Celebra tulehduskipulääkkeen sivuvaikutuksia?

maggi76

Onko kukaan naispuolinen, joka olisi käyttänyt Celebra tulehduskipulääkettä, huomannut että sivuvaikutuksena kuukautiset olisivat myöhästyneet huomattavasti tai muuten menneet sekaisin?

Itse sain ko lääkkeet selkäkipuun, söin vain reilu 10 päivää (kuukauden annoksesta) kun lopetin. Yksi syy lopettaa oli mahdollinen raskautuminen, mutta nyt raskaustestit näyttävät negatiivista ja löysin Celebrasta sen verran tietoa, että voi vaikuttaa ovulaatioon ja hedelmöitymiseen niitä estävästi. Kuukautiset selvästi myöhässä, joten olen erittäin hämmentynyt negatiivisista testeistä. Voikohan tämä lääke myöhästyttää kuukautisia näinkin vähäisen käytön jälkeen?

Maanantaina soitan lääkkeen myyjälle/maahantuojalle ja varaan lääkäriajan, mutta jos jollain kokemuksia ko lääkkeestä, mielellään kuulisin!

9

18422

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirurgini

Kirurgini sanoi, ettei hän kirjoita kenellekkään Celebraa, koska siitä on niin paljon haittoja, ja vasta tiedetään siitä koviin vähän. Mutta pitkin hampain sitten kuitenkin uusi lääkkeen.

Meni pitkään, ennenkuin tajusin, mitä kaikkea haittaa siitä oli.
      Mm. jatkuvaa äkillista pissamistarvetta, ja niin voimakasta, etten autosta ulos päässyt kun jo tuli pitkin kinttuja. Kohtuuton rakon yliaktivoituminen, vaikka ei puolta desilitraa enempää tullut, mutta ainainen pissattaminen, ja niin rajuna, ettei ehtinyt minnekkään eikä mitään tekemään. Esim. aaumupäivällä jo kymmenkunta kertaa pissalla käyntiä, ja iltapäivällä vielä enemmän. Bakteeri-infektiosta ei ollut kyse. Vaiva loppui kuin vetisellä leikaten sen jälkeen heti, kun Celebra lopetettiin.

Celebraan liittyi myös paljon muita häiriöitä, kuten silmien ja käsien ytheistyökooridaation häiriöt. Nekin loppuivat kertalaakista, kun Celebra lopetettiin.

Jänteiden mieletön kireys, niinkuin olisivat viulun kieliä. Ja siten mielettömän kiepät, joihin kipuihin Celebra ei tehonnut.

Sain Celebran aikana sydämen vajaatoiminnan, mutta siitä on vaikea sanoa, mitkä kaikki muut tekijät olivat sitä myös aiheuttamassa.

Itse reumakipuihini sillä ei ollut kipuja poistavaa vaikutusta. Välillä tuntui, että se vaan lisäsi niitä.

Kun Celebra lopetettiin, koko olotila muuttui kevyemmäksi, ketterämmäksi, notkeammaksi. Ajatuksen ja lihasten yhteistoiminta palasi, käsien ja silmän yhteistyö palautui normaalille tasolleen. Lukematon määrä epämukavia oireita katosi.

Myös se, että tajunnan taso ei enää ailahdellut. Esim. kotonakin alkoi aika ajoin tuntua, kuin menisin putkeen, ja olotila oli leijuva. Maisemat muuttuivat, kuin katselisin putken päästä, ja koti alkoi tuntua vieraalle, jotain tuttua, mutta kysyin itseltäni usein, että missä olen, kun on jotain tuttua, mutta en tunne tätä paikkaa. Tätä ei ole esiintynyt kertaakaan sen jälkeen, kuin Celebra lopetettiin.

Muistiin ei aina rekisteröitynyt asioita, ja kuulen tapahtumista, missä itse olen ollut mukana, vaan ei omassa muistissa ole mitään.
      Kun menin postiin hakemaan lähetystä, allekirjoitin vastaanottokuitin, vaan usein itse lähetys jäi postin tiskille.

Välillä soittelivat mm. naapurkaupungista, että olenko käynyt heidän pankkiautomaatilla?
      En tiennyt sitä, muuta kuin että minun on ollut ohjelmassa käydä siellä, vaan en tiedä, olenko käynyt.
      No olinhan käynyt, kun pankkikortti oli jäänyt nostoautomaattiin vaan muistissa ei ole mitään koko reisusta. Jne.... aivan karmaisevia tilanteita se Celebra minulle aiheutti, ja kaikki nuo ongelmat loppuivat, kun Celebra lopetettiin.

• maggi76

No jopas on todellakin ihmeellisiä sivuvaikutuksia tällä lääkkeellä! Itselläni huomasin näitä naisten vaivoihin liittyviä, en oikeastaan muita.

Ja ihmeellistä on se, että sanotaan ettei näistä selektiivisten COX-2 (syklo-oksigenaasi-2-entsyymin) -estäjien ryhmään kuuluvista lääkkeistä muka tiedettäisi... englanninkielisiä tieteellisiä tutkimusartikkeleita ainakin löytyy googlen kautta ja kaikissa mitä olen löytänyt, on ollut mainintoja mitä erinäisimmistä sivuvaikutukista. Kummallista miten Suomessa ei muka ole tietoa?!

Itselläni oli muuten kyllä tuon kuurin jälkeen virtsatietulehdus, joten wc:ssä piti rampata, mutta en tiedä oliko yhteydessä tähän. Kiinnostaisi kyllä, että miten pitkään sivuoireet jatkuvat siitä kun on lääkkeen lopettanut.

Lääkärit tuntuvat kirjoittavan lääkkeitä kyllä, mutta aika koekaniini olo on jos sivuvaikutukset ovat näkinkin rajuja testausten ja hyväksymisen jälkeen. Kannattaakin aina informoida sivuvaikutukset hoitavalle lääärille, että saavat tätä palautetta. Ei varmasti heistäkään useat enää määrää jos oireet ovat näin rajuja!

Jos joku muu etsii tietoa tämäntyyppisten lääkkeiden mahdollisista vaikutuksista hedelmällisyyteen, alla on aika hyvä tutkimus:

http://humrep.oxfordjournals.org/cgi/content/full/16/7/1323

• une68
        maggi76 kirjoitti:

No jopas on todellakin ihmeellisiä sivuvaikutuksia tällä lääkkeellä! Itselläni huomasin näitä naisten vaivoihin liittyviä, en oikeastaan muita.

Ja ihmeellistä on se, että sanotaan ettei näistä selektiivisten COX-2 (syklo-oksigenaasi-2-entsyymin) -estäjien ryhmään kuuluvista lääkkeistä muka tiedettäisi... englanninkielisiä tieteellisiä tutkimusartikkeleita ainakin löytyy googlen kautta ja kaikissa mitä olen löytänyt, on ollut mainintoja mitä erinäisimmistä sivuvaikutukista. Kummallista miten Suomessa ei muka ole tietoa?!

Itselläni oli muuten kyllä tuon kuurin jälkeen virtsatietulehdus, joten wc:ssä piti rampata, mutta en tiedä oliko yhteydessä tähän. Kiinnostaisi kyllä, että miten pitkään sivuoireet jatkuvat siitä kun on lääkkeen lopettanut.

Lääkärit tuntuvat kirjoittavan lääkkeitä kyllä, mutta aika koekaniini olo on jos sivuvaikutukset ovat näkinkin rajuja testausten ja hyväksymisen jälkeen. Kannattaakin aina informoida sivuvaikutukset hoitavalle lääärille, että saavat tätä palautetta. Ei varmasti heistäkään useat enää määrää jos oireet ovat näin rajuja!

Jos joku muu etsii tietoa tämäntyyppisten lääkkeiden mahdollisista vaikutuksista hedelmällisyyteen, alla on aika hyvä tutkimus:

joo, mä käytin celebraa viime syyskusa 2 viikkoo ja yx aamu heräsin nii pumppu hakkas leposykettä n160 ja epätasainen, ei ku lekuriin ja kas mulla oli flimmeri eli eteisvärinä, siltä istumalta sairaalaan, nappia naamaan ei apua, sit nukutus, sydämen pysäytys ja sähköllä uudestaan käyntiin,no rytmi meni onnex kohdilleen mut ny o keväällä taas tullu rytmihäiriöitä, mut kerranhan täällä vaan ollaan! paskalääke ei voi muuta sanoa...

• käyttäjä
        maggi76 kirjoitti:

Olen pienikokoinen nainen paino 49 kg olen käyttänyt celebraa toista vuotta, annokseni on 400 mg vuorokaudessa. Minulle se on määrätty voimakkaisiin kiputiloihin jotka johtuvat osteoporoosista ja nivelrikosta. Minulla ei ole ollut koko aikana mitään sivuvaikutuksia, mutta tuntuu että olen tullut immuuniksi ko. lääkkeelle eikä se enää tehoa, minulla on lisäksi 1 g panadolia 3 kpl/vrk ja panacod poretaplettia 6 kpl vrk. Silti minulla on jatkuvat hermosäryt jotka saa kuulemma pois vain hermokanavien ahtauksia tehtävällä leikkauksella. Leikkaukseen on tosi vaikea päästä, koska päteviä neurokirurgeja jotka voi suorittaa ko. leikkauksen on hyvin vähän tässä maasa. Yksi niistä on Töölön sairaalassa hän on operoinut rankaani 5 kertaa, on tosi pätevä.

• fdgd
        käyttäjä kirjoitti:

Olen pienikokoinen nainen paino 49 kg olen käyttänyt celebraa toista vuotta, annokseni on 400 mg vuorokaudessa. Minulle se on määrätty voimakkaisiin kiputiloihin jotka johtuvat osteoporoosista ja nivelrikosta. Minulla ei ole ollut koko aikana mitään sivuvaikutuksia, mutta tuntuu että olen tullut immuuniksi ko. lääkkeelle eikä se enää tehoa, minulla on lisäksi 1 g panadolia 3 kpl/vrk ja panacod poretaplettia 6 kpl vrk. Silti minulla on jatkuvat hermosäryt jotka saa kuulemma pois vain hermokanavien ahtauksia tehtävällä leikkauksella. Leikkaukseen on tosi vaikea päästä, koska päteviä neurokirurgeja jotka voi suorittaa ko. leikkauksen on hyvin vähän tässä maasa. Yksi niistä on Töölön sairaalassa hän on operoinut rankaani 5 kertaa, on tosi pätevä.

Eikö maksa ole jo tohjona kun käytät noin suuria annoksia Paracetamolia? Kamala annos!

• lääkärisanoi
        fdgd kirjoitti:

Eikö maksa ole jo tohjona kun käytät noin suuria annoksia Paracetamolia? Kamala annos!

Toihan menettää puolet tehosta kun sitä käyttää putkeen enemmän kun viikon.

• Härmä jätkä

Olen käyttänyt celepraa 2005 vuodesta lähtien ja kuntoni ja kipuni pysyivät kurissa, lopetin kun se on todella kallis lääke, mutta sen jälkeen ei tervestä päivää ! Kivut ovat joka hetkistä pinajaista , ymmärrän niitä joilla on vaikeuksia , mutta lääke olisi hyvä totuttaa pienellä annoksella , ja vaiheittain nostaa annosta , niin elimistö hyväksyy uuden lääkkeen ja vaivat loppuvat , itse tiedän että celepra poistaa kipua tehokkaasti , jos 1 kpl ei tehoa niin aamuin illoin 1 kpl 200 sta , kaksiviikkoa ja sen jälkeen 1 kpl päiväs niin pääsee kivuistaeroon , älä lopeta vaan joka päivä vaikka mailmanloppuun ! Terveisin ps. Jokusha pakki on sekaisin muutenkin .........!

• "Eroon kivuista!"

Isäni sai sydäninfarktin ja kuoli.

• Härmän jätkä

Tietysti aina syytetään ensiksi lääkäriä ja sitten lääkkeitä, mutta kun meillä jokaisella on syntymähetki määrätty ja kuolemanhetki määrätty, ja siihen emme kukaan pysty vaikuttamaan , jotkut saavat jatkoaikaa , mutta kynttilä sammuu heiltäkin(itse olen jatoajalla) osanottoni menetyksestä*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53