisesti paljon muuta pelkän tarpeen kera.
No miten tästä ongelmasta selvitään!!!
Minä en ainakaan tiedä ja kärvistelen muiden vastaavien miesten kanssa päivä kerrallaan.- millähän minä
saisin oman hevoseni tottumaan nälkään!
Aviossa olen mutta mies ei ole moksiskaan kun puhun seksin puutteesta. Hän ei yleensäkään ole valmis puhumaan mistään mikä liittyy meidän avioliitto-ongelmiin joten joudun miettimään niitä yksinäni. - Rummukainen
millähän minä kirjoitti:
saisin oman hevoseni tottumaan nälkään!
Aviossa olen mutta mies ei ole moksiskaan kun puhun seksin puutteesta. Hän ei yleensäkään ole valmis puhumaan mistään mikä liittyy meidän avioliitto-ongelmiin joten joudun miettimään niitä yksinäni... kuin minäkin, eli pakko kärvistellä, sillä haluttomuudesta puhuminen vain lisää haluttomuutta, ainakin omassa perisuhteessani näin on käynyt.
- puheeksi
Rummukainen kirjoitti:
.. kuin minäkin, eli pakko kärvistellä, sillä haluttomuudesta puhuminen vain lisää haluttomuutta, ainakin omassa perisuhteessani näin on käynyt.
ns. hankalat asiat tai ainakin miehen mielestä hankalat asiat niin pian kuulen kun työtakin vetoketju hurahtaa ja ulko-ovi pamahtaa kun hän ei halua kuunnella eikä ottaa näihin asioihin kiinni. Mieluummin hän menee "pakoon" ulos jotain kapsehtimaan kuin että puhuisi kanssani näistä ongelmista. Turhauttavaa ja sitä miettii koko ajan että kauanko tätä itse kestää sillä minullakin on vain yksi elämä. Päätöksen teko on joskus niin kovin vaikeaa.
- juuri näin asia
on, metsästäjägeeni rulaa miehillä ja naisilla loput. Siispä luonnossa harrastaminen avittaa.
- NAINEN.
"Naisilla se ei ole pelkkä tarve vaan siihen liittyy oleellisesti paljon muuta pelkän tarpeen kera."
Nyt NAINEN (ei teini, eikä "vanhus") vastaa:
MINÄ näen SEKSIN seksinä ja TUNTEET tunteinta. Että näin. Ts. pystyn kyllä ihan vain "himo-panoon" ja oikeastaan seksi onkin "tsikseintä" niin...;)
En sitten tiedä, mistä tämä johtuu.
Itseä kun ...nettaa, haluan ...nna. Paksuksi en sijaan "joka reissulla" halua pamahtaa enkä itse asiassa halua raskaaksi OLLENKAAN vielä lähivuosina...!
Näin.
Vaikka olen NAINEN. - Rummukainen
puheeksi kirjoitti:
ns. hankalat asiat tai ainakin miehen mielestä hankalat asiat niin pian kuulen kun työtakin vetoketju hurahtaa ja ulko-ovi pamahtaa kun hän ei halua kuunnella eikä ottaa näihin asioihin kiinni. Mieluummin hän menee "pakoon" ulos jotain kapsehtimaan kuin että puhuisi kanssani näistä ongelmista. Turhauttavaa ja sitä miettii koko ajan että kauanko tätä itse kestää sillä minullakin on vain yksi elämä. Päätöksen teko on joskus niin kovin vaikeaa.
.... silloin kun toinen haluaa luistaa vakavista keskusteluista, se johtuu pelosta, että joutuu vastaamaan toisin kuin olettaa toisen haluavan vastattavan. Eli siis ongelmien pahenemisen pelossa, pakenee keskusteluja ongelmista.
- Rummukainen
NAINEN. kirjoitti:
"Naisilla se ei ole pelkkä tarve vaan siihen liittyy oleellisesti paljon muuta pelkän tarpeen kera."
Nyt NAINEN (ei teini, eikä "vanhus") vastaa:
MINÄ näen SEKSIN seksinä ja TUNTEET tunteinta. Että näin. Ts. pystyn kyllä ihan vain "himo-panoon" ja oikeastaan seksi onkin "tsikseintä" niin...;)
En sitten tiedä, mistä tämä johtuu.
Itseä kun ...nettaa, haluan ...nna. Paksuksi en sijaan "joka reissulla" halua pamahtaa enkä itse asiassa halua raskaaksi OLLENKAAN vielä lähivuosina...!
Näin.
Vaikka olen NAINEN.... aivan kuin mies, eli taidat kuulua siihen vähemmistöön naisissa, mikäli nyt olet oikeasti nainen, eikä tämä ole provo, joka siis omaa miehisen halun seksiin.
No teoriassa sellainen nainen olisi miehelle ihanteellinen, sillä sithän mies oikeasti halauaa, eli nainen haluaa oikeasti seksiä, eikä vain näyttele haluavansa.
Tässä tahtoo tulla vain se ongelma eteen, että jos miehellä ja naisella on samanlaiset halut ja tarpeet seksin suhteen, on naisella kuitenkin kyvyt paljon miehen kykyjä suurempia. Tämä taas tahtoo johtaa miehen huomaamaan, ettei pystykkään aina tyydyttämään naistansa, mikä puolestaan käy miehen itsetunnolle, huonontaen miehen kykyä reippaasti aiemmasta.
Tälläisestä tilanteesta saa lukea tavan takaa täällä suomipalstalla, kun ne harvat mutta äänekkäät naiset valittavat, liian vähäisestä seksistä omissa parisuhteissaan.
Eli käytänössä miehen pitää olla hitusen puutteen puolella, jotta pelit pelittää ja halut hyrrää, jos menee vähänkin ylitarjonnan puolelle, tahtoo seksin tarve vähetä reippaasti. Toki halut palaa takaisin jos ei tarvitse vähään aikaan hommia hoitaa, eikä edes keskustella asiasta, siis jos kumppani tivaa miksi miestä ei huvita. - Nainen myöskin
Rummukainen kirjoitti:
... aivan kuin mies, eli taidat kuulua siihen vähemmistöön naisissa, mikäli nyt olet oikeasti nainen, eikä tämä ole provo, joka siis omaa miehisen halun seksiin.
No teoriassa sellainen nainen olisi miehelle ihanteellinen, sillä sithän mies oikeasti halauaa, eli nainen haluaa oikeasti seksiä, eikä vain näyttele haluavansa.
Tässä tahtoo tulla vain se ongelma eteen, että jos miehellä ja naisella on samanlaiset halut ja tarpeet seksin suhteen, on naisella kuitenkin kyvyt paljon miehen kykyjä suurempia. Tämä taas tahtoo johtaa miehen huomaamaan, ettei pystykkään aina tyydyttämään naistansa, mikä puolestaan käy miehen itsetunnolle, huonontaen miehen kykyä reippaasti aiemmasta.
Tälläisestä tilanteesta saa lukea tavan takaa täällä suomipalstalla, kun ne harvat mutta äänekkäät naiset valittavat, liian vähäisestä seksistä omissa parisuhteissaan.
Eli käytänössä miehen pitää olla hitusen puutteen puolella, jotta pelit pelittää ja halut hyrrää, jos menee vähänkin ylitarjonnan puolelle, tahtoo seksin tarve vähetä reippaasti. Toki halut palaa takaisin jos ei tarvitse vähään aikaan hommia hoitaa, eikä edes keskustella asiasta, siis jos kumppani tivaa miksi miestä ei huvita.vähemmistöön?!
Kyllä suurin osa naisista ajattelee juuri noin, kuin tuo jota epäilet provoksi.
Kyllä naisetkin haluavat kunnon P_NON !
Ja ihan tarkoituksella naiset hakevat yhden illan hoitojakin, varsinkin jos kotona on sohvalla löhöävä mies, jolta seksiä saa hyvällä tuurilla kerran viidessä vuodessa....
Puutteessa eläivä naisia on todella paljon avioliitoissa. Miehillä on kaikenlaisia terveysongelmia (myös alle 40v), mutta lääkäriin heitä ei saa. - Rummukainen
Nainen myöskin kirjoitti:
vähemmistöön?!
Kyllä suurin osa naisista ajattelee juuri noin, kuin tuo jota epäilet provoksi.
Kyllä naisetkin haluavat kunnon P_NON !
Ja ihan tarkoituksella naiset hakevat yhden illan hoitojakin, varsinkin jos kotona on sohvalla löhöävä mies, jolta seksiä saa hyvällä tuurilla kerran viidessä vuodessa....
Puutteessa eläivä naisia on todella paljon avioliitoissa. Miehillä on kaikenlaisia terveysongelmia (myös alle 40v), mutta lääkäriin heitä ei saa....perustuu mm. esim. lähipiirissä 3 eroa naisen haluttomuuden takia. Lisäksi olen miesvaltaisella alalla töissä ja siellä varsinkin saunailloissa parin kaljan jälkeen, lähes kaikki valittavat naisensa haluttomuutta.
Myös täällä palstalla kirjoituksia naisen haluttomuudesta esiintyy paljon useammin kuin miesten haluttomuudesta.
Eli olen edelleen sitä mieltä, että naisten haluttomuus on paljon miesten haluttomuutta yleisempää. Pitää ottaa myös huomioon se tosiseikka, että miehillä kyvyttömyyttä esiintyy paljon enemmän kuin haluttomuutta, mutta naiset laittavat sen myös miehen haluttomuuden piikkiin.
En toki kiellä, etteikö olisi parisuhteessa puutteessa eläviä naisia, toki heitä on mutta selvästi miehiä vähemmän. - naiset sen
Rummukainen kirjoitti:
...perustuu mm. esim. lähipiirissä 3 eroa naisen haluttomuuden takia. Lisäksi olen miesvaltaisella alalla töissä ja siellä varsinkin saunailloissa parin kaljan jälkeen, lähes kaikki valittavat naisensa haluttomuutta.
Myös täällä palstalla kirjoituksia naisen haluttomuudesta esiintyy paljon useammin kuin miesten haluttomuudesta.
Eli olen edelleen sitä mieltä, että naisten haluttomuus on paljon miesten haluttomuutta yleisempää. Pitää ottaa myös huomioon se tosiseikka, että miehillä kyvyttömyyttä esiintyy paljon enemmän kuin haluttomuutta, mutta naiset laittavat sen myös miehen haluttomuuden piikkiin.
En toki kiellä, etteikö olisi parisuhteessa puutteessa eläviä naisia, toki heitä on mutta selvästi miehiä vähemmän.ymmärtävät, että miehillä esiintyy kyvyttömyyttä, aika nuorillakin miehillä.
Mutta miksi nämä miehet eivät sitten suostu menemään lääkäriin, vaikka vaimo on jo kaikki suostuttelykeinot käyttänyt....
Miksi vaimon pitäisi elää ilman seksiä, sen takia ettei mies hae apua?
Tällaisessa tapauksessa mielestäni vaimo saa hakea seksiä muualta, jos sitä ei kotoa koskaan saa. - Rummukainen
naiset sen kirjoitti:
ymmärtävät, että miehillä esiintyy kyvyttömyyttä, aika nuorillakin miehillä.
Mutta miksi nämä miehet eivät sitten suostu menemään lääkäriin, vaikka vaimo on jo kaikki suostuttelykeinot käyttänyt....
Miksi vaimon pitäisi elää ilman seksiä, sen takia ettei mies hae apua?
Tällaisessa tapauksessa mielestäni vaimo saa hakea seksiä muualta, jos sitä ei kotoa koskaan saa.... on vaikea vastata, koska omalla kohdallani ei ole ainakaan vielä toistaiseksi ollut kyvyttömyys ongelmia.
Yksi syy voi olla kuitenkin se, että kyvyttömyyttä esiintyy vain oman vaimon kohdalla, tällöin ei ymmärrettävästi halua selitellä vaimolle mistä kyvyttömyys johtuu ja milloin on huomannut vehkeiden pelittävän normaalisti.
Varmaan monet käyvät vieraissa oman kumppanin haluttomuuden takia puolin ja toisin. Minusta se ei kyllä automaattisesti riitä hyväksi syyksi hakea seksiä suhteen ulkopuolelta.
Itse en ole hakenut, mutta jos se kävisi yhtä helposti kuin naisille yleensä, niin tällöin olisin varmaan siihen sortunut. Sillä miehethän suostuvat pelkkään seksiin hyvin helposti naisen toiveesta. Harvalle naiselle se sopii, joten sellaisen etsimiseen joutuu tekemään aika paljon hommia. - se selvisi
Rummukainen kirjoitti:
...perustuu mm. esim. lähipiirissä 3 eroa naisen haluttomuuden takia. Lisäksi olen miesvaltaisella alalla töissä ja siellä varsinkin saunailloissa parin kaljan jälkeen, lähes kaikki valittavat naisensa haluttomuutta.
En toki kiellä, etteikö olisi parisuhteessa puutteessa eläviä naisia, toki heitä on mutta selvästi miehiä vähemmän.että ihan kotipsykologiaa se vain olikin :) Mietinkin mistä olet tietosi ammentanut...
Jos on 3 eroa naisen haluttomuuden vuoksi, niin sehän tarkoittaa, että kaikki naiset on frigidejä, niinpä. Heh. Te olette välillä tosi hauskoja.
Naisen ja miehen eroista puhuttaessa olen monesti törmännyt siihen ajatusmalliin, että mies katsoo kaikkia naisia panomielessä ja ajattelee vain sitä. Naiselle taas tämä ajatus olisi aivan vieras. Miettikääpä uudelleen ja tutustukaa naistenne sielunelämään paremmin, saatatte jopa yllättyä. - Rummukainen
se selvisi kirjoitti:
että ihan kotipsykologiaa se vain olikin :) Mietinkin mistä olet tietosi ammentanut...
Jos on 3 eroa naisen haluttomuuden vuoksi, niin sehän tarkoittaa, että kaikki naiset on frigidejä, niinpä. Heh. Te olette välillä tosi hauskoja.
Naisen ja miehen eroista puhuttaessa olen monesti törmännyt siihen ajatusmalliin, että mies katsoo kaikkia naisia panomielessä ja ajattelee vain sitä. Naiselle taas tämä ajatus olisi aivan vieras. Miettikääpä uudelleen ja tutustukaa naistenne sielunelämään paremmin, saatatte jopa yllättyä.... frigidejä naisia on kovin suurta määrää, uskoisin heitä olevan aika pieni vähemmistö naiskunnasta.
Aseksuaaleja sen sijaan on paljon enemmän. Kyllä hekin kokevat seksuaalista mielihyvää, mutta ainoastaan itse itselleen tuotettuna, eivät saa mielihyvää toisen tuottamana, oli tuottajan sukupuoli mies tai nainen.
Lesboja on kaiketi noin 10% naisista, ei sama määrä mitä miehissä löytyy homoja. Hekin tuntevat seksuaalista mielihyvää toisen tuottamana.
Lisäksi oslla naisista seksuaaliset halut ovat hyvin samankaltaiset kuin miehillä, tiedän heitä olevan, mutta en ole yhtään sellaista oikeasti tavannut, pari kertaa olen luullut tavanneeni, mutta erehdyin.
Sitten on vielä ns. normaalihaluiset naiset, millaisia he oikeasti ovat, nykyisin en ole varma siitä ollenkaan, mutta kaiketi heitäkin on.
Itse olen alkanut kallistumaan sille kannalle, että näitä aseksuaaleja taitaa olla enemmistönä, se jotenkin huokuu naisten omista kirjoituksita, vaikka pitävät itseään ihan normaaleina naisina.
Toki miehissäkin aseksuaaleja löytyy, mutta heitä taitaa olla hyvin vähän.
Sinä taidat kuulua siihen ns. miehiset halut omaavaavien naisten ryhmään, joten tuskin voit puhua koko naiskunnan edustajana, mutta pisteet sinulle kuitenkin sen johdosta. - minussa
Rummukainen kirjoitti:
... frigidejä naisia on kovin suurta määrää, uskoisin heitä olevan aika pieni vähemmistö naiskunnasta.
Aseksuaaleja sen sijaan on paljon enemmän. Kyllä hekin kokevat seksuaalista mielihyvää, mutta ainoastaan itse itselleen tuotettuna, eivät saa mielihyvää toisen tuottamana, oli tuottajan sukupuoli mies tai nainen.
Lesboja on kaiketi noin 10% naisista, ei sama määrä mitä miehissä löytyy homoja. Hekin tuntevat seksuaalista mielihyvää toisen tuottamana.
Lisäksi oslla naisista seksuaaliset halut ovat hyvin samankaltaiset kuin miehillä, tiedän heitä olevan, mutta en ole yhtään sellaista oikeasti tavannut, pari kertaa olen luullut tavanneeni, mutta erehdyin.
Sitten on vielä ns. normaalihaluiset naiset, millaisia he oikeasti ovat, nykyisin en ole varma siitä ollenkaan, mutta kaiketi heitäkin on.
Itse olen alkanut kallistumaan sille kannalle, että näitä aseksuaaleja taitaa olla enemmistönä, se jotenkin huokuu naisten omista kirjoituksita, vaikka pitävät itseään ihan normaaleina naisina.
Toki miehissäkin aseksuaaleja löytyy, mutta heitä taitaa olla hyvin vähän.
Sinä taidat kuulua siihen ns. miehiset halut omaavaavien naisten ryhmään, joten tuskin voit puhua koko naiskunnan edustajana, mutta pisteet sinulle kuitenkin sen johdosta.onkin varmaan puolet miestä :D
Onpa tosi kiva tulla luetteloiduksi miehiin halujensa suhteen, krhm. Tunnen kyllä olevani täysi nainen ja vieläpä ylpeä siitä. - että,
Rummukainen kirjoitti:
... on vaikea vastata, koska omalla kohdallani ei ole ainakaan vielä toistaiseksi ollut kyvyttömyys ongelmia.
Yksi syy voi olla kuitenkin se, että kyvyttömyyttä esiintyy vain oman vaimon kohdalla, tällöin ei ymmärrettävästi halua selitellä vaimolle mistä kyvyttömyys johtuu ja milloin on huomannut vehkeiden pelittävän normaalisti.
Varmaan monet käyvät vieraissa oman kumppanin haluttomuuden takia puolin ja toisin. Minusta se ei kyllä automaattisesti riitä hyväksi syyksi hakea seksiä suhteen ulkopuolelta.
Itse en ole hakenut, mutta jos se kävisi yhtä helposti kuin naisille yleensä, niin tällöin olisin varmaan siihen sortunut. Sillä miehethän suostuvat pelkkään seksiin hyvin helposti naisen toiveesta. Harvalle naiselle se sopii, joten sellaisen etsimiseen joutuu tekemään aika paljon hommia.miehissä on myös paljon aseksuaaleja, niin kuin minunkin mieheni. Oikeasti siis ei ole kyseessä kyvyttömyys, vaan haluttomuus seksiin vastakkaisen sukupuolen kanssa. Myöskään homoja he eivät ole.
Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi sitten pitää esittää normaalia, niin kauan, että pääsee naimisiin? Kun se liitto on tuhoon tuomittu kuitenkin. Ei se terve osapuoli jaksa sitä aseksuaalia kovin kauaa. - Rummukainen
minussa kirjoitti:
onkin varmaan puolet miestä :D
Onpa tosi kiva tulla luetteloiduksi miehiin halujensa suhteen, krhm. Tunnen kyllä olevani täysi nainen ja vieläpä ylpeä siitä.... sinulla on perin naisellinen tapa kääntää positiiviset huomiot negatiivisiksi, joten eiköhän tämä ollut tässä.
- Rummukainen
että, kirjoitti:
miehissä on myös paljon aseksuaaleja, niin kuin minunkin mieheni. Oikeasti siis ei ole kyseessä kyvyttömyys, vaan haluttomuus seksiin vastakkaisen sukupuolen kanssa. Myöskään homoja he eivät ole.
Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi sitten pitää esittää normaalia, niin kauan, että pääsee naimisiin? Kun se liitto on tuhoon tuomittu kuitenkin. Ei se terve osapuoli jaksa sitä aseksuaalia kovin kauaa.silloin tuntuu, että lähes kaikki miehet ovat aseksuaaleja, jos oma kumppani osottautuu sellaiseksi. Todellisuudessa heitä kyllä löytyy, mutta aika vähän.
- tuohan olisi
Rummukainen kirjoitti:
silloin tuntuu, että lähes kaikki miehet ovat aseksuaaleja, jos oma kumppani osottautuu sellaiseksi. Todellisuudessa heitä kyllä löytyy, mutta aika vähän.
ihan tyhmää yleistämistä. Eihän kaikki voi millään edes tuntua samamlaisilta, sanoohan sen järkikin, kun sexiä maailmassa kyllä riittää. Yllä olevan kirjoittaja nyt vaan totesi oman siippansa olevan aseksuaali, ja ihmetteli, miksi tämä meni naimisiin ollenkaan, jos tiesi tilanteen. Niin, miksi?! Onko se pelkoa olla erilainen, sillä seksillä tämä maailma jyllää, seksiä pitää olla ja koko elämä pelkkää panoa (varsinkin miehillä). Jos seksi ei maita, olet kummajainen, auttamatta porukan luuseri.
Onhan aseksuaalillakin oikeus perustaa perhe niin halutessaan, mutta asian voisi kerttoa etukäteen jo ennen aiottua tai harkittua liittoa siipalle, että minua ei nyt vaan seksi satu kiinnostamaan kenenkään kanssa. Ota tai jätä. Jos ottaa, niin sitten saa syyttää (tai kiittää) itseään, katsantokannasta riippuen. - Rummukainen
tuohan olisi kirjoitti:
ihan tyhmää yleistämistä. Eihän kaikki voi millään edes tuntua samamlaisilta, sanoohan sen järkikin, kun sexiä maailmassa kyllä riittää. Yllä olevan kirjoittaja nyt vaan totesi oman siippansa olevan aseksuaali, ja ihmetteli, miksi tämä meni naimisiin ollenkaan, jos tiesi tilanteen. Niin, miksi?! Onko se pelkoa olla erilainen, sillä seksillä tämä maailma jyllää, seksiä pitää olla ja koko elämä pelkkää panoa (varsinkin miehillä). Jos seksi ei maita, olet kummajainen, auttamatta porukan luuseri.
Onhan aseksuaalillakin oikeus perustaa perhe niin halutessaan, mutta asian voisi kerttoa etukäteen jo ennen aiottua tai harkittua liittoa siipalle, että minua ei nyt vaan seksi satu kiinnostamaan kenenkään kanssa. Ota tai jätä. Jos ottaa, niin sitten saa syyttää (tai kiittää) itseään, katsantokannasta riippuen.... on aika tuore ilmaisu seksuaakisesta suuntauksesta. Eli aika moni ei edes tiedä olevansa aseksuaali, joten miten kerto sellaisesta etukäteen, jos se selviää parisuhteessa itselleen vasta vuosien kuluttua kun tutustumisvaihe ja lastenhankkimisvaihe on sivuutettu.
Nehän monella aseksuaalilla aktivoi seksuaalista käytöstä siihen asti.
Toki olisin myös itse ollut kiitollinen jos vaimoni olisi tutustumisvaiheessa kertonut suuntauksestaan. Käytännössä se olisi johtanut välittömästi suhteen katkeamiseen. Kuten olisi käynyt lähes kaikissa niissä parisuhteissa joissa toinen osapuoli on aseksuaali. Todennäköisesti vain niissä tapauksissa joissa molemmat olisivat aseksuaaleja parisuhde jatkuisi, ellei ilmaatuisi muita parisuhdetta hajoittavia asioita. Näitä muita asioita seksuaalisuuden lisäksi on aivan tajuton määrä, enkä viitsi niitä tässä luetteloimaan.
Nykyisin oma käsitykseni parisuhteesta on muuttunut radikaalisti huonoon suuntaan, kun tietooni tuli tämä ns. aseksuaalinen suuntaus, noin puolisen vuotta sitten.
Ennen en tiennyt sellaisesta mitään ja pistin vaimon haluttomuuden pääosin iän ja perheen lisäyksen piikkin. Koska vaimo näytti olleen alkuaikoina ajottain jopa hyvinkin aktiivinen seksuaalisuuden saralla. - kirjoitti
Rummukainen kirjoitti:
... aivan kuin mies, eli taidat kuulua siihen vähemmistöön naisissa, mikäli nyt olet oikeasti nainen, eikä tämä ole provo, joka siis omaa miehisen halun seksiin.
Eli käytänössä miehen pitää olla hitusen puutteen puolella, jotta pelit pelittää ja halut hyrrää, jos menee vähänkin ylitarjonnan puolelle, tahtoo seksin tarve vähetä reippaasti. Toki halut palaa takaisin jos ei tarvitse vähään aikaan hommia hoitaa, eikä edes keskustella asiasta, siis jos kumppani tivaa miksi miestä ei huvita.asiaa. Jossain vaiheessa mieheni halusi seksiä koko ajan ja se alkoi hermostuttaa. Jatkuva vonkaaminen. Sitten ajattelin, että sokerikin alkaa kyllästyttää, jos sitä syö joka tunti. Näin aloin ehdotella miehelleni seksiä todella useasti, vaikkei olisi oikeasti haluttanutkaan. Mies sai ylitarjontaa joka johti hänen seksihalujensa vähenemiseen. Lopulta kysyntä ja tarjonta olivat optimaalisessa tasossa.
- *ripsutin*
seksi on vähentynyt ja syy siihen on juurikin minun haluttomuuteni. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä vasta kolme vuotta ja niistä kaksi saman katon alla. En ole koskaan ollutkaan mikään hyperaktiivinen seksin suhteen, aika harvoin masturboin sinkkuna ollessani, en kaivannut sitä.
Rakastan miestäni ja hänen läheisyyttään ja sitä miten hellästi ja ihanasti hän minua aina kohtelee. Moni nainen näyttäisi aina vihreää valoa miehelleen sängyn puolella, jos heidän oma miehensä kohtelisi heitä minun mieheni tavoin. Itseäni harmittaa suuresti, että todella harvoin itse olen sillä tuulella, vaikka olenkin vasta reilu 2-kymppinen. Mieheni on välillä ollut harmissaan tästä, mutta keskustelemalla olemme saaneet asian puimittua. Minkäs ihmeen sitä sille mahtaa, että ei seksi niin kamalasti kiinnosta, se vielä minun tilanteessani on kummallisinta, että olen nuori ja suhteemme on suht tuore. No ei kun eteenpäin sanoi mummo lumessa. Miehelleni ei onneksi seksi ole mikään pakkomielle. Hän haluaa harrastaa sitä kanssani silloin kun minäkin sitä haluan. Muutoin hän saakin turvautua omaan käteensä.- ....x---
"Hän haluaa harrastaa sitä kanssani silloin kun minäkin sitä haluan. Muutoin hän saakin turvautua omaan käteensä."
Niin, siitähän se poru nousisi, jos hän torjuisi sinut.
Näitä juttuja lukiessa tulee mieleen, ettei monella ihmisellä ilmeisesti ole edes alkeellista käsitystä rakastamisesta. Rakastaa, se on verbi. Miksi seksuaalisen mielihyvän tuottaminen rakastetulleen on kiinni omasta seksihalusta? Toiselle voi tuottaa seksuaalista mielihyvää, vaikka ei itse haluaisi yhdyntää. Ihminen, joka haluaa tuottaa kumppanilleen seksuaalista mielihyvää vain silloin kun on "oikealla tuulella", on ihminen, joka ei osaa rakastaa. Se on karu tosiasia. Ihmiselle, joka osaa rakastaa, mielihyvän ja nautinnon tuottaminen rakastetulle on maailman ihanimpia asioita.
- samanhenkistä
seuraa maapallon täydeltä:
http://www.bookcrossing.com/
Meillä on talo täynnä bookrossarin kirjoja ja aloitin tuon alla olevan "vaimo kiertoon?" keskustelun. Kiitos kaikille osallistuneille, hyviä ideoita sain, joita olenkin jo toteuttanut. Saas nähdä miten ajatuksenne vaikuttavat vaimoon, varsinkin vapaa ajan vapauttaminen perheelle bookcrossaamisen sijaan oli hyvä idea. - joo.
Kaippa toi sun ikään jotenkin liittyy...?
Mies ei sitten kulje ihan "samalla tasolla" noiden seksihalujen kanssa...että siitähän se soppa sitten syntyy.
Et sinä "omituinen" ole, noin "vanhemmiten" vain näet muutakin kuin seksin elämässä.
Sitä en kyllä tiedä, miten tuo ongelma ratkaistaan sitten...tuo sinun ja miehesi välinen... - ihmettelee..
Miehellä ei ole oikeutta pakottaa vaimoa seksiin.Eikä vaimolla ole oikeutta pakottaa miestä selibaattiin.Joten jos miehesi pettäisi,se olisi sinun syysi.Ihan tuomitsematta sanon.Tajuat aikuisena ihmisenä sen itsekin.Mietit vain sitä mitä SINÄ haluat,mutta kannattaisi ottaa huomioon se mieskin.Ihan ok,ettei sinua haluta,et voi sille mitään.Mutta voit hankkia apua.Haluja on helpompi lisätä kuin poistaa.Seksi kuuluu avioliittoon.Se kuuluu (romanttiseen) rakkauteen.Ihan luonnollista,että housut kastuu jo ajatellessa aviomiestä.Jos sinulta on tämä osa elämästä hävinnyt,päästä mies menemään.Et sinä häntä enää rakasta tavalla,jolla hän ansaitsisi tulla rakastetuksi.Selibaatti on ok vain,jos se on yhteinen sopimus.
- kai minäkin..?
Tiedän tunteen ja minä olen elän seksittömässä aviossa mieheni kanssa.
Ainakin toistaiseksi näin olemme päättäneet.
Koen että en rakasta häntä kuten vaimon pitäisi ja siksi en voi rakastella hänen kanssaan. Hän ei oikeastaan näytä että olisi edes halukaskaan siihen. Kai tyydyttänee itsensä mies kun on.
Olen ehdottanut eroa, lähinnä sen takia, että jos hän haluaisi löytää ns."normaalin naisen"joka varmasti haluaisikin, mutta toistaiseksi mennään näin.
Minä en vaan jostain syystä enää tajua mitä iloa seksistä on, se on inhottavaa, minua alentavaa ja likaista touhua. Hyi.
Mutta tsemppiä sinulle. Halusin vain sanoa että on meitä muitakin joille elämässä on muutakin kuin seksi.- on joo
No miksi ihmeessä olet alunperinkään mennyt naimisiin, jos seksi kerran on noin vastenmielistä?
Noin voi käydä jos "säästää" neitsyyttään "sille oikealle" eikä ollenkaan harrasta seksiä ennen papin aamenta. Siinä sitä sitten opetellaan ja huomataan ettei se olekaan kivaa sen ihmisen kanssa. - sivustaseuraaja.
on joo kirjoitti:
No miksi ihmeessä olet alunperinkään mennyt naimisiin, jos seksi kerran on noin vastenmielistä?
Noin voi käydä jos "säästää" neitsyyttään "sille oikealle" eikä ollenkaan harrasta seksiä ennen papin aamenta. Siinä sitä sitten opetellaan ja huomataan ettei se olekaan kivaa sen ihmisen kanssa.No kun aika monet ihmiset haluavat kuitenkin PERHEEN!
Siksi menevät/menivät naimisiin, vaikkeivat haluakaan seksiä muuten kuin lastentekomielessä. - tuollaiset naiset
sivustaseuraaja. kirjoitti:
No kun aika monet ihmiset haluavat kuitenkin PERHEEN!
Siksi menevät/menivät naimisiin, vaikkeivat haluakaan seksiä muuten kuin lastentekomielessä.laittaa, jotka vain lastenteon takia seksiä harrastaa.
- ei vaikeata
Ei rakkaus ole mikään tunne joka tulee ja menee. Se on pitkälti tahdon asia. Aloittakaa te molemmat rakastamisen halu ja tuollaiset ongelmat ratkeaa. Kun vain haluatte rakastaa, niin huomaatte saavanne toisiltanne rakkautta. Sen jälkeen rakkauden antaminenkin on helpompaa.
- olisi pitänyt
sivustaseuraaja. kirjoitti:
No kun aika monet ihmiset haluavat kuitenkin PERHEEN!
Siksi menevät/menivät naimisiin, vaikkeivat haluakaan seksiä muuten kuin lastentekomielessä.käydä spermapankissa ja jättää sen aviomiehesi elämä tuhoamatta!!!
- voi sanoa
ei vaikeata kirjoitti:
Ei rakkaus ole mikään tunne joka tulee ja menee. Se on pitkälti tahdon asia. Aloittakaa te molemmat rakastamisen halu ja tuollaiset ongelmat ratkeaa. Kun vain haluatte rakastaa, niin huomaatte saavanne toisiltanne rakkautta. Sen jälkeen rakkauden antaminenkin on helpompaa.
vain ihminen, joka ei ole todellista rakkautta kokenut. Siinä ei ole mitään tekemistä tahdolla kun menee jalat alta ja nuppi sekaisin.
- ollutkaan
voi sanoa kirjoitti:
vain ihminen, joka ei ole todellista rakkautta kokenut. Siinä ei ole mitään tekemistä tahdolla kun menee jalat alta ja nuppi sekaisin.
kyse rakastumisesta, vaan rakastamisesta. Ne on kaksi eri asiaa. Mielnkiintoinen pohdinnan paikka: voiko ihmistä alkaa rakastaa niin halutessaan?
Aviliittohan on aaltoliikettä: ensin ollaan rakastuneita, sitten tasaantuu, sitten puolisot "löytävät toisensa uudelleen", taas tasaantuu, tulee välillä takapakkia, taas nousee... jne
Voiko ihminen opetella rakastamaan toista? Ehkä varmaan, jos löytää siihen tahtoa ja halua. En ole kokeillut, onnistuuko, niin en voi mennä sanomaan. - sivustaseuraaja.
olisi pitänyt kirjoitti:
käydä spermapankissa ja jättää sen aviomiehesi elämä tuhoamatta!!!
Jos MINULLE vastasit, niin MINÄ olen vain "sivustaseuraaja" ja vastasin asiaan YLEISELLÄ tasolla.:)
- vastuu kannettava sunkin
Kyllä sulla on lupa olla haluamatta seksiä, ei se ole sinänsä epänormaalia.
Epänormaalia siitä tulee vasta sitten, kun edellytät miehesi elävän samalla tavalla, ilman seksiä.
Jos oikeasti häntä rakastat, ja tilanne on tuo, et tosissasi voi pakottaa häntä olemaan ilman. Sun pitää keskustella vaihtoehdoista: ottaako hän rakastajattaren (vaarallista), käy maksullisissa, vai otatteko eron.
Luultavasti tämä viimeksi mainittu vaihtoehto on teille kummallekin terveellisempi, nimittäin siinä tapauksessa että miehellä on edelleen vähän tavanomaisemmat tarpeet seksin suhteen, ja sinä et ole halukas hoidattamaan tätä omaa tilannettasi millään terapialla tms. - ei vain höpinää
Rakkaus on tekoja, ei pelkkää tunteiden purkamista ääneen.
Sinä voit tyydyttää miehesi seksihalut, vaikket itse olisi seksistä kauhean kiinnostunut. Mies on kaiken lisäksi helppoa tyydyttää. Miksi et siis voi tyydyttää häntä, jos hän rakastat? Mikä siinä on niin kauheaa? Minkälaista rakkautta on laiminlyödä toisen osapuolen luonnollisia tarpeita? Pari iloista suihinottoa viikossa, aikaa kuluu tilasta riippuen maksimissaan 30 minuuttia yhteensä, ja suhteenne paranee huomattavasti.
On se varmasti hirveä uhraus tuottaa rakastamalleen puolisolle seksuaalista mielihyvää.- sekään
Näin yritin hoitaa minäkin, kun ei millään halut pysyny miehen kyydissä. Ihan yhteisen edun ja perhesovun nimissä pyllistin uskollisesti, kun pyydettiin. Liukastetta täytyi käyttää, kun ei muuten toiminut. Mutta annoin, ilman mutinoita, ettei mene muualle ja hajota jonkun "rakkauden" tähden perhettä.
Mutta nytpä ei riitä sekään. Ei kuulemma halua panna vaan pitäis rakastella eli hän haluaa hellyyttä. Ja tämä hellyys ei ole ollenkaan sitä mitä minä sanalla käsitän. Minulle hellyys on suukottelua, käsillä hyväilyä, hyviä ja kiihkeitä sanoja, toisen kehumista, arvostavaa käytöstä myös muiden silmissä. Mieheni "hellyys" on suihinottoa, munan hinkkaamista, minun kiihottunutta ääntelyäni. Eli ts. pitäisi tämmöinen show järjestää.
Eli kun lähdet elämään toisen ehdoilla, varaudu ehtojen yksipuoliseen muuttamiseen kesken sopimuskauden!! Ja muista, että sanat rakkaus ja hellyys määritellään miesten ja naisten sanastossa täysin eri lähtökohdista.
Pyllistän edelleen mutta tämä "hellyys" saa jäädä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603649- 443605
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062831Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512559Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211539- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251