Kerro!

Siinäpä ärsyttävä huudahdus, kun olen kysymässä jotakin asiaa ihmiseltä. Tulee vastareaktio: en kerro! Ja ei, en ole jaarittelevaa tyyppiä, eli kyse ei ole ymmärtääkseni siitä. Sanotko sinä usein :kerro! kun sinulta kysytään jotain? Onko tämä käskysana jostakusta muustakin ikävä?

*syvällisiä tänään pohdiskellen*

16

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisten

      itsetehostusta. "Sano sanottavasi, en jaksa tässä kauaa kuluttaa kallista aikaani".

    • ..mh...

      sinua hoputetaan puhumaan?

      • mutta myös kaikki

        muut itsetehostukset, kuten: "minä henkilökohtaisesti" olen sitä mieltä... Kuka v*ttu sitä omia mielipiteitään muiden suulla kertoiskaan.


      • ..mh...
        mutta myös kaikki kirjoitti:

        muut itsetehostukset, kuten: "minä henkilökohtaisesti" olen sitä mieltä... Kuka v*ttu sitä omia mielipiteitään muiden suulla kertoiskaan.

        ..pakko sanoa" samaa...


      • miellän. Sama ihminen sanoo "kerro" vähän kaikille, ei siis pelkästään mulle.Ja tämä, kun olen aloittanut lauseen ja sanonut maksimissaan kaksi sanaa. Tulee sellainen olo, että kaikenlainen small talk on kielletty ja vain 100% asiateksti sallittu. Ja kun mullei aina ole:( Kyse ei ole työympäristöstä, jossa ymmärtäisin kerro-asenteen paremmin.


      • että jos
        mutta myös kaikki kirjoitti:

        muut itsetehostukset, kuten: "minä henkilökohtaisesti" olen sitä mieltä... Kuka v*ttu sitä omia mielipiteitään muiden suulla kertoiskaan.

        sanon vaikka: "Punainen on kaunis väri", niin puolet kuulijakunnasta ajattelee, että "mikä toi luulee olevansa kun tuollaista väittää", mutta jos sanon esimerkiksi: "Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että punainen on kaunis väri", niin ihmiset tajuavat, että en ole nyt esittämässä jotain kokototuutta jostain asiasta ja samalla väittämässä, että kukaan muu ei voi olla eri mieltä. En tiedä, onko samaa ongelmaa muilla, vai esitänkö minä jotenkin vain asiani niin tyhjentävästi, että jatkuvasti joku suuttuu siitä, että "jyrään mielipiteilläni", vaikka mielestäni vain esitin sen neutraalisti. Ja kyllä, se todella ärsyttää minuakin.


    • kun....

      ihmisten sanomiset eivät enää jaksa ärsyttää

    • mitä tapahtui kun me...?"

      Tuonkaltaisiin aloituksiin, siis live-elämässä vastaan yleensä "Kerro ja säästetään molempien aikaa." tyylisesti.

      Tai vastaavasti heitän arvailun leikiksi, esim. ylläolevaan saattaisin vastata tyyliin "Matkarapu löysi teidän viimeisen oluen ja joi sen!"

      Riippuen tietysti aiheesta ja henkilöstä.

      • alkuisiin lauseisiin tuo "kerro" sopii mainiosti. Mutta jos on kysymässä esim. mitä toiselle kuuluu ja sanan "mitä" jälkeen toinen huutaa sotilaallisesti "kerro" tulee v-tuuntunut olo...:( Kun tilanne on se, ettei ole edes kertomassa mitään, vaan kysymässä. Ehkä mulla on joku auktoriteettiongelma myös, en tykkää käskysanoista.


    • vänkyrä-nainen

      tuo. Musta tuokin on jonkin sortin alistamista..en tie..

    • persona-non-grata

      lauseet nostavat aina "niskakarvat" pystyyn:). Ja se aiheuttaa väistämättä jonkinlaisen vastareaktion. Se osoittaa aina jonkinlaista valta-aseman tavoittelua toiseen nähden mm. Toki ymmärrän käskyttämisen tietyissä tilanteissa, joissa se on tuiki tarpeen järjestyksen ja tilanteen hallinnan kannalta katsoen.

      • esim . opettaja voi musta sanoa jossain tilanteessa noin ja käyttää muitakin käskysanoja. Useimmin kuitenkin silloin kun opettaja on aikuinen ja oppilaat lapsia tai nuoria.


    • väliaika

      Tuo on tuollainen päälle jäänyt töksäytys.

      Jotain idioottimaisia lausahduksia on joskus jäänyt itellekin päälle, muttei koskaan juuri tuota.

      Olipas syvällinen. Sopi just hyvin tähän ruokatunnin ja kahvitunnin väliseen olotilaan.

      • jonkun tehdä täällä näitä syvällisiäkin aloituksia;)


      • väliaika
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        jonkun tehdä täällä näitä syvällisiäkin aloituksia;)

        kaikkea kunniaa omi.

        Olihan tuolla jollain syvällinen ongelma Aku Ankkojen kanssa :)


      • väliaika kirjoitti:

        kaikkea kunniaa omi.

        Olihan tuolla jollain syvällinen ongelma Aku Ankkojen kanssa :)

        enpäs huomannutkaan. Täytyypäs oikein syventyä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3283
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2667
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2463
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1985
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1972
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1481
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1406
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1238
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1201
    Aihe