Sain palkkatukityön, jonka piti olla työkkärin mukaan omaa alaani, näin sanottiin myös siinä osoiteuksessa jonka sain.
Kun tein työsopimuksen, oli siiä kauniisti eritelty työt ja miten palkka määräytyy.
No, työ oli täysin päinvastaista mitä olen suuren osan elämästäni tehnyt, olen toimitotyöntekijä ja kirjanpitäjä.
Palkkatukityössö siivosin lattioita, keitink ahvia, vein roskia, tiskasin, juoksentelin kaupoissa, silloin tällöin pääsin koneelle kirjoittamaan jotain täysin tarpeetonta, kunhan jotain oli.
Palkka oli työttömyyskorvaus ja se 8 e päälle.
Joka meni työmatkabensoihin. Ruokatuntia en pystynyt pitämään, kun ei ollut varaa.
Olimme köyhempiä kuin korvausten aikana, joten köyhyydestä ei olla päästy. Palkkatukityöllä ei ole mitään kannustavaa merkitystä, koska sillä ei perheellinen ihminen elä eikä pysty laskujaanmaksamaan. Sossusta piti toimeentulotukea hakea.
Palkkatukityö vei meidän perheen
5
442
Vastaukset
- sekaisin....
Saivartelua, mutta tämä on tärkeää kun tuo mottitätikin on kässänyt ihan väärin.
Jos sait sen 8 euroa, et ollut palkkatukityössä vaan työharjoittelussa tai jossain vastaavassa työelämävalmennuksessa, eikä silloin ole tehty varsinaisesti työsopimustakaan. Palkkatukityöstä maksetaan palkkaa eikä silloin 8 euron verotonta kulukorvausta makseta, vaan ihan palkkaa oikeine työsuhteen etuineen.
Itsekin useaan kertaan toimenpiteissä olleena en oikein tajua tuota ruokajuttua. Minulla on ollut eväät ja kyllä minä kotonakin syön. Jos oli mikro työpaikalla, saatoin tehdä kotona makaronilaatikon tai jostain muuta pataruokaa ja lämmittää sitten työpaikalle.- että minulla on mahdollisuus
palkkatukityöhön, ja sillä nimikkeellä sitä asiaa myös hoidettiin.
Laskin itse laskimella, mitä tuli työttömyyskorvauksen päälle rahaa, ja se oli se 8 e päivä! Niin väärin en sentäänyksinkertaista palkkaa laske.
En ollut missään valmennuksessa, vaan työ oli palkkatukityö, niin sanottiin myös työpaikassa, jossa työnantaja sai korkeampaa palkkatukea! Se lukee myös sopimuksessani.
Onko minua sitten huijattu? Puhuttu pehmosia. - peukaloidaan...........
että minulla on mahdollisuus kirjoitti:
palkkatukityöhön, ja sillä nimikkeellä sitä asiaa myös hoidettiin.
Laskin itse laskimella, mitä tuli työttömyyskorvauksen päälle rahaa, ja se oli se 8 e päivä! Niin väärin en sentäänyksinkertaista palkkaa laske.
En ollut missään valmennuksessa, vaan työ oli palkkatukityö, niin sanottiin myös työpaikassa, jossa työnantaja sai korkeampaa palkkatukea! Se lukee myös sopimuksessani.
Onko minua sitten huijattu? Puhuttu pehmosia.Vähimmäispalkka 8 tunnin työstä palkkatuettuna on työttömyyskorvaus per päivä * 40 ? = 1025 e brutto per kk. Ja kannattaa heti käydä muuttamassa verotus ettei jää veronpalautuksia hyödyttämään sosiaalitointa sitten kun ne tulevat takaisin ja jos on työtön että toimeentulotukiasiakas.
Olisiko tapausessasi juonittu niin ovalasti, että sinun työaikaasi olisi vähennetty sen verran, että palkkasi olisi ollut tuon työttömyyskorvauksen 8 e verran per kk.
Millainen oli työaikasi.
- Kaaleppi
"Palkka oli työttömyyskorvaus ja se 8 e päälle."
Palkkatukityöstä solmitaan työsopimus ja maksetaan palkkaa. Ei silloin saa samalla työttömyyskorvausta, kun ei ole työtön, eikä tule myöskään mitään ylläpitokorvasta 8 eur.- saa oikeaa palkkaa
lueppa uudelleen sopimus mihin nimesi pistit. Ettei vain olisi jokin työelämän valmennus. Aluksi on yleensä tätä ilmaista työtä kuukausi ja sitten kirjoitetaan työsopimus jos kirjoitetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038