Kyselin autosta vaihtotarjouksia ja mielestänin rahoituskorot oli yllättävän korkealla todellinen vuosikoro lähenteli useimmissa tarjouksissa seitsemää prosenttia, korko 4,9-5,9% muut kulut päälle.
Taitaa lähteä pankistakin halvempi autolaina? Minkälaisia marginaaleja pankit ovat pyytäneet?
Minkälaisia rahoituskorkoja?
16
4627
Vastaukset
- Nollakorko
Tammikuussa oli huimia kampanjatarjouksia ja tein kaupat silloin. Rajoituskorko nolla prosenttia vuoden kasko ilmatteeksi.
- vei euribor
Autoliikkeen korko on aina kiinteä. Pankin korko sidottu esim euriboriin.
Autoliikkeen korko pysyy koko sopimusajan samana, kun pankin korko vaihtelee sopimusaikana moneen kertaan. Siinä käy yleensä niin, että ottaessa halvempi, mutta maksaessa kalliimpi.
Kiinnitä eniten huomiota luottosuhteen perustamiskustannuksiin ja kuukausittaiseen käsittelymaksuun. Kokonaiskorko ratkaisee.
0-koron markkinointia on ajoittain paljon. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana kuin porkkana. Näissä koroissa nuo ym. maksut saattavat olla moninkertaiset ns. normiosamaksuun tai pankin perimiin kuluihin verrattuna.
juttelin kerran tällaista 0-korkoa tarjoavan liikkeen johtajan kanssa. Hän kertoi, etteivät todellisuudessa juuri koskaan myy 0-korolla autoja. Osamaksun ehdot ovta niin tiukat, ettei niihin juuri kukaan yllä, mutta mainostaahan aina voi. Todellisuudessa tekevät osamaksukauppaa aivan normikorolla.- Kaupat
Mulla korko 3,25. Sehän on täysin autoliikkeestä ja asiakkaan pärstäkertoimesta kiinni millä korolla suostuvat rahoituksen antamaan.
Kyl niiltä myyjiltä toki selityksiä löytyy. Ite en niitä jaksanut kuunnella, vaikka kaupat oli auton tilausta vaille valmiit.
Kävelin naapurifirmaan, sain vähän paremman tarjouksen, koron 3,25 ja auton hintaan ei lisätä toimituskuluja, jne. Tässä firmassa tulen asioimaan ehkä toistekin.
Toimituskulut ovat muuten autoliikkeille ALV. vapaata tuloa ja sitä saa lain mukaan periä max. 600€ ...hmmm, hmmmm. Minkäköhän ihmeen takia joka ikinen firma pyytää juuri tuon 600€ :-)
...eikä muita kuluja!
Elikkä:
- Tilinhoito- tai käsittelykuluja/kuukausi ei ole.
- Maksuaikaa saa vaikka 10 vuotta. No niin pitkä maksuaika ei tietysti ole järkevää autokaupoilla:-)
Delta-autollahan on yleensä 0 % koroissa rajoitukset:
- Enintään 10.000 euroa ja/tai
- Enintään 24 kk tai 36 kk maksuaikaa- utelias untamo
Voisitko paljastaa suunnilleen, millaisesta summasta oli kyse? Vakuudetonta lainaahan ei pankista kovin suurta summaa saa.
Itse olen ajatellut myös marssia pankkiin samoissa merkeissä. Auton hinta on kylläkin sitä luokkaa että sillä saisi kaksi uutta keskiluokkaista.
- Ilpo kannattaa...
ostaa, prosentti -10% eli ei tartte pitkään aikaan maksaa korkoa!
Ihan sama vaikka korko olisi -10, häviit kaupassa vaihtoautoliikkeessä niin paljon että ne voisi oikesti mainostaa noinkin.
Pankista kun ostat auton niin se on sun heti ja voit myyjä sen myös itse, rahoitusyhtiän autoa et voi myydä etkä niiden kiinteistöjäkään yms.- lkmdsg
rahoitusyhtiön nimissä olevan auton myydä, silloin kun itse on haltijana, eli ei ole myynnin este vaikka velkaa olisi jäljellä!!
- Aika korkeita olivat korot
Kyseilin autoa hintaluokassa vähän yli 30.000€, vaidossa tarjosin 2006 Mondeota. Rahoitustarjoukset olivaat 4.9-6.9% ja muita kuluja päälle. Aika korkeita.
Meillä on nyt ollut tarhoiutus tuohon Mondeoon 2.9%, ei muita kuluja ja toinen auto joka on ostettu 2007 niiin siihen on rahoitus 3.4%, ei muita kuluja.
Pankista tarjosivat 3kk euribori 2%.
Eli jos ei ala kevään myötä rahoitustarjoukset paranemaan, niin laina täytyy ottaa pankista.
Autoliikkeiden rahoituskorot ova kiinteitä, en tiedä onke sekään hyvä asia kun korot kuitenkin laskee vileä, mistä sitä tietää milloin ne seuraavan kerran nousee ja minä verran. - koron vaikutuksesta
Tässä muutama laskelma koron vaikutuksesta:
Autohinta
26604€
Osamaksu 48 kk
10% käsiraha 2644€
luottosuhteen perustamiskustannus 135€
Kuukausittainen käsittelymaksu 8€
Korko 3,9%= lyhennys 550,60/kk
todellinen vuosikorko 5,04
Maksat siis autostasi 2644 48x550,60=29044
Korko 5,9%= lyhennys 572,38/kk
todellinen vuosikorko 7,14%
Maksat siis autostasi 2644 48x 572,38= 30118,24
Kahden prosentin ero osamaksukorossa on neljän vuoden aikana 1074,24.
Muista, että halvan koron autoliikkeessä autot maksavat yleensä hieman enemmän. Niissä saattaa olla myös todella paljon kovemmat luottosuhteen perustamiskustannukset tai kuukausittaiset käsittelymaksut jolloin maksat todennäköisesti autostasi paljon enemmän kuin jos olisit ostanut ns. normikoroilla markkinahintaisen auton ja normaaleilla käsittely & luottosuhteen perustamismaksuilla.
Pankin rahoitusta en tällä hetkellä ottaisi. Kaikki merkit viittaavat siihen, että euribor ei tule pysymään näin alhaalla. Pankki perii yleensä myös luottosuhteen perustamiskustannuksia ja kuukausittaista käsittelykulua.
Huomaa: vaikka haet pankista autolainaa, todellisuudessa lainan myöntää sinulle se sama rahoitusyhtiö jonka osamaksuja myös automyyjäsi sinulle tarjoaa.- lainatarjous
Itselleni pankista saatu tarjous on kuitenkin tähän asti kaikilla mittareilla paras, 12kk euribori 1,5%, perustamismaksu 150€, ei muita kuluja.
Autoliikkeissä saa tällä hetkellä alle 4,9% vain pieniin summiin ja lyhyeksi aikaa. yleisesti rahoitus korot ovat 4.9%-7.9% perustamiskulut kk-maksu.
Näyttää siltä että autotehtailla ei ole rahaa mitä lainata myynnin tueksi ja sehän kyllä tiedetään jo muutenkin.
Pankin euribori toki muuttuu jos korot nousee, mutta eihän oikean hinna maksamisessa ole mitään vikaa.
Enemmän minua harmittaa jos maksan seuraavat viisi vuotta 7.9% ja euriborit pysyttelee alle kahdessa. - nollakorkolainen
lainatarjous kirjoitti:
Itselleni pankista saatu tarjous on kuitenkin tähän asti kaikilla mittareilla paras, 12kk euribori 1,5%, perustamismaksu 150€, ei muita kuluja.
Autoliikkeissä saa tällä hetkellä alle 4,9% vain pieniin summiin ja lyhyeksi aikaa. yleisesti rahoitus korot ovat 4.9%-7.9% perustamiskulut kk-maksu.
Näyttää siltä että autotehtailla ei ole rahaa mitä lainata myynnin tueksi ja sehän kyllä tiedetään jo muutenkin.
Pankin euribori toki muuttuu jos korot nousee, mutta eihän oikean hinna maksamisessa ole mitään vikaa.
Enemmän minua harmittaa jos maksan seuraavat viisi vuotta 7.9% ja euriborit pysyttelee alle kahdessa.Ootsä ostamassa jotain miljoonaluokan autoa jos 5 vuotta tarviit maksuaikaa?
:-)
Mun nollakorkoinen laina autoliikkeestä ei ainakaan sisällä mitään kk-maksuja ja perustamismaksu taisi olla joku pari kybää. Joku mitätön summa kuitenkin.
Se on totta että nollakorkoiseen lainaan oli rajat: max. 15000 ja maksuaika 24kk. Mutta en mä enempää tarvinnutkaan ja 625 euroa kuussa on just sopiva lyhennysmäärä ja onpahan jo kahden vuoden kuluttua maksettu pois. Ja tärkeintä: en maksa kulkupelistä yhtään enempää sen takia että otin siihen rahoituksen. - lisävarusteineen
nollakorkolainen kirjoitti:
Ootsä ostamassa jotain miljoonaluokan autoa jos 5 vuotta tarviit maksuaikaa?
Mun nollakorkoinen laina autoliikkeestä ei ainakaan sisällä mitään kk-maksuja ja perustamismaksu taisi olla joku pari kybää. Joku mitätön summa kuitenkin.
Se on totta että nollakorkoiseen lainaan oli rajat: max. 15000 ja maksuaika 24kk. Mutta en mä enempää tarvinnutkaan ja 625 euroa kuussa on just sopiva lyhennysmäärä ja onpahan jo kahden vuoden kuluttua maksettu pois. Ja tärkeintä: en maksa kulkupelistä yhtään enempää sen takia että otin siihen rahoituksen.vaihtoauton luovuttamisen jälkeen maksettavaa 30000
- peerheauto
nollakorkolainen kirjoitti:
Ootsä ostamassa jotain miljoonaluokan autoa jos 5 vuotta tarviit maksuaikaa?
Se on totta että nollakorkoiseen lainaan oli rajat: max. 15000 ja maksuaika 24kk. Mutta en mä enempää tarvinnutkaan ja 625 euroa kuussa on just sopiva lyhennysmäärä ja onpahan jo kahden vuoden kuluttua maksettu pois. Ja tärkeintä: en maksa kulkupelistä yhtään enempää sen takia että otin siihen rahoituksen.Ihan tavalliset perheautot maksaa noin 30.000€. Viidenkin vuoden maksuajalla siitä tulee 5000€/kk ja korot päälle. Kun noita autoja pitää olla kaksi ja maksaa vielä asuntolainaakin ja viisihenkisen perheen elämisen, niin minusta siinä on ihan riittämiin kuukausierää.
- kuukaudessa?
peerheauto kirjoitti:
Ihan tavalliset perheautot maksaa noin 30.000€. Viidenkin vuoden maksuajalla siitä tulee 5000€/kk ja korot päälle. Kun noita autoja pitää olla kaksi ja maksaa vielä asuntolainaakin ja viisihenkisen perheen elämisen, niin minusta siinä on ihan riittämiin kuukausierää.
Siis 500€/kk korko, toinen auto myös 500€/kk ja asuntolainaa 1200€/kk, niin lainan lyhennyksiin menee jo 2200€ ja se on nettorhaa.
- viisdonaa
peerheauto kirjoitti:
Ihan tavalliset perheautot maksaa noin 30.000€. Viidenkin vuoden maksuajalla siitä tulee 5000€/kk ja korot päälle. Kun noita autoja pitää olla kaksi ja maksaa vielä asuntolainaakin ja viisihenkisen perheen elämisen, niin minusta siinä on ihan riittämiin kuukausierää.
Toi on kyllä hurja tahti jos lyhentää 5000 kuussa 30 tonnin lainaa.... Noh, onpahan maksettu puolessa vuodessa!!!
OIKEIN!
:-) - Velkahelvetti
kuukaudessa? kirjoitti:
Siis 500€/kk korko, toinen auto myös 500€/kk ja asuntolainaa 1200€/kk, niin lainan lyhennyksiin menee jo 2200€ ja se on nettorhaa.
Aika velkaista elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649