Onko mahdollista!

kiukkuinen...

Soitin terveyskeskus hammmaslääkärille lapseni hampaiden tarkastukseen mahdollisen piilevän tulehduksen takia (lääkärin määräys) niin aikaa ei ollut tarjolla kuin kolmen kuukauden päähän vaikka lääkäri sanoi mahdollisimman pian. Sitten sanottiin että vie yksityiselle. Kukas tämän sit maksaa? Eikös alaikäisillä pitäisi olla ilmainen hammashoito ja vuosittainen tarkastus jota paikkakunnallani ei ole nyt ollut..? Onko kokemuksia muilla?

6

427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatteleva

kokemusta kunnallisesta hammashoidosta sen verran ja muustakin kunnallisesta terveydenhoidosta.BYROKRATIA on kovaa ja kaikille terveydenhuollossa työskenteleville jaetaan ylemmältä taholta säännöt ja määräykset,keitä milloinkin hoidetaan ja keitä ei.Hoitajatkin saivat suuren palkankorotuksen ja ovat todellisia töykimyksiä.Vetoavat vaan,että tällaiset ohjeet on annettu.Hammashoidossa tulee olla ihan samat nopean hoidon periaatteet kuin on lääkäreidenkin aikojen saannissa.Jos hammasta särkee,niin päivystävälle hammaslääkärille pääsee heti,mutta ei yöllä.Hahhassärkypotilas on otettava hoitoon mahdollisimman pian.

Muissa tapauksissa ensimmäinen vapaa aika.Kunnallisiin on pitkä jono,koska hammaslääkäreitä ei palkata tarvetta vastaavaa määrää.

Minä käyn kunnallisella hammaslääkärillä.Koska en viime vuonna päässyt kunnalliselle nopeasti,menin yksityiselle.Rahat loppuivat ja siirryin kesken hoitoa pakon sanelemana kunnalliselle.Mites kävikään.Minun papereitani ei ollut siirretty yksityiseltä kunnalliselle.Menin omalla ajallani kunnalliselle,joka oli aivan ihmeissään ja suorastaan kimpaantui jonkin verran,kun hänellä ei ollut papereitani ja minä istuin valmiina hammaslääkärin tuolissa,jotta saataisiin hammaskivi poistettua,koska se jäi yksityiseltä tekemättä samoin kuin yhden paikan lopputarkistus. KOHTELU OLI AIVAN TOISTA LUOKKAA KYLLÄ MITÄ YKSITYISELLÄ HAMMASLÄÄKÄRILLÄ.MINUSTA TUNTUI KUIN OLISIN OLLUT JOKIN ELUKKA.IHMISARVONI ISKETTIIN MAANRAKOON.JA KAIKENLISÄKSI HAMMASLÄÄKÄRI,SIIS KUNNALLINEN SANOI.NO EI TARVITSE TULLA KUN VUODENPÄÄSTÄ,NIIN POISTETAAN SITTEN SAMALLA TUO HAMMASKIVIKIN.JOTEN SELLAINEN KÄYNTI KUNNALLISELLA PUOLELLA.mutta kuitenkin tulee muistaa,niin kaikilla hammaslääkäreillä on sama koulutus.Se,missä he työskentelevät,ei kuitenkaan työn lopputuloksessa saa näkyä.Pitäkää puolianne ja soittakaa ja kyselkää niin kauan kunnes teidät ihmisenä huomioidaan.Ei tarvitse alistua.

• Mustispepper

Kaikenlaisia puoskareita sitä on kai julkiselle puolelle eksynytkin.

Täällä meillä julkinen on niin kallista, ettei minulla ole varaa siihen. Edellisellä paikkakunnalla en jaksanut sitä hampaideni haukuntaa ja naureskelua, kun vaadin puudutteen, niin käytin yksityistä. Sai rahoilleen vastinetta.

• kokemusrikas
        Mustispepper kirjoitti:

Kaikenlaisia puoskareita sitä on kai julkiselle puolelle eksynytkin.

Täällä meillä julkinen on niin kallista, ettei minulla ole varaa siihen. Edellisellä paikkakunnalla en jaksanut sitä hampaideni haukuntaa ja naureskelua, kun vaadin puudutteen, niin käytin yksityistä. Sai rahoilleen vastinetta.

yksityinen hammaslääkäri oli suorastaan vittumainen mies.Minulla oli ollut usean lähiomaisen hautajaiset kuluneen kolmen vuoden aikana.Kerroin tämän ihan siksi hammaslääkärille,jotta hän tietää syyn,jos pillahdan itkuun tai joudun perumaan aikani.Pitipä kertoa.Ukko hyräili virttä,kun minä istuin porattavana ja kuuluvalla äänellä jutteli mukavia taivaan enkeleistä.Siihen loppui se yksityisellä käyminen.

• Mustispepper
        kokemusrikas kirjoitti:

yksityinen hammaslääkäri oli suorastaan vittumainen mies.Minulla oli ollut usean lähiomaisen hautajaiset kuluneen kolmen vuoden aikana.Kerroin tämän ihan siksi hammaslääkärille,jotta hän tietää syyn,jos pillahdan itkuun tai joudun perumaan aikani.Pitipä kertoa.Ukko hyräili virttä,kun minä istuin porattavana ja kuuluvalla äänellä jutteli mukavia taivaan enkeleistä.Siihen loppui se yksityisellä käyminen.

Mulla on ollut hyvin kokemuksia yksityisistä, julkisesta ei niinkään :/ Yksityiset ei oo koskaan haukkuneet hampaitani, eikä muutenkaan naureskelleet kipuherkyydelleni. Ja vaikka maksoin itse hammashoitoni, niin siltikin kohtelu oli paskamaista. Tää nykyinen on ihQ ja kehun häntä kaikille, eli kohta on miehellä asiakkaita :DD

• samoin
        Mustispepper kirjoitti:

Mulla on ollut hyvin kokemuksia yksityisistä, julkisesta ei niinkään :/ Yksityiset ei oo koskaan haukkuneet hampaitani, eikä muutenkaan naureskelleet kipuherkyydelleni. Ja vaikka maksoin itse hammashoitoni, niin siltikin kohtelu oli paskamaista. Tää nykyinen on ihQ ja kehun häntä kaikille, eli kohta on miehellä asiakkaita :DD

Minulla taas hammaslääkärit ovat niin yksityisellä kuin kunnallisellakin puolella haukkuneet hampaiden hoitoani ja hampaitani. Yksityisellä jopa enemmän. Kunnallisella puolella olen huomannut että nuoret, ilmeisesti vastavalmistuneet lääkärin ovat vielä innokkaita motkottamaan hampaiden hoidostani. Yksityiset taas haukkuvat että saisi uudelleen asiakkaaksi ja rahaa nyhdetyksi. Esimerkiksi yksityinen lääkäri sanoi että pitäisi käydä hammaskiven poistossa kolme kertaa vuodessa (minulle kertyy kiveä vauhdilla), mutta kunnallinen poistaa ne kerran vuodessa.

Potilaan kohteleminen on niin paljon kiinni hammaslääkäristä eikä voi sanoa kumpi, yksityinen tai kunnallinen, olisi parempi/pahempi.

• Kyllä ajan saat

sinne sinun tk-hoitolaan kun sanot etä akuutti tarve ja aika pitää saada lapselle. Me saatiin heti!! aika kun oli tapaturma ja ruuhkaa on meidän kaupungissa kyllä. Ottivat heti!!!
      Itse työskentelen myös hammashoitajana ja voin sanoa että ajan lapsi saa ihan varmasti jos siihen on akuutti tarve niin heti. Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe