Hirveät kivut on, viisauden hampaasta aiheutuneet. Burana 600 mg eikä Miranax 500 mg auta, puhumattakaan käsikauppatavaroista.. Auttaisko Tramal hammassärkyyn?
Tramal + hammassärky
12
17287
Vastaukset
Auttaahan se joo mut onko sitte kiva olla ihan pihalla...? Tietty jos niitä on ennenkin johonkin vaivaan ottanut niin ei varmaan niinkään huomaa sen vaikutusta. Itse joskus aikanaan otin iskän Tramalin hammassärkyyn ja toista kertaa en ottais, hirveä heijaava olo tuli. Samaa sanoi myös iskä kun joskus johonkin vaivaan otti, siis mihin oli määrätty. Ja eipä ne kai mitään kovin terveellisiäkään ole, taitaa olla aika lailla huumausaineeksi verrattavissa.
- Pro Tramal
No ei todellakaan auta käsikauppalääkkeet!!!
Olen ollut reilun viikon ilman kipuja,
jotka alkoivat alaviisaudenhampaan poistoleikkauksen jälkeen, leikkaus oli 25.11.2008, joten sain kärsiä kovasta särystä
todella pitkään!! Vain viimeiset 2 viikkoa
sain Tramalia särkyyn.
Panacod on liian mieto lääke ja muutenkin
epäsopiva hammassärkyyn. Hammaslääkärit
pelkäävät jostain syystä Tramal- nimistä
lääkettä, eivätkä halua määrätä sitä, vaikka
potilaalla olisi epäinhimilliset kivut.
Tramal-reseptiinkin suhtaudutaan epärealistisesti apteekissa: se otetaan sisään
apteekkiin, eikä sitä anneta asiakkaan käsiin
Tramalin myynnin jälkeen, vaikka resepti
olisi uusittava, tai siinä olisi muitakin lääkkeitä.
Naurettava käytäntö, sillä Tramal EI OLE
helposti riippuvuutta aiheuttava lääke,
toisin kuin hammaskipuun tehoton Panacod,
jota hammaslääkärit käsittämättömästi
suosivat, samoin kuin rautatablettien
kanssa yhtä tehokkaita särkylääkkeitä
hammasperäiseen särkyyn: Voltarenia.
Onneksi kuukausien kidutus ja leukakipu,
lääkärin vähättely ja riittämättömät
särkylääkkeet ovat jo menneisyyttä.
Muistelen enää kauhulla pahaa joulua ja
uuttavuotta, jotka menivät kovissa tuskissa.
Syy pitkittyneeseen särkyyn oli hammaslääkärin mukaan "joku muu" kuin leikkaus,
siitä ei muka voi tulla kuukausien kipuja.
Sain ensin antibiootit, mutta eiväthän
ne auttaneet, kun ikeneen oli jäänyt pieni
kourallinen juurenpalasia:
kahvikupin pohjan täydeltä luunsiruja pursui
leikatusta ikenestä parin päivän ajan,
sitten kivut lakkasivat.
Leikatun viisaudenhampaan juurenpalaset
ehtivät muhia ikenen sisällä kipua
aiheuttamassa 10 viikkoa, ennenkuin
ne alkoivat työntyä ulos itsestään.
Hammaslääkärini ei tätä tiedä (eikä uskoisi
jos kertoisin, tosin säästin luunpalat)
vaan on vakuuttunut, että liioittelin
kipuja, jotka johtuivat leukalihaksista,
koska muka narskuttelen hampaitani öisin...
Suustani otettiin nimittäin röntgenkuvia
juostessani toista kertaa hammaslääkärillä
valittamassa tuskiani, ja pyytämässä
lääkkeitä, etteivät kivut tee minua hulluksi.
Röntgenkuvan mukaan ikenessä EI OLLUT
juurenpaloja!!!!!
Kuitenkin leikattu ien vuosi yli 2kk verta,
toisin kuin 3 muun viisaudenhampaan
poiston jälkeen,
ja 10 viikon kipujen jälkeen nuo luunsirut
sitten tursuivat ulos ikenestä.
Ne eivät näkyneet röntgenkuvassa,
niinkuin eivät monet muutkaan vaivat näy -
turhaan käytetty kuvaus, kun ajattelee sen
syöpäriskiäkin.
Joten.... Pyydä kunnon kipulääkitys!!
Toivon, ettei sinulla ole edessäsi 10 viikon
helvettiä.
Älä sinä anna periksi: pyydä Tramalia,
se ei aiheuta riippuvuutta kovin helposti,
eikä varsinkaan muutaman päivän tai viikon hammassäryssä!
Ja jos sinulla on tuskia viikkotolkulla,
ja ien vuotaa verta - älä luota röntgenkuviin. Minullakin valtava kasa
hammasluun siruja oli koko ajan ikenen
sisällä, vaikka hammaslääkäri vakuutti,
että "Upeasti on parantunut. Tosi siisti!
Röntgenkuvissa ei ollut juurenkappaleita,
joten ei se kipu siitä johdu.
Puretko öisin hampaita yhteen?..."- hammastako
sepä luokitellaan huumeeksi sen takia otetaan resepti pois, sis morfiinia aika lailla.
- toimii vain
saamiensa ohjeiden mukaan ottaessaan reseptin säilytykseen. Jos samalla reseptillä on toinen lääke, siitä saa kyllä kopion itselleen.
- Jee, Tramalia
hammastako kirjoitti:
sepä luokitellaan huumeeksi sen takia otetaan resepti pois, sis morfiinia aika lailla.
Uuno! Tramalia ei määrätä huumausainereseptillä. Johtuu muuten siitä ettei aiheuta juuri koskaan riippuvuutta. Se ei tosiaan sisällä mitään morfiinia. Tramal on opioidi eli täyssynteettinen kipulääke. Opiaatit jalostetaan unikosta. Myös heroiini luetaan opiaatteihin vaikka on puolisynteettinen.
- kopio
toimii vain kirjoitti:
saamiensa ohjeiden mukaan ottaessaan reseptin säilytykseen. Jos samalla reseptillä on toinen lääke, siitä saa kyllä kopion itselleen.
Ja mitähän hyötyä siitä kopiosta on? Mikään apteekki ei kopion perusteella toimita asiakkaalle yhtään ainoata lääkettä. Ihan sama mistä lääkkeestä on kyse.
Loput reseptillä olevat lääkkeet saa sieltä samasta apteekista myöhemminkin haettua. Säilyttävät kyllä reseptin.
- syöppö
Itse Tramalia syöneenä voin kyllä vakuuttaa, että siihen jää koukkuun.
Noin niinkuin vaan sivuhuomautuksena.
Unohdin hakea apteekista lissää lääkettä kuvitellen, että olihan minulla täysi paketti, eipä ollutkaan, ja jäi ilta-kapselit ja aamukapselit ottamatta,
jo yöllä tuli kamalat tuskat. Kylmä hiki, lihaskouristukset, sekava olo, kamalan tuskainen olo, että pakko saada lääkettä.
No, aamulla varhain apteekkiin, jossa resepti oli valmiina, Tramalit naamaan, ja hyvältä tuntui.
Lopetin pitkän kuurin hyvin asteittain.
Annostukseni oli Tramal 50, 2 2 2 ja jokaisen mukana 800 Burana. Lääkkeet sain välilevytyrään.
Tramalit lopetin 2 2 1, 2 1 1, jne.- tramalista
" Lopetin pitkän kuurin hyvin asteittain. "
Niin...mutta myönnät itsekin, että kuuri oli pitkä. On ihan eri asia ottaa tramalia johonkin hammaskipuun esim. reilun viikon ajan, kuin ottaa niitä välilevytyrän aiheuttamaan kipuun viikko tai kuukausi tolkulla. Ei viikossa saa aikaan riippuvuutta tramaliin.
- paskapääpaholainen
Mä otan tramalia siks että se on ihan hauskaa. Myös panacodia tulee otettua. Kumpikaan ei auta tosin mun hammassärkyyn. Taitaa olla meikällä aika tolet hahhaa
- ennen en pelännyt
Viime yönä avasin vuosi sitten saamani Tramal - paketin, kun ei muutakaan löytynyt hammassärkyyn. Tramalit olin saanut hammaslääkäriltäni edellisenä vuonna juuren katkaisun seurauksena tulleen karmeen säryn taltuttamiseksi.
Yö menikin sitten mukavasti. Ihan kokonaan ei kipu lähtenyt, mutta oli ihanan välinpitämätön olo.
Huomenna pitäisi mennä lääkäriin juurihoidettavaksi ja pelkään tajuttomasti, koska edellisen juurihoidon ja juurenpään katkaisun aikana kivut olivat sietämättömät puudutuksesta huolimatta.
Tavalliset 400 mg buranat eivät auta ja vahvempia en saa mistään tähän hätään. Tekisi mieli ottaa Tramalia ennen toimenpidettä, mutta en uskalla, kun pitää mennä autolla ja pelkään myös, että tulen pahoinvointiseksi Tramalsita. Aamulla ainakin oli tosi etova olo.
Miten te ihmiset olette valmistautuneet hammaslääkärille menoon? Oletteko ottaneet jotain kipua tai ahdistusta tai plekoa lievittävää ennakkoon?- Särkevähammas
Tätä sitä itsekin miettii tällä hetkellä. Kuinka valmistautua. Uskaltaako edes tramalia ottaa ennen hammaslääkäriin menoa. Kyllä sanon vain, että kannattaa mennä hammaslääkärille ennen kuin homma eskaloituu niin ei sitten tarvitse googlata tramalia ja hammaskipua ja päättyä tähän keskusteluun joka ei koskaan johtanut lopputulokseen.
- Anonyymi
Auttaa. Itse otin tramal 50 panacod 800 Burana. Sillä saa olon siedettäväksi, mutta ihan pois ei esim juurihoito kipuja saa. Vaatikaa anbiotti, se oli itsellä ainut mikä auttoi isoon tulehdukseen. Hammaslääkäri ei sitä millään meinaa antaa. Piti vaatimalla vaatia, ja olin kuin olinkin oikeassa noin kolmessa päivässä kipu poistui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009