Kerro!

Siinäpä ärsyttävä huudahdus, kun olen kysymässä jotakin asiaa ihmiseltä. Tulee vastareaktio: en kerro! Ja ei, en ole jaarittelevaa tyyppiä, eli kyse ei ole ymmärtääkseni siitä. Sanotko sinä usein :kerro! kun sinulta kysytään jotain? Onko tämä käskysana jostakusta muustakin ikävä?

*syvällisiä tänään pohdiskellen*

16

370

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisten

itsetehostusta. "Sano sanottavasi, en jaksa tässä kauaa kuluttaa kallista aikaani".

• ..mh...

sinua hoputetaan puhumaan?

• mutta myös kaikki

muut itsetehostukset, kuten: "minä henkilökohtaisesti" olen sitä mieltä... Kuka v*ttu sitä omia mielipiteitään muiden suulla kertoiskaan.

• ..mh...
        mutta myös kaikki kirjoitti:

muut itsetehostukset, kuten: "minä henkilökohtaisesti" olen sitä mieltä... Kuka v*ttu sitä omia mielipiteitään muiden suulla kertoiskaan.

..pakko sanoa" samaa...

• miellän. Sama ihminen sanoo "kerro" vähän kaikille, ei siis pelkästään mulle.Ja tämä, kun olen aloittanut lauseen ja sanonut maksimissaan kaksi sanaa. Tulee sellainen olo, että kaikenlainen small talk on kielletty ja vain 100% asiateksti sallittu. Ja kun mullei aina ole:( Kyse ei ole työympäristöstä, jossa ymmärtäisin kerro-asenteen paremmin.

• että jos
        mutta myös kaikki kirjoitti:

sanon vaikka: "Punainen on kaunis väri", niin puolet kuulijakunnasta ajattelee, että "mikä toi luulee olevansa kun tuollaista väittää", mutta jos sanon esimerkiksi: "Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että punainen on kaunis väri", niin ihmiset tajuavat, että en ole nyt esittämässä jotain kokototuutta jostain asiasta ja samalla väittämässä, että kukaan muu ei voi olla eri mieltä. En tiedä, onko samaa ongelmaa muilla, vai esitänkö minä jotenkin vain asiani niin tyhjentävästi, että jatkuvasti joku suuttuu siitä, että "jyrään mielipiteilläni", vaikka mielestäni vain esitin sen neutraalisti. Ja kyllä, se todella ärsyttää minuakin.

• kun....

ihmisten sanomiset eivät enää jaksa ärsyttää

• mitä tapahtui kun me...?"

Tuonkaltaisiin aloituksiin, siis live-elämässä vastaan yleensä "Kerro ja säästetään molempien aikaa." tyylisesti.

Tai vastaavasti heitän arvailun leikiksi, esim. ylläolevaan saattaisin vastata tyyliin "Matkarapu löysi teidän viimeisen oluen ja joi sen!"

Riippuen tietysti aiheesta ja henkilöstä.

• alkuisiin lauseisiin tuo "kerro" sopii mainiosti. Mutta jos on kysymässä esim. mitä toiselle kuuluu ja sanan "mitä" jälkeen toinen huutaa sotilaallisesti "kerro" tulee v-tuuntunut olo...:( Kun tilanne on se, ettei ole edes kertomassa mitään, vaan kysymässä. Ehkä mulla on joku auktoriteettiongelma myös, en tykkää käskysanoista.

• vänkyrä-nainen

tuo. Musta tuokin on jonkin sortin alistamista..en tie..

• persona-non-grata

lauseet nostavat aina "niskakarvat" pystyyn:). Ja se aiheuttaa väistämättä jonkinlaisen vastareaktion. Se osoittaa aina jonkinlaista valta-aseman tavoittelua toiseen nähden mm. Toki ymmärrän käskyttämisen tietyissä tilanteissa, joissa se on tuiki tarpeen järjestyksen ja tilanteen hallinnan kannalta katsoen.

• esim . opettaja voi musta sanoa jossain tilanteessa noin ja käyttää muitakin käskysanoja. Useimmin kuitenkin silloin kun opettaja on aikuinen ja oppilaat lapsia tai nuoria.

• väliaika

Tuo on tuollainen päälle jäänyt töksäytys.

Jotain idioottimaisia lausahduksia on joskus jäänyt itellekin päälle, muttei koskaan juuri tuota.

Olipas syvällinen. Sopi just hyvin tähän ruokatunnin ja kahvitunnin väliseen olotilaan.

• jonkun tehdä täällä näitä syvällisiäkin aloituksia;)

• väliaika
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

jonkun tehdä täällä näitä syvällisiäkin aloituksia;)

kaikkea kunniaa omi.

Olihan tuolla jollain syvällinen ongelma Aku Ankkojen kanssa :)

• väliaika kirjoitti:

kaikkea kunniaa omi.

Olihan tuolla jollain syvällinen ongelma Aku Ankkojen kanssa :)

enpäs huomannutkaan. Täytyypäs oikein syventyä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      54
      4699
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      234
      3439
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      263
      3231
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      112
      3212
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      32
      1815
    6. 101
      1538
    7. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      166
      1140
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      65
      1026
    9. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      122
      957
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      34
      811
    Aihe