kertakäyttövaatteita.. apua

haluan jotain muuta

Kertokaa mulle nyt kunnon vaatemerkkejä. Olen kyllästynyt siihen, että jos ostat esim vilan pooloja, villatakkeja sun muuta, viimeistään viiden-kymmenen pesun jälkeen ne on nyppysiä vanhoja retaleita. Sama Vero Modan vaatteiden kanssa, lisäks pitkä liuta muita kamppeita kapp ahlista, lindeksiltä.

Viimes ostin pari benettonin peruspaitaa ja olis luullut että ne edes olis ollu laatua, mutta ekassa pesussa oikein pestynä!!! (OSAAN KYLLÄ PESTÄ VAATTEENI OIKEIN) molemmat kutsahti pituusmitassa armottoman pieniksi. Kertakäyttövaatteita oli nekin.. Kuittia ei enää ollut, joten voitte kuvitella fiilikset kun katsoin niitä kutistuneina..
Ois on ollut yhtä pettymys, neuleet nyppyyntyi heti.

Rahaa en pistä ylettömästi vaatteisiin, mut tämä se vasta kalliiksi tulee.

Kertokaa mulle nyt jotain merkkejä, mistä mä viitsin enää rättejä ostaa. Ja mitä niiltä voi todella odottaa? Löytyykö mistään puseroa, jonka kärsii pestä esim kymmenen kertaa oikein pestynä.

Mielellään aikuismaisia, mut nuorekkaita.

5

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osta...

...keinokuituisia vaatteita. Keinokuidut saattavat helpottaa vaatteen käsittelyä (esim. estäen ryppyyntymistä tai lisäten vaatteeseen joustoa), mutta niitä sisältävät vaatteet nyppyyntyvät väkisinkin vähän ajan kuluttua, vaikka miten pesisi.

Eli katso siis tarkasti, että vaatteet jotka ostat ovat ainakin lähes sataprosenttisesti luonnonkuitua (villaa, silkkiä, puuvillaa, pellavaa). Myös luonnonkuituisissa vaatteissa on tietenkin huonolaatuisia joukossa, eli vaikka t-paidan lapussa lukisi "100% puuvilla", niin se voi silti venähtää ja saumat voivat kiertää pesun jälkeen. Eli kiinnitä edelleen huomiota myös laatuun, ei vain valmistusmateriaaliin.

Valitettavasti yksittäisten liikkeiden suhteen en osaa juurikaan auttaa.

• ja pari merkkiä

Hei! Luonnonkuituja olisin minäkin neuvonut ostamaan. Ne näyttävät alun perinkin keinokuituja paremmilta, eivät sähköisty eivätkä hiosta, ne kestävät paremmin, ja vähän kuluneenakin ne ovat vielä käyttökelpoisia ja siedettävän näköisiä. Niissäkin on kuitenkin laatueroja - on parempaa ja huonompaa villaa, jne. Jotain voi yleensä päätellä hinnasta: korkea hinta ei takaa korkeaa laatua, mutta huomattavan matala hinta kertoo sen, että vaate ei VOI olla kovin hyvälaatuinen. Jos t-paita maksaa 6 euroa tai neule 15, niin jossain on täytynyt säästää, jotta hinta on saatu niin alas.

Minä ostan vaatteita usein Mexxiltä ja In Wearilta ja olen ollut tyytyväinen laatuun. Perus-puuvilla-t-paitoja suosittelen ostamaan Jackpotilta, ne ovat ihan eri laatua kuin esim. Vilan paidat (valkoisestakaan paidasta ei näy läpi! :D). Stockan uudehko merkki Cristelle & co vaikuttaa myös hyvältä, vaatteissa on usein silkkiä, kashmiria ym. ihanaa. Nämä ovat kaikki aika kohtuullisen hintaisia.

• ,,

Arolan villatakki kesti 20 vuotta eikä huonontunut kuin kulumalla, sitten käänsin hihansuut ja vaihdoin napit.
      Villavaate ei menetä kuosiaan, kun laitat tasaiselle alustalle kuivumaan, pöydälle pyyheliina jonka vaihdat kun se on vähän imenyt kosteutta.
      Paitapuserot henkariin ja kaulusnappi kiinni.
      Kyllä yhtä silkkipuseroakin käytin ainakin 15 vuotta kun se viimein "lahosi".
      Olen hankkinut luonnonkuituisia laadukkaita vaatteita sekä uutena että kirppikseltä, eron huomaa verrattuna halpistavaraan.

• moikkavaan

Suosittelen DKNY:a, vaikka onkin suomessa suhteellisen kallis merkki niin maksaa kyllä itsensä takaisin, sillä että ei mene pilalle eikä veny tai vanu. Esim. stocmann myy tätä merkkiä.

• envoiuskoa

miten ne nykyään on saanut jopa puuvillasta järkyttävän huononlaatuinen. Siis luonto säästyy, rahat säästyy ja kaikki olisivat iloisia jos tehtäis kunnollisia vaatteita.

Ajatelkaa mitä luonnonhaaskaus on vaihtaa muotia joka päivä? mitä sitten kun raakaineet loppuvat? sitten halutaan että ihmiset lajittelevat roskat ja säästävät vettä. Minkä takia ei sitten vaatetehtaita käsketään säästämään?
        Itse olen niin kyllästynyt, olen alkanut ostaa UFFsita vaatteita, kasarivaatteet ovat ainakin laadukkaita.

Ja eihän ole kivaa pitää talvella polyesteri/puuvilla pusero, akryyli villa paita ja keinonahkakengät. Sehän on maailman kamalin asia. Mutta pakko kun muuta ei löydy.

Benettonilla on aina ollut superlaatua, mutta siitäkin yhtäkkiä on tullut halpiskiinakauppa. Aivan uskomatonta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      280
      5411
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4996
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4375
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4116
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3428
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3097
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      67
      2958
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2698
    Aihe