Jakelujuniorit boikottiin!
Jakelujuniorit on mainoslehtiä jakava yhtiö, joka palkkaa noin 14 vuotiaita lapsia huonolla palkalla jakamaan suuria määriä mainoslehtiä.
Jakelujuniorilla työskentelevä saattaa joutua jakamaan noin 1000 mainos lehteä päivän aikana alle 15 euron päiväpalkalla.
Suomen lain mukaan palkan on oltava vähintään "kohtuullinen". Sitä voi jokainen miettiä, onko joku 10 euron korvaus 4-5 tuntia kestävästä fyysisestä hommasta (lajittelu mukaan) minkään kohtuuden rajoissa. Kaiken lisäksi sivustolla sanotaan, että töitä on kaksi päivää viikossa, mutta lehdet tuodaan sinulle jo päivää ennen, jotta kerkeät lajitella ne huomista päivää varten. Lajittelussa saattaa mennä jopa useampi tunti. Ilman lajittelua jakamiseen kuluva aika voi venyä jopa viiteen tuntiin. (piirin koosta riippuen)
http://www.adressit.com/jakelujunioritboikottiin
Eihän sitä lapset isoja käyttörahoja tarvitse, mutta kyllä työstä palkka pitää saada. Ja joutuuhan niitä mainosten jakamisia tekemään välillä aikuisetkin.
Mainosten jakamiseen menee yllättävän paljon aikaa, ja tosiaan tuntipalkaksi muodostuu koko käytetyn ajan perusteella 2-3 €/tunti.
2 € /tuntipalkka
19
4398
Vastaukset
- niitä
pakottaa jakamaan?
- heh heh
Eräässä maakunnassa tämän vastaavan mainosjakelu firman johtaja on tosi varakas mies. :) Palkkaa hän ei toki viitsi maksaa.
Toisaalta aina löytyy vasta valmistuneita lukiolaisia, joita höynäyttää. :)- jeeppijee
Itse tein tyttökaverin kanssa tuota puolisen vuotta, lähinnä huvin ja urheilun vuoksi :D onhan se palkkaus aivan hanurista kyllä, n. 8x kuussa käytät päivästäsi n.5h ja saat siitä kuukauden päätteeksi n.150e . Mutta siinähän tuo meni ja sai liikuntaa ja tekemistäkin! Yläasteelaiselle tuon pitäisi olla hyvä raha vielä (ainakin minulle olisi oikein mainio ollut), itse tein tuota toisen työn ohella :] tsemppiä jakajille!
- ei ikinä....
jeeppijee kirjoitti:
Itse tein tyttökaverin kanssa tuota puolisen vuotta, lähinnä huvin ja urheilun vuoksi :D onhan se palkkaus aivan hanurista kyllä, n. 8x kuussa käytät päivästäsi n.5h ja saat siitä kuukauden päätteeksi n.150e . Mutta siinähän tuo meni ja sai liikuntaa ja tekemistäkin! Yläasteelaiselle tuon pitäisi olla hyvä raha vielä (ainakin minulle olisi oikein mainio ollut), itse tein tuota toisen työn ohella :] tsemppiä jakajille!
älytöntä paskaduunia ja työnantajan hyväksikäyttöä. Otan osaa kaikille jotka joutuvat tekemään tuota.
Nimimerkillä reilun kk hommaa tehnyt 50€/kk palkalla.
Noista palkoista pitäis nostaa kissa pöydälle, ei muuten palkat tuu ikinä nousemaan edes lähelle kohtuullista korvausta mitä työ vaatii.
- äiti minäkin
ONKO TODELLA NÄIN, ETTÄ PALKKA ON NÄIN HUONO! Tyttäreni ilmoittautui juuri kesäksi jakamaan mainoksia, ja hänelle puhuttiin aivan toisenlaisista palkoista! Tällä hetkellä hän on ensimmäistä kertaa jakamassa mainoksia ja jo ennen lähtöä hän teki tuntikausia töitä taitellessaan mainoksia pinoihin. Järkyttävää!! Soitan yritykseen ja irtisanon tyttäreni välittömästi, jos todellakin "palkka" on noin huono! Ymmärsin, että lähetteen lisäksi tulisi jotain lisiä piirin suuruuden ja vaikeuden mukaan. Tyttäreni piirissä on reilusti yli 200 postiluukkua, lähetteen palkka oli n. 18 e. Ei todellakaan ole laillista!!!!
- Mainosten jakaja
Oot kyllä liiotellu tota, ite saan 290 alueesta 8-15 euroa, jouluna voi tullu vähän yli 20 euroakin (siis yhdestä jako kerransta, johon mulla kuluu 3h, jos lajittelu lasketaan mukaan). Jos jollakin on 1000 talouden alue, ja saa siitä vain 15€, niin on tullut kyllä aika huijjatus.
- Vauhtia työhön
Miksi on niin laiska jakaja.
- Jakelujuniori
Koska oot laiska possu, no ei. Älä ajattele sitä työtä, vaan sitä kaks eurosta jonka saat palkaks!
- jakavaiset
Jakelujuniori kirjoitti:
Koska oot laiska possu, no ei. Älä ajattele sitä työtä, vaan sitä kaks eurosta jonka saat palkaks!
Työ on ihan mukavaa palkka taas ei mutta senhän nää teettäjät tietävätkin.vai mitä
firman omistajat.
- tehny
viimeset vuodet aikasemmin tullu ihan hyvin
http://www.inoa.fi/Mainosjakelua/Jakelujuniorit Oy/TUUSULA/taloustiedot/141339/- tsotsot
Äkkiä palkanalennusta kehiin! Pomolle pitää saada uusi työsuhdecitymaasturi.
- tuuttiruuhkaa
Miksi pitäisi boikotoida? Tuo firmahan perustuu siihen että mainostavilta yrityksiltä ja ilmaisjakeluilta otetaan maksua jakamisesta, ja sitten maksetaan pientä palkkaa jakajille. Erotus jää käteen.
Tietty jos firma on ahne ja maksaa tosi paskaa palkkaa, niin onhan se ikävää. Ja tuo ko. palkka on todella kehno, jos tosiaan kymppi 4-5 tunnista.. Käytännössä sitä ei varmaan tee kuin köyhien perheiden lapset tai ne joille tuo raha ei meinaa juuri mitään vaan jakavat lehtiä kunnon kohotuksen ohella.
Kyllä lapselle/nuorellekin pitäisi maksaa ainakin 4€/h palkkaa, vaikka eivät maksakaan veroja tuloistaan. Kuvittelevatko aikuiset että lapsi tekee duunia vain karkkirahan toivossa? Yleensä yritetään rahoittaa mopoa, matkaa, harrastusta tms.
Kun raskastakin duunia tekevä aikuinen ansaitsee Suomessa alimmillaan(siis ellei mennä riisto-palkkoihin), noin 8€/h, niin kyllä teinille pitäisi siitä puolet maksaa - mun mielipide. Joku kuitenkin tienaa heidänkin työllään joten jos palkka on aivan mitätön, tulee kyllä mieleen lasten työvoiman hyväksikäyttö. - xd
Sain ajalta 10.7.2010-28.7.2011
35e- xd
Ite sain jakokerrasta 5-8e
- Nosiis
Ite oon 16 vuotias poika ja tätä jakelua tehnyt kohta 2 viikkoa ja minimi palkka on ollu 8e jakelusta ja ekalla kerralla oli yli 24e tokalla taas 20e kun oli paljon lehtiä. Et mulle ainaki toi 10e riittää kerrasta jos ei oo ihan hitosti eri lehtiä. Siinä menee kuitenkin poikkeuksellisen vähän aikaa lajitella vähän lehtiä. Mut en kyllä
- Anonyymi
Nykyään saan jopa lauantaisin kun tulee vain sunnuntai lehti yleensä josta saa sen 11.90e ja minulla kestää sen jakamisessa noin 1 tunti ehkä 10 minuuttia yli eli tavallaan ihan ok palkka siitä taas kun on keskiviikkoisin nkeskimäärin 6 lajiteltava tulee se 20e ja menee se alle 3h riippuen omasta ripeydestä ja alueeni on 345 mainosta ja jaan pyörällä
- Anonyymi
Mainosten jakaja on saamassa tuntuvat korvaukset liian heikon palkkansa takia.https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000400938.html
- Anonyymi
Vali Vali
- Anonyymi
Itse olen kohta jakanut vuoden marraskuussa tulee vuosi täyteen. palkka on siinä 30-80€ kelpaa mulle en valita. (SSM Jakelusuora suomen suoramainonta)
Jakelutyöstä maksettava palkka perustuu jaettujen kappaleiden määrään. Yksittäisen jakelupiirin palkkaan vaikuttaa siis jaettavien kotitalouksien määrä, sekä kullakin jakelukerralla jakelussa olevien mainoksien määrä.
Kuukaudessa on 4-9 työpäivää, alueesta ja kuukaudesta riippuen. Yhden jakelupiirin lajitteluun ja jakeluun kuluu aikaa yleensä noin 1-4 tuntia. Tavallinen kuukausiansio mainostenjakajalle on noin 50-300 euroa. Useampia tai laajoja piirejä jakamalla on mahdollista ansaita enemmän. Myös kevytyrittäjien ansiotaso on hieman korkeampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086