2 € /tuntipalkka

on kohtuuton

Jakelujuniorit boikottiin!
Jakelujuniorit on mainoslehtiä jakava yhtiö, joka palkkaa noin 14 vuotiaita lapsia huonolla palkalla jakamaan suuria määriä mainoslehtiä.
Jakelujuniorilla työskentelevä saattaa joutua jakamaan noin 1000 mainos lehteä päivän aikana alle 15 euron päiväpalkalla.

Suomen lain mukaan palkan on oltava vähintään "kohtuullinen". Sitä voi jokainen miettiä, onko joku 10 euron korvaus 4-5 tuntia kestävästä fyysisestä hommasta (lajittelu mukaan) minkään kohtuuden rajoissa. Kaiken lisäksi sivustolla sanotaan, että töitä on kaksi päivää viikossa, mutta lehdet tuodaan sinulle jo päivää ennen, jotta kerkeät lajitella ne huomista päivää varten. Lajittelussa saattaa mennä jopa useampi tunti. Ilman lajittelua jakamiseen kuluva aika voi venyä jopa viiteen tuntiin. (piirin koosta riippuen)

http://www.adressit.com/jakelujunioritboikottiin


Eihän sitä lapset isoja käyttörahoja tarvitse, mutta kyllä työstä palkka pitää saada. Ja joutuuhan niitä mainosten jakamisia tekemään välillä aikuisetkin.

Mainosten jakamiseen menee yllättävän paljon aikaa, ja tosiaan tuntipalkaksi muodostuu koko käytetyn ajan perusteella 2-3 €/tunti.

19

4171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä

      pakottaa jakamaan?

    • heh heh

      Eräässä maakunnassa tämän vastaavan mainosjakelu firman johtaja on tosi varakas mies. :) Palkkaa hän ei toki viitsi maksaa.

      Toisaalta aina löytyy vasta valmistuneita lukiolaisia, joita höynäyttää. :)

      • jeeppijee

        Itse tein tyttökaverin kanssa tuota puolisen vuotta, lähinnä huvin ja urheilun vuoksi :D onhan se palkkaus aivan hanurista kyllä, n. 8x kuussa käytät päivästäsi n.5h ja saat siitä kuukauden päätteeksi n.150e . Mutta siinähän tuo meni ja sai liikuntaa ja tekemistäkin! Yläasteelaiselle tuon pitäisi olla hyvä raha vielä (ainakin minulle olisi oikein mainio ollut), itse tein tuota toisen työn ohella :] tsemppiä jakajille!


      • ei ikinä....
        jeeppijee kirjoitti:

        Itse tein tyttökaverin kanssa tuota puolisen vuotta, lähinnä huvin ja urheilun vuoksi :D onhan se palkkaus aivan hanurista kyllä, n. 8x kuussa käytät päivästäsi n.5h ja saat siitä kuukauden päätteeksi n.150e . Mutta siinähän tuo meni ja sai liikuntaa ja tekemistäkin! Yläasteelaiselle tuon pitäisi olla hyvä raha vielä (ainakin minulle olisi oikein mainio ollut), itse tein tuota toisen työn ohella :] tsemppiä jakajille!

        älytöntä paskaduunia ja työnantajan hyväksikäyttöä. Otan osaa kaikille jotka joutuvat tekemään tuota.
        Nimimerkillä reilun kk hommaa tehnyt 50€/kk palkalla.
        Noista palkoista pitäis nostaa kissa pöydälle, ei muuten palkat tuu ikinä nousemaan edes lähelle kohtuullista korvausta mitä työ vaatii.


    • äiti minäkin

      ONKO TODELLA NÄIN, ETTÄ PALKKA ON NÄIN HUONO! Tyttäreni ilmoittautui juuri kesäksi jakamaan mainoksia, ja hänelle puhuttiin aivan toisenlaisista palkoista! Tällä hetkellä hän on ensimmäistä kertaa jakamassa mainoksia ja jo ennen lähtöä hän teki tuntikausia töitä taitellessaan mainoksia pinoihin. Järkyttävää!! Soitan yritykseen ja irtisanon tyttäreni välittömästi, jos todellakin "palkka" on noin huono! Ymmärsin, että lähetteen lisäksi tulisi jotain lisiä piirin suuruuden ja vaikeuden mukaan. Tyttäreni piirissä on reilusti yli 200 postiluukkua, lähetteen palkka oli n. 18 e. Ei todellakaan ole laillista!!!!

    • Mainosten jakaja

      Oot kyllä liiotellu tota, ite saan 290 alueesta 8-15 euroa, jouluna voi tullu vähän yli 20 euroakin (siis yhdestä jako kerransta, johon mulla kuluu 3h, jos lajittelu lasketaan mukaan). Jos jollakin on 1000 talouden alue, ja saa siitä vain 15€, niin on tullut kyllä aika huijjatus.

    • Vauhtia työhön

      Miksi on niin laiska jakaja.

      • Jakelujuniori

        Koska oot laiska possu, no ei. Älä ajattele sitä työtä, vaan sitä kaks eurosta jonka saat palkaks!


      • jakavaiset
        Jakelujuniori kirjoitti:

        Koska oot laiska possu, no ei. Älä ajattele sitä työtä, vaan sitä kaks eurosta jonka saat palkaks!

        Työ on ihan mukavaa palkka taas ei mutta senhän nää teettäjät tietävätkin.vai mitä
        firman omistajat.


    • tehny
      • tsotsot

        Äkkiä palkanalennusta kehiin! Pomolle pitää saada uusi työsuhdecitymaasturi.


    • tuuttiruuhkaa

      Miksi pitäisi boikotoida? Tuo firmahan perustuu siihen että mainostavilta yrityksiltä ja ilmaisjakeluilta otetaan maksua jakamisesta, ja sitten maksetaan pientä palkkaa jakajille. Erotus jää käteen.

      Tietty jos firma on ahne ja maksaa tosi paskaa palkkaa, niin onhan se ikävää. Ja tuo ko. palkka on todella kehno, jos tosiaan kymppi 4-5 tunnista.. Käytännössä sitä ei varmaan tee kuin köyhien perheiden lapset tai ne joille tuo raha ei meinaa juuri mitään vaan jakavat lehtiä kunnon kohotuksen ohella.

      Kyllä lapselle/nuorellekin pitäisi maksaa ainakin 4€/h palkkaa, vaikka eivät maksakaan veroja tuloistaan. Kuvittelevatko aikuiset että lapsi tekee duunia vain karkkirahan toivossa? Yleensä yritetään rahoittaa mopoa, matkaa, harrastusta tms.

      Kun raskastakin duunia tekevä aikuinen ansaitsee Suomessa alimmillaan(siis ellei mennä riisto-palkkoihin), noin 8€/h, niin kyllä teinille pitäisi siitä puolet maksaa - mun mielipide. Joku kuitenkin tienaa heidänkin työllään joten jos palkka on aivan mitätön, tulee kyllä mieleen lasten työvoiman hyväksikäyttö.

    • xd

      Sain ajalta 10.7.2010-28.7.2011
      35e

      • xd

        Ite sain jakokerrasta 5-8e


    • Nosiis

      Ite oon 16 vuotias poika ja tätä jakelua tehnyt kohta 2 viikkoa ja minimi palkka on ollu 8e jakelusta ja ekalla kerralla oli yli 24e tokalla taas 20e kun oli paljon lehtiä. Et mulle ainaki toi 10e riittää kerrasta jos ei oo ihan hitosti eri lehtiä. Siinä menee kuitenkin poikkeuksellisen vähän aikaa lajitella vähän lehtiä. Mut en kyllä

    • Anonyymi

      Nykyään saan jopa lauantaisin kun tulee vain sunnuntai lehti yleensä josta saa sen 11.90e ja minulla kestää sen jakamisessa noin 1 tunti ehkä 10 minuuttia yli eli tavallaan ihan ok palkka siitä taas kun on keskiviikkoisin nkeskimäärin 6 lajiteltava tulee se 20e ja menee se alle 3h riippuen omasta ripeydestä ja alueeni on 345 mainosta ja jaan pyörällä

    • Anonyymi

      Vali Vali

    • Anonyymi

      Itse olen kohta jakanut vuoden marraskuussa tulee vuosi täyteen. palkka on siinä 30-80€ kelpaa mulle en valita. (SSM Jakelusuora suomen suoramainonta)

      Jakelutyöstä maksettava palkka perustuu jaettujen kappaleiden määrään. Yksittäisen jakelupiirin palkkaan vaikuttaa siis jaettavien kotitalouksien määrä, sekä kullakin jakelukerralla jakelussa olevien mainoksien määrä.

      Kuukaudessa on 4-9 työpäivää, alueesta ja kuukaudesta riippuen. Yhden jakelupiirin lajitteluun ja jakeluun kuluu aikaa yleensä noin 1-4 tuntia. Tavallinen kuukausiansio mainostenjakajalle on noin 50-300 euroa. Useampia tai laajoja piirejä jakamalla on mahdollista ansaita enemmän. Myös kevytyrittäjien ansiotaso on hieman korkeampi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe