Chanti.fi

chanti

Onko kukaan tilannut kyseisetä nettikaupasta koruja? Millaisia kokemuksia?

55

19670

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelevä7

      Olen itsekin ihmetellyt Chantin huokeita hintoja, mutta kun googlettaa Chantin huomaa, että Chanti tekee verkkokauppaa monessa maassa. Jos olisi huijaus, ja noinkin laaja (ympäri Europpaa), eiköhän olisi toiminta loppunut lyhyeen. Enpä tiedä. Olen itsekin miettinyt, että uskaltaisiko sieltä tilata.

      • aiivan

        kiva vedätys taas! Ja sitäpaits sehän ei oo edes halpa paikka, hirveet ovh hinnat ja sit siitä "reilu" alennus ja silti jää hintaa paljon enemmän kuin monessa muussa kaupassa.. heh


      • Chantin asiakas
        aiivan kirjoitti:

        kiva vedätys taas! Ja sitäpaits sehän ei oo edes halpa paikka, hirveet ovh hinnat ja sit siitä "reilu" alennus ja silti jää hintaa paljon enemmän kuin monessa muussa kaupassa.. heh

        Et taida paljoakaan tietää timanteista tai kullasta kun noin väität! Menehän opiskelemaan timanttitietoutta edes perusasioiden verran:)

        Olen toki itsekin skeptinen kaikkien ulkomaisten verkkokauppojen suhteen, mutta tein kuitenkin 1 740 euron tilauksen Chantiin ennen joulua. Tilaus piti sisällään kaksi valkokultaista, timantillista kihla- ja vihkisormusmalliston sormusta. Toimitusaikahan on näille tiettävästi pitkä, varastossa kun näitä ei valmiiksi ole. Saamieni tietojen mukaan tänään olisi sormustemme postituspäivä.

        Laadusta en siis vielä voi mennä puhumaan, mutta kuten viestin aloittaja sanoi, huijauksesta tuskin on kyse. Sitäpaitsi kun sain maksaa turvallisesti Mastercard SecureCode-palvelun kautta, en riskeerannut rahojen kanssa.

        Asiakaspalvelua voin kuitenkin ylistää, siitä minulla on kokemusta. Vaikka homma on hoidettava englanniksi, asiakaspalvelijat ovat aivan elementissään. Asiallisia vastauksia, informatiivisia viestejä ja vastaus parhaimmillaan jopa tunnin viiveellä, pisimmilläänkin vain päivän verran. Olen viestitellyt heidän kanssaan kymmeniä kertoja uteliaisuuden herätessä. He jaksavat aina vastata jopa niihin hölmöimpiinkin kysymyksiin.

        Eräs täällä palstalla itki saaneensa valkokultaisen korun sijaan maalattua muovia. Kerroin tilanteesta Chantin asiakaspalvelulle ja he olivat todella ihmeissään, varmasti jopa pettyneitä tällaisiin väitteisiin. Asiakaspalvelija oli halukas jopa selvittämään asiaa, jos olisi saanut tietoon muoviseksi väitetyn korun mallin (mistä minulla ei siis ollut tietoa). Palstalla muovisesta korusta vinkunut yrittää ilmeisesti vain provosoida. Edelleen korostan, että Chanti tarjoaa 14 päivän palautusoikeuden. Jokainen aivot omistava olisi palauttanut korun ja saanut kunnollisen tilalle tai rahat takaisin. Kukaan ei ole niin tyhmä, että tyytyy satojen eurojen maalattuun muoviin. Siispä henkilö on tylsyyksissään puhunut puuta heinää ja mustamaalannut Chantia turhaan.

        Ainoa harmi on, ettei vihkisormukset kuulu palautettavien korujen osastoon, tilaustyötä kun ovat. Koska itselläni sellaiset olivat tilauksessa, huoleni toki heräsi. Ennen tilauksen tekoa otin yhteyttä asiakaspalveluun ja kyselin asiasta. Kerroin myös aikomuksestani käydä arvioituttamassa sormukset paikallisessa kultasepänliikkeessä. Chantin asiakaspalvelu vakuutti, että tuotteet ovat laadukkaita. Jos laatu kuitenkin poikkeaisi luvatusta, myös vihkisormuksilla olisi täysi palautusoikeus.

        Toisella palstalla vedottiin Chantin edullisten hintojen pohjautuvan timanttien puhtauteen ja onttoihin sormusrunkoihin. Tilaaja tekee ensinnäkin tietoisen valinnan siitä, millaista timanttia on tilaamassa, se kun ilmoitetaan nettisivulla siinä, missä timantin väri ja painokin. Ainoa ongelma on, ettei timanttien hionnan laadusta puhuta lainkaan, kuten ei korukaupoissa yleensäkään ( kuuluisa 4C). Se kun vaikuttaa ratkaisevasti timantin loistoon. Aina neuvotaan ottamaan koru, jonka timantit säihkyy eniten. Tätä mahdollisuutta ei nettikaupat liioin anna. Toisekseen mitä huhuihin ontoista sormusrungoista tulee, kumosi Chantin asiakaspalvelu tämänkin väitteen. Heidän sormukset tehdään samassa paikassa ja kaikissa on umpinainen, vankkatekoinen runko.

        Loppujen lopuksi jokaisen korun voi käydä testaamassa omalla kultasepällä. Vihkisormuksia lukuun ottamatta palautusoikeus on aina olemassa, oli palautukseen perusteita tai ei. Mitä timanttien hinnoilla ja ominaisuuksilla keplotteluun tulee, sitä harrastaa lähes jokainen koruliike. Koska timanttien puhtausluokituksessa saa olla näitä yhden pykälän ”mielipide-eroja”, tuntuvat kaikki jälleenmyyjät myyvän timantteja hiukan parempana, kuin ne todellisuudessa edes on. Nettikaupat mukaan luettuna.

        Kiasma kun tuli pitkä sepustus. Mutta kun sormukset ovat saapuneet meille, käyn pyytämässä koruliikkeen arvion niiden laadusta ja palaan tänne takaisin. Nähdäänpä sitten, kuinka Chanti myy ”maalattua muovia” ;)


      • Chantin asiakas
        Chantin asiakas kirjoitti:

        Et taida paljoakaan tietää timanteista tai kullasta kun noin väität! Menehän opiskelemaan timanttitietoutta edes perusasioiden verran:)

        Olen toki itsekin skeptinen kaikkien ulkomaisten verkkokauppojen suhteen, mutta tein kuitenkin 1 740 euron tilauksen Chantiin ennen joulua. Tilaus piti sisällään kaksi valkokultaista, timantillista kihla- ja vihkisormusmalliston sormusta. Toimitusaikahan on näille tiettävästi pitkä, varastossa kun näitä ei valmiiksi ole. Saamieni tietojen mukaan tänään olisi sormustemme postituspäivä.

        Laadusta en siis vielä voi mennä puhumaan, mutta kuten viestin aloittaja sanoi, huijauksesta tuskin on kyse. Sitäpaitsi kun sain maksaa turvallisesti Mastercard SecureCode-palvelun kautta, en riskeerannut rahojen kanssa.

        Asiakaspalvelua voin kuitenkin ylistää, siitä minulla on kokemusta. Vaikka homma on hoidettava englanniksi, asiakaspalvelijat ovat aivan elementissään. Asiallisia vastauksia, informatiivisia viestejä ja vastaus parhaimmillaan jopa tunnin viiveellä, pisimmilläänkin vain päivän verran. Olen viestitellyt heidän kanssaan kymmeniä kertoja uteliaisuuden herätessä. He jaksavat aina vastata jopa niihin hölmöimpiinkin kysymyksiin.

        Eräs täällä palstalla itki saaneensa valkokultaisen korun sijaan maalattua muovia. Kerroin tilanteesta Chantin asiakaspalvelulle ja he olivat todella ihmeissään, varmasti jopa pettyneitä tällaisiin väitteisiin. Asiakaspalvelija oli halukas jopa selvittämään asiaa, jos olisi saanut tietoon muoviseksi väitetyn korun mallin (mistä minulla ei siis ollut tietoa). Palstalla muovisesta korusta vinkunut yrittää ilmeisesti vain provosoida. Edelleen korostan, että Chanti tarjoaa 14 päivän palautusoikeuden. Jokainen aivot omistava olisi palauttanut korun ja saanut kunnollisen tilalle tai rahat takaisin. Kukaan ei ole niin tyhmä, että tyytyy satojen eurojen maalattuun muoviin. Siispä henkilö on tylsyyksissään puhunut puuta heinää ja mustamaalannut Chantia turhaan.

        Ainoa harmi on, ettei vihkisormukset kuulu palautettavien korujen osastoon, tilaustyötä kun ovat. Koska itselläni sellaiset olivat tilauksessa, huoleni toki heräsi. Ennen tilauksen tekoa otin yhteyttä asiakaspalveluun ja kyselin asiasta. Kerroin myös aikomuksestani käydä arvioituttamassa sormukset paikallisessa kultasepänliikkeessä. Chantin asiakaspalvelu vakuutti, että tuotteet ovat laadukkaita. Jos laatu kuitenkin poikkeaisi luvatusta, myös vihkisormuksilla olisi täysi palautusoikeus.

        Toisella palstalla vedottiin Chantin edullisten hintojen pohjautuvan timanttien puhtauteen ja onttoihin sormusrunkoihin. Tilaaja tekee ensinnäkin tietoisen valinnan siitä, millaista timanttia on tilaamassa, se kun ilmoitetaan nettisivulla siinä, missä timantin väri ja painokin. Ainoa ongelma on, ettei timanttien hionnan laadusta puhuta lainkaan, kuten ei korukaupoissa yleensäkään ( kuuluisa 4C). Se kun vaikuttaa ratkaisevasti timantin loistoon. Aina neuvotaan ottamaan koru, jonka timantit säihkyy eniten. Tätä mahdollisuutta ei nettikaupat liioin anna. Toisekseen mitä huhuihin ontoista sormusrungoista tulee, kumosi Chantin asiakaspalvelu tämänkin väitteen. Heidän sormukset tehdään samassa paikassa ja kaikissa on umpinainen, vankkatekoinen runko.

        Loppujen lopuksi jokaisen korun voi käydä testaamassa omalla kultasepällä. Vihkisormuksia lukuun ottamatta palautusoikeus on aina olemassa, oli palautukseen perusteita tai ei. Mitä timanttien hinnoilla ja ominaisuuksilla keplotteluun tulee, sitä harrastaa lähes jokainen koruliike. Koska timanttien puhtausluokituksessa saa olla näitä yhden pykälän ”mielipide-eroja”, tuntuvat kaikki jälleenmyyjät myyvän timantteja hiukan parempana, kuin ne todellisuudessa edes on. Nettikaupat mukaan luettuna.

        Kiasma kun tuli pitkä sepustus. Mutta kun sormukset ovat saapuneet meille, käyn pyytämässä koruliikkeen arvion niiden laadusta ja palaan tänne takaisin. Nähdäänpä sitten, kuinka Chanti myy ”maalattua muovia” ;)

        Nyt on kahdella kultasepällä sormuksia käytetty.
        - Kulta juuri sitä laatua, mitä pitikin olla
        - Umpinainen runko
        - Aidot timantit
        - Kaikin puolin aitoustodistuksen mukaiset

        Eritoten työn jälkeä kehuttiin erinomaiseksi ja sormuksia taidolla tehdyiksi. Myös timantteja kehuttiin. Yleensä kaikista pienimmissä timanteissa on vain esim. 8 viistettä, mutta näistä sormuksista niitä löytyi juuri luvatun briljantin verran - 56 kappaletta.

        Kultaseppä myös sanoi korujen olleen hyvä ostos, sillä kyseisellä summalla ei olisi saanut läheskään vastaavia sormuksia heidän liikkeestään. Voin siis suositella Chantia jokaiselle lämpimästi. Nyt olemme mieheni kanssa siis onnellisia aitojen timanttisormusten omistajia :)


      • Ostoa suunnitteleva
        Chantin asiakas kirjoitti:

        Nyt on kahdella kultasepällä sormuksia käytetty.
        - Kulta juuri sitä laatua, mitä pitikin olla
        - Umpinainen runko
        - Aidot timantit
        - Kaikin puolin aitoustodistuksen mukaiset

        Eritoten työn jälkeä kehuttiin erinomaiseksi ja sormuksia taidolla tehdyiksi. Myös timantteja kehuttiin. Yleensä kaikista pienimmissä timanteissa on vain esim. 8 viistettä, mutta näistä sormuksista niitä löytyi juuri luvatun briljantin verran - 56 kappaletta.

        Kultaseppä myös sanoi korujen olleen hyvä ostos, sillä kyseisellä summalla ei olisi saanut läheskään vastaavia sormuksia heidän liikkeestään. Voin siis suositella Chantia jokaiselle lämpimästi. Nyt olemme mieheni kanssa siis onnellisia aitojen timanttisormusten omistajia :)

        Kiva kuulla, että ainakin teidän tilaus meni ongelmitta. Itsekin mietin tässä kihlasormusten tilaamista Chantista.

        Kysyisinkin, että miten selvititte sormuskoot? Kun eikö Suomessa ne koot mene jotenkin näin 15,15.5, 16, 16.5, 17, 17.5. Että puolikkaalla numerolla aina. Ollaan aateltu, että mennään kultakauppaan ja mitataan siellä yhtä leveillä sormuksilla, mutta miten tällaisen Suomalaisen koon, tyyliin esim. 17 saa muunnettua sellaiseksi 50-alkuiseksi? Miten te ratkaisitte asian?


      • vielä lisää
        Ostoa suunnitteleva kirjoitti:

        Kiva kuulla, että ainakin teidän tilaus meni ongelmitta. Itsekin mietin tässä kihlasormusten tilaamista Chantista.

        Kysyisinkin, että miten selvititte sormuskoot? Kun eikö Suomessa ne koot mene jotenkin näin 15,15.5, 16, 16.5, 17, 17.5. Että puolikkaalla numerolla aina. Ollaan aateltu, että mennään kultakauppaan ja mitataan siellä yhtä leveillä sormuksilla, mutta miten tällaisen Suomalaisen koon, tyyliin esim. 17 saa muunnettua sellaiseksi 50-alkuiseksi? Miten te ratkaisitte asian?

        kommentteja, itse olen myös katsellut chantin vihkisormuksia sillä silmällä... Sinä jolla oli jo kokemusta, kuinka kauan tilauksessa meni? Meillä häihin 8 viikkoa, uskallanko lähteä leikkiin, ei olisi kiva jäädä ilman sormusta!!


      • chanti
        vielä lisää kirjoitti:

        kommentteja, itse olen myös katsellut chantin vihkisormuksia sillä silmällä... Sinä jolla oli jo kokemusta, kuinka kauan tilauksessa meni? Meillä häihin 8 viikkoa, uskallanko lähteä leikkiin, ei olisi kiva jäädä ilman sormusta!!

        Minä olen se, joka tämän ketjun aloitti. Huomasin, kun itse etsin tietoa ja kokemuksia kyseisestä kaupasta, niin en löytänyt oikein mitään. Siksi tässä positiivinen kokemus..

        Uskaltauduttiin tilaamaan tuolta Chantista kihlasormukset ja ne olivat juuri sellaiset kuin pitikin. Sormukset olivat n. kahden viikon kuluttua tilauksesta postista noudettavissa. Iloinen yllätys siis, kun olin varautunut siihen viiteen viikkoon, mikä sivuilla mainitaan. Uskaltaisin siis tilata uudemmankin kerran kyseisestä paikasta.

        Ja koko-asiasta sen verran, että siellä Chantin sivuilta kohdasta "sormuskoot" löytyy taulukko, jossa verrataan sormen paksuutta ja Chantin omia kokoja. Tuo sormen paksuus on siis se koko mitä me täällä suomessa käytetään.


      • vastauksesta
        chanti kirjoitti:

        Minä olen se, joka tämän ketjun aloitti. Huomasin, kun itse etsin tietoa ja kokemuksia kyseisestä kaupasta, niin en löytänyt oikein mitään. Siksi tässä positiivinen kokemus..

        Uskaltauduttiin tilaamaan tuolta Chantista kihlasormukset ja ne olivat juuri sellaiset kuin pitikin. Sormukset olivat n. kahden viikon kuluttua tilauksesta postista noudettavissa. Iloinen yllätys siis, kun olin varautunut siihen viiteen viikkoon, mikä sivuilla mainitaan. Uskaltaisin siis tilata uudemmankin kerran kyseisestä paikasta.

        Ja koko-asiasta sen verran, että siellä Chantin sivuilta kohdasta "sormuskoot" löytyy taulukko, jossa verrataan sormen paksuutta ja Chantin omia kokoja. Tuo sormen paksuus on siis se koko mitä me täällä suomessa käytetään.

        Kiitos vastauksestasi! Itse asiassa tilasin vihkisormukset viikonloppuna ja nyt sitten jännätään että tulevatko ajoissa perille saakka =) Toivottavasti laatukin olisi hyvä, tulen laittamaan sitten kokemukseni kun sormukset saan silmieni eteen!


      • Chantin asiaks
        vastauksesta kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Itse asiassa tilasin vihkisormukset viikonloppuna ja nyt sitten jännätään että tulevatko ajoissa perille saakka =) Toivottavasti laatukin olisi hyvä, tulen laittamaan sitten kokemukseni kun sormukset saan silmieni eteen!

        Todellakin Chantilla on vähän erilaiset luvut sormusmitoille. Mutta Chantin sivustolla on opastettu tarkasti, kuinka oikean koon löytää.

        Tietysti toimitusaika riippuu aivan tilattavasta tuotteesta ja varastotilanteesta. Omani olivat siis kihla- ja vihkisormuksia. Toista ei edes varastoon valmisteta, vaan vasta tilauksesta. Toista puolestaan oli jo varastossa, mutta väärän kokosina.

        Meillä meni se pari kuukautta sormuksia odotellessa juuri varastotilanteen ja malliston vuoksi. Toisaalta jos sormuksia esimerkiksi löytyy varastosta, saa ne kotiin muutamien päivien sisällä.

        Tulehan sinäkin sitten jakamaan mielipiteesi kanssamme! Onnea hääpäivälle! Toivottavasti saat unelmiesi sormuksen :)

        Ihan mielenkiinnosta, millaisia sormuksia ja muita koruja olette Chantilta tilanneet? =)


      • Lopulta tilannut
        Chantin asiaks kirjoitti:

        Todellakin Chantilla on vähän erilaiset luvut sormusmitoille. Mutta Chantin sivustolla on opastettu tarkasti, kuinka oikean koon löytää.

        Tietysti toimitusaika riippuu aivan tilattavasta tuotteesta ja varastotilanteesta. Omani olivat siis kihla- ja vihkisormuksia. Toista ei edes varastoon valmisteta, vaan vasta tilauksesta. Toista puolestaan oli jo varastossa, mutta väärän kokosina.

        Meillä meni se pari kuukautta sormuksia odotellessa juuri varastotilanteen ja malliston vuoksi. Toisaalta jos sormuksia esimerkiksi löytyy varastosta, saa ne kotiin muutamien päivien sisällä.

        Tulehan sinäkin sitten jakamaan mielipiteesi kanssamme! Onnea hääpäivälle! Toivottavasti saat unelmiesi sormuksen :)

        Ihan mielenkiinnosta, millaisia sormuksia ja muita koruja olette Chantilta tilanneet? =)

        Minäkin tästä keskusteluketjusta rohkaistuneena tilasin kihla-/vihkisormusparin. Me toimimme itse asiassa niin, että tilasimme ensin näytepakkauksen, jonka avulla saimme kunnollisen käsityksen sormusten ulkonäöstä ja pakkauksessa oli myös sovitussormukset, joita kokeilemalla tilasimme sopivan kokoiset.

        Nyt odotamme sormuksia. En ole sen enempää tiedustellut toimitusajasta, että löytyykö sormuksia suoraan heidän varastostaan, mutta odottelemme nyt toimitusta. Minäkin sain aivan huikeaa asiakaspalvelua Chantin toimesta pääosin s-postin välityksellä ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa oikein luotettavalta toimittajalta.


      • kanji
        Lopulta tilannut kirjoitti:

        Minäkin tästä keskusteluketjusta rohkaistuneena tilasin kihla-/vihkisormusparin. Me toimimme itse asiassa niin, että tilasimme ensin näytepakkauksen, jonka avulla saimme kunnollisen käsityksen sormusten ulkonäöstä ja pakkauksessa oli myös sovitussormukset, joita kokeilemalla tilasimme sopivan kokoiset.

        Nyt odotamme sormuksia. En ole sen enempää tiedustellut toimitusajasta, että löytyykö sormuksia suoraan heidän varastostaan, mutta odottelemme nyt toimitusta. Minäkin sain aivan huikeaa asiakaspalvelua Chantin toimesta pääosin s-postin välityksellä ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa oikein luotettavalta toimittajalta.

        Heippa! Itse olen tilannut jo monenlaisia koruja Chantilta...hinnat ovat tosi alhaisia sekä korut kauniita. Tilasin kultaisen ristin, joka oli ontto, hinta oli 30e. Petyin, kunnes tajusin, että samankokoinen täyskultainen maksaisi yli satasen reippaasti.
        Kun tilaan sieltä, niin olen huomannut korujen olevan hieman erilaisia kuin kuvassa, sillä kuvat suurennettuja paljon(Tietty, että saa hyvän käsitysen miltä koru näyttää). Eli olen pettynyt vain omien hullujen odotuksien vuoksi hieman. Kunhan muistaa tuijottaa korujen kokotietoja, niin tietää minkäkokoisia tulossa :)

        olen ollut tosi tyytyväinen opeaan toimitukseen ja nyt olen tilannut sieltä yhteensä 6 kaulakorua sekä korvakorut :)

        Suosittelen.


      • Lopulta tilannut
        Lopulta tilannut kirjoitti:

        Minäkin tästä keskusteluketjusta rohkaistuneena tilasin kihla-/vihkisormusparin. Me toimimme itse asiassa niin, että tilasimme ensin näytepakkauksen, jonka avulla saimme kunnollisen käsityksen sormusten ulkonäöstä ja pakkauksessa oli myös sovitussormukset, joita kokeilemalla tilasimme sopivan kokoiset.

        Nyt odotamme sormuksia. En ole sen enempää tiedustellut toimitusajasta, että löytyykö sormuksia suoraan heidän varastostaan, mutta odottelemme nyt toimitusta. Minäkin sain aivan huikeaa asiakaspalvelua Chantin toimesta pääosin s-postin välityksellä ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa oikein luotettavalta toimittajalta.

        Tilaamamme sormukset tulivat eilen ja ainakin päällisin puolin vastaavat täysin sitä, mitä tilasimmekin. Olen tosi tyytyväinen. Mietin vielä, että pitäisikö käyttää arvioitavana. Äitini on ainakin niin skeptinen kaikkia verkkokauppoja kohtaan, että melkein vaatii, että käytän sormukset arvioitavana. Olisihan se ihan mielenkiintoista tietää, millä rahalla ko. sormukset olisivat Suomessa irronneet. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen Chantiin. Sormuksien toimitusaika oli kolme viikkoa, vaikka olin varautunut ilmoitettuun viiteen viikkoon. Suosittelen lämpimästi!


      • Ninatsqu

        Soitin Chantille. Olisin tiedustellut että tuleeko helminauhan mukana säilytysboksia ja aitoustodistusta. No, enpä päässyt puhelussa kovinkaan pitkälle kun se tanskalainen asiakaspalvelija ei ymmärtänyt englantia, vaikka sanoi että palvelevat englanniksi ja tanskaksi. Juttu tyssäsi jo pearl -sanaan, vaikka sen sanoin monta kertaa ja tavasin kirjaimet. Ystävällinen se kyllä oli, mutta ei tajunnu hevon v*ttua...


      • helmex
        Ninatsqu kirjoitti:

        Soitin Chantille. Olisin tiedustellut että tuleeko helminauhan mukana säilytysboksia ja aitoustodistusta. No, enpä päässyt puhelussa kovinkaan pitkälle kun se tanskalainen asiakaspalvelija ei ymmärtänyt englantia, vaikka sanoi että palvelevat englanniksi ja tanskaksi. Juttu tyssäsi jo pearl -sanaan, vaikka sen sanoin monta kertaa ja tavasin kirjaimet. Ystävällinen se kyllä oli, mutta ei tajunnu hevon v*ttua...

        Myydäänkö aitoja helmiä jossain nettikaupassa, he, he. Taitavat olla kyllä korkeintaan viljeltyjä.


      • neiti--
        Lopulta tilannut kirjoitti:

        Tilaamamme sormukset tulivat eilen ja ainakin päällisin puolin vastaavat täysin sitä, mitä tilasimmekin. Olen tosi tyytyväinen. Mietin vielä, että pitäisikö käyttää arvioitavana. Äitini on ainakin niin skeptinen kaikkia verkkokauppoja kohtaan, että melkein vaatii, että käytän sormukset arvioitavana. Olisihan se ihan mielenkiintoista tietää, millä rahalla ko. sormukset olisivat Suomessa irronneet. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen Chantiin. Sormuksien toimitusaika oli kolme viikkoa, vaikka olin varautunut ilmoitettuun viiteen viikkoon. Suosittelen lämpimästi!

        Ompa mukava lukea kokemuksia Chantin nettikaupasta! itsellä kihlasormusten osto edessä ja olen miettinyt tilaavani chantilta.. nettikaupasta osto mietityttää mutta täällä ainakin kaikilla positiivisia kokemuksia! kertokaa lisää! :)


      • moinmio

        Kiva kuulla, sama kuin www.korukyla.fi


      • mjpojpi

        www.korukyla.fi

        luotettava!!


      • 5+1
        helmex kirjoitti:

        Myydäänkö aitoja helmiä jossain nettikaupassa, he, he. Taitavat olla kyllä korkeintaan viljeltyjä.

        Ihan vain näin vuosien jälkeen tiedoksi: myös viljellyt helmet ovat aitoja. Jopa suolaisen veden tahitilaiset ja south seat viljellään/kasvatetaan...
        Tosin eipä yllätä että Suomessa helmitietous on heikkoa, kun täällä mennään pikkuriikkisten valkoisten helmikorviksien ja pikkuisten riisinjyvien varassa. Tilasin itse aikoinaan kolmet 10 mm freshwater-studit tuolta (kun olivat 80 % alennuksessa) : http://www.pearlparadise.com/
        Eivät edes jääneet tulliin kiinni - ilmeisesti alle satasen tilaus ei kiinnosta tms. :D

        Nähin riikinkukko-tahitilaisiin kun olis joskus varaa, aijai... (Ovat onneksi toistaiseksi loppuunmyydyt, muuten voisi tulla lompakkoon iso lovi.) http://www.pearlparadise.com/18inch-AA-122149-mm-Baroque-Tahitian-Pearl-Necklace-4840.aspx


      • 5+1
        helmex kirjoitti:

        Myydäänkö aitoja helmiä jossain nettikaupassa, he, he. Taitavat olla kyllä korkeintaan viljeltyjä.

        Niin, ja tässä muuten vielä lyhyt kommentti helmimarkkinoiden tämänhetkisestä vääristymisestä: mm. Akoyoista maksetaan hulluna enemmän kuin makeanveden helmistä, vaikka edellisissä on vain ohut helmiäispinta - ja makeanveden helmet ovat lähes "täyttä tavaraa"...
        "You got that perfectly right. It is a current market anomaly that the highest quality freshwater cultured pearls that really are indeed full pearls cost less than pearl plated and up-chemicalled beads. That is absurd. It is really like designers like Miriam Haskell or Erwin Pearl saying that their gold-plated stuff is worth 10 times as much as solid gold because they say so and the whole market is cheering them on. "

        Napattu tuolta: http://www.pearl-guide.com/forum/showthread.php?t=601


    • Me000011

      Hinnoittelu on todella erikoista. OVH hinnat on joillakin hopeakorviksilla 100e kun vastaavat maksavat suomessa max 15e... sama virsi näköjään kulta tavaran puolella.... Kannattaa vähän vertaille ennen kun ostelee tuolta mitään...

    • -Akseli-

      Tilasin 26.08.11 sormuksen (441€ toimitus 7€) olivat lähettäneet sen jo postileiman mukaan samana päivänä Tanskasta. Sormus tuli minulle 28.08.11 kirjattuna kirjeenä postiin mistä sen sai henkkareita vastaan hakea. joten oli todella ripeä toimitus. (Kyseinen koko oli varastossa. Muuten toimitus 6 viikkoa)

      Kävin viellä huvikseni kultasepällä arvioittuttamassa. Sanoi että heillä kyseinen sormus myytäisiin vähän alle 1000€ hintaan. =)

      -Akseli-

      Ps: Sormus koot eivät olleet samat kuin suomessa. Tässä kuitenkin taulukko josta on helppo katsoa oikea koko http://www.celtarts.com/ring_size.htm

      • Timanttien ystävä

        Kiitos sivusta, mutta en osaa tulkita...autatko vielä?


    • jennamoinen

      Tuleva mieheni tilasi minulle upean kihlasormuksen sitä kautta, ja koska näytti sujuvan niin helposti, voitais tilata vihkisormuksetkin sitä kautta.
      Ei mitään moitittavaa.

    • tuleva tilaaja

      Haluaisin tilata Chantista, mutta minulle on epäselvää, miten tilaus tehdään.
      Sivustolla sanotaan näin:
      " Muista kirjoittaa sekä etu- että sukunimi. On tärkeää, että tilauksessa ja postiluukussa on sama nimi. Jos nimeäsi ei ole ovessa tai postilaatikossa, pitää sinun ehdottomasti kirjoittaa C/O ovessa tai postilaatikossa oleva nimi."

      Asun omakotitalossa, eikä postilaatikossamme lue mitään nimeä.

      1. Mitä tuolla mahdetaan tarkoittaa? Kai se riittää Chantille, että tilaaja asuu siinä osoitteessa, mihin tilaus on tehty?

      2. Toimittavatko he paketit siis kotitosoitteeseen vai postiin?
      Voiko sen valita?

      3. He kertovat sivustollaan, että eivät voi yhdistellä eri tilauksia. Voiko kuitenkin samassa tilauksessa tilata useamman tuotteen?

      Toivottavasti joku osaisi vastata.

    • tuleva tilaaja

      Osaisiko joku vastata tuohon, että toimittaako Chanti tilauksen postiin vai kotiosoitteeseen?

    • Korujen ystävä

      Olen tilannut chantilta joitakin edullisia hopeasormuksia. Paketti tulee parissa päivässä kotiin postiluukusta, ei mitään ongelmia. Hieman kritisoisin sitä niiden nettisivua, se toimii jotenkin oudosti, mutta ehkä selaimessani eivät ole asetukset oikein, eli ensin se näyttää tyhjää sivua ja jollain klikkailulla saa itse sivut näkyviin. Kaikki on kuitenkin toiminut moitteettomasti ja kivoja käyttösormuksia olen saanut, mitään kalliimpaa en ole uskaltanut tilata.

    • Pettynyt Hoo

      Luettuani näitä kokemuksia rohkaistuin itsekin tilaamaan Chantilta.
      Olen nyt odottanut 2 kuukautta tilaustani (kysellyt perään meilillä ja puhelimella), mutta mitään ei ole tullut. Tilinumeroa kyllä kovasti kyselevät, kun eivät kuulemma voi toimittaa jotain 3 euron arvoista korua (koko tilaus useamman sata euroa), mutta muun tavaran toimituksesta eivät ole antaneet mitään kommenttia.
      Palvelu on ollut tosi epäkohteliasta - johtuneeko kielitaidon puutteesta vai mistä, mutta en voi todellakaan suositella kenellekään
      Ehkä olen se kuuluisa poikkeus, mutta itseltä meni usko tähän firmaan

    • Moru

      Itse tilasin (laskulla) Chantista sormuksen (ei vihki- tai kihlasormus-valikosta vaikka kihlasormukseksi tulikin), ja toimitusajaksi luvattiin 6-7 arkipäivää. Paketti tuli kuitenkin kotiovelle jo kolmantena arkipäivänä! Eli todella nopea toimitus. Muutenkin tuote vastasi odotuksia. Chanti oli ainoa kauppa, jossa oli valmiiksi tarpeeksi pientä kokoa haluamastani sormuksesta, vein viimeisen kappaleen kyllä sieltäkin. Ihan perus kultasepänliikkeestä tilatessani olisin maksanut tuplasi enemmän haluamastani korusta kuin mitä Chantilta ostaessani ja toimitusaika olisi ollut kahdesta viikosta jopa kahteen kuukauteen, kun tosiaan pieneen sormeen ei ole valmiiksi kokoja. Eli kyllä kannatti tilata Chantilta!

    • mirja890

      onko chnatin sivuilla miehille leveämpiä sormuksia kuin 6mm?

    • Chanti-markkinointi

      Huomaa, että täällä on käynyt chantin suomalaiset ystävät kirjoittelemassa palturia hyvästä asiakaspalvelusta ja laaduista.

      Lupaavat Suomalaista asiakaspalvelua eikä siellä puhuta edes Englantia. Luvattu 14 päivän palautusoikeus oli täyttä puppua. Kesti noin 3 kuukautta inttää heille, että haluan palauttaa tuotteet ennenkuin he sanoivat että saan tehdä sen. Sen jälkeen vielä kesti toiset 3kuukautta, että rahat palautettiin tilille.

      Huomaa taas tyhmät suomalaiset jotka tekevät ostoksia julkiselle foorumille kirjoitettujen mainostekstien takia.

    • fjjfjhfjhfjh

      Tuote tuli perille kauniissa rasiassa vaikka halppis olikin ja todella nopeasti. 5/5

    • jaana2345

      täytyypäs kirjoittaa tänne vanhaan ketjuun jos joku vielä etsii tietoa tuosta.
      Tilaamani tuotteet tulivat todella nopeasti (3 vrk) ja olin varautunut etukäteen ainakin kahteen viikkoon. Ostin tarjouksessa olleita hopeakoruja. Oli hyvin pakattu rasiaan.

      Mutta täytyy kyllä myöntää, että eivät kyllä missään tapauksessa olisi ovh:n arvoisia koruja, täpärästi tuon tarjoushinnan arvoisia! Kevyitä ja mahdollisimman vähästä materiaalista tehtyjä ja paljon muovisemman oloisia kuin kuvien perusteella. Hopean leimat löytyy kyllä. Esimerkiksi Thomas Sabon hopeariipuksista tulee sellainen fiilis, että wow miten voikaan olla koru kaunis. Näistä chantin tuotteista taas tulee olo, että ihan kiva mutta ei tarvitse toiste tilata.

    • Katsotaan ny

      Tilasin kaulakorun chantilta joka tuli ajoissa 6-8vk toimitus aika. Toimitus tuli 5viikossa.
      Korussa oli kuitenkin juotos virhe ja olen laittanu chantille sähköpostia ja vielä ei ole vastausta kuulunut vaikka s postin laitosta on jo reilu viikko. En ymmärrä miten voi asiakaspalvelu olla noin hidasta että, edes sähköposteihin ei vastata. Soitin niin sanoivat että vastaavat s postiin niin pian kuin voivat.

      Vähän tympäsee kyllä

    • Mikko3

      Ihan perseestä koko firma! Tilasin kuukausi sitten Nimikaulakorun ja tänään soitin et missäköhän viipyy, niin sanoivat että tilauksesta oli kadonnut kaupunki ja posti numero, mutta olivat sen kuitenkin lähettäneet. Eli ottaavat yhteyttä kun joskus sattuu heille takaisin palaamaan!!!! Pikkasen ketuttaaa!!!!

    • Utelijas1

      Tein pikkurahalla koetilauksen Chantille viikonloppuna. Saas nähdä... Jos ostokokemus on hyvä niin seuraavaksi lähtee isompi tilaus. Raportoin tänne sitten miten kävi!

    • mäwa(;

      Njääh... Kauheet hinnat... Kannattaa kattoo savannin sivut, koska siel on jotai korviksii yms.(:

    • utelijas1

      Noniin.
      Tilaamani tuote tuli kolmessa päivässä sievässä pikku rasiassa. Koru on kaikelta olemukseltaan juuri sitä mitä kuvassa oli. Tilasin tosiaan ensin halvan pikku sormuksen testatakseni miten tuo firma toimii.

      Ainoa mikä jäi harmittamaan oli että kaikista tarkoita mittailuista huolimatta sormuksen koko on liian iso :/ Sivuilla olevan kokotaulukon mukaan valitsin koon jonka piti vastata 15 milliä. Sormus on tismalleen samankokoinen kuin eräs 16 millin sormukseni. Näin ollen se ei pysy siinä sormessa missä sitä olisin halunnut pitää, mutta onneksi sopii toiseen sormeen hyvin joten en ala tämän takia muuten odotetun kaltaista sormusta vaihdattamaan.

      Jos kyseessä olisi kihla/vihkisormus, olisi väärä koko isompi pala nieltäväksi. Mutta onneksi tämä oli vain testitilaus, osaan seuraavassa valita hieman todellista sormuskokoani pienemmän sormuksen :) Muuten siis olen tyytyväinen ja uskallan suositella Chantia.

    • VAROKAA

      Halpoja ja nättejähän nuo näyttävät olevan, niinpä juttelin vähän asiakaspalvelun kanssa..

      Selvisi, että he eivät tiedä mitä muita metalleja 9K tuotteissa on. Kultaahan siinä on vain 37,5 %:
      From which material 8/9K yellow gold consists of, other than gold? (the other 60 %)
      I have heard 9K tarnishes and leaves green marks on fingers, is this true?

      Call accepted by operator Demo. Currently in room: Demo, Anna.

      Demo:
      It is a mixture of metals. I don't know the exact composition unfortunately. 9K should not make your finger green.
      Anna:
      If you don't know, who knows?
      Anna:
      Is it nickel? (Which can give you allergies.) Is it copper? (Which dyes your finger.)
      Demo:
      Part of it is copper and nickel, yes. But the nickel is very little (under that value that can be called nickel free) and as mentioned 9K do not leave marks on your finger.


      Lisäksi, SIVUSTO HUIJAA MYYMÄLLÄ ZIRKONIOITA ZIRKONIOINA!

      Anna:
      Do you use zircon (the gemstone) or zirconian (CZ) when the text states "zirkoni"? I know these are moxed up often
      Demo:
      It is cubic zirconia, a synthetic stone.
      Anna:
      zirkoni = zircon
      zirkonia = zirconian
      So are you saying the product detail is false?
      Anna:
      Or you use both?
      Demo:
      We only have the synthetic cubic zirconia, no actual gemstone.
      Anna:
      So your product details are false and misleading!
      Demo:
      You can read about it here under "Korujen aitous" (I assume you are Finnish?) http://support.chanti.fi/. We have translated the name to the best of our knowledge. Zirconia should be called zirkoni in Finnish.

      Zirkoni on aito korukivi, zirkoniA on jäljitelmä
      http://www.timantit.com/imitaatiot.asp

      Tätä tekevät muutkin ihan suomalaisetkin koruliikkeet, eli myydään CZ:taa zirkonina, kun luullaan, etteivät kuluttajat tajua eroa.

      • 4+3

        :O


    • erehtynyt tilaaja

      Lähettivät eri kaulakorun minkä tilasin. Aivan täysin ylihinnoiteltuja rihkamalelukoruja lähettävät, ei lähelläkään kuvan korua. Ei oikeeta hopeeta ollut vaikka tuotekuvaus oli toinen. Asiakaspalvelu ei vastannut lainkaan s-postiin ei puheluihin. "Numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Älä vaan ikinä erehdy tilaamaan.

      • blääh

        Nuo jotka kehuu ja "on tilanneet useamman satasen arvosta ja ovat tyytyväisiä palveluun"on varmasti firman omia tyyppejä... cowboysellers


    • Onnellinen <3

      Löysin unelmien kihlasormuksen Chantista. En halua toista sormusta vihkisormukseksi ja tämän takia oli tärkeää, että sormus on juuri sellainen kuin pitääkin. Kyseisenlainen sormus on halvimmillaan Suomessa reilun 1200 euroa ja Chantissa 896 euroa. Kuukausia lueskelin kokemuksia ja etsin tietoa ja tänään laitettiin tilaus valkokultaisesta timanttisorumuksesta ja miehele mustasta terässormuksesta (joka on siis tulossa vihkisormukset -mallistosta). :)

      Ei ollut omaa kokoani varastossa, joten jouduin tilaamaan, mutta meillä ei ole kiire sormusten kanssa. Kihloihin ajateltiin syyskuun ulkomaanreissulla, mutta ttäpärän paikan tulle voidaan suorittaa kyseinen traditio ilman sormuksiakin, mikäli ne ei ole vielä silloin tulleet.

      Asiakaspalvelu on ollut hyvin ystävällistä ja vastanneet kysymyksiimmekin heti. (ja ei, en todellakaan ole kys. firman leivissä itse :P )

      Ilmoittelen lähempänä syyskuuta ehtiikö sormustilauksemme matkaa varten saapua :)

    • 4164615614

      www.korukyla.fi

      luotettava ...

    • Hupuli1

      Onko kukaan tilanut mustia teräksisiä kihloja Chantista? Tietääkö kukaan, onko niissä nikkeliä?

    • Pitää olla tyyliä

      Tilasin viikko sitten hopea/zircon sormuksen (miesten, David Beckham) ja ainakin sentin leveä. Numero 12 tarkoittaa milleissä 22. Suomesta sellaisia on turha etsiä. Tuo Chanti taitaa olla maailmalla edullisin ja monipuolisin putiikki. Saa nähdä kauanko kesttää ennen kuin tulee postista. Uskoisin, että tulee kotiin suoraan postiluukusta.

    • ...

      Chantilta tilatun mustan hopeasormuksen musta pinnoite kului pois kun sormus ehti olla muutaman tunnin sormessa. Asiakaspalvelu totesi vain että "valitettavasti se on mustan hopean ominaisuus". 16e oli lopulta aika kallis hinta kertakäyttöisestä hilusta.

    • stressaantunut

      En todellakaan suosittele! Tilasin "mittatilauksena" 2 rannekorua joita ensin odotin saapuvaksi 2 kuukautta (tosin se oli jo tiedossa, pitkät toimitusajat).
      Yllätys ei kuitenkaan ollut mieluinen kun postitse kirjekuoreen pakatut korut olivat todella huonolaatuisia, pieniä ja kaikki kultaosat mahdollisimman halvalla tehtyjä (ohuita). Lisäksi kaiverrukset eivät olleet todellakaan mitä piti: tekstit olivat aivan jotain muuta kuin olin pyytänyt.

      No, laitoin asiakaspalveluun viestiä suomeksi koska oletin että kun sivusto on suomeksi, osaisivat suomea. Huonolla englannilla vastattiin vasta 2 päivän päästä: "Speak english". Kirjoitettuani saman viestin englanniksi, minulle vastattiin että voin lähettää korut takaisin niin tekevät uudet tilalle.

      Postitin korut omalla kustannuksellani takaisin Tanskaan ja odotin toiset 2 kuukautta jonka jälkeen kuulin että tilaukseni on peruttu kokonaan... Laskua eivät kuitenkaan muistaneet perua vaan Klarna karhuaa saataviaan koruista jotka oli PALAUTETTU aikoja sitten.

      Nyt lähetin viestiä asiakaspalveluun, saa nähdä mitä keksivät tällä kertaa...
      Todella stressaavaa. En suosittele ellei halua välttämättä ongelmia. Onneksi en sentään maksanut verkkopankilla / tilisiirrolla en varmaan saisi rahoja takaisin senkään vertaa.

    • Pettynyt suuresti

      Itse myös tilasin mustan hopeasormuksen ja väri alkoi kulua pois 2 tunnissa ja sormuksessa oleva kivi irtosi 3 viikon käytön jälkeen!! Sormus oli kuitenkin hieman alle 50 euroa! Täysin huijariliike!! Sivut suomeksi mutta kommunikointi heidän kanssa pitä tehdä englanniksi!

    • apua tarviava

      tilasin vahingossa chantilta koru setin ja en ole varma miten sieltä saa rahoja takas? onko kellään kokemusta? ja kun olin tilannut kyseisen tuotteen niin sitä ei enää löydy sivustolta..

    • toimi hyvin

      Mulla ainakin toimi tosi hyvin. Pari päivää sitten pistin tilaukseen korun ja tänään tuli postilaatikosta suoraan kotia. Lasku oli paketissa, eli ei tarvinnut edes etukäteen maksaa. Ei ollut mikään timanttikoru, eli laadusta en tiedä, mutta hintakin oli matala.

    • timantti-joe

      Tilasin chantista rannekorun ja kahdessa vuorokaudessa tuli perille, eli tosi positiivinen ostokokemus, lisäksi tuli 4 alennuskuponkia joilla seuraavista ostoksista saa 20-30% alennusta, seuraava ostos onkin jo suunnitelmissa..

    • Pettymystenpettymys

      Varoitus! Tilasin Chantilta 64 euron korvikset. Rimpulakamaa ja olisin halunnut palauttaa kirjattuna kirjeenä mutta Postissa sanoivat että pitää maksaa postivakuutettuna kirjeenä palautus Tanskaan ja hinnaksi olisi tullut 25 €!
      Suomesta Tanskaan kaikki kirjeet jotka sisältävät hopea tai kultakoruja (korun hinnalla ei merkitystä) on vakuutettava. Muuten jäävät kuulema Suomen Tulliin. Tieto saatu 3.3.2017 Postissa.

    • massi

      En voi suositella! Tilasin testimielessä 30e maksavat korvakorut, jotka osoittautuivat laaduttomimmiksi kuin supermarketista ostetut halpaketjun korut. Korvakorut oli roikkuvan malliset ja niiden runko oli valmistettu metallilangasta. Koruissa roikkuvat kivet oli hiottu todella huonosti. Kun tuotteen haluaa palauttaa, joutuu itse vastaamaan palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista.

    • Anonyymi

      Tilasin Chantista kultaisen ankkuriketjun vanhaan arvokkaaseen ristiriipukseeni. Ketju tuli melko nopeasti, on todella kaunis ja on kestänyt jokapäiväistä käyttöä jo pitkään. Edullisen hinnan selittää kullan 9 kar.pitoisuus, joka on juuri sopiva käyttötarkoitukseen, on kestävä jokapäivän käyttöön.

    • Anonyymi

      Tilasin kaulakorun, korvakorut ja rannekorun. Kaulakoru oli laadukas ja sitä mitä kuvassa olikin, mutta korvakorut olivat pienemmät mitä luvattiin. Rannekoru oli tosi huono, kahden päivän jälkeen katkesi, sain korjattua sen kerran, mutta nyt katkesi uudelleen enkä jaksa enää korjata uudelleen. Joten ohuita ketju rannekoruja en suosittele sieltä tilaamaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe