Dmitri Hvorostovsky

ressi-rami

Dmitri Hvorostovsky on mahtava laulaja. Mikä ääni, mitkä palkeet. YouTubesta löytyy Diman lauluvideoita kymmenittäin. Osa viseoista on varustettu venäjänkielisellä tekstillä, mutta löytyvät, kun kahlaa sitkeesti lävitse videoita, joissa tuttu naama ja vaaleat, vaiko harmaat kutrit näkyvät.

Diman olemus ja ääni huokuu mahtavaa macho-miehen persoonaa, jota tällainen suomalainen turvenuija suorastaan kadehtii. Miksen määää.., byääh...

38

3379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni.

      Siis sellainen poikamainen pikkupippeli, joka vetoaa emigranttien äiti-Venäjä nostalgiaan. Mittään machon järisevää seksuaalienergiaa siittä äijästä ei tasan tihku. Toista se on tämä meidän Jorma. Siinä vasta mies isolla Ämmällä ja ison Ämmän makuun. Mies joka ei vähästä hätkähdä.

      • ressi-rami

        Näistä makuasioista on turha alkaa kinaamaan. On tietty ymmärrettävää, että "makusi" on kotimaisuutta suosivaa, mutta Jormallamme on vielä matkaa Hvorovshorskyyn melkoisesti, kun puhutaan laulunlahjoista ja volyymistakin. Mistä kertoo myös kansainvälinen meriittilista oopperan saralla, jos levytystenkin ja niiden myyntien määrä.

        Se on totta, että Jormallamme on upea ääni, ettei siitä kiinni ole, mutta puhutaan aivan eri luokassa olevasta laulöajasta, kun kehiin astuu Dima. Dima on kansainvälisesti arvostettu ja tunnustettu laulaja ja tekee duunia kansainvälisillä ooppera-estradeilla, kun meitin Jorma joikaa suomen oopperassa suomen pikku eliitille ja silloin tällöin veisaa virsiä kirkossa mummoille.


      • suosita
        ressi-rami kirjoitti:

        Näistä makuasioista on turha alkaa kinaamaan. On tietty ymmärrettävää, että "makusi" on kotimaisuutta suosivaa, mutta Jormallamme on vielä matkaa Hvorovshorskyyn melkoisesti, kun puhutaan laulunlahjoista ja volyymistakin. Mistä kertoo myös kansainvälinen meriittilista oopperan saralla, jos levytystenkin ja niiden myyntien määrä.

        Se on totta, että Jormallamme on upea ääni, ettei siitä kiinni ole, mutta puhutaan aivan eri luokassa olevasta laulöajasta, kun kehiin astuu Dima. Dima on kansainvälisesti arvostettu ja tunnustettu laulaja ja tekee duunia kansainvälisillä ooppera-estradeilla, kun meitin Jorma joikaa suomen oopperassa suomen pikku eliitille ja silloin tällöin veisaa virsiä kirkossa mummoille.

        Johan sen kuulee naurismaan variksetkin että ne raakkuvat raikuvammin kuin mainittu venäläinen pikkupili.


      • ressi-rami
        suosita kirjoitti:

        Johan sen kuulee naurismaan variksetkin että ne raakkuvat raikuvammin kuin mainittu venäläinen pikkupili.

        että arvostelurajasi on laskeutunut tuonne haarakonttorin puolelle, eli "vesirajaan", joten ei ole syytä jatkaa keskustelua sinunkaltaisesi kanssa tämän pidempään.


      • Anonyymi

        Kateellisuus on meidän Jorman faneilla yli-yli-yli-pursuavaa , muuta ei sitten löydykään ...
        Meidän Jorman äänellä , joka muistuttaa Tuonelan mölinää saisi hyvin veneen pohjasta vanhat maalit irtoamaan , kun vain muistaa kiertää nuppia tarpeeksi kaakkoon päin ..
        -Kiitos kun luit -


    • Poro.Tallinnasta
      • ressi-rami

        Hyvä video. Pojasta mieheksi.


    • Jorma Lepistö

      Päivittäin tulee kuunnelletua Talvelaa, Hynnistä, Pavarottia, Ryhästä ja nyt uusina tuttavuksina Hvorostovsky, Bryn Terfel ja Paul Plishka.

      Ko.laulajien äänenväri jostain syystä vain soi korvissani muita laulajia upeammin.
      Noista, laulutekniikoita verrattaessa, ovat Hvorostovsky ja Terfel, raskas ja kevyt.

      Varmaan löytyisi samaan kastiin kuuluvia muitakin, mutta ei ole vielä osunut vastaan.

      Hakusanoilla ombra mai fu ja ella giammai m`amo löytyy kaksi upeaa, ehkäpä kauneinta aaria, joita olen kuunnellut.

      Harmi, että suomalaisista laulajista löytyy niukasti videoita.

      • ressi-rami

        Lisäisin luetteloosi, ainakin omana suosikkinani myö Placindo Domingon, jolla myös on upea ääni.

        Minä en varsinaisesti niinkään tykkää oopperasta, mutta pakostakin välillä törmään oopperalaulajiinkin, kun he laulavat pikkasen kevyempää kamaa, jota tällainen maatiainenkin ymmärtää ja kuuntelee. Silloin tulee kuunneltua lauljan ääntäkin tarkemmin.

        Hvorostovskyn eri videoita löytyy kymmenittäin YouTubesta 1989 - 2008 aikaväliltä. En tiiä mitä muut on mieltä, mutta minusta Diman ääni ja äänivarat sen kuin vain paranee iän myötä. Hän on kuin viini, joka vanhetessaan vain tulee entistäkin paremmaksi.

        Täytyypi oikeastaan tutustua noihin kahteen uuteen laulajaan lähemmin, jotka luettelit, sillä minulle he ovat tuntemattomia. Elikä Terfel ja Plishka.

        Äänen väri on pitkälti se pointti, pitääkö jostakin laulajasta vai ei. Lisäksi esityksen persoonallisuus, etc.

        Aikanaan diggasin jopa Mario Lanzaakin, mutta kuultuani, että todellisuudessa mies olikin "piipittäjä-osastoa" livenä, meni kiinnostus studiotuotteeseen nimeltään Mario Lanza. Mutta äänen väri oli kylläkin mieleeni, ettei siimä mittään.

        Espanjalaiseen Jose Carreraan en ole koskaan saanut makuani. En laulajana, enkä persoonana. Minusta kolmen tenorin konserteissa Carrera oli kuin lehtolapsi kahden suuren nimen keskellä Pavarotin ja Domingon.

        Sinällään on hyvä, kun laulaja on persoonallinen ja äänikin on persoonallinen. Hvorotovskyn tyylistä esittäjää ja ääntäkään en muista koskaan kuulleeni. Lisäksi äänivarat ovat mielettömät, verrattuna moniin muihin, opperalaulajiinkin, jotka iän myötä ovat vain lisääntyneet.


      • Jorma Lepistö
        ressi-rami kirjoitti:

        Lisäisin luetteloosi, ainakin omana suosikkinani myö Placindo Domingon, jolla myös on upea ääni.

        Minä en varsinaisesti niinkään tykkää oopperasta, mutta pakostakin välillä törmään oopperalaulajiinkin, kun he laulavat pikkasen kevyempää kamaa, jota tällainen maatiainenkin ymmärtää ja kuuntelee. Silloin tulee kuunneltua lauljan ääntäkin tarkemmin.

        Hvorostovskyn eri videoita löytyy kymmenittäin YouTubesta 1989 - 2008 aikaväliltä. En tiiä mitä muut on mieltä, mutta minusta Diman ääni ja äänivarat sen kuin vain paranee iän myötä. Hän on kuin viini, joka vanhetessaan vain tulee entistäkin paremmaksi.

        Täytyypi oikeastaan tutustua noihin kahteen uuteen laulajaan lähemmin, jotka luettelit, sillä minulle he ovat tuntemattomia. Elikä Terfel ja Plishka.

        Äänen väri on pitkälti se pointti, pitääkö jostakin laulajasta vai ei. Lisäksi esityksen persoonallisuus, etc.

        Aikanaan diggasin jopa Mario Lanzaakin, mutta kuultuani, että todellisuudessa mies olikin "piipittäjä-osastoa" livenä, meni kiinnostus studiotuotteeseen nimeltään Mario Lanza. Mutta äänen väri oli kylläkin mieleeni, ettei siimä mittään.

        Espanjalaiseen Jose Carreraan en ole koskaan saanut makuani. En laulajana, enkä persoonana. Minusta kolmen tenorin konserteissa Carrera oli kuin lehtolapsi kahden suuren nimen keskellä Pavarotin ja Domingon.

        Sinällään on hyvä, kun laulaja on persoonallinen ja äänikin on persoonallinen. Hvorotovskyn tyylistä esittäjää ja ääntäkään en muista koskaan kuulleeni. Lisäksi äänivarat ovat mielettömät, verrattuna moniin muihin, opperalaulajiinkin, jotka iän myötä ovat vain lisääntyneet.

        Jäihän tuosta Matti Salminen mainitsematta, jonka kokonaisuuden tärkein elementti on tavattoman taitava tekniikka.

        Itselläni laulettavan kappaleen oltava kiinnosta sekä laulajan oma ääniala äänenvärineen sekä millä tavoin käyttää tekniikka. Niitä yritän ymmärtää jotta voi itsekin kokeilla.

        No eihän se sama ole kuin olisi opettajan opissa, mutta kun ei työttömänä ole liikoja rahoja, aikaa kylläkin.


      • ressi-rami
        Jorma Lepistö kirjoitti:

        Jäihän tuosta Matti Salminen mainitsematta, jonka kokonaisuuden tärkein elementti on tavattoman taitava tekniikka.

        Itselläni laulettavan kappaleen oltava kiinnosta sekä laulajan oma ääniala äänenvärineen sekä millä tavoin käyttää tekniikka. Niitä yritän ymmärtää jotta voi itsekin kokeilla.

        No eihän se sama ole kuin olisi opettajan opissa, mutta kun ei työttömänä ole liikoja rahoja, aikaa kylläkin.

        Matti Salminen on hyvä. Minäkin pidän hänestä. Ruohonenkin on kuunneltavaa, mutta en jostain syystä arvosta häntä samaan luokkaan kuin esim. Salmien ja Talvela. Matti Lehtinenkin oli aikanaan hyvä, mutta ei varsinaisesti minun makuuni kuitenkaan.

        Kuuntelet samoja juttuja esittäjiltä kuin minäkin. Ääniala, äänen käyttö, tulkinta, persoonallisuus, etc.

        Vaikka en olekkaan työtön tällä hetkellä, vaan kitupalkalla duunia tekevä lähihoituri, niin eipä tuota mania jää ylimääräistä oikein mihinkään.
        Vaikka minulla oli aikanaan kymppi laulussa kansakoulussa, niin eipä minun laulunlahjani olisi koskaan piisanneet.., ei ainakaan oopperalavoille, jos sitten edes iskelmiä jodlaankaan. Mutta on tuota musiikkikorvaa kuitenkin suotu sen verran, että erotan laulujat ja raakujat toisistaan. Erotan myös persoonallisuudet ja plagioijat, matkijat toisistaan. Elikä apinoijat.


      • Jorma Lepistö
        ressi-rami kirjoitti:

        Matti Salminen on hyvä. Minäkin pidän hänestä. Ruohonenkin on kuunneltavaa, mutta en jostain syystä arvosta häntä samaan luokkaan kuin esim. Salmien ja Talvela. Matti Lehtinenkin oli aikanaan hyvä, mutta ei varsinaisesti minun makuuni kuitenkaan.

        Kuuntelet samoja juttuja esittäjiltä kuin minäkin. Ääniala, äänen käyttö, tulkinta, persoonallisuus, etc.

        Vaikka en olekkaan työtön tällä hetkellä, vaan kitupalkalla duunia tekevä lähihoituri, niin eipä tuota mania jää ylimääräistä oikein mihinkään.
        Vaikka minulla oli aikanaan kymppi laulussa kansakoulussa, niin eipä minun laulunlahjani olisi koskaan piisanneet.., ei ainakaan oopperalavoille, jos sitten edes iskelmiä jodlaankaan. Mutta on tuota musiikkikorvaa kuitenkin suotu sen verran, että erotan laulujat ja raakujat toisistaan. Erotan myös persoonallisuudet ja plagioijat, matkijat toisistaan. Elikä apinoijat.

        Samoin oli itelläki laulu kympin arvosta. Mutta lähimmäisistä huolehtimen vienyt ajan. Nyt jo ikäukkona omin nokkinen yrittelen kehitellä ääntäni johonkin suuntaan toivottavasti parempaan, vaikka äänestäni ei loistavaa enää tule, korkeintaan tyydyttävä. Ja sitä arvioimaan tarvitsisi ammattilaisen, hieman vinkkejä miten itse selviäisi jatkossa.
        Tuo iskelmä ja humppapuoli ei ole koskaan iskenyt tulta vaan enmpi päinvastoin kun on ohi mennessä joskus kuullut jonkun hoilaavan.


      • ressi-rami
        Jorma Lepistö kirjoitti:

        Samoin oli itelläki laulu kympin arvosta. Mutta lähimmäisistä huolehtimen vienyt ajan. Nyt jo ikäukkona omin nokkinen yrittelen kehitellä ääntäni johonkin suuntaan toivottavasti parempaan, vaikka äänestäni ei loistavaa enää tule, korkeintaan tyydyttävä. Ja sitä arvioimaan tarvitsisi ammattilaisen, hieman vinkkejä miten itse selviäisi jatkossa.
        Tuo iskelmä ja humppapuoli ei ole koskaan iskenyt tulta vaan enmpi päinvastoin kun on ohi mennessä joskus kuullut jonkun hoilaavan.

        Kyllä minä iskelmiä ja humppaa oon kuunnellut paljonkin. Mutta siellä rintamalla luonnollisesti ei passaa olla hirveen kriittinen äänelle eikä volymelle, mitä joikaajista ilimoille pääsee.
        Mutta onhan kevyssä musiikissa muutama oikein laulajakin ollut, joista olisi ollut aikanaan opperankin lavalle laulamaan.

        Kaivoin äsken YouTubesta Terfel ja Paul Plishkan muutamia lauluja.
        Terfeliin en saanut makuani millään. Näytti olevan enemmänkin jonkin sarjan tivolipelle!? Onko tämä Terfel todellakin arvostettukin laulaja oopperamaailmassa? Jos on, niin ihmettelen suuresti!? Jotenkin miehestä jäi sellainen "maku", että on öykkäri-tyyppiä, joka tykkää itsestään. Ääni ja äänen käyttö eivät iske miun makkuun, ei, kuten ei persoonakaan.

        Plishkanista ei montaakaan videoo löytynyt, mutta laulaa osaa. Persoona sinällään ei iskenyt kovin hyvin makuuni, mutta parin videon ja laulun perusteella ei voi vielä luoda täyttä kuvaa miehestä. Scaala on aikasmoinen hänellä kuitenkin ja siksi mielenkiintoinen.

        Minun arvostelukategoriassani Hvorotsovsky pesee nämä molemmat herrat mennen tullen, joka tavalla. Mutta se on miun maku se.


      • Poro.Tallinnasta
        ressi-rami kirjoitti:

        Kyllä minä iskelmiä ja humppaa oon kuunnellut paljonkin. Mutta siellä rintamalla luonnollisesti ei passaa olla hirveen kriittinen äänelle eikä volymelle, mitä joikaajista ilimoille pääsee.
        Mutta onhan kevyssä musiikissa muutama oikein laulajakin ollut, joista olisi ollut aikanaan opperankin lavalle laulamaan.

        Kaivoin äsken YouTubesta Terfel ja Paul Plishkan muutamia lauluja.
        Terfeliin en saanut makuani millään. Näytti olevan enemmänkin jonkin sarjan tivolipelle!? Onko tämä Terfel todellakin arvostettukin laulaja oopperamaailmassa? Jos on, niin ihmettelen suuresti!? Jotenkin miehestä jäi sellainen "maku", että on öykkäri-tyyppiä, joka tykkää itsestään. Ääni ja äänen käyttö eivät iske miun makkuun, ei, kuten ei persoonakaan.

        Plishkanista ei montaakaan videoo löytynyt, mutta laulaa osaa. Persoona sinällään ei iskenyt kovin hyvin makuuni, mutta parin videon ja laulun perusteella ei voi vielä luoda täyttä kuvaa miehestä. Scaala on aikasmoinen hänellä kuitenkin ja siksi mielenkiintoinen.

        Minun arvostelukategoriassani Hvorotsovsky pesee nämä molemmat herrat mennen tullen, joka tavalla. Mutta se on miun maku se.

        muistetaan ilmeisesti aina Cardiffin 1989 Singer of the Workd -kilpailun "hyvänä kakkosena". Hvorostovskyhän voitti kyseisen kilpailun ja sai sieltä lentävän lähdön kansainväliselle uralleen. Dima muuten kommentoi eräässä haastattelussa aika ironisesti Terfelin saamaa Lied-sarjan voittoa tuossa kilpailussa: "Ne ovat niitä palkintoja, joita annetaan "luusereille", jotta heille ei jäisi paha mieli".

        Täytyy yrittää hommata lippu Hvorostovskyn konserttiin Riiassa 12.5., jotta pääsisi nauttimaan upeasta äänestä myös luonnossa.


      • Jorma Lepistö
        ressi-rami kirjoitti:

        Kyllä minä iskelmiä ja humppaa oon kuunnellut paljonkin. Mutta siellä rintamalla luonnollisesti ei passaa olla hirveen kriittinen äänelle eikä volymelle, mitä joikaajista ilimoille pääsee.
        Mutta onhan kevyssä musiikissa muutama oikein laulajakin ollut, joista olisi ollut aikanaan opperankin lavalle laulamaan.

        Kaivoin äsken YouTubesta Terfel ja Paul Plishkan muutamia lauluja.
        Terfeliin en saanut makuani millään. Näytti olevan enemmänkin jonkin sarjan tivolipelle!? Onko tämä Terfel todellakin arvostettukin laulaja oopperamaailmassa? Jos on, niin ihmettelen suuresti!? Jotenkin miehestä jäi sellainen "maku", että on öykkäri-tyyppiä, joka tykkää itsestään. Ääni ja äänen käyttö eivät iske miun makkuun, ei, kuten ei persoonakaan.

        Plishkanista ei montaakaan videoo löytynyt, mutta laulaa osaa. Persoona sinällään ei iskenyt kovin hyvin makuuni, mutta parin videon ja laulun perusteella ei voi vielä luoda täyttä kuvaa miehestä. Scaala on aikasmoinen hänellä kuitenkin ja siksi mielenkiintoinen.

        Minun arvostelukategoriassani Hvorotsovsky pesee nämä molemmat herrat mennen tullen, joka tavalla. Mutta se on miun maku se.

        Niinhän se on, että makuasioista ei voi kiistellä ja näin on hyvä.

        Itse keskityn ainoastaan kuuntelemaan äänenväriä ja miten ääntään käyttää.

        Kun yritän päästä tekniikasta yms. "ällän" päälle seuraan silloin pätkittäin laulajan kaikkia elkeitä moneen kertaan, pään, leukojen, vartalon jne asentoja.

        Terfelistä en sen enempää tiedä mitä youtubelta hänet löysin sattumalta, samoin kuin Plishkan.

        Siellä on myös muutamia muita, mutta vissiin jo edesmenneitä, venäläisiä baritoneja ja bassoja.

        Salmisen Matista löytyy klippejä enempi kuin muista suomalaisista.


      • ressi-rami
        Poro.Tallinnasta kirjoitti:

        muistetaan ilmeisesti aina Cardiffin 1989 Singer of the Workd -kilpailun "hyvänä kakkosena". Hvorostovskyhän voitti kyseisen kilpailun ja sai sieltä lentävän lähdön kansainväliselle uralleen. Dima muuten kommentoi eräässä haastattelussa aika ironisesti Terfelin saamaa Lied-sarjan voittoa tuossa kilpailussa: "Ne ovat niitä palkintoja, joita annetaan "luusereille", jotta heille ei jäisi paha mieli".

        Täytyy yrittää hommata lippu Hvorostovskyn konserttiin Riiassa 12.5., jotta pääsisi nauttimaan upeasta äänestä myös luonnossa.

        No kyllä se Terfel vaikuttikin enemmän pellelle kuin kunnon opperalaulajalle. Ääni ja persoona ei minua kyllä kiinnostanut pätkääkään.

        Mutta Dima onkin jo aivan toista luokkaa, sitä luxusta. Pahus, kun ei ole varaa lähteä Diman konserttiin. Toivon mukaan poikkeisi suomessakin konsertoimassa, niin sitten täytyisi investoida jo lippuun sinne konserttiin.

        Mutta sinulle hyvää ja nautinnollista matkaa sinne Riikaan.


      • ressi-rami
        Jorma Lepistö kirjoitti:

        Niinhän se on, että makuasioista ei voi kiistellä ja näin on hyvä.

        Itse keskityn ainoastaan kuuntelemaan äänenväriä ja miten ääntään käyttää.

        Kun yritän päästä tekniikasta yms. "ällän" päälle seuraan silloin pätkittäin laulajan kaikkia elkeitä moneen kertaan, pään, leukojen, vartalon jne asentoja.

        Terfelistä en sen enempää tiedä mitä youtubelta hänet löysin sattumalta, samoin kuin Plishkan.

        Siellä on myös muutamia muita, mutta vissiin jo edesmenneitä, venäläisiä baritoneja ja bassoja.

        Salmisen Matista löytyy klippejä enempi kuin muista suomalaisista.

        En tiedä, mahtaako jo löytyä YouTubesta Salmisen laulama Elegia!? Pitäisi muistaa taas vähän etsiskellä.

        Tergelistä sain ihan yökkökuvan, mutta Plishassa oli jotakin, mikä kiinnosti, isosta mahasta huolimatta. Sehän osasi oikeasti laulaa ja tulkinta oli ollakseen persoonallinen.

        Näistä herroista kuitenkin juuri Dima on kiinnostavin ja kuunneltavin. Ainakin minun mielestäni.


      • Jorma Lepistö
        ressi-rami kirjoitti:

        En tiedä, mahtaako jo löytyä YouTubesta Salmisen laulama Elegia!? Pitäisi muistaa taas vähän etsiskellä.

        Tergelistä sain ihan yökkökuvan, mutta Plishassa oli jotakin, mikä kiinnosti, isosta mahasta huolimatta. Sehän osasi oikeasti laulaa ja tulkinta oli ollakseen persoonallinen.

        Näistä herroista kuitenkin juuri Dima on kiinnostavin ja kuunneltavin. Ainakin minun mielestäni.

        Juu ei ole Terfel`n taustoista tietoa. Näkyy vetelevän kevyitä amerikkalaisia balladeja myös. Viittaisiko tuo siihen, että on siirtynyt siltä puolelta oopperalavoille.


      • ressi-rami
        Jorma Lepistö kirjoitti:

        Juu ei ole Terfel`n taustoista tietoa. Näkyy vetelevän kevyitä amerikkalaisia balladeja myös. Viittaisiko tuo siihen, että on siirtynyt siltä puolelta oopperalavoille.

        En tunne Terfelliä pätkääkään ja se vähän, mitä YouTubesta kuuntelin ja näin hänestä, eivät sytytä kuuntelemaan pätkääkään lisää.


    • Iteki baritoni

      Jos et vielä hirviästi tiiä näistä oopperoista ja laulajista ni kurkkaapa Simon Keenlyside vielä baritoneista. Siinäpä se kolmen sakki minunki mielestä koostuu. Hvorostovsky, Keenlyside ja Terfel.
      Aarioista tenorille oleva Una furtiva lagrima on ehdottomasti paras. Käypä kurkkaa näitä.

      • Jorma Lepistö

        Täytyy tunnustaa, vaikka erillaisia aarioita yms. on tullut kuunneltua, en ole niitä sen enempää opetellut nimeltä ulkoa.

        Mainittu kappale Una furtiva lagrima on tullut kuunnneltua monesti ja heti sanat nähtyäni alkaa kyseinen kappale soida mielessäni. Samoin on muiden useasti kuunneltujen kohdalla.

        Kolme suosikkiani ovat Talvela, Hynninen ja Pavarotti.


      • ressi-rami

        Pitääpi kurkata ilman muuta.Oopperapuoli on jäänyt minulla vuosien myötä aikas tuntemattomaksi, koska ooppera sinällään ei minua oikein kiinnosta. Mutta oopperoista löytyy kyllä irtolauluja, joita tykkään kuunnella, kuten Toreadorien laulu, Orjien laulu, jotka nyt ensin tuossa mieleen tulivat.

        Ihailen kuitenkin oopperalaulajien komeita, joskus hyvinkin mahtipontisia ääniä. Niin naisten kuin miestenkin. Mutta kaikkien äänet eivät kiinnosta ja yksi sellainen on Jose Carrera. Se spnjoli-kundi, joka oli niissä kolmen tenorin konserteissa täytettä, kun Pavarotti ja Domingo lauloivat.

        Terfelin jo kurkkasinkin ja se heppu ei kiinnosta pätkääkään. Ei äänellisesti, eikä persoonana. Mutta nämähän on makuasioita.


      • ressi-rami
        Jorma Lepistö kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa, vaikka erillaisia aarioita yms. on tullut kuunneltua, en ole niitä sen enempää opetellut nimeltä ulkoa.

        Mainittu kappale Una furtiva lagrima on tullut kuunnneltua monesti ja heti sanat nähtyäni alkaa kyseinen kappale soida mielessäni. Samoin on muiden useasti kuunneltujen kohdalla.

        Kolme suosikkiani ovat Talvela, Hynninen ja Pavarotti.

        Una furtiva lagrima. Tuli kuunneltua Caruson, Josep Smithin ja Pavarotin versiot. Komiasti nuo kaikki veti ja sävel on kaunis.


      • ressi-rami

        Kuuntelin Simon Keenlysidea muutamassa laulussa. Sehän laulaa muuten pahasti nenäänsä monin paikoin. Siis ironisen naurettavasti suorastaan. Etenkin laulussa "Avant de quitter ces lieux from Faust".

        Huomasin, että Hvorostovsky laulamana oli sama laulu ja kuuntelin sitäkin. Kyllähän ero on kuin yöllä ja päivällä näillä laulajilla. Kevyen musan laulajatasoja verraten, sanoisin Dima on Olavi Virta ja tämä Keenlyside oopperan M.A.Numminen.
        Ero on huikea teknisessä osaamisessa, äänivaroissa kuin lahjoissa laulamiseen muutenkin. Siihen päälle persoonallisuus.


    • äläs ramppa

      ota ressii nääs! kukaan ei jaxa jatkuvaa ressaustas. voro on mahtava laulaja tai vähän huonompi - mitä välii? on muuten aika hehkee nicki toi sun ressi-rami.

      • ressi-rami

        Eikös ookkiin "hehkee". Löytyypi myös facebookistakin. Tuu sinne mun kans rähjään. Elikä hommaa oma nicki, jollet ole jo hommannut. Facebook on parempi kuin tää härmän perämettien systeemi.

        Mailaillaan...


    • vähän tylsää

      olla noin suppeakatseinen klassisen musiikin kenttää kohtaan. Fanittaa nyt jotain tiettyjä laulajia... kantsis ehkä tutustuu teoksiin ja esittäjiin vähän laajemmalti. toi on just tota iskelmätyppien meininkiä, kun diggaillaan jotain tiettyy laulajaa.

      • ressi-rami

        Niinhän se tietty on. Kaikki laulajat eivät todellakaan minua kiinnosta, syystä tai toisesta. Ei kevyessä musiikissa ei oopperarintamallakaan. En ole liioin koskaan vielä kuullut, että joku diggaisi joka ikistä laulajaa!?


      • Jorma Lepistö
        ressi-rami kirjoitti:

        Niinhän se tietty on. Kaikki laulajat eivät todellakaan minua kiinnosta, syystä tai toisesta. Ei kevyessä musiikissa ei oopperarintamallakaan. En ole liioin koskaan vielä kuullut, että joku diggaisi joka ikistä laulajaa!?

        Löytyi basso Nikita Storojev etsikellessä Der Fliegende Hollander Dalarna aria.

        Eikä kannata kiinnittää kaverin ässävikaan huomiota.

        Saatta moinen vika pitää muuten ääntä omaavan Strojev`n poissa isoilta lavoilta.


      • ressi-rami
        Jorma Lepistö kirjoitti:

        Löytyi basso Nikita Storojev etsikellessä Der Fliegende Hollander Dalarna aria.

        Eikä kannata kiinnittää kaverin ässävikaan huomiota.

        Saatta moinen vika pitää muuten ääntä omaavan Strojev`n poissa isoilta lavoilta.

        Nikita Storojevia löytyi. Onhan hänellä muhkea ääni myös, mutta kovin tasapaksua musiikkivalikoimaa pianon säestyksellä. Sellainen puuduttaa kuuloaistin, jos ei repertuaariin löydy laajempaa lauluvalikoimaa säestyksineen.


      • Jorma Lepistö
        ressi-rami kirjoitti:

        Nikita Storojevia löytyi. Onhan hänellä muhkea ääni myös, mutta kovin tasapaksua musiikkivalikoimaa pianon säestyksellä. Sellainen puuduttaa kuuloaistin, jos ei repertuaariin löydy laajempaa lauluvalikoimaa säestyksineen.

        Basso Johan Tillistä ei löytynyt kuin yksi, jossa oli mukana Karita Mattila, Matti Salminen,Seppo Ruokonen, Kim Borg ja yksi nainen joka nimi hävisi.


      • ressi-rami
        Jorma Lepistö kirjoitti:

        Basso Johan Tillistä ei löytynyt kuin yksi, jossa oli mukana Karita Mattila, Matti Salminen,Seppo Ruokonen, Kim Borg ja yksi nainen joka nimi hävisi.

        Kyllähän noita oopperalaulajia on ja piisaa joka lähtöön.


      • Petja-setä

        Teoksiin ja eri artistien esityksiin saattoi aikaisemmin tutustua juutuupin lisäksi myös kuuntelemalla Classic Radiota ja sen juonnettuja ohjelmia. Vahinko vain, että koko kanava on mennyt sittemmin pilalle. Onhan olemassa sellaisiakin laulajia kuin Jorma Hynninen, Usko Viitanen, Kim Borg (ihana basso!), Bryn Terfel, Juan Diego Flores vain muutamia mainitakseni. Naisista en sano mitään, ettei täällä taas aleta taittaa tylsää lyijykynää puolesta ja vastaa.


      • Jorma Lepistö
        ressi-rami kirjoitti:

        Kyllähän noita oopperalaulajia on ja piisaa joka lähtöön.

        Talven ja kevään aikana tullut, joskin vieläkin laveasti, youtube`n kautta eri aarioihin.

        Ylivoimaisesti mieleen painuvimmat löydöt ovat olleet Ombra mai fu, Ella giammai m`amo sekä Au fond du temple saint - Pearl Fishers Duet.

        Näistä itselläni myös cd`nä Talvelan esittämänä Ella giammai m`amo. Talvela kyllä äänellään pesee kirkkaasti yuotube`n löydöt.


    • Jorma Lepistö

      Bryn Terfel & Simon Keenlyside: Ave Verum Corpus

    • Poika 18-v

      http://www.youtube.com/watch?v=sOvgeLXYgG8

      Pakko liittyä keskusteluun puhumaan puoliammattilaisena tapauksesta Simon Keenlyside. Jos tämä laulaa nenään ni minä oon joulupukki! Loistava tulkitsija, flexibilitiä löytyy äänestä ja volyymiakin riittävästi. Mahtavaa esiintymistä :)

      Mitä tapaus Carrerasiin tulee niin hänen suosiotaan en ymmärrä. Mölytenori jonka ääni ei vain kosketa! Aivan ku täällä muutkin ovat todenneet aikoja sitten jo. Olette unohtaneet veljet yhden mahtavan suomalaisen (jo edesmenneen) suurtenorin: Peter Lindroosin jonka timanttinen äääni on mahtava. --> Youtube.comiin kuuntelemaan häntä!

      • Maranata!

        Jose Carrerasin suosion ymmärrän. Pyydän hänelle myötätuntoa koska laihtuu, kalpenee ja voimat katoaa sairastaessaan leukemiaa. Herra meitä varjelkoon siltäkin kohtalolta.


    • Saturnalia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7001
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4736
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2646
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2098
    5. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1083
    6. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1048
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1011
    8. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      846
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      843
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      773
    Aihe